گفته می شود

 

گفته می شود مهدی نصیری، مدیر سابق روزنامه‌ی کیهان و هفته نامه‌ی صبح که در دهه‌ی هفتاد منتشر می‌شد، از غلامحسین کرباسچی به دلیل مواضع علیه او به اتهام فساد عذرخواهی کرد. مهدی نصیری در لایو اینستاگرامی درباره‌ی سوت‌زنی و مبارزه با فساد، گفت: بعد‌ها معلوم شد که برخورد با آقای کرباسچی کاملا سیاسی بود. در دادگاه هم تقریبا معلوم شد که آن کار‌ها تخلفی نبود یا عمدتا در حدی بود که بودجه‌ای از اینجا به آنجا رفته؛ البته از لحاظ اداری تخلف بود، اما این را با اتفاقات و فساد‌های دیگر مقایسه کنید. همینجا از آقای کرباسچی عذرخواهی می‌کنم. این برخورد‌ها را با دیگران هم می‌توانستند، انجام بدهند، اما ندادند.

 

 

 

گفته می شود اسماعیل رحمانی معاون دادستان مشهد با ارسال نامه‌ای به فرمانداری مشهد از فرماندار خواست که ارائه خدمات به افراد بدحجاب را در «اداره‌ها و بانک‌ها» ممنوع کنند. وی گفت: در این‌باره مدیران و رؤسای اداره‌ها و بانک‌ها موظف هستند به افرادی که بدون حجاب شرعی در اداره‌ها و … حاضر می‌شوند خدمتی ارائه ندهند.

 

 

 

گفته می شود  استاندار فارس ضمن بیان اینکه با برخورد‌های احساسی و ناصحیح و رها کردن مشکلات اجتماعی نمی‌توانیم مسائل را حل کنیم، تاکید کرد: انتظار می‌رود در ادارات کل، فرمانداری‌ها و بدنه دولت رعایت پوشش اسلامی مدنظر باشد. استاندار فارس به سازمان‌ها و ادارات هم تا پایان تیرماه برای برطرف کردن مسائل مرتبط با حجاب و پوشش و رفع ایرادات احتمالی مهلت داد و گفت: کسانی که نمی‌توانند در چارچوب حرکت کنند، بروند مرخصی بدون حقوق بگیرند تا زمانی که بتوانند به قوانین احترام بگذارند.

 

 

گفته می شود نماینده اردبیل در مجلس گفت: در اکثر وزارتخانه‌ها چارچوب و ضوابط خاصی برای انتصابات تعریف نکردند، یعنی یک نفر را که می‌آورند یا رفاقتی است یا سفارش شده. به نظر من شاید آقای رئیسی باید یک فکر دیگری کنند و نظارت جدی بر عملکرد وزرا داشته باشد. اطلاعات را هم خودشان از وضعیت موجود دارند، اما اگر بخواهند ما به ایشان اطلاعات می‌دهیم.

 

 

گفته می شود کامبیز مهدیزاده به نظرسنجی روزنامه دولت کنایه زد. داماد روحانی در واکنش به نظرسنجی روزنامه «ایران» نوشت: اشخاصی که این نظرسنجی‌ها را به جامعه ارائه می‌دهند یا در ایران زندگی نمی‌کنند و یا مثل رفقایشان در کیهان سیر می‌کنند. نه این نظرسنجی واقعیت جامعه است نه آن نظرسنجی واهی فرنگی‌ها. بهترین نظرسنجی قیمت گوشت، مرغ و برنج است. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.

 

 

 

گفته می شود دسترسی به توییچ، پرمخاطب‌ترین سرویس استریم بازی دنیا از چند روز پیش در ایران مسدود شده است. همچنین اخباری از فیلترینگ دیسکورد به گوش می‌رسد. یک هفته گذشته بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی، خبر فیلتر شدن توییچ (Twitch) را مطرح کردند و از آن زمان تاکنون هیچ‌کدام از مسئولان دولتی و حاکمیتی نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند.

 

 

گفته می شود  وزیر اسبق بهداشت با اشاره به اینکه ۱۴میلیون نفر در کشور هیچ واکسنی نزده اند گفت:ما احتیاج داریم که این افراد را قانع کنیم تا واکسن بزنند.

 

 

 

گفته می شود  سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: صرف کار با رمزریال سودی را در برنخواهد داشت و رمزریال ارز رایج کشور محسوب می‌شود که پشتوانه آن ریال است. از مهم‌ترین ویژگی‌های رمز ریال اینکه سرعت مبادلات پولی را بالا می‌برد.

 

 

گفته می شود رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس سهم هزینه های مسکن در سبد خانوارهای شهری ایران را بین ۶۰ تا ۷۰ درصد خواند و تاکید کرد: این در حالی است که میانگین این شاخص در جهان ۱۸ درصد است و در دامنه نوسانات حدودا ۱۵ تا ۲۵ درصد است.

 

 

 

 

 

گفته می شود علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت خارجه و مسئول تیم مذاکره‌کننده ایران در پاسخ به این که هدف شما از سفر به روسیه بعد از پایان مذاکرات دوحه چه بود، گفت: ما در طول دوران مذاکرات، با همه طرف‌های مذاکره از جمله چین و روسیه رایزنی و مشورت کردیم. وی افزود: چین به دلیل وضعیت کرونا شرایط مناسبی برای سفر ندارد به این جهت ما با چینی‌ها از طریق سفارت آن‌ها در تهران و سفارت ما در پکن و از طریق تلفن رایزنی‌های مستمری داریم و به علت آنکه روس‌ها محدودیت کرونایی ندارند بعضی وقت‌ها یا آن‌ها می‌آ‌یند یا ما می‌رویم.

 

 

 

گفته می شود دولت عربستان سعودی روز دوشنبه ۱۳ تیرماه برای مقابله با افزایش قیمت‌ها در این کشور، ۲۰ میلیارد ریال سعودی معادل پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار منابع مالی برای کمک به شهروندان اختصاص داد.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*