گفته می شود

گفته می شود مسئولان نیمروز خبر‌ها مبنی بر درگیری روز گذشته میان مرزبانان ایرانی و نیرو‌های طالبان را رد و تکذیب کردند. برخی از رسانه‌های افغانستان با اهداف و مقاصد مشخص، روز گذشته خبر‌هایی از وقوع جنگ میان مرزبانان ایران و نیرو‌های طالبان در حومه شهرستان کنگ ولایت نیمروز را منتشر کرده بودند که این اخبار ضدونقیض از سوی مسئولان محلی این ولایت رد شد.

 

 

گفته می شود «محمدرضا جمشیدی» دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفته وقتی شعب بانک‌ها مشتریان اعم از زن و مرد را که حجاب مورد نظر را رعایت نکرده باشند، بخواهند از آن شعبه بانک بیرون کنند یا اجازه ورود آن‌ها را ندهند، به طور قطع مشتری قید آن بانک را می‌زند و اساسا دیگر جویای دریافت هیچ خدمتی از آن بانک نخواهد شد، حتی نسبت به افتتاح سپرده هم اقدام نمی‌کند.

 

 

گفته می شود علی مطهری نوشته برای رسیدن به توافق هسته‌ای نیاز به صراحت از طرف ایران و امریکاست. ایران باید روشن کند که بعد از توافق آیا مانند توافق قبلی، ورود شرکت‌های امریکایی به بازار ایران را ممنوع می‌کند تا احتمالا رییس‌جمهوری مثل ترامپ از برجام خارج شود یا نه. امریکا هم باید روشن کند که اگر ایران بعد از توافق مانع ورود شرکت‌های امریکایی به بازار ایران شد، آیا از برجام خارج می‌شود یا نه؟ اگر پاسخ هر دو کشور مثبت است باید برجام را ببوسیم و روی طاقچه بگذاریم، اما اگر پاسخ هر دو منفی است برجام می‌تواند احیا شود.

 

 

گفته می شود فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه با توافق برجام یک گشایش موقتی ایجاد خواهد شد، اما همیشگی نیست، گفته عباس عراقچی، مسئول تیم مذاکره کننده قبلی، سه شب در میان یا هفته‌ای یک بار حداقل در تلویزیون بود، اما تیم جدید در حوزه رسانه خیلی کم‌کاری می‌کند.

 

 

گفته می شود وزارت اطلاعات با توجه به شایعات و اخبار منتشره درخصوص فساد مالی در فرایند توزیع نهاده‌های دامی اطلاعیه‌ای صادر کرد و نوشته براساس بررسی و رصد اطلاعاتی، ادعای بروز اختلاس و ارتشاء در فرایند توزیع نهاده‌های دامی در وزارت جهاد کشاورزی صحت نداشته و مستندی در این زمینه به دست نیامده است.

 

 

 

گفته می شود سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی کشورگفته شماره گذاری خودروی تیبا و سمند بنا به دستور سازمان استاندارد متوقف شده و ما هم شماره گذاری نمی‌کنیم. خودروساز باید خودروی جایگزین به افرادی که در نوبت هستند بدهند. بعضا خودروساز‌ها تولیدات سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دارند که با فشار مستمر به پلیس به دنبال این هستند که ما این خودرو‌ها را به سال ۱۴۰۱ پلاک کنیم. این کار هم خلاف قانون و خلاف شرع و حق الناس است. فردی که خودروی سال ۱۴۰۱ خریده و هزینه جدید را پرداخت کرده انتظار دارد خودروی همان سال را بخرد و نه خودروی تولید سال قبل را. ما برای شماره گذاری هیچ منعی نداریم، اما خودروی همان سال را به همان سال شماره گذاری می‌کنیم اگر تولید ۱۴۰۰ است ما به سال ۱۴۰۰ پلاک می‌کنیم. رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: ما در ایران خودرو بیش از ۸۰ هزار پلاک دپو و در سایپا بیش از ۶۰ هزار پلاک دپو داریم.

 

 

گفته می شود منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، واردات خودرو را عامل ارتقای صنعت داخلی دانست و گفته اجرایی شدن این آیین نامه منوط به مصوبه هیات دولت است ضمن اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، تا شهریور ۱۴۰۱ واردات خودرو انجام می‌شود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*