اخبار خراسان جنوبی

۵۰ هزار نفر در خراسان جنوبی مشمول پزشک خانواده شهری می‌شوند/۲

معاون بیمه سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: طرح پزشک خانواده شهری از آذر ماه در خراسان جنوبی اجرا شده و حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت استان شامل این طرح می‌شوند.

مسعود مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اجرای پزشک خانواده شهری از آذر ماه در استان آغاز شده است و حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی در شهرهای بیرجند، طبس، فردوس و قاین مشمول این طرح می‌شوند.

به گفته وی این طرح در طبس و فردوس به طور کامل اجرا شده و در قاین به دلیل محدودیت وجود پزشک عمومی تنها دو هزار نفر از جمعیت ۹ هزار نفری آن تحت پوشش پزشک خانواده قرار گرفته‌اند اما بیمه شدگان از مراکز درمانی دولتی می‌توانند خدمات دریافت کنند.

 

 

 

۳۰ درصد از تنوع زیستی کشور در خراسان جنوبی/۲

از حدود ۱۱۴۰ گونه جانوری مهره دار کشور، ۳۲۷ گونه در خراسان جنوبی زیست می‌کنند.

سرپرست حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت:بر اساس آخرین بررسی و ۳۰ درصد از تنوع زیستی کشور در خراسان جنوبیگزارش های کارشناسی از حدود ۱۱۴۰ گونه جانوری مهره دار کشور، ۲۲۸ گونه پرنده (۵۰ گونه دارای ارزش حفاظتی خاص)، ۴۹ گونه پستاندار (۱۲ گونه دارای ارزش حفاظتی خاص)، ۴۷ گونه خزنده (۲ گونه دارای ارزش حفاظتی خاص) و ۳ گونه دوزیست یعنی حدود ۳۰ درصد از تنوع زیستی کشور در خراسان جنوبی زیست می‌کنند.

 

اسدالله حاتمی با اشاره به این که خراسان جنوبی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، اقلیمی و پستی و بلندی‌های فراوان دارای طیف گسترده ای از اکوسیستم ها و زیستگاه هاست افزود:به منظور حفاظت از این تنوع زیستی، زیستگاه‌های مستعد استان در قالب مناطق حفاظت شده، پناهگاه‌های حیات وحش و تالاب انتخاب و تا حد توان حفاظت و حراست می شوند.

 

 

 

 

 

روند افزایشی دمای هوا در خراسان جنوبی/۲

دمای هوا در خراسان جنوبی تا صبح شنبه هفته آتی روند افزایشی دارد.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی گفت: در شبانه روز گذشته از حسین‌آباد و ابراهیمی ۴ میلیمتر، قدمگاه، کهنو و طبسین ۳ میلیمتر ، نهبندان، چاهدراز، حیدرآباد و کفاز ۲ و چاهداشی یک  میلی‌متر بارش‌ باران گزارش شده‌است.

 

نخعی افزود: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی از پنج‌شنبه‌ شب تا جمعه وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در منطقه خواهد شد و جمعه‌شب احتمال بارش پراکنده در نقاط شمالی استان قابل‌پیش‌بینی است.

 

وی گفت: دمای هوا تا صبح شنبه هفته آتی روند افزایشی دارد و هوا گرم‌تر خواهد شد.

 

خودروی حامل ۱۸ راس گوسفند غیر مجاز در”قاین” متوقف شد/۴

 

جانشین انتظامی”قاین” از کشف ۱۸ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان چنوبی، سرهنگ”حسین رفعتی نژاد” اظهار داشت: مأموران انتظامی بخش”نیمبلوک” شهرستان قاین هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از وانت نیسان، ۱۸رأس گوسفند که فاقد هر گونه مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال براورد شد.

جانشین انتظامی شهرستان قاین افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی:

شعبه مجمع خیرین کشور در خراسان جنوبی راه اندازی شد

شعبه مجمع خیرین کشور در خراسان جنوبی راه اندازی شد

 مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در راستای کمک به نیازمندان شعبه مجمع خیرین با همکاری هلال احمر در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی ظهر چهارشنبه در اولین نشست و انتخابات مجمع خیرین کشور در خراسان جنوبی که با حضور نمایندگان مجمع خیرین کشور و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: در راستای انعقاد تفاهم نامه‌ای بین جمعیت هلال احمر و مجمع خیرین کشور، هلال احمر در استان‌ها مأموریت دارد که با این مجمع انسان‌دوستانه همکاری کند.

وی با اشاره به راه اندازی مجمع خیرین در خراسان جنوبی به عنوان یازدهمین شعبه مجمع خیرین کشور، افزود: این مجمع وقتی در استان‌ها و مناطق تشکیل شود، نهادها و ارگان‌ها می‌توانند نیازها را تشخیص داده و بر اساس اولویت‌ها برنامه‌ریزی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه هلال احمر به نوع بشر و انسانیت خدمت می‌کند، گفت: جمعیت هلال احمر بر اساس ماهیتش یک جمعیت خیریه و مستقل است که اهداف زیادی برایش تعریف شده است و در طول سالیان گذشته تمام تلاش خود را برای کمک و خدمات‌رسانی به مردم کرده است.

رضایی ادامه داد: جمعیت هلال احمر بدون هیچ محدودیتی از تمام ظرفیت‌های اجرایی و داوطلبین خود جهت ارائه خدمات مطلوب در این مجمع استفاده خواهد کرد.

خیران برای حل مشکلات به کمک دولت بشتابند

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور گفت: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که باید خیرین به کمک دولت بشتابند تا برخی کارهای فرهنگی و آموزشی مانند ساخت مدرسه، درمانگاه، مسجد و سایر نیازها با سرعت بیشتری تأمین شود.

حبیب الله بوربور در ارتباط تلفنی با اشاره به نیاز حضور خیرین و نیکوکاران در عرصه‌های مختلف اجتماعی اظهار داشت: نیاز بود مجمعی شکل بگیرد تا هم در شرایط عادی و هم در شرایط بحران بتوان امکانات مجامع خیری مختلف را بسیج کرد.

وی بیان کرد: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که باید خیرین به کمک دولت بشتابند تا برخی کارهای فرهنگی و آموزشی مانند ساخت مدرسه، درمانگاه، مسجد و سایر نیازها با سرعت بیشتری تأمین شود.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با بیان اینکه در حوادث غیرمترقبه مجمع می‌تواند مردم را پای کار بیاورد، افزود: امروز شاهد حضور خیرین در تمامی عرصه‌ها هستیم به گونه‌ای که هر جا نیاز بوده، حضور یافته و نقش مؤثر خود را ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین در استان‌ها می‌توانند بر اساس اولویت و نیاز جامعه استانی خدمات ارائه دهد، گفت: مجمع خیرین خراسان جنوبی با داشتن جلسات در خارج از استان و بهره‌گیری از توانایی‌های دیگر استان‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات این استان را برطرف کند.

گفتنی است پس از انجام انتخابات مجیدرضا لطیفی، فاطمه طاهر پور، حسین خالدی، حسین خوشایند، حسین فلسفی راد، محمدرضا رضایی، محمد آذرکار به ترتیب به عنوان اعضای اصلی هیئت امنا و غلامرضا حسین پور و مهدی کاظمی فرد به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

توقیف سواری پژو حامل حشیش در نهبندان/۴

فرمانده انتظامی نهبندان از کشف ۱۵ کیلو و ۵۵۰ گرم حشیش در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سرهنگ احسان رحیمی گفت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی”سهل آباد”توقیف سواری پژو حامل حشیش در نهبندان شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از سواری پژو، ۱۵ کیلو و ۵۵۰ گرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ رحیمی با بیان این که اقدامات مقابله‌ای با پدیده شوم مواد مخدر همه جانبه بوده و رصد و پیگیری تحرکات اعضای باند‌ها و شبکه‌های توزیع کننده مواد مخدر در دستور کار مأموران پلیس قرار دارد؛ از شهروندان درخواست کرد هر گونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

از کتاب های «فرمول خواب» و «آن دور دور» رونمایی شد

    
از کتاب های «فرمول خواب» و «آن دور دور» رونمایی شد
طی مراسمی از کتاب های «فرمول خواب» و «آن دور دور» به قلم عبدالرضا صمدی رونمایی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم عنوان کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی بر هیچ کسی پوشیده نیست و تمامی بزرگان ما درخصوص توجه به کتاب و نویسندگان مطالب بسیاری گفته اند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات فراوان حوزه نشر و چاپ، مسائل مالی و گرانی کاغذ، شاهد فعالیت نویسندگان استان و چاپ کتاب در حوزه مختلف بودیم که نشان از علاقه زاید الوصف این عزیزان به حوزه فرهنگ دارد.

رمضانی با اشاره به این که هر نویسنده قبل از نگارش کتاب باید مخاطب خود را بشناسد، خاطرنشان کرد: این مخاطب شناسی در حوزه کودک مشکل تر است، زیرا علاوه بر این که مطابق میل کودکان نوشته می شوند، باید اثر گذاری مد نظر را نیز داشته باشند.

وی با بیان این که در حوزه کودک و نوجوان نیاز به انتشار کتاب های بیشتری داریم، یادآور شد: عبدالرضا صمدی از نویسندگان فعال استان در زمینه کتاب کودک و نوجوان است و کتاب های تالیف شده وی، بسیار فاخر بوده و متناسب با نیاز این گروه های سنی نگارش می شوند.

 

مجید بهدانی منتقد کتاب نیز در این مراسم عنوان کرد: کتاب «آن دور دور» توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان چاپ شده و به نظر من مکملی برای آموزش هنر به کودکان و کشیدن اجسام و اشیاء است.

وی اضافه کرد: کتاب «فرمول خواب»، دارای ۷ داستان درخصوص رسول اکرم (ص) است و محتوای آن تاثیر بسیاری بر دانش آموزان خواهد داشت.

بهدانی در ادامه نکاتی را در نقد این دو کتاب بیان کرد.

 

عبدالرضا صمدی نویسنده کتاب های «فرمول خواب» و «آن دور دور» نیز بیان کرد: زندگی انسان با ادبیات سرو کار دارد و بدون ادبیات هیچ فردی و هیچ جامعه ای نمی تواند هویت و روحیات جامعه خود را پیدا کند.

به گفته وی یک شاخه ادبیات داستان است که در مقایسه با شعر، شاهد آثار کمتری در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به این که ادبیات همچنین از نظر مخاطب، دارای تقسیم بندی است اضافه کرد: این تقسیم بندی در کشور ما شاید قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و با توجه به رویدادهای فرهنگی و هنری رخ داده و شناخت هایی که بر اثر تحولات اجتماعی، علمی و صنعتی ایجاد شده، موضوع مخاطب کودک و نوجوان مطرح شد.

صمدی با بیان این که ادبیات کودک و نوجوان در کشور ما به جایگاه اصلی خود نرسیده است، ادامه داد: این چالش بزرگ ادبیات کودک و نوجوان است که هنوز وابسته به ادبیات بزرگسال بوده و دارای شاخه ای مجزا نشده است.

این نویسنده با اعتقاد بر این که برخی ادبیات کودک و نوجوان را ساده تصور می کنند، بیان کرد: آن زیبایی و خلاقیتی که ادبیات بزرگسال باید داشته باشد، در ادبیات کودک و نوجوان بیشتر نیاز است.

صمدی به لزوم بُعد تربیتی و پرورشی در ادبیات کودکان اشاره کرد و گفت: این ادبیات باید به جایی برسد که عمیق ترین اثرگذاری را در کودکان و نوجوانان داشته باشد.

 

سه برابر عواید فروش املاک بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی هزینه شد/۲-۳

سه برابر عواید فروش املاک بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی هزینه شد

معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان گفت: طی سه سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان، سه برابر عواید فروش املاک بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی هزینه شده است.

محمد پیرعلی روز سه‌شنبه در نشست جمع‌بندی سفر ۲ روزه رییس بنیاد مستضعفان به خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی شائبه‌ای وجود دارد که منابع حاصل از فروش‌ املاک بنیاد در استان هزینه نمی‌شود، در حالی که این گونه نیست در سه سال گذشته سه برابر هزینه فروش املاک بنیاد را هزینه کردیم.

وی بیان کرد: در سه سال گذشته، ۳۰ هکتار املاک بنیاد مستضعفان به ارزش ۱۰۶ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به فروش رسیده و کسب درآمد کردیم و این مبلغ به صورت کاملا نقدی هم نبوده است.

پیرعلی با بیان اینکه همچنین در این مدت ۳۰ هکتار اراضی بنیاد به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد به صورت رایگان به مردم واگذار کردیم، اضافه کرد: در سه سال گذشته، ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی، بهداشتی، معیشتی، فرهنگی و اجتماعی در خراسان جنوبی توسط بنیاد مستضعفان هزینه شده و در مجموع چند برابر آنچه ممکن است درآمد کسب کرده باشیم، هزینه کردیم.

وی تصریح کرد: حق مردم خراسان جنوبی بیش از این است و تا جایی که امکان باشد در زمینه‌های مختلف کمک خواهیم کرد، ضمن اینکه معتقدیم در زمینه توانمندسازی باید اقدام جدی انجام دهیم و در سنوات کوتاه سرمایه گذاری‌های را در راستای توسعه و ایجاد اشتغال و با رویکرد توانمندسازی در سطح استان دنبال خواهیم کرد.

سرپرست اموال و املاک بنیاد مستضعفان گفت: رویکردی که بنیاد در زمینه املاک دنبال می‌کند، کسب رضایت مردم است که این موضوع مورد تاکید رییس سازمان هم هست و این موضوع به عنوان نصب العین مورد توجه ما قرار گرفته است.

پیرعلی ادامه داد: هرجا هم برخلاف این موضوع عمل کردیم، خطا کردیم و از رویکرد اصلی خود فاصله گرفته‌ایم.

وی اظهار داشت: چند ماه قبل در سفر به استان دیداری با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی داشتیم و ایشان بابت اقدامات سازنده آقای مرتضوی، رییس سابق سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان در زمان‌ وقت‌قدردانی کردند اما نکاتی را در خصوص روستا موسویه و شهر اسدیه مطرح کردند که به ایشان قول دادیم که نکات باقی مانده را مرتفع کنیم.

پیرعلی بیان کرد: در این سفر احساس کردیم که یک گام جلوتر رفتیم و تلاش ما این است که مباحث مطرح شده و باقی مانده را نیز به جد دنبال کنیم.

 

معاون استاندار خراسان جنوبی:

ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گیرد/۳-۷

ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همراه با اقدام برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در ذیل سرفصل های ابلاغی ریشه‌یابی آسیب‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

سید محمدرضا طالبی در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان خراسان جنوبی که در استانداری برگزار شد، افزود: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است چون سبب می‌شود اقدامات بهتر انجام شود.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی یک چالش بزرگ و دامن‌گیر در سطح کشور و از جمله خراسان جنوبی است و یکی از برنامه‌هایی که دشمن در دستور کار دارد، چالش‌سازی برای نظام جمهوری اسلامی است که با ایجاد و تراکم چالش‌ها بتواند ضربه‌ای به بدنه نظام وارد کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: نمی‌گوییم همه آسیب‌های اجتماعی در نتیجه اقدامات دشمن است اما بخشی از آنها در نتیجه اقدامات بیرونی و بخشی نیز به خاطر عملکردها و سوءمدیریت‌ها به‌وجود می‌آید که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: امید است در دولت اسلامی، انقلابی و ‌مردمی سیزدهم با کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی مدیران، سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر مجموعه‌ها نتایج بهتری حاصل شود.

طالبی تاکید کرد: باید از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در کنار توان مردمی استفاده شود چراکه وقتی از ظرفیت مردم برای حل مشکلات آنها استفاده شود، نتیجه بهتر و موفقیت کسب می‌شود لذا دستگاه‌های اجرایی در این زمینه با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی از مشارکت مردمی بهره‌مند شوند.

وی گفت: آمارهای آسیب‌های اجتماعی خراسان جنوبی در مقیاس با کشور از وضعیت بهتری برخوردار است اما به همان میزان کم هم برای استان ولایت‌مدار با مردمان مذهبی خراسان جنوبی پذیرفتنی نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به اعتبارات تخصیص یافته در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی گزارش مکتوب اقدامات خود را درخصوص ۵۰ درصد اعتبارات اخذ شده به دبیرخانه ارسال کنند تا به شورای اجتماعی کشور ارسال شود.

وی اظهار داشت: طرح‌ها و سرفصل‌های سال ۱۴۰۰ به سازمان‌ها ابلاغ شده و چنانچه نیاز به تغییر سرفصل‌ها باشد، اصلاح و به دبیرخانه اعلام شود تا در سرفصل‌های سال آتی منظور کنیم.

طالبی گفت: کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی درخصوص آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه‌های اجرایی برگزار شده که باید به دبیرخانه اعلام شود.

وی تصریح کرد: اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی باید در راستای اجرای برنامه‌ها هزینه شود و برای تجهیزات و امکانات از اعتبارت تملک دارایی استفاده خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی سرفصل‌های زیادی دارند که بهتر است از تعدد آن کاسته شود و بیشتر کیفیت مدنظر دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی بیان کرد: سهم اعتبارات استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در طول سال یک میلیارد تومان و بسیار کم است که باید از ستاد پیگیری و افزایش یابد.

طالبی گفت: تا حد امکان در سرفصل‌ها از توان سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود زیرا سمن‌های زیادی در خراسان جنوبی به‌ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی داریم که بعضا اقبال چندانی به آنها نمی‌شود.

 

بیش از ۱۳ هزار تن کود شیمیایی در خراسان جنوبی توزیع شد/۲-۳

بیش از ۱۳ هزار تن کود شیمیایی در خراسان جنوبی توزیع شد

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۱۳ هزار و ۳۹۵ تن انواع کود شیمیایی از طریق کارگزاران بین کشاورزان متقاضی در این استان توزیع شد.

مهدی نوفرستی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۱۱ هزار و ۱۷۵ تن کود اوره، ۳۹۸ تن کود فسفاته و ۶۷۰ تن کود سولفات پتاسیم بوده است.

وی بیان کرد: انواع کود شیمیایی به میزان لازم و کافی در استان تدارک دیده شده است و در حال حاضر هیچ مشکلی بابت این موضوع وجود ندارد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: فرآیند تامین، توزیع و مصرف کودهای تدارک شده توسط دولت در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» با نظارت کامل صورت می‌گیرد.

وی گفت: کشاورزان باید کود مورد نیاز خود را فقط از شبکه رسمی فروش به‌ویژه شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه کنند.

نوفرستی اضافه کرد: همچنین کشاورزان در مصرف کودهای شیمیایی در حوزه کشاورزی دستورالعمل‌های فنی ابلاغی را مورد توجه جدی قرار دهند.

 

همزمان با سفر فتاح رییس بنیاد مستضعفان به استان صورت گرفت:

تامین اعتبار خرید ۱۰ هزار متر مربع چمن مصنوعی /۷

قول مساعد تامین اعتبار و خرید ۱۰ هزار متر مربع چمن مصنوعی فوتبال به خراسان جنوبی

در حاشیه سفر فتاح رییس بنیاد مستضعفان به خراسان جنوبی حسن عزیزی با هاتف رییس بنیاد اسکان ایران، خاوئی مدیرعامل بنیاد علوی کشور و هیات همراه در خصوص استفاده از ظرفیت نهاد های انقلابی در راستای توسعه و کیفی سازی زیرساخت های ورزشی در مناطق مرزی، کمتر برخوردار و روستایی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، با پیگیری های حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان، در سفر مهندس فتاح رییس بنیاد مستضعفان و دیدار های دوجانبه با مدیران بنیاد و همچنین دیدار با وحید خاوئی مدیرعامل بنیاد علوی کشور ۱۰هزار متر چمن مصنوعی به خراسان جنوبی اختصاص یافت.  از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون با مشارکت بنیاد علوی یک سالن ورزشی چند منظوره و تعداد ۱۶ زمین چمن مصنوعی فوتبال در روستاهای شهرستان مرزی درمیان احداث و به بهره برداری رسیده است و یک سالن ورزشی چند منظوره و تعداد ۳ زمین چمن مصنوعی فوتبال در دست اقدام و اجرا می باشد.
در راستای خدمت به محرومان

 راه‌اندازی کلینیک سونوگرافی بیمارستان ولی‌عصر بیرجند با تعرفه دولتی/۲-۳

 کلینیک سونوگرافی بیمارستان ولی‌عصر بیرجند در راستای خدمت به محرومان و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت راه‌اندازی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: کلینیک سونوگرافی در بیمارستان ولیعصر بیرجند صبح و عصر با تعرفه دولتی با اولویت سونوگرافی دوران بارداری برای خانم‌های باردار و به‌صورت ویژه با اولویت خانم‌هایی که بضاعت مالی ندارند خدمات ارائه می‌دهد.

 

اسماعیلی افزود: همه شهروندان استان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند و در شرایط ترافیک نوبت‌دهی، اولویت برای سونوگرافی مراقبت در دوران بارداری است.

 

وی گفت:هم استانی‌ها می‌توانند برای نوبت گیری سونوگرافی در بخش دولتی بیمارستان ولیعصر با تعرفه دولتی همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر روز قبل با شماره‌تلفن ۳۱۰۰۵-۰۵۶ تماس بگیرند.

 

 

 

لغو پرواز‌های نوروز هواپیمایی پارس ایر/۲-۳

شرکت هواپیمایی پارس ایر پرواز‌های نوروز را در مسیر تهران-بیرجند-تهران را لغو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان در اطلاعیه‌ای گفت: طی اعلام اعلام باطلی پرواز‌های نوروز هواپیمایی پارس ایرهواپیمایی پارس پرواز‌های هواپیمایی یاد شده از ۲۶ اسفند تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۱ باطل اعلام شده است.
ایمان صدری افزود: علت لغو پرواز‌های هواپیمایی پارس در ایام نوروز طبق اعلام شرکت یاد شده برنامه ریزی ایام نوروز و کاهش تقاضای مسیر‌های کاری و اداری است.
وی با بیان اینکه این باطلی مختص فرودگاه بیرجند نبوده و پارس ایر مسیر‌های پروازی خود را در استان‌های فارس، سیستان بلوچستان، کرمان و… نیز باطل کرده است گفت: ایرلاین یاد شده غیر از روز پنج شنبه دیگر ایام هفته یک پرواز دیگر در مسیر تهران-بیرجند-تهران در برنامه پروازی خود دارد که غیر از روز جمعه بقیه ایام هفته یک پرواز دیگر توسط ایرلاین ماهان و ایران ایرنیز برقرار است.
کارشناس روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی افزود: در تلاش هستیم در ایامی که پرواز هواپیمایی پارس ایر باطل شده یک یا چند پرواز فوق العاده به پرواز‌های فرودگاه بیرجند اضافه و همچنین رایزنی جهت تغییر تایپ پرواز‌های فعال استان جهت افزایش ظرفیت مسافر در حال انجام است.

 

 

صعود تیم هندبال طبس به نیمه نهایی مسابقات نوجوانان کشور/۷

در ادامه مسابقات هندبال نوجوانان کشور تیم هندبال نوجوان زغال سنگ طبس با برد امروز به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

سرمربی تیم هندبال زغال‌سنگ طبس گفت: امروز تیم هندبال نوجوانان زغال سنگ صعود تیم هندبال طبس به یک چهارم نهایی نوجوانان کشورطبس در گچساران به مصاف پارس شهرکرد رفت و با نتیجه ۲۱ بر ۱۶ حریف را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

غنی زاده افزود: تیم هندبال نوجوانان زغال سنگ طبس تاکنون در همه ۵ بازی خود در این مسابقات پیروز میدان بوده است.

وی گفت: این تیم فردا به مصاف برنده بازی بهبهان و گچساران می رود.

 

 

 

 

 

 

کرونا جان ۴نفر دیگر را در خراسان جنوبی گرفت/۲-۳

در شبانه روز گذشته ۴ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی قربانی این بیماری شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه افزایش شمار قربانیان کرونایی خراسان جنوبیروز گذشته از ۱۲۲ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان ۴۷ بیمار و از ۲۳۰ تست سریع ۹۴ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۳۵۲ تست ملکولی و سریع در استان ۱۴۱ مورد جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۶۳ مورد از بیرجند ، ۶ مورد از بشرویه ، ۲ مورد از درمیان ، ۵ مورد از زیرکوه ، ۱۰ مورد از سرایان ، ۱۱ مورد از سربیشه ، ۹ مورد از طبس ، ۳ مورد ازفردوس ، ۷ مورد از قاین و ۲۵ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته وی در حال حاضر ۹۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۷ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متاسفانه حال عمومی ۳ نفر وخیم گزارش شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: در شبانه روز گذشته ۴ مورد جدید فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شد که آمار جان باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۳۷۸ نفر افزایش یافت.

به گفته وی در ادامه روند واکسیناسیون تاکنون ۵۷۶ هزار و ۶۵۵ نفر دز اول واکسن کرونا، ۵۱۶ هزار و ۵۴۱ نفر دز دوم و ۱۹۹ هزار و ۵۶۵ نفر دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

 

 

 

توقیف سواری پژو حامل حشیش در نهبندان/۴

فرمانده انتظامی نهبندان از کشف ۱۵ کیلو و ۵۵۰ گرم حشیش در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سرهنگ احسان رحیمی گفت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی”سهل آباد” شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از سواری پژو، ۱۵ کیلو و ۵۵۰ گرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ رحیمی با بیان این که اقدامات مقابله‌ای با پدیده شوم مواد مخدر همه جانبه بوده و رصد و پیگیری تحرکات اعضای باند‌ها و شبکه‌های توزیع کننده مواد مخدر در دستور کار مأموران پلیس قرار دارد؛ از شهروندان درخواست کرد هر گونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی:
عدم تعیین تکلیف طرح تفضیلی شهر بیرجند موجب سردرگمی مردم شده است/۷

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: اکنون عدم تعیین تکلیف و ابلاغ طرح تفضیلی شهر بیرجند موجب سردرگمی مردم شده است و برای طرح کمربند سبز هم اگر بخواهد اقدامی انجام بگیرد موکول به مشخص شدن طرح تفصیلی و طرح جامع شهری است.

حجت الاسلام «یدالله وحدانی نیا»  در سومین جلسه کارگروه پییش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد ذیل ستاد بازآفرینی شهری اظهار کرد: با تعاملات دستگاه های اجرایی و با توجه به اینکه در آخر سال و ایام تعطیلات نوروز قرار می گیریم و با دغدغه مندی که مردم دارند یکی از موضوع هایی مورد تأکید تشدید نظارت ها در حوزه ساخت و سارها است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر و روستاهای نزدیک به مرکز استان که خارج از طرح هادی است، گفت: دستگاه های متولی از جمله جهاد کشاورزی باید تشدید نظارت ها را داشته باشند و بهره گیری از ظرفیت بسیج در نظارت بر این حوزه می تواند مفید و موثر باشد.

 

وی ادامه داد: در حوزه منابع طبیعی در راستای اجرای قانون جامع حدنگار(کاداستر) اقدامات خوبی انجام گرفته است و در حوزه اراضی کشاورزی روستایی باید ورود پیدا کنند چرا که صدور اسناد مالکیت تک برگی جلوی بسیار از دعاوی و تصرفات  و اعتراضات بعدی را می گیرد.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا افزود: در بحث صدور اسناد مالکیت کاداستر در اراضی واقع در حریم بستر روخانه ها با توجه به نگاهی که در استان ما بین دو دستگاه اجرایی وجود دارد می طلبد که همگرایی و تعاملات بین بخشی بیشتر باشد چون که اجرای قانون در این اراضی نفع آن برای مردم است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به بافت های ناکارآمد شهری در سطح استان، گفت: در این راستا تکلیف قانونی مشخص است و درخواست داریم که برخی از دستگاه های متولی اراضی و یا افراد حقیقی که بافت های فرسوده ای را در اختیار دارند حتما مرمت و بازسازی لازم را انجام دهند تا این اماکن از محل پاتوق بودن خارج شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه طرح کمربند سبز برای جلوگیری از ایجاد محلات حاشیه نشین و به تبع آن تصرفات غیر مجاز اراضی در بیرجند اجرا می‌شود، افزود: اکنون عدم تعیین تکلیف و ابلاغ طرح تفضیلی شهر بیرجند موجب سردرگمی مردم شده و سالهاست می گذرد و این طرح مصوب و ابلاغ نشده است و برای طرح کمربند سبز هم اگر بخواهد اقدامی انجام بگیرد موکول به مشخص شدن طرح تفصیلی و طرح جامع شهری است.

 

 

 

بیش از ۲۳ تن روغن خوراکی غیرمجاز در خراسان جنوبی کشف شد/۴

بیش از ۲۳ تن روغن خوراکی غیرمجاز در خراسان جنوبی کشف شد

 جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس در بازرسی از یک کامیون باری در شهرستان نهبندان ۲۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم روغن مایع خوراکی غیرمجاز را کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ حسن شجاعی‌نسب افزود: ماموران انتظامی نهبندان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک کامیون باری مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: ماموران با هماهنگی قضایی در بازرسی از کامیون، ۲۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم روغن مایع خوراکی فاقد مجوز را کشف کردند که ارزش ریالی کالای مکشوفه بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان داشت: ماموران در این رابطه یک خودرو را توقیف و ۲ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

 

 

 

پذیرش ۲۵۰ مقاله در شانزدهمین همایش انجمن ترویج زبان و ادب فارسی/۳

پذیرش ۲۵۰ مقاله در شانزدهمین همایش انجمن ترویج زبان و ادب فارسی

 دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ارسال و حدود ۲۵۰ مقاله پذیرش شده است.

اکبر شایان سرشت  افزود: مقالات مذکور از کشورهای متعدد همچنین دانشگاه‌های برتر کشور از جمله تهران، فردوسی مشهد، شیراز، اهواز، دانشگاه‌های آزاد و پیام نور ارسال شده است.

وی بیان کرد: مقالات ارسال شده طی ۲ هفته از اول تا ۱۵ بهمن ماه به اهتمام بیش از ۹۰ داور و ۹ سرداور از دانشگاه‌های مختلف کشور داوری شد.

دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی اظهار داشت: مقاله‌هایی که بالاترین امتیاز را داشتند برای سخنرانی در روزهای برگزاری همایش انتخاب و سایر مقاله‌ها نیز برای چاپ آنها اقدام شده است.

وی گفت: فهرست تفصیلی برنامه‌های شانزدهمین گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی مشخص و کوشش شده تا در ۶ روز این همایش در بستر فضای مجازی برگزار ‌شود.

شایان سرشت عنوان کرد: لینک گردهمایی نیز در صفحه اصلی دانشگاه بیرجند، فضاهای دیگر شامل سایت و اینستاگرام همایش اطلاع‌رسانی می‌شود تا علاقه‌مندان شرکت کنند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی می‌توانند به نشانی اینترنتی https://conf.birjand.ac.ir/tarvij۱۶/ مراجعه کنند.

دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: مجموعه مقاله‌ها همچنین صدور گواهی‌ها در روزهای گردهمایی آماده خواهند شد.

وی افزود: برای مقاله‌های خارجی سخنران از کشورهای عربی، اروپایی، منطقه بالکان و شبه قاره داریم لذا این جلسات به دلیل شیوع کرونا به‌صورت محدود و در بستر اسکای روم از ۵ تا ۱۰ مارس ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

از سال ۱۳۸۳ تاکنون گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی هر سال در یکی از دانشگاه‌های بزرگ استانی برگزار می‌شود و شانزدهمین مرحله این همایش ۱۴ تا ۱۹ اسفند امسال و با مشارکت جمعی از دانشجویان، استادان، فرهیختگان و مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

همچنین یک روز از شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، به معرفی حکیم نظامی اختصاص یافته است.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد

اقشار کم درآمد گرفتار اقساط میلیونی مسکن/۷

بنیاد مسکن در حالی از پرداخت اقساط تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن محرومان خبر می دهد که بازپرداخت آن از عهده اقشار کم درآمد خارج است.

ساخت هزار واحد مسکن محرومان با مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

روز گذشته بود که در سفر روسای بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملیات اجرایی این واحدها کلید خورد

برای ساخت این واحد‌های مسکونی علاوه بر ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات  ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: این هزار واحد مسکن که حداقل متراژ این واحد‌ها ۶۰ متر مربع در نظر گرفته شده برای افرادی است که تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی نیستند . همچنین برای ساخت این واحد‌ها میلگرد و سیمان رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا اقشار کم درآمد از عهده پرداخت اقساط این تسهیلات بر می‌آیند و روند ساخت و شناسایی افراد به چه صورت است؟

آغاز عملیات ساخت مسکن محرومان با کمک بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی

تنها مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: شناسایی افراد هدف برای این طرح در شهرستان درمیان با کمک بنیاد علوی و در دیگر شهرستان‌ها با کمک فرمانداری‌ها با در نظر گرفتن آیتم‌های مشخصی انجام می‌شود.

او گفت: سیمان و میلگرد رایگان برای شروع عملیات ساخت این واحد‌ها امروز در اختیار بنیاد مسکن قرار داده می‌شود و عملیات ساخت این واحد‌ها در استان را با استفاده از این میلگرد وسیمان و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض شروع خواهیم کرد.

به گفته تنها  تسهیلات ساخت این مسکن‌ها ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصدی است که مبلغ هر قسط ماهیانه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌شود و در مراحل ساخت مسکن از کمک به محرومان و افراد نیازمند دریغ نخواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: هزینه‌های نقشه برداری و اقدامات این چنینی از خود افراد دریافت می‌شود که در صورت اینکه فردی نتواند از پرداخت یک جای این مبالغ بر آید، پرداختی‌ها به صورت اقساط خواهد بود تا فشاری به این قشر محروم نشود

به گفته او اگر فردی توانایی ساخت واحد خود را در متراژی بالاتر داشته باشد می‌تواند درخواست طراحی نقشه تا متراژ ۱۲۰ متر را بدهد.

تنها گفت: تاکنون نزدیک به ۴۰۰ پرونده برای ساخت مسکن محرومان در این طرح در سطح استان تشکیل شده، استعلامات لازم اخذ و برای تعدادی نیز پرونده‌های لازم صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: عملیات ساخت این واحد‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن شروع و پیگیری کرده و کار را به گونه‌ای پیش می‌بریم که فشار زیادی روی قشر نیازمند و محروم وارد نشود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*