حوادث/ اختلاس و پولشویی ۱۶۵۰ میلیارد تومانی در گلستان/ کلاهبرداری جنجالی با جام جهانی قلابی!/

اختلاس و پولشویی ۱۶۵۰ میلیارد تومانی در گلستان

رئیس‌کل دادگستری گلستان از کشف و رسیدگی به یک پرونده پولشویی و اختلاس به مبلغ یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در دادگاه ویژه جرائم اقتصادی دادگستری گلستان خبر داد.

به گزارش  فارس، حیدر آسیابی امروز در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی گلستان اظهار کرد: گلستان از ظرفیت‌های متعدد گردشگری، سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی همچون طرح گردشگری آشوراده، منطقه گردشگری زیارت، پروژه تله‌کابین از جمله ظرفیت‌هایی است که متاسفانه به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه فرصت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری زیر سایه دغدغه‌های محیط زیستی بدون استفاده و راکد باقی مانده است

رئیس‌کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی‌های ویژه پرونده‌های کثیر شاکی اشاره کرد و گفت: پرونده پتروشیمی گلستان یکی از پرونده‌هایی بود که پس از ۱۶ سال با تلاش دستگاه قضایی و مسوولان دولتی گره‌گشایی شد و این پروژه تا یک ماه آینده وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

آسیابی خاطرنشان کرد: پرونده موج‌های آبی یکی دیگر از این پرونده‌ها است که با موافقت رئیس قوه قضاییه شعبه و قاضی ویژه برای این پرونده مشخص شده تا مشکل سرمایه‌گذاران برطرف شود.

وی گفت: در برخورد با تخلفات و جرائم بخصوص جرائم اقتصادی با قدرت وارد شده‌ایم و در یک پرونده پولشویی در استان متهمان حدود یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از سیستم بانکی اختلاس و پولشویی کرده بودند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تصریح کرد: در این پرونده ۶ هزار میلیارد تومان اموال منقول از متهمان شناسایی شد که تاکنون حدود ۴ هزار میلیارد تومان آن به سیستم بانکی برگشت خورده است.

هاشمیان افزود: این پرونده با ۱۵۵ جلد در دادگاه ویژه جرائم اقتصادی استان در حال رسیدگی است.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، «عبدالله آقاعلیخانی» به عنوان مدیرکل بازرسی استان گلستان معرفی و از تلاش‌های «تقی مشهدی» مدیر پیشین قدردانی شد.

 

 

کلاهبرداری جنجالی با جام جهانی قلابی!

کلاهبرداری اینترنتی با استفاده از کاپ جام جهانی فوتبال در قطر خبرساز شد.

                                                   کلاهبرداری جنجالی با جام جهانی قلابی!
به گزارش همشهری‌آنلاین، اداره مبارزه با جرایم اقتصادی و الکترونیکی اداره کل بازرسی جنایی وزارت کشور قطر با همکاری کمیته صیانت از مالکیت فکری توانستند مراحل ضبط و توقیف را به موفقیت اجرا کنند.

حذف ایران از جام جهانی؟ | آخرین واکنش رئیس فیفا درخصوص درخواست جنجالی
این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد: براساس اطلاعات دریافتی، این جام‌های کپی شده با هدف فروش در اینترنت ساخته شده بودند که با انجام تحقیقات لازم، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

قطر همچنین قرار دادن لوگوی جام جهانی ۲۰۲۲ روی پلاک خودروها را ممنوع کرده است.

پس از جام جهانی ۱۹۷۰ فیفا که جام ژول ریمه به پایان رسید ، فیفا اعلام کرد که قصد دارد کاپ جدیدی را برای جام جهانی معرفی کند و از میان طرح‌های معرفی شده در نهایت طرح سیلویو گازانیگا مورد قبول قرار گرفت که در آن عکس یک انسانی قرار داشت که دستانش را به نشانه شور و شوق بلند کرده است.

گازانیگا در نهایت طرح خود را ساخت و آن را به فیفا تحویل داد تا هر ۴ سال یک‌بار تیم قهرمان جام جهانی آن را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کند.

وزن کاپ جام جهانی ۶۱۷۵ گرم و ارتفاع آن ۳۶۸ میلیمتر است و جنس آن از طلای ۱۸ عیار است. البته این جام متعلق به فیفا است و هیچ کشوری نمی‌تواند آن را در اختیار خود بگیرد.

 

 

 

 

سناریوی عجیب برای سرقت ۲ میلیارد ارز دیجیتال

صاحب شرکت که برای فروش خانه‌اش راهی شمال کشور شده بود در حالی در بیمارستان به هوش آمد که متوجه شد ۲ میلیارد تومان ارز دیجیتال و سند خانه ۵ میلیارد تومانی اش به سرقت رفته است.
به گزارش «ایران»، چند روز قبل مرد جوانی به یکی از کلانتری‌های تهران رفت و ضمن اینکه از کارمند شرکتش به اتهام سرقت شکایت می‌کرد، گفت: من مدیر یک شرکت خصوصی در تهران هستم. مدتی قبل یکی از کارمندانم پیشنهاد خرید یک خانه را در شمال کشور داد.
به پیشنهاد او خانه‌ای خریدم اما بعد از مدتی تصمیم به فروش گرفتم. موضوع را به فریبرز، کارمندم گفتم و از او خواستم در فروش ملک مانند خرید آن کمکم کند. فریبرز هم قبول کرد و باهم راهی شمال شدیم تا خانه را بفروشیم. من رایانه دستی‌ام که ارز دیجیتال دو میلیاردی داخلش بود و سند خانه ۵ میلیاردی‌ام را هم با خودم آورده بودم.
او ادامه داد: در مسیر، فریبرز برای رفع خستگی به من قهوه داد اما پس از خوردن آن بی‌هوش شدم. البته در همان حالت بی‌هوشی تصویری مبهم مقابل چشمانم نقش بست مردی را دیدم که با میله‌ای در دست بالای سرم است و آن را به سر من کوبید. دیگر چیزی به یاد ندارم تا اینکه در بیمارستان به هوش آمدم و خانواده‌ام را در اطرافم دیدم و  از فریبرز هم خبری نبود.
مهندس جوان گفت: خانواده‌ام مدعی شدند که فریبرز با آنها تماس گرفته و عنوان کرده در جاده شمال از مسیر منحرف شده و با تپه‌ای برخورد و تصادف کرده‌ام بعد هم بی‌هوش شده و فریبرز مرا به بیمارستان منتقل کرده است.
در ادامه مشخص شد کارمند شرکت در بیمارستان مشاهده نشده و در مدت زمانی که رئیس شرکت در بیمارستان بوده ۲ میلیارد تومان ارز دیجیتال وی فروخته شده است و از طریق صرافی به حسابی در یک کشور خارجی منتقل شده است از رایانه دستی و سند خانه‌اش هم خبری نیست. این در حالی بود که خودروی او نیز به‌صورت رها شده در کنارتپه‌ای پیدا شد.

ادعای عجیب
با شکایت مهندس جوان، تحقیقات برای دستگیری فریبرز آغاز شد و از آنجایی که محل زندگی او در تهران بود، مأموران راهی پایتخت شده و پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس شعبه سوم دادسرای ویژه سرقت، فریبرز را بازداشت کردند.
کارمند جوان اما در تحقیقات منکر سرقت شد و گفت: زمانی که با مهندس در راه شمال بودیم ناگهان تعادلش را از دست داد و خودروی شاسی بلند و مدل بالای مهندس با تپه برخورد کرد.
مهندس در این تصادف بی‌هوش شد که او را به بیمارستان منتقل کردم. با خانواده‌اش تماس گرفتم و از آنجایی که می‌ترسیدم در ماجرای تصادف گرفتار شوم بیمارستان را ترک کردم. از ماجرای سرقت‌ها هم خبری ندارم.
در حالی که وی چنین ادعایی مطرح کرده است اما آزمایشات و معاینه اولیه بیمارستانی مسمومیت مهندس جوان با داروی بی‌هوشی را تأیید کرده‌اند.
باتوجه به اظهارات ضد و نقیض فریبرز، مدارک و شواهد به‌دست آمده و احتمال دست داشتن مرد جوان در این سرقت، بازپرس جنایی دستور بررسی صحنه تصادف از سوی کارشناس را صادر کرد.
بدین ترتیب با حضور کارشناس تصادفات و بررسی صحنه، مشخص خواهد شد که آیا خودروی رئیس شرکت تصادف کرده یا کارمند جوان با صحنه‌سازی و ایجاد تصادف ساختگی، نقشه سرقت دو میلیاردی ارز دیجیتال و سند ۵ میلیاردی را اجرا کرده است.

جنــــــایت پایان ۴۰ سال همسایگی

درگیری‌های سریالی دو همسایه بعد از ۴۰ سال با قتل یکی از آنها پایان یافت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل گزارش مرگ مرد میانسالی در یک درگیری خیابانی به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. با صدور دستور تحقیق و بررسی مشخص شد که قاتل و مقتول همسایه بوده‌اند اما بعد از یک درگیری شدید یکی از آنها با چاقو مصدوم و به بیمارستان منتقل شده است اما شدت جراحت مرگ او را رقم زده است.
با مشخص شدن هویت عامل جنایت، مأموران راهی خانه او در جنوب تهران شده اما مرد میانسال متواری شده بود. تحقیقات برای یافتن او ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان موفق به دستگیری متهم شدند.
مرد میانسال در تحقیقات گفت: ۴۰ سال است که با مقتول همسایه هستم، او مهندس بود و اوایل مشکلی باهم نداشتیم. اما بعد از مدتی اختلافاتمان شروع شد.
یک روز سر پارک ماشین و یک روز سر گذاشتن زباله جلوی در خانه، در نهایت هم جر و بحث بر سر کوچکترین موضوعات به یک دعوا ختم می‌شد.
روز حادثه با او درگیر شدم و با چاقو ضربه‌ای به او زدم، اما قصدم قتل نبود و از ترس فرار کردم.
به دستور بازپرس جنایی ، متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کلاهبرداری به بهانه برنده شدن  در قرعه کشی خودرو

پلیس فتا ضمن هشدار به مردم از افزایش کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو خبر داد.
به گزارش  «ایران»، سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتای غرب استان تهران در این باره گفت‌:  تعداد زیادی از شهروندان طی هفته اخیر به پلیس مراجعه کرده‌ و با ثبت شکایت مبنی بر اینکه با آنها تماس تلفنی گرفته  شده و مدعی شده‌اند در قرعه‌کشی خودرو برنده شده‌اید، از  کلاهبرداری‌های گسترده‌ای خبر دادند. پس از این شکایت‌ها رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و مأموران موفق شدند متهمان را شناسایی کنند.
وی در ادامه افزود: بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌- مهندسی تیم کارشناسان پلیس فتا مشخص شد کلاهبرداران به صورت تلفنی از طریق پنل‌های مخابراتی اقدام به تماس با افراد مختلف کرده و تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو از افراد قربانی می‌‌خواستند به شماره حسابی که داده‌اند پول واریز کنند و قربانیان نیز به آنها اعتماد کرده و اقدام به واریز وجه می‌‌کردند.
سرهنگ موسوی خاطرنشان کرد: قرعه‌کشی خودروهای ایران‌خودرو و سایپا و دیگر خودروسازها از طریق سایت‌های اصلی تولیدکنندگان و سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام می‌‌شود و اگر فردی برنده قرعه‌کشی شده باشد، امن‌ترین راه استعلام از همین سایت‌ها است. برای پرداخت وجه نیز سایت‌های اصلی ذکر شده، کاربر را به درگاه بانکی هدایت می‌‌کنند؛ از این رو از واریز وجه به حساب‌های شخصی و نامعتبر خودداری کنید.
رئیس پلیس فتای غرب استان تهران عنوان کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهید و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرایم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه  به وب‌سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنید.

ماجرای مرگ مرموز دختر ۱۰ ساله در خانه پدری

پدری که متهم است با خوراندن قرص برنج به فرزندش، مرگ او را رقم زده در جلسه محاکمه‌ای که در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، حضور پیدا نکرد و قضات دستور تجدید رسیدگی دادند.
به گزارش «ایران»، اردیبهشت سال گذشته گزارش مرگ مشکوک دختربچه‌ای ۱۰ ساله در یکی از بیمارستان‌های شرق تهران به پلیس اعلام شد.
در ادامه مأموران با حضور در بیمارستان و تحقیقات اولیه متوجه شدند که دختربچه‌ای به نام سحر بر اثر مسمومیت جان باخته است. پس از آن با دستور قضایی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان این سازمان اعلام کردند که وی بر اثر استعمال قرص برنج فوت کرده است.
با ارائه این گزارش از سوی پزشکی قانونی، مأموران تحقیقات خود را در خصوص علت ماجرا پی گرفتند و سراغ دو خواهر وی رفتند.
آنها در توضیح ماجرا به مأموران گفتند: پدر و مادر ما یکسال قبل از هم جدا شدند. مادرمان ازدواج کرد و ما با پدرمان زندگی می‌کردیم.
شب قبل از مرگ سحر، پدرمان برای ما ساندویچ گرفت. مزه ساندویچ به تلخی می‌زد به همین خاطر من و خواهرم آن را نخوردیم اما سحر بخشی از آن را خورد و دقایقی بعد حالت تهوع گرفت. با اصرار ما پدرمان مجبور شد سحر را به بیمارستان برساند.
در بیمارستان معده سحر را شست‌و‌شو دادند تا حالش کمی بهتر شد بعد هم ما به خانه برگشتیم. پس از آن پدرمان به هر سه نفرمان قرصی داد و گفت ویتامین است بخورید تا حالتان بهتر شود، من و خواهرم باز هم آن را نخوردیم اما سحر چون کوچک‌تر بود به خاطر اعتماد به پدرمان آن را خورد و لحظاتی بعد دوباره حالش بد شد و باز هم به بیمارستان رفتیم اما ساعاتی بعد پزشکان اعلام کردند که سحر به خاطر مسمومیت شدید فوت کرده است.
با اظهارات دو خواهر سحر، پدر آنها برای تحقیق و بازجویی احضار شد اما ماجرای قرص برنج را انکار کرد و اظهارات فرزندانش را دروغ خواند.
با این حال مأموران پس از تکمیل تحقیقات و گزارش سم‌شناسی پزشکی قانونی، پرونده را برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستادند.
در ابتدای این جلسه، مادر سحر به‌عنوان اولیای دم خواستار اشد مجازات برای همسر سابقش شد. این در حالی است که طبق قانون مجازات اسلامی پدر به جرم قتل فرزند قصاص نخواهد شد.
پس از آن وکیل متهم به جایگاه رفت و گفت: موکل من با قرار وثیقه آزاد است و اتهامش را قبول ندارد. او هرگز قصد کشتن دخترش را نداشته و از اظهارات دخترانش متعجب است.
پس از اظهارات وکیل متهم، قضات با بررسی اظهارات و مدارک موجود در پرونده به این نتیجه رسیدند که ادامه جلسه رسیدگی به این پرونده باید با حضور پدر خانواده به‌عنوان متهم برگزار شود، از این‌رو مقرر شد تا ادامه رسیدگی به پرونده به جلسه دیگری موکول شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*