اخبار خراسان جنوبی/

حسن سلوک مدیران راه ترمیم اعتماد مردم/جذب سرمایه‌گذار دستوری نیست

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار دستوری نیست، گفت: بهترین شیوه برای ترمیم اعتماد مردم به مسئولان نظام، حضور در بین اقشار مختلف و حسن سلوک با افراد جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت در آئین تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری بشرویه با اشاره به حمله روسیه به اوکراین اظهار کرد: اوکراین در زمانی سومین کشور هسته‌ای جهان بود و یک سوم کلاهک‌های هسته‌ای شوروی سابق در آنجا قرار داشت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اوکراین با اعتماد به غرب و امنیت وعده داده شده آنان خود را تخلیه نظامی هسته‌ای کرد، گفت: اما این روزها می‌بینیم چگونه غرب نسبت به اوکراین خلف وعده کرد.

قناعت با تأکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم تهاجم نظامی روسیه به اوکراین را توجیه کنیم و به طور کلی با هر تهاجمی مخالفیم، ادامه داد: اما بحث ما این است که از هر اتفاقی عبرت بگیریم و غرب و آمریکا را قابل اعتماد ندانیم.

وی گفت: هر کس امنیت خود را به شیطان بزرگ گره بزند از همان جا سیلی خواهد خورد و نباید امنیت خود را به دیگران تکیه بزنیم.

امنیت ایران مرهون فرامین رهبری است

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حالی که همه جای دنیا درگیر جنگ و مسائل امنیتی است، خوشبختانه در ایران اسلامی علی رغم مشکلات معیشتی و اقتصادی که به واسطه نگاه‌های لیبرالی در گذشته رخ داده است، ولی امنیت خوبی حاکم است.

قناعت با بیان اینکه با تأمل در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در می‌یابیم که با یک نظام فکری رو به رو هستیم، بیان‌کرد: در حال حاضر شاهد صدور آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و از نظر نظامی نیز در منطقه جزو قدرت‌های برتر هستیم.

وی گفت: در مسائل مرتبط با رهبر معظم چون موارد نظامی در قله هستیم ولی در مسائل اقتصادی که به مدیران ارتباط دارد، مشکلاتی وجود دارد که ما مدیران باید پاسخگو باشیم.

اشاره به جنگ ادراکی

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در جنگ ادراکی، فضای مجازی و رسانه نظام سلطه به گونه‌ای صحنه آرایی می‌کند که شهروند ما برداشت نظام بیگانه را از یک موضوع خاص داشته باشد.

قناعت با اشاره به اینکه بهترین شیوه برای ترمیم اعتماد مردم به مسئولان نظام حضور در بین آنان و حسن سلوک با افراد جامعه است، بیان کرد: اگر ما در خدمتگزاری خوب عمل کنیم هم رضایت خداوند و هم اعتماد مردم را خواهیم داشت.

وی گفت: دولت سیزدهم مربوط به همه مردم ایران اسلامی و تنها برای یک قشر خاص نیست و انتظار از فرمانداران نیز عمل بر اساس همین رویه است.

حل مشکلات کار جهادی می‌طلبد

قناعت با بیان اینکه انقلابی و ارزشی بودن، مردمی بودن، کارشناس و متخصص بودن از معیارهای ما برای انتخاب مدیران است، یادآور شد: با روال عادی کار نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم، بلکه کار جهادی را می‌طلبد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به توسعه متوازن همه شهرستان‌ها، حضور فرماندار در محل خدمت و بالفعل درآوردن ظرفیت‌ها تأکید کرد.

قناعت گفت: راه جذب سرمایه گذار دستوری نیست بلکه فراهم کردن زیرساخت و تسهیل کار برای او را می‌طلبد.

کد خبر ۵۴۳۴۱۷۷

راه‌اندازی ۶۰ سایت اینترنت پرسرعت در خراسان‌جنوبی

مدیرکل اتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی گفت: از اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون ۶۰ سایت تأمین‌کننده اینترنت پرسرعت روستایی در روستاهای استان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی ۶۰ سایت اینترنت پرسرعت در خراسان‌جنوبی

مصطفی بهی، مدیرکل اتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: حدود ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند، تصریح کرد: برای سایر روستاهای استان نیز برنامه‌های خاصی در این زمینه وجود دارد.

مدیرکل اتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی با اشاره به وسعت زیاد استان ادامه داد: وسعت زیاد و تراکم جمعیت پایین شتاب توسعه ارتباطات را کم می‌کند.

بهی با بیان اینکه از اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون ۶۰ سایت تأمین‌کننده اینترنت پرسرعت روستایی در روستاهای استان راه‌اندازی شده است، افزود: در راستای این موضوع ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه اینترنت پرسرعت وصل شدند.

اجرای ۲۵۰ کیلومتر فیبرنوری در خراسان‌جنوبی

وی اضافه کرد: در مجموع بالغ‌بر ۱۴ هزار خانوار جدید به شبکه اینترنت وصل شدند.

مدیرکل اتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال جاری برای توسعه تلفن همراه در روستاهای استان ۲۹ سایت جدید راه‌اندازی شده است، متذکر شد: این سایت‌ها ۵۱ روستای جدید با ۳ هزار خانوار را تحت پوشش قرار داده است.

بهی ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای اجرای توسعه تلفن همراه استان از محل اعتبارات ملی طرح توسعه ارتباطات روستایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی در استان از محل اعتبارات ملی توسعه ارتباطات روستایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است، گفت: این میزان فیبرنوری مازاد بر حجم فیبری بوده که مخابرات اجرا کرده است.

مدیرکل اتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون نیز ۲۵۰ کیلومتر فیبرنوری علاوه بر مخابرات در استان انجام شده است.

هوشمندسازی بیش‌از یک‌هزار مدرسه در خراسان‌جنوبی

بهی با بیان اینکه در سال تحصیلی امسال یک‌هزار و ۵۰۰ مدرسه روستایی و شهری در استان هوشمندسازی شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۸۰۰ مدرسه روستایی و ۷۰۰ مدرسه شهری بوده است.

وی ادامه داد: این هوشمندسازی با هماهنگی آموزش و پرورش و با تأمین تجهیزات در مدارس انجام می‌شود.

مدیرکل اتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی اضافه کرد: از ۱۵ مهر‌ماه تاکنون ۶۰ تا ۷۰ مدرسه روستایی در حال اتصال به شبکه اطلاعات هستند.

بهی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در استان ۸۴ درصد است، خاطرنشان کرد: همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۸۹ درصد است.

 

 

استاندار خراسان‌ جنوبی: حل مشکلات تلاش شبانه‌روزی را می‌طلبد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: مسائل و مشکلات مردم با فعالیت‌های روزمره اداری قابل حل نیست بلکه تلاش شبانه‌روزی و کار جهادی را می‌طلبد.

جواد قناعت روز شنبه در آیین تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست فرمانداری بشرویه افزود: امروز در حوزه اقتصاد در وضعیتی قرار داریم که با روال عادی کار اداری نمی‌توان خدمت کرد و برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی باید به‌صورت دوشیفت کار کنیم.

وی گفت: توسعه روستایی، شهری، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و در یک کلام توسعه همه‌جانبه جز در سایه همدلی، هم‌افزایی، اتحاد و یکپارچگی حاصل نمی‌شود لذا سرعت توسعه به دو رکن همدلی و اتحاد و مسوولان پیگیر و مقتدر بستگی دارد تا چرخ توسعه سریعتر بچرخد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: شهرستان بشرویه در برخی شاخص‌های توسعه با جایگاه خود فاصله دارد که امید است این فاصله را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم کاهش دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استانی و شهرستانی اظهار داشت: باید تلاش کرد در هر شهرستانی این ظرفیت‌ها بالفعل شود.

قناعت با تاکید بر اینکه فرمانداران پس از انتصاب  باید در محل خدمت سکونت داشته باشند تا وقت و زمان آنها برای خدمت به مردم باشد گفت: بعد از معارفه کمتر از ۱۰ روز خانواده خود را در بیرجند مستقر کردم و این کار از شرط‌های رییس جمهوری است لذا فرماندار پروازی نداریم.

وی افزود: شهرستان بشرویه جاذبه‌های طبیعی و ظرفیت‌های اقتصادی دارد که می‌توان به درستی از آنها برای اشتغال شهرستان، اقتصاد منطقه و جذب سرمایه‌گذار استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: از موضوعاتی که همه باید کمک کنند همین مسئله است چون استان‌های دیگر جلوتر حرکت کرده‌اند و در خراسان جنوبی هم باید سرمایه‌گذار جذب شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت حضور سرمایه‌گذار باید فراهم باشد گفت: جذب سرمایه‌گذار دستوری نیست بلکه هنر خاصی نیاز دارد که باید به سمت سرمایه‌گذار برویم.

قناعت تاکید کرد: سرمایه‌گذاری که وارد شهرستان می‌شود نباید او را فراری داد بلکه مدیران استانی و شهرستانی باید در جذب و حفظ سرمایه‌گذار تلاش کنند و قوانین را تا جایی که ممکن است انعطاف دهند.

وی با بیان اینکه بشرویه به عنوان بهشت باستانی ایران نامگذاری شده و دهمین شهر تاریخی است که شهر خشت و گل ایران هم نام دارد ادامه داد: فرصت بسیار عالی برای جذب گردشگری است که در کنار این ظرفیت‌ها و موقعیت خاص جغرافیای بشرویه برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار برای ایجاد اشتغال تلاش شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود مفاخری مانند استاد بدیع‌الزمان فروزان‌فر در بشرویه گفت: از ظرفیت علمان و مفاخر نیز برای توسعه شهرستان و منطقه باید بیشتر استفاده کرد.

وی با تاکید بر حسن سلوک در بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران اظهار داشت: اگر در خدمتگزاری خوب عمل کرده و رضایت مردم را جلب کنیم رضای خداوند را هم در پی خواهد داشت و اعتماد بین مردم و مسوولان نیز ترمیم می‌شود.

قناعت ادامه داد: دولت سیزدهم دولت همه ملت ایران است و مربوط به قوم، قشر و جناح خاصی نیست لذا باید خاضعانه و متواضعانه در خدمت همه مردم باشیم.

وی با اشاره به انتصاب سرپرست فرمانداری بشرویه گفت: انتظار است ائمه جمعه به عنوان پدران معنوی شهرستان در کنار فرمانداران باشند تا با حمایت و پشتیبانی نماینده مجلس شاهد همکاری و هم‌افزایی در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شاخص‌های ما در تغییرات مدیریتی منطبق بر سیاست‌های دولت سیزدهم بوده لذا هر هشت سال تغییر مدیران طبیعی است.

وی با بیان اینکه افرادی در پست‌های سیاسی وارد می‌شوند که مبتنی بر گفتمان آن دولت باشند افزود: چرخش مدیران در همه جا وجود دارد و در انتخاب مدیران افرادی گزینش می‌شوند که انقلابی، ارزشی و ولایتمدار بوده و فارغ از نگاه لیبرالی با نگاه دینی و انقلابی، متخصص و کاربلد باشند.

قناعت اظهار داشت: فرماندار جدید باید توسعه متوازن شهرستان و نگاه کلان به توسعه را مد نظر داشته باشد و از خرد جمعی صاحبان اندیشه، تخصص و تجربه چه در شهرستان یا خارج از منطقه کمک بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وقایع اخیر در کشور اوکراین اشاره کرد و گفت: اوکراین در زمان شوروی سابق سومین کشور هسته‌ای جهان بود و در حالی که آمریکا، انگلیس و روسیه به اوکراین این اطمینان را داده بودند که اگر سلاح هسته‌ای خود را تحویل دهد امنیت آن کشور تضمین می‌شود امروز شاهد هستیم که کمتر از سه روز در حال فروپاشی است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست چرا که پشت پهلوی را هم خالی کرد و نمونه‌های دیگر هم در تاریخ موجود است اظهار داشت: اگرچه ما با هر تهاجم جنگی مخالف هستیم ولی باید عبرت گرفت که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی گفت: برخی از سیاسیون و خواص در سطوح ملی نیز باید به این باور برسند که آمریکا قابل اعتماد نیست و عبرت بگیرند.

قناعت با اشاره به پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب از بدعهدهای آمریکا بیان کرد: باید محیط‌های علمی، شخصیت رهبری را واکاوی کنند و آن زمان می‌بینیم با رهبری مواجه هستیم که دانشمند، حکیم و سیاستمدار و نظریه‌پرداز است.

وی ادامه داد: نگاه‌های لیبرالی که در اقتصاد و معیشت وجود داشته باعث شده در کشور دچار مشکل شویم اما امنیت برقرار است و وجود رهبری یک نعمت محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با مجموعه پراکنده‌ای از توصیه‌ها در مواجهه با رهبری نیستیم بلکه اگر خوب دقت کنیم با نظام فکری مواجه هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری صاحب یک منظومه فکری است که سه رکن نظام بینشی، منشی و کنشی در مجموعه بیانات ایشان دیده می‌شود و توحیدمحوری هسته این نظام فکری است.

قناعت گفت: در هر زمینه‌ای که مستقیم مربوط به مقام معظم رهبری است حرف اول را در دنیا می‌زنیم و اگر در جایی ضعف وجود دارد مربوط به حاکمیت و نظام نیست بلکه مدیران باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: نظام سلطه با امپراطوری رسانه‌ای نفوذ می‌کند و برخی باورها و اعتقادها را تغییر می‌دهد لذا در حال ورود به جنگ پنجم با نظام سلطه هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جنگ پنجم از نوع ادارکی است گفت: در این جنگی ادراکی، رسانه‌های بیگانه و فضاهای مجازی راجع به یک موضوع، صحنه‌ها را به گونه‌ای می‌چینند تا مخاطب مطابق میل دشمن، باور کند و آن را بپذیرد.

وی با بیان اینکه جنگ ادارکی دامن برخی خواص را هم گرفته است ادامه داد: بهترین شیوه برای ترمیم اعتماد مردم به مسوولان نظام حضور در بین مردم است.

استاندار خراسان جنوبی در این آیین که نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بشرویه و جمعی از مسوولان نیز حضور داشتند، حکم انتصاب “حسن علی‌زاده” به عنوان سرپرست فرمانداری بشرویه را اعطا کرد و از “علی شفیعی” فرماندار سابق قدردانی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

قیمت ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی آجیل در بازار/۳-۷

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار شهرستان بیرجند گفت: آجیل مخلوط در بازار با قیمت هر کیلوگرم ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شریف افزود: آجیل فروشان در تمام ایام سال خرید خود را انجام می‌دهند، اما به ضرورت بازار، در ایام پایانی سال خرید بیشتری انجام می‌دهند.

او گفت: در حال حاضر قیمت آجیل مخلوط در بازار با توجه به کیفیت آجیل و اقلام استفاده شده آن از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان متغیر است.

شریف گفت: در بازار هر کیلوگرم پسته با قیمتی بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و تخمه آفتابگردان هم قیمتی بین ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان دارد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار شهرستان بیرجند گفت: بسته به کیفیت محصول، قیمت مغز بادام زمینی بین ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان است و تخمه کدو نیز با قیمت ۱۰۰ تا ۱۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در ارائه محصولات با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

دفتر دوم «بیرجندیه ها» رونمایی شد

طی مراسمی از دفتر دوم کتاب «بیرجندیه ها» به قلم محمدرضا راشد محصل رونمایی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مراسم رونمایی از این کتاب، شامگاه چهارشنبه ۴ اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور محمدرضا راشد محصل (به صورت مجازی)، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از شعرای استان در محل پاتوق کتاب بیرجند برگزار شد.
محمود رمضانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم عنوان کرد: خراسان جنوبی از دیرباز مهد علما، نویسندگان و فرهیختگان است و شخصیت های بزرگی همچون ابن حسام خوسفی و حکیم نزاری و بزرگان دیگری که در پاسداشت و بزرگداشت زبان و ادبیات فارسی تلاش کردند، در این استان حضور داشتند.
وی با بیان این که در حال حاضر نیز مفاخری فعال در این زمینه داریم، اضافه کرد:  یکی از این بزرگان دکتر راشد محصل است که پیوسته برای بزرگداشت زبان فارسی تلاش می کند و شاهدیم که هنوز ۸ ماه از رونمایی دفتر اول بیرجندیه ها نمی‌گذرد که دفتر دوم منتشر شده است.
رمضانی خاطرنشان کرد: دکتر راشد محصل شخصیتی بسیار متواضع و دارای علم فراوان و مایه مباهات ما و خراسان جنوبی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش هدف از برگزاری این جلسات و رونمایی ها را معرفی کتاب ها و شخصیت هایی  که برای اعتلای فرهنگی استان تلاش می کنند، دانست و افزود: امیدواریم این جلسات موجب ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح استان شود.

محمدرضا راشد محصل، استاد پیشکسوت و بازنشسته زبان و ادبیات فارسی و نویسنده کتاب «بیرجندیه ها» نیز در این مراسم عنوان کرد: همه ما شور و اشتیاق فراوانی نسبت به زادگاه خود داریم و به آن افتخار می کنیم. این شور نه ساختگی است و نه محدودیتی می پذیرد و قابل توصیف و توجیه نیست.
وی با بیان این که کتاب «بیرجندیه ها» نیز به واسطه همین علاقه نگاشته شده است، ادامه داد: دفتر اول کتاب، مجموعه مقالات مرتبط با خراسان جنوبی و خصوصا بیرجند است که در طول ۵۰ سال گذشته توسط خودم و دو نفر از برادرانم، شادروان محمدعلی راشد محصل و محمدتقی راشد محصل (مسئول گروه گویش در فرهنگستان زبان ایران و مدرس زبان‌های باستانی دانشگاه تهران) و همچنین کسانی که با خاندان راشد محصل در ارتباط هستند، در روزنامه ها و مجلات مختلف به چاپ رسیده بود.
این چهره آکادمیک در دیار خراسان جنوبی با اشاره به این که دفتر دوم تخصصی تر از دفتر اول است، اضافه کرد: فصل اول شامل مقالات برادرم محمد حسن راشد محصل (متخصص کشاورزی) می شود که در روزنامه ها و مجلات داخلی و خارجی انتشار یافته است. همچنین چکیده مقالاتی که به زبان خارجی منتشر شده بود نیز به فارسی ترجمه شده تا مورد استفاده افراد متخصص قرار گیرد.
محمدرضا راشد محصل با بیان این که مطالب تفننی و‌ گاه توصیفی نیز در میان این مقالات جهت استفاده کاربران معمولی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: فصل دوم مربوط به مقالات کوچک ترین برادرم جلیل راشد محصل است که در حوزه برق و الکترومغناطیس به صورت تخصصی نگاشته شده و در بسیاری از مجلات خارجی به ‌چاپ رسیده است.
به گفته وی بخش های پایانی دفتر دوم، مربوط به زندگی خواهر، پدر و مادرم است که نهایت بزرگواری و اهمیت را در مورد فرزندان به خرج دادند و با همه رنج ها و سختی ها، شرایط تحصیل ما را فراهم کردند و این آزادی در رسیدن به کاری که آرزوی آن را داشتیم، باعث شد همه ما نسبت به زادگاهمان و شهر بیرجند علاقه خاصی نشان دهیم .
این مولف در پایان سخنانش عنوان کرد: امیدوارم همه ما با شور و اشتیاقی که ‌نسبت به زادگاهمان داریم، نهایت تلاش را در زمینه معرفی فرهنگ شهرمان و خراسان جنوبی داشته باشیم.
محمد بهنام‌فر استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند نیز در این مراسم درخصوص محمدرضا راشد محصل و آثار وی سخنانی بیان کرد وگفت: اعمالی که انجام می دهیم همچون بذری است که کاشته می شود و روزی جواب می دهد. خاندان راشد محصل نیز در این سرزمین بذر محبت و انسانیت را کاشتند و بدون این که خودشان خواسته باشند، این بذر رشد کرده و بسیاری از مردم خراسان جنوبی و کشور از آن بهره مند می شوند.

مسابقات والیبال جام فجر سرایان پایان یافت/۷

یک دوره مسابقات والیبال با عنوان جام فجر و گرامیداشت یاد و خاطره جانباز سرافراز محمد علی اصغری در رده های سنی آزاد و ادارات شهرستان در سالن ورزشی ملت سرایان برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در این مسابقات ۲۵ تیم در ۳ رده که ۱۱ تیم در رده آزاد، ۶ تیم در رده ادارات و ۸ تیم در بخش بانوان به مدت ۱۰ روز با هم به رقابت پرداختند که در پایان تیم های ستاد باربری ستاره درخشان، لوله اتصالات فامیلی بسطاق و پست بانک بسطاق به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند .

در بخش ادارات نیز تیم های شهرداری سرایان، شبکه بهداشت و درمان و اداره برق شهرستان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

در بخش بانوان نیز تیم والیبال بانوان مؤسسه حقوقی سفیران هدایت سرایان قهرمان شد و تیم های پست بانک ایران سه قلعه و جوانان سرایان هم مقام دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

تیم دهیاری مصعبی در رده آزاد، تیم اداره ورزش و جوانان در رده ادارات و تیم والیبال بانوان آیسک در بخش بانوان به عنوان تیم های اخلاق این رقابت ها معرفی شدند.

مطهره سلطانی قهرمان رقابت های دارت کشور/۷

مطهره سلطانی قهرمان رقابت های دارت کشور

مطهره سلطانی از خراسان جنوبی قهرمان رقابت های دارت کشور شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مطهره سلطانی دارتر خراسان جنوبی، در چهارمین دوره مسابقات رنکینگ دارت آنلاین کشور انتخابی تیم ملی با شکست رقبای خود عنوان قهرمانی کشور را از آن خود کرد. این دوره از مسابقات به صورت آنلاین به میزبانی استان فارس برگزار شد.

کسب مقام سوم دوچرخه سوار خراسان جنوبی در مسابقات کشوری/۷

کسب مقام سوم توسط دوچرخه سوار خراسان جنوبی در مسابقات دوچرخه‌سواری BMX قهرمانی کشور ۱۴۰۰

دوچرخه سوار خراسان جنوبی در مسابقات دوچرخه‌سواری BMX قهرمانی کشور ۱۴۰۰ مقام سوم را کسب کرد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، علی یزدان پناه دوچرخه سوار خراسان جنوبی در رشته ریسینگ و در رده امید بر سکوی سومی مسابقات قهرمانی کشور ایستاد و بنیامین گلی دیگر دوچرخه سوار این استان بعد از یزدان پناه در جایگاه چهارم قرار گرفت. شایان ذکر است مسابقات قهرمانی کشور BMX فری استایل پارک و ریسینگ جوانان و بزرگسالان آقایان و بانوان ۶-۵ اسفند ۱۴۰۰ در محل بوستان شهید حججی شهرداری منطقه ۱۱ ، پارک آموزشی نوید برگزار و تیم دوچرخه سواری BMX خراسان جنوبی با ۲ ورزشکار در این مسابقات شرکت کرد.

 

اردوی راهیان نور دانشجویی برگزار می‌شود/۲-۳

جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های خراسان جنوبی برای برنامه‌ریزی اردوی راهیان نور دانشجویی برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، دکتر زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، توضیحاتی را در خصوص کمیتۀ تخصصی و اجرای اردوی راهیان نور دانشجویی بیان کرد و در ادامه مقرر گردیـد کلیـۀ دانشـگاه‌هـای اسـتان خراسـان جنوبی، در اسـرع وقت مسـئول کـاروان را تعیین نموده و مشـخصات کامـل آنهـا را به همراه تعـداد سـهمیۀ درخواستی  به ناحیۀ بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی ارسال نمایند. همچنین تزریق سه دوز واکسـن کرونـا برای کلیـۀ زائرین و کـادر اجرایی اردو الزامی است و دانشـگاه‌هـا موظف شدنـد این موضوع را هنگام ثبت نام لحاظ کنند.
مهلت ثبت نام برای این اردوی زیارتی تا ۷ اسفند‌ ۱۴۰۰ است و بازه‌ اعزام برادران از  ۱۶ الی ۲۲ اسفند و خواهران از ۲۰ الی ۲۶ اسفند ۱۴۰۰خواهد بود.
هزینه سفر  برای دانشجویان متقاضی  ۲۰۰ هزار تومان است و تزریق ۳ دوز واکسن و منفی بودن تست کرونا ۲۴ ساعت قبل از اعزام الزامی می‌باشد.

 

کتاب‌خانه سیار روستایی در سرایان راه اندازی می شود/۲

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با «سید یاسر رضوی حیدری» سرپرست فرمانداری سرایان دیدار و در خصوص مسایل کانون دراین شهرستان گفت و گو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این دیدار طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان ضمن تبریک انتصاب «رضوی حیدری» به عنوان سرپرست فرمانداری سرایان به معرفی کانون و خدمات آن به کودکان ونوجوانان پرداخت و گفت:  تقویت  فکر و شکوفایی استعدادها و آموزش مهارت‌های زندگی با بهره‌گیری از برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی از اهداف اصلی کانون در خدمات رسانی به مخاطبان است.

حمیدی کانون را نهاد تخصصی و با سابقه درخشان در حوزه فعالیت‌های کودک و نوجوان دانست و گفت: گسترش فعالیت‌های کانون در شهرستان سرایان نیازمند توسعه زیرساخت‌ها است که در این خصوص پیگیر ایجاد کتاب‌خانه سیار روستایی و همچنین توسعه و مرکز فرهنگی و هنری ثابت کانون در سرایان شامل ایجاد آسمان‌نمای دیجیتال و محوطه‌سازی هستیم که این امر مساعدت فرمانداری در تخصیص اعتبارات لازم و همچنین مشارکت خیرین را می طلبد.

در ادامه این دیدار رضوی حیدری، فرماندار سرایان نیز طی سخنانی کانون را به واسطه مربیان متعهد، محتوای کتاب‌ها و همچنین برنامه و فعالیت‌های ارزشمند باعث ایجاد آرامش خاطر خانواده‌ها دانست و در خصوص کمک در گسترش فعالیت‌های کانون و همچنین تخصیص اعتبارات عمرانی لازم قول مساعد داد.

معرفی سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه
معرفی سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه
با امضای استاندار خراسان جنوبی، سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه تعیین شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت حکم انتصاب ” حسن علی زاده” را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه صادر کرد.
در متن حکم انتصاب حسن علی زاده به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه آمده؛ “با توجه به پیشنهاد معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و تجربیات و توان و تعهد خدمتی، به موجب این ابلاغ با حفظ پست سازمانی، به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه تعیین می گردید”.
در ادامه این متن آمده؛ “امید است با توکل به خداوند متعال، ضمن بهره‌گیری از ظرفیت ها، استعداد و توان نیروهای متعهد، دلسوز و کارآمد با اتخاذ تدابیر مناسب و مدیریت جهادی در مسیر تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، اندیشه های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و برنامه‌ها و سیاست های دولت سیزدهم تلاش نموده و در انجام وظایف محوله جهت تحقق اهداف سازمانی و خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم شریف شهرستان موفق باشید”.
شایان ذکر است؛ حسن علی زاده دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی ، عناوین بخشدار شاسکوه، کارشناس امور اجتماعی انتخابات و شوراهای بخش سده، مسئول دفتر سیاسی فرمانداری خوسف، کارشناس امنیتی و انتظامی بخشداری مرکزی خوسف ، کارشناس امنیتی و انتظامی فرمانداری شهرستان بیرجند، مسئول دبیرخانه شورای تأمین شهرستان بیرجند، دبیر کمیته امنیت ستاد انتخابات فرمانداری بیرجند و … را در سوابق اجرایی خود دارد.

فرمانداران شهرستان‌های بشرویه و درمیان منصوب شدند/۲

 

فرمانداران شهرستان‌های بشرویه و درمیان منصوب شدند

 در احکامی جداگانه از استاندار خراسان جنوبی مهدی فرجامی‌فرد به عنوان فرماندار شهرستان درمیان و حسن علیزاده به عنوان فرماندار بشرویه منصوب شدند.

حسن علی زاده فرماندار بشرویه دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی ، عناوین بخشدار شاسکوه، کارشناس امور اجتماعی انتخابات و شوراهای بخش سده، مسئول دفتر سیاسی فرمانداری خوسف، کارشناس امنیتی و انتظامی بخشداری مرکزی خوسف ، کارشناس امنیتی و انتظامی فرمانداری شهرستان بیرجند، مسئول دبیرخانه شورای تأمین شهرستان بیرجند، دبیر کمیته امنیت ستاد انتخابات فرمانداری بیرجند و … را در سوابق اجرایی خود دارد.

فرجامی فرد قرماندار زیرکوه نیز متولد ۱۳۴۹ و دارای مدرک کارشناسی ارشد توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی است.

نخستین فرماندار شهرستان خوسف، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، معاون مدیرکل اداره کل کار و امور اجتماعی استان خراسان جنوبی، رئیس اداره امور دانشجویی و فوق برنامه و مسئول طرح و برنامه مرکز آموزش عالی شهید خیابانیان سیستان و بلوچستان، رئیس اداره آمار و برنامه‌ریزی و جانشین طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، رئیس اداره اشتغال سازمان کار و امور اجتماعی استان خراسان جنوبی و مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از جمله سوابق اجرایی فرماندار درمیان است.

کمبود ناوگان در شرکت‌های هواپیمایی استان خراسان جنوبی

۱۳۰ پرواز در فرودگاه بیرجند کنسل شد/۷

 

130 پرواز در فرودگاه بیرجند کنسل شد/ کمبود ناوگان در شرکت‌های هواپیمایی استان خراسان جنوبی

در حالی شاهد حکایت دنباله‌دار کنسلی پروازها در فرودگاه شهید کاوه بیرجند هستیم که در ۱۰ ماهه امسال ۱۳۰ پرواز کنسل شده است.

به گزارش تسنیم ، مدتی است پروازهای استان خراسان جنوبی تنها روی باند لغو فرود می‌آیند و سبب نارضایتی مردم شده‌اند، هر چند حکایت کنسلی پروازها داستان امروز و دیروز نیست چرا که هر زمان که کمبود ناوگان حمل و نقل هوایی باشد پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه کاهش می‌یابد.

حمل و نقل هوایی یکی از مهم‌ترین امکانات در هر استان است این در حالی است که به دلیل موقعیت سیاسی و استراتژیک بیرجند، سومین فرودگاه کشور در سال ۱۳۱۲ پس از قلعه مرغی و فرودگاه بوشهر در بیرجند ساخته شد و حال مدتی است این فرودگاه با قدمت طولانی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

بارها شاهد قصه تلخ لغو پروازهای منتهی به این فرودگاه یکی پس از دیگری هستیم و هر روز یک پرواز به بهانه کمبود ناوگان و چک لغو می‌شوند. این در حالی است که در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بودیم و در حوزه‌های زیر ساختی از جمله ترمینال فرودگاه پیشرفت‌های خوبی شده است اما موضوعی که مشکل‌ساز شده  سریال تلخ لغو پروازها است و این کنسلی‌ها برای بیماران، دانشجویان، کارمندان و بقیه شهروندان مشکل ساز شده است.

سریال لغو پروازها از ابتدای سال تاکنون بارها تکرار شده و گویا علت آن کمبود ناوگان است.

پروازهای یکی پس از دیگری از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند پر می‌کشند و این در حالی است که در سال‌های اخیر با رایزنی‌های مختلف در بیشتر روزهای هفته و در مسیر تهران- بیرجند و بالعکس و در برخی از روزها هم از مشهد به بیرجند و بالعکس پرواز انجام می‌شد.

یکی از شهروندان بیرجندی بیان کرد: هر از گاهی شاهد کنسلی پروازها در فرودگاه شهید کاوه بیرجند هستیم و مردم این خطه تقریبا با کنسلی‌ها خو گرفته‌اند.

وی گفت: چطور است به این راحتی مسئولان شرکت‌های هواپیمایی یکی‌یکی پروازها را لغو می‌کنند و در دیگر مسیرهای پروازی به‌کار می‌گیرند؟

شهروند دیگری افزود: بنا به اقتضای شغلی هر ماه باید چند روز را به تهران سفر کنم و همیشه هواپیما را انتخاب کرده‌ام اما با این اوضاع و احوال که پروازها یکی یکی خط می‌خورند مشخص نیست تکلیف من و امثال من چیست؟

الهیاری یکی دیگر از شهروندان بیرجندی است که در گلایه از موضوع لغو پروازها به خبرنگار ما گفت: وقتی پروازها یکی پس از دیگری لغو می‌شود، چگونه انتظار حضور سرمایه‌گذار را می‌توان داشت؟‌

یکی از کارکنان فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند نیز گفت: تماس‌های زیادی داریم که افراد بیماری که سن بالایی دارند و نمی‌توانند با اتوبوس و به صورت زمینی سفر کنند، خواستار پرواز‌های بیشتر هستند اما این موضوع مورد توجه کسی قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح می‌کند: کارمندان دستگاه‌های اجرایی و افرادی که برای شغل خود با مشهد و تهران در ارتباط هستند نیز نیازمند پرواز‌های بیشتری هستند، اما انگار قرار است پرواز‌ها حذف و لغو  شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در پاسخ به کنسلی پروازهای اخیر اظهار داشت: در روزهای ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه خط پروازی تهران به بیرجند و بالعکس کنسل شد.

طهماسبی با بیان اینکه پروازهای ۱۰ و ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۰ خط پروازی تهران به بیرجند و بالعکس نیز کنسل شده است گفت: از ابتدای سال در ۱۰ ماهه اخیر ۱۳۰ پرواز در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند لغو شده است.

وی با بیان اینکه ماهانه شش هزار و ۵۰۰ نفر در مسیر تهران بیرجند و مشهد بیرجند از خطوط هوایی استفاده می‌کنند گفت: در ۱۰ ماهه امسال یک هزار و ۳۰۰ پرواز در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه انجام شد.

طهماسبی افزود: کمبود ناوگان به دلیل چک‌های سبک و سنگین هر ساله در زمستان و آمادگی برای پروازهای تابستانه است که از ۸ فروردین ماه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام شرکت‌ها کمبود ناوگان دارد و شرکتی ناوگان رزرو ندارد گفت: تمام این شرکت‌ها ۱۰۰ درصد ناوگان آنها در خطوط هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروازهای ما از یک شرکت هواپیمایی جدید است و هر سه هواپیما در خطوط استفاده می‌شود و هواپیمایی برای رزرو ندارد.

حال آن چه مطرح است اینکه در حالی در جلسات مختلف مسئولان استانی از پیشرفت و توسعه استان سخن می‌گویند که لغو شدن پروازهای داخلی فرودگاه بین‌المللی بیرجند می‌تواند به راحتی جلوی توسعه استان را بگیرد و این موضوعی است که باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در جهت رفع مشکل تلاش شود.

 

 

 

عملیات اجرایی تولید کنسانتره سنگ آهن در سربیشه آغاز شد

عملیات اجرایی تولید کنسانتره سنگ آهن در سربیشه آغاز شد

عملیات اجرایی طرح تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت ۵۵۰ هزار تن در سال در شهرستان سربیشه آغاز شد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی ظهر شنبه در مراسم شروع عملیات اجرایی طرح تولید کنسانتره سنگ آهن در شهرستان سربیشه اظهار کرد: از آن جایی که سرمایه گذاری در این منطقه منجر به اشتغالزایی زیادی خواهد شد مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید موانع موجود در این مسیر را رفع کنند.

علیرضا عباس زاده بیان داشت: امیدواریم مرحله اول این طرح تا هفته دولت ۱۴۰۱ با توجه به این که تجهیزات مورد نیاز خریداری شده به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: یکی از مواهب الهی در شهرستان مرزی سربیشه وجود معادن است که از این ظرفیت با مدیریت ویژه‌ای که می‌شود باید برای ارتقا شاخص‌ها مورد نظر به خوبی استفاده شود تا به جای صرف استخراج معادن و خام فروشی سبب ارزش افزوده در این زمینه با فرآوری آنها شویم.

به گفته وی تولید و اشتغال از جهات متعدد برای کشور ما مهم است که یکی از مهم‌ترین آنها کمک به امنیت پایدار است و با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری برای سال جاری باید تلاش کنیم با تولید و انجام فعالیت‌های اقتصادی، اقتدار ایران اسلامی در این خصوص تداوم داشته باشد.

 

 

 

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی:

تنها ۲۳.۹ درصد از حجم سدهای خراسان‌جنوبی آب دارد/۳

تنها ۲۳.۹ درصد از حجم سدهای خراسان‌جنوبی آب دارد

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: مخازن سدهای خراسان‌جنوبی در حال حاضر ۱۷.۴ میلیون متر مکعب آب دارد که به معنای پر بودن ۲۳.۹ درصد از حجم کلی سدهای استان است.

سعید سروری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر حجم فعلی آب ذخیره در مخازن سدهای خراسان‌جنوبی ۱۷.۴ میلیون متر مکعب است که این میزان در سال گذشته در این زمان ۱۷.۹ میلیون متر مکعب بوده است و در واقع به حدود سال قبل رسیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه با توجه به بارندگی‌های چند روز اول اسفند ۲۳.۹ درصد از مخازن خراسان‌جنوبی ذخیره آب دارند.

سروری درباره وضعیت هر کدام از سدهای مخزنی در خراسان‌جنوبی گفت: سد رزه شهرستان درمیان در حال حاضر ۷.۶۰ میلیون متر مکعب آب دارد که به معنای پر بودن ۳۱.۴۶ درصد حجم مخزن این سد است و سد دره بید شهرستان طبس نیز تنها ۷.۶۲ درصد از مخزن آن آب دارد.

وی گفت: سد نهرین شهرستان طبس که یکی از مهمترین سدهای این شهرستان است نیز در حال حاضر ۱.۹۸ میلیون متر مکعب (پر بودن ۴۰.۷۴ درصد حجم سد) آب دارد که این میزان در سال گذشته در همین زمان ۲.۲۶ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سد فرخی شهرستان قاین نیز ۲.۹۰ میلیون متر مکعب آب دارد، اظهار کرد: این میزان به معنای پر بودن ۳۲.۸۴ درصد از حجم مخزن فرخی شهرستان قاین است.

سروری ادامه‌داد: تنها ۳۸.۰۱ درصد از حجم مخزن شهید پارسا در شهرستان درمیان آب دارد که به معنای ذخیره ۱.۵۷ میلیون کمتر مکعب آب در این سد است.

وی با بیان اینکه تنها ۴.۸۹ درصد مخزن سد کریت شهرستان طبس آب دارد، گفت: در سد حاجی آباد شهرستان زیرکوه نیز ۰.۸۲ متر مکعب آب ذخیره است که به معنای پر بودن ۱۷.۸۳ درصد از حجم مخزن این سد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی یادآور شد: سد سیاهو در شهرستان سربیشه نیز ۱.۸ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد که به معنای پر بودن ۱۰.۵۸ درصد از حجم این سد است.

کمک ۱۵۰ میلیون تومانی از محل موقوفات بیرجند برای درمان نیازمندان/۲-۳

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند گفت: در بخش دارو و درمان در ۳ ماهه گذشته ۱۵۰ میلیون تومان برای درمان ۱۵۰ نفر از محل موقوفات منطبق هزینه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین دادخدا افزود: علاوه بر بخش دارویی، ۷۲ بسته گوشت به ارزش ۹ میلیون تومان در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی این تعداد بسته گوشت، ۹ میلیون تومان بوده است که از محل موقوفات منطبق در بین نیازمندان توزیع شد.

به گفتۀ وی همزمان با ماه رجب ۱۲ سری جهیزیه از محل موقوفات منطبق در بین زوج‌های سادات توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند بیان کرد: ارزش ریالی این ۱۲ سری جهیزیه ۴۸ میلیون تومان است.

خدایی تصریح کرد: هدف واقف این است که با فراهم کردن موجبات ازدواج سادات، بحث فرزندآوری از نسل سادات افزایش یابد.

تخصیص هشت میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی پایدار به عشایر/۲

هشت میلیارد تومان اعتبار ملی برای پروژه‌های بزرگ آبرسانی سیار از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به عشایر خراسان جنوبی تخصیص یافت.

 مدیرکل امور عشایر استان در گفتگو با خبرنگار صداوسیما اعتبار مصوب تخصیص هشت میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی پایدار به عشایرسفر رئیس جمهور به استان را ۱۴۳میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این رقم هشت میلیارد تومان به استان تخصیص یافت.

عصمتی پور افزود: این اعتبار برای تکمیل هفت طرح بزرگ‌آبرسانی پایدار به جامعه عشایر استان اختصاص یافت.

به گفته وی آین اعتبار برای طرح های دارای پیشرفت فیزیکی بالا و طرح هایی که کار مطالعات آن به پایان رسیده است هزینه می شود.

هم اکنون ۵۷درصد جامعه عشایر خراسان جنوبی از آبرسانی پایدار بهره مند هستند.

کرونا ۵ قربانی دیگر را در خراسان جنوبی گرفت/۲-۳

در شبانه روز گذشته ۵ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی قربانی این بیماری شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۳۵ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان ۶۵ بیمار و از ۲۸۴ تست سریع ۱۲۸ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۴۱۹ تست ملکولی و سریع در استان ۱۹۳ مورد جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۲ مورد از بشرویه، ۱۰۱ مورد از بیرجند، ۴ مورد از خوسف، ۴ مورد از درمیان، ۴ مورد از زیرکوه، ۱۱ مورد از سرایان، ۸ مورد از سربیشه، ۸ مورد از طبس، ۱۳ مورد ازفردوس، ۱۳ مورد از قاین و ۲۵ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته وی در حال حاضر ۱۱۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۰۷ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متاسفانه حال عمومی ۷ نفر وخیم گزارش شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: در شبانه روز گذشته ۵ مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شد که آمار جان باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۳۶۰ نفر افزایش یافت.

کاهش شهر‌های با وضعیت قرمز در خراسان جنوبی

بر اساس آخرین وضع رنگبندی شهرستان‌های استان، تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز در خراسان جنوبی کاهش یافت.

بر اساس آخرین وضع رنگبندی کرونایی در استان بیرجند، درمیان، زیرکوه، سربیشه، قائنات، طبس و نهبندان در وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر هستند.

شهر‌های بشرویه، خوسف، سرایان و فردوس نیز در وضع نارنجی یا پر خطر کرونایی قرار دارند.

 

در خراسان جنوبی هیچ شهر زرد یا آبی کرونایی وجود ندارد.

گلایه امام جمعه باغشهر اسلامیه در خصوص عدم توجه به گلزار شهدای گمنام/۲

امام جمعه باغشهر اسلامیه درباره بی توجهی به تکمیل گلزار شهدای گمنام در شهر اسلامیه و شهر باغستان گلایه کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، امام جمعه باغشهر اسلامیه گفت: گلزار شهدا برای مردم یک مکان معنوی و محل

رجوع است که باید امکانات لازم برای حضور مردم فراهم شود.
حجت الاسلام عرب با بیان اینکه در دولت جدید از استاندار و فرماندار انتظار توجه به این مسئله را داریم از صداو سیما خواست این مطالبه‌ی مردمی را پیگیری کند.

برش سیصد و نود و سومین فرش اهدایی به عتبات در طبس/۲

بافت سیصد و نود و سومین فرش اهدایی به عتبات عالیات در طبس به پایان رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس گفت: این پنجمین فرشی استبرش 393 فرش اهدایی به عتبات در طبس که در این کارگاه بافته شده است.

محمدی افزود: در حال حاضر ۶۷ تخته فرش در کارگاه های قالی بافی به متراژ ۵۴۴ متر مربع در حال بافت است.

وی گفت: تاکنون ۳۹۳ تخته فرش به متراژ ۳ هزار و ۳۲۰ متر مربع توسط خواهران در کارگاه های قالیبافی شهرستان طبس برای اهدا به اعتاب مقدسه بافته شده است.

 

 

 

 

سرانه ورزشی هر دانش آموز؛ تنها ۳۸ سانتیمتر/۷

۶۰ فضای ورزشی و فرهنگی در خراسان جنوبی آزادسازی می‌شود

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آزادسازی بیش از ۶۰ فضای ورزشی و فرهنگی درون و برون مدرسه‌ای این استان تا پایان اسفند ماه خبر داد.

مهدی گلدانی مقدم افزود: در مرحله بعدی به سمت آزادسازی و استفاده از محیط‌های مدارس، برای استفاده دانش‌آموزان و خانواده‌ها در روزهای آخر هفته، روزهای تعطیل، بعدازظهرها و ساعات غیرآموزشی می رویم تا دانش‌آموزان امکان ورزش در هر زمان را داشته باشند.

وی افزود: آموزش و پرورش برای رسیدن به هدف مطلوب نیازمند استفاده از زیرساخت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی است و سرانه ورزشی برای هر دانش‌آموز در خراسان جنوبی فقط ۳۸ صدم متر است.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به افزایش نرخ چاقی در دانش‌آموزان استان در پی گشترش و فراگیری کرونا تصریح کرد: کم‌تحرکی و افزایش چاقی، جدی‌ترین زنگ خطر برای دانش‌آموزان، نظام تعلیم و تربیت، نظام سلامت و نظام اجتماعی امروز و آینده این دیار است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز پنجشنبه هفته گذشته از اجرای طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی – ورزشی در ۱۶ استان تا پایان اسفند خبر داد.

صادق ستاری‌فرد گفت: حدود ۴ هزار و ۶۰۰ مجموعه ورزشی کشور متعلق به آموزش و پرورش است که براساس طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی – ورزشی، در گام اول تعداد یک هزار مجموعه به‌صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول این طرح تا پایان اسفند در ۱۶ استان کشور اجرا خواهد شد افزود: در مرحله بعدی به سمت آزادسازی و استفاده از محیط‌های مدارس، برای استفاده دانش‌آموزان و خانواده‌ها در روزهای آخر هفته، روزهای تعطیل، بعدازظهرها و ساعات غیرآموزشی خواهیم رفت تا دانش‌آموزان بتوانند در هر زمان، در مدارس به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی و پیش دبستانی در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

 

 

 

 

آغاز عملیات اجرایی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن در سربیشه/۲

عملیات اجرایی تولید کنسانتره سنگ آهن در سربیشه آغاز شد

 عملیات اجرایی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روز شنبه در شهرستان سربیشه آغاز شد تا به گفته مجریان در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا، مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تولید کنسانتره سنگ آهن امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان سربیشه آغاز شد.

سرمایه‌گذار این طرح صنعتی گفت: طرح تولید کنسانتره سنگ آهن در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با زیربنای هشت هزار متر مربع کلنگ‌زنی شد.

مصطفی تمدنی ظرفیت سالانه این واحد تولیدی را ۵۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن اعلام کرد و افزود: برنامه این است که فاز نخست کارخانه هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: این طرح با سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد ریال توسط متخصصان داخلی اجرا می‌شود و با بهره‌برداری از آن، ۳۰۰ نفر به‌طور مستقیم و سه هزار نفر غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

این سرمایه‌گذار گفت: براساس منویات و تاکید مقام معظم رهبری در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها امیدواریم با همکاری مقامات استان زیرساخت‌های لازم برای این پروژه و با هدف توسعه و محرومیت‌زدایی منطقه فراهم شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری شرق بیرجند است.

براساس آخرین آمار رسمی از مجموع مواد معدنی شناخته شده در ایران، خراسان جنوبی با توجه به ساختار زمین‌شناسی از ذخایر غنی با حدود ۵۰ نوع ماده معدنی برخوردار است.

این استان با دارا بودن ۶۹۸ معدن و ذخیره قطعی حدود هفت میلیارد تن و اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر در این بخش یکی از پنج استان معدنی کشور محسوب می‌شود.

 

 

 

 

۲۹۰ شیء عتیقه در خراسان جنوبی کشف شد

۲۹۰ شیء عتیقه در خراسان جنوبی کشف شد

بیرجند – ایرنا – فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران انتظامی در پی چند ماه کار تحقیقاتی و تخصصی، محموله اشیاء تاریخی و فرهنگی شامل بیش از ۲۹۰ قطعه را در شهرستان درمیان از یک باند قاچاق اقلام عتیقه کشف کردند.

سردار ناصر فرشید روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: پلیس در لایه‌های مختلف ماموریت‌های متعددی دارد که یکی از آنها مبارزه با قاچاق کالا و دستگیری افرادی است که اقدام به قاچاق اشیای عتیقه می‌کنند.

وی افزود: با دریافت خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه‌ای قاچاق اشیای عتیقه در خراسان جنوبی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و تحقیقات پلیس حاکی بود که قاچاقچیان با تشکیلات سازمان‌یافته اقدام به قاچاق سکه، ظروف قدیمی و زیرخاکی گران‌قیمت می‌کنند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: محل فعالیت مجرمانه این باند با رصد اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی شناسایی شد و ماموران با هماهنگی مقام قضایی در عملیات ضربتی، متهمان را دستگیر کردند که بیش از ۲۹۰ قطعه شیء تاریخی و فرهنگی از آنان در شهرستان درمیان کشف و ضبط شد.

وی از دستگیری چهار نفر مرتبط با این باند قاچاق و توقیف یک دستگاه خودرو خبر داد و گفت: ارزش ریالی این اشیا بیش از یک میلیارد تومان بوده که برآورد اولیه است و کارشناسان فنی در حال بررسی بیشتر هستند.

سردار فرشید بیان کرد: شناسایی و دستگیری سایر اعضای این باند نیز در دست اقدام است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری هشت باند سازمان‌یافته در زمینه قاچاق کالا و جرایم اقتصادی در این استان شناسایی و تحویل مراجع قضایی شده که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف‌ شده بیش‌ از ۵۴ میلیارد تومان بوده و نسبت‌ به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی همچنین با اشاره به موضوع سرقت در استان گفت: در بسیاری از سرقت‌ها مالک و فروشنده در محل حضور داشته و به خاطر اعتماد به فرد، سرقت رخ داده است.

وی عنوان کرد: اقدامات و جلسات تعاملی برگزار شده و قطعا مسوولان صنوف باید دخیل شوند و در زمینه تدابیر امنیتی نقش بیشتری داشته باشند.

سردار فرشید با اشاره به نزدیک شدن روزهای پایانی سال و شروع سفرهای نوروزی افزود: با توجه به اینکه شاهد افزایش تردد خودروها در محورهای مواصلاتی هستیم نگرانی از افزایش تصادفات وجود دارد که انتظار می‌رود رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی به حقوق دیگران احترام بگذارند.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال بیش از ۲۴۰ نفر در تصادفات درون و برون شهری استان خراسان جنوبی فوت کردند که ۲۵ نفر مربوط به تصادفات درون شهری است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی  با بیان اینکه اغلب تصادفات توسط رانندگان بومی رخ می‌دهد گفت: مهمترین عامل در بروز حوادث رانندگی، نبود توجه راننده است البته راه هم نقش دارد اما اگر رانندگان بیشتر رعایت کنند، نقش سایر عوامل کاهش می‌یابد.

 

بارش پراکنده باران در خراسان جنوبی/۲ بارش پراکنده باران در خراسان جنوبی از امروز

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: پس از شرایط جوی نسبتا پایدار در پایان هفته گذشته بارش پراکنده باران در منطقه قابل پیش‌بینی است.

فاطمه زارعی افزود: مطابق با الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی، اوایل هفته جاری ساعات عصر و شب گاهی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: روند تغییرات دما در ۲۴ ساعت آینده افزایشی است و هوا گرمتر خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وزش باد در برخی نواحی شرقی و جنوبی استان از شدت بیشتری برخوردار است.

سامانه بارشی هفته گذشته در خراسان جنوبی به‌صورت وزش باد، بارش باران و در برخی نقاط بارش برف فعال بود که در اغلب شهرستان‌ها بارش باران بین پنج تا ۲۰ میلیمتر ثبت شد و در برخی نقاط استان از جمله شهرستان فردوس بارندگی به بیش از ۵۰ میلیمتر رسید.

 

 

 

 

نماینده مجلس: سربیشه به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود

بیرجند – ایرنا – نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان سربیشه به سمت صنعتی شدن در حرکت است و اینکه در پروژه امروز قبل از کلنگ‌زنی، تجهیزات تامین و در محل مستقر شده، نشان از عزم بالای سرمایه‌گذار دارد.

مصطفی نخعی روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن در سربیشه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان برگزار شد، افزود: همزمان با دهه فجر امسال عملیات اجرایی طرح تولید کنسانتره مس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغال بالا در شهرستان سربیشه آغاز شد و امروز نیز کلنگ دومین پروژه مهم به زمین خورد.

وی گفت: امروز می‌توان ادعا کرد سربیشه به لحاظ اقتصادی و صنعتی یک شهرستان رو به توسعه است و زیرساخت‌های اقتصادی خوبی در این منطقه در حال شکل‌گیری است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مرز ماهیرود نیز به عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب سربیشه و استان زیرساخت‌های مناسبی از جمله استقرار دستگاه ایکس‌ری یا تسهیلات رفاهی در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: شهرستان مرزی سربیشه دارای ظرفیت‌های بزرگ و البته مغفول مانده است که بخشی از این ظرفیت‌ها در حال به فعلیت رسیدن است و امروز شاهد رقم ‌خوردن یک اتفاق بزرگ در این منطقه مرزی هستیم.

نخعی با قدردانی از سرمایه‌گذار بخش خصوصی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن گفت: جلسات متعددی برگزار و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان سربیشه بیان شد و علیرغم اینکه شرایط مناسب‌تری برای سرمایه‌گذار در سایر مناطق وجود داشت اما در این منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی اظهار داشت: کلیدواژه سرمایه‌گذاران مجموعه این بوده که تحت تاثیر فرهنگ غنی مردم خراسان جنوبی قرار گرفته‌ایم و این نکته برای من به عنوان نماینده مردم جای افتخار داشته و دارد که یکی از عمده‌ترین دلایل حضور سرمایه‌گذار مطرح شده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آخرین تحقیقی که در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انجام شده، بالاترین امنیت در حوزه سرمایه‌گذاری متعلق به خراسان جنوبی بوده و این استان در صدر استان‌ها قرار دارد که بدون شک بخش زیادی از آن مرهون فرهنگ غنی مردم این استان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت عمل کردن مسوولان به وعده‌ها گفت: عمل نکردن به وعده‌ها آسیب جدی بوده و سرمایه‌های ما را کاهش می‌دهد لذا باید متناسب با امکانات و شرایط کشور که فراوان است، قول داده و پای آن بایستیم.

نخعی افزود: از همه مسوولان انتظار داریم برای تسهیل مسیر سنگلاخی سرمایه‌گذاری و کارآفرینی کمک کنند و در تحقیق اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس یکی از بحث‌های جدی و نگرانی‌های کارآفرینان و سرمایه‌گذاران این است که بعضی مسوولان به وعده‌های که می‌دهند، عمل نمی‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسوولان باید مانع‌زدایی و نه مانع‌تراشی کنند گفت: تحریم، سوء‌مدیریت و بسیاری از این قبیل مسایل، سرمایه‌گذار و کارآفرینان را دچار مشکل کرده ولی با وجود همه گرفتاری‌ها و بروکراسی‌های اداری حاضر است در کشور خودش کارآفرینی و ایجاد اشتغال کند که خیلی ارزشمند است.

وی افزود: مقداری فرهنگ محافظه‌کاری از گذشته در بین مسوولان استان نهادینه شده است که باید فکری به این موضوع کرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد و با قوانین فعلی که البته مشکلاتی هم دارد و وقتی صحبت از قانون می‌شود خیلی از دستورالعمل‌ها را نیز قانون می‌گویند در حالی که مسائل داخلی دستگاه است، این موانع را حل کرد.

وی گفت: با ظرفیت‌های فعلی نیز اگر تفسیر قانون به نفع مردم و سرمایه‌گذار باشد و اراده و عزم جدی داشته باشیم که می‌توان خیلی از گره‌ها را باز کرد.

عملیات اجرایی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روز شنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان سربیشه آغاز شد.

طرح تولید کنسانتره سنگ آهن در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با زیربنای هشت هزار متر مربع کلنگ‌زنی شد و با ظرفیت سالانه ۵۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن قرار است فاز نخست کارخانه هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

خراسان جنوبی چهار شهرستان مرزی دارد که سربیشه یکی از آنها و در فاصله ۶۶ کیلومتری شرق بیرجند است.

 

 

زنجیره تولید جایگزین خام‌فروشی در خراسان جنوبی شود

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ظرفیت‌های معدنی منحصر به‌فرد در خراسان جنوبی وجود دارد که خام‌فروشی می‌شود و باید زنجیره ارزش و تولید در صنایع و معادن استان ایجاد شود.

علیرضا عباس‌زاده روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن در سربیشه افزود: بخشی از اعتراض و گلایه ما و مردم استان خام‌فروشی مواد معدنی است که احداث کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن نمونه‌ای از توجه به زنجیره تولید در این حوزه است.

وی بیان کرد: استان خراسان جنوبی ویژگی‌های متعدد از جمله ذخایر معدنی فوق‌العاده دارد که حداقل شکر نعمت خدا این است از منابع بهترین استفاده را ببریم.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از قِبل استفاده از این ظرفیت‌ها و نعمت‌های الهی باید ظرفیت‌های اقتصادی، اشتغال، تولید، امنیت، سرانه ناخالص تولید ملی و ‌همه ‌مولفه‌های اقتصادی و اجتماعی را ارتقا داد.

وی افزود: در این خصوص چند ملاحظه وجود دارد و اول اینکه ساده‌ترین روش، استخراج معادن و به فروش رساندن مواد معدنی است که در خراسان جنوبی از سالیان قبل، خام‌فروشی می‌شود و ارزش افزوده چندانی برای استان ندارد.

عباس‌زاده تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذار و دستگاه‌های متولی تلاش کنند خام‌فروشی‌ها به زنجیره تولید و ارزش افزوده برای استان تبدیل شود بخشی از مشکلات حل و سرانه تولید ناخالاص استان افزایش می‌یابد.

وی گفت: باید از سرمایه‌گذارانی که وارد استان می‌شوند، حمایت کرد و دستگاه‌های اجرایی وظیفه رفع موانع را دارند تا این هدف، وظیفه و آرمانی را که برای استان تصور می‌کنیم، محقق شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید کمترین دغدغه برای سرمایه‌گذار ایجاد شود البته آنچه در اختیار ما است را برای این منظور کمک خواهیم کرد.

وی افزود: این صنعت اشتغال خوبی را برای شهرستان سربیشه و استان ایجاد خواهد کرد بنابراین اگر همه مجموعه‌های مربوطه و سرمایه‌گذار بتوانند در موعد مقرر نسبت به بهره‌برداری این کارخانه اقدام کنند برای مردم منطقه و استان بشارت بزرگی خواهد بود.

عباس‌زاده گفت: امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای سرمایه‌گذاران به‌ویژه در حوزه فرآوری مواد صنعتی و معدنی در استان باشیم و از این طریق سطح معیشت و برخورداری مردم را بهبود ببخشیم.

وی تولید و اشتغال را جزو مهمترین مولفه‌های امنیت پایدار کشور دانست و بیان کرد: این مساله به قدری حائز اهمیت است که مقام معظم رهبری چندین سال متوالی در نام‌گذاری‌های سال که جهت‌گیری‌های کلی کشور را در مدیریت عمومی مشخص می‌کند شعار سال را بر پایه تولید، اقتصاد و اشتغال انتخاب می‌کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: امروز هر کاری در عرصه تولید و اشتغال انجام می‌دهیم آن را به‌ عنوان یک حرکت تکمیل‌کننده برای تامین امنیت پایدار کشور می‌دانیم.

وی اظهار داشت: استان خراسان جنوبی و شهرستان سربیشه از باب تخصصی امنیتی از استان‌ها و شهرهای مرزی محسوب می‌شوند لذا کار اقتصادی در این منطقه، ابتدا رونق  اقتصادی را ایجاد می‌کند اما مزیت بالاتر در مناطق مرزی حفظ و نگهداشت جمعیت و تامین نیازهای عمومی مردم است.

عباس‌زاده گفت: اگر هدف ما حفظ امنیت کشور و نگهداشت جمعیت در این سرزمین است بخش عمده آن در گرو تامین و توجه به نیازمندی‌ها و شکوفایی توانمندی‌های موجود در مرزنشینان است.

عملیات اجرایی واحد تولید کنسانتره سنگ آهن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روز شنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان سربیشه آغاز شد.

طرح تولید کنسانتره سنگ آهن در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و با زیربنای هشت هزار متر مربع کلنگ‌زنی شد و با ظرفیت سالانه ۵۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن قرار است فاز نخست کارخانه هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*