اخبار خراسان جنوبی/

مدیرانی که نمی‌توانید کار جهادی انجام دهید؛ صندلی مدیریت را ترک کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:
حمل و نقل ریلی، مقرون به صرفه و با ضریب امنیت بالا

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر مقرون به صرفه بودن و ضریب بالای امنیت در حمل و نقل ریلی تأکید کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ طالبی با تأکید بر این مطلب در مراسم تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست اداره کل راه آهن شرق کشور، خاطرنشان کرد: حمل و نقل ریلی به لحاظ باری و مسافری از سایر شیوه های حمل و نقلی بسیار به صرفه تر است.
وی ادامه داد: حمل و نقل ریلی، دارای ایمنی بسیار بالاست، سرعت حمل بالایی دارد، در سوخت صرفه جویی می شود، حمل و نقلی پاک است، هزینه های تولید را کاهش می دهد و رونق تولید را در پی دارد.
به گفته وی؛ ما در استان خراسان جنوبی و در شهرستان طبس حمل و نقل ریلی را داریم که مرکز اداره کل راه آهن شرق است و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. .
معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: راه آهن شرق یکی از ظرفیت های بسیار مهم راه آهن است که باید پشتیبانی تفاهم نامه هایی که در کشور بسته می شود را انجام دهد.
داوودی با تأکید بر این که راه آهن شرق از نظر حجم عملیات در رده سوم مناطق راه آهن قرار دارد و نیازمند پشتیبانی استان است، تصریح کرد: مطالعات احداث خط دوم این محور انجام شده و ۴۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تفاهمات اولیه با سرمایه گذاران انجام شده است.
به گفته وی؛ درخصوص صنایع جوار ریلی نیز ستاد آماده حمایت و صدور هرگونه مجوز هست و سعی می‌کنیم حداکثر اعتبارات مورد نیاز را به این منطقه اختصاص دهیم.
وی از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار بهرراه آهن شرق برای هزینه کرد در ارتقاء ایمنی ابنیه فنی محور مشهد- یزد خبر داد.
امام جمعه طبس نیز با تشکر از زحمات مدیرکل سابق راه آهن شرق گفت: هیچ‌ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق خدا نیست و مسئولیت ماندگار نیست بلکه فرصتی ایجاد می‌کند که بتوان خدمتی انجام داد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد حوزه حمل و‌ نقل افزود: یکی از حوزه هایی که مایه استقلال و‌ شرافت در هر کشوری می تواند باشد خدمت در راه آهن است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز در این جلسه گفت: توسعه صنایع جوار ریلی را پیگیر هستیم و از راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز درخواست حمایت داریم.
سرپرست اداره کل راه آهن شرق هم اظهار امیدواری کرد: بتوانیم خدمات شایسته ای به مسافران که زائران علی بن موسی الرضا( ع) هستند ارائه دهیم.
حکامی قاسمی، افزایش خطوط آنتنی، پیگیری صنایع جوار ریلی و امور توسعه ای محور، اتصال راه آهن ایران به افغانستان در مرز شمتیغ و اتصال محور راه آهن شرق به خطوط بندر چابهار و اجرای برنامه های راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های ابلاغی دولت را از جمله برنامه های خود برشمرد.
وی متذکر شد: نقش مهمی که حمل و نقل در اقتصاد کشور دارد برکسی پوشیده نیست و راه آهن به دلیل جابجایی حجم انبوه بار و ایمنی بالا نقش مهمی در کاهش حوادث و حمل و‌نقل دارد.
به گفته وی؛ راه آهن شرق به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه ای که در منطقه داشته و بخشی از کریدور محور شمال به جنوب می باشد نقش بسزایی در سیاست‌های داخلی و خارجی حمل و نقل کشور دارد.
شرقی مدیرکل سابق راه آهن شرق نیز گوشه ای از اقدامات انجام شده در طول چند سال گذشته را بیان کرد.
شایان ذکر است : در این مراسم از زحمات و تلاش های شرقی مدیرکل سابق راه آهن شرق قدردانی شده و حکم سرپرستی علی حکامی قاسمی اعطا شد.

تأمین مالی پروژه راه‌آهن خراسان‌جنوبی حل شده است/

اختصاص ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با اشاره به اینکه برای تأمین اعتبار پروژه راه آهن خراسان جنوبی، اعتباری بالغ‌بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

تأمین مالی پروژه راه‌آهن خراسان‌جنوبی حل شده است/اختصاص 2600 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با فارس از بیرجند اظهارداشت: در مصوبات سفر دولت به استان به نظر می‌رسد هدف‌گذاری درستی صورت گرفته و ضعف‌های استان دیده شده است.

وی با اشاره به وضعیت راه‌آهن در استان گفت: وجود شبکه ریلی سراسری در کشور عامل مهم توسعه منطقه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های برتر استان حوزه معادن بوده که برای رونق و بهره‌برداری از آن به شدت نیاز به خط ریلی وجود دارد که با حمل مواد اولیه، عامل توسعه این بخش خواهد شد، اضافه کرد: همچنین حمل مسافر در بخش ریلی می‌تواند بسیار کمک‌کننده به این حوزه در استان باشد.

عباس‌زاده با بیان اینکه راه‌آهن شرق کشور که از زاهدان آغاز و به مشهد می‌رسد، جزو پروژه‌های ملی برای ارتباط با شرق کشور است، گفت: بخشی از این کریدور ریلی از خراسان‌جنوبی عبور کرده و سبب اتصال این استان به خط ریلی کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی جزو محدود استان‌هایی بوده که اتصال به شبکه ریلی ندارد، یادآور شد: اتصال خط ریلی زاهدان به یونسی و یونسی به مشهد سبب اتصال مرکز استان به شبکه ریلی شده که این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار در مصوبات سفر دولت به استان بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در دو مقطع با ۲۷۱ کیلومتر پروژه راه‌آهن دارای پیمانکار بوده اما سرعت کار در حال حاضر پایین است، اضافه کرد: براساس توافق انجام شده این پروژه به صورت کنسرسویم انجام می‌شود.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه برای تأمین اعتبار این پروژه، اعتباری بالغ‌بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: تأمین مالی این پروژه با تضامین صندوق توسعه ملی انجام و سهم بانک‌ها مشخص شده و نزدیک به مرحله انعقاد قرارداد و اجرای کل خط هستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با پیگیری دولت شاهد آغاز کار کنسرسیوم این طرح در هفته دولت باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تامین مالی  این پروژه مهم‌ترین بخش آن است، افزود: تأمین مالی آن حل شده و به محض انجام تشریفات اداری، این پروژه اجرایی می‌شود.

 

مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی خراسان جنوبی برگزار شد/۷

 

 

مسابقات تیراندازی با کمان انتخابی تیم المپیاد استعدادهای برتر استان به میزبانی بیرجند برگزار شد

در حاشیه برگزاری مسابقات نیز، با حضور محمد حسین خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان، اصغری سرپرست معاونت توسعه امور ورزش و نوروز پور رییس هیات استان از امید رستمی نایب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی نوجوانان تقدیر شد.

 

 

عزاداری کودکان در مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین

مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین در عزای امام حسین (ع)

مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین در عزای سید و سالار شهیدان مراسم سخنرانی و نوحه خوانی را برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین در راستای برنامه فرآیند محور مرکز و با هدف تقویت و تبیین باورهای دینی،آشنایی اعضا با فلسفه‌ی عاشورای حسینی و برپایی نماز در واقعه عاشورا به حضور جمعی از اعضا مراسم عزاداری حسینی را برگزار کرد .

در این مراسم اعضا پس از آشنایی با واقعه عاشورا و  فلسفه برپایی نماز توسط امام حسین (ع) در این روز ،توسط آقای سید مهدی اسحقی و مربیان مرکز، با سینه زنی و مداحی به عزاداری پرداختند.

آشنایی با واقعه شهادت شهید نوجوان قاسم بن حسن از دیگر برنامه های اجرایی در این مراسم بود.

 

 

 

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز خبرنگار:
امروز نقش اصحاب رسانه، در ایستادگی در برابر امواج دروغ و فریب، بیش از همیشه مهم است/ تعالی ایران جز در سایه اطلاع‌رسانی منصفانه و مسئولانه به دست نخواهد آمد/ روز خبرنگار، مجالی برای پاسداشت شفافیت و حق مردم بر دانستن است

🔰متن پیام آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
روز خبرنگار فرصت مغتنمی برای قدردانی از کوشش کسانی است که در عرصه تبیین، آگاهی‌بخشی و پاسداری از حقیقت خستگی نمی‌شناسند.
در روزگاری که بدخواهان انقلاب اسلامی با تحریف و روایتگری مغرضانه به نبردی جدی و مستمر با حقیقت برخواسته‌اند، نقش اصحاب رسانه، در ایستادگی در برابر امواج تخریب، دروغ و فریب، بیش از همیشه مهم است.
توسعه و تعالی ایران اسلامی و تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، امام (ره) و رهبری معظم، بی‌تردید جز در سایه نقش‌آفرینی موثر رسانه‌نگاران گرانقدر و اطلاع‌رسانی منصفانه و مسئولانه به دست نخواهد آمد.
روز خبرنگار، علاوه بر گرامیداشت مسئولیت و جایگاه مهم خبرنگاران، مجالی برای پاسداشت حقیقت‌جویی، شفافیت و حق مردم بر دانستن و دسترسی آزاد به اطلاعات است.
اینجانب با گرامیداشت این مناسبت، از همه مرزداران حقیقت و مجاهدان عرصه تبیین و آگاهی، قدردانی نموده و تقارن معنادار روز خبرنگار امسال را با عاشورای حسینی، تاکید مضاعفی بر وظیفه آگاهی بخشی اصحاب قلم و جهاد تبیین آنان می‌دانم.
امیدوارم خبرنگاران عزیز، به تاسی از پیام‌آور بزرگ واقعه عاشورا، حضرت زینب کبری(س) در رساندن پیام حق به گوش مردم، موفق و ثابت‌قدم باشند.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

در ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز استان عنوان شد

مدیران کم کار به دستگاه قضا معرفی می شوند/۷-۵

 

استاندار خراسان جنوبی بر اجرای کامل مصوبات ستاد استانی مقابله با قاچاق کالا و ارز استان تأکید کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با تأکید بر این مطلب در جلسه ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز استان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های عضو ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز استان در اجرای کامل مفاد بخشنامه ها و مصوبات مربوطه اهتمام داشته باشند.
به گفته وی؛ در این خصوص چنانچه مسئولی کم کاری داشته باشد، بعنوان ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی و نام دستگاه مربوطه در رسانه ها اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر دستگاه‌ های عضو کمیسیون مقابله به قاچاق کالا و ارز استان ، قاطعانه پای کار مقابله هستند، افزود: چنانچه مصوبه جلسه قبلی تا برگزاری جلسه بعدی اجرایی نشود و یا حداقل تلاشی برای اجرای آن صورت نگیرد، ترک فعل محسوب شده و به دادستانی معرفی خواهد شد.
استاندار با تأکید بر وجود همدلی و همراهی در امر مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان، گفت: چنانچه همدلی در امر مقابله باشد کارها به خوبی و با سرعت و دقت بیشتری پیش خواهد رفت.
قناعت با بیان اینکه بنظر می رسد برخی ها هنوز در حال و هوای شیوه کار کردن دولت قبل هستند، گفت: دولت سیزدهم، دولت کار و تلاش شبانه روزی است و هر فردی که نمی تواند جهادی کار کند، می تواند برود و صندلی مدیریت را خالی کند.
وی با اشاره به اینکه همه مسئولان در شرایط کنونی کشور باید وظایف خود را به درستی انجام دهند، افزود: امروز دو موضوع امنیت غذایی و انرژی به موضوع اول دنیا تبدیل شده و برخی کشورهای اروپایی که خود را مهد تمدن می دانند، امروز به روش توزیع کوپنی کالا روی آورده اند.
استاندار تأکید کرد: این کشورهایی که در اوایل کرونا به ماسک مردم هم رحم نکردند و آنها را غارت می کردند، به غذا و انرژی مردم هم رحم نمی کنند، لذا می طلبد که خودمان به فکر خودمان باشیم.
قناعت با اشاره به اینکه هزینه انبارداری و تخلیه و حمل کالای قاچاق مکشوفه با سازمان اموال تملیکی است، گفت: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان در زمینه حل مشکل اماکن و محل نگهداری کالاهای مکشوفه اقدام کند.
وی گفت: شرکت نفت خراسان جنوبی لیست خانواده های ساکن شهر نهبندان که علمک گاز تا درب منزل آنها رفته اما بدلیل عدم توان مالی در گاز کشی، هنوز از نفت سفید استفاده می کنند، را به کارگروه ارائه دهد.
به گفته وی؛ این افراد به نهادهای خیریه و دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین سازمان بهزیستی معرفی می شوند.
استاندار بر غیر فعال نمودن کارت های سوخت اجاره ای و سرگردان با رعایت تدابیر و ملاحظات لازم نیز تأکید کرد.
قناعت با اشاره به تأثیر طرح هدفمندسازی یارانه ها بر روی کاهش قاچاق کالا، گفت: میانگین ورود کالای قاچاق به کشور در سال ۱۲ میلیارد دلار و خروج آن ۵ میلیارد دلار است که از زمان اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها خروج کالای قاچاق از کشور کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

کیفیت هوای نهبندان در وضعیت خطرناک قرار گرفت/۴-۷

کیفیت هوای نهبندان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوای شهرستان نهبندان در روز جاری خطرناک شد و رعایت توصیه‌های بهداشتی هنگام گرد و غبار لازم است.

اسدالله حاتمی افزود: براساس شاخص کیفیت هوا مختوم به ساعت ۱۲ امروز کیفیت هوای شهرستان نهبندان با شاخص ۴۹۰ در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

وی افزود: توصیه می‌شود هنگام آلودگی همه افراد جامعه به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به تداوم وزش باد و توفان تا پایان هفته جاری گفت: افراد در صورت نیاز به حضور در فضای باز حتما از ماسک استفاده کنند.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم با صدور هشدار نارنجی درباره وزش باد در این استان اعلام کرد که با تقویت بادهای ۱۲۰ روزه از امروز (سه‌شنبه) تا پایان هفته جاری وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و در مرز شرقی توفان با احتمال ایجاد خسارت پیش‌بینی می‌شود.

براساس این اخطاریه جوی با افزایش شیو فشاری، در نتیجه تقویت بادهای ۱۲۰ روزه از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری در منطقه شرق کشور وزش شدید تا خیلی شدید باد همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و در مرز شرقی به‌ویژه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه توفان گرد و خاک با ایجاد خسارت، محتمل است.

 

خداقوت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به سه نشریه پرمخاطب استان

خداقوت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به سه نشریه پرمخاطب استان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در اولین روز کاری بعد از روز خبرنگار، برای عرض خداقوت به دیدار با پرسنل روزنامه های آوای خراسان جنوبی، امروز خراسان جنوبی و زعفران رفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در این دیدارها که ۱۸ مردادماه جاری انجام گرفت، عنوان کرد: پرسنل خدوم این مجموعه ها با چشم بینا و نگاه دقیقی که دارند، خبرهای مربوط به استان را که غالبا دغدغه توسعه خراسان جنوبی است، به نحو شایسته منعکس می‌کنند.

وی با بیان این که اهالی رسانه استان در ادای این تکلیف همراه با نگاه مطالبه گری، خدمات نظام را نیز به اطلاع عموم برسانند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با رسالت خبرنگاری، موانع پیش روی توسعه استان رفع و به سمت رشد و تعالی پیش برویم.

به گفته وی فقط کسانی که کار هنری و رسانه ای انجام می دهند، متوجه حجم استرس و دغدغه در رابطه با خبر و یا پیامی که می خواهند منتقل کنند، می شوند و خیلی ها متوجه این حساسیت ها در کاری خبرنگاری نیستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه هدف از این بازدیدها را تقدیر و تشکر از زحمات پرسنلی که در پشت خط رسانه فعالیت دارند، دانست و گفت: مجموعه این تلاش ها منجر به انتشار خبری به موقع، دقیق، متقن و مستند می شود.

فرخنده خاطرنشان کرد: همکاری هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی با رسانه های استان، موجب انتشار اخبار اقدامات آن دستگاه در جامعه و رشد و تعالی مجموعه می شود.

 

در این دیدارها، مدیران مسئول و پرسنل نشریات آوای خراسان جنوبی، امروز خراسان جنوبی و زعفران به بیان دغدغه های خود پرداختند.

 

 

 

 

دستگیری عامل چاقوکشی در”بیرجند”/۴

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری عامل ایراد ضرب و جرح با چاقو در یکی از اماکن خصوصی شهرستان”بیرجند” خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”کاظم صادقی” اظهار داشت: با اعلام احدی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ایراد ضرب با چاقو در یکی از اماکن خصوصی در شهرستان بیرجند، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی با اشاره به انتقال مصدوم به مراکز درمانی؛ تصریح کرد: کارآگاهان پلیس پس از تحقیقات میدانی و پیگیری های مداوم، ضارب را که از مجرمان سابقه دار بوده شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ صادقی بیان داشت: متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

 

 

 

 

 

 

برداشت ۱۱۰ تن صیفی جات از گلخانه‌های زندان/۲-۳

سالانه در این گلخانه ۱۱۰ تن محصول برداشت می‌شود که ارزش این میزان ۸۰۰میلیون تومان است.

 مدیر بنیاد تعاون زندان‌های خراسان جنوبی گفت: در ۵ ماهه ابتدای امسال ۵۰ تن صیفی جات از جمله خیار و گوجه گیلاسی در گلخانه زندان بیرجند تولید شد.

زنگنه با بیان اینکه بیشترین تولید گلخانه مربوط به خیار با تولید ۴۰ تن است افزود: ارزش این ۵۰ تن را حدود۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه به هر زندانی که به طور مستقیم در گلخانه های زندان مشغول است ماهانه بیش از ۲ میلیون تومان پرداخت می‌شود عنوان کرد: ۵۰ درصد به زندانی و ۵۰ درصد به خانواده زندانی تعلق می‌گیرد.

 

 

تولید ماهی در دل کویر، فرصتی جدید در اقتصاد کشاورزی/۲-۳

پیش بینی می‌شود تا تاپایان شهریور ماه امسال ۵۰۰ تُن ماهی گرمابی و سردآبی در خراسان جنوبی تولید شود.

 

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از این مقدار ۳۰ تُن انواع ماهی سردآبی و ۴۷۰ تُن ماهی گرمابی است.

او  افزود: ارزش ۵۰۰ تُن ماهی گرمابی و سردآبی ۲۵ میلیارد تومان است.

سورگی با اشاره به اینکه در تولید ماهی سردآبی امسال ۱۰۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشتیم اظهار کرد: هم چنین در تولید ماهی گرم آبی ۱۰ درصد افزایش تولید داشتیم.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: ماهی گرمابی تولید شده در استان از نوع کپور، آمورو فیتوفاک و سردابی از نوع قزل آلا است.

سورگی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از ماهی استان داخل استان و ۷۰ درصد به خارج از استان ارسال می‌شود تصریح کرد: ماهی گرم آبی از نوع کپور به استان‌های خوزستان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

او  عنوان کرد: ماهی‌های گرمابی و سردآبی خراسان جنوبی در ۶۶۶ استخر دو منظوره کشاورزی پرورش می‌یابند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پارسال هزار و ۵۱۷ تن ماهی گرم ابی و سردآبی در استخرا‌های استان به ارزش حدود ۱۲۱ میلیارد تومان پرورش یافتند.

 

 

 

افزایش واگذاری مسکن به معلولان در خراسان جنوبی/۲-۳

افزایش واگذاری مسکن به معلولان در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۴ واحد به مددجویان بهزیستی واگذار شده است، گفت: مقرر شده تا پایان سال علاوه بر واگذاری ۴۶ واحد ۳۳۴ واحد دیگر نیز واگذار شود.

حسن شرفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه واحدهای بهزیستی که به مددجویان تعلق می‌گیرد دارای ۶۵ تا ۸۵ مترمربع زیربناست، تصریح کرد: این واحدها با کمک‌های بلاعوض بهزیستی و برخی دستگاه‌ها ساخته شده است.

وی در مورد اعطای تسهیلات نیز اظهار کرد: این واحدها در اختیار خانواده‌های تک معلولی، دو معلولی، خانواده ایتام تحت حمایت و سایر مددجویان تحت حمایت بهزیستی قرار گرفته و بسته به تعداد معلولان(یک، دو و یا سه معلولیتی) از ۵۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان به مددجویان تسهیلات بلاعوض اعطا شده است.

شرفی یادآور شد: برای هر واحد ۵۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از طریق سازمان بهزیستی و کمک بلاعوض مسکن محرومین  دستگاه‌های همکار و همچنین ۵۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک‌ها تعلق گرفته است.

وی افزود: حدود ۱۰۰ میلیون تومان در حال حاضر به مددجویان پرداخت می شود و طی ۶ ماه دوم امسال این اعتبار به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۱ هزار و ۸۸۲ نفر در حال حاضر تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی قرار دارند، یادآور شد: در حال حاضر در حوزه اجتماعی ۱۰ هزار و ۱۶۳ و در حوزه توانبخشی ۲۳ هزار و ۵۸۶ نفر پرونده دارند.

 

راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در سرای تاریخی امینی/۲

بازارچه دائمی صنایع‌دستی در سرای تاریخی امینی به زودی راه اندازی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستانراه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در سرای تاریخی امینی بیرجند گفت: این اداره به دنبال این است تا بازارچه دائمی صنایع‌دستی را در سرای تاریخی امینی راه‌اندازی کند و ازآنجایی که این سرای تاریخی در بخش مهم و قلب شهر بازار قرار دارد، مرکز بسیار خوبی برای تجهیز و راه‌اندازی غرفه‌های تولید و فروش صنایع‌دستی است.

جنتی‌فر با اشاره به این‌که سرای امینی مربوط به دوره قاجار است گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح ۱۰۰ درصد است و در حال حاضر بیش از ۴۰ حجره از فضا‌های این بنا مرمت شده تا هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در آن مستقر شوند.

وی افزود: برای واگذاری غرفه‌های صنایع‌دستی به صنعتگران شهرستان بیرجند برنامه‌ریزی‌شده و در زمان مناسب اطلاع‌رسانی برای تحویل و تجهیز آن‌ها به هنرمندان و صنعتگران دارای مجوز انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت: در حال حاضر ۷ غرفه دائمی  صنایع‌دستی در راسته بازار خانه اعتمادی نیا و ۲۱ غرفه در  بازارچه صنایع‌دستی میراث جهانی باغ اکبریه در حال فعالیت هستند و سرای تاریخی امینی سومین مجموعه متمرکز برای حمایت و فروش صنایع‌دستی است که در شهرستان بیرجند فعال شده است.

جنتی‌فر گفت: شهرستان بیرجند به لحاظ تنوع قومیتی و سابقه تاریخی که دارد، دارای رشته‌های صنایع‌دستی متعددی است که تعداد آن‌ها به ۶۰ رشته می‌رسد و بیشترین تولیدات آن در حوزه دست‌بافته‌های داری و غیرداری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت : از میان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی که در شهرستان بیرجند تولید می‌شوند، می‌توان به رشته‌هایی همچون نساجی‌سنتی، صنایع چوب، سفال و سرامیک و جواهرات سنتی اشاره کرد.

 

 

 

 

وزش باد شدید و گرد و خاک در خراسان جنوبی/۲

تا پایان هفته وزش باد شدید و گرد و خاک در خراسان جنوبی ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، تحت تاثیر باد‌های ۱۲۰ روزه، تا پایان هفته جاری وزش باد شدید تا خیلی شدید موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و همچنین دید افقی به ویژه در  نیم شرقی استان خواهد شد.
نخعی گفت: در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه احتمال طوفان گرد و خاک با احتمال وقوع خسارت وجود دارد.
وی افزود: به لحاظ دمایی، روز‌های پنج شنبه و جمعه دمای هوا به طور نسبی کاهش پیدا خواهد کرد و مقداری از شدت گرما کاسته خواهد شد.

 

 

 

پیشی گرفتن روند بیابان زایی از بیابان زدایی در خراسان جنوبی/۲-۳

به دلیل کمبود اعتبار در زمینه بیابان زدایی و گسترش بیابان ها با فرسایش بادی و عوامل انسانی روند بیابان زایی از بیابان زدایی در خراسان جنوبی پیشی گرفته است.

پیشی گرفتن روند بیابان زایی از بیابان زدایی در خراسان جنوبیرئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صداو سیما با اشاره به افزایش مساحت کانون های فرسایش بادی در استان گفت: مساحت این کانون ها  در سال ۱۳۹۳ یک میلیون و ۳۸۶ هزار هکتار  بود که در آخرین بازنگری سال ۹۸ به دو میلیون و ۱۳۵ هزار هکتار  افزایش یافته است.

یوسفی افزود: در آخرین بازنگری سال ۹۸، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از مساحت استان تحت تاثیر فرسایش بادی است که ۳۲ منطقه، کانون فرسایش بادی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرسایش بادی در اکثر شهرستانها وجود دارد گفت: از جمله این کانون ها می توان به ریگ بشرویه، دستگردان طبس، سه قطعه سرایان، سهل آباد نهبندان، شاهرخت زیرکوه، طبس مسینا درمیان، چاهک موسویه قاینات و خور خوسف اشاره کرد که بیشترین مساحت کانون های فرسایش بادی در شهرستان های طبس و نهبندان است.

 

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده برای بیابان زدایی گفت: این اقدامات شامل فعالیت های بیولوژیکی و مکانیکی است که نهال کاری، بادشکن غیرزنده و تله رسوبگیر از جمله آنهاست.

 

یوسفی با بیان اینکه تاکنون اعتبارات سال ۱۴۰۱ ابلاغ نشده است گفت: سال گذشته از مبلغ مصوب اعتبارات ملی بیابان زدایی ۵۰ درصد آن یعنی ۱۶ میلیارد تومان تخصیص یافت که ۸ هزار هکتار مراقبت سنواتی آبیاری عرصه‌های نهالکاری، ۳۶ کیلومتر تله رسوبگیر و  ۲۹۰ هکتار مالچ پاشی انجام شد.

 

وی تغییر الگوی کشت، بهره برداری اصولی از منابع(معدنی و آب)، تخصیص به موقع اعتبارات و تشویق مشارکتهای مردمی را از راهکارهای موفقیت در بیابان زدایی عنوان کرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان، اعتبار پیشنهادی برای سال ۱۴۰۱ است که منتظر تایید سازمان منابع طبیعی کشور هستیم.

 

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: فرسایش بادی سالانه ۸۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان خسارت در استان وارد می کند که نیازمند توجه ویژه به این موضوع است.

 

 

 

 

 

احیای گیوه بافی در بشرویه/۲

پس از ۴۰ سال فراموشی، گیوه‌بافی در بشرویه احیا شد.

مسئول میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه از احیایاحیای گسوه بافی در بشرویه گیوه‌بافی در بشرویه خبر داد و گفت : پایپوش‌ها و کفش سنتی به دلیل اهمیت و جنبه کاربردی که در طول تاریخ زندگی بشر داشته همواره موردتوجه قرارگرفته و بی‌شک از اولین نمونه‌های هنر ساخت دست بشر بوده است.

سلیمانی افزود : در ماه‌های اخیر با اختصاص تسهیلات قرض الحسنه به یکی از بانوان علاقمند فرآیند تولید گیوه بافی پس از ۴۰ سال فراموشی احیا و خوشبختانه تولیدات گیوه بافی بشرویه مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

وی گفت : اولین دوره آموزش گیوه بافی در چند روز گذشته برگزار شد و هم اکنون تعداد ۲۰ نفر در کارگاه گیوه بافی مشغول به کار هستند.

مسئول میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه  بر اساس آثار برجای‌مانده و مدارک تاریخی از دوران صفوی تا پهلوی دو‌گونه پایپوش سنتی در بشرویه تولید می‌شده است گفت : گونه اول با عنوان پوزار که ماده اصلی آن را چرم تشکیل می‌داده و مدل‌های ساقدار، بی‌ساق و اصطلاحاً گالش از تولیدات این مدل بوده است و گونه دوم گیوه بوده که با نخ رسیده شده و به‌عنوان روپوش کفش و کف‌های قالبی فشرده از پارچه به‌عنوان کفی تولید می‌شده است.

 

 

 

 

 

سه شهرستان خراسان جنوبی بدون مبتلای جدید کرونایی/۲-۳

در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در شهرستانهای قائنات، بشرویه و خوسف مشاهده نشد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۹۹ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۴۰ بیمار جدید شناسایی شد.
شریف زاده افزود: از این تعداد ۱۷ مورد از بیرجند، ۳ مورد از درمیان، بشرویه، ۴ مورد از خوسف، ۸ مورد از زیرکوه، ۲ مورد از سرایان، ۳ مورد از سربیشه، ۲ مورد از طبس، ۴ مورد از فردوس، و ۱ مورد از نهبندان شناسایی شده و مورد جدید از شهرستان قائنات، بشرویه و خوسف گزارش نشد.
به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۵۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۴۴ نفر کرونا مثبتند.
شریف زاده گفت: ۱۳ مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۴ نفر نا مساعد است.
وی گفت: در شبانه روز گذشته مورد فوتی کرونایی ثبت نشد و مجموع موارد فوت به هزار و ۴۷۷ نفر رسید.

 

 

 

برگزاری همایش رهروان زینبی در ۲۲ بقعه خراسان جنوبی/۲-۳

همایش رهروان زینبی در ۲۲ بقعه خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همایش رهروان زینبی ویژه بانوان عصر روز چهارشنبه همزمان با ۱۲ محرم الحرام در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پورافزود: بزرگداشت مقام حضرت زینب (س)، تبیین سیره و شخصیت این حضرت و قرائت میثاق نامه بانوان برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی از جمله اهداف این همایش است.

وی گفت: همچنین مراسم عزاداری سالروز شهادت امام سجاد (ع) نیز امشب در ۲۸ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

 

 

 

بهره مندی ۵۰۰ نفر از خدمات امدادی در مراسم عاشورا/۴

بهره مندی ۵۰۰ نفر از خدمات امدادی در مراسم عاشورا

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی پوشش امدادی مراسم عاشورای حسینی ۵۳۷ نفر از خدمات هلال احمر بهره مند شدند.

 محمدعلی کاوسی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی پایگاه‌ها، مراکز عملیاتی و عوامل اجرایی حوزه امداد و نجات در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از آمادگی کامل برخوردار بوده اند.

وی با اشاره به پوشش امدادی عاشورای حسینی در قالب ۳۶ تیم و ۱۶۷ نفر نیروی امدادی در سطح استان، افزود: در این راستا تعداد ۵۳۷ نفر از خدمات مختلف هلال احمر بهره‌مند شده اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع این افراد تعداد ۳۰ نفر مصدوم شده اند که ۲۵ نفر به صورت سرپایی درمان و پنج نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه های سلامت و صلواتی در مسیر عزاداران حسینی، گفت: اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر با برپایی ایستگاه‌های سلامت در مسیر عزاداران نسبت به سنجش فشارخون، توزیع اقلام خودمراقبتی و ارایه مباحث آموزشی به عموم مردم عزادار خدمت‌رسانی کردند.

 

 

 

 

 

امام جمعه بیرجند: کار رسانه‌ای صحیح انسان را به کمال می‌رساند

امام جمعه بیرجند: کار رسانه‌ای صحیح انسان را به کمال می‌رساند

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: کار رسانه‌ای اگر درست انجام شود انسان در راستای هدفی که خلق شده است به کمالات می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار با اصحاب رسانه خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و بزرگداشت شهدای رسانه افزود: رسانه اگر در کار خود تحریف ایجاد کند، می‌تواند نوع بشر را از راه اصلی‌اش منحرف کند و آنگاه انسان منحرف، بدترین موجود عالم می‌شود.

وی با بیان اینکه کار خبرنگاری و رسانه، کاری پر اهمیت است که در بُعد مثبت آن بهترین کار و در بعد منفی آن بدترین‌کار است اظهار داشت: کار شما خبرنگاران، سرنوشت، عمر و ارزش‌های انسان را رقم می‌زند و خوش به حال شما که توفیق پیدا کنید این امانت خدا و مردم را در جهت سازنده و برای رشد کمال و نجات انسان بکار گیرید که عاملی موثر است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اما افرادی که کارشان تحریف و دروغ است جلاد را به جای شریف و ظالم را به جای مظلوم رقم می‌زنند که بدترین خیانت را به خود و انسان انجام می‌دهند و امیدوارم خدواند به شما توفیق دهد در جهت ادای این امانت لحظه‌ای غفلت نکنید.

وی گفت: ما انسان‌ها که به این عالم آمده‌ایم یک فرصت بیشتر نداریم، زندگی تکرار نمی‌شود، انسان است که باید سرنوشت و هویتش را بدست قدرت خود رقم بزند و تمام سرمایه‌اش این است اگر ضایع شد ضایع می‌شود و اگر بارور شد بارور می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: عواملی که روی سرنوشت انسان‌ها نقش دارند از جمله وراثت، تربیت و محیط است که به معنای عام آن خانواده، محیط و آنچه محیط را پر می‌کند مانند انواع خبرها را شامل می‌شود، انسان خودش را با آنها تطبیق می‌دهد حالا چه در تاریخ و چه در معاصر باشد اینها برای انسان سرنوشت‌ساز و تصمیم‌ساز است که چطور زندگی‌اش را پر کند.

وی با بیان اینکه یکی از عواملی که سرنوشت انسان را تغییر می‌دهد انواع رسانه و خبرها است یادآور شد: مسئله کربلا و عاشورا و این مصیبت بزرگی که واقع شده محصول خبرهای زمان بوده است یعنی حدود ۲۰ سال در یک خفقان یکطرفه و بصورت هدفمند و تحریف شرایطی را پیش آوردند تاجایی که حتی تعجب می‌کردند که مگر حضرت علی(ع) نماز می‌خواند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با استناد به آیات قرآن کریم گفت: شما انسان‌ها اشرف مخلوقات و تکریم شده هستید، آسمان و زمین برای شما خلق شده و یک سخت‌افزار و مقدمه‌ای برای حیات شما است و محصول بزرگ انسانیت اندیشه است زیرا نوع بشر می‌تواند تا مقام خداگونه شدن جلو برود اما اینها الگو و پیشوا دارد و بدون ابزار نمی‌شود و خدا اینها را داده است اما مصیبت که وارد شد این بود که آن محصول که ابزار کارش با نیرنگ و خونریزی به هم ریخت، گرک درنده می‌شود.

وی افزود: آنچه شما در زمان معاصر و گذشته تاریخ مشاهد می‌کنید که امروز سنبل سرکشی در فرهنگ غرب است اینها به خاطر توجه نکردن به اهل بیت (ع) بوده که انسان‌پرور بودند و با راه‌های انحرافی نیز کار بشر به اینجا رسانده است.

 

 

 

 

​نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

با استفاده از کار رسانه‌ای صحیح انسان می تواند به کمال برسد

    
با استفاده از کار رسانه‌ای صحیح انسان می تواند به کمال برسد
​نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کار رسانه‌ای اگر درست انجام شود انسان در راستای هدفی که خلق شده است به کمالات می‌رسد، گفت: یکی از عواملی که سرنوشت انسان را تغییر می‌دهد انواع رسانه و خبرها است، مسئله کربلا و عاشورا و این مصیبت بزرگی که واقع شده محصول خبرهای زمان بوده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۱۸ مرداد ماه) در دیدار با اصحاب رسانه خراسان جنوبی که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد؛ گفت: رسانه اگر در کار خود تحریف ایجاد کند، می‌تواند نوع بشر را از راه اصلی‌اش منحرف کند و آنگاه انسان منحرف، بدترین موجود عالم می‌شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: کار خبرنگاری و رسانه، کاری پر اهمیت است که در بُعد مثبت آن بهترین کار و در بعد منفی آن بدترین‌کار است، کار شما خبرنگاران، سرنوشت، عمر و ارزش‌های انسان را رقم می‌زند و خوش به حال شما که توفیق پیدا کنید این امانت خدا و مردم را در جهت سازنده و برای رشد کمال و نجات انسان بکار گیرید که عاملی موثر است.
وی ادامه داد: اما افرادی که کارشان تحریف و دروغ است جلاد را به جای شریف و ظالم را به جای مظلوم رقم می‌زنند که بدترین خیانت را به خود و انسان انجام می‌دهند و امیدوارم خدواند به شما توفیق دهد در جهت ادای این امانت لحظه‌ای غفلت نکنید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان داشت:   ما انسان‌ها که به این عالم آمده‌ایم یک فرصت بیشتر نداریم، زندگی تکرار نمی‌شود، انسان است که باید سرنوشت و هویتش را بدست قدرت خود رقم بزند و تمام سرمایه‌اش این است اگر ضایع شد ضایع می‌شود و اگر بارور شد بارور می‌شود.
حجت الاسلام ولمسلمین عبادی افزود: عواملی که روی سرنوشت انسان‌ها نقش دارند از جمله وراثت، تربیت و محیط است که به معنای عام آن خانواده، محیط و آنچه محیط را پر می‌کند مانند انواع خبرها را شامل می‌شود، انسان خودش را با آنها تطبیق می‌دهد حالا چه در تاریخ و چه در معاصر باشد اینها برای انسان سرنوشت‌ساز و تصمیم‌ساز است که چطور زندگی‌اش را پر کند.
نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، اظهار داشت:  یکی از عواملی که سرنوشت انسان را تغییر می‌دهد انواع رسانه و خبرها است، مسئله کربلا و عاشورا و این مصیبت بزرگی که واقع شده محصول خبرهای زمان بوده است یعنی حدود ۲۰ سال در یک خفقان یکطرفه و بصورت هدفمند و تحریف شرایطی را پیش آوردند تاجایی که حتی تعجب می‌کردند که مگر حضرت علی(ع) نماز می‌خواند.
وی گفت: شما انسان‌ها اشرف مخلوقات و تکریم شده هستید، آسمان و زمین برای شما خلق شده و یک سخت‌افزار و مقدمه‌ای برای حیات شما است و محصول بزرگ انسانیت اندیشه است زیرا نوع بشر می‌تواند تا مقام خداگونه شدن جلو برود اما اینها الگو و پیشوا دارد و بدون ابزار نمی‌شود و خدا اینها را داده است اما مصیبت که وارد شد این بود که آن محصول که ابزار کارش با نیرنگ و خونریزی به هم ریخت، گرک درنده می‌شود.
حجت الاسلام ولمسلمین عبادی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه شما در زمان معاصر و گذشته تاریخ مشاهد می‌کنید که امروز سنبل سرکشی در فرهنگ غرب است اینها به خاطر توجه نکردن به اهل بیت (ع) بوده که انسان‌پرور بودند و با راه‌های انحرافی نیز کار بشر به اینجا رسانده است.

توسعه همه‌جانبه استان مهمترین دغدغه رسانه‌های خراسان جنوبی است

    
توسعه همه‌جانبه استان مهمترین دغدغه رسانه‌های خراسان جنوبی است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه اهالی رسانه خراسان جنوبی و فعالانی که در عرصه های مختلف قلم می زنند، دیدگاهشان همسو با نگاه کلان انقلاب است و دغدغه توسعه همه جانبه استان را دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در دیدار اصحاب رسانه خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت روز خبرنگار، عنوان کرد: خوشبختانه اهالی رسانه خراسان جنوبی و فعالانی که در عرصه های مختلف قلم می زنند و در این عرصه قدم بر می دارند، دیدگاهشان همسو با نگاه کلان انقلاب است و دغدغه توسعه همه جانبه استان را دارند.

وی با بیان این که این نگاه و این همت ستودنی است، ادامه داد: در استان رسانه ای که عامدانه علیه مبانی اسلام و انقلاب قلم فرسایی کند، نداریم؛ و آنچه که مردم خراسان جنوبی به آن معتقدند، بخشی از آن در جریان رسانه ای استان و پایبندی به ارزش های اسلام و انقلاب و اهداف نظام جاری و مشخص است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از همت رسانه های استان در حوزه رفع موانع که بستر توسعه استان را فراهم می کند، اضافه کرد: در بدو تاسیس خراسان جنوبی، تنها ۱۱ نشریه دارای مجوز فعال بودند که اکنون با همت فعالان این عرصه به ۱۴۰ نشریه و پایگاه خبری رسیده است.

به گفته فرخنده علاوه بر این، ۵۶ نمایندگی نشریات سراسری، ۱۵ سرپرستی خبرگزاری سراسری و ۲۵ دکه مطبوعاتی دارای مجوز نیز در استان داریم .

وی به برخی مشکلات پیش آمده برای رسانه های استان همچون افزایش قیمت کاغذ اشاره کرد و افزود: به همین جهت تیراژ چاپ روزنامه ها نسبت به سنوات قبل سیر نزولی پیدا کرده است؛ امیدواریم با طرح این موارد در دیدار اصحاب رسانه با استاندار در ۲۰ مردادماه، قول مساعد جهت رفع مشکلات رسانه ها را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال به جهت تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی، با هم اندیشی اصحاب رسانه قرار بر این شد تا برنامه های روز خبرنگار مختص به یک روز نباشد و تا ۲۴ مردادماه ادامه یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیدارهای با اصحاب رسانه و عرض خداقوت به مجموعه نشریات، پایگاه های خبری و سرپرستی های استان سخن گفت و ادامه داد: عصر پنجشنبه ۲۰ مردادماه، تجلیل از مقام شامخ شهدا، غبارروبی و تجدید میثاق با شهیدان را با حضور در مزار شهید ناصر ناصری خواهیم داشت.

فرخنده به حضور منسجم اصحاب رسانه استان در نماز جمعه اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی بسیج رسانه استان نیز مانور سه روزه ای را با محوریت نماز و امر به معروف و نهی از منکر خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای رسانه با حضور سخنران کشوری، عنوان کرد: در کنار این برنامه، از خانواده شهدا و ایثارگران بخش خبر و رسانه استان تقدیر می شود.

وی با بیان این که بهترین الگوی رسانه ای و طلایه دار جهاد تبیین حضرت زینب (س) است، یادآور شد: ایشان نشان دادند در اوج سختی ها می شود امید را در دل جامعه تزریق کرد و اگرچه دشمن به ظاهر در اوج است اما با جهاد تبیین هیمنه پوشالی دشمن را می توان فرو ریخت.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*