حوادث/ بیمار قلابی و همراهانش سارقان خودرو بودند

نقشه ۶ مرد تبهکار برای رانندگان

بیمار قلابی و همراهانش سارقان خودرو بودند

۶ مرد تبهکار که با خوراندن آبمیوه مسموم به رانندگان مسافربر اقدام به سرقت خودرو می‌کردند در حالی دستگیر شدند که یکی از طعمه‌هایشان را به قتل رسانده بودند.
به گزارش «ایران»، اواخر اسفند سال گذشته، خانواده مرد میانسالی به نزد پلیس رفته و ناپدید شدن او را گزارش کردند.«پدرمان با خودروی پرایدش مسافرکشی می‌کند و صبح دیروز نیز خانه را برای کار ترک کرد. اما بعد از آن خبری از او نشد و هر چه با تلفن همراهش تماس می‌گیریم، تلفن او خاموش است.»
با شکایت این خانواده، تحقیقات به دستور بازپرس جنایی پایتخت آغاز و کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی وارد عمل شدند.
در حالی که تحقیقات برای یافتن مرد راننده ادامه داشت، اوایل فروردین امسال، چوپانی که گوسفندانش را به بیابان‌های زرندیه استان مرکزی برده بود با جسد مردی میانسال مواجه شد. مرد چوپان بلافاصله با پلیس تماس گرفت و مأموران نیز راهی محل شدند.
در بازرسی از جیب‌های مقتول هیچ مدرک شناسایی پیدا نشد و جسد مردناشناس به پزشکی قانونی منتقل شد. نخستین بررسی‌ها نشان داد علت مرگ مسمومیت بوده است.
در ادامه با توجه به شباهت جسد کشف شده به مشخصات مرد گمشده از خانواده وی خواسته شد برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی بروند و با حضور آنها در پزشکی قانونی و مشاهده جسد، راز ناپدید شدن مرد میانسال برملا شد. باتوجه به اینکه خودروی وی سرقت شده و مرگ او نیز بر اثر مسمومیت اعلام شده بود، فرضیه قتل از سوی سارقان قوت گرفت و پرونده برای رسیدگی از سوی بازپرس محمد جواد شفیعی به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی سپرده شد.
سرنخی از متهمان
در حالی که تحقیقات برای دستگیری عاملان قتل راننده میانسال ادامه داشت، مرد جوانی به پلیس مراجعه کرد و سرنخ اصلی از باند مردان تبهکار را به‌دست پلیس داد. «مدتی قبل مقابل یکی از بیمارستان‌های تهران سه مرد را سوار خودروام کردم. یکی از آنها به ظاهر بیمار بود و دو مرد دیگر هم همراهان او بودند. آنها خودروام را دربست کرایه کرده و در میان راه به بهانه اینکه بیمارشان حالش خوب نیست، از من خواستند مقابل آبمیوه‌فروشی توقف کنم. من هم خودرو را نگه داشتم و مردان جوان لحظاتی بعد با چند لیوان شیرموز آمدند که یکی از آنها را به من دادند. در حین رانندگی شیرموز را هم خوردم و بعد از آن دیگر متوجه چیزی نشدم. به هوش که آمدم روی تخت بیمارستان بودم. رهگذران مرا در گوشه خیابان پیدا کرده و سارقان خودروی تیبای مرا دزدیده بودند. تا اینکه دیروز در فضای مجازی دنبال آگهی خرید و فروش خودرو بودم که ناگهان با آگهی فروش خودروی خودم مواجه شدم.»
پس از این شکایت در ادامه تصاویر سارقان که از دوربین‌های مداربسته در تحقیقات پلیسی به‌دست آمده بود به راننده تیبا نشان داده شد که بلافاصله آنها را شناسایی کرد. بدین ترتیب به دستور بازپرس جنایی، کارآگاهان وارد عمل شده و ۶ مرد جوان را که ساکن خانه‌ای در جنوب تهران بودند، دستگیر کردند. متهمان در تحقیقات اولیه منکر سرقت و جنایت بودند اما در مواجهه با مدارک به ناچار لب به اعتراف گشودند.
یکی از آنها در تحقیقات گفت: هر ۶ نفر ما، اهل شهرستان هستیم و برای کار راهی تهران شده‌ایم. بدون آنکه همدیگر را بشناسیم هر کدام اتاقی در خانه‌ای قدیمی در جنوب تهران اجاره کردیم و همسایه شدیم. بابت کرایه اتاق‌ها باید ماهی یک میلیون و پانصد هزار تومان می‌دادیم. از آنجا که همه ما بیکار و بی پول بودیم همین مسأله باعث شد که تصمیم بگیریم به فکر راهی برای کسب درآمد و تأمین هزینه اجاره خانه بیفتیم. اما ایده‌ای که در نهایت به ذهن‌مان رسید سرقت خودرو و فروش آنها با مدارک جعلی بود.
متهم جوان گفت: دو نفر از ما در مقابل بیمارستان‌های تهران می‌ایستادیم و یکی از ما نقش بیمار را بازی می‌کرد. با دیدن خودروهای مسافربر آن را دربست می‌گرفتیم و در میان راه به بهانه خرید آبمیوه یا شیرموز از راننده می‌خواستیم در کنار خیابان توقف کند. همراه‌مان داروی بیهوشی بود و با خرید آبمیوه در فرصتی مناسب دارو را داخل آبمیوه ریخته و به راننده تعارف می‌کردیم.  سردسته باند در ادامه گفت: با خوردن آبمیوه، نسکافه یا شیرموز مسموم، راننده بیهوش می‌شد و یکی از ما که کنار دست او نشسته بودیم خودرو را متوقف کرده و او را روی صندلی شاگرد نشانده و خودمان پشت فرمان می‌نشستیم و دوباره خودرو به حرکت درمی‌آمد. بعد از آن به محلی خلوت می‌رفتیم و راننده را رها کرده و مدارک و خودروی او را سرقت می‌کردیم.
جعل اسناد
او ادامه داد: در تمام این مدت سه نفر از ما سوار بر خودرویی دیگر، دوستانمان را تعقیب می‌کردیم تا اگر برای همدستانمان اتفاقی افتاد به کمک‌شان برویم. بعد از هر سرقت‌ هم خودروها را در سایت‌های فروش خودرو آگهی می‌کردیم. مدارک خودرو را جعل کرده و عکس خودمان را به جای تصویر مالک خودرو گذاشته و آنها را به فروش می‌رساندیم. در این ماجرا ۶ خودرو سرقت کرده‌ایم و تعدادی از آنها را نیز در شهرستان فروخته‌ایم.
در ادامه تحقیقات، مشخص شد که اعضای این باند به غیر از سرقت خودروی سیروس که منجر به مرگ او شده بود، مرد دیگری را نیز با همین شیوه مسموم کرده‌اند که وی به کما رفته است. تحقیقات برای شناسایی مالباختگان دیگر این پرونده ادامه دارد.

سناریوی عجیب پسر جوان برای دریافت پول از پدرش

پسر جوان برای اینکه از پدرش ۵۰ میلیون تومان پول بگیرد، نقشه گروگانگیری و شکنجه خود را طراحی و اجرا کرد.
به گزارش «ایران»، چند روز قبل مرد میانسالی به پلیس مراجعه کرد و از ربوده شدن پسر جوانش خبر داد و گفت: پسرم اشکان برای کار از خانه خارج شد اما دیگر برنگشت. نگرانش شده و با تلفن همراهش تماس گرفتم، اما گوشی او خاموش بود. چند ساعتی از ناپدید شدن پسرم گذشته بود که شخص ناشناسی از تلفن همراه پسرم تماس گرفت و گفت پسرم را گروگان گرفته و اگر می‌‌خواهیم که زنده بماند، باید ۵۰ میلیون تومان به او پول بدهیم. مرد میانسال ادامه داد: ابتدا باور نکردم، اما دقایقی بعد فیلمی به گوشی تلفن من ارسال شد که دو مرد نقابدار در حال شکنجه پسرم بودند و یک نفر هم از آنها فیلمبرداری می‌‌کرد. پسرم هم با خواهش و التماس از من می‌‌خواست که هر چه آدم‌ربایان می‌‌گویند، گوش دهم.من که خیلی ترسیده بودم، بلافاصله برای نجات جان پسرم ۵۰ میلیونی را که می‌‌خواستند، به کارت پسرم واریز کردم تا آدم ربایان آن را برداشت کنند. پس از واریز پول نیز ساعتی بعد پسرم آزاد شد. با شکایت مرد میانسال و به دستور بازپرس محمدامین تقویان، تحقیقات برای دستگیری سه آدم‌ربا آغاز شد و در ادامه بررسی‌ها سه مرد جوان بازداشت شدند،اما پس از دستگیری متهمان در تحقیقات اولیه منکر آدم‌ربایی شده و ادعای عجیبی را مطرح کردند: ما آدم‌ربایی نکرده‌ایم و فیلمی هم که ارسال کردیم، ساختگی بود. اشکان از دوستان ماست او می‌‌خواست در یک شرکت هرمی عضو شود اما پولی برای عضویت نداشت و پدر و مادرش با اینکه وضع مالی خوبی داشتند، راضی نبودند که این پول را به او بدهند. به همین دلیل او نقشه آدم‌ربایی را کشید و از ما خواست تا با او همدست شویم و برای اجرای این نقشه پولی هم به ما داد. آنها ادامه دادند: به درخواست اشکان، فیلمی از او گرفتیم که انگار او را شکنجه می‌‌کردیم. اما شکنجه‌ای در کار نبود و تمام آن ساختگی بود. فیلم را برای خانواده‌اش فرستادیم و آنها هم پول را واریز کردند. مبلغی از پول را اشکان به ما داد و باقی آن را هم در شرکت
سرمایه‌گذاری کرد.
با ادعای آدم‌ربایان؛ تیم تحقیق به سراغ پسر جوان رفتند که وی به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: می‌‌خواستم عضو شرکت هرمی شوم تا از این طریق پول خوبی به دست بیاورم. اما خانواده‌ام راضی نبودند و همین موضوع باعث شد که به فکر نقشه‌ای بیفتم تا پول را از خانواده‌ام بگیرم.
اعضای باند جاعلان به ۴۳ سال حبس محکوم شدند

تصاحب خانه‌های مردم با سندسازی

 حکم بدوی اعضای باند جعل اسناد رسمی که ۷ملک به مجموع ارزش ۴۰۰میلیارد تومان را در تهران و البرز تصاحب کرده بودند از سوی دادگستری استان البرز صادر شد.
به گزارش میزان، حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز با اعلام این خبر گفت: رسیدگی به این پرونده از آبان سال گذشته با پیگیری حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان البرز در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرج شروع شد؛ شبکه‌ای ۱۷نفره شامل جاعلان حرفه‌ای اسناد در سطح استان‌های البرز و تهران با همکاری برخی از کارکنان ادارات ثبت اسناد و املاک، ثبت احوال و سردفتران اسناد رسمی با شناسایی املاک بلاصاحب، خالی از سکنه، رها شده یا املاکی که مالکین آنها در شهرهای دیگر یا خارج از کشور اقامت داشتند، اقدام به سندسازی و جعل اسناد مالکیت و فروش این املاک می‌کردند.
رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: این باند با تبانی و همکاری دو نفر از سردفتران اسناد رسمی در کرج و تهران و تعدادی از کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک و اداره ثبت احوال از جمله معاون وقت اداره ثبت اسناد و املاک فردیس، با تنظیم مبایعه‌نامه‌های صوری و جعلی، وکالتنامه‌ها و اسناد رسمی مجعول، املاک مذکور را به فروش می‌رساندند.
رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه گفت: سردفتر اسناد رسمی کرج با اطلاع از حریقی که چند سال قبل در یکی از دفاتر اسناد رسمی تهران صورت گرفته و اسناد دفترخانه مذکور در آتش سوخته بود، به جاعلان طریقه جعل سند وکالت به نام دفترخانه مزبور را ارائه داده و در مرحله بعد، از سوی جاعلان وکالتنامه‌هایی مجعول منتسب به دفترخانه آتش گرفته، تنظیم می‌شد. سپس وکالتنامه‌های مجعول برای انتقال املاک شناسایی شده به دفتر اسناد رسمی ارائه و سپس مطابق رویه از آن دفترخانه راجع به اصالت سند وکالت، استعلام می‌شد و طبیعتاً پاسخی با این مضمون که اسناد قدیمی دفترخانه دچار حریق شده و امکان بررسی اصالت وکالتنامه وجود ندارد را دریافت می‌کرد و سردفتر متخلف بر اساس همین پاسخ، به اسناد وکالت جعلی، اعتبار می‌بخشید و بر اساس آن سند وکالتنامه جدید صادر می‌کرد و جاعلان با استفاده از وکالتنامه‌ جدید صادرشده، در دفتر مذکور  یا سایر دفاتر اسناد رسمی نسبت به انتقال املاک اقدام می‌کردند. وی با بیان نحوه شناسایی این باند تصریح کرد: این پرونده زمانی به جریان افتاد که اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز در اصالت یکی از اسناد ارائه شده برای صدور سند تک‌برگی یکی از املاک تردید کرد و با اعلام و گزارش جرم، بلافاصله متقاضی سند با دستور قضایی از طریق حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان البرز بازداشت و پس از انجام تحقیقات، سایر شرکا و اعضای باند نیز شناسایی و بازداشت شدند.
فاضلی‌هریکندی تعداد املاکی که اسناد آنها از سوی این باند جعل، سندسازی و انتقال داده شده را هفت مورد عنوان کرد و گفت: این املاک در استان‌های البرز و تهران و در شهرهای کرج، فردیس، صفادشت، شهریار و سعادت‌آباد تهران به مساحت حدود ۴۶هزار مترمربع و به ارزش تقریبی حداقل ۴۰۰میلیارد تومان بوده است و موضوع مهم در این پرونده شناسایی تمامی اعضای باند از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان البرز و همچنین تعقیب و محاکمه اعضای این باند بدون شکایت اولیه شاکیان خصوصی است، به نحوی که از کل مالکان املاک موضوع این پرونده، تاکنون فقط ۳نفر، آن‌هم پس از اعلام بازداشت اعضای باند برای پیگیری و طرح شکایت مراجعه کرده‌اند و سایر مالباختگان هنوز شناسایی نشده‌اند.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام صدور احکام پرونده از سوی شعبه ۱۰۷دادگاه کیفری دو کرج افزود: در این پرونده برای ۲نفر از ۱۷متهم، در دادسرا قرار منع تعقیب و برای ۱۵نفر کیفرخواست صادر شده بود که یک نفر تبرئه شد و برای ۱۴نفر دیگر به اتهام جعل مادی و معنوی، فروش مال غیر و پرداخت و دریافت رشوه، درمجموع ۴۳سال حبس تعزیری، ۸۶۰میلیارد ریال جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی و شلاق، حکم محکومیت صادر شد. فاضلی‌هریکندی با اشاره به اینکه رأی دادگاه غیرقطعی بوده و قابل تجدیدنظرخواهی است، تأکید کرد: هم‌اکنون کلیه املاک توقیف یا به مالکان آنها مسترد شده و حکم به معدوم شدن اسناد مجعول نیز صادرشده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*