اخبار خراسان جنوبی/

ایجاد ۱۲ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم با راه اندازی ۲ طرح صنعتی

 

 

 

 

برگزاری همایش پیاده روی ویژه بانوان در شهر سه قلعه/۷

همایش پیاده روی ویژه بانوان تحت عنوان گرامیداشت دهه کرامت در شهر سه قلعه برگزارشد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این همایش شرکت کنندگان مسیر مزار شهدای گمنام تا سالن ورزشی تختی را پیاده روی کردند.

در حاشیه این همایش حرکات نمایشی اسکیت، مسابقات طناب کشی و داژبال برگزار شد که به نفرات برتر و به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.

 

 

 

 

 

برگزاری ورزش زورخانه ای در فضای باز در بیرجند/۷

ورزش زورخانه ای در فضای باز و پیاده روی بمناسبت بزرگداشت دهه کرامت از میدان آیه الله بهجت به سمت پارک آیت الله بهجت انجام شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، نوجوانان زورخانه غدیر نیز ورزش باستانی را به نمایش گذاشتند.

دراین مراسم جمعی از مسئولین ورزش و جوانان استان و شهرستان ، مسئولان و پیشکسوتان هیات پهلوانی ،مسئولین هیات همگانی استان و شهرستان حضور داشتند.

در پایان این برنامه ورزشی به قید قرعه بیست نفر از حاضرین جوایزی ورزشی اهداء شد.

 

 

 

 

برگزاری همایش بزرگ اسکیت و خانواده در بیرجند/۷

همایش بزرگ اسکیت وخانواده به همت هیات اسکیت استان و با همکاری سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری بااستقبال پرشور ورزشکاران اسکیت و خانواده ها در پارک توحید برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این همایش به منظور آشنایی بیشتر والدین با شاخه های فعال این رشته مهیج و با نشاط اسکیت در استان و شهرستان های تابعه برگزار و کمیته های رولبال ،اسکیت برد، فری استایل و سرعت هر کدام به تفکیک به اجرای نمایش پرداختند.

 

 

 

 

 

 

مردم نگران افزایش قیمت نان در خراسان جنوبی نباشند/۳

مردم نگران افزایش قیمت نان در خراسان جنوبی نباشند

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: پس از اجرای طرح ساماندهی یارانه‌های حوزه آرد و نان در استان، هیچ گونه افزایش قیمت نان نداریم و مردم از این بابت نگران نباشند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد اشرفی در نهمین نشست کارگروه پایش و تحلیل سهمیه آرد و فعالیت خبازی‌های استان افزود: با اجرای این طرح، مردم نان را با همان قیمت قبل تهیه خواهند کرد.

وی در مورد مزایای این طرح اظهار داشت: با اجرای طرح ساماندهی یارانه‌های حوزه آرد و نان، یارانه‌های اختصاص یافته از سوی دولت برای آرد و نان شفاف‌تر شده و از عرضه آرد و نان خارج از شبکه توزیع جلوگیری می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ضمن تاکید بر افزایش بازرسی از نانوایی‌های استان گفت: ممانعت از بروز تخلفات احتمالی و برخورد قاطع با متخلفان به‌طور ویژه در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار دارد.

طبق اظهارات نماینده مدیریت شعب بانک سپه استان، پس از ابلاغ طرح به این بانک، اقداماتی نظیر اخذ اطلاعات نانوایی‌های دارای مجوز صنفی از اداره کل صنعت، معدن و تجارت، آمار واحدهایی که امکان دریافت سهمیه آرد یارانه‌ای را دارند از شرکت غله، قیمت انواع نان از استانداری و نیز بهای نان دارای افزودنی شامل روغن، کنجد و مشمای پلاستیکی از اداره کل صنعت، معدن و تجارت، به‌طور ویژه انجام و ۷۰۰ دستگاه پوز نیز برای نصب در نانوایی‌های استان تهیه شد.

 

 

 

پرداخت وام ازدواج به هزار و ۱٠ زوج خراسان جنوبی/۲-۳

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از پرداخت وام ازدواج به هزار و ۱٠ زوج در استان خبر داد.

قناد گفت: در اردیبهشت و فروردین امسال ۵ هزار و ۲۶۲ زوج برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کردند.

او گفت: در فروردین ماه امسال ۲هزار و ۷۲ زوج و در اردیبهشت امسال نیز ۲هزار و ۹٠۶ زوج متقاضی دریافت وام ازدواج بوده اند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۱۳۷میلیارد و ۷۵۲ میلیون تومان وام ازدواج در ۲ ماهه ابتدای امسال پرداخت شده است.

زوج‌های جوان برای ثبت‌نام دریافت وام ازدواج می‌توانند به سایت رسمی بانک مرکزی به نشانی ve.cbi.ir مراجعه کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد؛
ضرورت توجه به «بازاریابی» برای صنایع دستی خراسان جنوبی/۳

آیت الله عبادی بر ضرورت توجه به بازاریابی محصولات تولیدکنندگان صنایع دستی استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۳ خرداد) در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به مناسبت هفته صنایع دستی اظهار کرد: مسئله پشتیبانی از صنایع دستی کار بسیار مهمی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه تولید صنایع دستی در دوران های گذشته همراه با حفظ، تربیت و فرهنگ خانواده را خیلی ارزشمند دانست و گفت: گذشتگان ما بر اساس وظایف و اخلاق دینی خود مجموعه ای را ایجاد کرده بودند و کل زندگی خود را بر این اساس اداره می کردند، جنس وارداتی را نیم گرفتند و هرچه نیاز داشتند خودشان تولید می کردند.

 

وی  دامه داد: نسبت به فرهنگ جامعه نیز همین گونه است، یعنی آنهایی که در سطح جهان رقم زدند که اقتصاد دنیا را تصرف شوند بی رحمانه صنایع دستی را از بین بردند، شاید یک اسمی از این صنایع باشد، اما آن نیست، یا در طب سنتی مسائل غیر استانداردی را وارد کردند.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر ضرورت بازسازی مسئله صنایع دستی و فرهنگ جامعه، تصریح کرد: از این رو کار شما خیلی ارزشمند است چرا که هم بخش بازار و اقتصاد و اشتغال را دارد و از سویی احیای آنچه که مربوط به نیاکان و جامعه شما است لذا باید تا جایی که می توانید خدمت کنید تا این مسئله احیا شود و بماند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه پیوند نسل امروز با نسل های گذشته ضایع شده اما قابل بازسازی است، افزود: همچنین باید در جهت مرغوبیت و کیفیت صنایع دستی طبق معیارهای صحیح استاندارد و نظارت شود تا تولید دقیق و صحیح انجام شود.

 

وی بر ضرورت توجه به بازاریابی محصولات تولیدکنندگان صنایع دستی تأکید کرد و ادامه داد: نباید اجناس تولیدکنندکان این حوزه روی دستشان بماند تا موجب دلسردی آنان شود لذا باید بازاریابی توسط سازمان میراث فرهنگی پیگیری و محقق شود.

 

نماینده ولی فقی در خراسان جنوبی در پایان گفت: در جهت بازاریابی یک زمانی با آستان قدس رضوی صحبت شد و اعلام آمادگی کردند که از غرفه هایی که در جوار حرم امام رضا(ع) بود به استان خراسان جنوبی اختصاص یابد تا در آنجا بحث بازاریابی کشور و حتی جهان برای تولید کنندگان تسهیل شود، از این قبیل اقدامات باید

 

 

 

جریمه ۲۲ میلیارد ریالی برای ۱۳ انبار ثبت نشده در سامانه/۲-۳

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از صدور جریمه بیش از ۲۲ میلیارد ریال برای ۱۳ انبار ثبت نشده در سامانه انبارها خبر داد.

علی تهوری افزود: در سال گذشته در راستای نظارت بر زنجیره تولید تا توزیع و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلب رضایت مردمی، بیش از ۹۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از انبارها و واحدهای اقتصادی استان انجام شد که منجر به تشکیل یک هزار و ۶۴۹ فقره پرونده تخلف به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال برای واحدهای متخلف در استان شد.

وی از راه اندازی و افتتاح پیشخوان پاسخگویی به عنوان مرکزی برای پیگیری مطالبات مخاطبان سازمانی در راستای تسهیل دسترسی ذی‌نفعان به خدمات و پاسخگویی شایسته به مردم و تکریم ارباب رجوع و متمرکز ساختن سامانه ۱۲۴ از دیگر اقدامات شاخص در حوزه صمت استان ذکر کرد.

۵۲ موکب خراسان جنوبی میزبان زائران اربعین حسینی/۲

۵۲ موکب خراسان جنوبی آماده پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در اربعین حسینی هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در همایش موکب داران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین ۵۲ موکب از خراسان جنوبی مجوز دریافت کرده اند گفت:از این تعداد ۸ موکب در استان از زائران پاکستانی پذیرانی خواهئد کرد و مابقی در سایت خراسان جنوبی در کاظمین و مسیر نجف تا کربلا میزبان زائران خواهند بود.

جوینده با اشاره به اینکه این موکب‌ها ۱۲ روز در ایام اربعین به ارائه خدمات خواهئد پرداخت افزود:مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به موکب‌ها و ستاد‌های عتبات عالیات استان و شهرستان دهند.

 

 

۲۳۰ کارگاه ویژه اوقات فراغت برگزار می‌شود/۲-۳

امسال۲۳۰ کارگاه تخصصی ویژه اوقات فراغت تابستان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: ۱۲ مرکز فرهنگی و هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان، ثبت نام کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه‌ اوقات فراغت تابستان را آغاز کرده‌اند که تاکنون با استقبال خوب مخاطبان و خانواده‌ها رو به رو شده است.

او گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، ۲۳۰ کارگاه با موضوعات فرهنگی، هنری، ادبی، مذهبی و علمی شامل دور‌ه های مقدماتی و پیشرفته ویژه گرو‌های سنی ۴ تا ۱۸ سال در تمامی مراکز کانون پیش بینی شده است.

 

 

در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی عنوان شد

شناسایی ۱۹هزار معتاد در خراسان جنوبی

اتباع افغانستانی باید تا ابتدای تیرماه در طرح آمایش ثبت نام کنند

/افزایش ترک تحصیل دانش آموزان /۷

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: اتباع افغانستانی که اطلاعات شان در ادارات اتباع استان ثبت نشده باشد از حضورشان در خراسان جنوبی ممانعت می‌شود.

حجت الاسلام موحدی راد در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود:  اتباع افغانستانی که به دلیل تغییر در نظام حکومتی کشورشان، به ایران آمده اند باید آمار خود را به ادارات اتباع استان ارائه دهند در غیر اینصورت از حضورشان مممانعت می‌شود.

وی از کمک ۳۰۰ میلیون تومانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این کمک در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان بر عمل کردن دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: مرکز ترک اعتیاد معتادان متجاهر تا ۱۵ تیر در استان راه اندازی می‌شود.

حجت الاسلام علی موحدی‌راد اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که باید نسبت به آن توجه داشته باشیم بحث بازماندگان از تحصیل به ویژه در ایام کرونایی است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی باید آمار دقیق کودکان بازمانده از تحصیل را احصاء کند و علت ادامه تحصیل ندادن آنان را نیز مشخص کنیم تا شرایط برای آموزش آنان فراهم شود.

موحدی‌راد در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز گفت: در خراسان‌جنوبی کمپ موضوع ماده ۱۶ برای معرفی معتادان متجاهر را نداریم ولی با تدابیر ستاد مبارزه با مواد مخدر محلی با هماهنگی استانداری و اداره استاندارد در اختیار این موضوع قرار گرفته که از تاریخ ۱۵ تیرماه در این مرکز با هماهنگی بهزیستی پذیرش معتادان متجاهر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این محل برای آقایان است، ادامه‌داد: دستور داده شده است که در یک محل موقت خانم‌های معتاد متجاهر نگهداری شده و بحث ترک آنان نیز انجام شود.

رئیس کل دادگستری با تأکید بر اینکه در موضوع مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی باید موضوع را عملیاتی ببنیم و از گزارش دادن تنها خودداری کنیم، افزود: تنها با کار دقیق و میدانی و عملیاتی و به دور از شعار می‌توانیم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی افزود: هر چند استان خراسان‌جنوبی در کل از ضریب امنیتی بسیار خوبی برخوردار است ولی سرقت‌های خرد آمار پرونده‌های کیفری را بالا می‌برد و ۱۱ درصد از جرایم کیفری خراسان جنوبی با موضوع سرقت است.

ترک فعلی ازسوی مدیران در پیگیری حادثه خروج قطار در طبس مشاهده نشد

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند نیز در این جلسه گفت: طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم در عملکرد مدیران درباره وظایفشان پیرامون حادثه خروج قطار در طبس ترک فعلی مشاهده نشد.

حجت‌الاسلام علی نسایی شمار افراد معتاد در خراسان جنوبی را بیش از ۱۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به جمعیت استان زیاد است و بدون شک راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ سبب کاهش سرقت‌های خرد در استان خواهد شد.

نسایی اظهار کرد: درباره خروج قطار یزد به مشهد که در طبس از ریل خارج شد همه دستگاه‌های اجرایی و سیستم قضائی و استانداری پای کار بودند.

وی گفت: طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم در عملکرد مدیران درباره وظایفشان پیرامون این حادثه ترک فعلی مشاهده نشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: اینکه گفته شده به خاطر شیوع کرونا و نبود اینترنت در سطح روستاهای استان تعداد زیادی دانش‌آموز از تحصیل بازماندند، چرا باید این گونه باشد و باید قبل از این تدبیری اندیشیده می‌شد.

نسایی گفت: باید زودتر به این مسئله مهم توجه می‌شد چرا که بیسوادی با افزایش آسیب‌های اجتماعی ارتباط دارد.

 

 

 

 

 

مرکز ماده ۱۶ به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در حال حاضر مرکز ماده ۱۶ در ۱۳ استان کشور فعال است و این مرکز در خراسان جنوبی نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

محمدرضا حسنی‌مقدم افزود: سال ۹۱ این مرکز در استان راه‌اندازی و فعال بود اما بنا بر دلایلی سال ۹۳ تعطیل شد و برخی اعلام کردند در استان معتاد متجاهر نداریم که این موضوع تا سال ۹۹ ادامه داشت.

وی بیان کرد: افرادی که به عنوان بهبودیافته مرکز ماده ۱۵ (اختیاری) بهزیستی را ترک می‌کردند بعد از مدتی با مشکل مواجه می‌شدند لذا راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ با پیگیری‌های متعدد در دستور کار قرار گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: سال ۹۹ با همکاری استاندار وقت مجوز راه‌اندازی این مرکز با ظرفیت پذیرش ۱۵۰ نفر از ستاد مبارزه با مواد مخدر اخذ شد.

وی تصریح کرد: از سال ۹۹ تاکنون به دنبال شناسایی و واگذاری مکانی برای این مرکز بودیم که این پیگیری‌ها تا یک ماه قبل ادامه داشت و در نهایت در قالب جلساتی که با استاندار داشتیم ساختمان مازاد استانداری در بلوار امام رضا (ع) بیرجند به این کار اختصاص یافت.

حسنی‌مقدم گفت: در حال حاضر ساختمان تحویل گرفته شده و در اختیار بهزیستی استان به عنوان متولی است، از طرفی بهسازی، تعمیر و تجهیز این مرکز با هزینه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: براساس آمار موجود سال گذشته در استان ۵۲۸ معتاد متجاهر شناسایی شده که تحت درمان قرار گرفتند، همچنین ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این افراد پرداخت شد.

بانوان هم دیده شوند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به تعداد کم بانوان معتاد متجاهر در این مرکز نامی از جمع‌آوری بانوان شنیده نشده و به این حوزه بی‌توجهی شده است.

فرشته اسدزاده افزود: هرچند تعداد زنان معتاد متجاهر کم و محدود باشد اما هر مادر تعدادی فرزند را نیز همراه خود به خیابان‌ها می‌آورد که باید برای جمع‌آوری و نگهداری این افراد هم چاره‌اندیشی شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک مرکز مختص بانوان در استان فعال است که به هیچ عنوان در شان بانوان نبوده و در پیوست فرهنگی این مکان هیچ اقدامی نشده است لذا مرکز ماده ۱۶ وقتی معنا خواهد داشت که بانوان هم تعیین تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در ادامه دستور داد تا ۱۵ تیر امسال مرکز ماده ۱۶ در استان راه‌اندازی و معتادان متجاهر شناسایی و پذیرش شوند.

همچنین تا زمانی که مکان مناسبی برای معتادان متجاهر زن تعیین و واگذار شود در یک طبقه ساختمان واگذار شده به مرکز ماده ۱۶، زنان نیز پذیرش شوند.

این نشست با دستور کارهای گزارش وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان و اقدامات و برنامه‌های در حال اجرا در راستای مصوبات چهارمین جلسه سال ۱۴۰۰، بررسی وضعیت مرکز نگهداری مددجویان ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در استان، بررسی وضعیت اتباع بیگانه در استان و پیشنهادات اعضا در مشارکت برنامه‌های مشترک پیشگیری از وقوع جرم و کنترل آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

 

 

 

 

 

توقیف تریلی قاچاق به ارزش ۵۰میلیارد در فردوس/۴

یک دستگاه تریلی قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در فردوس توقیف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت:ماموران انتظامی شهرستان فردوس هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه تریلی کشنده ولوو مشکوک و برای بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

سردار فرشید افزود: با بررسی و استعلام مدارک خودرو مشخص شد که تریلی متوقف شده دارای پلاک جعلی و قاچاق است که با هماهنگی مراجع قضائی خودرو توقیف و راننده آن نیز دستگیر شد.

وی با بیان این که ارزش ریالی خودروی قاچاق کشف شده بنا بر نظر کارشناسان  ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است؛ گفت: متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

ساخت ۲۴ کلاس درس در روستا‌های حاشیه شهر بیرجند/۲

۲۴ کلاس درس در روستا‌های حاشیه شهر بیرجند با کمک خیر ساکن خارج کشور ساخته می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: این کلاس‌های درس در روستا‌های حاجی آباد، دستگرد، امیرآباد و شمس آباد جانمایی می‌شود.

چاوشان افزود: این کلاس‌ها با کمک ۱۰ میلیارد تومانی دکتر گنجی خیر بیرجندی ساکن در کشور آلمان، ساخته می‌شود.

 

تا کنون ۳۶ کلاس درس با کمک دکترگنجی در خراسان جنوبی ساخته شده است.

 

 

 

 

شناسایی ۲ مبتلای جدید کرونایی در خراسان جنوبی/۲

در شبانه روز گذشته ۲ مبتلای جدید کرونایی در خراسان جنوبی شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۶۲ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۲ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۱ مورد از بیرجند و  ۱ مورد از قائنات شناسایی شد.

 

وی گفت:در این مدت همچنین مورد جدیدی از فوت کرونایی در استان ثبت نشد و تعداد جان باختگان کرونا در استان همان هزار و ۴۴۷ نفر است.

 

 

 

دریافت مالیات از هزار و ۶۲ خانه خالی در بیرجند

از هزار و ۶۲ خانه خالی در بیرجند مالیات دریافت می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی گفت: خانه‌های خالی بر اساس ثبت نام افراد در درگاه املاک و اسکان کشور و توسط وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده و سازمان امور مالیاتی گیرنده این اطلاعات است.

احسانی مهر گفت: پیامک‌ها اعلام مالیات برای صاحبان خانه‌های خالی ارسال و صاحبان این خانه‌ها تا ۱۰ روز پس از دریافت پیامک با مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir می‌توانند نسبت به اعلام مغایرت و یا پرداخت مالیات واحد‌های خود اقدام کنند در غیر این صورت اقدام قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر خانه‌های خالی در کشور در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود، گفت: در استان خراسان جنوبی تنها شهرستان بیرجند شامل اجرای این قانون می‌باشد، اما ثبت اطلاعات مسکن در سامانه ملی مسکن و اسکان کشور بر اساس قانون برای تمام شهرستان الزامی می‌باشد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی گفت: در مرکز استان هزار و ۶۲ مسکن خالی شناسایی و برای صاحبان املاک در مجموع ۳۴ میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال مالیات محاسبه شده و از طریق پیامک اطلاع رسانی شده است.

احسانی مهر گفت: تمام شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir از آخرین وضعیت مالیاتی خود مطلع شوند.

 

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد

فروش صنایع دستی خراسان جنوبی در ۵۰ بازارچه‌/۲-۳

صنایع دستی تولید هنرمندان خراسان جنوبی در ۵۰ بازارچه فعال به فروش می‌رسد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در اولینفروش صنایع دستی خراسان جنوبی در ۵۰ بازارچه‌ی فعال رویداد آموزشی، تخصصی خلاقیت و تجاری سازی در صنایع دستی گفت: ۳۲۰ غرفه در این ۵۰ بازارچه فعال است و ۱۳ بازارچه جدید نیز تا پایان سال در استان راه اندازی می‌شود.

شاهوردی با بیان اینکه فروش صنایع دستی استان پارسال ۲۰ میلیارد تومان درآمد نصیب هنرمندان استان کرده است افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته‌های صنایع دستی خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند که این آمار جدا از هنرمندان رشته فرش است.

در این رویداد از ۹ هنرمند صنایع دستی استان که تولیداتشان نشان ملی مرغوبیت دریافت کرده است قدردانی شد.

 

 

 

آزادی ۲ بانوی زندانی جرایم غیر عمد خراسان جنوبی/۲-۳

به مناسبت دهه‌ کرامت ۲ بانوی زندانی جرایم غیر عمد در خراسان جنوبی آزاد شدند.

آزادی ۲ بانو زندانی خراسان جنوبیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: ۲ بانو در استان که به دلیل بدهی مالی در زندان بودند به مناسبت دهه کرامت از زندان آزاد شدند.

حسین پور گفت: بدهی این ۲ بانوی زندانی ۴۶۸ میلیون تومان بود که از این مقدار ۲۲۷ میلیون تومان به صورت بلاعوض از سوی ستاد دیه پرداخت و مقداری از بدهی برای یکی از بانوان اعسار شد.

وی گفت: برای باقی مانده بدهی بانوی دیگر نیز تسهیلاتی از سوی ستاد دیه اعطا شده تا بتواند بدهی خود را پرداخت کند.

از ابتدای امسال نیز ۱۷ زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهکاری ۵ میلیارد و ۲٠٠ میلیون تومان آزاد شده اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۹٠ زندانی در زندان‌های خراسان جنوبی با بدهکاری ۱۹ میلیارد تومان، چشم انتظار کمک خیّران هستند.

 

 

 

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در باغ جهانی اکبریه/۲-۳

همزمان با آغاز هفته صنایع دستی نمایشگاهی با حضور صنعتگران این حوزه در باغ و عمارت جهانی اکبریه بر پا شد.

این نمایشگاه در ۲۰ غرفه به مدت یک هفته در ۲ شیفت صبح و عصر فعال استبرپایی نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی در باغ جهانی اکبریه

نمایشگاه صنایع دستی با هدف رونق و شکوفایی و توجه مردم به صنایع دستی راه اندازی شده است.

هم اکنون  ۲۲ غرفه  به صورت دائمی در بازارچه صنایع دستی باغ و عمارت صنایع دستی فعال است.

از حدود ۳۰۰ رشته صنایع دستی کشور، ۸۵ رشته در  خراسان جنوبی شناسایی شده و فعال است  که از این تعداد ۱۰ رشته از جمله مله‌بافی، رودوزی سنتی و چرم‌سازی احیا شده است

 

 

 

 

 

دادستان بیرجند: پیگیر راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ هستیم

دادستان بیرجند: پیگیر راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ هستیم

بیرجند – ایرنا – دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: در ارتباط با مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ قول می‌دهیم تا نشست بعدی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، راه‌اندازی و در کنار آن بسیاری از مشکلات رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام علی نسایی‌زهان روز دوشنبه در نخستین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال جاری که به ریاست رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: برای تسریع در راه‌اندازی مرکز نگهداری مددجویان ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در استان و جمع‌آوری معتادان متجاهر در اسرع وقت جلسه‌ای با مدیرکل بهزیستی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار و تعیین تکلیف می‌شود.

وی شمار افراد معتاد در خراسان جنوبی را بیش از ۱۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به جمعیت استان زیاد است و بدون شک راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ سبب کاهش سرقت‌های خرد در استان خواهد شد.

دادستان بیرجند با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی معتادان متجاهر در استان تهیه و تکمیل شود گفت: در این خصوص مدیرانی که به وظایف قانونی خود عمل نکنند برای آنها پرونده ترک فعل تشکیل می‌شود در مقابل آن دسته از مدیرانی که در صحنه بوده و کار عملیاتی و کاربردی انجام می‌دهند مورد تشویق قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به حادثه قطار مسافری مشهد – یزد که هفته گذشته در منطقه طبس روی داد، افزود: در این خصوص همه دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، دستگاه قضا و سایر عوامل پای کار بودند و در بررسی‌های انجام شده ترک فعلی توسط مدیران مشاهده نشد.

حجت‌الاسلام نسایی گفت: تاکید کرده بودیم اگر مدیرانی باشند که نسبت به این حادثه کم‌کاری کنند به عنوان ترک فعل موضوع پیگیری می‌شود که این حادثه به‌خوبی مدیریت شد.

وی اضافه کرد: باید آمار، ارقام و تعداد جلسات را کاهش و کارایی جلسات را افزایش دهیم و به‌صورت کاربردی کار کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: اینکه گفته شده به خاطر شیوع کرونا و نبود اینترنت در سطح روستاهای استان تعداد زیادی دانش‌آموز از تحصیل بازماندند، چرا باید این گونه باشد و باید قبل از این تدبیری اندیشیده می‌شد.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرده ۳۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه خواهد کرد که باید زودتر اختصاص یابد و چند ماه از سال جدید سپری شده و هرچه افراد بی‌سوادتری در جامعه باشند، مشکلات بزهکاری نیز افزایش خواهد یافت.

مرکز ماده ۱۶ به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در حال حاضر مرکز ماده ۱۶ در ۱۳ استان کشور فعال است و این مرکز در خراسان جنوبی نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

محمدرضا حسنی‌مقدم افزود: سال ۹۱ این مرکز در استان راه‌اندازی و فعال بود اما بنا بر دلایلی سال ۹۳ تعطیل شد و برخی اعلام کردند در استان معتاد متجاهر نداریم که این موضوع تا سال ۹۹ ادامه داشت.

وی بیان کرد: افرادی که به عنوان بهبودیافته مرکز ماده ۱۵ (اختیاری) بهزیستی را ترک می‌کردند بعد از مدتی با مشکل مواجه می‌شدند لذا راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ با پیگیری‌های متعدد در دستور کار قرار گرفت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: سال ۹۹ با همکاری استاندار وقت مجوز راه‌اندازی این مرکز با ظرفیت پذیرش ۱۵۰ نفر از ستاد مبارزه با مواد مخدر اخذ شد.

وی تصریح کرد: از سال ۹۹ تاکنون به دنبال شناسایی و واگذاری مکانی برای این مرکز بودیم که این پیگیری‌ها تا یک ماه قبل ادامه داشت و در نهایت در قالب جلساتی که با استاندار داشتیم ساختمان مازاد استانداری در بلوار امام رضا (ع) بیرجند به این کار اختصاص یافت.

حسنی‌مقدم گفت: در حال حاضر ساختمان تحویل گرفته شده و در اختیار بهزیستی استان به عنوان متولی است، از طرفی بهسازی، تعمیر و تجهیز این مرکز با هزینه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: براساس آمار موجود سال گذشته در استان ۵۲۸ معتاد متجاهر شناسایی شده که تحت درمان قرار گرفتند، همچنین ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این افراد پرداخت شد.

بانوان هم دیده شوند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به تعداد کم بانوان معتاد متجاهر در این مرکز نامی از جمع‌آوری بانوان شنیده نشده و به این حوزه بی‌توجهی شده است.

فرشته اسدزاده افزود: هرچند تعداد زنان معتاد متجاهر کم و محدود باشد اما هر مادر تعدادی فرزند را نیز همراه خود به خیابان‌ها می‌آورد که باید برای جمع‌آوری و نگهداری این افراد هم چاره‌اندیشی شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک مرکز مختص بانوان در استان فعال است که به هیچ عنوان در شان بانوان نبوده و در پیوست فرهنگی این مکان هیچ اقدامی نشده است لذا مرکز ماده ۱۶ وقتی معنا خواهد داشت که بانوان هم تعیین تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در ادامه دستور داد تا ۱۵ تیر امسال مرکز ماده ۱۶ در استان راه‌اندازی و معتادان متجاهر شناسایی و پذیرش شوند.

همچنین تا زمانی که مکان مناسبی برای معتادان متجاهر زن تعیین و واگذار شود در یک طبقه ساختمان واگذار شده به مرکز ماده ۱۶، زنان نیز پذیرش شوند.

این نشست با دستور کارهای گزارش وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان و اقدامات و برنامه‌های در حال اجرا در راستای مصوبات چهارمین جلسه سال ۱۴۰۰، بررسی وضعیت مرکز نگهداری مددجویان ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در استان، بررسی وضعیت اتباع بیگانه در استان و پیشنهادات اعضا در مشارکت برنامه‌های مشترک پیشگیری از وقوع جرم و کنترل آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

 

 

 

۳۵۲ راس احشام قاچاق در خراسان جنوبی کشف شد/۴

۳۵۲ راس احشام قاچاق در خراسان جنوبی کشف شد

 جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ۳۵۲ راس احشام قاچاق و بدون مجوز دامپزشکی از چهار دستگاه کامیونت در این استان کشف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ حسن شجاعی‌نسب اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی اخباری را مبنی بر قاچاق احشام دریافت کردند که افرادی نسبت به جابه‌جایی و خروج احشام بدون مجوزهای قانونی از این استان اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی در مبادی ورودی شهرستان بیرجند به چهار دستگاه خودروی کامیونت مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از خودروها ۳۵۲ راس دام قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بیش از هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در این رابطه چهار دستگاه خودرو توقیف شد و ۲ متهم که در رابطه با جابه‌جایی و خروج احشام از استان اقدام کرده بودند، دستگیر و متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

 

 

چهار انتصاب جدید در استانداری خراسان جنوبی/۲-۳

چهار انتصاب جدید در استانداری خراسان جنوبی

 استاندار خراسان جنوبی در احکام جداگانه، مدیرکل حراست، معاون مدیرکل حراست، سرپرست دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و معاون مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری را منصوب کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی،”مهدی قائمی امیری” به عنوان مدیرکل حراست و “علی معزی‌فر” به عنوان معاون مدیرکل حراست استانداری منصوب شدند.

“موسی سلیمی” نیز با حکم جواد قناعت به عنوان سرپرست دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و “محمدعلی دستجردی” معاون مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی منصوب شدند.

 

 

 

پاتوق‌های مواد مخدر در بیرجند تعیین تکلیف شد/۴

پاتوق‌های مواد مخدر در بیرجند تعیین تکلیف شد

معاون دادستان بیرجند گفت: تعدادی از پاتوق‌های مواد مخدر و زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی در بیرجند، تخریب و تعیین تکلیف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، “رضا دادگر عزیز” از ورود قاطعانه دستگاه قضایی استان به تخریب پاتوق‌های مواد مخدر شهر بیرجند خبر داد.

وی گفت: نقاط آسیب‌دیده شهر بیرجند همچون حاشیه بلوار صیاد شیرازی، میدان مجیدیه، روبه‌روی آرامستان بیرجند و بلوار پیامبر اعظم (سه‌راهی عباس‌آباد) که به مکان‌هایی برای جولان معتادان متجاهر تبدیل شده بود، مورد بازدید قرار گرفت.

معاون دادستان بیرجند با بیان اینکه تعدادی از این مکان‌ها تخریب و مابقی تعیین تکلیف شد افزود: معتادان متجاهر به مواد مخدر از این مکان‌ها جمع‌آوری شدند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان با جدیت و قاطعیت در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر و تخریب پاتوق‌های مواد مخدر اقدام می‌کند.

اعضای کارگروه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی متشکل از معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی، نمایندگانی از شهرداری، مرجع انتظامی و بهزیستی از پاتوق‌های مواد مخدر و بسترهای آسیب‌های اجتماعی سطح شهر بیرجند به‌طور سرزده بازدید کردند.

قرار است مرکز نگهداری مددجویان ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر به‌زودی در خراسان جنوبی راه‌اندازی شود.

 

 

 

 

در پی سفر معاون اجرایی رئیس جمهور محقق شد؛

اعتبارات سفر رئیس جمهور به ۷۲ هزار میلیاردی شد/۳

اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی افزایش یافت

استاندار خراسان جنوبی از افزایش سقف اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان از رقم قبلی به ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت روز دوشنبه با اعلام این خبر از دیدار نماینده تام‌الاختیار سازمان برنامه و بودجه کشور که در محل نهاد ریاست جمهوری انجام شد، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و الحاق متمم، حجم اعتبارات مصوبات سفر از ۶ هزار میلیارد تومان به ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی گفت: به جهت افزایش سقف اعتبارات سفر، پیگیری‌هایی در نهاد ریاست جمهوری انجام شد که در نخستین گام توانستیم این اعتبارات را ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به این استان در خرداد امسال اظهار داشت: موضوع الحاق متمم به مصوبات سفر رئیس جمهور در جلساتی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور به‌طور جدی مورد بحث و مذاکره قرار گرفت و مقرر شد، پیشنهادات استان در این خصوص جمع‌بندی و ارائه شود.

وی به ارائه پیشنهادات استان اشاره کرد و گفت: در این نشست درخصوص طرح‌ها و پروژه‌های جامانده از مصوبات سفر رایزنی شد و خوشبختانه اعتبارات متمم مصوبات از ۵۰۰ میلیارد تومان به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

قناعت تصریح کرد: عمده اعتبارات متمم با اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بخش‌های راه، آب، بهداشت و درمان، صنعت، آموزشی و امنیتی است.

وی گفت: تکلیف این است که تمامی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۲ اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس جمهور ۱۹ شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی خود به خراسان جنوبی سفر کرد.

۲۸۵ طرح با اعتبار عمرانی ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رهاورد این سفر برای مردم خراسان جنوبی بود اما اعتبارات مصوبات سفر با پیگیری مسوولان استان و مساعدت دولت افزایش داشته است.

سید “صولت مرتضوی” معاون اجرایی رئیس جمهور نیز دهم خرداد امسال برای نظارت میدانی و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات سفر استانی آیت‌الله رئیسی و رفع موانع احتمالی و تسریع در روند اجرای مصوبات به خراسان جنوبی سفر کرد.

 

 

 

 

۲۴۷ نانوایی در بیرجند مجهز به کارت خوان هوشمند/۲-۳

در جهت طرح هوشمند سازی یارانه ای، ۲۴۷ دستگاه کارت خوان هوشمند در نانوایی‌های شهرستان بیرجند در حال نصب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان نائب رئیس اتحادیه آرد و نان شهرستان بیرجند گفت: حدود ۷۰۰ دستگاه کارت خوان برای اجرای طرح هوشمند سازی یارانه نان وارد خراسان جنوبی شده است که از این تعداد، ۶۴۰ دستگاه کارت خوان در حال نصب در نانوایی‌های استان است.

او گفت:۲۴۷ نانوایی در شهرستان بیرجند وجود دارد که کار نصب کارت خوان‌های هوشمند در این تعداد نانوایی از دیروز آغاز شده است.

جعفری گفت: الباقی دستگاه‌های کارتخوان، بعد از برطرف شدن مغایرت در آمار‌های واصله از دستگاه‌های مختلف در مورد تعداد نانوایی ها، نصب می‌شوند.

نائب رئیس اتحادیه آرد و نان شهرستان بیرجند گفت: به احتمال خیلی زیاد این طرح از ابتدای تیر در شهرستان و کل استان اجرایی می‌شود.

نان گران نمی‌شود

جعفری گفت: در این طرح فعلأ هیچ افزایش قیمتی برای نان، متحمل مصرف کننده نمی‌شود و همان قیمت نان از کارت فرد کسر می‌شود.

او گفت: مصرف کننده طبق روال قبل می‌تواند از هر کارت بانکی که دارد مبلغ نان خود را به وسیله کارتخوان هوشمند نصب شده در نانوایی‌ها پرداخت کند و نیاز به کارت بانکی خاصی نیست.

نائب رئیس اتحادیه آرد و نان شهرستان بیرجند گفت: همچنین هیچ محدودیت خریدی هم وجود ندارد و خریدار می‌تواند طبق روال قبل هر تعداد نان که نیاز دارد را خریداری کند.

 

 

 

 

 

 

رونمایی از سامانه “عملیات هوشمند” در بیرجند/ اعزام تیم‌های عملیاتی تسریع می‌شود

 

رونمایی از سامانه "عملیات هوشمند" در بیرجند/ اعزام تیم‌های عملیاتی تسریع می‌شود

سامانه عملیات هوشمند برای  نخستین  بار در ایران توسط یک شرکت دانش بنیان ‌در بیرجند  طراحی و اجرا شد.

کاظم معماری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ‌در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با بیان اینکه این سامانه جزء ۵ سامانه برتر دنیا در زمینه عملیات هوشمند است اظهار داشت: سامانه نرم‌افزاری “عملیات هوشمند” حوادث، ابتدا در ۴ استان کشور به صورت پایلوت اجرا شده و به زودی در تمامی استان‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: با استفاده از این سامانه در هنگام وقوع حوادث، ۴۶ لایه اطلاعاتی فعال شده و نزدیک‌ترین تیم‌های ارزیاب، اعضای خانه هلال، مراکز امدادی و پایگاه‌های امداد و نجات به منطقه اعزام می‌شوند.

معماری بیان کرد: سامانه عملیات هوشمند در بستر شبکه امن یکپارچه و داخلی جمعیت با هدف کمک به تصمیم سازی مدیریتی در پاسخگویی به حوادث و سوانح در هلال احمر به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ‌با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این سامانه هوشمند، گفت: ارتباط آنلاین با موسسه ژئوفیزیک دانشکاه تهران مرکز زلزله نگاری اروپا و آمریکا، سازمان هواشناسی کشور،سازمان راهداری، مرکز آمار ایران و وجود ده‌ها لایه اطلاعاتی مانند گسل‌ها، رودخانه‌های دائمی و فصلی، باتلاق، بیابان، دریاچه، سد مخزنی و انحرافی، تونل ، زمین لغزش، لایه‌های مراکز برون سازمانی از قبیل سازمان همکار مانند آتش نشانی، اورژانس، راهداری، پلیس راه و مراکز اسکان اضطراری و موقت، مراکز درمانی، صنایع بزرگ و خطرناک، لایه‌های مراکز عملیاتی از قبیل شعب، پایگاه‌های امدادی (بین شهری، کوهستان، ساحلی، آنست، امدادهوایی و شهری)، مراکز پاسخگویی اضطراری، پست های امدادونجات (فصلی و مناسبتی)، مراکز پشتیبانی عملیات از قبیل خانه‌های هلال، اتاق آماده عملیات، مراکز درمانی، مراکز آموزشی، سایر ابنیه، انبارهای امدادی و مراکز امداد هوایی  و امکان گزارش‌گیری در زمان کوتاه برای تصمیم سازی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سامانه است.

وی تصریح کرد: این سامانه با داده کاوی و هوش مصنوعی، استفاده از سامانه های WebGIS ، وجود ده‌ها لایه اطلاعاتی تخصصی از سازمان‌های مختلف کشور و اپلیکیشن اختصاصی برای امدادگران کشور باعث افزایش راندمان و عملکرد فوق العاده در هنگام بروز حادثه شده است.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به موقعیت مکانی و گزارش های تیم‌های ارزیاب اعزامی، برآوردی از نیازهای عملیاتی نظیر نیروهای مورد نیاز، تجهیزاتی همچون آمبولانس، چادر، پتو و اقلام زیستی را برای مکان هدف مشخص می‌کند تا درصورت نیاز به منطقه اعزام شوند.

ویژگی‌های سامانه هوشمند 

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در زمان تماس افراد آسیب دیده با شماره ملی ندای امداد (۱۱۲)، موقعیت مکانی حادثه دیده بر روی نقشه مشخص می‌شود و اپراتورهای مرکز پاسخگویی اضطراری پس از ثبت اطلاعات اولیه، از طریق نرم افزار هوشمند، نزدیکترین پایگاه عملیاتی و پشتیبان را مشخص می‌کنند.

معماری با اشاره به قابلیت‌های سامانه عملیات هوشمند گفت: این نرم افزار بیش از ده زیر سامانه در اختیار مراکز EOC  هلال احمر استانها و ستاد قرار داده  تا در کمترین زمان ممکن، بهترین خدمات به آسیب دیدگان ارائه شود و با توسعه این نرم افزارها می‌توان نسبت به مدیریت انواع حوادث توسط سازمان های همکار اقدام کرد.

وی تصریح کرد: این زیرسامانه‌ها شامل مدیریت حوادث و سوانح، مدیریت اطلاعات مکانی، مدیریت کشیک اضطراری، مدیریت امدادگران و نجاتگران، مدیریت دیسپچ و ارتباطات، فراخوان نیروها و تیم های عملیاتی، مدیریت شماره ملی امداد و نجات ۱۱۲، مدیریت تیم های امدادی، مدیریت امداد هوایی و عملیات نگار هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار داشت: شهروندان می‌توانند در هنگام بروزحوادث طبیعی و انسان ساز مانند زلزله، سیل، حوادث جاده‌ای، کوهستان، برف و کولاک، آتش سوزی و ریز آوار و سایر موارد با شماره گیری عدد ۱۱۲ در هر نقطه از کشور از خدمات این سیستم هوشمند بهره‌مند شوند.

 

 

 

مبلغ مالیات ۸۰ درصد اظهارنامه‌های ارسالی صاحبان مشاغل و کسبه خراسان‌جنوبی صفر است

مبلغ مالیات 80 درصد اظهارنامه‌های ارسالی صاحبان مشاغل و کسبه خراسان‌جنوبی صفر است

​​​​​​​مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۰ درصد اظهارنامه‌های ارسالی و فرم‌های تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم عملکرد سال ۱۴۰۰ توسط صاحبان مشاغل و کسبه استان با مبلغ مالیات صفر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، جعفر احسانی‌مهر صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و یا تکمیل و تأیید فرم تبصره ماده۱۰۰ قانون  مالیات‌های   مستقیم(برای توافق) عملکرد سال ۱۴۰۰ اشخاص حقیقی وصاحبان مشاغل ازطریق درگاه ملی مالیات به آدرس my.tax.gov.ir خردادماه سال جاری است.

 وی بیان کرد: شرط برخورداری از هر گونه معافیت‌ نرخ صفر و مشوق مالیاتی و عدم تعلق جرایم قانونی غیر قابل بخشش، ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی و یا تکمیل و تأیید فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم بر اساس اطلاعات صحیح، در موعد مقرر قانونی است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی افزود: این سازمان در راستای شفافیت فضای اقتصادی و تکمیل گام‌‍‌های اجرایی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، اطلاعات واصله از جمله اطلاعات خرید و فروش، اطلاعات حساب‌های بانکی (POS) و سایر اطلاعات موجود را در این سامانه به منظور رؤیت مؤدیان مالیاتی و بررسی آن جهت ارائه اظهارنامه و یا تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، بارگذاری کرده است.

وی از مؤدیان مالیاتی خواست پس از بررسی و تطبیق اطلاعات اقتصادی خود نسبت به تکمیل و ارائه اظهارنامه و یا قبول شرایط مالیات قطعی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام تا مشمول جرایم غیر قابل بخشش کتمان  درآمد نشوند.

احسانی مهر درباره نگرانی برخی فعالان اقتصادی از مالیات تعیین شده در سامانه گفت: با عنایت به شرایط سخت کرونایی حاکم بر مشاغل و کسب‌ وکارها در سال ۱۴۰۰ و به ‌منظور تسهیل پرداخت مالیات برای این گروه از مؤدیان مالیاتی، سازمان امور مالیاتی کشور با استفاده از ظرفیت قانونی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم کوشیده است تا بخش بزرگی از صاحبان مشاغل بتوانند بدون ارائه اظهارنامه و مستندات مربوط به درآمد و هزینه خود، مالیات عملکرد ۱۴۰۰ را به‌ صورت مقطوع پرداخت کنند.

 مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: با هدف افزایش دامنه شمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، با اخذ موافقت مراجع قانونی ذی‌ربط، سقف فروش کالا و خدمت مشمول این تبصره، به ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم یعنی ۴۸ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی افزود: بدین ترتیب، صاحبان مشاغل و کسبه که در سال ۱۴۰۰ فروش آن‌ها کمتر از این میزان باشد، می‌توانند از تسهیلات تبصره مانند معافیت از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم (اصلاحیه ۱۳۹۴)، معافیت از تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی، محاسبه و مطالبه مالیات بر عملکرد سالیانه مشاغل به صورت مقطوع و … بهره‌مند شوند.

احسانی مهر اظهارکرد: مؤدیانی که میزان فروش آنها بر اساس پایگاه اطلاعات سازمان امور مالیاتی بیش از ۴۸ میلیارد ریال باشد، امکان استفاده از این تسهیلات را نخواهند داشت و باید نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام کنند.

وی ادامه داد: دراستان خراسان جنوبی نیز تا تاریخ ۲۰ خردادماه سال جاری، بیش از ۸۰ درصد اظهارنامه های ارسالی و فرم های تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم عملکرد سال ۱۴۰۰ توسط صاحبان مشاغل و کسبه استان با مبلغ مالیات صفر و در مجموع نیز میانگین مبلغی کمتر از شش میلیون ریال (ششصد هزار تومان) ارائه شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهارکرد: مؤدیان به شایعات توجه نکرده و در صورت بروز هرگونه مسئله و یا مشکل، موارد را در اسرع وقت جهت راهنمایی و در صورت نیاز اصلاح و پیگیری آن، به ادارات امور مالیاتی محل سکونت خود اعلام کنند.

احسانی‌مهر در پایان یادآور شد: مودیانی که از پذیرش مالیات مقطوع تعیین‌شده امتناع دارند، می‌توانند به جای استفاده از فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی اقدام و مدارک و مستندات درآمد و هزینه خود را در مراحل حسابرسی و دادرسی مالیاتی ارائه کنند.

 

در قالب طرح اراسموس پلاس انجام شد؛

اعزام دو عضو هیأت علمی گروه علوم ورزشی دانشگاه بیرجند به کشور لهستان/۷

در قالب طرح اراسموس پلاس دو عضو هیأت علمی گروه علوم ورزشی دانشگاه بیرجند به کشور لهستان اعزام شدند.
اعزام دو عضو هیأت علمی گروه علوم ورزشی دانشگاه بیرجند به کشور لهستان

به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر سعید ایل بیگی و دکتر محمد یوسفی اعضای هیأت علمی گروه علوم ورزشی در یک فرصت مطالعاتی به مدت ۲ هفته در قالب طرح اراسموس پلاس، جهت برگزاری دوره آموزشی و تبادلات علمی و پژوهشی عازم کشور لهستان به میزبانی دانشگاه پیلسودسکی (Jozef pilsudski university of physical education) شدند.
دکتر ایل بیگی گفت: در این سفر از دانشگاه تربیت بدنی ورشو AWF بازدید و جلساتی با حوزه‌های ریاست، مسئول روابط بین الملل و پژوهشی و آموزشی دانشگاه برگزار شد و دو موضوع با عنوان Exersice training and biomechanical parameters in  neruromuscular disorders و Clinical gait analysis  برای اساتید و دانشجویان ارائه شد. در پایان امکانات آزمایشگاهی این دانشگاه نیز مورد مشاهده قرار گرفت.

 

 

 

رعایت الگوی مصرف آب از سوی ۹۸ درصد مشترکان خانگی خراسان جنوبی/۳

۹۸ درصد از مشترکان خانگی، الگویی مصرف آب را رعایت می کنند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی حدود ۳۵۰ هزار مشترک دارد، گفت: ۷۰ درصد این مشترکان، مشترک خانگی هستند و ۸۲ درصد از حجم آب تولیدی این شرکت را مصرف می‌کنند.
نادی با بیان اینکه هر متر مکعب آب آشامیدنی برای شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی حدود ۳ هزار تومان هزینه دارد، گفت: این هزینه به طور متوسط برای مشترکین برای هر متر مکعب ۱۹۰۰ تومان است.
وی با بیان اینکه الگوی مصرف در استان خراسان جنوبی ۱۵ متر مکعب برای هرمشترک در ماه تعیین شده است، گفت: حدود ۹۸ درصد مشترکین خراسان جنوبی پایین‌تر از الگوی تعیین شده مصرف می‌کنند.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: متوسط میزان مصرف مشترکان خانگی شهری و روستایی در خراسان جنوبی به ترتیب ۱۲ و ۱۰ متر مکعب است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*