اخبار خراسان جنوبی

تسهیلات بلاعوض مسکن به خراسان جنوبی اختصاص یابد

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به محرومیت خراسان جنوبی می‌طلبد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به هر شکل ممکن این استان را ویژه ببیند و نسبت به اختصاص تسهیلات بلاعوض در حوزه مسکن اقدام کند.

“جواد قناعت” روز چهارشنبه در دیدار “اکبر نیکزاد” رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بیرجند افزود: در برخی مناطق استان، مردم در تامین نیازهای اولیه خود با مشکل مواجه‌اند و امکان دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط آن را ندارند.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن با تامین کمک‌های بلاعوض می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات مردم را در تامین مسکن برطرف کند.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از بنیاد مسکن به جهت نگاه مثبتی که در رفع محرومیت دارد تصریح کرد: برای ساخت مسکن در مناطق مرزی استان نیاز به نگاه ویژه این نهاد داریم.

وی گفت: هفته گذشته میزبان معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی بودیم که بیان شد برای اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌ها در استان اعتباری در نظر گرفته می‌شود و اگر استانداری به همان میزان اعتبار بگذارد، پروژه را شروع می‌کنند.

قناعت ادامه داد: در این سفر تاکید کردیم این برنامه برای استان‌های برخوردار و بزرگ جوابگو است اما در استانی مانند خراسان جنوبی نیست چون زیرساخت‌های این استان قابل مقایسه با آن استان‌ها نیست.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در سفر معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطرح شد و در این جلسه هم مصداق دارد، ضرورت تغییر رویکردها است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به اعتبارات اندک خراسان جنوبی، لحاظ کردن این قاعده ما را از دریافت خدمات بنیاد و دیگر نهادها محروم می‌کند.

وی افزود: استان‌های برخوردار و بزرگ ۳۵ سال پیش مشکلات استان ما را داشتند و اکنون بازدید میدانی از مناطق محروم و مرزی خراسان جنوبی واقعیت‌ها را نشان می‌دهد.

قناعت به مشکلات روستای امیرآباد بیرجند اشاره کرد و گفت: اخیرا موضوعی بسیار تلخ در این روستا رخ داد که دل همه را رنجاند (فوت کودک در اثر حمله سگ‌های ولگرد) که درخواست داریم از این روستا بازدید و نسبت به رفع مسایل این منطقه اقدام شود.

وی افزود: تقاضا داریم روستاهای مرزی استان مورد توجه ویژه قرار گیرد و درخصوص تامین مسکن برای مرزنشینان و روستاییان مساعدت شود.

استاندار خراسان جنوبی خواستار احداث مسکن گروهی برای خبرنگاران استان نیز شد و گفت: خبرنگاران در انعکاس مسائل و مشکلات جامعه و اقشار متعدد فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند در حالی که از مشکلات خودشان نمی‌گویند.

وی افزود: اهالی رسانه با مسوولان همکاری تنگاتنگ داشته و ضمن دغدغه‌مندی دردها و مشکلات مردم را منعکس می‌کنند لذا درخواست داریم موضوع تامین زمین و احداث مسکن خبرنگاران در اولویت قرار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به محرومیت منطقه گفت: مردم استان، بنیاد مسکن را به عنوان حساب ۱۰۰ امام می‌شناسند و نیاز به حمایت دارند.

علیرضا عباس‌زاده افزود: در اجرای طرح هادی روستایی و مقاوم‌سازی مسکن روستاییان اقدامات خوبی در استان انجام شده اما برخی مناطق هنوز نیازمند توجه است.

وی بیان کرد: در روستاهای مرزی خراسان جنوبی سه هزار واحد مسکونی نیازمند بازسازی است که ساکنان آن به علت نداشتن تمکن مالی، قادر به دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط آن نیستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: تقاضا داریم بنیاد مسکن در یک اقدام جهادی نسبت به ساخت سه هزار واحد مسکونی ویژه این افراد اقدام کند.

وی افزود: در مجموع با هزینه‌کرد ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان می‌توان برای این خانوارها مسکن مناسب احداث کرد و تحویل داد.

 

 

 

وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به‌زودی پرداخت می‌شود

بیرجند – ایرنا – رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان وام به ازای هر واحد مسکن روستایی با سود پنج درصد در چند روز آینده محقق می‌شود تا نهضت مقاوم‌سازی در روستاها ادامه پیدا کند.

“اکبر نیکزاد” روز چهارشنبه در دیدار “جواد قناعت” استاندار خراسان جنوبی در بیرجند افزود: با توجه به اینکه موضوع مقاوم‌سازی مسکن روستایی در حال متوقف شدن بود، رییس جمهور دستور داد سود وام ساخت مسکن روستایی از ۱۸ درصد به پنج درصد کاهش یابد.

وی گفت: سال ۸۴، هفت درصد از واحدهای مسکن روستایی مقاوم بود و امروز به‌طور میانگین در کشور به ۵۰ درصد و در استان خراسان جنوبی به ۵۴ درصد رسیده است.

رییس بنیاد مسکن اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۴۱۰ هیچ مسکن غیرمقاوم روستایی در کشور نخواهیم داشت و جشن مقاوم‌سازی مسکن روستایی را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در زلزله‌ها خسارت‌های زیادی به روستاییان وارد می‌شود که نمی‌توان این خسارت‌ها را به ریال تبدیل کرد و وضعیت مسکن روستایی در خراسان جنوبی خوب است که باید این وضعیت ادامه پیدا کند.

نیکزاد درباره مسکن شهری گفت: برای ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی شده است که در خراسان جنوبی غیر از مرکز استان همه شهرها مشمول این طرح می‌شوند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: پالایش افراد ثبت‌نام شده در طرح ملی مسکن در حال انجام است و ارتباط خوبی بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی خراسان جنوبی وجود دارد به طوری که آماده‌سازی اراضی در هر نقطه از استان که نیاز بوده بنیاد مسکن با ماشین‌آلات خود ورود کرده است.

وی با اشاره به سایت ۲۷ هکتاری مسکن در این استان بیان کرد: موقعیت سایت خوب بوده و آماده‌سازی در حال انجام است که با توجه به پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد، باید عملیات اجرایی توسط راه و شهرسازی آغاز شود.

نیکزاد به پروژه ساخت مسکن برای فرهنگیان در مرکز استان اشاره کرد و گفت: فرهنگیان به دلیل موضوع نرخ و تعیین اراضی جدید و مرغوب از این پروژه انصراف دادند که قرار شد حق و حقوق این افراد پرداخت شود.

وی افزود: قرار است ۱۲۰ واحد را دفتر مرکزی بنیاد مسکن استان برای بیماران دارای دو معلول، بیماران پروانه‌ای و سایر افراد واجد شرایط خریداری کند.

رییس بنیاد مسکن گفت: در زمینه عمران روستایی نیز طرح هادی را جزو اصلی‌ترین وظایف خود می‌دانیم و معتقدیم هرقدر بتوانیم در بخش مسکن مردم و معابر روستاها و ایجاد زیرساخت‌های روستایی ورود کنیم روستاییان ماندگار می‌شوند.

وی بیان کرد: هرقدر سرمایه‌گذاری در جهت ایجاد زیرساخت‌های رفاهی انجام شده، دولت ثمرات آن را دیده لذا اجرای طرح هادی یکی از اولویت‌های دولت است.

نیکزاد افزود: سال گذشته اعتبار طرح هادی روستایی خراسان جنوبی ۳۳ میلیارد تومان بود و امسال ۵۲ میلیارد تومان اعتبار با افزایش سه برابری نسبت به سال قبل به استان اختصاص یافته است.

وی گفت: تاکنون طرح هادی برای ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور انجام شده که ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی نیز بهره‌مند شده‌اند علاوه بر این برای ۱۹۳ روستای ۲۰ خانوار استان نیز طرح هادی انجام شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: افق اجرای طرح هادی ۱۰ ساله است که باید پس از اتمام این دوره، بازنگری طرح انجام شود تا پاسخگوی نیاز مردم و جوانان در روستاها باشیم.

وی با بیان اینکه بازنگری طرح هادی ۹۴ روستای خراسان جنوبی در حال انجام است گفت: به تمامی استان‌ها ابلاغ شده هر سال طرح هادی حداقل ۱۰ درصد روستاها را بازنگری کنند.

نیکزاد اضافه کرد: در ۱۰ نقطه کشور ستاد بازسازی داریم که شامل ۶ نقطه زلزله‌زده و چهار نقطه سیل‌زده می‌شود.

وی در ارتباط با مسکن خبرنگاران که توسط استاندار خراسان جنوبی درخواست شد نیز گفت: برای تامین مسکن گروهی خبرنگاران از راه و شهرسازی درخواست داریم زمین در اختیار ما قرار دهد تا نسبت به این موضوع ورود کنیم.

 

 

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد:

اصلاح کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها پس از ۴۳ سال

تخلفات ساختمانی گریبانگیر ساخت و ساز‌ها در کشور

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور:برای جلوگیری از گسترش تخلفات ساختمانی قانون کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری اصلاح می شود.

خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در نشستی در بیرجند با عنوان نقش تخلفات ساختمانی گریبانگیر ساخت و ساز‌ها در کشورسازمان نظام مهندسی در ساخت و ساز‌ها گفت: قانون شهرداری‌ها مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ در برخورد با تخلفات ساخت و ساز‌ها بازدارنده نیست و مربوط به قبل از اتقلاب است و باید اصلاح شود.
وی افزود: باید در این قانون با جایگزینی کلمه می‌تواند به کلمه مکلف است با تخلفات برخورد شود تا جلوی گسترش تخلفات و پرداخت جریمه اندک برای تخلفات ساختمانی گرفته شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور همچنین گفت: اصلاح این قانون به نتیجه رسیده و قطعی شده و قرار است در دولت به تصویب برسد و لایحه آن تقدیم مجلس شود و این مشکل ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده برطرف می‌شود.
خرم همچنین با اشاره به مشکل کسری مسکن و تقاضای انباشته مسکن در شهر بیرجند گفت: باید سازمان نظام مهندسی در این بخش به صورت حرفه‌ای ورود کند و کارگزاری انبوه سازی در بیرجند را بر عهده بگیرد.
وی افزود: برای تحقق این امر لازم است تعرفه‌های مهندسی منطقی شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور همچنین گفت: هم اکنون در کشور ۶۰۰ هزار نفر مهندس در رشته‌های مختلف ساختمانی داریم که می‌توان گفت بزرگترین سازمان مردم نهاد در آسیا است و باید از این افراد در زمینه اجرای طرح‌ها و توسعه کشور بهره گرفت.

خرم بر بومی‌سازی ساخت و ساز در شهر‌ها تأکید کرد و گفت: نماسازی برای هر واحد مسکونی در منطقه باید بر اساس الگوی آن شهر انجام شود و ساخت و ساز‌ها بر اساس ضوابط و استاندارد‌ها زیر نظر کمیته تخصصی صورت گیرد.

بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور

آمار صعودی کرونا سرعت گرفت/شناسایی ۱۲ هزار بیمار در یک شبانه روز

با انتشار جدید ترین نقشه کرونایی ایران، پس از ۴۷ روز رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت.

 شهرستان اردکان از استان یزد نخستین شهری است که پس از انتشار سویه امیکرون در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت. از ۲۰ آذر امسال یعنی طی ۴۷ روز گذشته، هیچ شهری در وضعیت قرمز نبود.

علاوه‌ بر آن، شهرستان‌های کاشان (اصفهان)، فردوس (خراسان جنوبی)، تربت حیدریه (خراسان رضوی)، بستک (هرمزگان)، ابرکوه، خاتم، مهریز، میبد (یزد) در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

طبق آخرین آمار‌  یک شهرستان‌ قرمز،  ۸ شهرستان‌ نارنجی،  ۱۱۴ شهرستان‌ زرد و  ۳۲۵ شهرستان‌ در شرایط آبی قرار دارند.

تبریز، ارومیه، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، زنجان، سمنان، شیراز، قم، کرمان، رشت، خرم‌آباد، ساری، اراک، بندرعباس و یزد مراکز استان‌هایی هستند که از وضعیت آبی خارج و در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

با تصمیم ستاد ملی کرونا، شاخص‌های رنگ‌بندی صرفا بر مبنای آمار بستری هستند و تغییر جدیدی نداشته‌اند.

 

 

محکومیت ۲۲۳ میلیارد تومانی برای قاچاق کالا در خراسان جنوبی

در ۱۰ ماه گذشته در بخش قاچاق کالا و ارز متخلفین به پرداخت ۲۲۳ میلیارد و ۲۸۱ میلیون و ۱۶۷ هزار ۷۱۸ تومان محکوم شده اند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، حسین حسن‌پور گفت: در این مدت در بخش کالا و خدمات ۲ هزار و ۲۴۷محکومیت ۲۲۳ میلیارد تومانی برای قاچاق کالا در خراسان جنوبی پرونده تخلف وارد شعب تعزیرات استان شد و دو هزار و ۲۵۴ پرونده مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی درصد پرونده‌های مختومه به وارده را ۱۰۰.۳ درصد اعلام کرد و افزود: این پرونده‌ها به پرداخت هشت میلیارد و ۱۱۶ میلیون و ۶۹ هزار و ۶۱۰ تومان محکوم شده اند.

حسن پور با بیان اینکه در بخش قاچاق کالا و ارز نیز سه هزار و ۳۹ پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شده است، گفت: همچنین سه هزار و ۳۸ پرونده مختومه شده  که درصد پرونده‌های مختومه به وارده ۱۰۰ درصد است.

به گفته وی در بخش قاچاق کالا و ارز متخلفان به پرداخت ۲۲۳ میلیارد و ۲۸۱ میلیون و ۱۶۷ هزار ۷۱۸ تومان محکوم شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش بهداشت نیز ۷۹۶ پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی شده و ۷۹۷ پرونده هم مختومه شده است، گفت: این پرونده‌ها به مبلغ ۶۸۷ میلیارد و ۷۱۸ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان محکوم شده است.

حسن پور در ادامه از فعالیت ۷۸۸ اکیپ گشت سیار در ۱۰ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت یک هزار و ۷۷۹ بازرسی انجام و ۲۹۵ واحد دارای تخلف شناسایی و ۵۸۷ نفر تذکر دریافت کردند.

وی  افزود: در بخش کالا و خدمات عدم درج قیمت، گرنفروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و عرضه خارج از شبکه بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی موضوع ماده ۱۷ قانون نظام صنفی، رعایت نکردن مقررات بهداشت محیطی ازسوی مراکزتهیه وتوزیع موادخوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی درمحل فعالیت و عرضه و فروش مواد خودنی که بدون مجوز ورود یا بدون پروانه ساخت معتبر از وزارت توسط شرکت‌های پخش و بکار گرفتن افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای در موسسات بیشترین تخلفات بخش بهداشت، دارو و درمان بوده است.

به گفته وی در بخش قاچاق کالا و ارز نیز حمل کالا‌هایی که موضوع قاچاق قرارمی گیرند به صورت تجاری خارج از ضوابط تعیینی دولت، ورود یا خروج کالا از مسیر غیرمجاز یا بدون انجام تشریفات گمرکی و نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحد‌های صنفی بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

رییس نظام مهندسی ساختمان: قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ اصلاح می‌‎شود

رییس نظام مهندسی ساختمان: قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ اصلاح می‌‎شود

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ اصلاحیه‌ای دارد که در دست پیگیری است و تا اوایل سال آینده تعیین تکلیف می‌شود.

احمد خرم روز چهارشنبه در حاشیه سفر به خراسان جنوبی در نشست خبری افزود: از زمانی که معاون عمرانی وزیر کشور بودم این مساله را دنبال کردم و قانون شهرداری‌ها مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ در برخورد با تخلفات ساخت و سازها بازدارنده نیست و باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: در این قانون یک کلمه که شهرداری «می‌تواند» باید اصلاح شود که «مکلف» است تا از گسترش تخلفات و پرداخت جریمه اندک برای تخلفات ساختمانی جلوگیری شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: اصلاحیه قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ در دولت انجام شده و بعد از ۴۳ سال به نتیجه رسیده که پیش‌بینی ما این است این موضوع اوایل سال آینده تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه صدور پروانه در تهران به‌طور میانگین یک سال طول می‌کشید افزود: جلسات مشترکی بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران برگزار کردیم که در گام اول این مدت به سه ماه کاهش یافت و پیگیری و تلاش‌ها ادامه دارد که بتوانیم این مدت را به یک یا نهایت ۲ هفته کاهش دهیم.

خرم با بیان اینکه معابر و عرض معابر باید جدی گرفته شود گفت: کمیسیون ماده ۵ به هیچ وجه نباید از استانداردها و ضوابط کوتاه بایید به خصوص در شهر بیرجند که بعید است زمین برای توسعه داشته باشد.

وی اظهار داشت: در همه امور از جمله ساختمان دچار عدم تعادل هستیم و از آنجایی که ساختمان پیشتاز توسعه است اگر به موانع برخورد کند مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه بدنه شهری قابل قبولی در بیرجند است افزود: طراحی تابلوها بسیار عالی است زیرا شلوغ نبوده و نوشته‌ها استاندارد است، از رنگ‌های ملایم و دلنواز استفاده شده است.

وی گفت: باید مسوولان شهری نزدیک شدن به استانداردهای تاسیسات شهری را لحاظ کنند اگرچه وضعیت بیرجند از برخی شهرها بهتر است و نشان می‌دهد که مهندسی شهری دقیقی دارید.

خرم با اشاره به آثار کار مهندسی در ساختمان ادامه داد: در زلزله رودبار شاهد خسارت جانی و مالی فراوان بودیم ولی در زلزله بم آمار کشته‌ها کمتر بود.

وی با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه خسارت‌ها نسبت به زلزله بم کمتر شد گفت: ساختمان‌هایی که مقررات را رعایت کرده بودند سرپا ایستادند و قربانی و خسارت ملی هم خیلی کمتر شد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: اگر کوتاهی مهندسین ساختمان یک انسان را قربانی کند مثل اینکه همه انسان‌ها را قربانی کرده لذا مسئولیت ناظران ساختمان اهمیت به‌سزایی دارد.

وی افزود: رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی و مفاد طرح‌های تفصیلی و عالی از سوی تمامی دستگاه‌های دولتی، شهرداری‌ها، سازندگان، مهندسین‌، بهره‌برداران و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی با بخش ساختمان به عنوان اصل حاکم بر تمامی روابط و فعالیت‌ها الزامی است.

خرم اظهار داشت: فراهم ساختن زمینه همکاری کامل میان وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، تشکل ها و صنوف هم الزامی است و در قانون نیز بیان شده است.

وی گفت: خراسان جنوبی منطقه‌ای کم جمعیت با ۱۲ هزار مهندس است لذا از این ظرفیت به‌خوبی باید استفاده کرد و با آموزش و سازماندهی در راستای کاهش تلفات حوادث طبیعی بهره برد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بر لزوم آموزش مهارتی مهندسان تاکید کرد و گفت: آموزش عملی و تئوری منطبق بر مسایل فنی و اجرایی کف کارگاه مهندس را برای آینده کشور می‌سازد.

وی افزود: سال ۹۷ و ۹۸ هر سال هزار میلیارد تومان بودجه برای آموزش مهارتی اختصاص یافته ولی یک ریال آن تخصیص پیدا نکرده است.

خرم با بیان اینکه ۶۰۰ هزار مهندس ساختمان در کشور وجود دارد اظهار داشت: جلب مشارکت مهندسان و صاحبان حرفه‌ها و صنوف ساختمانی در قانون دیده شده تا در طرح‌های توسعه کشور همکاری کنند.

وی گفت: تعریفی که از سازمان نظام مهندسی یک موسسه غیردولتی و غیرانتفاعی بوده به معنای این نیست که فعالیت اقتصادی نداشته باشد و موضوع غیرانتفاعی بودن این سازمان مانعی برای آموزش شده لذا نیاز به ردیف بودجه دولتی دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اضافه کرد: نیاز است روی استانداردهای بومی‌سازی ساختمان بیشتر برنامه‌ریزی صورت گیرد تا شرایط آب و هوایی هر منطقه در ساختمان لحاظ شود.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: درخصوص بومی‌سازی ساخت و سازها و نما به‌زودی کارگروهی در استانداری تشکیل خواهد شد تا متناسب با هر شهر برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

جواد نوری‌زاده اظهار داشت: معمولا نظام مهندسی به عنوان یک سازمان تجاری نگریسته می‌شود اما در خراسان جنوبی گام‌های خوبی برداشته شده و امروز هماهنگی خوبی بین دستگاه‌ها و نظام مهندسی وجود دارد.

وی افزود: شرح وظایفی که برای سازمان نظام مهندسی ساختمان تعریف شده در راستای منافع عمومی است لذا امیدواریم این هماهنگی بین دستگاه‌ها و سازمان مهندسی ادامه داشته باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی نیز گفت: مهندسین دارای صلاحیت این سازمان طراحی، نظارت و اجرای ساخت و سازها را به عهده دارند تا شاهد نتیجه مطلوب در صنعت ساختمان باشیم.

عباس عامری با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی موظف به رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان است اظهار داشت: در نهایت تمامی قوانین و مقرارت برای این است که به امنیت و آسایش یک محل سکونت برسیم.

وی با اشاره به وجود برخی چالش‌ها در حوزه نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد: ناهماهنگی‌های بین دستگاها و نبود زیرساخت مناسب از جمله این چالش‌ها است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی بر الزامی بودن استفاده از مجریان ذیصلاح تاکید کرد و گفت: مجریان ذیصلاح از حدود ۱۵ سال پیش در خراسان جنوبی به‌کار گرفته شدند و برای ساختمان‌های دارای اهمیت استفاده از این مهم الزامی شد اما وجود برخی ناهماهنگی‌های بین دستگاهی در استان باعث شده که عده از اجرای آن سرباز بزنند.

وی افزود: هزینه‌ای که از نگاه مردم به مهندس ناظر، طراح و مجری پرداخت می‌شود در مقابل سرمایه مسکن بسیار ناچیز است.

 

 

 

 

 

 

دانش بومی در خدمت صنعت؛

کویر تایر، پیشتاز در بومی سازی محصولات

دو دستگاه پرس پخت تایر رادیال در کارخانه کویرتایر خراسان جنوبی، به همت متخصصان داخلی با کمک دانش بومی تولید و افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، این دستگاه ها امروز با حضور مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در شرکت کویر تایر، پیشتاز در بومی سازی محصولاتکویرتایر افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت کویرتایر در این مراسم با بیان اینکه هزینه تمام شده برای ساخت هر دستگاه پِرِس ۵ میلیارد تومان است گفت: با ساخت هر دستگاه پِرِس ۲ میلیارد تومان صرفه جویی ریالی شده است و ساخت هر یک از آنها ۴۵ روز زمان برده است.
زینلی با بیان اینکه این دستگاه ها با تکیه بر دانش و توان بومی ساخته شده است افزود: این دستگاه ها قبلا از کشور ژاپن تامین شده است و ما در برنامه، ساخت ۲۳ دستگاه پِرس دیگر را داریم.

وی گفت: پیش از این هم در دو سال اخیر ۱۳ دستگاه پِرِس پخت تایر در استان ساخته شده و اکنون تعداد این دستگاهها در کارخانه کویرتایر خراسان جنوبی به ۱۵ دستگاه افزایش یافته است.

مدیرعامل کارخانه کویر تایر افزود: این ۱۵ دستگاه پرس پخت، تولید تایر در این کارخانه را روزانه تا ۳ هزار و ۳۰۰ حلقه افزایش داده است.
گفتنی است شرکت کویرتایر ۳۰ درصد ارزش افزوده صنعت استان را در اختیار دارد.

 

 

 

 

 

فریب تبلیغات غرب در حوزه زنان را نخوریم

بیرجند-استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نباید فریب تبلیغات غرب در حوزه زنان را بخوریم، گفت: زن و خانواده از یکدیگر قابل تفکیک نیست و مسئولیت خانوادگی و اجتماعی را باید با هم دید.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح چهارشنبه در همایش زن، عزت و کرامت اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی و فرهنگی از وطن و خاک و بانوان به عنوان ناموس با ارزش ما محسوب می‌شوند که باید از آن حراست کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در کنار هم قرار گرفتن زن با سرزمین و دین مهم محسوب می‌شود، بیان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی همه اقشار و در نقاط مختلف کشور تأثیرگذار بودند که زنان نیز از این جمله هستند.

قناعت با بیان اینکه نباید فریب تبلیغات غرب در حوزه زنان را بخوریم، ادامه داد: اگر امروزه زنان ما در حوزه‌های مختلف مدیریتی و علمی موفق هستند با مدد گرفتن از آموزه‌های فاطمی است.

وی گفت: زن و خانواده از یکدیگر قابل تفکیک نیست و مسئولیت خانوادگی و اجتماعی زنان را باید در کنار هم دید.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه موفقیت مردان و جوانان ما در بخش‌های علمی، فرهنگی و … مرهون زحمات مادران و همسران آنان است، اظهار کرد: در حوزه خانواده ابتدا باید ببینیم کجا هستیم و بعد با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع مشکلات قدم برداریم.

قناعت گفت: استفاده از زیر ساخت‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی برای نشاط روحی زنان و استفاده آنان از این ظرفیت‌ها مورد تأکید ما است و در این زمینه باید برنامه‌ریزی کرد.

 

 

 

 

 

مشارکت ۱۶ درصدی بانوان خراسان جنوبی در فعالیت‌های اقتصادی

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶.۳ درصد زنان استان در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی،  نخعی در همایش زن ، عزت نفس و کرامت انسانی که در استانداری خراسان مشارکت ۱۶ درصدی بانوان خراسان جنوبی در فعالیت‌های اقتصادیجنوبی برگزار شد گفت: نرخ بیکاری زنان با وجود بیش از ۳۷۸ هزار و ۹۸۲ زن در استان  ۱۷.۷ درصد است که نرخ مشارکت اقتصادی آنان ۱۶.۳ درصد است.

وی گفت: در استان ۴۲ مدیر میانی زن، ۳۷۸ مدیر پایه، سه مدیر کل در استانداری، ۲ معاون مدیر کل، یک مشاور زن استاندار ، یک معاون فرماندار ، ۴ بخشدار زن ، ۲۴۷ منتخب زن شورای شهر ، ۷۶ شورای زن روستایی و ۷۱ دهیار زن داریم.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: از جمعیت زنان استان  ۵۶ نفر در حوزه معدن ، ۷ هزار و ۶۹۸ نفر در حوزه خدمات و اصناف و ۳ نفر  در حوزه صنعت فعالیت می کنند.

نخعی افزود: ۱۰۵ تعاونی زنان در استان وجود دارد که با تلاش و همکاری تعاونی‌های استان توانسته ایم روستای خراشاد را به عنوان روستای جهانی توبافی ثبت کنیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: ۲۳۷ صندوق خرد زنان روستایی نیز در خراسان جنوبی با ۱۰ هزار نفر عضو فعال است.

وی گفت: خراسان جنوبی رتبه دوم ثبت ازدواج و رتبه ۲۷ ثبت طلاق را در کشور دارد که در خراسان جنوبی به ازای هر هزار نفر، ۸.۷ واقعه ازدواج ثبت شده است.

نخعی گفت: هم اکنون هزار و ۲۵۰ زن سرپرست خانوار در خراسان استان هستند که عضو هیچ نهاد حمایتی نیستند و یکی از درخواست‌های بانوان ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات مشاغل خانگی است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ پارک بانوان در استان وجود دارد که چهار پارک در دست اجرا است گفت: با توجه با اینکه پارک بانوان موجود در بیرجند بد مسیر است، شهرداری ایجاد پارک بانوان دوم را در دستور کار قرار داده که نیازمند اختصاص اعتبار است.

وی گفت: برخی از دستگاه‌های شناسایی و درمان بیماری‌های ویژه بانوان، چون دستگاه ماموگرافی در استان باید افزایش یابد.

 

در این مراسم با حضور استاندار خراسان جنوبی از ۲۵ بانوی برگزیده جامعه هدف دستگاه‌های اجرایی استان تجلیل شد.

طرح تغییر شیوه جمع‌آوری پسماند در بیرجند اجرا می‌شود

 سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: طرح آزمایشی تغییر شیوه جمع‌آوری پسماند در بیرجند با مشارکت مردم در تفکیک زباله از مبدا، اجرا می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی  موسی میرزایی در نشستی به همین منظور اظهار داشت: اجرای این طرح با هدف ارتقای سلامت شهر و شهروندان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش بازیافت زباله در راستای حفاظت از محیط زیست، ارتقای وضعیت بهداشتی و زیست محیطی شهر و احترام به حقوق شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر زیبایی چهره شهر بیرجند گفت: جمع‌آوری غیرمتعارف زباله و زباله‌گردی چهره شهر را زشت و نازیبا می‌کند لذا با تغییر در شیوه جمع‌آوری زباله قطعا وضعیت بهداشتی شهر ارتقا داده خواهد شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند بیان کرد: این طرح ابتدا در بخشی از محله سجادشهر به‌صورت خانه به خانه و ساعت ۲۱ اجرا می‌شود.

وی افزود: آنچه مسلم است تلاش باید از مبدأ صورت بگیرد و در واقع فاز فرهنگی و همراه کردن و مشارکت مردم که از مبدا زباله‌های خشک و تر را جدا کنند، در این فرآیند بسیار مهم است.

میرزایی اظهار داشت: در مرحله ابتدایی ۶ مخزن مخصوص جمع‌آوری زباله خشک به‌صورت آزمایشی در مقابل ۶ مجتمع مسکونی گذاشته می‌شود که پس از پر شدن توسط حوزه مدیریت پسماند جمع‌آوری و تخلیه خواهد شد.

 

بازگشایی گنجینه تنوع زیستی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی

گنجینه تنوع زیستی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی پس از چند ماه تعطیلی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست خراسان بازگشایی گنجینه تنوع زیستی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبیجنوبی با اشاره به اینکه گنجینه تنوع زیستی استان به صورت رایگان برای بازدید عموم مردم دایر است افزود: تعدادی از گونه‌های جانوری موجود در مناطق حفاظت شده استان به صورت تاکسیدرمی در این فضا جمع آوری و در قالب ساخت دیوراما(ژرف نما) یا بازسازی زیستگاه‌ها در قالب ماکت آماده سازی شده است.

 

صداقتی مختاری گفت: در این گنجینه، زیستگاه‌های مختلف استان شامل زیستگاه کوهستانی مانند منطقه حفاظت شده شاسکوه، زیستگاه تپه ماهور درمیان، زیستگاه دشتی مانند منطقه پیشنهادی حفاظت شده علی حیدر در بشرویه، زیستگاه کویری منطقه حفاظت شده مظفری فردوس و زیستگاه تالابی مانند تالاب کجی نمکزار نهبندان ایجاد شده است.

 

به گفته وی همچنین ایجاد تمام عناصر موجود در زیستگاه‌ها مانند وضعیت توپوگرافی گیاهی و چشم انداز آن، گونه‌های جانوری موجود در آن پوشش زیستگاه نیز به صورت تاکسیدرمی در معرض دید عمومی قرار گرفته است.

 

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست استان گفت:این گنجینه به عنوان آرشیو علمی می‌تواند مورد استفاده اقشار مختلف دانشجویان، دانش آموزان، کودکان، محققان و پژوهشگران استان قرار گیرد.

 

صداقتی گفت:برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایش فیلم از جمله برنامه‌هایی خواهد بود که در حاشیه بازدید علاقمندان از این موزه برای آن‌ها برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

 

وی گفت: علاقمندان می‌توانند با هماهنگی قبلی به (اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی واقع درخیابان شهید محلاتی، حد فاصل بین پاسداران و معلم) مراجعه و از این موزه بازدید کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کسب مقام سوم تیم والیبال بانوان خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور/۷

کسب مقام سوم تیم والیبال بانوان خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور

تیم والیبال سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی مقام سوم مسابقات فرهنگی ورزشی شمیم خانواده سپاه کشور را کسب کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این دوره از مسابقات با حضور ۳۵ تیم به میزبانی استان خوزستان برگزار و تیم انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با مربیگری زینب کهنسال در دیدار رده بندی توانست با شکست نیروی زمینی سپاه تهران به مقام سوم کشوری دست یابد. اسامی بازیکنان تیم خراسان جنوبی: محبوبه قشقایی، اسما عباسی، فاطمه زمانی، محدثه زمانی، حکیمه نوروزی، راضیه کفتری، زینب غلامزاده، فهیمه خدیوی و مریم عابدینی

 

 

تجلیل از مسئولین ورزش بانوان سربیشه به مناسبت گرامیداشت روز زن/۷

آیین تجلیل از مسئولین ورزش بانوان شهرستان سربیشه به مناسبت گرامیداشت روز مادر و هفته زن

مراسم تجلیل از مسئولین ورزش بانوان شهرستان سربیشه به مناسبت گرامیداشت روز مادر و هفته زن برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، آیین تجلیل از بانوان کوشا و تلاشگر مسئول در هیأت های ورزشی و رابطین امور بانوان دستگاه های اجرایی به مناسبت ولادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه (س)، روز مادر و هفته زن، در محل اداره ورزش و جوانان سربیشه برگزار شد. در این مراسم  از تمامی بانوانی که در راستای اعتلای ورزش این شهرستان سهم بسزایی دارند قدردانی و تجلیل شد.

 

 

قبولی دو نفر از هنرمندان خراسان جنوبی در آزمون استادی انجمن خوشنویسان ایران/۷

    
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دو نفر از هنرمندان استان در آزمون استادی انجمن خوشنویسان ایران قبول شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این خبر، عنوان کرد: مجتبی ابراهیمی و محسن اسماعیلی مود پس از گذراندن آزمون استادی انجمن خوشنویسان ایران، موفق به اخذ مدرک استادی به عنوان بالاترین رتبه هنری خوشنویسی کشور شوند.

به گفته وی کسب این افتخار موجب رشد، تعالی و پیشرفت هنر خوشنویسی در خراسان جنوبی خواهد بود.

 

۳۸ درصد مدارس خراسان جنوبی نیازمند مقاوم سازی/۷

حدود ۳۸ درصد مدارس خراسان جنوبی نیازمند بهسازی و مقاوم سازی و ۱۲ درصد نیز تخریبی هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۱۱۳۸ درصد مدارس خراسان جنوبی نیازمند مقاوم سازی شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی وجود دارد، گفت: هم اکنون ۳ هزار مدرسه و ۱۰ هزار کلاس درس با ۱۸۰ هزار دانش آموز در استان وجود دارد.

چاوشان با بیان اینکه حدود ۱۲ درصد مدارس استان تخریبی هستند، افزود: حدود ۳۸ درصد مدارس استان نیازمند بهسازی و مقاوم سازی هستند و بیش از ۵۰ درصد مدارس استان از استحکام کافی برخوردارند.

وی گفت: هم اکنون ۲۰۰ طرح با ۵۰۰ کلاس درس و ۹۲ هزار متر مربع فضا در استان در حال ساخت است که تمام این ۵۰۰ کلاس درس با مشارکت خیران  ساخته می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه  سرانه آموزشی در استان ۶/۵ متر مربع است و جزو ۵ استان برتر کشور نیز به شمار می‌رویم افزود: اما این سرانه در برخی نقاط از جمله مساکن مهرشهر بیرجند که با کمبود سرانه آموزشی مواجه هستیم به کمتر از ۲ متر مربع نیز می‌رسد و در مدارس حاشیه شهر بیرجند نیز با سرانه آموزشی کشور فاصله زیادی داریم.

چاوشان افزود: اولویت اول ما احداث مدارس در فضا‌هایی است ک با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و برای تکمیل ۲۰۰ طرح درحال ساخت نیز به ۳۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی گفت: برای رفع کمبود ۳۰۰ کلاس درس در مساکن مهر استان به ازای هر کلاس درس نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار هستیم.

درخشش دانش آموزان خراسان جنوبی در مسابقه نمایشی عروسکی «مهریاد»/۳-۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان استان توانستند با کسب ۹۶ امتیاز رتبه دوم مسابقه نمایش عروسکی «مهریاد» را از آن خود کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی محمدرضا رضایی اظهار داشت: مسابقه نمایش عروسکی مهریاد (آموزش و یادگیری، مهر ورزی و امداد) در دو سطح استانی و کشوری و در دو گروه سنی ۴ تا ۸ سال و ۸ تا ۱۲ سال از سوی سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد.
وی بیان کرد: در این مسابقه از کودکان خواسته شده تا با استفاده از عروسک‌های خانگی، دست‌ساز و یا هر عروسک دیگری که در دسترس دارند، نمایشی با موضوعات بشردوستی و امدادی اجرا کنند و از این اجرای نمایشی تصویربرداری و به جمعیت هلال احمر استان خود ارسال کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی این دوره از مسابقات با هدف نهادینه کردن مفاهیمی چون؛ گسترش صلح و دوستی، یاری‌رساندن به دردمندان، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان، بشردوستی، مهرورزی، فداکاری و ایثار در کودکان و نوجوانان طراحی شد، افزود: به کارگیری بازی و هنر به عنوان سرگرمی و نمایش عروسکی به عنوان بخشی از هنر، یکی از بهترین و موفق‌ترین روش‌های کمک آموزشی در جهت رشد خلاقیت و پرورش استعدادهای کودکان نقش چشمگیری دارد.
رضایی با اشاره به اینکه تعداد ۱۴۹ دانش آموز از استان خراسان جنوبی در این مسابقه شرکت داشته اند، گفت: دانش آموزان استان توانستند با کسب ۹۶ امتیاز  رتبه دوم این مسابقه را از آن خود کنند.
وی ادامه داد: نمایش زهرا مقداری از بشرویه با نام «مهار آتش سوزی»، رقیه نوروزی از بشرویه با عنوان «عیادت مادر بزرگ» و ستایش نوروزی از بشرویه با موضوع «سقوط از ارتفاع» جزء منتخبین مسابقه قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اولین افلاک نمای دانش آموزی در بشرویه راه اندازی می شود/۲

اولین افلاک نمای دانش آموزی در بشرویه راه اندازی می شود

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی استاد فروزانفر بشرویه گفت: اولین افلاک نمای دانش آموزی استان با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان در بشرویه راه اندازی می شود.

علی مقیمیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پژوهش سرای دانش آموزی استاد فروزانفر بشرویه علاوه بر فعالیت در ۱۱ محوری که همه پژوهش سراها در زمینه آن فعالیت می‌کنند قطب نجوم می‌باشد که در این راستا انجمن نجوم این پژوهش سرا برنامه‌های مختلفی را در طول سال برای دانش آموزان برگزار می‌کند.

به گفته وی در این پژوهش سرا دو تلسکوپ برای استفاده دانش آموزان وجود دارد که یکی توسط خیرین این شهرستان و دیگری توسط آموزش و پرورش در اختیار ما قرار داده شده است و اعضای انجمن نجوم این پژوهش سرا با حضور در مدارس برنامه رصد را با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با علم نجوم انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: کلاس‌های آموزش نجوم هم در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در دو بخش دختران و پسران با حضور ۷۲ دانش‌آموز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا برگزار می‌شود.

مقیمیان تصریح کرد: با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان که ۱۱۰ میلیون تومان آن را استانداری و ۱۱۰ میلیون تومان دیگر را هم خیرین بشرویه برای این منظور در نظر گرفته‌اند خرید دستگاه افلاک نما برای راه اندازی اولین افلاک‌نمای دانش آموزی خراسان جنوبی در حال انجام است.

 

 

 

تشکیل جلسه کمیته فنی یادمان شهداء گمنام سربیشه

جلسه کمیته فنی یادمان شهداء گمنام شهرستان سربیشه با حضور محمدی فرماندار شهرستان ،نجمی پور امام جمعه شهر سربیشه، فلاحی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ،فراشی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار،فولادی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرستان و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه وضعیت پروژه احداث یادمان شهداء گمنام شهر سربیشه بررسی گردید.

 

تجلیل از بانوان برگزیده دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی/۲-۳

 

از بانوان برگزیده جامعه هدف دستگاه های اجرایی استان، با حضور استاندار خراسان جنوبی تجلیل شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ همزمان با برگزاری همایش” زن، عزت نفس، کرامت انسانی” از بانوان برگزیده جامعه هدف دستگاه های اجرایی استان تجلیل شد.
در این مراسم از ۲۵ بانوی فرهیخته که توسط دستگاه های اجرایی معرفی شده بودند، تقدیر شد.
استانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، تعاون روستایی، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، دانشگاه بیرجند، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش، سازمان های مردم نهاد، بهزیستی، میراث فرهنگی، صنعت ، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی از جمله دستگاه هایی بودند که بانوان فرهیخته جامعه هدف خود را معرفی کرده بودند.

 

🔻معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خواستار شد؛
🔸نقش آفرینی بانک آینده در اشتغال و سرمایه گذاری استان

🔹معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، ضمن تأکید بر ضرورت افزایش شعب بانک آینده، نقش آفرینی این بانک در اشتغال و سرمایه گذاری استان را خواستار شد.
🔹به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در دیدار با معاونین بانک آینده کشور، با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان خاطرنشان کرد: تقویت اقتصاد کشور تنها در سایه شکوفایی تولید ممکن خواهد بود.
🔹طالبی مهمترین وظیفه بانک‌ها را رونق بخشی به صنعت و تولید خواند و اظهار داشت: بانک آینده نیز از این قاعده مستثنی نیست و می بایست در رونق تولید و توسعه سرمایه گذاری ها نقش مؤثرتری ایفا نماید.
🔹معاون استاندار با اشاره به عدم تناسب آمار شعب بانک آینده استان با تعداد کارکنانی که از ادغام سایر مؤسسات اعتباری و مالی به این حوزه افزوده شده اند، متذکر شد: ادغام این مؤسسات مالی و تجمع کارکنان در یک فضا، مشکلاتی را برای کارکنان و مجموعه بانک ایجاد نموده است.
🔹طالبی ضمن ضروری خواندن موضوع افزایش شعب بانک آینده در استان، بر ایجاد زمینه های تولید ، کارآفرینی و اشتغالزایی توسط بانک های عامل تأکید کرد.
🔹وی به ظرفیت ها و پتانسیل های کشاورزی،صنعتی ، معدنی و… استان اشاره کرد و تصریح نمود: می طلبد که متولیان امر در مجموعه بانک آینده، ضمن ظرفیت سنجی و برسی امکانات شهرستان ها، نسبت به افزایش شعب این بانک در سطح استان و در راستای بهره برداری از پتانسیل‌های مختلف منطقه اقدام نمایند.
🔹معاون امور شعب و بازرسی بانک آینده کشور نیز در ادامه از آمادگی این بانک برای افزایش شعب موجود در سطح استان گفت و خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی ظرفیت افزایش شعب را دارد و هیئت مدیره بانک کشور نیز با این اقدام موافقت دارد.
🔹خواجه وردی ادامه داد: با توجه به وجود این ظرفیت، ضرورت دارد با اخذ مجوز از بانک مرکزی نسبت به افزایش شعب بانک در سطح استان اقدام نماییم .
🔹وی بر توجه به نیروی های انسانی توانا و خبره بانک تأکید کرد و گفت: متأسفانه ادغام تعدادی از مؤسسات مالی و اعتباری با این بانک، موجب عدم تعادل شعب با افزایش نیرو شده و مشکلاتی را به وجود آورد ه است.
🔹به گفته وی؛ افزایش شعب در سطح استان برای ادامه کار کارکنان و آن دسته از افرادی که با مشکل مواجه شده اند، ضروری است.
🔹خواجه وردی از برنامه های حمایتی این بانک از سرمایه گذاران و تولید کنندگان گفت و اظهار داشت: بانک آینده آمادگی دارد درجهت توسعه سرمایه گذاری و اقتصاد استان و تأمین تسهیلات ویژه کارآفرینی و اشتغالزایی اقدام نماید .
🔹شایان ذکر است؛ این دیدار با حضور که اکبری راد مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری و اسحاقی مدیر بانک آینده بیرجند همراه بود.

 

 

استاندار خراسان جنوبی خواستار شد:
تعیین مشوق برای ترغیب هلدینگ های اقتصادی بزرگ به سرمایه گذاری در استان/۲-۳

 

استاندار خراسان جنوبی،تعیین مشوق های لازم برای ترغیب هلدینگ های اقتصادی بزرگ به سرمایه گذاری در استان را خواستار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با ارائه این درخواست در جلسه دیدار با محتشمی پور معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: این مشوق ها، روند سرمایه گذاری شرکت های بزرگ اقتصادی و هلدینگ ها در استان را شتاب می بخشد.
وی تأکید کرد: بخش خصوصی برای حضور در خراسان جنوبی با توجه به ناکافی بودن زیرساخت ها و دوری از مرکز، نیاز به ارائه راهکارهای حمایتی دارد.
استاندار با اشاره به نیاز سرمایه گذاران حوزه معدن به ماشین آلات تخصصی و سنگین اظهار داشت: در نظر گرفتن تسهیلات ویژه و ارائه راهکارهایی به منظور تسریع در فرآیند ورود ماشین آلات معدنی از مطالبات استان است .
دکتر قناعت تصریح نمود: از مهمترین درخواست های استان، تسریع در تعیین تکلیف پهنه ها و محدوده های معدنی است که در حوزه سرمایه گذاری ها نقش بسزایی دارد.
وی متذکر شد: با عنایت به ذخایر معدنی بی نظیری که در استان داریم، عملیاتی شدن این اقدامات و همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سهیل شرایط سرمایه گذاران، روند بهره برداری از این ظرفیت ها را شتاب می بخشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص پیگیری و مساعدت با پیشنهادات و درخواست های ارائه شده قول مساعد داد.
شایان ذکر است: این جلسه با حضور نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

هواشناسی هشدار سطح زرد صادر کرد/۲

هواشناسی خراسان جنوبی در خصوص وزش باد شدید تا خیلی شدید در روزهای پنچ شنبه و جمعه هشدار داد.

رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی استان گفت:  نوع مخاطرہ وزشهواشناسی هشدار سطح زرد صادر کرد باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک و در برخی ساعات کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا از اوایل وقت پنج شنبه تا اواخر وقت جمعه خواهد بود.

نخعی افزود: شهرستانهای طبس، بشرویه، سرایان، فردوس، حاجی آباد زیرکوه، قائنات، درمیان، خوسف، سربیشه، نهبندان، بیرجند تحت تاثیر این مخاطره خواهند بود.

وی گفت: احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه ها و سالنهای پرورشی دام و طیور، احتمال خسارت به تابلوهای تبلیغاتی و سقوط دکل های برق و داربست های فلزی و آسیب پذیری سقفهای موقت و تابلوها، احتمال خطر سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان ها بویژه کارگاه های ساختمانی، احتمال شکسته شدن درختان آسیب پذیر و نهال های جوان ، اختلال در عبور و مرور بدلیل کاهش دید افقی و  کاهش کیفیت هوا بر اثر معلق بودن ذرات گرد و غبار  وجود دارد.

 

لزوم توجه به فرهنگ اسلامی در طرح‌های شهرداری/۲-۳

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برنامه‌ها و طرح‌های شهرداری باید با جلوه‌های زیبا از فرهنگ اسلامی و پر جاذبه اجرا شود.

آیت الله عبادی در دیدار شهردار بیرجند و جمعی از کارکنان شهرداری گفت: در لزوم توجه به فرهنگ اسلامی در طرح‌های شهرداریجا‌هایی که اختیارات اولیه اش در دست شهرداری است باید برنامه‌های فاخر و هنری با محتوا‌های اسلامی بسیار غنی به همراه شیوه‌های ابتکاری استفاده کرد.
وی با بیان اینکه با تعالی فرهنگ، مسائل اقتصادی، اجتماعی و بقیه مسائل هم برطرف می‌شود گفت: در این اوضاع اقتصادی که همگان برای بهبود وضعیت معیشت مردم تلاش می‌کنند نباید از کار‌های جهادی برای فرهنگ سازی مسائل مختلف به خصوص امور خانواده غافل بمانیم.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین گفت: باید برای بانوان در بخش‌های مختلف جامعه و شهر از جمله پارک‌ها، شرایط بهره مندی از امکانات مختلف را در فضایی سالم فراهم کنیم تا از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

 

 

 

 

 

بازگشایی گنجینه تنوع زیستی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی

گنجینه تنوع زیستی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی پس از چند ماه تعطیلی آغاز به کار کرد.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست خراسان بازگشایی گنجینه تنوع زیستی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبیجنوبی با اشاره به اینکه گنجینه تنوع زیستی استان به صورت رایگان برای بازدید عموم مردم دایر است افزود: تعدادی از گونه‌های جانوری موجود در مناطق حفاظت شده استان به صورت تاکسیدرمی در این فضا جمع آوری و در قالب ساخت دیوراما(ژرف نما) یا بازسازی زیستگاه‌ها در قالب ماکت آماده سازی شده است.

 

صداقتی مختاری گفت: در این گنجینه، زیستگاه‌های مختلف استان شامل زیستگاه کوهستانی مانند منطقه حفاظت شده شاسکوه، زیستگاه تپه ماهور درمیان، زیستگاه دشتی مانند منطقه پیشنهادی حفاظت شده علی حیدر در بشرویه، زیستگاه کویری منطقه حفاظت شده مظفری فردوس و زیستگاه تالابی مانند تالاب کجی نمکزار نهبندان ایجاد شده است.

 

به گفته وی همچنین ایجاد تمام عناصر موجود در زیستگاه‌ها مانند وضعیت توپوگرافی گیاهی و چشم انداز آن، گونه‌های جانوری موجود در آن پوشش زیستگاه نیز به صورت تاکسیدرمی در معرض دید عمومی قرار گرفته است.

 

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست استان گفت:این گنجینه به عنوان آرشیو علمی می‌تواند مورد استفاده اقشار مختلف دانشجویان، دانش آموزان، کودکان، محققان و پژوهشگران استان قرار گیرد.

 

صداقتی گفت:برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایش فیلم از جمله برنامه‌هایی خواهد بود که در حاشیه بازدید علاقمندان از این موزه برای آن‌ها برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

 

وی گفت: علاقمندان می‌توانند با هماهنگی قبلی به (اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی واقع درخیابان شهید محلاتی، حد فاصل بین پاسداران و معلم) مراجعه و از این موزه بازدید کنند.

 

 

آغاز پیش ثبت‌نام سفر سوریه در خراسان‌جنوبی/۲-۳

پیش ثبت نام سفر به سوریه برای متقاضیان در خراسان جنوبی از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، مدیر حج و زیارت استان گفت: متقاضیان تشرف به سوریه از امروز تا ۱۵ بهمن‌ماهآغاز پیش ثبت‌نام سفر سوریه برای متقاضیان خراسان‌جنوبی فرصت دارند نسبت به تکمیل فرم مربوطه در سایت (http://Ziarat.haj.ir) اقدام کرده و برای خود و همراهانشان پیش ثبت‌نام را در منزل و یا مراجعه به دفاتر و شرکت‌های زیارتی در سطح استان انجام دهند.

نوفرستی افزود: اعزام‌ها به‌صورت فقط هوایی خواهد بود و هر گروه از یک سرگروه و افراد زیرگروه وی (همراهان) تشکیل می‌شود که لازم است مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان (کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد) به‌صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سایت درج شود تا با اطلاعات سازمان ثبت احوال مطابقت داده شود و هر نفر فقط یک بار و در یک گروه می‌تواند (به‌عنوان سرگروه یا همراه) پیش ثبت‌نام  کند.

وی گفت: براساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا داشتن کارت واکسیناسیون و نتیجه منفی آزمایش PCR برای ۷۲ ساعت قبل از پرواز الزامی است.

 

دانش بومی در خدمت صنعت؛

کویر تایر، پیشتاز در بومی سازی محصولات

دو دستگاه پرس پخت تایر رادیال در کارخانه کویرتایر خراسان جنوبی، به همت متخصصان داخلی با کمک دانش بومی تولید و افتتاح شد.

این دستگاه ها امروز با حضور مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در شرکت کویر تایر، پیشتاز در بومی سازی محصولاتکویرتایر افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت کویرتایر در این مراسم با بیان اینکه هزینه تمام شده برای ساخت هر دستگاه پِرِس ۵ میلیارد تومان است گفت: با ساخت هر دستگاه پِرِس ۲ میلیارد تومان صرفه جویی ریالی شده است و ساخت هر یک از آنها ۴۵ روز زمان برده است.
زینلی با بیان اینکه این دستگاه ها با تکیه بر دانش و توان بومی ساخته شده است افزود: این دستگاه ها قبلا از کشور ژاپن تامین شده است و ما در برنامه، ساخت ۲۳ دستگاه پِرس دیگر را داریم.

وی گفت: پیش از این هم در دو سال اخیر ۱۳ دستگاه پِرِس پخت تایر در استان ساخته شده و اکنون تعداد این دستگاهها در کارخانه کویرتایر خراسان جنوبی به ۱۵ دستگاه افزایش یافته است.

مدیرعامل کارخانه کویر تایر افزود: این ۱۵ دستگاه پرس پخت، تولید تایر در این کارخانه را روزانه تا ۳ هزار و ۳۰۰ حلقه افزایش داده است.
گفتنی است شرکت کویرتایر ۳۰ درصد ارزش افزوده صنعت استان را در اختیار دارد.

 

 

 

 

تظاهرات سراسری در خراسان جنوبی علیه کشتار وحشیانۀ مردم مظلوم یمن/۲-۳

تظاهرات سراسری علیه کشتار وحشیانۀ مردم مظلوم یمن، پس از اقامۀ نماز جمعه این هفته در استان برگزار می شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن محکومیت شدید کشتارتظاهرات سراسری علیه کشتار وحشیانۀ مردم مظلوم یمن در خراسان جنوبی وحشیانۀ مردم مظلوم یمن توسط ائتلاف سعودی ـ اماراتی به رهبری آمریکای مستکبر و حمایت صهیونیست کودک کش، با صدور اطـلاعیه ای از مردم خراسان جنوبی دعوت به حضور در تظاهرات سراسری علیه کشتار وحشیانۀ مردم مظلوم یمن  کرد.
 این تظاهرات در شهر بیرجند بعد از اقامه نماز جمعه از درب  مسجد جامع المهدی(عج) به سمت میدان نماز برگزار می شود.

دانشکده سلامت نهبندان آماده راه اندازی است/۲

فرماندار نهبندان گفت: دانشکده سلامت نهنبدان در حال راه اندازی و جذب دانشجو برای ترم جدید است.

 «مجید بیکی»  در نشست تخصصی پیرامون راه اندازی مجتمع آموزشی عالی سلامت در شهرستان نهبندان اظهار کرد: افتتاح دانشکده سلامت در نهبندان یکی از مطالبات مردم است که برای راه اندازی آن باید اقدام شود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه این دانشکده در حال راه اندازی و جذب دانشجو انجام شده است، افزود: ترم جدید برای این دانشکده در شهرستان دانشجو خواهیم داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه حوزه آموزش عالی موضوع مهمی است که برای توسعه هر منطقه ضروری است.

بیکی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به نهبندان و مصوبات این سفر، افزود: بسیاری از پروژه های شهرستان از محل این سفر راه اندازی شده است که مایه برکت بوده است.

 

 

 

پروژه‌های دولتی و غیردولتی به پیوست مهارتی نیاز دارند

بیرجند – ایرنا – معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: یکی از اولویت‌ها این است که ما پیوست مهارتی داشته باشیم و در بخش پروژه‌های دولتی و غیردولتی به این هدف برسیم.

امیر میمنت‌آبادی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی افزود: انتظار داریم نمایندگان مجلس در همین فصل بودجه و در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی که اکنون در حال انجام است بودجه مناسبی را برای سال آینده تصویب کنند تا به خواسته‌هایی که نیاز است ما پیوست مهارتی داشته باشیم در بخش پروژه‌های دولتی و غیردولتی برسیم.

وی گفت: زیرا فرصت آزمون و خطا، اقدامات با بهره‌وری اندک، کم‌کیفیت و کم‌اولویت نیست و باید پیوست مهارتی ضمیمه پروژه‌های استانی باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: این سازمان دارای ۱۳ هزار کارمند، کارشناس و مربی است که متوسط سرانه بودجه جاری اختصاص یافته به این افراد یک هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان است و همه هزینه‌های جاری و سربار را شامل می‌شود که قابل مقایسه با بودجه سایر ادارات مشابه نیست لذا انتظار است با نگاه ویژه به این سازمان از این ظرفیت استفاده شود.

وی تاکید کرد: مهارت‌آموزی باید متناسب با نیازهای روز باشد و مهارت‌های جدید که بتواند در تولید، اشتغال، کارآفرینی و آبادی کشور موثر باشد در اختیار مردم قرار گیرد.

میمنت‌آبادی گفت: با توجه به دقت نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه مهارت‌آموزی و تشکیلات فنی و حرفه‌ای انتظار از مدیران استانی تلاش برای ایجاد اشتغال، تولید و کارآفرینی از طریق مهارت‌آموزی است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی و ظرفیت‌های بالقوه‌ در خراسان جنوبی وجود دارد ادامه داد: با توجه به اعتبارات اولیه و حداقلی در این سازمان از مجموعه استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان انتظار داریم در عمل و اعتبارات به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کمک کنند تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: حداقل‌هایی نیاز است که ما به لحاظ ساختاری از این حداقل‌ها برخوردار نیستیم.

وی افزود: خراسان جنوبی مردمانی مرزدار و ولایی دارد که نیاز است به ظرفیت‌های آن توجه شود از طرفی همچنان موضوع بیکاری در این استان مطرح است که در گام دوم انقلاب وظیفه همه ما کارگزاران دولت به‌ویژه در دولت سیزدهم است که آنچه همه مردم استان انتظار دارند که شاهد تغییرات و تحولاتی باشند، محقق شود.

میمنت‌آبادی بیان کرد: باید مهارت‌ها و خلاقیت‌های جدید متناسب با علم روز و خواسته مردم به‌ویژه در امور اقتصادی و رفاهی که مهارت‌آموزی می‌تواند کمک کند، ارائه شود و این انتظار از آموزش فنی و حرفه‌ای و مربیان استان بیشتر است.

وی گفت: می‌توانیم از بخش دولتی و اداری و نیز غیردولتی از جمله آموزشگاه‌های آزاد، کارخانجات، بخش کشاورزی، خدمات مرزی و معدنی که در خراسان جنوبی وجود دارد، استفاده کنیم تا مردم این استان به آسایش و رفاه بیشتر که لیاقت‌شان است، برسند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از خدمات یکساله مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی قدردانی کرد و افزود: امیدواریم مدیر جدید این مجموعه در حرکت رو به جلویی که در این دولت و مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای ترسیم شده است پیشقدم باشد.

در این مراسم “حسن کامرانی” به عنوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی معرفی و از “محمدعلی عرب” مدیرکل پیشین قدردانی شد.

 

 

تعهد و تعلق خاطر به مردم از شاخص‌های مدیر انقلابی است

بیرجند – ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: داشتن تعهد و تعلق خاطر به مردم و نظام، استقلال و اتکا به شایستگی‌های خود از جمله شاخصه‌های مدیر انقلابی است.

سید “محمدرضا طالبی” روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی افزود: مدیر در تراز انقلاب شایسته نیست متصل به دیگران باشد و دستاویز برخی جریان‌های سیاسی و افراد قرار گیرد بلکه باید مشاوران سالم و صالح برای خود داشته و در نهایت تصمیم‌گیرنده خوبی باشد.

وی با تاکید بر اینکه مدیر انقلابی باید پاسخگوی عملکرد خود و زیرمجموعه‌اش باشد گفت: این مدیر باید با شفافیت و صادقانه به مردم کارهای خود را بیان کند و وقتی این روحیه را داشته باشد تلاش او چند برابر می‌شود در نتیجه باید این شفایت و پاسخگویی‌ها در مدیران تراز انقلاب وجود داشته باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سلامت و پاکدستی از دیگر انتظارت از مدیران به‌ویژه در دولت سیزدهم است، بیت‌المال از آن هیچ شخصی نیست و بیت‌المال نظام جمهوری اسلامی متعلق به ۸۵ میلیون نفر جمعیت است.

وی افزود: خودرویی که در اختیار ما است باید فقط در امور اداری استفاده شود نه شخصی چون هم قانونی و هم شرعی در این زمینه مسوول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

طالبی گفت: اعتباری که در اختیار ماست را باید دقیقا در آن جایگاه و ردیفی که برای آن مشخص شده، استفاده کنیم که هم قانون و هم شرع بر آن تاکید می‌کند لذا پاکدستی و سلامت کاری برای مدیران انقلابی از ضروریات است.

وی تخصص و کارآمدی را از دیگر شاخص‌های مدیر انقلابی برشمرد و اظهار داشت: در کنار تعهد، تخصص هم نیاز است زیرا اگر تخصص نباشد، ممکن است منابع و امکانات تلف شود و مدیر نتواند آن طور که باید برای منابع مالی، برنامه‌ریزی و از اتلاف منابع جلوگیری کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگر سخنانش گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری زحمت زیادی برای آن کشیدند، باید سرلوحه کار مدیران قرار گیرد و همه امور منطبق بر این بیانیه باشد، شاید کار ما در راستای بیانیه گام دوم انقلاب قرار نگیرد اما در کلیات باید محور کار ما توجه به این بیانیه باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل مقاطع و مراحلی را برای انقلاب اسلامی تعریف کردند و اولین مقطع، زمان مبارزات مردم مسلمان ایران بود که حکومت ستمشاهی را سرنگون کردند و مرحله دوم نیز شکل‌گیری نظام اسلامی و سیاسی بود.

طالبی گفت: شکل‌گیری دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی از دیگر مقاطعی است که تمدن اسلامی به یاری خداوند متصل به نظام جهانی امام زمان (عج) خواهد شد و اکنون ما در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم که یکی از موضوعاتی که برای تحقق این مهم باید در دستور کار مسوولان باشد، استفاده از مدیران تراز انقلاب، ولایی، دلسوز انقلاب و جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: مدیری که بخواهد در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد باید دارای روحیه خدمتگزاری و خدمت‌رسانی به عامه مردم باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: مدیر جهادی، مدیری است که شبانه‌روزی و دلسوزانه برای مردم کار کند، وقت نشناسد، در بین مردم و از جنس مردم باشد که اگر جایی مشکلی برای مردم به‌وجود آمد در کنار آنان قرار گیرد نه اینکه کار را از داخل اتاق و پشت میز پیگیری کند.

وی گفت: خراسان جنوبی دارای مردم ولایی، انقلابی، سختکوش و کم‌برخوردار است که در تمامی صحنه‌ها پست سر نظام بوده و هستند.

طالبی افزود: در بررسی‌هایی که انجام شده به تناسب جمعیتی که در استان داریم در مناسبت‌های ملی، مذهبی، انتخابات و هر جا که نیاز به حضور مردم بوده، مردم خراسان جنوبی بالاترین حضور را داشته‌اند، در انتخابات‌ همیشه یا اولین یا دومین بوده‌اند و علاوه بر بالاترین حضور، انتخاب اصلح را هم داشته‌اند.

وی گفت: شاید جاهایی به دلیل همین مسائل احساس شده آنچنان که باید به این جامعه در خراسان جنوبی توجه لازم نشده است که امیدواریم در دولت انقلابی و مردمی با تلاش مدیران، مردم این استان طعم و لذت رفاه خوب را بچشند.

در این مراسم با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور “حسن کامرانی” به عنوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی معرفی و از “محمدعلی عرب” مدیرکل پیشین قدردانی شد.

 

 

 

 

درخشش دانش آموزان خراسان جنوبی در مسابقه عروسکی مهر یاد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان استان توانستند با کسب ۹۶ امتیاز رتبه دوم مسابقه نمایشی عروسکی مهریاد را از آن خود کنند.

رضایی گفت: مسابقه نمایش عروسکی مهریاد آموزش و یادگیری، مهر ورزی و امداد در دو سطح استانی و کشوری و در دو گروه سنی ۴ تا ۸ سال و ۸ تا ۱۲ سال از سوی سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد.

او گفت: در این مسابقه از کودکان خواسته شده تا با استفاده از عروسک‌های خانگی، دست‌ساز و یا هر عروسک دیگری که در دسترس دارند، نمایشی با موضوعات بشردوستی و امدادی اجرا کنند و از این اجرای نمایشی تصویربرداری و به جمعیت هلال احمر استان خود ارسال کنند.

رضایی گفت: این دوره از مسابقات با هدف نهادینه کردن مفاهیمی چون گسترش صلح و دوستی، یاری‌رساندن به دردمندان، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان، بشردوستی، مهرورزی، فداکاری و ایثار در کودکان و نوجوانان طراحی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تعداد ۱۴۹ دانش آموز از خراسان جنوبی در این مسابقه شرکت داشته اند که  با کسب ۹۶ امتیاز رتبه دوم این مسابقه را از آن خود کنند.

او گفت: نمایش زهرا مقداری از بشرویه با نام مهار آتش سوزی، رقیه نوروزی از بشرویه با عنوان عیادت مادر بزرگ و ستایش نوروزی از بشرویه با موضوع سقوط از ارتفاع جزء منتخبین مسابقه قرار گرفت.

 

 

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی:

اطفال و نوجوانان هم مواد مخدر حمل می کنند/۲-۳

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: یکی از معضلات حال حاضر در عرصه وقوع جرم، حمل مواد مخدر است که کودکان و نوجوانان را نیز درگیر کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: در استان اطفال و نوجوانانی را داریم که مرتکب جرایمی مانند حمل مواد مخدر می‌شوند.

او گفت: طبق قانون حمل مواد مخدر جرم است و اطفال و نوجوانان نیز از این قضیه مستثنی نیستند، اما در صدور قرار و حکم برای آن‌ها مواردی در نظر گرفته می‌شود.

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: می‌بایست برای این افراد و حتی سایر مجرمان در سایر رده‌های سنی یک پرونده شخصیت تشکیل شود که در این پرونده، نظر مشاوران در خصوص وضعیت روحی و روانی خود طفل و وضع معیشتی خانواده اش وارد می‌شود.

 

 

 

 

۲ هزار و ۲۸۰ لیتر سوخت قاچاق در فردوس کشف شد/۴

فرمانده انتظامی فردوس از کشف ۲ هزار و ۲۸۰ لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فولادی فرمانده انتظامی فردوس گفت: مأموران انتظامی فردوس، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به یک کامیون مشکوک شدند.

او گفت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون ۲ هزار و ۲۸۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف کردند.

سرهنگ فولادی گفت: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

کشاورزان رو به اراضی ملی نکنند/۲-۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: کشاورزان در اراضی ملی کشت دیم انجام ندهند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان چند روز پیش بود که بارش باران در خراسان جنوبی سبب شد تا تعداد زیادی از سدها، بند‌های خاکی و سازه‌های آبخیزداری در استان آبگیری شوند.

بازگشت امید به دل کشاورزان از جمله دیگر برکات بارش باران بود و تعداد زیادی از کشاورزان به کشت دیم روی آوردند؛ یکی از شهرستان‌هایی که کشاورزانش شروع به کشت دیم کردند، زیرکوه است.

برخی از کشاورزان زیرکوهی با طرح گلایه ای، از مانع شدن منابع طبیعی و آبخیزداری برای کشت خبر دادند که خبرنگار ما این موضوع را از نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی پیگیری کرد.

قبل از کشت، استعلام بگیرید

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: همه ساله با شروع فصل کشت و بارش باران، شاهد کشت دیم در دشت‌ها هستیم.

او گفت: تعدادی از کشاورزان به اراضی ملی ورود پیدا کرده و به فرض اینکه زمین متعلق به آن هاست کشت و کار را آغاز می‌کنند.

نصرآبادی گفت: تصرف اراضی ملی به معنای مالک بودن افراد نیست و کشاورزان می‌بایست قبل از ورود به زمین‌ها و اقدام به کشت، نسبت به استعلام از منابع طبیعی برای اخذ وضعیت زمین اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از کشاورزان می‌خواهیم به اراضی ملی ورود پیدا نکنند و کشاورزی در آن‌ها انجام ندهند تا درگیر مسائل حقوقی نشوند.

مساحت کل خراسان جنوبی ۱۵ میلیون و ۷۹ هزار هکتار است که از این مساحت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هکتار مربوط به اراضی ملی است.
۱۰ میلیون هکتار از اراضی استان سند تک برگی دارند.

 

 

 

 

سارق خودرو در بیرجند به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرد/۴

سارق خودرو در بیرجند به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرد

 فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: ماموران انتظامی این شهرستان یک سارق قطعات خودرو را دستگیر و ۲۰ فقره سرقت را کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا فولادی اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳ شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک سارق را در این خصوص شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند بیان کرد: متهم ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شد اما پس از روبه‌رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

وی گفت: ماموران در ادامه عملیات با توجه به اعترافات سارق دستگیر شده یک مالخر را هم شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ فولادی افزود: در این زمینه ۲ متهم دستگیر و با پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور:

تخلفات ساختمانی گریبانگیر ساخت و ساز‌ها در کشور

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور:برای جلوگیری از گسترش تخلفات ساختمانی قانون کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری اصلاح می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در نشستی در بیرجند با عنوان نقش تخلفات ساختمانی گریبانگیر ساخت و ساز‌ها در کشورسازمان نظام مهندسی در ساخت و ساز‌ها گفت: قانون شهرداری‌ها مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ در برخورد با تخلفات ساخت و ساز‌ها بازدارنده نیست و مربوط به قبل از اتقلاب است و باید اصلاح شود.
وی افزود: باید در این قانون با جایگزینی کلمه می‌تواند به کلمه مکلف است با تخلفات برخورد شود تا جلوی گسترش تخلفات و پرداخت جریمه اندک برای تخلفات ساختمانی گرفته شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور همچنین گفت: اصلاح این قانون به نتیجه رسیده و قطعی شده و قرار است در دولت به تصویب برسد و لایحه آن تقدیم مجلس شود و این مشکل ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده برطرف می‌شود.
خرم همچنین با اشاره به مشکل کسری مسکن و تقاضای انباشته مسکن در شهر بیرجند گفت: باید سازمان نظام مهندسی در این بخش به صورت حرفه‌ای ورود کند و کارگزاری انبوه سازی در بیرجند را بر عهده بگیرد.
وی افزود: برای تحقق این امر لازم است تعرفه‌های مهندسی منطقی شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور همچنین گفت: هم اکنون در کشور ۶۰۰ هزار نفر مهندس در رشته‌های مختلف ساختمانی داریم که می‌توان گفت بزرگترین سازمان مردم نهاد در آسیا است و باید از این افراد در زمینه اجرای طرح‌ها و توسعه کشور بهره گرفت.

خرم بر بومی‌سازی ساخت و ساز در شهر‌ها تأکید کرد و گفت: نماسازی برای هر واحد مسکونی در منطقه باید بر اساس الگوی آن شهر انجام شود و ساخت و ساز‌ها بر اساس ضوابط و استاندارد‌ها زیر نظر کمیته تخصصی صورت گیرد.

 

افزایش شیوع کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

شناسایی ۲۸۲ مورد مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در شبانه روز گذشته از ۲۸۲ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان ۱۲۹ بیمار و از ۴۰۷ تست سریع ۱۵۳ مورد مثبت جدید کرونا و مجموعا از ۶۸۹ تست ملکولی و سریع در استان ۲۸۲ مورد جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۶ مورد از بشرویه، ۶۵ مورد از بیرجند، ۳ مورد از خوسف، ۴ مورد از زیرکوه، ۳۹ مورد از سرایان، ۲ مورد از سربیشه، ۲۹ مورد از طبس، ۱۲۱ مورد ازفردوس، ۹ مورد از قاین و ۴ مورد از نهبندان شناسایی شد و در شهرستان درمیان در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از بیماری گزارش نشد.

به گفته وی در حال حاضر ۷۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۶ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متاسفانه حال عمومی ۲ نفر وخیم گزارش شده است..

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: در شبانه روز گذشته یک مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شد که آمار جان باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

شهرستان فردوس در وضع پرخطر و پنج شهرستان در وضع خطر متوسط کرونا قرار گرفتند.

بر اساس آخرین نقشه وضع کرونا در خراسان جنوبی ، شهرستان فردوس به نارنجی(وضع پرخطر کرونا) و شهرستان های بیرجند، سرایان، سربیشه و درمیان به زرد (خطر متوسط) تغییر رنگ دادند.

در خراسان جنوبی هیچ نقطه قرمز (خیلی پر خطر) وجود ندارد، شهرستان فردوس در وضع نارنجی(پرخطر)، شهرستان های بیرجند، طبس، سرایان، سربیشه و درمیان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و شهرستان های قائنات، نهبندان، بشرویه، زیرکوه و خوسف در وضعیت آبی( خطر کم) قرار دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*