اخبار خراسان جنوبی /

شمارش معکوس برای پایان کرونا

 

در نشست قرارگاه جهاد تبیین با محوریت اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها عنوان شد

 

 

ارتقای امنیت غذایی با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه

 

 

 

 

نایب قهرمانی بانوان والیبالیست خراسان جنوبی در مسابقات منطقه‌ای کارکنان دستگاه‌های اجرایی

نایب قهرمانی بانوان والیبالیست خراسان جنوبی در مسابقات منطقه‌ای کارکنان دستگاه‌های اجرایی

تیم والیبال بانوان دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی عنوان نایب قهرمانی مسابقات منطقه ۵کشور را از آن خود کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، تیم والیبال بانوان دستگاه‌های اجرایی استان، در مسابقات منطقه ای قهرمانی کشور، به میزبانی خراسان رضوی، توانست با غلبه بر رقیبان خود عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره این دوره از رقابت ها را از آن خود کند. در این ماراتن منطقه‌ای تیم‌های والیبال کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در مشهد مقدس به رقابت پرداختند. در مسابقات قهرمانی والیبال دستگاه‌های اجرایی بانوان منطقه ۵ کشور، تیم خراسان‌جنوبی بر سکوی دوم ایستاد و به مسابقات مرحله نهایی کشوری راه یافت.

 

 

برگزاری مسابقات دارت ویژه فرهنگیان بیرجند/۷

 

با همت کارشناسی تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بیرجند و با همکاری هیات انجمن های ورزشی و انجمن دارت، مسابقات دارت ویژه فرهنگیان شهرستان بیرجند در بخش آقایان به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در سالن دارت دکتر گنجی شهرستان بیرجند در دو بخش ناین دارت و فیکس برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در رقابت مقدماتی ناین دارت مسعود نباتی ، محسن باقری و محمد حیاتی به ترتیب مقام های اول تا سوم را بدست آوردند .

در مسابقات نهایی که به صورت ۲۰۱فیکس برگزار شد ، مسعود نباتی قهرمان ، مهدی زیدری نایب قهرمان و محمد حیاتی و علی اصغر زیدری به مقام سوم مشترک مسابقات رسیدند که جوایز و احکام قهرمانی خود را از مسولان هیات انجمن های ورزشی استان خراسان جنوبی دریافت کردند.

 

 

 

رییس هیات بدمینتون خراسان جنوبی انتخاب شد/۷

مجمع عمومی انتخاب رییس هیات بدمینتون خراسان جنوبی با حضور ۲۸ نفر اعضا و دو کاندید آقایان ثانی و باقری نژاد برگزار و رضا باقری نژاد با کسب ۱۸ رای برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات بدمینتون خراسان جنوبی انتخاب شد.

همچنین صنم رضایی به عنوان نایب رییس، سید محمد رضا سرفرازی خزانه دار، امین چهاردهی کارشناس خبره، مهدیه رزاقی عضو هیات رییسه خانم و سید عبدالرضا رضوی به عنوان عضو هیئت رییسه آقا انتخاب شدند.

لازم به ذکر است؛ سمیه مهرور به عنوان بازرس هیات بدمینتون انتخاب شد

فروکش کردن تب و تاب کرونا در خراسان جنوبی

 

 

 

 

 

محک توانایی امدادگران خراسان جنوبی در مانور امداد و نجات حوادث

امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، توان جسمی و آمادگی خود را در پوشش حوادث و کمک به آسیب دیدگان در مانور امداد، نجات و درمان اضطراری، به نمایش گذاشتند.

در این مانور که به مناسبت هفته هلال احمر و سالروز زلزله سال ۷۶ شهرستانمحک توانایی امدادگران خراسان جنوبی در مانور امداد و نجات حوادث قاینات و زیرکوه در روستای ورزگ شهرستان قاینات برگزار شد، ۳۰ تیم تخصصی امدادی با حضور بیش از ۱۰۰ امدادگر امداد رسانی در زمان حوادث را تمرین کردند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در این مانور تیم‌های امداد ونجات در آوار، در ارتفاع و جستجوی مصدومین با استفاده از سگ‌ها و دستگاه‌های زنده یاب توانایی امدادی خود را در مواجهه با حوادث احتمالی با حضور ناظران استان مورد ارزیابی قرار دادند.

رضایی با اشاره به اینکه در این مانور تعداد۱۷۰ خانوار آسیب دیده در مکان ایمن اسکان داده شدند افزود: تیم‌های سحر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کار حمایت‌های روانی بازماندگان حادثه و بازگرداندن روحیه کودکان و نوجوانان به شرایط عادی را با برپایی چادر‌های فضای دوستدار کودک و اجرای برنامه‌های شاد انجام دادند.

همچنین در حاشیه مانور با بر پایی بیمارستان صحرایی و استقرار تیم‌های پزشکی، خدماتی از جمله ویزیت رایگان، ارائه داروی رایگان به بیماران و غربالگری دانش آموزان مدارس از نظر انحراف ستون فقرات به مردم ارائه شد که فردا نیز ادامه دارد.

 

 

کاهش چشمگیر نرخ باروری در خراسان جنوبی

۴۰ درصد موالید خراسان جنوبی با عمل سزارین انجام شد

۴۰ درصد موالید خراسان جنوبی با عمل سزارین انجام شد

 سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سال گذشته ۱۵ هزار و ۳۰۳ تولد در استان خراسان جنوبی ثبت شد که براساس گزارش‌ها ۴۰ درصد موالید با عمل سزارین بوده و اهمیت مراقبت‌های دوران بارداری را دوچندان می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌اکبر اسماعیلی روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما و تجلیل از ماماهای نمونه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ارایه خدمات سلامت مادر و نوزاد، دستیابی به کاهش مرگ و میر مادر و نوزاد و کاهش عوارض جسمی باید از مهمترین اهداف جامعه مامایی در سطوح مختلف آموزشی، بهداشتی و درمانی باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه تولد سالم منوط به مراقبت سالم است مکلفیم در راستای تامین، حفظ و ارتقای سلامت مادر و نوزاد با کاهش پنج درصد از میزان زایمان غیرطبیعی در سال به نرخ استاندارد جهانی برسیم که نیازمند همت ماما در مراقبت از دوران بارداری است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: با توجه به اهمیت زایمان طبیعی در برنامه سند ششم توسعه برای خراسان جنوبی دستیابی به شاخص ۶۰ درصدی زایمان طبیعی مشخص شده است.

وی بیان کرد: برای رسیدن به این مهم در سال گذشته با برگزاری کلاس‌های رایگان آمادگی برای زایمان سه هزار مادر به‌صورت مجازی و حضوری آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و برای جلوگیری از القای هرگونه ترس نسبت به بارداری امکان حضور مامای همراه و خصوصی و همراه غیرآموزش دیده هنگام زایمان فراهم شد.

اسماعیلی افزود: گسترش استفاده از روش‌های کاهش درد دارویی و غیردارویی و تکریم مادر باردار از مهترین اقداماتی بوده که برای ترویج زایمان طبیعی در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مرگ مادران در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ در خراسان جنوبی روند افزایشی داشته و از سال ۹۸ روند ثابت به خود گرفته است اظهار داشت: این روند در سطح کشور روند افزایشی داشته است.

اسماعیلی تدوین برنامه پنج ساله، پایش بیمارستان‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی را از مهمترین برنامه‌های صورت گرفته درخصوص کاهش مرگ و میر عنوان کرد.

فعالیت ۲۱۳ ماما در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۲۱۳ ماما در ۱۰۲ مرکز خدمات جامع سلامت و ۷۰ پایگاه بهداشتی خراسان جنوبی برای ارتقای سلامت مادران فعالیت می‌کنند.

مجید شایسته افزود: با توجه به اهمیت زایمان طبیعی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اقدام به برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان کرده که در سال ۱۴۰۰ با توجه به شیوع کرونا ۳۱ درصد رشد حضور را شاهد بودیم.

وی گفت: درصد زایمان طبیعی برای مادران شرکت کننده در کلاس‌های آمادگی زایمان در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه ۱۸.۳ درصد افزایش داشته است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ثبت خدمات ارایه شده، خدمات پیش از بارداری، شناسایی و ارایه خدمات در دوران بارداری، کنترل مادران زایمان کرده در سه نوبت، فعال‌سازی بستر آموزش مجازی، تخصیص سهمیه واکسن آنفلوآنزا برای مادران باردار و واکسیناسیون کرونا را از مهمترین اقدامات برای تحقق زایمان طبیعی در استان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از مراقبت‌های دوران بارداری این است که هر حاملگی منجر به تولد نوزادی سالم شود بدون اینکه جان مادر به خطر بیفتد.

شایسته مراقبت با کفایت از مادران در دوره بارداری، زایمان و پس از زایمان را از راهکارهای کاهش مرگ و میر مادر و کودک عنوان کرد.

امسال بیستم اردیبهشت مصادف با چهارمین روز هفته سلامت به عنوان “نقش مردم، مسوولان و سمن‌ها در ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت” نامگذاری شده است.

 

 

 

 

 

 

کمک یک میلیارد ریالی آستان قدس رضوی به آزادسازی زندانی مالی/۲

با حضور خدام حرم مطهر رضوی(ع) یک زندانی زن که به دلیل بدهی مالی در بازداشتگاه عمومی تحمل کیفر می نمود آزاد وبه آغوش گرم خانواده بازگشت.

به گزارش خبرنگار خاورستان، با حضور خدام حرم مطهر رضوی(ع) یک زندانی زن که به دلیل بدهی مالی در بازداشتگاه عمومی تحمل کیفر می نمود آزاد وبه آغوش گرم خانواده بازگشت.

روشان مدیرکل زندان های خراسان جنوبی در این مراسم گفت: توسل به ائمه اطهار(ع)به انسان کمک می کند تا به سمت و سوی سعادت حرکت کند و این توسل برای انسان آثار دنیوی و معنوی دارد.

در این مراسم با حضور خدام حرم مطهر رضوی(ع) یک مددجوی زن بازداشتگاه عمومی بیرجند که به دلیل بدهی مالی در زندان بود با کمک یک میلیارد ریالی آستان قدس رضوی و ستاد دیه کشور از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود برگشت.

یادداشت روز

فاجعه پنهان قمار آنلاین
قمار بازی آنلاین ابعاد جدیدی به خود گرفته است؛ اگرچه در سال‌های گذشته، اعتراضات باعث شد تا بانک مرکزی، با تمهید برخی اقدامات، درگاه‌های واریز وجه را برای سایت‌های قمار محدود کند، اما همچنان سایت‌های قمار بازی آنلاین که بخشی از آنها در داخل کشور و برخی هم در کشورهای منطقه مثل ترکیه، گرجستان و ارمنستان فعال هستند، به فعالیت خود ادامه می‌دهند و با اغفال بخش‌های زیادی از مردم اعم از پیر و جوان به کسب درآمد مشغولند. فارغ از اینکه قمار و استفاده از آلات قمار در اسلام حرام است اما واقعیت این است که قمار ضربات جبران ناپذیری به جریان اقتصادی جامعه وارد می‌کند و امکان رشد سالم و تلاش برای کسب روزی حلال را در جامعه از بین می‌برد. سایت‌های شرط بندی و قماربازی آنلاین، در سال‌های اخیر مدام در حال تغییر شکل هستند؛ گاهی در قالب پیش‌بینی مسابقات ورزشی، گاهی به صورت شرکت در قرعه‌کشی و گاهی هم مثل امروز، در قالب سایت‌های بازی به فعالیت می‌پردازند و مردم را به سمت اینگونه فعالیت‌ها تشویق می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

کمک به اقشار آسیب پذیر هدف اصلی طرح پرداخت یارانه مستقیم/نقدینگی به جامعه تزریق نمی شود/ توزیع کالابرگ در دستور کار /۲-۳

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: هدف اصلی از اجرای طرح پرداخت یارانه مستقیم به جای ارز ترجیحی، کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ جواد اشرفی با بیان این مطلب در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان خاطرنشان کرد: اجرای طرح پرداخت یارانه مستقیم به جای ارز ترجیحی، مورد توافق سران نظام است، لذا وظیفه ماست که شرایط اجرای آن را تسهیل کنیم و به عنوان متولی امر در راستای تبیین آن تلاش نماییم.
به گفته وی؛ اجرای طرح پرداخت یارانه مستقیم به جای ارز ترجیحی بر دوش ما گذاشته شده لذا باید تلاش کنیم آن را به نحو احسن انجام دهیم.
وی با بیان این که باید برای جذب هر آنچه ستاد به عنوان سهمیه کالاهای اساسی برای ما در نظر گرفته، تلاش کنیم، تصریح نمود: سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت ،معدن و تجارت، موضوع جذب سهمیه استان و برش شهرستانی را دنبال کنند، لذا باید مباشر مورد نظر تعیین گردد تا بتواند نسبت به تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز برنامه ریزی کند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با تأکید بر این که تأمین کالاهای اساسی اولویت اصلی ما می باشد، گفت: موجودی کالاهای اساسی در شهرستان ها توسط فرمانداران یا دو دستگاه متولی یعنی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت ،معدن و تجارت مورد پایش قرار گیرند تا دچار کمبود کالاهای اساسی نشوند.
اشرفی تولید را پاشنه آشیل طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها عنوان کرد و متذکر شد: ما در تولید مرغ ،تخم مرغ و گوشت قرمز از مزیت نسبی برخورداریم و باید تلاش کنیم تا وقفه ای در تولید ایجاد نشود، به همین جهت اداره کل دامپزشکی باید چرخه تولید را تسهیل نماید تا چالشی در این حوزه به وجود نیاید.
به گفته وی؛ بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل و در کنار آن بانک ملی به عنوان دبیر شورای هماهنگی بانک های استان به ابهاماتی که در خصوص تأمین سرمایه در گردش مطرح می گردد، پاسخ دهند .
وی با اشاره به حوزه کاری دو مجموعه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان جهاد کشاورزی واحدهای تولیدی و اداره کل صنعت ،معدن و تجارت نیز واحدهای توزیعی خود را احصا نمایند تا در صورت نیاز به سرمایه در گردش به بانک های عامل معرفی شوند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خاطر نشان کرد: از واحدهای تابعه اداره کل صنعت ،معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی انتظار است با تمام توان به میدان بیایند و در راستای اجرای موفق طرح آمادگی کامل را داشته باشند.
اشرفی متذکر شد: درصورت نیاز، جهت بازرسی در مرکز استان و دیگر شهرستان ها از توان نیروهای بسیجی استفاده شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

خراسان‌جنوبی فاتح مسابقات دستگاه‌های اجرایی کشوری/۷

تیم آمادگی جسمانی بانوان خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی کارکنان دستگاه‌های اجرایی منطقه ۵ کشور با گردن‌آویز طلا بر سکوی نخست رقابت‌ها ایستاد.

خراسان‌جنوبی فاتح مسابقات دستگاه‌های اجرایی کشوری

در مسابقات قهرمانی دستگاه‌های اجرایی منطقه ۵ کشور تیم خرسان‌جنوبی با سرپرستی «فرشته شیردل» و مربیگری «هلن‌ حسینی»خوش درخشیدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در این ماراتن منطقه‌ای تیم‌های آمادگی جسمانی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در مشهد مقدس به رقابت پرداختند.

در بخش تیمی مسابقات قهرمانی آمادگی جسمانی دستگاه‌های اجرایی منطقه ۵ کشور تیم خراسان‌جنوبی بر سکوی نخست ایستاد و به همراه تیم خراسان‌رضوی به مسابقات مرحله نهایی کشوری راه یافت.

در بخش انفرادی این دوره از رقابت‌ها از  تیم خراسان‌جنوبی «افسون اشرف گنجویی» در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال مقام اول را کسب کرد، «فاطمه خلاقی» در رده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال در جایگاه نخست ایستاد و «فرحناز کاووسی» در رده سنی ۴۰ تا ۴۵ سال به مقام سوم رسید.

«فاطمه عبدالهی» در رده سنی ۴۵ تا ۵۰ سال بر سکوی قهرمانی این مسابقات ایستاد و «سیده مرضیه حسینی» در رده سنی ۵۰ سال به بالا نیز قهرمان شد.

 

دشمن بر سوء استفاده از فضای مجازی تمرکز دارد/۲-۳

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: آنچه دشمن امروز بر روی آن تمرکز دارد تحریف، دروغ، جنگ‌های روانی و سوء استفاده از صحنه‌های مجازی بوده که بر کمیت و کیفیت تأثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با استادیاران شبکه تربیتی صالحین بسیج استان ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت الله مطهری، گفت: اگر حقیقت اسلام برملا شود دیگر جایی برای عرض اندام ندارد.

آیت الله عبادی افزود: بعد از انقلاب اسلامی؛ طرح و برنامه های برای اهداف پلید غرب، صورت گرفت، به عنوان نمونه حدود ۱۷ هزار از بهترین ها از جمله علامه مطهری ها و شهید بهشتی ها و بهترین ها را ترور کردند؛ از حوزوی، بازاری و دانشگاهی در هر جایی موثر بود فرقی نمی کند یا هجوم هشت ساله نظامی را که تحمیل کردند تا با از میان برداشتن خوب ها، فهمیده ها و انسان های با ایمان و کارآمد اینها را بردارند زیراکه حکومت بر بقیه ی افراد ناکارآمد؛ برای آنها مشکلی ندارد و همچنان تا این لحظه نیز ادامه دارد.

وی گفت: مسئله تعرض به حرم ائمه(علیه السلام) و جریان داعش بهانه ای برای نابودی اسلام بود، دشمن یک کمیتی را از میان برمی دارد تا کیفیت را که نظام اسلامی است را از میان بردارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اول کیفیت است بعد کمیت؛ بنابراین دشمن کمیت را از میان برداشت که کیفیت که نظام اسلامی است را بتواند از میان بردارد.

آیت الله عبادی گفت: تا امروز در کشور هرجا کم آوردیم می بینید اعجاز گونه دست قدرت الهی از آستین در می آید و بر سینه نامحرم می زند، همان چیزی که امام خمینی(ره) از آن به عنوان معجره یاد کرد در آن تعارف نکرد و هموراه تکرار می شود، یکی از آنها ۵ اردیبهشت در طبس است.

وی افزود: دشمن به تعبیر خودش همه گزینه ها را روی میزش دارد اما در هیچ کدام به نتیجه نرسیده است اما اکنون بر روی مسئله تحریف و دروغ و تهمت و جنگ روانی و سوء استفاده از صحنه های مجازی تمرکز کرده است و این روی کمیت و کیفیت تاثیر دارد و با القای شبهات در افراد تردید ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تمرکز دشمن بر تحریف حقایق است، ما در تحقق آنچه که کمیت را جبران کند و به کیفیت دست یابیم در این مقطع زمانی باید جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهیم.

آیت الله عبادی گفت: جهاد تبیین فوریت دارد چون در مقطعی هستیم که اگر دشمن دچار شکست شود مساوی با پیروزی ما خواهد بود، همانگونه که یک فرصت طلایی در کوفه بود که از دست دادند و در آن مقطه خاص حضور و حمایت از دین خدا نکردند و بعد اینها به صورت توابین کوفه از جان خود مایه گذاشتند اما خاصیتی نداشت چون شرایط زمان را از دست دادند، امروز ما در شرایطی هستیم که رهبر معظم انقلاب بر فوریت جهاد تبیین تأکید کردند چون این یک فرصت سرنوشت ساز است.

 

حکایت آب‌هایی که بی‌محابا هدر می‌رود/ جاری شدن یک‌سوم رواناب‌های خراسان‌جنوبی در افغانستان!/۷

خراسان‌جنوبی دو دهه است با بحران کم‌آبی مواجه است و در دو سال اخیر بارش‌ها، اندکی غبار از چهره ناامید این استان زدوده و امید را دوباره در کویر استان زنده کرده و به سبب نبود سدها و سازه‌های آبخیزداری بخش قابل توجهی از آب جاری شده بر کویر تشنه استان روانه افغانستان می‌شود و عطش این سرزمین را بیشتر می‌کند.

حکایت آب‌هایی که بی‌محابا هدر می‌رود/ جاری شدن یک‌سوم رواناب‌های خراسان‌جنوبی در افغانستان!

به گزارش فارس «آب مایه حیات» این جمله‌ای است که همیشه شنیده‌ایم و می‌شنویم چراکه بدون آب حیات انسان و تمام موجودات زنده در خطر انقراض و نابودی است.

بحران کم آبی در حال افزایش است و با وجود کمبود منابع آبی احتمال تنش و درگیری بر سر منابع آبی وجود دارد. ایران یکی از کشورهای چهار فصل است که در منطقه شرقی خود دچار کمبود شدید منابع آبی است و به عبارتی از بی‌آبی رنج می‌برد.

خراسان‌جنوبی یکی از استان‌هایی است که در منطقه شرقی کشور واقع شده و با چندین سال خشکسالی پی در پی منابع آبی زیرزمینی این استان به شدت افت کرده است به گونه‌ای که برخی از دشت‌های استان از جمله دشت سرایان به سبب پایین آمدن سطح آب‌های زیرزمینی نشست کرده و بخش قابل توجهی از چاه‌های کشاورزی مسدود شده و کشاورزان را به دنبال پیشه و حرفه دیگر کشانده است.

آبی که بی‌محابا کشور را ترک می‌کند

خراسان‌جنوبی دو دهه است با بحران کم‌آبی مواجه است و در دو سال اخیر بارش‌ها، اندکی غبار از چهره ناامید این استان زدوده و امید را دوباره در کویر استان زنده کرده است.

به سبب نبود سدها و سازه‌های آبخیزداری بخش قابل توجهی از آب جاری شده بر کویر تشنه استان روانه افغانستان می‌شود و عطش این سرزمین را بیشتر می‌کند.

«حسین خسروی» رئیس شورای روستای مشوکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه روستای مشوکی در نقطه مرزی با افغانستان قرار گرفته، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از بارندگی‌ها مانند سیل از این روستا جاری شده و به سمت کشور افغانستان می‌رود.

وی با بیان اینکه در سال ۸۵ کار مطالعاتی ایجاد سد در این روستا صورت گرفته است، تصریح کرد: کارشناسان خاک را نمونه‌برداری کردند و هر سال اعلام می‌کنند ایجاد سد آغاز می‌شود ولی تاکنون خبری نشده است.

رئیس شورای روستای مشوکی با بیان اینکه دی‌ماه و بهمن‌ماه سال گذشته پیگیری صورت گرفت، یادآور شد: قرار شد در سال جاری در اعتبارات محرومیت‌زدایی گنجانده شود که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

خسروی با بیان اینکه این روستا در حال حاضر ۸۷ خانوار بالغ بر ۲۵۰ نفر جمعیت دارد، ادامه داد: عید امسال دو خانوار که ۹ نفر بودند روستا را ترک کرده و به شهر مهاجرت کردند.

عواید سوخت مرزنشینی به مرزنشینان داده شود

وی با بیان اینکه در گذشته عواید سوخت مرزنشینی به مرزنشینان داده می‌شد، گفت: اکنون دو سال است این عواید به مردم روستا داده نمی‌شود.

رئیس شورای روستای مشوکی با بیان اینکه در این روستا تا کلاس ششم وجود دارد، افزود: بچه‌ها برای درس خواندن در دوره‌های بالاتر باید به مرکز دهستان بروند که روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان برای آن‌ها هزینه دارد.

خسروی با بیان اینکه کشاورزی و دامداری در این روستا کاهش یافته است، اضافه کرد: هر خانواده چهار تا پنج دام بیشتر ندارند چراکه توانایی تأمین هزینه‌های آن‌ها را ندارند.

وی با بیان اینکه در یکی دو ماه آینده ۳۰ تا ۴۰ نفر از این روستا مهاجرت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیشتر آن‌ها به مرکز استان مهاجرت می‌کنند و در حاشیه شهر سکونت پیدا می‌کنند.

«حیدر رسکی» رئیس شورای خوشاب نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: این روستا در نقطه صفر مرزی قرار گرفته و یکی از روستاهای شهرستان سربیشه است.

وی با بیان اینکه در سال جاری هشت دفعه سیل در این روستا جاری شد، تصریح کرد: این آب‌ها به سبب نبود سد به کشور افغانستان سرازیر شد.

رئیس شورای خوشاب از سال ۹۲ پیگیری برای ایجاد سد در این روستا صورت گرفته است، یادآور شد: اگر سد ایجاد شود قنات روستا آبدار می‌شود و بخش بزرگی از مشکلات اهالی روستا مرتفع می‌شود.

مردم روستای خوشاب در حال مهاجرت به شهرها

رسکی با بیان اینکه قنات روستا ۱۰ سال است که خشک شده است، ادامه داد: در بالادست روستا سدی به دست سپاه و با همکاری آستان قدس بسته شده که قنات تحت پوشش خود را آبدار کرده و سبب رونق کشاورزی و دامداری شده است.

وی با بیان اینکه تنگه رسک تنگه بزرگی است، افزود: این تنگه چند رودخانه دارد که آب از این تنگه به هدر می‌رود و روانه افغانستان می‌شود.

رئیس شورای خوشاب با بیان اینکه مردم در این روستا برای کشاورزی و دامداری مشکل دارند، اضافه کرد: به سبب این مشکلات و خشکسالی‌های چند سال گذشته مردم روستا به شهرها مهاجرت می‌کنند.

رسکی جمعیت این روستا را ۳۰۰ نفر دانست و گفت: در سال جاری چهار خانوار از روستا مهاجرت کردند.

وی با اشاره به نبود کار و بیکاری در این روستا، خاطرنشان کرد: جوانان به سبب نبود اشتغال در روستا نمی‌مانند و بعد از ازدواج روانه شهرها می‌شوند.

«غلامحسین قربانی» رئیس شورای اسلامی بخش درح و رئیس شورای دهستان لانو امروز در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: چند سالی است که قرارگاه سپاه سد بالادستی لانو را که ۹ قنات را پوشش می‌دهد اجرا کرده که از اعتبارات استانداری تأمین شده است.

وی با بیان اینکه با ایجاد سد بالادستی لانو مقدار آب زیادی باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: سد مشوکی به تفاهم نرسید و موقعیت جغرافیایی آن ۱۷ روستا را پوشش نمی‌دهد.

مشوکی جای مناسب برای احداث سد ندارد

رئیس شورای دهستان لانو با بیان اینکه سد خاکی بالادست خوشاب زده شده است، یادآور شد: همچنین سد متوسطی در بالادست روستای مشوکی زده شده است.

قربانی با بیان اینکه سد قاسم‌آباد در حال اجرا است، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این سد از آبخیزداری تأمین شده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین سد بالادست لانو هفته دولت سال گذشته افتتاح شد، افزود: سد عباس‌آباد کارهای مطالعاتی آن انجام شده و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس شورای دهستان لانو از ایجاد یک سد در روستای مرکه خبر داد و اضافه کرد: یک سد نیز در بالادست درختوت زده شده است.

قربانی با بیان اینکه رواناب در روستای مشکوی به سمت افغانستان وجود داشته است، گفت: این آب‌ها زائد است و این روستا جای مناسبی برای احداث سد ندارد.

وی با بیان اینکه در پایین دست مشوکی سد خاکی درست می‌شود، تصریح کرد: این سد برای چاه‌های کشاورزی می‌تواند مناسب باشد.

رئیس شورای دهستان لانو با بیان اینکه در دشت خوشاب میلیون‌ها هکتار زمین بلااستفاده مانده است، یادآور شد: در این منطقه ۱۲ حلقه چاه حفر شده است که به مردم واگذار نمی‌شود.

دشت خوشاب گنجایش ۱۵۰ حلقه چاه را دارد

قربانی با بیان اینکه دشت خوشاب گنجایش احداث ۱۰۰ تا ۱۵۰ حلقه چاه را دارد، ادامه داد: با احداث این چاه‌ها برای مردم اشتغال ایجاد می‌شود و از بیکاری، فقر و اعتیاد نجات پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دهستان لانو ۷۰ درصد مردم از اعتیاد رنج می‌برند، افزود: بیشتر جوانان گرفتار اعتیاد و آن هم از نوع صنعتی می‌شوند.

رئیس شورای دهستان لانو با بیان اینکه تا قبل از این بازارچه ماهیرود در حال فعالیت بوده است، اضافه کرد: حدود دو ماه است که این بازارچه تعطیل شده و حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ کارگر بیکار شده‌اند.

قربانی با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها بر اثر بیکاری مهاجرت می‌کنند، گفت: برخی نیز دست به سرقت می‌زنند و آمار سرقت در این منطقه افزایش یافته است.

وی با اشاره به تأسیس مجتمع دشت خوشاب، تصریح کرد: با وجود این مجتمع ۱۷ روستا در دهستان لانو با تانکر آبرسانی می‌شود.

رئیس شورای دهستان لانو با بیان اینکه ما در نقطه صفر مرزی سکونت داریم، یادآور شد: با وجود اینکه ۴۲ سال از انقلاب می‌گذرد ما هنوز از تانکر آب می‌خوریم.

قربانی با بیان اینکه کلنگ‌زنی آبرسانی به ۱۷ روستای این دهستان در زمان افتتاح سد خاکی شهید سلیمانی بوده است، ادامه داد: اجرای آن بر عهده قرارگاه شهید ناصری و تأمین مصالح بر عهده آب و فاضلاب گذاشته شد که مدت سه ماه است که راکد مانده است.

اجرای سد مشوکی نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار

«سعید سروری» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: برای احداث سد مشوکی تاکنون پیگیری‌های زیادی از طرف شورای این روستا و نماینده مردم نهبندان و سربیشه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی برای احداث سد تغذیه مصنوعی در روستای مشوکی انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون اعتباری برای آن منظور نشده و اجرای آن نیازمند اعتبار است که در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی عدم تخصیص اعتبار را مشکلی برای اجرای طرح‌های مهم مرزی عنوان کرد و یادآور شد: برای اجرای سد مشوکی حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

سروری با بیان اینکه دو بند خاکی برای جلوگیری از سرازیر شدن رواناب‌ها به کشور افغانستان در این روستا احداث شده است، ادامه داد: برای مدیریت رواناب‌ها منابع‌طبیعی نیز با ما همکاری دارد.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی تغذیه مصنوعی مشوکی و چاهداشی انجام شده است، افزود: تغذیه مصنوعی بندان نیز آغاز شده ولی به سبب کمبود اعتبار نیمه تمام رها شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح مطالعاتی تغذیه مصنوعی آهنگران و گزیک هم در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: در مجموع شش طرح تغذیه‌ای که در خروجی استان و در نوار مرزی قرار دارند، مشکل تأمین اعتبار دارد.

سروری خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن پروژه‌های روستاهای مهم و مرزی بالای ۹۰ درصد استان تحت پوشش رواناب‌ها قرار می‌گیرند.

یک‌سوم رواناب‌های خراسان‌جنوبی به افغانستان می‌ریزد

«علیرضا نصرآبادی» مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: برای مدیریت رواناب‌ها در حوزه مشوکی، گلوگاه، لانو و درح تعداد ۱۰ تا ۱۳ سازه آبخیزداری از سال ۹۶ با کمک قرارگاه شهید ناصری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یک‌سوم رواناب‌های استان به افغانستان هدایت می‌شوند، تصریح کرد: رواناب روستای مشوکی نیز از این رواناب‌ها است که به مرز افغانستان سرازیر می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم تا سیلاب را مدیریت کنیم، یادآور شد: در حوزه مشوکی سازه‌های آبخیزداری باقی مانده وجود دارد که در حال انجام است.

نصرآبادی با بیان اینکه در گذشته حوزه‌های مرزی اعتبار ملی داشتند، ادامه داد: در حال حاضر این اعتبارات حذف شده و دیگر اختصاص داده نمی‌شود.

وی از وجود شاخه هفت رود در کنار زمین‌های کشاورزی مردم روستای مشوکی خبر داد و افزود: برای تمام شاخه‌ها نمی‌توان آبگیر احداث کرد و باید آب آن را مدیریت کرد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال جاری ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای حوزه آبخیزداری استان منظور شده است، اضافه کرد: از این میزان بیش از ۲۵ درصد آن تخصیص یافته و با وجود این اعتبارات ۲۳۰ سازه جدید در سال مالی جاری انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

چرا املاک مازاد دولتی در خراسان جنوبی به فروش نمی‌رسد؟/۷

چرا املاک مازاد دولتی در خراسان جنوبی به فروش نمی‌رسد؟

براساس آخرین آمار رسمی ۶۵ ملک مازاد دولتی از سال ۱۳۹۹ تاکنون در استان خراسان جنوبی شناسایی شده و فقط ۱۶ ملک به فروش رسیده است که در این گزارش به علل نبود فروش سایر املاک پرداختیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا در یکی از بهترین مناطق شهر بیرجند خیابان امام موسی صدر و کنار ساختمان استانداری خراسان جنوبی زمینی با متراژ حدود هزار و ۵۰۰ متر مربع، نگاه رهگذران را به خود جلب می‌کند بخصوص که تابلوی یکی از دانشگاه‌های دولتی را هم دارد.

یا ملکی به متراژ حدود ۵۰۰ متر مربع در خیابان استقلال بیرجند متعلق به دیگر دانشگاه دولتی نمونه‌ای از املاک مازاد در شهر بیرجند که چندین سال است مقابل دیدگان شهروندان بلااستفاده مانده است.

تاکنون املاک مازاد دولتی به متراژ بیش از هشت هکتار در شهر بیرجند توسط اداره‌ کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی شناسایی شده است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی با طراحی سامانه سادا تمامی ادارات را ملزم به ثبت اموال خود در این سامانه کرده تا به‌صورت کامل دارایی‌های دولت در همه شهرهای کشور مشخص شود و یکی از مهمترین اقدامات انجام شده که در دولت سیزدهم دنبال می‌شود، ثبت اموال دولت در این سامانه است.

طبق ماده ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند اموال مازاد خود را به فروش برسانند که در این راستا اموال مازاد همچنین طرح‌های نیمه‌کاره فاقد توجیه اقتصادی یکی از مولدترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌های کسری بودجه و تامین مالی برای دولت‌ است اقدامی که باید دقت بالا و رعایت حقوق عامه انجام شود تا موجب خسارت به منافع عمومی نشود.

به گفته کارشناسان اقتصادی فروش و واگذاری اموال مازاد دولتی علاوه بر تامین بودجه و کسری اعتبارات جاری و عمرانی، گامی اساسی در مسیر انجام تعهدات مالی و اقتصادی و حل بسیاری از مشکلات و نیازهای جامعه است.

همچنین فروش املاک مازاد به شرط رعایت ضوابط و مقررات می‌تواند بخشی از هزینه‌های سنگین نگهداری و حفاظت از این املاک را از دوش دولت بردارد، طرح و قانونی که دولت سیزدهم بر اجرای آن تاکید دارد.

چرا املاک مازاد دولتی در خراسان جنوبی به فروش نمی‌رسد؟

براساس اعلام اداره‌ کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از سال ۱۳۹۹ تاکنون ۶۵ ملک مازاد دولتی در خراسان جنوبی شناسایی شده که مجوز فروش ۴۶ ملک از مرکز صادر شده و ۱۶ ملک مازاد دولتی با مبلغی بالغ بر ۲۸۴ میلیارد ریال به فروش رسیده است.

همچنین ۳۰ ملک از محل مجوزهای اخذ شده در خراسان جنوبی به فروش نرسیده که علت فروش نرفتن آنها را مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این گونه تشریح کرد.

مرتضی ذاکریان گفت: برخی املاک مازاد دولتی که شناسایی شده، مشکلات حقوقی دارد و به همین دلیل امکان فروش آنها وجود ندارد.

وی افزود: برخی املاک هم بدهی‌های سنواتی سنگینی به شهرداری‌ها دارند و تا زمانی که این بدهی‌ها تسویه نشود، فروش آنها ممکن نیست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به اینکه در قانون، دریافت ارزش و بهای املاک به‌صورت یکجا و نقدی پیش‌بینی شده و برخی املاک مازاد بهای سنگینی دارند، متقاضی قادر به پرداخت ۱۰۰ درصد بهای ملک به‌صورت نقدی نیست.

وی گفت: در حال حاضر طبق قانون، اجازه تفکیک این املاک را برای فروش نداریم و تنها اجازه‌ای که قانونگذار به ما داده این است که کاربری این املاک را به بالاترین حد ممکن ارتقا دهیم تا حداکثر ارزش افزوده برای املاک ایجاد شود و با بالاترین قیمت به فروش برسانیم.

ذاکریان افزود: پیشنهاد تفکیک اراضی دارای متراژ بالا هم اقدام خوبی است که جذابیت آن برای فروش بیشتر می‌شود و می‌توانیم از این محل منابع بیشتری را برای بودجه عمومی کشور جذب کنیم که این پیشنهاد هم به وزارتخانه ارسال شده است.

وی درخصوص خودداری برخی ادارات برای فروش املاک مازاد اظهار داشت: املاکی که توسط دبیرخانه کمیته مولدسازی مازاد شناسایی شود در صورتی که دستگاه بهره‌بردار از فروش آن امتناع کند، موضوع در کارگروه مولدسازی استان مطرح و پس از تصویب در کارگروه ملی نسبت به فروش آن اقدام می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در راستای مولدسازی اموال غیرمنقول دولت و در راستای اجرای قانون مربوطه از سال ۱۳۹۹ تاکنون تعداد ۶۵ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در استان شناسایی شده است.

چرا املاک مازاد دولتی در خراسان جنوبی به فروش نمی‌رسد؟

وی افزود: ۴۶ پرونده پس از تایید کمیته مولدسازی استان برای طرح در کارگروه مولدسازی مرکز و انجام مراحل صدور مجوز فروش به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال شد که همه مجوزها صادر و برای انجام مراحل فروش به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

ذاکریان اظهار داشت: تاکنون ۱۶ ملک مازاد دولتی با مبلغی بالغ بر ۲۸۴ میلیارد ریال به فروش رسیده و هزینه فروش آن هم به استان تزریق شده که این املاک بیشتر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، ورزش و جوانان، دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان بوده است.

وی گفت: همچنین ۳۰ ملک از محل مجوزهای مربوطه باقی مانده که به دلیل بعضی موانع اداری فعلا امکان فروش آنها مقدور نیست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت یکی از پروژه‌های اصلی و کلیدی دولت سیزدهم است که با هدف امکان مدیریت و استفاده بهینه از منابع با اولویت کاهش هزینه‌ها و چابک‌سازی دولت و درآمدزایی از اراضی و املاک مازاد و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حال اجراست.

وی درباره نحوه هزینه‌کرد درآمد املاکی که به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: هزینه فروش املاک مازاد به حساب خزانه واریز و پس از مبادله موافقت‌نامه به حساب دستگاه فروشنده واریز می‌شود.

آنچه اهمیت دارد، فروش اموالی است که برای دولت به تنها نفعی ندارد که هزینه‌هایی را هم به دنبال دارد و با ساماندهی و فروش این اموال می‌توان بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام را نیز به اتمام رساند و تا مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

همچنین از محل مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت در استان می‌توان طرح‌های اشتغالزایی و اقتصادی را راه‌اندازی کرد تا باعث گردش مالی و رونق اقتصادی این منطقه کمتربرخوردار شود.

 

 

 

بیمارستان محلی شهر قهستان با کمک خیرین ساخته می‌شود/۲

بیمارستان محلی شهر قهستان با کمک خیرین ساخته می‌شود

فرماندار درمیان گفت: مجوز ساخت بیمارستان محلی شهر قهستان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شد و به‌زودی عملیات اجرایی آن با کمک خیرین آغاز می‌شود.

مهدی فرجامی‌فرد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین مورد نیاز برای ساخت این بیمارستان توسط یکی از خیرین اهدا و مقرر شده که ساخت این بیمارستان از محل کمک‌های مجمع خیرین سلامت احداث شود.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم بر ساخت این بیمارستان نظارت خواهد داشت و در حال حاضر منتظر ارائه نقشه‌ها از سوی این دانشگاه برای آغاز اجرای طرح هستیم.

فرماندار درمیان ادامه داد: با توجه به فاصله زیاد شهر قهستان و روستاهای منطقه با مراکز درمانی بیرجند و اسدیه، ساخت بیمارستان محلی در منطقه ضروری است و تلاش ما این است که با استفاده از ظرفیت خیرین در راستای مردم این طرح را هرچه سریعتر اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اقدامات خوب بنیاد علوی در زمینه ارتقای بهداشت و درمان درمیان گفت: این نهاد تاکنون ۶ میلیارد و ۷۴ میلیون تومان در زمینه بهداشت و سلامت این شهرستان هزینه کرده که درخواست ما مشارکت این نهاد در ساخت بیمارستان محلی قهستان است.

فرجامی‌فرد افزود: خرید دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، مساعدت در تکمیل پانسیون پزشکان با اعتبار ۵۶۵ میلیون تومان، خرید یک دستگاه آمبولانس با اعتبار ۲ میلیارد تومان، طرح گل‌های صالح در پنج مرحله به تعداد ۲ هزار و ۳۵۵ بسته، طرح سلامت یار علوی، طرح یاوران سلامت و برگزاری اردوی جهادی پزشکی و دندانپزشکی از جمله اقدامات بنیاد علوی در عرصه سلامت شهرستان است که جای تقدیر دارد.

 

برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت در دانشگاه بیرجند/۲

به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت اداره بهداشت و درمان دانشگاه بیرجند و با همکاری مدیریت تربیت بدنی و فوق برنامه اقدام به برگزاری مسابقات ورزشی در رشته­ های مختلف پرتاب حلقه، هدف زنی فریزبی، پنالتی گل کوچک و دارت برای دانشجویان (دختر و پسر) و کارکنان (آقایان و بانوان) نمود. این مسابقات که از دومین روز هفته سلامت شروع شده تا چهارشنبه۲۱ اردیبهشت ادامه دارد.

گزارشی از بازار بیرجند/ فراوانی روغن در فروشگاه‌ها با قیمت سابق/ کمبودی در کالاهای اساسی نیست

 

گزارش تسنیم از بازار بیرجند/ فراوانی روغن در فروشگاه‌ها با قیمت سابق/ کمبودی در کالاهای اساسی نیست

در حالی چند روز گذشته شهروندان بیرجندی از کمبود روغن مایع خوراکی گلایه داشتند که از روز سه شنبه ۲۰۰ تن روغن مایع در مرکز استان جذب و تاکنون ۱۵۰ تن توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، در چند روز گذشته در پی گزارشات میدانی از سطح شهر هر کدام از شهروندان بیرجندی نظرشان درباره قیمت و کمبود کالاهای اساسی به این گونه بود که در حال حاضر کمبود کالای اساسی در بیرجند آنچنان مشهود نیست اما روغن خوراکی در سطح شهر یافت نمی‌شود.

برای پرس و جوی بیشتر در دو روز گذشته به چند فروشگاه و عامل فروش روغن هم سری زدیم آنها هم معتقد بودند که کالاهای اساسی به جز روغن خوراکی موجود است اما هرکجا که بروید روغن خوراکی یافت نمی‌شود.

اما امروز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت به هر کدام از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه روغن خوراکی که سر زدیم روغن با همان قیمت قبل موجود بود.

رئیس اتحادیه خواروبار بیرجند نیز با بیان اینکه ۲۰۰ تن روغن مایع خوراکی برای توزیع در بیرجند جذب و تاکنون ۱۵۰ تن بین عاملان فروش توزیع شده است گفت: در حال حاضر در بیرجند هیچ گونه کمبودی در تامین روغن خوراکی نداریم.

شریف افزود: روغن مایع خوراکی موجود در سطح شهر با بسته‌های ۵ کیلوگرمی و با همان قیمت ۷۳ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ تن روغن با همکاری ۶ مباشر در بیرجند در حال توزیع است گفت: قیمت روغن در حال حاضر هیچ تغییری نکرده اگر مردم به هنگام خرید با افزایش قیمت مواجه شدند موضوع را گزارش دهند چرا که هرگونه افزایش قیمت  تخلف است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی نیز با اشاره به  تبیین جوانب طرح پرداخت یارانه مستقیم به جای ارز ترجیحی برای خرید کالا‌های یارانه‌ای گفت: این طرح که با توافق و حمایت قوای سه گانه و سران نظام همراه است باید با همکاری و برنامه ریزی لازم به شکل مناسبی در استان اجرا شود.

اشرفی گفت: این طرح با عنوان مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها اجرا می‌شود و ضرورت دارد وضعیت و موجودی کالا‌های اساسی در استان به صورت روزانه و مستمر رصد شود تا مشکلی در تأمین اقلام مورد نیاز مردم به وجود نیاید.

وی ادامه داد: طبق درخواست وزارت کشور مقرر شده موجودی اقلام و کالا‌های اساسی استان و همچنین مشکلات و کمبود‌های موجود در این ایام به صورت روزانه به این وزارتخانه منعکس و پیگیری شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و لزوم رصد و پیگیری مستمر وضعیت بازار در این ایام مقرر شده جلسات کمیسیون تنظیم بازار استان و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار به صورت روزانه برگزار شود.

 

 

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی: از خام‌فروشی صنایع‌دستی جلوگیری شود/۷

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی: از خام‌فروشی صنایع‌دستی جلوگیری شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در بخش صنایع‌دستی باید از تولیدات فاخر حمایت کرد گفت: صنعتگر باید به دنبال برندسازی و ایجاد ارزش افزوده در تولیدات خود بوده و از خام‌فروشی جلوگیری کند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، هادی شاهوردی  در دیدار با سرپرست دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی ضمن اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان در حوزه‌های مختلف سه‌گانه خواستار برگزاری منظم جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این بخش‌ها شد تا از ظرفیت این کارگروه برای حل مشکلات زیر‌بنایی مجموعه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان استفاده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، استفاده از ظرفیت تسهیلات این کارگروه را کمک ویژه به فعالین حوزه‌های مختلف گردشگری و صنایع‌دستی استان دانست و گفت: رکود دو ساله صنعت گردشگری به دلیل شیوع بیماری کرونا، تاثیرات منفی زیادی بر اقتصاد گردشگری و صنایع‌دستی استان وارد کرده و حمایت مسئولین در حوزه‌های اقتصادی استانداری در دوران پس از کرونا برای احیای مجدد این بخش را می‌طلبد.

شاهوردی بیان کرد: در بخش صنایع‌دستی باید از تولیدات فاخر حمایت کرد و صنعتگر باید به دنبال برندسازی و ایجاد ارزش افزوده در تولیدات خود باشد و از خام فروشی به طور جدی جلوگیری کند.

وی افزود: یکی از راه‌های حمایت صنعتگران ساخت بازاچه‌های دایمی صنایع‌دستی با همکاری نهادهایی از جمله شهرداری است و در این مورد دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری می‌تواند کمک شایانی به ایجاد این ارتباط و پیوند داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: اگر دغدغه فروش برای صنعتگر به این صورت حل شود بدون شک هنرمندان و صنعتگران به دنبال ایده‌پردازی در تولیدات خود هستند.

شاهوردی عنوان کرد: در بخش گردشگری، ظرفیت‌های اقامتی و جاذبه‌های بکر و مناسبی داریم اما به لحاظ زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی دچار چالش‌های اساسی هستیم و به طور حتم با پیگیری و ورود حوزه اقتصادی استانداری در زمینه جذب سرمایه‌گذار در این مورد باید چاره‌اندیشی شود تا رفع این مشکل به نفع اقتصاد استان صورت گیرد.

وی درباره برگزاری نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای در حوزه‌های سه‌گانه گفت: این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و منظم و ارایه یک تقویم نمایشگاهی مناسب دارد و نیاز است که در بخش تخصیص اعتبارات همراهی و مساعدت لازم از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود.

 سرپرست دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری نیز با تبریک انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با درخواست مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به طور ویژه برگزار می‌شود تا مشکلات و موانع مربوط به طرح‌های سرمایه‌گذاری و تسهیلات به طور جدی پیگیری و حل شود.

مجتبی شریعتی‌فر افزود: از ظرفیت ویژه دفتر دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال برای معرفی سرمایه‌گذارانی که شاخصه‌های مناسب دارند، برای سرمایه‌گذاری  در قسمت‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استفاده می‌شود.

زیرساخت‌های ورزشی در خراسان جنوبی ضعیف است/

زیرساخت‌های ورزشی در خراسان جنوبی ضعیف است

 سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: زیرساخت‌های ورزشی در این استان ضعیف است به گونه‌ای که سرانه ورزشی ۵۱ سانتیمتر مربع و سرانه فعلی در کشور ۹۵ سانتیمتر مربع است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدحسین خسروی روز سه‌شنبه در مجمع عمومی انتخاب رییس هیات بدمینتون خراسان جنوبی که با حضور نایب رییس فدراسیون برگزار شد، افزود: زیرساخت‌های ورزشی در شمال شهر بیرجند ضعیف است و متاسفانه به این منطقه کمتر توجه شده اما نگاه ما این است که از این پس به مناطق محروم بیشتر توجه کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها در هیات ورزشی استان به گونه‌ای باشد که به پیشرفت و تعالی ورزش کمک کند، متاسفانه به شهرستان‌ها کمتر توجه می‌شود و بیشترین تمرکز به مرکز استان است.

سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هیات‌های ورزشی باید استانی فکر و برنامه‌ریزی کنند گفت: اگر به دنبال توسعه ورزش در رشته‌های مختلف هستیم باید به همه شهرستان‌ها توجه ویژه داشته باشیم که این موضوع دنبال خواهد شد.

وی عنوان کرد: به آرای اعضای مجمع عمومی اعتماد و اطمینان داریم و نهایت از رییس جدید هیات بدمینتون استان حمایت می‌کنیم.

خسروی با اشاره به مشکلاتی مالی و زیرساختی هیات بدمینتون استان افزود: امیدواریم مشکلات مالی را با کمک فدراسیون رفع کنیم همچنین تقاضا داریم فدراسیون در زمینه میزبانی مسابقات، آموزش و برگزاری کلاس‌های مربیگری با ما همراهی کند.

وی خاطرنشان کرد: دوری از مرکز باعث شده که هزینه اعزام ورزشکاران چند برابر برخی استان‌ها باشد لذا درخواست ما این است که فدراسیون این موضوع را مدنظر قرار دارد و حمایت بیشتری از هیات بدمینتون خراسان جنوبی داشته باشیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: نیاز است تجهیزات ورزشی هیات بدمینتون استان به‌روزرسانی شود و ما در این زمینه کمک خواهیم کرد اما از فدراسیون هم انتظار کمک و حمایت داریم.

وی ادامه داد: به ورزش معلولان توجه ویژه‌ای خواهیم داشت و تمامی امکانات خود را در اختیار آنان خواهیم گذاشت.

خسروی گفت: ۴۹ هیات ورزشی در استان خراسان جنوبی داریم، در حالی که در مرکز استان فقط ۹ سالن ورزشی تخصصی وجود دارد که جوابگوی نیاز ورزشکاران نیست.

وی اظهار داشت: احداث زیرساخت‌های رشته ورزشی بدمینتون به رشد و توسعه ورزش استان کمک می‌کند که امیدواریم رییس هیات به این مهم و قول‌هایی که در مجمع عنوان کرد، اهتمام ویژه داشته باشد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: پیشرفت ورزش در گرو انتخاب درست نامزد اصلح براساس رعایت صحیح قوانین و مقررات در برگزاری مجامع هیات‌های ورزشی است که در این مجمع به خوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان علاوه بر رصد برنامه‌های هیات‌های ورزشی به عملیاتی شدن برنامه‌های روسای هیات‌های ورزشی نیز نظارت خواهد داشت.

مجمع عمومی انتخاب رییس هیات بدمینتون خراسان جنوبی با حضور ۲۸ نفر اعضا و ۲ نامزد برگزار شد که رضا باقری‌نژاد با کسب ۱۸ رای برای مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

همچنین صنم رضایی به عنوان نایب رییس، سید محمدرضا سرفرازی خزانه‌دار، امین چهاردهی کارشناس خبره، مهدیه رزاقی عضو هیات رییسه خانم و سید عبدالرضا رضوی به عنوان عضو هیات رییسه انتخاب شدند و سمیه مهرور به عنوان بازرس هیات بدمینتون برگزیده شد.

 

 

 

 

 

 

۱۰۰ کیلومتر راه در خراسان جنوبی امسال به بهره‌برداری می‌رسد/۳

۱۰۰ کیلومتر راه در خراسان جنوبی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بهره‌برداری از ۱۰۰ کیلومتر راه در این استان یکی از هدفگذاری‌های سال ۱۴۰۱ است که ۷۸۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وحید داعی افزود: احداث ۱۸ کیلومتر باند دوم از پروژه‌های پیش‌بینی شده برای افتتاح در سال جاری است که در محورهای بیرجند به زاهدان و طبس به یزد اجرا می‌شود.

وی گفت: ۱۲ کیلومتر باند دوم در محور بیرجند – زاهدان که اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با اعتبار مورد نیاز ۹۶ میلیارد تومان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: برای احداث ۶ کیلومتر باند دوم در محور طبس – یزد نیز ۴۸ میلیارد تومان نیاز است که ۴۰ درصد باقیمانده پروژه به اتمام و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی باند دوم قطعه ۲ بیرجند – قاین گفت: بهسازی راه اصلی فیض آباد – بجستان – فردوس – دیهوک، گناباد – فردوس و تربت حیدریه – بیرجند به طول ۶ کیلومتر در دست اجراست که پیش‌بینی می‌شود با صرف ۷۲ میلیارد تومان اعتبار امسال زیر بار ترافیک برود.

داعی از پیشرفت ۷۰ درصد بهسازی راه اصلی سربیشه – درح – میل ۷۸ خبر داد و افزود: ۱۲ کیلومتر از این مسیر به سمت مرز مشترک با افغانستان با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان امسال بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه احداث باند دوم قاین – کالشور، باند دوم سه‌راهی راهداران – بیرجند و احداث باند دوم زابل – نهبندان را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سال جاری عنوان کرد و گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها ۷۰ درصد است که پیش‌بینی می‌شود ۳۰ کیلومتر در این پروژه با اعتبار حدود ۲۳۰ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۱ کیلومتر بهسازی راه اصلی دیهوک – کرمان نیز امسال به اتمام می‌رسد گفت: این پروژه اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیازمند ۸۸ میلیارد تومان اعتبار است.

وی اظهار داشت: احداث راه اصلی قاین – حاجی‌آباد، باند دوم قطعه ۲ فردوس – دیهوک، تکمیل باند دوم ساراین – دوست‌آباد و احداث و توسعه راه اصلی ورودی‌های طبس از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سال ۱۴۰۱ است.

داعی طول راه‌های استان خراسان جنوبی را ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر ذکر کرد و گفت: از این میزان ۷۵۱ کیلومتر باند دوم، ۸۸۲ کیلومتر راه اصلی، چهار هزار و ۷۱ کیلومتر راه فرعی، پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت، هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالت شوسه و چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه آسفالت خاکی است.

 

 

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی :

افزایش بهره‌وری باتوزیع عادلانه یارانه/مشکلی در تامین کالاها نیست

افزایش بهره‌وری باتوزیع عادلانه یارانه/مشکلی در تامین کالاها نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری با توزیع عادلانه یارانه صورت می‌گیرد، گفت: مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم و ذخیره سازی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری در جلسه قرارگاه تبیین با محوریت اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار کرد: با اجرای این طرح هم امنیت غذایی و هم بهره‌وری افزایش پیدا می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح قیمت محصولاتی چون روغن، مرغ و تخم مرغ و شیر تغییر پیدا خواهد کرد، بیان‌کرد: ما نظارت‌ها را با قوت ادامه می‌دهیم تا هم فشار بر مردم کاهش یابد و هم طرح به اهداف خود برسد.

جعفری افزود: خوشبختانه در حال حاضر خراسان‌جنوبی مانند تمام کشور از نظر تأمین کالاهای اساسی برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و سفید هیچ نگرانی و مشکلی وجود ندارد و ذخیره سازی به مقدار نیاز صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در راستای نظارت بر بازار از اولین ساعات صبح امروز ناظران ما در بازار خراسان جنوبی حضور پیدا کردند و تا به این لحظه وضعیت بازار در استان آرام گزارش شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در حال حاضر یارانه از زنجیره اول به زنجیره آخر یعنی مصرف کننده منتقل شده است، گفت: در بحث تولید هم نگرانی خاصی نداریم و حمایت از نظر سرمایه در گردش مورد نیاز تولیدکنندگان نیز صورت خواهد گرفت.

جعفری اظهار کرد: یکی از مزایای اجرای این طرح این است که رقابت بین تولیدکنندگان ایجاد می‌شود که این رقابت به معنای افزایش کیفیت تولید است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مردم همواره بحث کیفیت نان بوده است، یادآور شد: با اجرای این طرح بین نانوایی‌ها نیز رقابت صورت خواهد گرفت و مردم بیش از گذشته نان باکیفیت را به مدد علم روز به خانه خواهند برد و نانوایی‌های بی کیفیت به صورت طبیعی از چرخه حذف می‌شود.

آغاز اولین همایش الگوهای نوین کسب و کار در بیرجند/۲

در اولین همایش الگوهای نوین کسب و کار در بیرجند تجربه کارآفرینان موفق خراسان جنوبی به اشتراک گذاشته شد.

آغاز اولین همایش الگوهای نوین کسب و کار در بیرجندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، ضیائیان دبیر همایش الگو‌های نوین کسب و کار با اشاره به اینکه تعطلیلی تعدادی از واحد‌های تولیدی استان گفت: عدم بهره گیری از روش‌های نوین کب و کار سهم زیادی در تعطلی این واحد‌ها دارد، بنابراین در این همایش قرار است علاوه بر استفاده از تجربات کار آفرینان موفق استان، صاحبان واحد‌های تولیدی استان هم با روش‌های نوین کسب و کار آشنا شوند.
۶۰ مقاله به اولین همایش الگو‌های نوین کسب و کار استان ارسال شده که ۲۰ اثر پذیرش شده است.
در مراسم امروز همچنین از صاحبان  ۳ مقاله برتر تجلیل شد.

 

 

 

روز بدون قربانی کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی در هزار و ۴۴۷ نفر ثابت باقی ماند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۱۶۱ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۲ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۲ مورد از بیرجند، ۱ مورد از بشرویه، ۲ مورد از خوسف، ۳ مورد از طبس، ۱ مورد از فردوس و ۲ مورد از قاینات و ۱ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر دانشگاهی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۱۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی وی نامساعد است.

 

 

 

 

 

وقف باغ پسته در خانکوک فردوس/۲

یک باغ پسته برای هزینه‌های جاری روزانه مسجد روستای خانکوک شهرستان فردوس وقف شد.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان فردوس گفت : واقف خیراندیش غلامرضا علیمرادی در یک عمل خیر خواهانه و خداپسندانه خود یک باغ پسته به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع را برای  هزینه‌های روزانه مسجد حجت ابن الحسن روستا وقف کرد.

حاجتی افزود : ارزش ریالی این موقوفه را دویست پنجاه میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با گذشت زمان و بزرگ شدن درختان پسته موجود در این باغ ارزش آن افزوده می‌شود.

 

 

 

 

 

افزایش سرعت وزش باد و گرد و خاک در خراسان جنوبی/۲

ورزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک و آسمانی غبار آلود در منطقه خواهد شد.

رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی استان گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب افزایش سرعت وزش باد و گرد و خاک قابل پیش بینی است.
نخعی گفت: به تدریج از پنجشنبه به ویژه جمعه تا اوایل هفته آینده با تقویت اختلاف فشاری و ناپایداری‌های تراز میانی جو ورزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک و آسمانی غبار آلود در منطقه خواهد شد.
وی افزود: به لحاظ شرایط دمایی از امروز تا جمعه روند طبیعی افزایش دمای هوا را انتظار داریم و پایان هفته هوا گرم‌تر می‌شود.

 

 

 

 

 

 

اختصاص اعتبار 11 میلیارد تومانی توسعه و تجهیز زیرساخت ها در استان

اختصاص اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی توسعه و تجهیز زیرساخت مبارزه با مواد مخدر در استان/۳

دیدار استاندار خراسان جنوبی و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، اختصاص اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی برای توسعه و تجهیز زیرساخت ها در استان را به همراه داشت.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر قناعت در ادامه پیگیری مسایل استان در مرکز، صبح امروز با سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور دیدار کرد.
این دیدار به مطالبه جدی استان درخصوص احداث سوله بازرسی مرزبانی در مرز ماهیرود بنا به ضرورت، تأمین اعتبارات مورد نیاز بهسازی و تجهیز مرکز ماده ۱۶ ، تقویت و تجهیز دو ایستگاه سهل آباد و علی آباد و …گذشت.
ارائه گزارشی جامع از وضعیت استان و ضرورت تأمین زیرساخت ها در راستای پیشگیری و مبارزه با با مواد مخدر و تبعاتی که خراسان جنوبی به جهت ناکافی بودن امکانات متحمل می شود، از مهمترین محورهای گفتگوی دکتر قناعت در دیدار سردار مؤمنی بود.
تخصیص مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تقویت و تجهیز امکانات و زیرساخت های مورد نیاز ایستگاه های سهل آباد و علی آباد از مهمترین رهاوردهای این جلسه بود.
این دیدار به اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و تجهیز فضای درنظر گرفته شده به منظور ایجاد و راه اندازی مرکز ماده ۱۶ انجامید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*