حوادث/ سناریوی ۳ برادر برای ربودن پدر/ کلاهبرداری های پلیس قلابی از دختران جوان/کلاهبرداری نیم میلیاردی تاجر قلابی/ ادعای خواهر ناتنی در قتل پسر جوان/

کلاهبرداری های پلیس قلابی از دختران جوان

پسر شیاد که با انتشار تصاویرش در لباس پلیس، اعتماد دختران و زنان جوان را جلب و با ترفندی خاص از آنها کلاهبرداری می‌‌کرد، دستگیر شد.
به گزارش «ایران»، چند روز قبل دختر جوانی به پلیس مراجعه کرد و گفت: مدتی قبل در اینستاگرام با پسر جوانی به نام سینا آشنا شدم، صفحه اینستاگرامش پر بود از عکس‌های او با لباس نظامی. وقتی با هم  صحبت کردیم  خودش را مأمور پلیس معرفی کرد و چند روزی از آشنایی مان نگذشته بود که پیشنهاد ازدواج داد. به تصور اینکه پلیس است و قابل اعتماد، خیلی زود به ازدواج او پاسخ مثبت دادم.
دختر جوان ادامه داد: مدتی از این ماجرا گذشت تا اینکه  به من پیشنهاد داد حضوری همدیگر را ببینیم و در رابطه با زندگی آینده مان و روز خواستگاری  صحبت کنیم. آن روز به محل قرار رفتم و سوار خودروی سینا شدم  اما او در راه به من آبمیوه ای داد که بعد از خوردن آن نیمه هوش شدم.
سینا مرا به باغی در اطراف تهران برد و بعد با تهدید روی یک برگه از من امضا گرفت که داخل آنها نوشته بود به خواست خودم اجازه برداشت پول از حساب بانکی‌ام را به سینا داده‌ام.
دختر جوان که قربانی خواستگار قلابی‌اش شده بود، گفت: بعد از آن هم  کلی از من عکس و فیلم گرفت و  تهدیدم کرد که اگر از این ماجرا حرفی بزنم یا شکایت کنم تصاویرم را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد. بعد از آن، مرا به خانه رساند اما ماجراهای اخاذی تمامی نداشت و هر بار به بهانه انتشار تصاویرم،  از من پول می‌‌گرفت. اخاذی‌های سریالی مرد شیاد ادامه داشت تا اینکه  خسته شدم و تصمیم گرفتم شکایت کنم.
شکایت‌های مشابه
تحقیقات در رابطه با دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و در ادامه مأموران با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند که خواستگار قلابی با معرفی خود به عنوان پلیس از دختران کلاهبرداری کرده بود. با ادامه تحقیقات متهم شناسایی و دستگیر شد. وی  که در مواجهه حضوری با شاکی‌ها  از سوی آنها شناسایی شده بود در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و در بازجویی‌ها  گفت: از بچگی عاشق شغل پلیسی بودم و حتی گاهی اوقات جاهایی که می‌‌رفتم خودم را مأمور معرفی می‌‌کردم، اما این آرزوی کودکی ام هیچ وقت به تحقق نرسید.
از طرفی شغل پلیسی شأن و شخصیت خاصی در جامعه دارد و خیلی از دختران دوست دارند همسر یک پلیس شوند  من هم با همین ترفند تصمیم به کلاهبرداری گرفتم.
متهم  درخصوص شگردش برای سرقت‌ها و کلاهبرداری از دختران و زنان جوان گفت: چند دست لباس پلیس خریدم  و با لباس‌ها کلی عکس انداختم و آنها را در صفحه اینستاگرامم منتشر  کردم.
دنبال کنندگانم تصور می‌‌کردند که من پلیس هستم و بعد از اینکه مدتی با آنها ارتباط برقرار می‌‌کردم پیشنهاد ازدواج می‌‌دادم. آنها هم خیلی زود به من پاسخ مثبت داده و به بهانه صحبت کردن، آنها را به محل قرار کشانده و مابقی نقشه ام را اجرا می‌‌کردم.
با اعتراف او، متهم جوان در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

ادعای خواهر ناتنی در قتل پسر جوان

با گذشت بیش از یک ماه از قتل پسر جوان به دست نامادری‌اش دختر این زن با مراجعه به پلیس مدعی شد برادرش عامل اصلی قتل است.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از ساعت ۳ بامداد یکشنبه ۵ دی، با کشف جسد پسر جوانی داخل گونی در کنار سطل زباله آغاز شد. رد خون روی زمین، مأموران پلیس را به خانه‌ای کشاند که مشخص شد خانه مقتول است. وقتی مأموران به دستور بازپرس محمد تقی شعبانی برای تحقیقات به خانه مورد نظر رفتند صاحبخانه که مردی سالخورده بود به محض دیدن جسد داخل گونی، پسرش را شناسایی کرد و گفت: پسرم از ۱۱ روز قبل ناپدید شده بود.
پدر مقتول گفت: پس از جدایی از همسر اولم با زنی به نام شراره ازدواج کردم. اما پسرم با نامادری‌اش اختلاف داشت اما نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاد.
پس از تحقیق از نامادری مقتول وی نیز منکر اطلاع از سرنوشت پسر جوان شد اما اظهارات ضد و نقیض زن میانسال باعث شد تا بازپرس جنایی دستور بازداشت او را صادر کند.
شراره ابتدا منکر قتل بود اما با گذشت ۱۰ روز از بازداشتش، به جنایت اعتراف کرد و گفت: از وقتی با پدر مقتول ازدواج کردم، او ارتباط خوبی با من نداشت و دلش نمی‌خواست من با پدرش زندگی کنم.
من از ازدواج قبلی خودم یک دختر و پسر جوان هم دارم به همین خاطر با پسر شوهرم مدارا می‌کردم. او در طبقه بالای خانه ما به تنهایی زندگی می‌کرد تا اینکه چند روز قبل به سراغم آمد و دوباره سر موضوعی با من درگیری لفظی پیدا کرد و با تهدید از من خواست که از پدرش طلاق بگیرم. من هم با یک میله آهنی ضربه‌ای به سر او زدم، بعد هم با چاقو کشتمش. پس از قتل، جسد را به داخل حمام بردم. بعد از ۵ روز زمانی که شوهرم در خانه نبود جسد را از حمام بیرون آوردم و به حیاط بردم و داخل گونی قرار دادم. بعد به یک کارتن‌خواب پول دادم که گونی را تا سر کوچه ببرد و داخل سطل زباله بیندازد.
با اعتراف زن میانسال، او روانه اداره آگاهی شد و در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت، دختر شراره به دادسرای امور جنایی تهران رفت و ادعای جدیدی را مطرح کرد: قتل را برادرم مرتکب شده است. اما مادرم به خاطر اینکه او گرفتار نشود قتل را به گردن گرفت. در حقیقت کوروش به‌دست برادر ناتنی‌اش [برادر تنی من] به قتل رسیده است.
با این ادعا، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور بازداشت برادر ناتنی مقتول و بررسی در این خصوص را صادر کرد.

سناریوی ۳ برادر برای ربودن پدر

 ۳ برادر که با پدرشان بر سر واگذاری املاکش  اختلاف داشتند، به اتهام ربودن و حبس وی در خانه بازداشت شده و اعتراف کردند.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از عصر ۲۲ دی امسال، با شکایت مرد میانسالی که مدعی بود از سوی فرزندانش ربوده شده، آغاز شد. وی در تشریح ماجرا گفت: چندی پیش با فرزندانم به خاطر مسائل مالی به اختلاف خوردم و از آنها شکایت کردم تا اینکه ۳ روز پیش در مسیر بازگشت به خانه در خیابان نبرد شمالی، ۳ فرزندم مرا با زور و تهدید  داخل خودرو انداختند و به خانه شان بردند. در آنجا پس از ضرب و شتم من  تهدیدم کردند که اگر شکایتم را پس نگیرم و برگه‌های املاکم را به نام آنها نزنم مرا  داخل گونی انداخته و زنده زنده دفن می‌‌کنند.
سرهنگ مرتضی نثاری معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت: پس از این شکایت،  مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه ، صحت اظهارات مرد شاکی تأیید شد و بدین ترتیب سه پسر مرد میانسال بازداشت شدند و در همان بازجویی‌های مقدماتی به اتهام شان اعتراف کردند و گفتند: چند ماه قبل بین ما و پدرمان بر سر  واگذاری املاک اختلاف به وجود آمد و او از ما شکایت کرد. پس از آن ما برای ترساندن پدرمان تصمیم گرفتیم او را  به خانه ببریم تا از شکایتش صرف نظر کند و سند املاک او را به دست آوریم.
با اعتراف متهمان هر ۳ برادر با صدور قرار قانونی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

کلاهبرداری نیم میلیاردی تاجر قلابی

مردی که با ترفند تجارت پارچه در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون تومانی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده با شکایت شخصی که عنوان کرده بود مورد کلاهبرداری در فضای مجازی قرار گرفته، آغاز شد.

وی در تشریح ماجرا به مأموران پلیس فتا گفت: مدتی قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی ناشناس آشنا شدم که خود را از تجار معروف پارچه معرفی کرد و مدعی بود با سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند ظرف مدت کوتاهی سرمایه‌ام را چندبرابر کند.

پس از مدتی این فرد به من پیشنهاد سرمایه‌گذاری در تجارت پارچه داد و بنده هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به حساب وی واریز کردم اما پس از واریز پول تلفن همراهش خاموش شد و دیگر نتوانستم او را پیدا کنم و متوجه شدم که مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ام.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در این باره گفت: پس از ثبت شکایت بررسی موضوع کلاهبرداری در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و کارشناسان موفق شدند مجرم را شناسایی کنند.

بعد از به دست آمدن اطلاعات هویتی این کلاهبردار اینترنتی و پس از تشریفات قضایی وی در یکی از مناطق شرقی تهران دستگیر شد.

مجرم پس از مواجهه با ادله دیجیتال و مستندات جمع‌آوری شده توسط پلیس به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توصیه کرد: به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنید و قبل از سرمایه‌گذاری از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل از هرگونه واریز وجه خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*