حوادث/تهدید به اسیـــدپاشی برای گرفتن رضـــــــایت

تهدید به اسیـــدپاشی برای گرفتن رضـــــــایت

دختر دانشجو وقتی فهمید پسر شرور قصد آزارش را دارد خودش را از خودروی او بیرون انداخت و به پلیس شکایت کرد اما تهدیدهای پسر شرور ادامه دارد و او را به وحشت انداخته است.
به گزارش «ایران»، چند روز قبل دو زن که در حال عبور از میدانی در پردیس بودند، با صحنه عجیبی مواجه شدند. یکی از خودروهای در حال حرکت ناگهان در جلویش باز شد و زن جوانی خود را از آن به بیرون پرتاب کرد. راننده کمی جلوتر نگه داشت و می‌خواست دنده‌عقب حرکت کند که زن جوان شروع به سر‌وصدا کرد و از عابران و کسبه کمک خواست. راننده نیز با دیدن این صحنه اقدام به فرار کرد.
دختر جوان که بسیار ترسیده بود وحال خوبی نداشت، به درمانگاه منتقل شد و پس از بهبودی، در تحقیقات گفت: مدتی قبل در اینستاگرام با پسر جوانی به نام اردشیر آشنا شدم. پسر جوان خودش را مهندس معرفی کرد و مدعی شد که وضع مالی خوبی دارد. مدتی از آشنایی ما گذشته بود که اردشیر به من ابراز علاقه کرد و پیشنهاد داد که همدیگر را ببینیم، من هم قبول کردم و یک روز که از دانشگاه می‌آمدم با او در منطقه کوهسار قرار گذاشتم.
او ادامه داد: اردشیر سوار بر خودروی پژویی به محل قرار آمد و من سوار خودرواش شدم. دقایقی که گذشت، متوجه شدم قصد آزار و اذیت مرا دارد. از او خواستم توقف کند اما وی بدون توجه به مسیرش ادامه داد و به سمت پردیس حرکت کرد. بلافاصله موقعیت جغرافیایی‌ام را برای مادرم و یکی از دوستانم فرستادم. اردشیر به راه خودش ادامه داد و مدام مادرم و دوستم تماس می‌گرفتند و من مضطرب از حادثه‌ای که در کمینم بود به اردشیر التماس می‌کردم که مرا رها کند، اما او هیچ توجهی نمی‌کرد تا اینکه به میدانی در پردیس رسیدیم و وقتی سرعت خودرو کم شد، من خودم را به بیرون پرتاب کردم.
با شکایت دختر دانشجو، از آنجایی که محل حادثه تهران بود، پرونده‌ای در شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت تشکیل شد. به دستور بازپرس مصطفی واحدی، تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی آغاز شد.
در حالی که بررسی‌ها برای دستگیری اردشیر ادامه داشت، دختر دانشجو بار دیگر به پلیس مراجعه کرد و گفت: اردشیر مدام در فضای مجازی مرا تهدید به مرگ می‌کند. او برایم پیام فرستاده که زندگی‌ات را نابود می‌کنم و با اسید صورتت را می‌سوزانم. اگر می‌خواهی دست از سرت بردارم باید از شکایتت صرف‌نظر کنی.
پس از این ماجرا تحقیقات برای دستگیری پسر خشن ادامه دارد.

بلاتکلیفی ۶ ساله بعد از قتل خواهر

مردی که در یک درگیری خواهرش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، با گذشت ۶سال به خاطر پیگیری نکردن پرونده از سوی خانواده‌اش خواهان تعیین‌تکلیف در پرونده‌اش شد.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اواخر اردیبهشت سال ۹۵ با گزارش یک درگیری منجر به قتل در منطقه سعادت‌آباد تهران به کلانتری ۱۳۴شهرک‌غرب آغاز شد. پس از اعلام این گزارش، مأموران به محل اعزام شدند و مشخص شد زنی ۵۲ساله به نام مریم به دست برادرش به قتل رسیده است.
در ادامه برادر ۷۰ساله مقتول به نام رضا بازداشت شد و در همان ابتدا به درگیری منجر به قتل اعتراف کرد. متهم گفت: شب حادثه ساعت ۲بامداد برای انجام آزمایش به بیمارستان رفته بودم. وقتی وارد خانه شدم دیدم مریم با حالتی عصبانی در راهرو ایستاده و پرخاشگرانه به من اعتراض کرد که چرا در خانه را محکم باز کردم و باعث شدم او از خواب بپرد. من توجهی به رفتارش نکردم و ماشینم را به داخل خانه آوردم و قصد داشتم به آپارتمانم بروم که مریم با سنگی که در دست داشت مقابلم ایستاد و گفت تو دنبال خوشگذرانی هستی و بعد هم با سنگ به طرفم حمله کرد و من برای دفاع از خودم دستم را بالا آوردم و سنگ به دستم خورد. عصبانی شدم و خواهرم را بلند کردم و به زمین کوبیدم، بعد از آن هم به واحدم رفتم و تا ساعت ۳بعدازظهر خوابیدم.
متهم افزود: زمانی‌که از خواب بلند شدم و قصد داشتم  برای خرید شیر از خانه خارج شوم، دیدم خواهرم غرق در خون در همان جایی که با هم درگیر شده بودیم افتاده، از ترس نمی‌دانستم چه کاری باید انجام دهم تا اینکه چند ساعت بعد با اورژانس و پلیس تماس گرفتم.
پس از اعترافات متهم، وی بازداشت شد و برای ادامه تحقیقات دراختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفت و جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.بعد از معاینه جسد از سوی پزشکی قانونی، اعلام شد که ضربه مغزی ناشی از برخورد مقتول به زمین باعث مرگ او شده است. البته در قسمت‌های مختلفی از بدن مقتول هم آثار ساییدگی و کبودی به وضوح دیده می‌شد.
با اعترافات صریح متهم و گزارش‌های سازمان پزشکی قانونی و همین‌طور بازسازی صحنه قتل، برای متهم کیفرخواست قتل عمد صادر و پرونده وی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده، خواهر و برادر مقتول و قاتل درخواست قصاص کردند و پس از آن متهم برای دفاع از خودش به جایگاه رفت.
وی ضمن ابراز ندامت از اتفاقی که برای خواهرش افتاده، گفت: سال‌ها پیش پدر و مادرمان فوت کردند، یکی از برادرانم در امریکا زندگی می‌کند و خواهر دیگرم هم در جایی زندگی می‌کند که از او بی‌خبرم. من و خواهرم مریم مالک و ساکن این ساختمان سه طبقه بودیم. ما بر سر ارث و میراث با هم اختلاف داشتیم به‌طوری که بعد از فوت مادرمان دیگر به خانه یکدیگر نمی‌رفتیم. قصدی برای کشتن خواهرم نداشتم، وقتی با من درگیر شد تنها برای دفاع از خودم با او درگیر شدم. حالا هم بشدت پشیمانم و از برادر و خواهرم می‌خواهم من را ببخشند.
پس از اظهارات اولیای‌دم، متهم و موکلش، قضات وارد شور شدند و متهم را برای قتل عمد به قصاص با دریافت تفاضل دیه و برای آسیب زدن به مقتول به پرداخت دیه محکوم کردند و حکم مورد تأیید دیوان‌عالی کشور قرار گرفت.
رسیدگی به این پرونده در حالی ادامه داشت که برادر مقتول با صرف‌نظر از شکایتش اعلام گذشت کرد اما خواهر مقتول که اصرار بر حکم قصاص داشت، اعلام کرد تا زمان اجرای حکم، تفاضل دیه را پرداخت خواهد کرد تا برادرش قصاص شود؛ اما پس از آن دیگر اولیای‌دم پیگیر اجرای حکم نشدند و متهم با ارسال نامه‌ای از قضات خواست تا با اعمال ماده ۴۲۹ تکلیف او را روشن کنند.
با ارجاع این پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران بزودی درخصوص وضعیت متهم پس از ۶سال تعیین‌تکلیف خواهد شد.

درآمد۷۰هزار میلیاردی از محل جریمه تخلفات راهنمایی و رانندگی /۴

رییس پلیس راهور ناجا گفت: از محل جریمه های تخلفات راهنمایی و رانندگی سالانه ۷۰هزار میلیارد ریال حاصل می‌شود که حدود ۸۰ درصد این مبلغ به ارگانهای دولتی چون وزارت راه و شهرسازی و یا شهرداری ها اختصاص می‌یابد.

 پلیس هر سال چند میلیارد تومان جریمه صادر می‌کند؟ به گزار‌ش ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به این که حدود ۲۰ درصد از این مبلغ نیز در اختیار نیروی انتظامی برای تجهیز و تهیه تجهیزات و زیرساخت های مدیریت ترافیک قرار می‌گیرد افزود: سالانه ۱۱۵ میلیون برگه اخطاریه و جریمه برای رانندگان خاطی در کل کشور صادر می شود که ۹۸ درصد این اخطارها به صورت پیامکی نیز برای رانندگان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه یک میلیون و ۷۵۰هزار دستگاه موتورسیکلت و خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می‌شود و برای مدیریت ترافیک این ناوگان بزرگ باید از فناوریهای روز دنیا و ظرفیت های هوشمند سازی مدیریت ترافیک بهره برد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت با جان باختن یکی دیگر از مصرف کنندگان مشروب دست ساز تعداد رسمی قربانیان از ۱۱ اردیبهشت تاکنون به ۱۳نفر رسید.

                                                   قربانیان مشروب دست ساز در بندرعباس به ۱۳ نفر رسید                                       به گزارش ایرنا، دکتر فاطمه نوروزیان افزود: در این مدت طبق آمار رسمی ۸۰ نفر بر اثر عوارض ناشی از مصرف مشروب به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که ۴۶ نفر دیالیز شدند و اکنون نیز ۱۲ نفر در بیمارستان‌های بندرعباس تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: چهار نفر از مصرف کنندگان مشروبات الکلی دست ساز نیز دچار تاری دید و مشکل بینایی شده اند.

به گفته دکتر نوروزیان ۶ نفر از مجموع مصرف کنندگان مشروبات الکلی نیز زن هستند که یک نفر از آن‌ها تاکنون جان باخته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*