اخبار خراسان جنوبی/کسب مدال طلای ورزشکار خراسان جنوبی در مسابقات پرس سینه و پاورلیفتینگ کشور

 بحای یادداشت

نوع دوستی به وقت گلریزان

جشن گلریزان امسال نیز با حضور گرم مردم  خراسان جنوبی برگزار خواهد شد و در این مراسم جمع زیادی از مردم نوع دوست و خیر برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد وارد عرصه خواهند شد.

این روزها، چه اشک‌هایی که از سر نداری و رنج، بر زمین آرزو ریخته می‌شود و چه دل‌های نازکی که از سر اضطرار و ناراحتی شکسته می‌گردد، دست‌های بی نیرو، چشم‌های پر اشک، قلب‌های آزرده، همه و همه در آرزوی یک تکان فکر و اندیشه و به امید یک حرکت خداجویانه و مهرورزانه از سوی نیکوکاران در همه زمان‌ها، به ویژه روز جشن گل ریزان برای زندان جرایم مالی غیر عمد است.

جشن گل ریزان بهانه‌ای است برای حضور در جمع خیرینی که می‌خواهند گره‌ی بگشایند، شاید این بهانه برای حضور از دست برود ولی همواره مجال هست تا بودن را به باز کردن گره‌ی از مشکلات مردم به ویژه زندانیان جرایم غیرعمد معنای دیگری بخشید.

گاهی هر چقدر هم که بلند و بزرگ باشی باید خم شوی تا دست یکی را بگیری تا او را بلند کنی، آری این روزها اگر چشم خود را بیشتر باز کنیم کودکان زیادی را می‌بینیم که پدر در کانون گرم خانواده نبوده و پدران آنها به دلایل مختلف مانند نفقه، مهریه، تصادف و غیره در زندان به سر می‌برند.

این کودکان آرزو دارند پدر در خانه باشد، آنها با دستان کوچک خود دعا می‌کنند در این جشن گل‌ریزان خیرینی حضور به هم رسانند تا زمینه آزادی پدر آنها فراهم شود.

مبالغ در این جشن زیاد مهم نیستند و کسی به آنها توجهی نمی‌کند بلکه این خود جشن و احساس نوع دوستی و انسان دوستی است که مردم را دور هم جمع کرده تا گره‌ای از مشکلات یک خانواده باز کنند تا شاید بتوانند با آزادی حتی یک زندانی کانون خانواده‌ای را باز هم گرم کنند.

گل‌ریزان به واقع ریختن گل زندگی و امید در چلّه سرمای رنج و سختی و گرفتاری همنوعان و همراهانمان است که با ریختن گلی از شاخسار زندگی خود باغ بقا و بهار وصل را به خانواده‌های در رنج هدیه می‌کنند و زندانیان جرایم غیرعمدی را که از بد حادثه گرفتار شده‌اند، نجات می‌دهند.

امیدواریم هر ساله که در ایام ماه مبارک رمضان سنت زیبا و دیرینه گل‌ریزان و جشن آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به همت ستاد دیه کشور در سراسر کشور برگزار می‌شود، بسیاری از زندانیان دربند به آغوش خانواده‌های خود باز گردند.

 

به همت هنرجویان فردوس رقم خورد

ختم شدن خودباوری و تلاش به ساخت خودرو

گروهی از هنرجویان شهرستان فردوس با ساخت خودرویی قدیمی، نشان دادند که خودباوری و تلاش می‌تواند سبب خلق شگفتی‌های جدید شود.

هر زمانی که کار و تلاش چاشنی خود باوری شود، نتیجه‌ای بزرگ حاصل می‌شود که می‌تواند اعجاب انگیز هم باشد.

این بار دانش آموزان هنرستان شهید قویم شهرستان فردوس توانسته اند با طراحی یک خودروی لوکس قدیمی، گامی بزرگ را در کاربردی کردن دروس بردارند.

این خودرو با تلاش هنرجویان و هنرآموز این هنرستان از ابتدای سال تحصیلی طراحی و ساخته شده است.

فهم بهتر دروس عملی با طراحی خودرو

یکی از هنرجویان هنرستان شهید قویم که در ساخت این خودرو مشارکت داشته است گفت: در ابتدا تنها در زنگ‌های کلاسی به طراحی خودرو مشغول می‌شدیم، اما هر چه کار پیشرفت کرد، تلاش ما نیز بیشتر شد.

او گفت: تمامی قطعات این خودرو را هنرجویان تهیه و به هم متصل کرده اند و خروجی کار یک خودروی لوکس قدیمی شده است که در فهم عملی دروس نیز به ما کمک کرده است.

یکی دیگر از هنرجویان گفت: تا پیش از ساخت این خودرو درک نادرستی از سیستم تعلیق و فرمان خودرو داشتم که با کاربردی کردن مطالب آموخته شده، درک درستی را کسب کردم.

او گفت: گروهی از هنرجویان کار طراحی و ساخت موتور، تعدادی از افراد سیم کشی و برخی‌ها هم سایر امور مربوطه را انجام دادند و با این کار گروهی توانستیم محصولی جدید را تولید کنیم.

به مزایده گذاشته شدن خودرو برای اجرای طرح های پژوهشی

ناصری هنرآموز مکانیک هنرستان شهید قویم فردوس گفت: در ابتدای سال تحصیلی این جرقه در ذهنم زده شد که می‌توان با طراحی خودرو دروس را برای هنرجویان ساده سازی کرد و به فهم مطالب کمک کرد.

او گفت: امیدوارم با تلاش هنرجویان، هر ساله بتوانیم طرح‌های پژوهشی جدیدی را مانند این خودرو پیاده سازی کنیم و نقشی مهم در پیاده سازی دروس به صورت عملی ایفا کنیم.

ناصری گفت: در ابتدا تصور نمی‌کردم هنرجویان توانایی ساخت خودرو را داشته باشند، اما با پیشرفت کار، این باور در من به وجود آمد.

صلاحی رئیس هنرستان شهید قویم باغشهر اسلامیه گفت: قرار است این خودرو به مزایده گذاشته شود و عواید حاصل از آن خرج امور پژوهشی هنرستان شود.

 

 

 

امکان ساخت مسکن ویلایی در خراسان جنوبی وجود دارد

امکان ساخت مسکن ویلایی در خراسان جنوبی وجود دارد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در ارتباط با طرح نهضت ملی مسکن و احداث واحدهای مسکونی در قالب طبقات یا ویلاسازی، در برخی شهرهای استان مشکل تامین زمین نداریم و می‌توان با تامین زمین ویلاسازی کرد.

وحید داعی روز پنجشنبه در نشست شورای مسکن استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده در همه شهرهای استان مشکل تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن رفع شد.

وی گفت: عمده‌ترین موضوع در طرح نهضت ملی مسکن اکنون تامین خدمات به‌ویژه آب و برق در برخی سایت‌ها بوده که در حال پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: به عنوان مثال در شهرهایی مانند سرایان، آیسک، سه قلعه، بشرویه، طبس مشکل زمین وجود ندارد و با توجه به اقلیم و فرهنگ منطقه می‌توانیم به سمت ویلاسازی حرکت کنیم.

وی گفت: این موضوع شاید هزینه‌های زیرساختی را افزایش داده یا تبعات اجتماعی ایجاد کند چون در طرح اقدام ملی مسکن واحدها در قالب طبقه احداث می‌شد اما این درخواست اکثر متقاضیان و به‌تبع فرمانداران شهرستان‌های مربوطه است.

داعی در ارتباط با آخرین وضعیت تامین زمین در شهرستان سرایان گفت: شهر سرایان دارای هزار و ۱۱۰ نفر متقاضی مسکن است که ۴۰ هکتار زمین زمین شده که برای احداث ویلایی در این مساحت ۹۰۰ واحد و در قالب طبقه هزار و ۸۰۰ واحد قابل ساخت است و مشکل زمین وجود ندارد.

وی ادامه داد: در شهر سه قلعه پنج هکتار اراضی به شهر الحاق شده که قابلیت احداث ۱۱۳ واحد و در صورت طبقه ۲۲۵ واحد است، در شهر آیسک ۶ هکتار الحاق شده که قابلیت احداث ۱۷۱ واحد یک طبقه و ۳۴۰ واحد دوطبقه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات سایت ۲۷ هکتار مسکن ملی بیرجند تصریح کرد: در این سایت با مشکل تامین آب و برق مواجه هستیم که باید شرکت‌های خدمات‌رسان همکاری بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: برخی متقاضیان درخصوص نحوه واریز ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه گلایه دارند که پیشنهاد می‌دهیم در صورت امکان نصف این مبلغ هنگام ثبت‌نام و مابقی هنگام اجرای فونداسیون دریافت شود.

این موضوع به این شرط که وزارت راه و شهرسازی با پیشنهاد مربوطه موافقت کند در جلسه شورای مسکن استان مصوب شد.

یکی دیگر از دستورکارهای این جلسه بررسی آخرین وضعیت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر آیسک سرایان بود.

داعی افزود: برای این منطقه ۷.۵ هکتار زمین در حاشیه شهر آیسک برای واگذاری به متقاضیان تامین شده است در حالی که شهروندان و متقاضیان خواستار واگذاری هشت هکتار اراضی موقوفه در داخل شهر هستند.

وی گفت: برای تامین مصالح ساختمانی گروه‌های ساخت در اراضی نهضت ملی مسکن، توافقنامه‌ای با سازمان صنعت، معدن و تجارت منعقد شده تا مصالح در محل سایت و با ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت کمتر از نمایندگی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: برای این منظور زمین در اختیار نمایند سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنواتن اتحادیه مصالح‌فروشان قرار می‌گیرد تا گروه‌های ساخت به راحتی مصالح را خریداری کنند.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی هم گفت: برای رفع مشکل تامین آب سه شهر سرایان، سه قلعه و آیسک زیرساخت‌ها آماده است ولی اگر واحدها در قالب طبقه باشد هزینه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

سالاری افزود: در خصوص تامین آب مورد نیاز سایت ۲۷ هکتاری بیرجند، سایت ۲۰ و ۷۹ هکتاری طبس تا ۲۰ اردیبهشت نهایت پایان ماه این قول را می‌دهیم در صورتیکه فرماندار یک نماینده معرفی کند چند کنتور شارژی برای استفاده آب برای متولیان و متقاضیان در سایت تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هم گفت: به لحاظ تامین برق در سه شهر مذکور مشکل نداریم، طراحی و برآوردها در این مناطق انجام شده است.

مهدی دادگر افزود: درخواست داریم چون شبکه‌های برق باید دارای حریم باشد معابر با عرض مناسب طراحی شود تا پست قوی‌تر و شبکه‌های فشار قوی در نظر گرفته شود و در آینده با مشکل مواجه نشویم.

وی بیان کرد: برخی عملیاتی ساختمانی مانند جوشکاری با استفاده از شبکه برق مجاز نیست و باید از تجهیزات دیگر استفاده شود.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی هم با اشاره به تامین وثیقه توسط متقاضیان و مشکلات ناشی از آن گفت: طرح نهضت ملی همه دغدغه و کار بانک مسکن شده است.

غلامرضا زنده‌طلب افزود: بنیاد مسکن ۵۰۰ نفر نیست لذا فقط توپ را در میدان بانک نیاندازید، قصد ما باید این باشد که کار پیش برود و واحدها احداث شود.

وی بیان کرد: برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان و آزادسازی آن باید ابتدا فونداسیون اجرا شود چون روی زمین خالی تسهیلات نمی‌دهیم.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین مشتری‌های بانک باید اعتبارسنجی شوند چون پول مردم دست ما امانت است، بنابراین در قبال ضمانت نامه بانکی، اعتبارسنجی بانکی هم انجام می‌دهیم که پیشرفت فیزیکی طرح، نداشتن چک برگشتی و از این قبیل مهم است.

در این نشست ۶ دستور کار از جمله مصوبات ششمین جلسه شورای مسکن استان، بررسی مشکلات سایت ۲۷ هکتاری طرح اقدام ملی مسکن بیرجند، بررسی و اتخاذ تصمیم درخصوص تعداد طبقات واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن در شهرهای مختلف، اتخاذ تصمیم درباره نحوه واریز ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه متقاضیان و آخرین وضعیت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای آیسک، خضری دشت بیاض و نیمبلوک قاین مورد بررسی قرار گرفت.

سهمیه خراسان جنوبی ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در چهار سال آینده است که از این تعداد ۲۲ هزار واحد شهری و ۱۸ هزار واحد مسکن روستایی است.

 

 

بسیج نیرویی موثر برای جلوگیری از جریان سازی‌ و فتنه دشمنان/۲-۳

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بسیج عاملی موثر برای جلوگیری از جریان سازی‌ها و فتنه دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در حاشیه اجلاس عمومی بسیجیان شهرستان بیرجند گفت: گا‌ها بسیج نیرویی موثر برای جلوگیری از جریان سازی‌هاپیش می‌آید که عوام و حتی افراد خاص نمی‌توانند سنخیت بین علت و معلول را در شرایط کنونی جامعه درک کنند که تبیین این موضوع بر عهده بسیج است.

وی گفت: در زمان قبل از انقلاب جریان‌های طاغوت حاکم بود، اما مردم طاغوتی نبودند و از آن جایی که فرهنگ‌های نیک را از علمای دین می‌گرفتند جبهه مخالف آن‌ها بودند.

آیت الله عبادی گفت: بعد از انقلاب نیز جریانات طاغوت آثار سوء و مخربی از خود بروز داده اند؛ به طور مثال امروزه با هنجار شکنی‌های حجاب، افزایش قتل و درگیری در کشور رو به رو هستیم، اما ریشه آن به فساد‌های قبل از انقلاب باز می‌گردد و دشمن همچنان در تلاش است با فتنه‌های خود فرصتی به مردم برای اشاعه فرهنگ انقلابی ندهد که در این مورد بسیج عامل موثری برای جلوگیری از فتنه‌های آنان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برای کمک به جامعه و تبیین آن باید آگاه بود تا دشمن با استفاده از صحنه سازی‌های کاذب اثر سوء روی افکار مردم نگذارد.

وی گفت: بسیج تاکنون به وظیفه خود به طور دقیق عمل کرده و اقدامات موثری در آگاه سازی جامعه صورت گرفته است که بهبود بیشتر شرایط نیازمند استمرار تلاش‌ها و حتی تلاش‌های بیشتر است.

 

برگزاری مسابقات چند جانبه کشتی فرنگی در بیرجند

مسابقات چند جانبه کشتی فرنگی یادواره شهدای کشتی‌گیر شهرستان بیرجند برگزار می شود.

 در این مسابقات دو روزه ۱۱۵ ورزشکار نونهال در ۱۲ وزن از استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان،خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی حضور دارند.
مسابقات یادواره شهدای کشتی گیر شهرستان بیرجند جهت آمادگی تیم بیرجند به منظور حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی در سنندج در سالن شهیدین قاسمی بیرجند برگزار می شود.

 

لیگ برتر هندبال مردان ایران | گذر نماینده خراسان‌جنوبی از سد پاس ناجا/۷

در سی‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور تیم زغال‌سنگ طبس بر پاس ناجا قم غلبه کرد تا گامی به مرحله پلی‌اف رقابت‌ها نزدیک‌تر شود.

لیگ برتر هندبال مردان ایران | گذر نماینده خراسان‌جنوبی از سد پاس ناجا

به گزارش  فارس، در رقابت‌های مرحله سوم دور برگشت سی‌وچهارمین لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور تنها نماینده خراسان‌جنوبی در سالن شهید سجادی شهر اصفهان مقابل تیم پاس ناجا قم به میدان رفت.

تیم هندبال زغال‌سنگ طبس در نیمه نخست این رویداد ملی با بهره‌گیری از تجربیات میدانی خود گام در زمین حریف گذاشت و از همان لحظات ابتدایی با شوت‌های سنگین بازیکنان خود دروازه حریف را به لرزه انداخت.

نیمه اول این دیدار با نتیجه ۱۹ بر ۱۱ به سود نماینده خراسان‌جنوبی در برابر تیم هندبال استان قم به اتمام رسید و ورزشکاران برای استراحت و استفاده از ارشادات مربیان به رختکن رفتند.

در نیمه دوم بازی نیز این تیم هندبال زغال‌سنگ‌ طبس خراسان‌جنوبی بود که بارها به دروازه تیم پاس‌ ناجا قم هجوم برد و در انتها با نتیجه ۴۰ بر ۳۱ بر حریف خود غلبه کرد تا امیدوار به حضور در پلی‌اف لیگ‌برتر هندبال باشگاه‌های کشور باشد.

نمایند خراسان‌جنوبی در چهارمین بازی خود از دور سوم برگشت بازی‌های سی‌وچهارمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور روز جمعه ۲۶ فرودین‌ماه به مصاف تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون می‌رود.

 

 

 

 

 

۶۱۷ هزار تن به ظرفیت استخراج معادن خراسان جنوبی اضافه شد/۳

۶۱۷ هزار تن به ظرفیت استخراج معادن خراسان جنوبی اضافه شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۳۶ معدن جدید سال ۱۴۰۰ در این استان راه‌اندازی شد که از این معادن سالانه ۶۱۷ هزار تن ماده معدنی استخراج می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، عباس جرجانی افزود: ۹ معدن بنتونیت، ۶ معدن خاک صنعتی، چهار معدن مگنتیت، سه معدن مس، ۲ معدن گانیت، ۲ معدن هماتیت و از زغال‌سنگ، فوزالان، سنگ چینی، طلا، کائولن، کرومیت، گل سفید، مرمریت، منیزیت هر کدام یک معدن در استان راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: از این تعداد بیشترین معادن در شهرستان طبس با ۱۱ معدن، شهرستان‌های سربیشه با پنج و نهبندان با پنج معدن بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی مجموع ذخایر این معادن را ۲۶ میلیون و ۸۱ هزار تن اعلام کرد.

وی با اشاره به مساحت ۳۷۲ کیلومتر مربعی معادن راه‌اندازی شده در سال گذشته گفت: ۱۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این معادن سرمایه‌گذاری شده است.

جرجانی فعال‌سازی معادن و محدوده‌های معدنی را از برنامه‌های اصلی استان عنوان کرد و افزود: این برنامه محوری با بهره‌گیری از آخرین نتایج اکتشافات معدنی و جذب سرمایه‌گذاران واجد صلاحیت در سال جاری نیز با قوت ادامه دارد.

 

 

توقیف ۳۸ دستگاه موتور سیکلت متخلف در بیرجند/۴

جانشین فرمانده انتظامی”بیرجند” از اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: ۳۸ دستگاه موتور سیکلت و ۳ خودرو متخلف در این طرح توقیف شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”مهدی شکوهی راد” اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به منظور برخورد با موتورسیکلت سواران و خودروهای متخلف، ایجاد مزاحمت و حرکات نمایشی؛ طرح ارتقأ امنیت اجتماعی در سطح شهرستان بیرجند اجرایی شد.

وی بیان داشت: این طرح با حضور تیم های گشتی پلیس اجرایی شد و در پایان ماموران ۳۸ دستگاه موتورسیکلت و ۳ خودروی متخلف را متوقف و روانه پارگینگ کردند.

 

 

 

 

ماه رمضان بهترین فرصت برای تفکر

امام جمعه موقت بیرجند بر بهره گیری هر چه بیشتر از فیوضات ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی،امام‌جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به ماه مبارک ماه رمضان بهترین فرصت برای تفکررمضان و بهره‌گیری از فیوضات این ماه پر خیر و برکت بااشاره به آثار و برکات روزه گفت: روزه باعث صفای قلب می‌شود و مغز را آماده تفکر می‌کند.

 

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به اینکه در ماه رمضان وقوع جرم و جنایت کاهش می یابد گفت: دشمن این اثر دین را فهمیده است لذا غیرت دینی جوانان ما را هدف قرارداده است و باید بستر‌های لازم برای جوانان فراهم شود تا زمینه‌های لازم برای روزه‌ی آنان فراهم شود، زیرا دشمنان ما از تعهد و تدین ما ضربه و سیلی‌خورده اند بنابراین جوانان ما را هدف قرار اده اند.

 

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) گفت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت دارای فضائل و کمالات فراوانی بود و  امروز هم مسئولان باید بها تاسی به این امام همام از مردم و محرومان حمایت کنند.

 

حجت‌الاسلام مشرفی با اشاره به  ۲۶ فروردین سالروز رحلت آیت‌الله محمدتقی بافقی از مقام علمی این عالم گران‌قدر تجلیل کرد و گفت: این عالم گرانقدر خار چشم طاغوت و استکبار بود.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و خدا قوت به این دلاورمردان گفت: در زمانی‌که گروه های مختلف از ارتش در کردستان و خوزستان علیه دشمن درحال نبرد بودند منافقین زمزمه انحلال ارتش را سر داد، ولی امام راحل با قدرت در مقابل این توطئه دشمنان ایستادند و روز ۲۹ فروردین را بنام روز ارتش نام‌گذاری کردند.

 

حجت الاسلام مشرفی از صداوسیما برای پخش برنامه‌ زندگی پس‌از زندگی تشکر کرد و گفت:در شرایطی که دشمن برای دین‌زدایی همواره تلاش می‌کنند پخش این‌گونه حقایق بسیار  اثربخش است.

 

وی همچنین به پخش فیلم سینمایی موقعیت مهدی با فروش بیش‌از ۸ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: مردم مشتاق این‌گونه برنامه‌ها هستند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اولین شب قدر افزود: مردم باید از فیوضات و فضیلت این شب استفاده و تفکر کنند که بالاترین عبادت است.

 

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا هم در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری ایران یکی از قدرتمند ترین ارتش های دنیاست، گفت: اگر امروز دشمنان ما به مرزها های ما نظر داشته باشند، بدانند که دست آنها را قطع خواهیم کرد.

امیر شاطری افزود: ارتش مکتبی، انقلابی و در صحنه است و تاکنون وارد هیچ بازی سیاسی نشده است و همواره پشتیبان و در خط ولایت فقیه خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از ایرنا:

رسانه‌ها بر انعکاس توانمندیها و امیدآفرینی متمرکز شوند/۳

 

استاندار خراسان جنوبی گفت:رسانه‌ها باید بر انعکاس داشته‌ها و امیدآفرینی بین مردم متمرکز شوند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ جواد قناعت با بیان این مطلب در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان و در جمع خبرنگاران این مرکز اظهار داشت: باید رسانه‌ها در سطح کشور و خراسان جنوبی به سمت ترویج موضوعات امیدآفرین حرکت کنند و برای این منظور واقعیت‌ها منعکس شود.
به گفته وی؛ براساس فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید در مردم امید ایجاد کنیم و جهاد تبیین هم با چهار رکن که معظم له برای آن برشمردند، به همین موضوع برمی‌گردد.
وی با تأکید بر اینکه باید حداکثر تلاش‌ها در راستای این باشد که خراسان جنوبی روی آنتن ملی برود گفت: تحقق این امر برعهده رسانه‌هایی مانند خبرگزاری جمهوری اسلامی است تا از فرصت انتشار اخبار و گزارش‌های مربوط به استان در سطح ملی بهره گرفته شود.
استاندار افزود:ما همیشه عادت کرده‌ایم که رسانه‌ها موضوعات منفی و بعضاً ناامیدکننده را انعکاس دهند و ذائقه مردم هم به این سمت رفته است.
قناعت گفت: عادت مردم و گروه‌های مرجع به سمت موضوعات منفی است که البته گروه‌های مرجع، مردم را بیشتر به این سمت عادت داده‌اند و بیشتر روی نداشته‌هایمان متمرکز شده‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه همه ما باید خیلی بیشتر بر داشته‌های خودمان متمرکز شویم اضافه کرد: نداشته‌ها را هم می‌شود نه از موضع یأس و ناامیدی بلکه آنها را با رویکرد امیدآفرینی به مردم انعکاس دهیم.
به گفته وی؛ باید در هر جایی براساس ادبیات خاص خود صحبت کنیم به عنوان مثال در جریان حضور مسئولان کشوری در استان باید مشکلات خراسان جنوبی را به‌خوبی در راستای حل آنها منعکس کنیم اما در کنار مردم در گفتار ما باید با نگاه نشاط‌آور و امیدآفرین باشد.
قناعت تأکید کرد: باید از هر فرصتی که خراسان جنوبی روی آنتن ملی برود، استفاده کنیم که این رسالت بر دوش ایرنا و سایر رسانه‌هاست.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی دارد که باید برای فعال‌سازی و بهره‌برداری از آنها تلاش مضاعف شود، اظهار امیدواری کرد: با این فضای همدلی و کار که در سطح ملی و استان به وجود آمده، در چند سال آینده شاهد پیشرفت و توسعه استان باشیم.
استاندار خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی ما معرفی خراسان جنوبی در سطح ملی و ایجاد فضای کار، هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها در راستای توسعه همه‌جانبه است.
قناعت متذکر شد: در همین مدت کوتاه از فعالیت دولت سیزدهم و حضور در استان کارهای خوبی صورت گرفته یا در حال انجام است که انتظار می‌رود با برنامه جامع به مردم اطلاع‌رسانی شود.
وی پیگیری‌های مستمر برای بازگشت بالگرد شهرستان طبس به آشیانه خود در روزهای پایانی سال گذشته را مثال زد و گفت: پیگیری‌های زیادی برای این منظور در مرکز کشور انجام شد که در نهایت پیگیری‌ها به نتیجه رسید و بالگرد در روزهای پایانی سال گذشته به شهرستان بازگشت.
به گفته وی؛ آثار اجتماعی راه‌اندازی آشیانه و بازگشت بالگرد اورژانس هوایی به طبس از جنبه درمانی آن بیشتر بوده و اخبار آن در رسانه‌ها منتشر شد اما انتظار می‌رفت در سطح گسترده تری به این موضوع که از مطالبات مردم منطقه بود، پرداخته شود.
استاندار با اشاره به اینکه سفرهای شهرستان‌ی طبق برنامه پیش می‌رود، افزود: خروجی این سفرها و نتایج اجرای مصوبات باید در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا مردم هم بدانند به وعده‌ها عمل شده است.
مدیر و خبرنگاران ایرنا خراسان جنوبی نیز در این دیدار که مدیرکل دفتر استاندار، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و مشاور رسانه‌ای استاندار حضور داشتند، به بیان فعالیت‌های این مرکز، مطالبات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

 

کسب مدال طلای ورزشکار خراسان جنوبی در مسابقات پرس سینه و پاورلیفتینگ کشور/۷

کسب مدال طلای امیر حسن هاشمی در مسابقات پرس سینه و پاورلیفتینگ قهرمانی کشور

امیر حسن هاشمی در مسابقات پرس سینه و پاورلیفتینگ قهرمانی کشور مدال طلا کسب کرد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، امیر حسن هاشمی ورزشکار افتخار آفرین استان و شهرستان نهبندان، در مسابقات پرس سینه و پاورلیفتینگ بدون لوازم قهرمانی باشگاههای کشور انتخابی تیم ملی، به میزبانی شهرستان چالوس؛ عنوان قهرمانی و مدال طلای این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص داد .

در دیدار مدیر کل کانون خراسان جنوبی و فرماندار خوسف عنوان شد؛

نقش مهم کانون در شکوفایی استعدادها و آموزش مهارت‌های زندگی/۲

نقش مهم کانون در شکوفایی استعدادها و آموزش مهارت‌های زندگی

طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی با فرماندار شهرستان خوسف دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ مدیر کل کانون استان در این دیدار با اشاره به مهمترین برنامه‌های کانون در سال جاری گفت: بیشترین تمرکز کانون در سال جاری بر پرورش حس دینی در کودکان ونوجوانان، آموزش مهارت‌های زندگی و حرکت در جهت تحقق شعار سال و تولیدات فرهنگی در حوزه کودک ونوجوان خواهد بود.

وی در بخشی از گفت‌وگوی خود با فرماندار، فضای فعلی کانون در شهرستان را متناسب با نیاز مخاطبان کانون ندانست و خواستار مساعدت وی در خصوص واگذاری زمین و اختصاص اعتبار لازم در جهت احداث مرکز فرهنگی و هنری کانون در این شهرستان شد.

در ادامه این دیدار ایمانی فرماندار خوسف نیز طی سخنانی، آموزش‌های کانون را مکمل آموزش‌های رسمی آموزش و پرورش دانست و گفت: کانون نقش مهمی در شکوفایی استعدادها و آموزش مهارت‌های زندگی و حتی شغلی در کودکان و نوجوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی را دارد.

وی در پایان در خصوص بررسی و پیگیری احداث مرکز فرهنگی و هنری کانون در این شهرستان قول مساعد داد.

وجود شرکت هواپیمایی مختص خراسان جنوبی، یکی از راه های تقویت فرودگاه های استان
وجود شرکت هواپیمایی مختص خراسان جنوبی، یکی از راه های تقویت فرودگاه های استان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: یکی از راه های تقویت فرودگاه ها و افزایش پروازها در استان، وجود شرکت های هواپیمایی مختص خراسان جنوبی است.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده با بیان این مطلب در جلسه هماهنگی سفرهای  حج تمتع استان خاطرنشان کرد: در راستای پیشرفت استان، تقویت زیرساخت های توسعه ای نظیر افزایش پروازها و تأمین زیرساخت های فرودگاه ها، بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی اظهار داشت: پروازهای ما به دلایل مختلف از  نظم و ثبات  خوبی  برخوردار نیستند، لذا پروازها باید سامان دهی شوند تا دغدغه کسانی که از این پروازها استفاده می کنند، مرتفع گردد.
معاون استاندار تأکید کرد: پیرو برگزاری جلسات و نشست هایی که با ایرلاین های مختلف انجام شده، این آمادگی وجود دارد تا  بعد از ماه  مبارک رمضان پروازها به صورت منظم و مستمر در استان انجام شود.
عباس زاده اظهار داشت: تنظیم پروازها و احصای نیازهای استان  در بحث پروازی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح نمود: با توجه به اعزام هرساله زائران سفر معنوی حج، جلسه هماهنگی لازم برای این سفر برگزار شد و هماهنگی های لازم از نظر زیرساختی ،شرکت های هواپیمایی و ترابری   صورت پذیرفت.
معاون استاندار ادامه داد: یکی از موارد  بسیار مهم در راستای  تقویت فرودگاهی و پروازی استان، وجود ایرلاینی است که در استان مستقر باشد  و بتواند خدمات ویژه ای ارائه دهد  لذا این مسئله با حضور دستگاه های مرتبط بررسی گردید.
عباس زاده متذکر شد: چگونگی رسیدن به این هدف مهم در جلسات آتی پیگیری و پس از حصول نهایی  نتیجه به اطلاع عموم مردم استان خواهد رسید.
وی افزود: این مسئله از دغدغه های مردم و نیازهای اساسی توسعه استان می باشد که امیواریم در کمترین زمان  ممکن خط هوایی مختص استان در فرودگاه بین المللی شهید کاوه راه اندازی شود.

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:
بهره برداری از شبکه های آبرسانی و گازرسانی ناحیه صنعتی حاجی آباد تا هفته دولت

 

استاندار خراسان جنوبی بر بهره برداری از شبکه های آبرسانی و گازرسانی ناحیه صنعتی حاجی آباد تا هفته دولت تأکید نمود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت در جریان بازدید از ناحیه صنعتی حاجی آباد، بر تأمین زیرساخت های این مجموعه تأکید نمود.
تأکید بر تأمین زیرساخت های آبرسانی و گازرسانی به این ناحیه صنعتی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی مستقر صورت گرفت.
در حال حاضر دو واحد تولیدی و سه طرح صنعتی در ناحیه صنعتی حاجی آباد در حال فعالیت می باشند.
با دستور ویژه استاندار، شبکه گازرسانی و آبرسانی ناحیه صنعتی حاجی آباد در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.

 

 

 

رفع مشکل آب شرب روستای خطیبی زیر کوه تا یک ماه آینده/۲

استاندار خراسان جنوبی برای رفع مشکل آب شرب اهالی روستای خطیبی، دستور ویژه صادر کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با حضور در روستای خطیبی از توابع شهرستان زیرکوه،
برای رفع مهمترین مطالبه مردم و تأمین آب شرب اهالی روستا دستور ویژه صادر کرد.
وی کلیه دستگاه های متولی را مکلف نمود با تعبیه مخزن و تأمین زیرساخت های لازم، مشکل آب شرب مردم روستا را تا یک ماه آینده برطرف نمایند.
شبکه آبرسانی این روستا به دلیل پایدار نبودن آب در منطقه، مدتهاست بلااستفاده مانده و با این دستور استاندار و ضرب الاجل تعیین شده برای دستگاه های متولی، این شبکه دوباره جان خواهد گرفت.

 

 

 

برگزاری همایش مادران آسمانی و تجلیل از مادران شهدا در زیرکوه/۲

همزمان با اولین سالگرد درگذشت مادر بزرگوار سردار شهید والامقام حاج محمد ناصر ناصری، همایش مادران آسمانی و تجلیل از مادران شهدا در شهرستان زیرکوه برگزار شد.
این همایش به همت قرارگاه جهادی شهید ناصری و با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و مردم در مسجد فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شهر حاجی آباد برگزار شد.

 

 

 

 

موارد مصارف زکات به اطلاع مردم برسد/۲

معاون فرماندار بشرویه در جلسه شورای زکات و شورای زکات فطره شهرستان گفت: برنامه ریزی لازم به منظور جمع آوری زکات فطره در تمامی نقاط شهری و روستایی بشرویه باید صورت پذیرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ سید محمود پناهی افزود: دبیرخانه زکات باید موارد مصارف زکات را به اطلاع مردم برساند چرا که این امر باتوجه به اینکه زکات پرداختی در همان شهر و روستا مورد مصرف قرار میگیرد، عاملی برای تشویق افراد بمنظور پرداخت زکات می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمعلمی امام جمعه شهرستان بشرویه نیز در این جلسه گفت:سخت ترین واجب زکات است.
وی با بیان اینکه جمع آوری زکات از شئونات حکومت اسلامی است افزود: حاکمیت اسلامی وظیفه دارد سازوکاری فراهم کند که زکات را از مردم بگیرد.

 

 

 

مدال برنز مسابقات جهانی برزیل از آن تیرانداز خراسان جنوبی/۷

نجمه خدمتی تیرانداز خراسان جنوبی در قالب تیم ملی تفنگ زنان در مسابقات جهانی برزیل به مدال برنز دست یافت.

 تیم تفنگ زنان با ترکیب فاطمه امینی، فاطمه کرم‌زاده و نجمه خدمتی در مرحله اول مدال برنز مسابقات جهانی برزیل از آن تیرانداز خراسان جنوبیجایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

تیم ایران در مرحله دوم با ۶۲۳.۱ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت و برای کسب مدال برنز با دانمارک رقابت کرد.

 

تیم ملی تفنگ زنان کشورمان در نهایت با برتری ۱۶ بر ۶ در مصاف با حریف پیروز شد و با کسب مدال برنز دومین مدال کاروان ایران در این مسابقات را به دست آورد.

 

 

اعزام ورزشکار خراسان جنوبی به مسابقات آسیایی/۷

ورزشکار خراسان جنوبی و عضو تیم ملی پارا دوومیدانی در جمع ورزشکاران اعزامی ورزشکار خراسان جنوبی در جمع ورزشکاران اعزامی به مسابقات آسیایی هانگژوی چینبه مسابقات آسیایی هانگژوی چین ۲۰۲۲ قرار گرفت.

 

علی اشتری از بین ۸۹ ورزشکار کشور در بین ۲۵  ورزشکار که بهترین رکوردهای اول تا سوم مسابقات آسیا از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ را کسب کرده بودند قرار گرفت و در اردوی تیم ملی حضور یافت.

 

وی در این اردو برای رقابت در رشته دومیدانی ماده طول در مسابقات آسیایی هانگژوی چین ۲۰۲۲ انتخاب شد.

اشتری هم اکنون در اردوی تیم ملی به سر می برد که تا اردیبهشت ادامه دارد.

این تیم ۶ تیر ماه به مسابقات قهرمانى جهان تونس و پس از آن مهرماه  به مسابقات آسیایی هانگژوی چین ۲۰۲۲ اعزام می شود.

 

 

 

درگذشت مادر شهید سردار صفر علی رضایی/۲

مادر شهید صفر علی رضایی در بیرجند به فرزند شهیدش پیوست.

مرحومه رقیه زارعی مادر شهیدصفر علی رضایی به علت کهولت سن دارفانی را وداع گفت.
پیکر این مادر شهید ساعت ۱۴:۳۰ پنج شنبه از غسالخانه بیرجند تشییع و در روستای نوگیدر بیرجند به خاک سپرده می‌شود.
شهید صفر علی رضایی در تاریخ ۱۳۳۸ در روستای نوگیدر از توابع شهرستان بیرجند متولد و در تاریخ ششم مرداد ۱۳۶۷ در منطقه اسلام آباد غرب در عملیات مرصاد به فیض شهادت نائل شد و در بیرجند به خاک سپرده شد.

 

 

 

 

 

تولید اولین محصول مس کاتدی خراسان جنوبی/۲

اولین محصول مس کاتدی خراسان جنوبی در قائنات تولید شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، این محصول با توسعه واحد فرآوری در جوار معدن مس دزوکی شهرستان قائنات تولید اولین محصول مس کاتدی خراسان جنوبیتولید می‌شود که ظرفیت سالانه آن هم اکنون ۲۰۰ تن است و در آینده به ۳۶۰ تن افزایش می‌یابد.

به گفته رئیس سازمان صمت استان این واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان بخش خصوص ایجاد شده که برای بیش از ۷۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

جرجانی افزود: بدین ترتیب زنجیره تولید، از ماده معدنی مس تا محصول نهایی در این معدن کامل شد که ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خروج ماده معدنی از استان را بدنبال دارد.

وی گفت: ظرفیت بالای واحد فرآوری و کنسانتره مس باعث شده تاعلاوه بر فرآوری تمامی مواد معدنی استخراجی از معدن دزوکی، از سایر معادن مس استان نیز برای فرآوری به این واحد ارسال شود.

مس بیش‌ترین کاربرد را در صنعت برق و الکترونیک دارد و از کاتد مس برای تولید سیم و مفتول مسی، ساخت ورق‌ها و لوله‌های مسی استفاده می‌شود.

 

 

 

 

 

تامین آب مورد نیاز مجتمع فولاد قاینات از منابع غیر شرب/۲

در دیدار نماینده مردم شهرستانهای قائنات و زیرکوه در مجلس و مدیر عامل شرکت فولاد ایران مقرر شد دغدغه مردم این شهرستان در خصوص تأمین آب مورد نیاز مجتمع فولاد رفع شود.

اسحاقی در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: در دیدار با آقای آقاجانلو مدیرتامین آب مورد نیاز مجتمع فولاد قاینات از منابع غیر شرب عامل شرکت فولاد ایران، آقای رسول احمدزاده به عنوان سرپرست مجتمع فولاد قاینات معرفی و برنامه خود را ارائه کردند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد با توجه به پیشرفت ۸۵ درصدی بخش فولادسازی در تکمیل آن تسریع و به زودی شاهد بهره برداری از این بخش باشیم.

نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه گفت: با توجه به تولید آهن اسفنجی امیدواریم شاهد اجرای تعهدات اجتماعی مجتمع پس از هماهنگی های لازم باشیم.

آقای اسحاقی افزود: در خصوص تصفیه فاضلاب شهر قاینات نیز شرکت ملی فولاد مکلف شد هر چه سریعتر نسبت به انعقاد قرارداد با آبفای استان اقدامات لازم را انجام دهد و دغدغه مردم این شهرستان در تأمین آب مورد نیاز مجتمع فولاد رفع شود.

وی گفت: همچنین در خصوص انتقال آب خلیج فارس اقدامات لازم صورت گرفته و در این پروژه شاهد روند اجرای مناسب آن هستیم و خواسته ما از مجتمع فولاد قاینات اینست که نسبت به تسریع این پروژه اصرار و نظارت لازم را انجام دهد.

 

 

 

گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید احسان اسماعیلی در بیرجند/۳

یاد و خاطره شهید احسان اسماعیلی از شهدای افغانستانی دوران دفاع مقدس گرامی‌داشته شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید احسان اسماعیلی از شهدای افغانستانی از گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید احسان اسماعیلی در بیرجندسوی حوزه هنری استان در هفته هنر اسلامی در مسجد امین بیرجند برگزار شد.

 

رئیس حوزه هنری استان در این مراسم گفت:شهدای زیادی از ایران اسلامی در کشور افغانستان و همچنین شهدایی از کشور افغانستان را داشته‌ایم که یکی از آنان شهید اسماعیل احسان اسماعیلی از کشور افغانستان استان قندهار است که در دوران ۸ سال دفاع مقدس در منطقه شرهانی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در سن نوزده‌ سالگی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 

کریمیان افزود:زندگی این شهیدان باید همواره زنده بماند تا نسل جوان از آن بهره بگیرد.

 

مختار اسماعیلی برادر شهید احسان اسماعیلی هم در این مراسم به بیان خاطراتی از این شهید ، عشق و علاقه به ایران اسلامی و انقلاب اسلامی و امام راحل و حضور وی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل مطالبی ابراز کرد به گفتن پرداخت و گفت:کشور ایران اسلامی و افغانستان مشترکات زیادی  با هم دارند و در شرایط و اوضاع کنونی نباید در دام توطئه‌ها و ترفند‌های دشمنان قرار بگیریم و باید بصیرت داشته‌باشیم.

 

 

 

وزش باد و افزایش ابر در خراسان جنوبی/۲

براساس الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی به‌تناوب تا اواسط هفته آینده وزش باد و افزایش ابر در استان قابل‌ پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی گفت:  به‌تدریج از اوایل هفته پیش رو به‌ویژه طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه با نفوذ فعالیت توده هوای ناپایدار در جو منطقه وزش باد شدید همراه با گردوخاک، در برخی ساعات کاهش دید افقی و کیفیت هوا و رگبار و رعد و برق (در مناطق مستعد و مرتفع احتمال بارش تگرگ) قابل‌ پیش‌بینی است.

 

لطفی افزود: :به‌لحاظ دمایی تا سه‌شنبه هفته آتی روند تغییرات دما کاهشی است که از دوشنبه تا صبح سه‌شنبه این کاهش محسوس خواهد بود.

 

 

 

 

ثبت ۲ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی خراسان جنوبی/۳

با ثبت دو مورد فوت جدید در بیماران کرونایی تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۴۴۴ نفر رسید.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۷۹ ثبت ۲ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی خراسان جنوبیآزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۵۲ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۲۱ مورد از بیرجند، ۱ مورد از بشرویه، ۲ مورد خوسف، ۱ مورد از درمیان، ۱ مورد از زیرکوه، ۵ مورد از سرایان، ۲ مورد سربیشه، ۱ مورد طبس، ۷ مورد فردوس، ۸ مورد قائنات و ۳ مورد نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر دانشگاهی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۳۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۴ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که بیماری با حال عمومی نامساعد نداریم.

 

 

 

 

رشد ۲ برابری آسفالت معابر شهر بیرجند /۲

رشد ۲ برابری آسفالت معابر شهر بیرجند در سال ۱۴۰۰

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند گفت: آسفالت ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر شهر بیرجند در سال گذشته انجام شد که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۲ برابری داشت.

مهدی حدیدی‌نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال ۱۴۰۰ آسفالت ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر مرکز استان را در برنامه داشتیم که با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد تومان به‌صورت کامل محقق شد.

وی بیان کرد: از مجموع ۳۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر، ۵۴ هزار متر مربع آسفالت معابر خاکی، ۳۱ هزار متر مربع ترمیم نوارهای حفاری و لکه‌گیری و ۲۱۵ متر مربع روکش آسفالت انجام شده است.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند گفت: ۲ سال گذشته در زمینه آسفالت معابر خاکی منطقه مهرشهر بیرجند تحول ایجاد کردیم به‌گونه‌ای که در این مدت بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع معابر خاکی این منطقه آسفالت شده است.

وی اضافه کرد: در صورت تحویل معابر از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان، در سال جاری تلاش ما این خواهد بود که آسفالت معابر خاکی مهرشهر را به اتمام برسانیم.

حدیدی‌نژاد گفت: در سال جاری هم آسفالت بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع معابر شهر بیرجند را در دستور کار قرار داده‌ایم البته گرانی قیر، هزینه‌های آسفالت معابر را افزیش داده اما همه تلاش ما این است که در راستای رفاه شهروندان آسفالت معابر شهر را با قوت ادامه دهیم.

وی از اختصاص ۴۱۴ تن قیر رایگان در سال گذشته به شهرداری بیرجند خبر داد و افزود: درخواست ما این است با توجه به اینکه معابر خاکی زیادی در برخی مناطق شهری داریم همچنین با توجه به محدودیت اعتبارات شهرداری، سهمیه بیشتری از قیر رایگان در سال جاری به شهرداری بیرجند اختصاص یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

موزه ملی استکبارستیزی باید بین المللی شود/۳

استاندار خراسان جنوبی گفت: موزه ملی استکبارستیزی که در محل واقعه صحرای طبس احداث می‌شود باید بین المللی شود.

 استاندار در نشست شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در واقعه موزه ملی استکبارستیزی باید بین المللی شودصحرای طبس، پوزه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت جهانی به خاک مالیده شد.

آقای قناعت با تأکید بر جبران غفلت چندین ساله در ساخت موزه استکبارستیزی افزود: باید در اجرا و تأمین زیرساخت‌های این موزه از ظرفیت‌های کشوری استفاده و مراسم روز پنجم اردیبهشت نیز با شکوهتر از همیشه برگزار شود.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی مسجد شُکر و قرار گرفتن آن در حاشیه جاده دسترسی استان‌های مرکزی و غربی به مشهد مقدس، می‌طلبد که این فضا به عنوان یک مجتمع رفاهی بین راهی و استراحتگاه تجهیز شود تا در فرصت حضور مسافران، رانندگان، گردشگران و نسل جدید، واقعه طبس را تبیین کرد.

تسریع در ساخت موزه دفاع مقدس در بیرجند و تکمیل ۱۱ المان شهدا و همچنین تدوین دانشنامه دفاع مقدس با بهره گیری از راویان حاضر از دیگر موضوعاتی بود که استاندار از مسئولان خواست در انجام آن تلاش مضاعف کنند تا عقب ماندگی‌های فعلی جبران شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هم از پیشرفت ۳۵ درصدی ساخت موزه استکبارستیزی طبس خبر داد و گفت: این موزه در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع ساخته می‌شود که در بودجه امسال هم ردیف ملی به آن تعلق گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: ۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰، ۱۵ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور و ۱۴.۵ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ به آن تعلق گرفته و شامل گالری‌ها و مرکز اسناد خواهد بود.

سرهنگ فلاحی با اشاره به اختصاص ۸۰ میلیارد تومان برای ساخت موزه دفاع مقدس در مرکز استان افزود: این اعتبار باید تا سال ۱۴۰۳ برای ساخت موزه هزینه شود.

وی گفت: برای ساخت یادمان‌های شهدای گمنام نیز ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مسئول اجرایی موزه استکبار ستیزی طبس هم با قدردانی از تلاش صدا و سیما در پوشش برنامه‌های سالروز شکست آمریکا در طبس گفت: برنامه‌های امسال ۵ اردیبهشت نیز در حرم امامزاده موسی الکاظم (ع) و مسجد شکر برگزار می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان هم از ساخت نماهنگ موسیقی فاخر برای ۵ اردیبهشت خبر داد و گفت: صدا و سیمای استان همانند سال‌های گذشته آمادگی دارد برنامه‌های سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس را در بخش‌های مختلف رادیویی، تلویزیونی، خبر و فضای مجازی پخش کند.

 

 

 

 

 

سرپرست فرمانداری درمیان مطرح کرد؛

اراده فرمانداری درمیان بر راه اندازی بازارچه میل ۷۳/ نتایج مثبت اقتصادی و اشتغال برای شهرستان با بازگشایی مرز

فرجامی فرد گفت: با توجه به تفویض اختیار استاندار به فرمانداری شهرستان درمیان در بحث راه اندازی بازارچه مرزی میل ۷۳ یا همان گلورده بنا و اراده ما بر راه اندازی بازارچه است و طبق گفته تجار بومی ما، اراده راه اندازی بازارچه از طرف افغانستان نیز وجود دارد اما باید با حضور در آن طرف مرز، رایزنی و رسیدن به تفاهم که ان شاءالله خواهیم رسید بازارچه را فعال کنیم.

مهدی فرجامی فرد سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، از پاکسازی و آماده سازی غرفه های بازارچه مرزی میل ۷۳ در شهرستان درمیان خبر داد.

وی افزود: طبق بازدیدی که از بازارچه میل ۷۳ انجام شد اراده ما بر این است که ان شاءالله بازارچه میل ۷۳ با توجه به موقعیتی که دارد؛ نزدیکترین بازارچه به مرکز استان است، فعال شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان بیان کرد: بازارچه گلورده یا همان میل ۷۳ از سال ۷۲ تا ۸۵ فعالیت چشمگیری داشته و طی سه سال متولی بیشترین میزان داد و ستد در آن زمان داشته و تا سال ۹۲ فعال بوده است.

فرجامی فرد عنوان کرد: این بازارچه مرزی از بهمن سال ۹۳ به طور یکطرفه از طرف کشور افغانستان غیر فعال شده است.

وی اظهار کرد: صحبتی که آقای استاندار در سفر به شهرستان درمیان در مورد بازارچه داشتند مبنی بر این بود که بازارچه میل ۷۳ فعال شود و با طرف افغان نیز وارد مذاکره شویم.

سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان گفت: تجار بومی ما رفته و با تجار افغانستان صحبت و توافقاتی کردند اما این کافی نیست و باید ادامه داشته باشد.

فرجامی فرد عنوان کرد: لذا مقرر شده بعد از ماه مبارک رمضان رایزنی با تجار افغانستان داشته باشیم.

آماده بودن بازارچه به لحاظ فیزیکی

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار پاکسازی و آماده سازی غرفه ها انجام و بازارچه به لحاظ فیزیکی آماده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان افزود: بحث های نرم افزاری، آمدن گمرک و ایجاد گمرک مشترک با کشور افغانستان موضوعاتی است که در حال رایزنی هستیم و به محض اینکه طرف مقابل ما آماده باشد به امید خدا شاهد راه اندازی بازارچه میل ۷۳ خواهیم بود.

فرجامی فرد بیان کرد: مهم آماده بودن تجار کشور افغانستان است چراکه تجار ما آماده همکاری هستند و اگر از طرف مقابل شاهد آمادگی باشیم بازارچه فعال خواهد شد.

اراده ما بر راه اندازی بازارچه است

وی گفت: با توجه به تفویض اختیار استاندار به فرمانداری شهرستان درمیان در بحث راه اندازی بازارچه مرزی میل ۷۳ یا همان گلورده بنا و اراده ما بر راه اندازی بازارچه است و طبق گفته تجار بومی ما، اراده راه اندازی بازارچه از طرف افغانستان نیز وجود دارد اما باید با حضور در آن طرف مرز، رایزنی و رسیدن به تفاهم که ان شاءالله خواهیم رسید بازارچه را فعال کنیم.

امکانات موجود در بازارچه گلورده

سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان به امکانات موجود در بازارچه مرزی گلورده اشاره و بیان کرد: در حال حاضر بازرچه مجهز به ساختمان اداری، ۴۰ غرفه، ۹ سوله ۵۰۰ تنی، جایگاه سوخت، باسکول ۶۰ تنی، سالن ملاقات تجار، مهمانسرا، مسجد، سردخانه، مخزن ۱۳ تنی ذخیره گاز مایع، فیبر نوری، راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی، اینترنت، شبکه دیتای گمرک که تست و تحویل شده، است.

فرجامی فرد خاطرنشان کرد: کارهای جزئی وجود دارد که باید انجام شود که به محض اعلام آمادگی کشور همسایه از طرف ما انجام خواهد شد. حتی تجار ما گفتند که حاضر هستیم گمرک طرف مقابل را بسازیم و برای راه نیز کمک آنها کنیم که بشود بازارچه میل ۷۳ را راه اندازی کنیم.

وی در مورد مبادلات کالا با طرف افغانستان، عنوان کرد: پس از رایزنی، مذاکرات و به نتیجه رسیدن با طرف مقابل حتما برنامه ریزی خواهیم کرد که اجناس مورد نیاز افغانستان را از سیمان گرفته تا مصالح ساختمانی، اقلام خوراکی، آب معدنی و تمام اقلامی که در گذشته از اینجا صادر میشده را در دستور کار قرار دهیم.

نتایج مثبت حاصل از راه اندازی بازارچه میل ۷۳

سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان به نتایج مثبت اقتصادی که با راه اندازی بازارچه میل ۷۳ در شهرستان درمیان به وجود خواهد آمد اشاره کرد و گفت: قطعا راه اندازی بازارچه تاثیر مستقیمی بر اشتغال مستقیم شهرستان خواهد داشت.

فرجامی فرد بیان کرد: به واسطه ترددهایی که به وجود خواهد آمد جاده این شهرستان شریانی خواهد شد. هم اکنون جاده بیرجند_ اسدیه اصلی است اگر به دلیل مرز شریانی شود میتوان از اعتبارات ملی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای دوبانده سازی استفاده کرد.

قول همکاری از طرف کارخانه سیمان باقران

وی ادامه داد: راه اندازی بازارچه مرزی گلورده باعث صرفه جویی قابل توجهی در بحث هزینه های انتقال سیمان از سوی کارخانه سیمان باقران خواهد شد ضمن اینکه مسئولان این کارخانه نیز قول همکاری برای تجهیز بازارچه میل ۷۳، بازارچه افغان و بهسازی راه ها از محل صرفه جویی در هزینه ها را به ما داده اند.

مرز؛ ظرفیت بالقوه در شهرستان درمیان

سرپرست فرمانداری شهرستان درمیان تصریح کرد: یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه شهرستان درمیان، مرز است که باید تقویت شود چراکه بازگشایی مرز به اقتصاد، اشتغال و جلوگیری از آسیب های اجتماعی که در نتیجه بیکاری های احتمالی به وجود می آید، کمک قابل توجهی میکند.

فرجامی فرد گفت: راه اندازی بازارچه مرزی گلورده کمک خواهد کرد که اقتصاد شهرستان درمیان شکوفا شود، کارخانه های فرآوری محصولات در این منطقه راه اندازی شود، وقتی در این شهرستان ناحیه و شهرک صنعتی وجود داشته باشد امکان سرمایه گذاری وجود دارد و سرمایه گذار با خیال راحت میتواند سرمایه گذاری و محصولش را صادر کند ضمن اینکه شهرستان درمیان و حتی استان نیز از بن بست رها خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*