گزارش/ تمدید مهلت نام نویسی در نهمین آزمون استخدامی تا ۶ اسفند

تمدید مهلت نام نویسی در نهمین آزمون استخدامی تا ۶ اسفند

اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۰ در ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ منتشر شد.

زمان اتمام ثبت نام در این دوره از آزمون استخدامی از روز دوشنبه ۲ اسفند به روز جمعه ۶ اسفند، اصلاح شد.

متقاضیان می‌توانند در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند.

با توجه به اصلاحیه اعلام شده، مقرر شد امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد شود. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا ۶ اسفند برای ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

 

 

پوتین: ناتو گزینه نظامی را پیش پای اوکراین می گذارد

رئیس جمهور روسیه به همتای فرانسوی گفته که ناتو به دنبال ترغیب اوکراین برای استفاده از گزینه نظامی در دونباس است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ کرملین می گوید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی امروز خود با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی، از تلاش های ناتو برای مسلح کردن اوکراین و ترغیب این کشور به حل مسئله دونباس از راه نظامی انتقاد کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در این باره گفت: در این مکالمه، نگرانی جدی روسیه بابت وخامت شدید اوضاع در خط تماس دونباس، به طرف مقابل منتقل شد. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که اقدامات تحریک آمیز نیروهای امنیتی اوکراین دلیل تشدید تنش ها است تا آنجا که شهروندان جمهوری های دونتسک و لوهانسک به مشقت افتاده و در مواجهه با افزایش حملات توپخانه ای، مجبور به تخلیه منازل و فرار به سمت روسیه شده اند.

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیامی توئیتری نوشته است در گفتگویی که روز گذشته با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی داشته با او درباره شرایط امنیتی فعلی و حملات تحریک آمیز طرف مقابل صحبت کرده است.

او همچنین نوشت: در پیگیری روند صلح، حامی تشدید تلاش ها هستیم و از تشکیل نشست فوری گروه سه جانبه تماس (شامل اوکراین، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا) حمایت می کنیم. همچنین خواهان برقراری فوری آتش بس در دونباس هستیم.

این ادعا درحالی مطرح می شود که ماکرون امروز با ولادیمیر پوتین همتای روس تماسی تلفنی داشته که به ادعای الیزه آخرین تلاش های رئیس جمهور فرانسه برای ممانعت از حمله ادعایی مسکو به اوکراین است.

روسیه اما می گوید قصدی برای حمله ندارد و آنگونه که منابع آگاه می گویند حتی ممکن است که در چند روز آینده میزبان عمران خان نخست وزیر پاکستان باشد.

توافقنامه ایران و قطر برای ساخت تونل دریایی بین دو کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مفاد توافقنامه‌های ایران و قطر در حوزه دریایی و بندری که در سفر رئیس‌جمهور به دوحه به امضا می رسد، گفت: سازمان بنادر ۳ توافقنامه را زیر نظر وزیر راه و شهرسازی پیش می برد.

توافقنامه ایران و قطر برای ساخت تونل دریایی بین دو کشور

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک هیات ایرانی به ریاست رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل و نقل قطر و مجموعه متولی امور دریایی و بنادر این این کشور، اظهار داشت: از سوی وزارت راه و شهرسازی ۴ توافقنامه مدنظر قرار گرفته که یک مورد در بخش هوایی، یک مورد بخش دریایی، یک مورد در حوزه بندری و چهارمین مورد‌، ساخت تونل زیر دریا بین ایران و قطر است که یک پروژه بی نظیر به شمار می رود و از بندر دیر بوشهر تا قطر خواهد بود.

وی افزود: در حال مذاکره و رایزنی هستیم و سازمان بنادر ۳ توافقنامه را زیر نظر وزیر راه پیش می‌برد تا در نهایت با حضور رئیس‌جمهور به امضاء برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد تونل زیر‌زمینی قطر را به کل کشورهای شمالی، اروپا، کشورهای حوزه دریای خزر، شرق و غرب از طریق جاده و ریل وصل می کند، گفت: این پروژه یک تحول عظیم برای قطر و نیز جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود تا خلیج فارس به شمال و جنوب متصل شود و ارتباط گسترده‌ای با کشورهای غرب آسیا و حاشیه دریای خزر تا مدیترانه به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه توافقنامه مدنظر، گام بسیار بلندی برای دو کشور است، گفت: بخشی از این توافقنامه مربوط به حوزه دریایی و در عین حال دارای بخش جاده و ریل است و به همین دلیل کمیته مشترک تشکیل می شود و زمانی که مذاکرات دو کشور به نتیجه برسد، به امضا می رسد.

بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی در صدر هیاتی اعم از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با هدف گسترش ارتباطات زمینی، بندری، دریایی و هوایی از سوی دو کشور به قطر سفر کرده است و فردا نیز رئیس‌جمهور به دوحه سفر خواهد کرد تا توافقنامه های مربوطه بین دو کشور در بخش های مختلف در حضور وی به امضاء برسد.

 

 

 

 

تعداد فوتی‌های روزانه به ۲۴۲ نفر رسید

با فوت ۲۴۲ نفر در شبانه روز گذشته، مجموع جانباختگان کرونا در کشور به ۱۳۵ هزار و ۴۰ نفر رسید.

بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۹۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۳۱۵ نفر از آن‌ها بستری شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، تاکنون ۶ میلیون ۴۸۹ هزار و ۹۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۴ هزار و ۵۳ نفر از مبتلایان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین، براساس جدیدترین آمار، ۶۲ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۶۷۸ نفر در کشور تاکنون دُز اول، ۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۹۷ نفر دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۶۷۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

متخصصان یکی از علل اصلی کاهش نسبت فوتی‌های کرونا به تعداد مبتلایان را تزریق واکسن می‌دانند.

 

 

در جلسه غیر علنی مجلس مطرح شد:

هشدار رئیس کل بانک مرکزی در مورد کاهش ارزش پول ملی

هشدار رئیس کل بانک مرکزی در مورد کاهش ارزش پول ملی

تهران_ایرنا-نماینده مردم تهران گفت: رئیس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی امروز اعلام کرد که کمیسیون تلفیق در جریان بررسی لایحه بودجه، رقم‌های لایحه را تغییر داده این امر موجب افزایش پایه پولی و کاهش ارزش پول ملی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا در ادامه جلسه علنی نوبت عصر روز یکشنبه ۱ اسفند علی خضریان نماینده تهران با ارائه پیشنهادی در مورد کاهش میزان فروش نفت در بودجه، گفت: رئیس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی امروز اعلام کرد که کمیسیون تلفیق در جریان بررسی لایحه بودجه، رقم‌های لایحه را تغییر داده این امر موجب افزایش پایه پولی و کاهش ارزش پول ملی خواهد شد.

وی اظهار داشت: دولت موضع رسمی خود را در جلسه غیر علنی اعلام کرد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: برای جبران کسری دولت در بودجه ۱۴۰۱ پیشنهاد ما این است قیمت فروش نفت را روی ۷۰ دلار نگه داریم اما میزان فروش نفت را کاهش دهیم.

خضریان اظهار داشت: روز گذشته به همراه مالک شریعتی نماینده تهران جلسه‌ای با مسئولان شرکت ملی نفت داشتیم، میزان فروش نفت که در گزارش کمیسیون تلفیق تعیین شده است عدد بالایی است اگر وزارت نفت نتواند این میزان نفت را بفروشد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

وی تاکید کرد: این امر موجب می‌شود که ارزش پول ملی کاهش یابد،به بازنشستگان و فرهنگیان بگویید که پولی که در بودجه می‌خواهید تامین کنید موجب کاهش ارزش پول ملی خواهد شد.

وی اظهار داشت در پیشنهادی که بنده دارم قیمت فروش هر بشکه نفت ۷۰ دلار تعیین می‌شود اما میزان فروش نفت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد. در گزارش کمیسیون تلفیق قیمت فروش نفت و میزان فروش آن به صورت غیر واقعی افزایش یافته است.

 

 

 

اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی «طرح باز توزیع یارانه بنزین»

اختصاص سهمیه ٢٠ لیتری بنزین به تمامی شهروندان دارای خودرو و بدون خودرو کیش

اختصاص سهمیه ٢٠ لیتری بنزین به تمامی شهروندان دارای خودرو و بدون خودرو کیش

«طرح بازتوزیع یارانه بنزین» از امروز (اول اسفندماه) در جزیره کیش آغاز شد و همه شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، واجد دریافت سهمیه بنزین ۲۰ لیتری شدند.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» این طرح یکی از پیشنهادات عدالت‌گرایانه به منظور بهره مندی همه افراد جامعه از یارانه حامل های انرژی و تغییر مبنای یارانه بنزین از هر خودرو به هر فرد (چه صاحب خودرو چه فاقد خودرو) بود. این موضوع در ستاد اقتصادی دولت مطرح و مصوب شد برای روشن شدن ابعاد طرح، به صورت موقت و آزمایشی در برخی نقاط کشور اجرا شود.

بر اساس این گزارش همانطور که از قبل تاکید شده بود در این طرح مشابه گذشته قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد ۳ هزار تومان است و افراد فاقد خودرو که مصرف بنزین ندارند می توانند سهیمه بنزین یارانه ای خود را به دیگران انتقال داده یا به فروش برسانند.

این اطلاعیه می افزاید : سهمیه خودروهای عمومی کماکان مانند قبل به کارت سوخت آنها تعلق می‌گیرد .

کمیته اطلاع رسانی این طرح در اطلاعیه خود تصریح کرده که با توجه به موفقیت تست فنی این طرح در بهمن ماه از امروز، یعنی اول اسفند  اعطای ۲۰ لیتر سهمیه به هر فرد در جزیره کیش به صورت آزمایشی آغاز شده که خبر خوبی برای خانوارهای فاقد خودرو و بهره‌مندی آن‌ها از یارانه انرژی محسوب می‌شود.

بر این اساس شهروندان جزیره کیش می‌توانند با همان کارت‌های بانکی در پمپ بنزین‌ها و با همان قیمت پیشین سوخت گیری کنند.

بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، در طول مدت اجرای آزمایشی این طرح ساکنان جزیره کیش همچنان می‌توانند از سهمیه‌های پیشین در کارت‌های سوخت خود نیز استفاده کنند.

این گزارش می‌افزاید : در پایان اسفندماه نتایج اولیه این طرح به استحضار ستاد اقتصادی دولت خواهد رسید.

 

 

 

نیکزاد: ۱۴۱ نفر خواستار شفافیت آراء خود هستند

نیکزاد: ۱۴۱ نفر خواستار شفافیت آراء خود هستند

نایب رییس مجلس در جریان مذاکرات جلسه علنی امروز مجلس گفت: ۱۴۱ نفر از نمایندگان به صورت داوطلبانه خواستار اعلام رای خود هستند.

به گزارش ایسنا، مالک شریعتی نیاسر در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی جلسه گفت: من پیشتر در خصوص اعلام آراء از قسمت فناوری مجلس سوال کرده ام، برای قسمت فناوری این امکان وجود دارد آراء داوطلبانی که خوستار اعلام رای خود هستند اعلام شود، در این خصوص ۱۴۱ نفر اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: صبح وارد دستور بررسی بودجه شدید، بیانیه قرائت شد، اکنون ۱۴۱ نفر این موضوع را امضا کردند، چون بالای ۱۰۰ نفر امضا دارد باید قرائت شود، خواهش می کنیم این موضوع برای افرادی که خودشان داوطلب هستند اجرا شود، این اختیار شخصی نماینده می باشد که رای خود را اعلام کند، از قسمت فناوری تقاضا می کنم رای من را ارائه دهد تا آن را به صورت مستند ارائه کنم.

علی نکیزاد نایب رییس مجلس نیز در پاسخ به اظهارات شریعتی بیان کرد: از معاونت قوانین موضوع را سوال کرده ایم، این موضوع بیانیه نیست که قرائت شود،۱۴۱ نفر از نمایندگان این موضوع را امضا کردند و به صورت داوطلبانه خواستار اعلام رای خود هستند، اما آیین نامه چنین اجازه ای را نمی دهد، ما موضوع را بررسی می کنیم، قسمت فناوری گفتند به محض رای گیری، رای ها پاک می شود و عدد اعلام می کنیم.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*