اخبار سیاسی

 

 

رئیس‌جمهور: تعالی کشور نیازمند پرورش انسان‌های متعهد و متخصص است

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت یکصدمین سالگرد تأسیس شورای‌عالی آموزش و پرورش اعلام کرد: تعالی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی مرهون درخت ریشه‌دار و بالنده آموزش و پرورش است و همچنان رشد، توسعه و تعالی کشور نیازمند پرورش انسان‌های متعهد، متخصص و عدالت‌خواهی است.

رئیس‌جمهور: تعالی کشور نیازمند پرورش انسان‌های متعهد و متخصص است

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با صدور پیامی ضمن تبریک یکصدمین سالگرد تأسیس شورای‌ عالی آموزش و پرورش، تربیت یک انسان برای ایجاد زندگی سعادتمند و شکل‌دهی جامعه بهتر، را آرمانی الهی و اخلاقی دانست.

در متن پیام رئیس‌جمهور که در آیین بزرگداشت یکصدمین سالگرد شورای عالی آموزش و پرورش توسط محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش قرائت شد، آمده است: تعالی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی مرهون درخت ریشه‌دار و بالنده آموزش و پرورش است و همچنان رشد، توسعه و تعالی کشور نیازمند پرورش انسان‌های متعهد، متخصص و عدالت‌خواهی است که همت آنها معطوف به پیشرفت همه‌ جانبه کشور و رساندن ملت سرفراز ایران به جایگاه شایسته خود در جهان باشد.

یکصدمین سالگرد شورای‌عالی آموزش و پرورش را گرامی می‌داریم. امروز تحولات شتابان بین المللی در عرصه علم و فناوری، ما را بر آن می‌دارد تا در عین اهتمام به تربیت اخلاقی و دینی جوانان و نوجوانان، زمینه کسب دانش‌های پیش‌رو دنیا را فراهم کنیم و ظرفیت‌های کشور را برای رسیدن به قله‌های علم و فناوری بسیج نماییم.

شورای‌عالی آموزش و پرورش موظف است در گام نخست سیاست‌های اجرایی و طراحی ساز و کارهای تحول در شورای آموزش و پرورش را فراهم نموده و برای تحقق اهداف سند بنیادین آموزش و پرورش تلاش نماید و بدین ترتیب در گام بعد نقش خود را در ایجاد زمینه برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش و عدالت آموزشی ایفا نماید و با بهره‌گیری از مشارکت سایر دستگاه‌ها و خلق ارزش‌های مشترک فرادستگاهی، وظیفه تنظیم‌گری و هماهنگی خود را در اجرای سند اعمال کند.

از همه دستگاه‌های مربوط انتظار می‌رود که از ظرفیت شورای‌ عالی آموزش و پرورش در رسیدگی به مسائل مربوط به نظام تعلیم و تربیت، استفاده مطلوب نمایند.

تربیت یک انسان برای ایجاد زندگی سعادتمند و شکل‌دهی به جامعه بهتر، آرمانی الهی و اخلاقی است. اینجانب قدردان زحمات تمامی معلمان فرهنگ‌ساز و همه خدمتگزاران امر آموزش و پرورش که فرهنگ و دانش را به فرزندان پر استعداد ایران‌زمین تعلیم می‌دهند، هستم و از خداوند متعال، توفیقات روز افزون ایشان را خواستارم.

 

 

 

لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در شورای نگهبان تأیید شد

لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، امروز از سوی اعضای شورای نگهبان تأیید شد.

لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در شورای نگهبان تأیید شد

 لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان پس از رفع ایرادات شورای نگهبان در نهایت از سوی این شورا مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توییتر از تأیید این مصوبه در جلسه امروز این شورا خبر داد.

 

 

 

 

ماجرای کاترین شکدام، تلنگری برای افزایش سواد رسانه‌ای

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهاد مقابله با اخبار جعلی، نسبت به اخبار نامعتبری که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده واکنش نشان نداده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مصوبه جلسه شصت و نهم شورای عالی فضای مجازی با موضوع «الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خبری خلاف واقع در فضای مجازی» به عنوان نهادی برای مقابله و پیگیری اخبار جعلی معرفی شد. در ادامه این معرفی، مسئولیت‌هایی از جمله ساز و کار‌های لازم برای رصد و راستی آزمایی اخبار، اقداماتی است که به این وزارتخانه محول شد.

ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری وزارت ارشاد گفت که طی هفت ماه گذشته اقدامات زیادی صورت گرفته و ایجاد گروهی برای رصد ۲۴ ساعته اخبار جعلی از جمله این اقدامات بوده است.

با این حال در یک هفته اخیر، شایعات و اخبار‌های جعلی در رابطه با نفوذ یک خبرنگار و تحلیلگر به نام کاترین شکدام در بین مسئولان کشورمان منتشر شده که تاکنون در مواجه با آن اقدامی از سوی سازمان‌ها و مراجع مرتبط با اخبار جعلی صورت نگرفته است. این گزارش را می‌توانید در ادامه تماشا کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

حق عائله‌مندی در سال آینده دو برابر شد

با تصویب مجلس، حق عائله مندی و حق فرزند در سال آینده مشخص شد.

 حق عائله‌مندی در سال آینده دو برابر شد
در جلسه علنی نوبت عصر روز (دوشنبه) مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، جزء الحاقی ۴ بند الف تبصره ۱۲ تصویب شد.طبق این مصوبه، امتیاز کمک هزینه عائله مندی مزدوجین جدید و حق اولاد فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، موضوع بند(۴) ماده(۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری شاغلین، به ترتیب (۲) و(۳) برابر افزایش می یابد.

 

 

قیمت خرید تضمینی گندم کیلویی ۹۵۰۰ تومان تعیین شد

نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با جزء الحاقی ۲ بند الف تبصره ۱۴ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس جزء الحاقی ۲ بند الف تبصره ۱۴ ماده واحده این لایحه؛ دولت مکلف است خرید تضمینی گندم را به مبلغ هرکیلو حداقل نود و پنج هزار(۹۵.۰۰۰)ریال از کشاورزان انجام دهد.

 

 

 

مشوق مجلس برای افزایش ازدواج و فرزندآوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با جزء الحاقی ۴ بند الف تبصره ۱۲ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس جزء الحاقی ۴ بند الف تبصره ۱۲ ماده واحده این لایحه؛ امتیاز کمک هزینه عائله مندی مزدوجین جدید و حق اولاد فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، موضوع بند(۴) ماده(۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری شاغلین، به ترتیب (۲) و(۳) برابر افزایش می یابد.

 

 

معافیت مشمولان متأهل دارای دو فرزند و بالای ۳۰ سال سن از خدمت سربازی

نمایندگان مجلس با بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛ با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیرغایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند.

 

 

 

 

نماد سرخابی‌ها دو هفته تا نهایت یک ماه بعد از پایان پذیره نویسی باز می‌شود

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به آماده بودن مدارک باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و براساس تصمیمات، قرار بر این است تا نماد آنها بین دو هفته تا نهایت یک ماه بعد از پایان زمان پذیره نویسی بسته بماند و بعد از آن برای معامله باز خواهد شد.

 

 

مخالفت برخی‌کشور‌های با عضویت اوکراین در اتحادیه‌اروپا

تعدادی از کشور‌های اتحادیه اروپا با اعطای وضعیت نامزدی کی‌یف به اتحادیه اروپا در این هفته مخالفند.

 مخالفت برخی‌کشور‌های با عضویت اوکراین در اتحادیه‌اروپا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تعدادی از کشور‌های اتحادیه اروپا از جمله آلمان و هلند، با اعطای وضعیت نامزدی اوکراین در این هفته مخالف هستند.

بلومبرگ به نقل از تعدادی از دیپلمات‌ها نوشت: “برخی از کشور‌های غربی اتحادیه اروپا با درخواست‌های این اتحادیه در خصوص اعطای وضعیت به اصطلاح نامزدی اوکراین در اتحادیه اروپا مخالف هستند”.

این خبرگزاری افزود: این کشور‌ها از جمله آلمان و هلند ابتداً از اداره اجرایی اتحادیه اروپا می‌خواهند تا نظر خود را در مورد میزان آمادگی اوکراین برای عضویت در این اتحادیه اعلام کند.

زلنسکی ۲۸ فوریه درخواست پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را امضا کرد. روز بعد، پارلمان اروپا با اتخاذ قطعنامه‌ای حمایت کرد که اوکراین نامزد اتحادیه اروپا شود.

 

 

 

متن اصلی توافقنامه احتمالی آماده شده است

عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی: با وجود اینکه متن اصلی توافقنامه احتمالی آماده شده اما سر یکی دو موضوع هنوز اختلاف نظر وجود دارد و تا زمانی که این موضوعات حل نشود ایران آمادگی برای امضای هیچ توافقنامه‌ای نخواهد داشت.مبنای اول این است که آمریکایی‌ها چه اقداماتی را باید انجام دهند تا مجددا بتوانند در جایگاه سابق خود به عنوان عضو برجام مطرح باشند.امروز نگرانی نسبت به اجرای تعهدات آمریکا یک نگرانی فراتر از ایران است و در همین راستا نیز خواسته ایران برای گرفتن تضمین مطالبه‌ای منطقی است.

سهمیه نوروزی بنزین منتفی شد

سالاری، معاون وزیر نفت:در دولت هیچ جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری درباره واریز سهمیه بنزین نوروزی تشکیل نشده و دستوری هم به ما داده نشده است.پیش از این رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفته بود احتمالا دولت برای تصمیم‌گیری درباره واریز سهمیه بنزین نوروز، منتظر ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کروناست که مشخص شود آیا امسال مجوز سفر نوروزی صادر می‌شود یا نه؟ حالا یک هفته از دستور ستاد ملی مقابله با کرونا گذشته و خبری از واریز سهمیه بنزین نوروز نیست./تجارت‌نیوز

 

 

نماینده مجلس: استیضاح وزیر نفت را پس از بررسی بودجه ثبت خواهم کرد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در خواست استیضاح آقای اوجی وزیر نفت را پس از بررسی بودجه ثبت خواهم کرد.مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: برای حل مشکلات اقتصادی به مجموعه دولت اعتماد داریم و فرصت کافی هم می دهیم؛ اما ‎خلاف گویی و ‎فریبکاری و خط گرفتن از ‎بانیان وضع موجود خط قرمز ماست.استیضاح آقای اوجی وزیر نفت را پس از بررسی بودجه ثبت خواهم کرد؛ ان شاءالله.

چرا مردم نگران بی بندوباری و بی قانونی در فضای مجازی نیستند؟!

فلاحی با تاکید بر این نکته که چرا مردم نگران بی بند و باری و بی قانونی در فضای مجازی نیستند، اظهار کرد: مردم همین الان باید بیشتر نگران هرج و مرج در فضای مجازی باشند. در حال حاضر بی بندوباری در فضای مجازی موجب قاچاق انسان، فروش سلاح و مواد مخدر، فروپاشی خانواده‌ها و … شده است؛ جالب است مردم نگران این موارد نیستند؟!نماینده مردم همدان در مجلس یازدهم در ادامه افزود: همین الان همه مواردی که عنوان کردم اتفاق می‌افتد! ما می‌گوییم باید یک قانونی باشد که در فضای مجازی هر کسی هر کاری دوست داشت انجام ندهد.

 

اولیانوف: سفر «گروسی» به ایران موفقیت‌آمیز بوده است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، سفر مدیرکل آژانس اتمی به ایران را موفقیت‌آمیز توصیف کرد.«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی سفر مدیرکل آژانس اتمی به ایران را موفقیت‌آمیز توصیف کرد. این دیپلمات روس نوشت: سفر دیروز رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران بسیار موفق بود. دو طرف در مورد گام‌های مشخص با هدف حل و فصل مسائل پادمانی باقی‌مانده در یک دوره زمانی معقول به توافق رسیدند. دستاورد بزرگ! رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران گفت که نظارت بر سایت‌های هسته‌ای ایران ادامه خواهد یافت و افزود مذاکرات خوبی در تهران داشته و منتظر بازگشت کامل ایران به توافق هسته‌ای است.گروسی در ادامه گفت که فکر می‌کند «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران برای پایان مذاکرات هسته‌ای به وین سفر خواهد کرد.

 

واکنش سخنگوی دولت درباره ظلمی که به کارگران می‌شود

سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: رییس جمهور در جلسه هیات دولت تصریح کرد، پیمانکاری که به کارگر ظلم می‌کند، صلاحیت ندارد پیمانکار دولت باشد. علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در جلسه هیات دولت با تأکید بر لزوم نظارت مسئولان نسبت به پرداخت حقوق کارگران پیمانکاران طرف قرارداد دولت تصریح کرد: «پیمانکاری که به کارگر ظلم می‌کند، صلاحیت ندارد پیمانکار دولت باشد.»

 

سفر مهم هیاتی از عراق به تهران با دستور الکاظمی

وزارت برق عراق اعلام کرد که هیاتی از این کشور به منظور رایزنی درخصوص مساله صادرات گاز و پرداخت بدهی هفته آینده به تهران می آید.به گزارش صوت العراق، احمد موسی، سخنگوی رسمی وزارت برق عراق در اظهاراتی گفت که به دستور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور هیاتی دولتی متشکل از وزرای برق، دارایی، نفت و مدیرکل بانک تجارت عراق ایجاد شد و این هیات هفته آینده به تهران خواهد رفت و درخصوص امضای توافقات گازی و پرداخت بدهی ها با طرف ایرانی رایزنی خواهد کرد.وی تاکید کرد: پس از انجام مذاکرات و پایان این سفر، عراق بخشی از بدهی های خود را به ایران پرداخت خواهد کرد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*