گفته می شود /

گفته می شود دادگاه سوئد با صدور حکمی حمید نوری شهروند ایرانی را که با اتهامات بی‌اساس گروهک تروریستی منافقین بازداشت است، به حبس ابد محکوم کرد. این حکم در کنفرانس مطبوعاتی با حضور قضات پرونده «توماس زاندر» و «آنا لیلینبرگ گولسجو» قرائت شد. در حکم دادگاه که توسط توماس زاندر قرائت شد، نوری به دلیل آنچه دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی خوانده متهم شد. او همچنین از سوئد اخراج و از ورود به این کشور منع شده است. این شهروند ایرانی به پرداخت غرامت به آنچه خانواده‌های «رنج دیده» خوانده شد، متهم گشت؛ بنابراین، نوری در بازداشت می‌ماند تا احکام صادره علیه او اجرایی شود.

 

 

گفته می شود کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه گفته بر این اساس در معاملات امروز بازار طلا و سکه تهران،  هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۵ میلیون و ۱۲۰ هزار  تومان تعیین شد. همچنین نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان دادوستد شد.

 

 

گفته می شود هفته نامه صبح صادق وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشته تاج زاده در ۲۵ سال اخیر چهره‌ای شناخته در عرصه سیاست داخلی است، البته بیشتر به عنوان تخریب کننده نه یک عنصر سازنده. تخریب کننده از این جهت که احساس می‌کند رسیدن به هر نوع پیشرفت در داخل ایران لازمه اش انهدام نظام کنونی است. از ماجرای کوی دانشگاه گرفته تا فتنه سال ۸۸ و حتی تحولات مرتبط با حوزه سیاست خارجی او را به عنوان فردی تخریبگر نشان می‌دهد. شاید تاج زاده تصور می‌کند که می‌تواند به قهرمان واقعی اپوزیسیون در ایران تبدیل شود، اما واقعیت این است که جز جمع‌های کلاب هاوسی هیچ حضور و جایگاه عمومی در سیاست ایران ندارد.

 

 

گفته می شود علی مطهری خواستار حل «تناقض» موضع ایران درقبال جنگ روسیه و اوکرین شده است. علی مطهری، فعال سیاسی نوشته وزارت امور خارجه باید این تناقض را حل کند که از یک‌طرف می‌گوید ایران با جنگ در اوکراین مخالف است و از طرف دیگر سخنگوی این وزارتخانه خبر فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه را به‌ صراحت تکذیب نمی‌کند.

 

 

 

گفته می شود با افزایش قیمت تریاک که ناشی از سخت‌گیری‌های طالبان در افغانستان است، تمایل معتادان به مصرف شیشه و قرص به جای تریاک بیشتر شده است. یک کاسب موادمخدر توضیح می‌دهد که «هر ۴.۵ کیلو تریاک تا سال گذشته ۴۳۰ دلار بود، اما در حال حاضر به ۲ هزارو ۶۲۹ دلار رسیده، یعنی قیمت آن ۶ برابر شده است.

 

 

گفته می شود رییس پیشین سازمان انرژی اتمی و قائم مقام فرهنگستان علوم گفته این انقلاب عزیز یک عمری را پشت سر گذاشته است، نیمه خالی لیوان وجود دارد و نیمه پر لیوان، اما این ملت یک ملت بزرگ و تاریخ‌ساز است که سه هزار سال تمدن مکتوب دارد، شأن این ملت بزرگ شرایط کنونی نیست.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*