اخبار خراسان جنوبی/

 

خروج مرغ از استان خراسان جنوبی ممنوع شد

 

ترویج اندیشه اسلامی، پادزهر القائات دشمن

 

شأن دانشگاه و حوزه تقویت اندیشه است

 

 

 

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی :

پادزهر القائات دشمن را با ترویج اندیشه اسلامی تهیه کنیم

پادزهر القائات دشمن را با ترویج اندیشه اسلامی تهیه کنیم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: پادزهر القائات دشمن را با ترویج اندیشه اسلامی، طرح مباحث فنی و کارشناسی تهیه کنیم.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بیرجند اظهار کرد: شأن دانشگاه و حوزه تقویت اندیشه و عقلانیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه انسان با اندیشیدن به کمال می‌رسد، بیان کرد: باید با پژوهش و تحقیق به اندیشه فرصت بالیدن بدهیم.

عبادی افزود: به طور طبیعی انسان تحت تأثیر دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها قرار می‌گیرد و در این راستا اگر رعایت برخی از اصول ظاهری نشود، اندیشه و عقلانیت فرصت رشد پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه فضاهای مجازی و حقیقی تحت نفوذ دشمن باعث می‌شود تا جوانان ما در حیرت ضلالت بماند، گفت: باید پادزهر القائات دشمن توسط اساتید بر اساس مباحث فنی و کارشناسی تهیه شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه یک محیط سالم دل را پاک نگه می‌دارد، یادآور شد: محیط علمی و مراکز آموزشی به هیچ وجه نباید تحت تأثیر ظواهر قرار گیرد.

عبادی بیان کرد: عفاف و حجاب یکی از موضوعات تأثیرگذار در محیط علم و یک مسئله حقوقی محسوب می‌شود و باید روی این زاویه تحقیق و پژوهش شود.

وی گفت: برخی با ادعای روشنفکری در جامعه حرف از قبول نداشتن فلان قانون می‌زنند و به طوری رسمی و علنی قانون یک کشور را زیر پا می‌گذارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید جامعه خود را مجهز به علم، بصیرت، خدمت و عشق به معنویت کنیم، یادآور شد: طرح ضیافت اندیشه به معنای واقعی باید برای دانشجویان یک محیط مفید و مؤثر بسازد.

عبادی بیان کرد: کشورهای استکباری به دنبال سلطه بر جهان است و برای رسیدن به این هدف افساد و دزدکردن مردم، ایجاد اختلاف بین مردم و ناامید کردن مردم در کنار انواع و اقسام فسادها را دنبال می‌کنند.

وی گفت: دشمن با طرح‌های مختلف خود برای از بین بردن حجاب و ارزش‌ها تلاش می‌کند.

تیم فوتبال اصفهک قهرمان لیگ برتر خراسان جنوبی شد/۷

در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال استان خراسان جنوبی تیم‌ بنتونیت سپاهان اصفهک نماینده شایسته شهرستان طبس موفق شد در بازی زیبا و حساس تیم فوتبال آرتین بشرویه را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست دهد و به مقام *قهرمانی استان خراسان جنوبی* دست یابد. در این مسابقه که در زمین چمن مجموعه ورزشی آزادی طبس برگزار شد تیم فوتبال بنتونیت سپاهان با وجود تساوی بدون گل در نیمه اول در یک نیمه طوفانی با هت تریک مبین مهدی زاده آقای گل مسابقات موفق شد با ۱۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر جدول مسابقات لیگ برتر استان قرار گیرد. بنتونیت به عنوان نماینده استان خراسان جنوبی در مسابقات لیگ دسته سه کشور حضور خواهد داشت.

حضور بانوان فوتبال قائنات در کلاس ارتقا داوری/۷

 

سمانه بنی اسدی،ثریا روحی و فاطمه هوشیار مقدم از داوران شهرستان قاینات در دوره ارتقا درجه سه به دو داوری رشته فوتبال شرکت کردند .

گفتنی است ؛ این دوره با مدرسی کهوری و محمدی از فدراسیون فوتبال ایران از ۱۶ تا ۱۸ شهریور ماه به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار شد .

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد:
خروج مرغ، منوط به تأمین نیاز استان

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: خروج مرغ از استان در صورتی امکان پذیر خواهد بود که نیاز خراسان جنوبی تأمین شود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ جواد اشرفی با بیان این مطلب در کمیسیون تنظیم بازار استان خاطرنشان کرد: با عنایت به اهمیت موضوع، تعزیرات حکومتی با هرگونه تخلف در زنجیره توزیع مرغ برخورد خواهد کرد.
وی با تأکید بر این که مرغ در مراکز عرضه مستقیم از کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰تومان نباید بیشتر فروخته شود، تصریح کرد: برای پایداری این روند اگر در زنجیره توزیع تخلفی رخ دهد، با برخورد تغزیرات مواجه خواهد شد.
به گفته وی؛ درصورتی که نیاز استان به مرغ تأمین شود، امکان خروج آن از خراسان جنوبی وجود خواهد داشت لذا با دعوت از فعالان این حوزه به کارگروه های مربوط باید زمینه اجرای آن فراهم شود .
معاون استاندار با اشاره به این که جلسات کمیته تنظیم بازار و کارگروه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی برای کنترل بازار به طور مرتب باید برگزار شود، گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان باید زمینه راه اندازی حداقل یک مرکز عرضه مستقیم مرغ را در هر یک از شهرستان ها فراهم کند.
اشرفی با بیان این که سازمان جهاد کشاورزی باید به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی مانند دپوی سبوس در کارخانه ها، برنامه ریزی لازم برای توزیع سبوس را از ابتدای هر ماه انجام دهد ، متذکر شد: بانک سپه برای راه اندازی سامانه پیامکی مربوط به نانوایی ها، هرچه زودتر اقدام کند تا با تخلفات نانوایی ها در صورت تکرار برخورد شود.
وی در بخشی از صحبت هایش به برخی گزارش های میدانی اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش های موجود بعضی از نانوایی ها صبح پخت نمی کنند و بعضی هم نانی را که صبح پخت می کنند به مردم نمی دهند و ادعا می کنند که برای جای خاصی نان می پزند ، لذا این موضوع باید پیگیری شود.
معاون استاندار ادامه داد : افزایش توزیع مرغ به شکل بسته بندی تخلف است و باید کشتارگاه های موجود در استان شیفت کاری خود را با به کارگیری نیروهای بیشتر،افزایش دهند.
اشرفی بیان داشت: با توجه با این که باید گزارشی در خصوص میزان جوجه ریزی در استان به وزارت کشور ارائه شود، میزان جوجه ریزی مرغ داری ها باید رصد شود تا در این زمینه به پایداری خوبی برسیم.
وی با اشاره به این که دولت، دام های پرواری را بدون هیچ محدودیتی خریداری می کند، تصریح کرد: با توجه به این که در آستانه بازگشایی دانشگاه ها و خوابگاه های دانش آموزی قرار داریم باید سازمان جهاد کشاورزی استان، نیازهای آن ها در زمینه برنج، گوشت قرمز و مرغ را تأمین نماید.

 

 

 

محصولات خراسان جنوبی در اولویت اعتبارات پژوهشی/۳

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت :محصولات مزیت دار استان در اولویت تخصیص اعتبارات پژوهشی سال جاری هستند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ناصر ناصری با بیان این مطلب در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان اظهار داشت : ۴۴ طرح پژوهشی از سوی دستگاه‌ های اجرایی امسال اعلام وصول شده که پس از بررسی اولیه در کمیته پژوهش ۲۴ طرح برای تصویب به کارگروه ارسال شده است.
وی افزود : با توجه به اینکه برخی دستگاه ها دو طرح پژوهشی ارائه کردند، لازم است طرح های اولویت دار بررسی شود.
معاون استاندار با تأکید بر اولویت دادن به طرح های پژوهشی محصولات مزیت دار استان افزود : گیاهان دارویی، زرشک و عناب از جمله محصولاتی هستند که در بین طرح های پژوهشی وجود دارند.
ناصری یادآور شد: در تصویب طرح های پژوهشی نیاز است به مشکلات زیرساختی به خصوص در مرحله تولید توجه شود تا در مرحله بعد بتوانیم برای فرآوری آنها برنامه ریزی کنیم.
شایان ذکر است؛ در این کارگروه هفت طرح پژوهشی از جهاد دانشگاهی، استانداری، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و منابع طبیعی و آبخیزداری برای تخصیص اعتبار مصوب شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استقرار موکب بهداشتی و درمانی جواد الائمه(ع) خراسان جنوبی در شهر مقدس کاظمین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی از استقرار موکب بهداشتی و درمانی هلال احمر خراسان جنوبی در شهر مقدس کاظمین خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی کاوسی  با اشاره به افزایش تعداد زائران اربعین حسینی در سال جاری، اظهار داشت: به همین منظور جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصمیم گرفت تا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب تر را از نظر کمیت و کیفیت در امر بهداشت و درمان افزایش دهد.
وی ادامه داد: امسال بر اساس برنامه ریزی مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر، تیم بهداشتی و درمانی متشکل از متخصصین، کادر درمانی و عوامل بهداشتی توسط بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بعنوان پایگاه بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین عراق مستقر شدند.
کاوسی با اشاره به تامین داروی مورد نیاز موکب توسط مرکز پزشکی حج جمعیت در شهر مقدس کاظمین، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، امید است در سال آینده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و امدادونجات شهر مقدس کاظمین در ایام اربعین به صورت کامل توسط جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی انجام شود.

 

 

دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز در”بشرویه”/۴

 

فرمانده انتظامی”بشرویه” گفت: مأموران انتظامی ۲ شکارچی غیر مجاز دستگیر و یک رأس لاشه”میش وحشی” در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”نصرالله طاهری” اظهار داشت: مأموران انتظامی بشرویه با دریافت اخباری مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران انتظامی پاسگاه”رقه” شهرستان بشرویه هنگام گشت زنی در منطقه حفاظت شده به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵، یک رأس لاشه میش وحشی و یک قبضه سلاح شکاری کشف کردند.

 

 

 

کلاهبرداری با ترفند خرید اینترنتی نوشت افزار ایرانی/۴

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص طراحی صفحات فیشینگ با ترفند خالی‌کردن حساب افراد به‌بهانه خرید اینترنتی نوشت‌افزار ایرانی در آستانه سال تحصیلی جدید هشدار داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “قدرت الوانی” در تشریح این خبر اظهار داشت: مجرمان فضای سایبر با انتشار تصاویری از نوشت‌افزار ایرانی در کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی این گونه وانمود می‌کنند که این نوشت‌افزار‌ها را با قیمت مناسب و پایین‌تر از بازار به دست دانش‌آموزان می‌رسانند.

وی افزود: مجرمان سایبری با انتشار تصاویری از دانش‌آموزان مناطق محروم کشور و مطرح‌کردن موضوعاتی مانند خرید نوشت‌افزار ایرانی و حمایت از کالای تولید داخل سعی در تحریک احساسات کاربران فضای مجازی دارند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در ادامه عنوان کرد :در این روش از کلاهبرداری ،مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی افراد را به درگاه بانکی فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها نموده و در نهایت حساب بانکی افراد را خالی می‌نمایند.

سرهنگ الوانی با اشاره به اینکه مجرمان سایبری همیشه در کمین هستند تا از کاربران فضای سایبری کلاهبرداری کنند، به شهروندان توصیه نمود : چنانچه قصد دارند به صورت اینترنتی نوشت‌افزار ایرانی را برای فرزندان‌شان تهیه کنند، با‌توجه‌به فراهم شدن امکان ثبت سفارش اینترنتی محصولات نوشت‌افزار ایرانی برای هموطنان در سراسر کشور، اخبار مربوطه را از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر کشور پیگیری نموده و فریب آگهی‌های اغوا‌کننده و فریبنده مجرمان سایبری را نخورند.

 

 

 

 

 

 

کشف ۷۶ هزار قرص ترامادول در” بیرجند”/۴

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری ۷۶ هزار و ۷۰۰ عدد قرص ترامادول کشف کردند

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد بخشی” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو ۷۶ هزار و ۷۰۰ عدد قرص ترامادول که داخل اتوبوس جاساز شده بود کشف کردند که ارزش ریالی قرص های قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۷۰ میلیون ریال براورد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

کشف یک لاشه”قوچ وحشی” در شهرستان”بیرجند”

جانشین فرمانده انتظامی “بیرجند” گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در گشت زنی در کوه های اطراف حوزه استحفاظی و پاکسازی محل، یک لاشه “قوچ وحشی” و یک سلاح شکاری غیر مجاز کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”مهدی شکوهی راد” اظهار داشت:ماموران انتظامی شهرستان”بیرجند” با دریافت اخباری مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده این شهرستان، بلافاصله بررسی موضوع رادر دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان داشت: مأموران هنگان گشت زنی در منطقه حفاظت شده ۲ شکارچی غیرمجاز را هنگام شکار دستگیر و در بازرسی از وسایل همراه آن ها و پاکسازی محل یک رأس لاشه “قوچ وحشی” و یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان بیرجند افزود: ماموران در این رابطه ۲متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

انفجار تانکر سوخت در مهدی آباد نهبندان/۴

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از وقوع انفجار تانکر سوخت در مهدی آباد چاهدشتی شهرستان نهبندان خبر داد.

اکبری گفت: ساعت ۱۸:۲۰ عصر روز شنبه بر اثر جوشکاری در ترمینال ضبط پسته در مهدی آباد چاهداشتی نهبندان رخ داده است.

او افزود تعداد مصدومین این حادثه ۴ نفر است.

اکبری با اشاره به اینکه مصدومان حادثه توسط اورژانس و هلال احمر به بیمارستان شهید آتشدست نهبندان انتقال یافتند بیان کرد:این مصدومین دچار سوختگی با درجه ۲ و ۳ بودند و بعد از اقدامات اولیه به مرکز استان اعزام شدند.

 

 

 

 

مدال طلای کاراته خردسالان کشور به خراسان جنوبی رسید/۷

رئیس هیئت کاراته خراسان جنوبی گفت: بانوان کاراته‌کای‌ خردسال استان در مسابقات قهرمانی کاراته سبک شین رزم‌ ذوالفقار بانوان کشور با گردن‌آویز طلا در یزد بر سکوی نخست رقابت‌ها ایستادند.

مدال طلای مسابقات کاراته خردسالان کشور به خراسان جنوبی رسید

محمدعلی بخشی، رئیس هیئت کاراته خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با فارس در بیرجند اظهار داشت: پرونده مسابقات قهرمانی کاراته قهرمانی کشور سبک‌های کیوکوشین و شین‌رزم ذوالفقار گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریور با معرفی نفرات برتر رقابت‌ها در یزد بسته شد.

وی افزود: در این ماراتن ملی قریب بر ۲۱۰ کاراته‌کای برتر استان های کشور برای کسب مدال‌های خوشرنگ قهرمانی روی تشک مبارزه رفتند.

رئیس هیئت کاراته خراسان جنوبی تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی کاراته مردان کشور سبک ایچی گکی کیوکوشین، یاسین خارکن و میلاد ملک آبادی زاده به نمایندگی از استان به مصاف حریفان مدعی خود رفتند.

بخشی یادآور شد: یاسین خارکن، کاراته‌کای شایسته خراسان جنوبی در مسابقات کاراته سبک ایچی گکی کیوکوشین قهرمانی کشور با گردن‌آویز نقره بر سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: در مسابقات قهرمانی کاراته سبک شین رزم ذوالفقار بانوان کشور نیز رزمی‌کاران خراسان‌جنوبی در یزد افتخار آفرینی کردند.

رئیس هیئت کاراته خراسان جنوبی گفت: در بخش تیمی مسابقات قهرمانی کاراته سبک شین‌رزم‌ذوالفقار کشور، بانوان شایسته خردسال استان به مربیگری هانیه حسن‌زاده با کسب مدال طلا در جایگاه نخست رقابت‌ها قرار گرفتند.

بخشی متذکر شد: هانیه حسن زاده، مهناز هاشمی پور، یاسمین چاجی و زهرا سلیمیان در این رویداد ورزش ملی با نشان طلایی به قهرمانی مسابقات دست یافتند.

وی ادامه داد: فاطمه زهرا چاجی، زهرا پنداشته، زینب قدرتی مدال نقره مسابقات قهرمانی کاراته بانوان کشور را بدست آوردند، سها حسینی، نیایش قربانی، یاسمن اشرفیان، ام البنین قدرتی، درسا حسینی، فاطمه اکبریان، فرانک مرتضایی، فائزه خسروی، ساجده خسروی و هانیه بانویی نیز حائز دریافت نشان برنز و مقام سوم رقابت‌ها شدند.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
اعتبارات ساخت دانشگاه فرهنگیان در سفر رئیس جمهور پیگیری می شود/۲-۳

 

قناعت با اشاره به ساختمان در دست احداث دانشگاه فرهنگیان استان، گفت: اعتبارات مورد نیاز برای تسریع در روند اجرای این پروژه، از محل منابع ملی، متمم سفر و یا مصوبات سفر دوم رئیس جمهور پیگیری می شود.

جواد قناعت در جلسه دیدار اعضای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان، اظهارکرد: از مشکلات بسیار جدی آموزش و پرورش، کمبود معلم در مقطع ابتدایی است که با اهتمام و برنامه ریزی دولت سیزدهم، در حال رفع شدن می باشد.

 

وی تأکید کرد: با برنامه ریزی های منسجمی که صورت گرفته، مشکل ضعف نیرو برای ۶ ساله اول تحصیل حل خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: در مدیریت امور، باید از سطحی نگری بپرهیزیم، رفع مشکلات زیرساختی و خوابگاه‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را برای شروع سال تحصیلی ضروری خواند.

 

قناعت با اشاره به ساختمان در دست احداث دانشگاه فرهنگیان استان، تصریح کرد: اعتبارات مورد نیاز برای تسریع در روند اجرای این پروژه، از محل منابع ملی، متمم سفر و یا مصوبات سفر دوم رئیس جمهور پیگیری می شود.

 

وی متذکر شد: با توجه به شرایط خاص جذب دانشجو معلم در کشور و ضرورت تأمین زیرساخت های لازم برای تحقق این برنامه، طبق مصوبه هیئت امنا، دانشگاه فرهنگیان از پرداخت عوارض و هزینه های صدور پروانه معاف است.

 

به گفته وی؛ شهرداری همان گونه که با خیرین مدرسه ساز در بحث معافیت از هزینه های پروانه همراهی کرده، در این زمینه نیز مساعدت های لازم را انجام دهد.

 

شایان ذکر است؛ در این جلسه سه ساعته درخصوص تأمین خوابگاه‌های مورد نیاز  استفاده از امکانات شهرستان های با شرایط لازم برای برگزاری کلاس های درس به صورت موقت و … تدابیر لازم اتخاذ گردید.

 

 

 

 

 

کارگاه‌های تابستانی نوشتن خلاق کودکان در ایستگاه آخر/۲

کارگاه‌های تابستانی نوشتن خلاق مرکز شماره یک و فراگیر بیرجند در ایستگاه آخر

آیین پایانی کارگاه‌های نوشتن خلاق باحضور جمعی از کودکان ونوجوانان و والدین‌شان برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ در این ویژه برنامه، روند برگزاری کارگاه‌های نوشتن خلاق و اهداف آن برای والدین اعضا بازگو شد و در ادامه طرح مشترک ادبی بین عضو و پدر یا مادر، توسط عاطفه اکبری مربی این کارگاه‌ها به مرحله‌ی اجرا در آمد که بر این اساس والدین بچه ها اقدام به شعر خوانی کردند و بچه ها با انتخاب کلمات از درون این شعرها متن‌های زیبایی نوشتند و آن‌را برای بزرگترها خواندند.

گفتنی است طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان مهمان ویژه‌ی این برنامه بود.

 

 

 

در راستای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری؛

دورهمی قصه‌گویی در قاین برگزار شد/۲

مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین دورهمی قصه‌گویی را برگزار کرد

در راستای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین دورهمی قصه‌گویی را با هدف ترویج و تقویت فرهنگ قصه و قصه گویی برگز ار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ در این برنامه که در محل سالن آمفی تئاتر و با حضور جمعی از کودکان ونوجوانان و طی دو روز برگزار شد شرکت کنندگان به ارایه‌ی قصه‌های خود در بخش‌های قصه زندگی من ( ۹۰ ثانیه ای ) ، نقالی و زبان اشاره پرداختند.

برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی ویژه اعضای کودک و نوجوان از برنامه های جانبی این دورهمی بود.

مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین جشن قصه‌گویی را برگزار کرد

مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین جشن قصه‌گویی را برگزار کرد

ضرورت استفاده از زبان هنر در ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از اساسی ترین وظایف دستگاه های فرهنگی ترویج و تبیین فرهنگ اصیل دفاع مقدس و دستاوردهای عظیم معنوی با بهره گیری از زبان هنر بوده که می طلبد مورد توجه همگان قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ سید علی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صبح امروز ( ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱) در کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: دلیر مردی، از خودگذشتگی و جهادی عمل کردن از مهم ترین پیام ها و دستاوردهای دفاع مقدس است که باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین در دستور کار مدیران و همه تلاشگران به نظام و انقلاب باشد.
وی ادامه داد: یکی از اساسی ترین وظایف دستگاه های فرهنگی ترویج و تبیین فرهنگ اصیل دفاع مقدس و دستاوردهای عظیم معنوی با بهره گیری از زبان هنر است تا بخشی از رشادت ها و جوان مردی های آن دوران به نسل جدید انتقال یابد.
سرهنگ فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: دفاع مقدس گنجینه ای فاخر بوده که بسیاری از ارزش های آن ناشناخته مانده است.
وی با بیان اینکه دستاوردها و پیشرفت های کنونی حاصل خون هزاران شهید و جانفشانی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، گفت: با توجه به ماندگاری و اثربخشی زبان هنر، نیاز است از ارزش های هشت سال دفاع مقدس از طریق هنر ترویج شود.
سرهنگ فلاحی خواستار کیفیت بخشی برنامه های فرهنگی و تعامل دستگاه های فرهنگی در برگزاری برنامه های حوزه دفاع مقدس شد و اظهار کرد: همچنین می طلبد چاپ کتب دفاع مقدس و دیگر برنامه های و جشنواره های مرتبط با این مهم، توسط کارشناسان ارزیابی شود.
گفتنی است اعضای حاضر در جلسه برنامه های فرهنگی و هنری پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس را تشریح کردند که برگزاری نمایشگاه هنری دفاع مقدس، اکران فیلم های دفاع مقدس، برگزاری مسابقات کتابخوانی و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

 

 

 

 

 

هزار و ۲۰۶ دانش آموز بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی/۲-۳

تا کنون ۷۰۴ دانش آموز بازمانده از تحصیل، در خراسان جنوبی شناسایی شده اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس اعلامشناسایی ۷۰۴ دانش آموز بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی وزارت آموزش و پرورش، هزار و ۲۰۶ دانش آموز بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد تا کنون ۷۰۴ دانش آموز با پیگیری آموزش و پرورش استان پیگیری و شناسایی شده اند.

زمانی افزود: از این تعداد دانش آموز پیگیری شده ۱۵۴ دانش آموز در مدارس خاص از جمله مدارس دینی و همچنین مدارس خارج از کشور ردیابی شده اند که مشغول به تحصیل اند.

 

وی گفت: بقیه دانش آموزان به دلایلی از جمله کوچ نشین بودن، مبتلا بودن به بیماری صعب العلاج، فقر، ترس از ابتلا به کرونا، اشتغال به کار، بدسرپرستی و بی سرپرستی و دوری مکان زندگی شان از مدارس، سر کلاس درس حاضر نیستند.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: آموزش و پرورش تلاش می‌کند تمام دانش آموزان بازمانده از تحصیل را به کلاس‌های درس بازگرداند که اضافه شدن ۱۰۷ کودک دور از مدرسه به دلیل ترس از کرونا و همچنین کودکان فقر مالی و بدسرپرست و بی سرپرست به مدارس استان، امسال محتملتر از دیگر بازماندگان است.

 

 

 

 

 

عرضه ۱۰ هزار تن زغال‌سنگ امروز در بورس انرژی

بورس انرژی ایران امروز، یکشنبه  میزبان عرضه ۱۰ هزار تن زغال‌سنگ عمده شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در رینگ داخلی است.

قیمت پایه زغال‌سنگ شرکت پروده طبس ۴۰ هزار ریال به ازای هر تن تعیین شدهعرضه ۱۰ هزار تن زغال‌سنگ امروز در بورس انرژی عرضه ۱۰ هزار تن زغال‌سنگ امروز در بورس انرژی است.

امروز همچنین فراورده‌های آیزوریسایکل و پروپان پالایش نفت تهران، آیزوریسایکل، حلال ۴۰۲ و آیزوفید پالایش نفت تبریز، نرمال هگزان پالایش نفت شازند و نفتای پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه می‌شود

 

 

 

 

 

 

 

 

۵ هزار زائر خراسان جنوبی در حال برگشت به ایران/۲-۳

از ۳۲ هزار زائر اربعین خراسان جنوبی ۵ هزار در حال برگشت به کشور هستند.

مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا وسیما استان با اشاره به۵ هزار زائر خراسان جنوبی در حال برگشت به ایران اینکه از استان ۴۲ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند گفت: از ۳۲ هزار نفری که به کشور عراق سفر کردند ۵ هزار نفر در حال برگشت به کشور هستند.

نوفرستی افزود: هم استانی‌هایی که تاکنون سفر خودشان را آغاز نکردند و برای روز اربعین برنامه ریزی داشتند تا  درعراق باشند، تا اطلاع ثانوی به سمت مرز‌های کشورعراق نروندو سفر خود را به بعد از روز اربعین موکول کنند

هم اکنون ۵۳ موکب از خراسان جنوبی در کشور عراق مستقرند وبه زائران خدمات رسانی می کنند .

 

 

 

 

راه اندازی مراکز عرضه مستقیم مرغ در تمام شهرستان های خراسان جنوبی

مراکز عرضه مستقیم مرغ در همه شهرستان های خراسان جنوبی راه اندازی می شود.

راه اندازی مراکز عرضه مستقیم مرغ در تمام شهرستان های خراسان جنوبیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه عرضه مرغ در مراکز عرضه مستقیم باید با قیمت مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان انجام شود، گفت: مراکز عرضه مستقیم مرغ در بیرجند فعال هستند، اما این مراکز در دیگر شهرستان‌ها هم فعال نیست که  کشتارگاه‌ها باید مراکز عرضه مستقیم را در این شهرستان‌ها راه اندازی کنند.

اشرفی با اشاره به خرید دام پرواری از دامدارن گفت: این طرح چند ماهی است آغاز شده و شرکت پشتیانی امور دام، دام سبک و سنگین را با قیمت ۲۱۰ و ۲۱۵ هزار تومان بصورت بسته بندی شده ۵ تیکه خردیداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر نتایج اجرای این طرح رضایت بخش نیست و به همین دلیل باید از این پس با تلاش فرماندارن، باید اتحادیه و تعاونی‌ها پای کار بیایند، گفت: دامدارنی که حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ راس دام را برای فروش دارند هم می‌توانند با شرکت پشتیبانی امور دام بصورت مستقیم قرار داد ببندند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه تعداد اندکی از نانوایی‌ها اقدام به تخلفاتی همچون تعطیلی در شفیفت صبح می‌کنند، گفت: سامانه پیامکی راه اندازی شده که در صورت تعطیلی نانوایی‌ها به آن‌ها اخطار داده می‌شود و تکرار این تخلف سبب تشکیل پرونده خواهد شد.

وی گفت: پیش بینی‌های لازم برای تامین اقلام اساسی دانشگاهها، و مراکز خوابگاهی و دانش آموزی انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه نیست.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان هم با اشاره به اینکه قیمت عرضه مرغ  در استان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است، گفت:عرضه بالاتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود و با آن برخورد خواهد شد.

حسن پور همچنین گفت: برخی نانوایی‌ها با وجود دریافت سهمیه آرد در شیف صبح فعالیت نمی‌کنند که تعزیزات با این تخلفات برخورد جدی خواهد کرد.

 

 

 

توقیف بیش از ۳ تن چوب جنگلی در شهرستان طبس/۴

بیش از سه تن محموله غیر مجاز چوب درخت جنگلی گز در شهرستان طبس کشف و ضبط شد.

توقیف بیش از ۳ تن چوب جنگلی در شهرستان طبسفرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: دو محموله چوب قاچاق به وزن یک تن و ۱۵۰ و یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم به ارزش ۴ میلیون تومان، از دو نیسان که در حال خروج از استان در مسیر دیهوک بودند کشف و ضبط شد.

سرهنگ رمضانی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد این محموله‌ها از درختان گز عرصه‌های طبیعی اطراف دیهوک و طبس بارگیری شده است.

وی با هشدار به شرکت‌های حمل بار، گفت: حمل چوب و فرآورده‌های جنگلی بدون مجوز اداره منابع طبیعی ممنوع است و راننده و شرکت حمل و نقل نیز با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت حفاظت از درختان جنگلی و برخورد قانونی با متخلفان و قاچاقچیان چوب، افزود: نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار در زمینه تصرف زمین‌های ملی، آتش سوزی و قطع درختان جنگلی و سایر تخلفات در حوزه منابع طبیعی از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع هستند.

درخت گز دارای سیستم ریشه‌ای قوی است که می‌تواند از فرسایش خاک جلوگیری کند و  در مناطق بیابانی کمک فراوانی به کاهش حرکت شن‌های روان می‌کند.

 

 

 

 

دستگیری شکارچیان سابقه دار در بیرجند/۴

شکارچیان سابقه دار همراه لاشه‌ی یک رأس قوچ وحشی دستگیر شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند گفت: پس از دریافت گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر شنیده شدن صدای شلیک تیر، یگان حفاظت محیط زیست بلافاصله به محل اعزام و پس از گشت و کنترل و پایش دقیق منطقه، موفق شدند این افراد متخلف را که در حال فرار بودند دستگیر کنند.

 

گران افزود: از متخلفان تعداد یک قبضه سلاح گلوله زنی، یک دستگاه دوربین چشمی، دو عدد فشنگ و لاشه‌ی یک رأس قوچ وحشی کشف و ضبط شد.

 

وی گفت: با توجه به اینکه لاشه‌ی کشف شده مربوط به گوسفند وحشی از نوع قوچ بوده که جزو حیوانات حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است، شکار آن جرم بوده و مستوجب تعزیر است.

 

گران افزود: بهای شکار هر رأس قوچ وحشی ۲۵ میلیون تومان است که پس از طی مراحل قانونی باید به حساب جرایم شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور واریز شود.

 

 

 

 

خدمات دهی ۳۰ پایگاه هلال احمر خراسان جنوبی در پیاده‌روی زائران حرم رضوی/۳-۲

۳۰ پایگاه هلال احمر خراسان جنوبی در مراسم پیاده‌روی زائران حرم رضوی خدمات ارائه می کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امسال همزمان با دهه پایانی صفر، ۳۰ پایگاه ثابت و موقت هلال احمر خراسان جنوبی در نقاط مختلف محور‌های منتهی به مشهد مقدس خدمات ارائه می‌دهند.

کاوسی گفت: ۲۵ پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت هلال احمر خراسان جنوبی در نقاط مختلف محور‌های منتهی به مشهد مقدس خدمات رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی گذرگاه زائران پیاده امام رضا (ع) از سمت شرق و جنوب شرق است، گفت: تعداد ۱۲۰ نیروی هلال احمر برای امدادرسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر در این پایگاه ها حضور خواهند داشت.

کاوسی با اشاره به استقرار پایگاه‌های بین شهری در کنار جاده و آمادگی کامل تیم‌ها اعم از جاده ای، امداد هوایی، واکنش سریع، و مراکز عملیاتی افزود: مقرر شده همه نیرو‌ها در ساعات پرتردد صبح و غروب با آمادگی کامل در حاشیه جاده‌ها مستقر باشند.

 

 

 

 

کاهش بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه در خراسان جنوبی/۲-۳

بستری بیماران کرونایی در بخش مراقبت های ویژه، در خراسان جنوبی کاهش بیش از ۸۰ درصدی داشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در ابتدای شهریور ۱۲ بیمار کرونایی در در بخش مراقبت‌های ویژه در خراسان جنوبی بستری بودند که این آمار هم اکنون با کاهش ۸۳ درصدی به ۲ بیمار بستری کاهش یافته است.
شریف زاده افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان در ابتدای شهریور ۳۸ نفر بوده که این آمار با کاهش ۷۶ درصدی به ۹ نفر رسیده است.
وی گفت: از ابتدای شهریور ماه متاسفانه دو مورد فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شده است.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: هم اکنون در استان هیچ شهرستانی با وضعیت بسیار پر خطر کرونایی نداریم، اما همچنان دو شهرستان سرایان و فردوس در وضعیت پُرخطر قرار دارند.

 

 

 

 

اما و اگر های یک مجموعه ورزشی / پایگاه قهرمانی یا باشگاه خصوصی؟/۷

اما و اگر های یک مجموعه ورزشی / پایگاه قهرمانی یا باشگاه خصوصی؟

پایگاه قهرمانی در شهرستان بیرجند از سال ۸۸ برای بهبود ورزش قهرمانی افتتاح شد ولی اکنون بیشتر به باشگاه خصوصی تبدیل شده و گلایه قهرمانان را به همراه داشته است.

به گزارش مهر سال‌هاست که پایگاه قهرمانی خراسان جنوبی دیگر رنگ و بویی از قهرمانی ندارد و همواره انتقادات و گلایه‌های قهرمانان را در پی داشته است انتقاداتی که هر زمان با مسئولان مربوطه ورزش خراسان جنوبی در میان گذاشته شد، قول‌هایی دادند و بعد از آن باری دیگر به باد فراموشی سپرده شد و قهرمانانی که دیگر تمایلی به حضور در این مجموعه را ندارند.

چندی پیش با توجه به انتقادات ورزشکاران نسبت به وضع نابسامان پایگاه قهرمانی در زمینه اینکه این پایگاه محلی برای حضور مربیان بخش خصوصی و درآمدزایی خود مربی و حضور خانواده و دوستان و خویشان کارمندان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی شده است، بر آن شدیم تا با حضور و بازدید میدانی از این محل به چند و چون ماجرا پی ببریم.

خبرنگار مهر که در تایم بانوان پایگاه قهرمانی حاضر شد به درستی ماجرا پی برد و متوجه شد که ۴ مربی بانوی بخش خصوصی به همراه شاگردان خود در این محل حاضر و به صورت خصوصی به آموزش پرداخته‌اند، که به‌دلیل همین شلوغی دیگر بانوان قهرمان واقعی نمی‌توانند تمرین کنند و تمایلی به حضور در این پایگاه را ندارند.

همچنین برای تایم قهرمانی آقایان نیز خبرنگار مهر با چند قهرمان شاخص و نام آشنا گفت‌وگو کرد که به گفته آنها نیز مربیان آقایی از رشته‌های دوومیدانی و والیبال شاگردان خصوصی خود را که هیچ‌گونه پیش زمینه قهرمانی ندارند به پایگاه آورده و آموزش خصوصی می‌دهند؛ همچنین خانواده و خویشان کارمندان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در تایم قهرمانان تمرین می‌کنند و افراد شخصی دیگری که مشخص نیست از کدام اداره هستند هم در همین تایم ورزش می‌کنند و دیگر امکان استفاده از تجهیزات توسط خود قهرمانان نیست و قهرمانان واقعی دیگر به این پایگاه نمی‌روند و روی به باشگاه‌های خصوصی آورده‌اند.

نکته دیگری که به آن اشاره شد استفاده از تجهیزات پزشکی، پایگاه قهرمانی برای افراد غیر ورزشکار و قهرمان بود که گویا از ادارات مختلف که نام آنها توسط خبرنگار محفوظ است توسط مدیر پایگاه دعوت و استفاده می‌شود ولی برای خود قهرمانان این امکان و اجازه فراهم نیست.

هدف: استعدادیابی، استعداد پروری، تمرینات تخصصی و افزایش قابلیت‌های جسمانی

پس از تأیید این مشکلات به سراغ مسئولان مربوطه رفتیم که در ابتدا با سیده اعظم اسلامی، معاون سابق توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت‌وگو کردیم که در زمان تهیه گزارش سمت ایشان تغییر کرد و در همین راستا با مسئول جدید سیدحسین اصغری، سرپرست توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت‌وگو کردیم که در نهایت بعد از دو هفته پاسخ‌هایی به سوالات ارائه شده داده شد که البته تکرار همان پاسخ‌های ناقص مسئول قبلی بود.

سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه پایگاه قهرمانی خراسان جنوبی در بهمن ۱۳۸۸ افتتاح شد، گفت: اهداف پایگاه قهرمانی استعدادیابی، استعداد پروری و تمرینات تخصصی و افزایش قابلیت‌های جسمانی، سنجش قابلیت‌های جسمانی و روانی نخبگان ورزشی و ارزیابی آنها به صورت دوره‌های سه ماهه و شش‌ماهه و بلندمدت بود.

سیدحسین اصغری ادامه داد: همچنین آموزش و بالا بردن سطح دانش تخصصی مربیان تیم‌های استانی فعال در مرکز قهرمانی، آموزش و پژوهش در خصوص استعدادیابی برای ارتقا سطح ورزش قهرمانی استان از دیگر اهداف ایجاد پایگاه قهرمانی خراسان جنوبی بود.

به گفته وی قهرمانان و مدال‌آوران و ورزشکاران نخبه عازم به مسابقات قهرمانی منطقه‌ای و کشوری از امکانات این پایگاه به صورت کاملاً رایگان استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: اکنون سنجش و پایش ورزشکاران تیم‌های المپیاد استعدادهای برتر به همراه صدور تاییدیه آمادگی جسمانی برای حضور در سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور هم در این پایگاه انجام می‌شود.

بروز رسانی در صورت تأمین بودجه

سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در زمینه اینکه چه مقدار به اهداف مورد نظر دست پیدا کردید، گفت: با توجه به شرایط کرونایی در ۳ سال اخیر این اهداف بسیار سخت قابل دستیابی بوده و در حال پیگیری و اجرا است.

اصغری اضافه کرد: از طرفی به دلیل مستهلک شدن برخی دستگاه‌ها که نیاز به بروز رسانی داشتند و عدم تخصیص بودجه از سمت وزارت متبوع قابلیت بروز رسانی تجهیزات امکان پذیر نبوده است.

به گفته وی بروز رسانی تجهیزات، برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی ویژه مربیان تیم‌های استانی در زمینه بدنسازی تخصصی هر رشته، پایش و نظارت بر عملکرد استعدادیابی و استعداد پروری هیئت‌های ورزشی استانی از برنامه‌های آینده اداره کل ورزش و جوانان است.

وی اظهار کرد: پیگیر نوسازی و بروز رسانی تجهیزات پایگاه هستیم و این موضوع مشکل کلیه استان‌ها است که در نشست اخیر سمینار تخصصی استعدادیابی در تبریز که ویژه مدیران پایگاه‌های قهرمانی استان‌ها بود نیز مطرح و مقرر شد از سرفصل‌های مجاز برای تأمین بودجه توسط وزارت، اقدام لازم انجام شود.

مشکلات را قبول دارم و رفع خواهم کرد

سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی که بعد از دو هفته فقط پاسخ‌های قبلی معاون سابق را ارسال کرده بود در پاسخ به انتقادات مطرح شده عنوان کرد: فقط حضور قهرمانان، اعضای درجه یک خانواده اداره کل ورزش و اعضای هیأت علمی رشته تربیت بدنی دانشگاه بیرجند را داریم.

اصغری بیان کرد: در حال حاضر دو مربی بدنساز آقا و بانو در مرکز قهرمانی در خصوص آموزش نحوه کار با دستگاه‌ها در حال فعالیت هستند و هیچ گونه مبلغی برای این کار از ورزشکار دریافت نمی‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قهرمانان از تجهیزات پزشکی نمی‌توانند استفاده کنند ولی دیگر ادارات از آن بهره می‌برند، گفت: قطعاً با توجه به تجهیزاتی که در پایگاه قهرمانی داریم در صورت مساعد شدن وضعیت کرونایی و برقراری شرایطی پایدار با برنامه‌ریزی انجام گرفته در زمینه سنجش فاکتورهای آمادگی جسمانی و آزمون‌های مهارتی، ورزشکاران را پایش خواهیم کرد.

به گفته وی هیئت‌های ورزشی را در حوزه استعدادیابی و نخبه گزینی مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا با مدیریت صحیح و تأمین بودجه کافی بتوانیم استعدادهای ناب را شناسایی و در پایگاه حمایت کنیم.

با بیان این موضوع که تمام پاسخ‌های مطرح شده، جواب‌های ناقص مسئول قبلی است و هیچ پاسخی به انتقادات و گلایه‌ها که به صورت میدانی تأیید نیز شده است، ندادید. سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی پاسخ داد: بنده شخصاً انتقادهای مطرح شده را قبول دارم و در چند جلسه بازدید غیرمنتظره درجهت رفع آن تلاش خواهم کرد.

و اما…

نکته مهم اینجاست که مسئولان مربوطه از پاسخ کامل و جامع به انتقادات و گلایه‌هایی که درستی آنها مورد تأیید قرار گرفته است طفره می‌روند و حاضر به قبول مدیریت ناصحیح این پایگاه نیستند در حالی که ورزش قهرمانی شاکله اصلی هر استان است و نیاز به توجه همه جانبه از قهرمانان داریم، ولی حتی نیاز پایه آنها که تمرین به موقع و رایگان در محیطی با آرامش است را هم از آنها دریغ کرده‌اند. لازم است که مسئولان بالا دستی به این مشکلات ورود پیدا کنند.

اجرای عملیات روکش آسفالت چند راه‌ مواصلاتی در نهبندان /۲

فرماندار شهرستان نهبندان به همراه جعفری سرپرست اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای نهبندان از عملیات روکش آسفالت راه‌های مواصلاتی به چند روستای نهبندان که درحال اجرا می باشد از اولین پروژه محور روستایی از عملیات روکش محور روستای کهنو به طول ۸ کیلومتر بازدید کردند.

لازم به توضیح می باشد؛ اعتبار اختصاص یافته برای عملیات روکش آسفالت به چند روستای نهبندان ۲۲ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی تأمین شده است.

 

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

گردشگری کشاورزی سبب توسعه پایدار خراسان جنوبی می‌شود

گردشگری کشاورزی سبب توسعه پایدار خراسان جنوبی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این استان برای رسیدن به توسعه پایدار، با داشتن ظرفیت‌های مختلف و محصولات استراتژیک باید به سمت گردشگری کشاورزی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جعفری در جلسه تبیین نظام مسائل شناسی استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استان برگزار شد افزود: کشورهای مختلف به حوزه گردشگری بخش کشاورزی توجه ویژه دارند در حالیکه این استان با توجه به داشتن ظرفیت‌های بسیار در این حوزه، از نعمت گردشگری محروم مانده است.

وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی نیازمند اقدام هماهنگ هستیم و برای رسیدن به اهداف باید از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به نظام اعتباری و بانکی استان گفت: بانک‌ها فعالیت‌هایی در حوزه کشاورزی دارند اما مردم و کشاورزان از آن بی اطلاع هستند ک باید ردیف‌های مختلف اعتباری به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به موضوع دارای اهمیت آب در استان گفت: اگر به این مساله توجه نشود روی معیشت و اقتصاد مردم استان تاثیرگذار خواهد بود همچنین شاهد مهاجرت و تخلیه روستاها خواهیم بود.

جعفری عنوان کرد: در خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیاری در زمینه کشاورزی گردشگری وجود دارد اما به حوزه اقتصاد خُرد تولید در روستاها توجه کافی نشده است.

وی یادآور شد: اقتصاد کلان کشور را اقتصادهای خُرد تشکیل می‌دهند لذا نیازمند توجه بیشتری به این نوع اقتصاد در روستاهای استان داریم.

سرپرست امور عشایر خراسان جنوبی هم گفت: برای کمک به جامعه عشایری استان اجرای پنج طرح ایجاد کانون خودجوش، ایجاد سفره مرتع پایدار برای دام‌های عشایر، شناسایی پتانسیل‌های آموزش بازاریابی، بازاریابی محصولات عشایر و افزایش بهره وری دام عشایری در دستور کار قرار دارد.

محمدابراهیم ابراهیمی با بیان اینکه ۱۸ هزار خانوار در جامعه عشایری استان خراسان جنوبی وجود دارد، تصریح کرد: ۸۰ درصد از جامعه عشایری استان در نقاط مرزی و ۲۰ درصد از این افراد در مناطق غیرمرزی استان ساکن هستند.

وی با بیان اینکه در سنوات قبل تعامل خوبی با بسیج صورت گرفته بود، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار خانوار عشایری در استان خراسان جنوبی با بسیج همکاری متقابلی دارند.

سرپرست امور عشایر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اثربخش‌ترین جامعه سیاسی دخیل در کشور عشایر هستند، اظهار داشت: ولایت‌پذیری این جامعه در سنوات متعدد ثابت شده است و به عنوان مرزبانان گمنام در مرزهای جمهوری اسلامی مشغول به پاسداری و مرزبانی هستند.

وی به مشکلات جامعه عشایری استان اشاره کرد و گفت: ارز ترجیحی، خشکسالی، نیاز به مرمت راه‌های عشایری، شناسایی دام و طیور و هزینه‌های تولیدی از مهمترین مشکلات این جامعه غیور در استان محسوب می‌شود.

ابراهیمی در خصوص ایجاد منابع آبی پایدار برای جامعه عشایری خراسان جنوبی عنوان کرد: در این زمینه سه پروژه در دست اجرا قرار دارد و ۱۰ پروژه پژوهشی با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان در این زمینه تهیه شده است.

 

 

یادواره شهدای کربلای ۲ در خراسان جنوبی برگزار می شود/۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: یادواره شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ همزمان با ۲۷ شهریور در بیرجند برگزار می شود.

 سید محمدرضا طالبی با بیان این مطلب در جلسه هماهنگی یادواره شهید والامقام محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ اظهار داشت: این یادواره با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ۲۷ شهریورماه در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری نمایشگاه عکس و خاطرات شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ در حاشیه این یادواره به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس خبرداد و گفت: بسته های فرهنگی در این یادواره به همت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توزیع می‌شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدا چشم و چراغ ملت هستند و نقش آنان این است که راه و مسیر خودمان را گم نکنیم، بیان کرد: باید در مسیر شهدا حرکت کنیم و ادامه دهنده راه آنها باشیم.

 

طالبی متذکر شد: برای رسیدن به کمال و قرب الهی راه شهدا تعیین کننده مسیرمان است و باید در این مسیر معنوی گام برداریم.

 

وی با اشاره به اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان به برکت خون شهدا رقم خورده، اظهارداشت: امنیت امروز جامعه را مدیون خون شهدا هستیم.

 

طالبی تأکید کرد: اگر امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که دشمن جرأت هیچ گونه تحرک و تعرضی بر علیه کشورمان را ندارد، این رهاورد را مدیون خون شهدا هستیم.

 

وی زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را وظیفه همگانی دانست و اضافه کرد: باید به صورت مستمر یاد و نام شهدا را با برگزاری یادواره شهدا زنده نگهداریم و این موضوع حداقل وظیفه است.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: شهید محمود کاوه در شرایطی سخت و دشوار برای ملت ایران جانفشانی و امنیت را برای منطقه کردستان به یادگار گذاشت.

 

طالبی افزود: باید یادواره شهید محمود کاوه در خور شأن این شهید بزرگوار برگزار شود.

 

 

 

فراوانی طلاق‌ در خراسان جنوبی چه سنی است؟/۴

فراوانی طلاق‌ در خراسان جنوبی چه سنی است؟

 مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: میانگین سن ازدواج مردان در ۳ ماهه نخست امسال ۲۷.۷ و میانگین سن ازدواج زنان ۲۲.۸ بوده؛ میانگین سن طلاق مردان نیز در در این مدت، ۳۵.۱ و میانگین سن زنان ۳۰.۳ بوده است.

علیرضا مهرآور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در پنج ماهه نخست امسال۴ هزار و ۱۴۸ واقعه تولد در شهرها و ۲ هزار و ۴۵ تولد در روستاها رخ داده است.

وی با بیان اینکه ۶۱۹۳ واقعه تولد رخ داده است که نسبت به مدت مشابه ۳.۳ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: همچنین در ۵ ماهه نخست امسال ۷۳ مورد تولد دو قلوزایی در استان ثبت شده و در کل، میزان تولد افزایش ۳.۳ درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال هزار و ۷۰۵ واقعه ازدواج در استان ثبت شده است، گفت: از این تعداد هزار و ۱۷۶ ازدواج شهری و ۵۲۹ ازدواج روستایی بوده است.

مهرآور با بیان اینکه همچنین در این مدت ۳۵۶ واقعه طلاق در استان ثبت شده است، افزود: ۲۸۰ مورد از این طلاق ها در شهرها و ۷۶ مورد در روستاها ثبت شده است.

وی با اشاره به نرخ ۱.۸ درصدی طلاق در استان، اظهار کرد: اکنون خراسان جنوبی در ثبت واقعه طلاق از بین ۳۱ استان کشور رتبه ۲۷ را دارد.

مهرآور با اشاره به صدور ۴۰۴ هزار و ۳۶۵ مورد شناسنامه مکانیزه از ابتدای شروع تا پایان مرداد، تصریح کرد: از ابتدای طرح برای ۵۷۷ هزار و ۷۶۳ نفر کارت ملی صادر شده که ۱۰ هزار و ۲۰۷ فقره آماده تحویل است که از مردم می‌خواهیم به آدرس پیامک شده برای آنان برای تحویل مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه برای حدود ۹۷ درصد واجدان شرایط طرح کارت ملی پوشش داده شده است، یادآور شد: نرخ ازدواح در سال گذشته ۸.۳ درصد بوده که رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم و نرخ ولادت نیز ۱۸.۲ است که رتبه دوم کشوری را دارا هستیم.

 

 

 

استفاده از بخاری نفتی در مدارس تخلف است/۲-۳

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: استفاده از بخاری نفتی از مهر امسال در مدارس سطح استان تخلف است.

 

چاوشان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به این که استفاده از بخاری نفتی در مدارس استان تخلف است، گفت: افراد در صورت مشاهده هر گونه بخاری نفتی در مدارس، موضوع را به اداره آموزش و پرورش منطقه خود اعلام کنند.

او با اشاره به این که به تمامی مدارس استان بخاری هوشمند و یا اسپیلت دو منظوره تحویل داده شده افزود: اکنون می توان گفت که ایمن سازی مدارس در بخش سیستم گرمایشی در استان کامل شده است.

چاوشان بیان کرد: هم اکنون ۴۰ درصد از مدارس استان در حال مقاوم سازی هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ادامه داد: ۹ درصد از مدارس استان تخریبی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*