حوادث/کلاهبرداری ۲۰۰ میلیون تومانی با هک صفحه اینستاگرام

کلاهبرداری ۲۰۰ میلیون تومانی با هک صفحه اینستاگرام

مرد کلاهبردار که با دسترسی به حساب کاربری اینستاگرامی یک فروشگاه مجازی، بیش از۲۰۰ میلیون تومان از مدیر فروشگاه اخاذی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش  «ایران»، رسیدگی به این پرونده با شکایت مالک یکی از فروشگاه‌های اینستاگرامی به پلیس فتا آغاز شد. شاکی در اظهاراتش گفت: در حال کار کردن با تلفن همراهم بودم که صفحه اینستاگرامم از دسترس خارج شد و دیگر نتوانستم وارد آن شوم تا اینکه دقایقی بعد شخصی ناشناس با بنده تماس گرفت و اعلام کرد می‌تواند در ازای واریز وجهی صفحه‌ام را برگرداند. با توجه به اینکه این صفحه تنها منبع درآمد من و خانواده‌ام بود، مبلغ اعلامی را برای وی واریز کردم. بعد از واریز وجه صفحه برگشت اما بعد از چند ساعت دوباره از دسترس خارج شد و آن شخص با من تماس گرفت و این بار مبلغ بیشتری خواست، این روند چندین بار تکرار شد و من هربار به علت نیازی که به این صفحه داشتم، مبلغ مورد نظرش را واریز کردم. اما بعد از واریز آخرین مبلغ دیگر صفحه را برنگرداند و تقاضای مبلغ هنگفتی را داشت که توان پرداختش را نداشتم.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در این باره گفت: پس از این شکایت کارشناسان پلیس فتا با انجام کارهای تخصصی موفق شدند مجرم را شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم را در یکی از مناطق حاشیه‌ای تهران دستگیر کردند. پس از انتقال متهم به پلیس فتای پایتخت و اعتراف صریح متهم مشخص شد که وی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان از شاکی اخاذی کرده بود و آخرین بار هم از شاکی خواسته بود در ازای برگشت صفحه‌اش مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان واریز کند.
سرهنگ گودرزی با اشاره به لزوم فعال‌سازی تأیید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد:هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

 

 

کشف دو ابوالهول غول‌پیکر دیگر در مصر

این دو مجسمه از جنس آهک، حدود ۲۶ فوت (نزدیک به ۸ متر) طول دارند و پادشاه آمنهوتپ سوم را در هیئت ابوالهول، موجودی اسطوره‌ای با بدن شیر و سر انسان با کلاهی از پوست خدنگ، ریش سلطنتی و گردن‌بند پهن نشان می‌دهند.

                                                   کشف دو ابوالهول غول‌پیکر دیگر در مصر                                       یورو نیوز نوشت: باستان‌شناسان در معبد گمشده موسوم به «معبد یک میلیون ساله» که به دست یکی از فراعنه در مصر ساخته شده، دو مجسمه ابوالهول کشف کردند.

به گفته وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، باستان‌شناسان این دو مجسمه غول پیکر را در حین بازسازی مقبره پادشاه آمنهوتپ سوم در مصر باستان پیدا کردند.

پادشاه آمنهوتپ سوم فرعونی بود که حدود ۳ هزار و ۳۰۰ پیش بر مصر حکومت می‌کرد، زمانی که مصر، سرشار از ذخایر طلا، در دوره صلح و آبادانی و شاهد شکوفایی و قدرت رو به رشد بین المللی بود.

وزارت گردشگری مصر گفته است که این دو مجسمه از جنس آهک، حدود ۲۶ فوت (نزدیک به ۸ متر) طول دارند و پادشاه آمنهوتپ سوم را در هیئت ابوالهول، موجودی اسطوره‌ای با بدن شیر و سر انسان با کلاهی از پوست خدنگ، ریش سلطنتی و گردن‌بند پهن نشان می‌دهند.

 

 

 

بعد از بازجویی صورت گرفته مشخص شد در زمان وقوع آتش‌سوزی در خانه‌اش به جای بیرون آوردن عکس کیم‌جونگ اون، ۲ فرزندش را از آتش نجات داده و تصاویر رهبر این کشور در آتش سوخته است.

                                                   محکومیت یک زن در کره به جرم نجات کودکش از آتش                                       یک زن در کره‌شمالی به جرم نجات کودکانش از آتش، به جای خارج کردن عکس رهبر این کشور، مجرم شناخته شد.

خبرگزاری‌ پیونگ‌یانگ در خبری اعلام کرد: این زن بعد از بازجویی صورت‌ گرفته مشخص شد در زمان وقوع آتش‌سوزی در خانه‌اش به جای بیرون آوردن عکس کیم‌جونگ اون، ۲ فرزندش را از آتش نجات داده و تصاویر رهبر این کشور در آتش سوخته است.

به نوشته رسانه‌ها، در صورت اثبات جرم این مادر او به زندان طولانی‌مدت با اعمال شاقه محکوم خواهد شد. همچنین او و فرزندانش از این پس حق استفاده از خدمات درمانی در بیمارستان‌ها یا بهره‌گیری از درمان سوختگی‌های حاصله از این حادثه را هم ندارند!

بر اساس قانون کره‌شمالی مردم این کشور باید تصاویر رهبران کشور را در خانه‌های خود نصب کنند. در قانون کره شمالی آمده است این تصاویر در همان جایگاه رهبران بوده و بی‌احترامی به تصاویر کیم، پدر و پدربزرگش، به معنای بی‌احترامی مستقیم به او بوده و جزو جنایات غیرقابل بخشش در این کشور به شمار می‌رود!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*