اخبار خراسان جنوبی / دزد سابقه دار در حین سرقت فوت کرد

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

ارسال ۲۹۱ اثر به هجدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی در خراسان جنوبی

ارسال ۲۹۱ اثر به هجدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی در خراسان جنوبی

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ارسال ۲۹۱ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی خبر داد و گفت:اختتامیه این جشنواره ۹ اسفند در استان برگزار می شود.

سید علی زمزم در گفتگو با خبر نگار مهر اظهار کرد: ۲۹۱ اثر از ۱۶۳ هنرمند خوشنویس از ۲۰ استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۱۳ اثر از ۱۲ هنرمند خوشنویس خراسان جنوبی است

به گفته وی هجدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی از سری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که در سه سال گذشته به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود و داوری بخش نستعلیق را امیر احمد فلسفی و علی اشرف صندوق آبادی، بخش شکسته ید الله کابلی و مهدی اسماعیلی مود و نسخ و ثلث را احمد عبدالرضای و علی رضائیان بر عهده دارند.

زمزم اضافه کرد :۹ اسفند همزمان با شب عید مبعث رسول اکرم (ص) اختتامیه این جشنواره در استان برگزار و از صاحبان آثار بر تر تقدیر خواهد شد.

وی برپایی دو نمایشگاه آثار علی حاجی، جوان‌ترین فوق ممتاز خراسان جنوبی و نمایشگاه آثار علی طوسی و محمد فانی را از خراسان رضوی و مهدی اسماعیلی مود از خراسان جنوبی را از برنامه‌های هنری این جشنواره اعلام کرد.

به گفته وی دو کارگاه صفحه آرایی و قطعه بندی آثار خوشنویسی با تدریس نبی زاده و کارگاه آشنایی با خط لاتین توسط ایزدپناه برگزار شد.

سارق موتورسیکلت در”طبس” دستگیر شد/۴

فرمانده انتظامی”طبس” گفت: مأموران انتظامی یک سارق را دستگیر و ۷ فقره سرقت موتورسیکلت را در این شهرستان کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”فاضل مریمی” اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان طبس، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی بیان داشت: مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین آثار به جا مانده از صحنه های سرقت، یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس با اشاره به این که سارق در بازجوئی های پلیسی به ۷ فقره سرقت اعتراف کرد؛ تصریح کرد: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

توقیف موتورسیکلت های حامل تریاک در خراسان جنوبی/۴

فرمانده انتظامی استان گفت: تکاوران پلیس در یگان تکاوری”۱۰۲ امام حسین(ع)”، ۱۱۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک را در بازرسی از ۲ موتورسیکلت کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران یگان تکاوری ۱۰۲ امام حسین(ع) با دریافت اطلاعاتی مبنی بر حمل و جابه جایی مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در نقاط کویری استان، موضوع را پیگیری و دستگیری قاچاقچیان را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: تکاوران پلیس ۲ دستگاه موتورسیکلت حامل مواد مخدر را در محورهای فرعی استان خراسان جنوبی رهگیری و کنترل کردند که در یک عملیات ضربتی موتورسیکلت ها را متوقف و در بازرسی از آن ها، ۱۱۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در این رابطه موتورسیکلت ها را توقیف و ۲ سوداگر مرگ را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده روانه زندان شدند.

 

 

 

فوت ۳ مبتلا به بیماری کرونا در خراسان جنوبی/۴

در آزمایش های شبانه روز گذشته، هزار و ۹ مبتلای جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته هزار و ۷۸۵ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع هزار و ۹ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۴۶۶ مورد از بیرجند، ۲۵ مورد از بشرویه، ۳۸ مورد از خوسف، ۲۶ مورد درمیان، ۹۵ مورد زیرکوه، ۴۴ مورد سرایان، ۴۳ مورد از سربیشه، ۱۰۱ مورد از طبس، ۵۳ مورد از فردوس، ۷۲ مورد از قاینات و ۴۶ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر دانشگاهی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۱۸۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۲ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستن حال عمومی ۴ نفر نامساعد است.

وی افزود:۳ مورد فوت جدید مورد فوتی جدیدی گزارش نشده و تعداد جان باختگان این بیماری همچنان هزار و ۲۹۹ نفر باقی ماده است.

 

 

 

ذغال‌سنگ طبس از صعود به نیمه‌نهایی بازماند/۷

جوانان ذغال سنگ طبس در مسابقات لیگ قهرمانی باشگاه‌های هندبال کشور نتیجه را به ذوب‌آهن اصفهان واگذار کرد و از صعود بازماند.

ذغال‌سنگ طبس از صعود به نیمه‌نهایی بازماند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، تنها نماینده خراسان‌جنوبی در مسابقات قهرمانی هندبال جوانان باشگاه‌های کشور از صعود به نیمه‌نهایی رقابت‌ها بازماند.

تیم هندبال جوانان زغال سنگ طبس در  بازی یک هشتم نهایی باشگاه‌های هندبال کشور در مقابل تیم قدرتمند ذوب آهن اصفهان بازی را واگذار کرد و از صعود به مرحله بعد بازماند.

نماینده شایسته خراسان‌جنوبی در این ماراتن ملی مقابل تیم پرآوازه ذوب آهن اصفهان با ترکیب بازیکنان ملی‌پوش در یک بازی سنگین و فشرده با نتیجه ۲۷ بر ۲۴ شکست خورد.

دربازی فینال این دوره از مسابقات تیم جوانان خاییز دهدشت با شکست ذوب آهن اصفهان بر سکوی قهرمانی ایستاد.

 هندبال ذغال‌سنگ طبس در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی هندبال باشگاه‌های کشور به مصاف تیم‌های بهبهان، ذوب‌آهن اصفهان و بهنام زاهدان رفت.

 نماینده خراسان‌جنوبی در سومین بازی از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی هندبال جوانان باشگاه‌های کشور با نتیجه ۳۱ بر ۲۱ از سد بهنام زاهدان گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها راه یافت.

در پایان مرحله گروهی تیم‌های ذغال‌سنگ‌طبس خراسان‌جنوبی، سپاهان نوین، نفت و گاز گچساران، ذوب آهن اصفهان، فرازبام دهدشت، پارس بهبهان، پرواز هوانیروز و مس کرمان به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده‌اند.

جوانان باشگاه ذغال‌سنگ طبس در نخستین‌ روز از این رویداد ملی با نتیجه ۲۹ بر ۲۵ بازی را به تیم پارس بهبهان نایب قهرمان سال گذشته باشگاههای کشور واگذار کرد.

نماینده خراسان‌جنوبی در دومین روز از مسابقات قهرمانی باشگاه‌های هندبال جوانان ایران با نتیجه ۲۸ بر ۲۳ از سد تیم قدرتمند فولاد سپاهان اصفهان به پیروزی ارزشمندی دست یافت.

مسابقات هندبال قهرمانی جوانان باشگاه‌های کشور با شرکت ۱۶ تیم در مرحله گروهی از ۱۱ بهمن‌ماه به میزبانی اصفهان آغاز و امروز با قهرمانی خاییز دهدشت در اصفهان پایان یافت.

 

بهره برداری و کلنگ زنی طرح های دهه مبارک فجر در شهرستان نهبندان

بهره برداری و کلنگ زنی طرح های دهه مبارک فجر در شهرستان نهبندان/۲

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در مراسم بهره برداری و کلنگ زنی طرح های ویژه دهه فجر نهبندان حضور می یابد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ سیدمحمدرضا طالبی به مناسبت هشتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با سفر به نهبندان در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه های این شهرستان حضور می یابد.
گازرسانی همزمان ۵۱ روستا ،۶ واحد تولیدی و صنعتی و مسکن محرومین، مهمترین بخش برنامه های معاون استاندار در این سفر می باشد.
مراسم بهره برداری از پروژه آبیاری کم فشار روستای ذهاب بخش شوسف و خانه محله شهر نهبندان نیز با حضور طالبی افتتاح می شود.
حضور در مراسم کلنگ زنی طرح های گازرسانی به مجتمع گلخانه ای شقایق روستای محمدآباد بخش شوسف و نیز ۵ روستا و ۷ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر برنامه های این سفر است.

اکران اولین فیلم یوسف حاتمی کیا در جشنواره فیلم فجر خراسان جنوبی

اکران اولین فیلم یوسف حاتمی کیا در جشنواره فیلم فجر خراسان جنوبی
در پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر خراسان جنوبی ، “شب طلایی”، به کارگردانی مرتضی یوسف حاتمی کیا اکران می شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰، فیلم “شب طلایی” ، ساعت ۱۸ در سینما فردوسی و ساعت ۲۰:۳۰ در سینما بهمن بیرجند اکران می شود.

فیلم «شب طلایی» روایتگر ماجرایی جذاب در دل خانه مادربزرگ است. درحالی که همه خانواده دور هم جمع شده‌اند تا جشن تولدی برای مادربزرگ بگیرند. همه چیز خوب پیش میرود تا اینکه داماد خانواده که به دلیل سفر در این مهمانی حضور نداشته سرزده میرسد و شمش طلایش را میخواهد که چندین وقت قبل به امانت در خانه مادربزرگ گذاشته بوده است. با یک گشتن ساده متوجه نبود شمش طلا میشوند. این ماجرا آغازگر تنشی بزرگ در بین اعضای خانواده است. تمام افرادی که حضور دارند انگیزه‌هایی برای برداشتن شمش طلا دارند و به مرور بحران پیچیده‌تر می‌شود. گفتنی است این فیلم که موضوعی اجتماعی دارد علاوه‌بر آن، فیلم نیم‌نگاهی نیز به مسائل اقتصادی روز داشته است.

یکتا ناصر، بهناز جعفری، مسعود کرامتی، حسن معجونی، مریم سعادت، سوگل خلیق، علی باقری و سینا رازانی بازیگران فیلم شب طلایی هستند.

 

 

 

 

هم اندیشی رسانه های استان برای تدوین “سند جامع توسعه رسانه های خراسان جنوبی”/۲-۳

    
هم اندیشی رسانه های استان برای تدوین "سند جامع توسعه رسانه های خراسان جنوبی"
نشست هم اندیشی پیرامون تدوین «سند جامع توسعه رسانه های استان خراسان جنوبی» دوشنبه ۱۸ بهمن ماه جاری به صورت مجازی برگزار شد.

 به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این نشست با بیان این که سند توسعه نیاز استان و نقشه راهی برای پیش برد اهداف رسانه ای است، ادامه داد: طرح سند توسعه به شورای پژوهشی استان ارایه شد و خوشبختانه با نظر مثبت مسئولین استان به تصویب رسید.

به گفته وی این جلسه نیز با هدف بهره گیری از نقطه نظرات اصحاب رسانه برگزار شده است و امیدواریم با تداوم یافتن آن به صورت مشورتی، هر چه سریعتر سند جامع توسعه رسانه های استان تدوین شود.

گفتنی است اقتصاد رسانه، سواد رسانه ای ، آموزش رسانه ها، تعیین جایگاه فعلی روزنامه ها و چشم انداز آینده، ایجاد امنیت شغلی، رعایت شان خبرنگاران، ضمانت اجرایی سند، افزودن رشته های دانشگاهی مرتبط با رسانه در دانشگاه های استان، نگاه ویژه به رسانه های غیر مکتوب، حقوق رسانه و آزادی بیان از جمله موارد مطرح شده از سوی رسانه های استان برای درج در سند بود.

در پایان جلسه نیز مقرر شد رسانه های استان پرسش نامه ای درخصوص اهم و اولویت بندی موضوعات مدنظر رسانه ها در این سند را تکمیل و به مسئول تدوین سند، دکتر طالبی، ارائه دهند.

 

 

 

 

جشن ملی ۱۴۰۰ در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛

برپایی نمایشگاه آثار نقاشی و خوشنویسی در مرکز فرهنگی و هنری فردوس/۲

برپایی نمایشگاه آثار نقاشی و خوشنویسی در مرکز فرهنگی و هنری فردوس

همزمان با ایام دهه مبارک فجر نمایشگاه آثار هنری کودکان ونوجوانان عضو مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کانون در محل این مرکز برپا شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ در این نمایشگاه آثار منتخب نقاشی و خوشنویسی اعضای مرکز با موضوعات دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است موضوعات آثار این نمایشگاه شامل صحنه تظاهرات صحنه‌های پیوستن سربازان به ملت و گل به هم دادن وگلباران و کبوترهای شادی آور وهمچنین  شعارهای انقلابی است.

کودکان ونوجوانان بازدید کننده از این نمایشگاه می‌توانند کتاب خاطرات بچه های انقلاب را که به صورت درشت خوشنویسی و آماده شده مطالعه کنند.

 

 

ایستگاه نقاشی دهه فجر در روستای تقاب برپا شد/۲

ایستگاه نقاشی دهه فجر در روستای تقاب برپا شد

هم‌زمان با ایام دهه فجر کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در شهرستان خوسف در روستای «تقاب» این شهرستان ایستگاه نقاشی با موضوع دهه فجر برپا کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ در این ایستگاه نقاشی کودکان ونوجوانان عضو کتابخانه سیار روستایی کانون توسط مربی خود با رویدادها و وقایع انقلاب بیشتر آشنا شدند و سپس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با موضوعات پرچم و انقلاب نقاشی کشیدند.

 

پای صحبت راویان عکاس انقلاب در بیرجند/ تصاویر ماندگار قیام

وقتی می توان شور و حال عکاسان روزهای قیام مردم ایران علیه رژیم ستم‌شاهی را فهمید که پای صحبت‌های آن ها نشست تا دفتر خاطراتشان را ورق بزنند.

پای صحبت راویان عکاس انقلاب در بیرجند/ تصاویر ماندگار قیام

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ برگ‌های تقویم پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هر سال با دهه فجر ورق می‌خورد و سالی به عمر این انقلاب مردمی افزوده و درخت نظام مقدس جمهوری اسلامی، تنومندتر می‌شود.

در این میان، انقلابیان و مبارزان آن دوران به میان سالی و پیری می‌رسند همان‌هایی که خاطرات بسیاری در سینه دارند که بیانش برای نسل امروز و حتی مرورش برای هم‌نسلی‌هایشان تازگی و جذابیت دارد خاطره‌های که یادآور روزهای قیام مردم ایران است.

پای حرفشان که می‌نشینی حس و حال آن روزها در لا به لای خاطراتشان قابل درک و تصور است.

اولین جرقه راهپیمایی‌ها

سید «علی‌اکبر ذوالفقاری» از جوانان بهمن ۵۷ است که آن روزها پس از اتمام دوران دانشجویی به زادگاه خویش بازگشت چون خانواده او مانند بسیاری از مردمان این شهر، مذهبی و همراه انقلاب بودند و مانع حضورش در راهپیمایی‌ها نمی‌شدند، وی هم مانند جوانان دیگر، عازم راهپیمایی می‌شد و چون دوربین عکاسی داشت برای گرفتن عکس و فیلم از صحنه‌های مختلف تظاهرات به کوچه و خیابان می‌رفت و بی‌توجه به احتمال هر برخوردی، کارش را ادامه می‌داد.

وی به همراه چند عکاس دیگر در بیرجند صحنه‌هایی از آن روزهای انقلاب ثبت و ماندگار کرده‌اند.

            

این ثبت‌کننده لحظه‌های مردم انقلابی لب به سخن گشود: جرقه‌های راهپیمایی در بیرجند چند ماه قبل از بهمن زده شد و صدای اولین شعارها بعد از مراسم تعزیه‌ای در مسجد صاحب‌الزمان(عج) بلند شد.

با چند نفر از دوستان آن زمان از جمله رضا زرافکن، درانی‌پور و … همراه بودیم و وقتی از مسجد بیرون آمدیم خودجوش شروع به شعار دادن کردیم، بعد از آن کم کم هسته‌های اعتراض و تظاهرات مانند شهرهای دیگر در بیرجند هم شکل گرفت.

وی، مسجد آیت ا… آیتی و مسجد پایین شهر بیرجند را محل پایه‌ریزی راهپیمایی‌های انقلاب در بیرجند معرفی کرد و ادامه داد: با هدایت و راهنمایی آیت ا… آیتی و آیت ا… عارفی، راهپیمایی‌ها شروع می‌شد و ما هم مانند بقیه مردم همراه اعضای خانواده در راهیپمایی‌ها شرکت می‌کردیم.

وی، خاطرنشان کرد: با چند نفر از دوستان، مسئول انتظامات راهپیمایی‌ها شدیم و  افزون بر همراهی با مردم و شعار دادن، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری هم در دست می‌گرفتیم و همراه علی‌اکبر مهربخش، فریدون رفیعی و … صحنه‌های قیام مردم را ثبت می‌کردیم.

دوربین‌های آن زمان فیلم‌های ۳ یا ۴ دقیقه‌ای ضبط می‌کرد و فیلم را با پست برای ظهور به آدرس فروشندگی در آلمان می‌فرستادیم و حدود یک تا یک ماه و نیم بعد، اثر چاپ شده به دست ما می‌رسید و با پخش آن از طریق پروژکتور، اثر قابل دیدن بود.

یادم هست که برای عکس و فیلم گرفتن گاهی از طرف نیروهای انقلابی و مأموران دولت بازخواست می‌شدم، خودی‌ها می‌گفتند باید مواظب باشم عکس‌ها دست هر کسی نیافتد و مأموران رژیم هم اگر دوربین را می‌گرفتند دیگر پس نمی‌دادند.

آشنایی با امام خمینی(ره)

این عکاس دوران انقلاب، ادامه داد: آشنایی‌ام با امام خمینی(ره) به گرایش‌های خانوادگی بر می‌گردد.

سال‌ها قبل از انقلاب و شاید در سال‌های ۴۱ یا ۴۲ بود که آیت ا… بروجردی دو بشقاب برای آیت ا… تهامی فرستاد که تصویری از امام خمینی(ره) روی آن کشیده شده بود و این بشقاب‌ها نصیب پدرم و صمد آذرمنش شد، که در مغازه‌هایشان در بازار نصب کردند اما مأمور شهربانی به آن‌ها اعتراض کرده و بشقاب‌ها را شکسته بود هر چند با وجود این، ظرف را به یادگار نگه داشتند چون عکسی از امام(ره) بود.

وی، اضافه کرد: چون آن زمان عکسی از امام خمینی(ره) نداشتیم تصویر همان بشقاب، الگویی برای طراحی تصویر امام شد با همکاری برادر و چند نفر از دوستانم تصویر بزرگی از امام کشیدیم که در راهپیمایی‌های بعد جلوی مردم حمل می‌شد.

                                              

همدلی و همکاری فراوان مردم

«علی اکبر مهربخش» از دیگر تصویر برداران صحنه‌های انقلاب در بیرجند است، که آن روزها با تعطیل شدن دانشگاهش از مشهد به بیرجند آمد و بیشتر اوقات، دوربین به دست، مردم را در راهپیمایی‌ها همراهی می‌کرد، گاهی کنارشان شعار می‌داد و گاهی آن‌ها را از پشت لنز دوربین نظاره و تصاویرشان را ثبت می‌کرد.

وی هم این طور بیان کرد که چون در سن جوانی و دانشجو بودم خانواده مانع حضورم در راهپیمایی‌ها نمی‌شدند چرا که به نظرشان به فهم و کمال رسیده بودم و قدرت تشخیص داشتم البته خودم نیز علاقه‌مند به حضور در راهپیمایی بودم و هراسی از برخورد عوامل دولتی نداشتم.

آن روزها حس همدلی و همکاری فراوان مردم برایم جالب بود، وقتی برای عکس گرفتن از مردم و راهپیمایی‌ها از وانت یا مینی‌بوس بالا می‌رفتم راننده‌ای اعتراض نداشت و نمی‌گفت کار و زندگی دارد یا نیم ساعت و بیشتر منتظر شده است.

در همین ایام که دانشگاه‌های کشور تعطیل بود یکی از دوستان از تهران به بیرجند آمد. خودروی شورلت قدیمی داشت که برای دور زدن در خیابان سوار آن شدیم.

داخل خودرو دوربین بزرگی بود که نظرم را جلب کرد، در خیابان ارتش بودیم که هنگام بررسی دوربین، ناخواسته فلش دوربین را زدم و داخل خودرو روشن شد.

نیم ساعت بعد مأموران امنیتی جلوی خانه‌هایمان بودند و دوربین را گرفتند و فیلم را خارج و چاپ کردند و زمانی که دیدند چیزی ندارد دوربین را پس دادند.

                     

خاطره‌ای از شهدای انقلاب

وی از روزهای بهمن، خاطرات بسیاری دارد و این طور تعریف کرد که پدرم بیمار و در بیمارستان بستری بود، آن روز برادرم به جای من از راهپیمایی‌ها عکس و فیلم می‌گرفت.

هفتم بهمن بود، صدای تیراندازی و شعار از خیابان به بیمارستان هم می‌رسید، شهیدان سورگی، سندروس و خاکشور را با وانت آوردند که خودم را به آن‌ها رساندم.

شهید خاکشور با برانکارد به داخل بخش منتقل شد که برای گذاشتن او روی تخت کمک کردم، قفسه سینه‌اش سوراخ بود و از جلو یک زخم کوچک داشت اما از پشت، گوشت بدنش کاملا باز شده بود و این اثر گلوله ژ۳ بود.

او را که جا به جا می‌کردیم لباس‌هایم خونی شد اما قبل از انتقال به بیمارستان و همان لحظه‌های اول به شهادت رسیده بود.

روز دیگری مردم جلوی ژاندارمری و شهربانی تجمع کردند.

مرحوم اصغری با دسته گل نرگس جلو رفت تا با شاخه گل، آن‌ها را به همراهی با مردم دعوت کند، در همین هنگام مأموران که روی بام آماده‌باش بودند تصور کردند می‌خواهد اسلحه را از سربازان بگیرد و ناگهان صدای شلیک بلند شد و چند مجروح و شهید روی دست مردم ماند.

صحنه جالب، نحوه شعار دادن مردم بود، آن‌ها مقابل دوربین می‌ایستادند و از عمق دل شعار می‌دادند و هوای همدیگر را داشتند تا آن جا که مأموران جرأت نمی‌کردند به عکاسی و فیلم‌برداری از صحن‌ها گیر بدهند.

 

 

فرصت های از دست رفته والیبال خراسان جنوبی/ وعده هایی که عملی نشد

فرصت های از دست رفته والیبال خراسان جنوبی/ وعده هایی که عملی نشد

بیرجند- والیبال خراسان جنوبی از جمله رشته‌های پرطرفدار در بین جوانان است که برای حمایت از این رشته ورزشی قول‌هایی از سوی مسئولان ورزش داده شده اما هنوز عملیاتی نشده است.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: والیبال جز رشته‌های پرطرفدار در بین جوانان است که حتی برای تفریح نیز به این ورزش روی می‌آورند، هیئت والیبال استان نیز با حدود ۳ هزار بیمه شده ورزشی و حضور یک بانو در تیم ملی و دو بانو در لیگ کشوری، گواه این ادعا است.

در همین راستا برای حمایت از این قشر و توسعه این ورزش لازم است که برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود ولی تاکنون هر قولی که از سوی اداره کل ورزش و جوانان برای این ورزش داده شده است فقط در حد سخن باقی مانده و به مرحله اجرایی نرسیده که خود مشکلاتی را به همراه داشته و فرصت‌های مفیدی از بین رفته است.

به همین دلیل با رئیس هیئت والیبال استان گفت‌وگو کردیم تا مسائل، مشکلات و درخواست‌های هیئت به صورت شفاف بیان شود.

اجرایی نشدن وعده برای سالن اختصاصی

رئیس هیئت والیبال خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان به ما چندین قول برای حمایت و توسعه داد که هیچکدام عملیاتی نشد.

محمد رمضانی اظهار کرد: ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری مجمع والیبال برگزار شد که در آن مدیر کل ورزش و جوانان در حضور رئیس فدراسیون، قول سالن اختصاصی برای ایجاد پایگاه قهرمانی والیبال را داد.

وی تصریح کرد: فدراسیون قول داده بود که برای ۷ استان محروم در صورت تأمین سالن اختصاصی تمام تجهیزات مورد نیاز را در اختیار آن استان قرار دهد که خراسان جنوبی با وجود قول داده شده سالن اختصاصی ندارد که برای قهرمانی و استعدادیابی می‌توانستیم از آن استفاده کنیم.

به گفته وی برای ایجاد پایگاه قهرمانی والیبال مقرر شد که سالن عفاف را در اختیار ما قرار دهند اما بعد از مدتی مطلع شدیم که این سالن را برای پایگاه هندبال به این هیئت داده‌اند و بعد از پیگیری پاسخ دادند که به دستور استاندار وقت بوده است.

رئیس هیئت والیبال خراسان جنوبی اضافه کرد: سالن عفاف سالنی چند منظوره است که چندین هیئت را قربانی این تصمیم کرده‌اند.

رمضانی بیان کرد: این در حالی است که قطب هندبال در خراسان جنوبی شهرستان طبس است و چندین بار این شهرستان گفته بود که آمادگی ایجاد پایگاه هندبال را دارد ولی باز هم با وجود این درخواست به حق، در مرکز استان این پایگاه راه‌اندازی شد.

فرصت های از دست رفته والیبال خراسان جنوبی/ وعده هایی که عملی نشد

مشکل شناسه ملی و مزایده سالن‌ها

رئیس هیئت والیبال استان خراسان جنوبی با بیان اینکه سه هزار نفر بیمه شده ورزشی در این رشته دارند، عنوان کرد: از این تعداد دو هزار نفر بانوان و یک هزار نفر آقایان هستند که جامعه هدف بالایی در استان محسوب می‌شود.

رمضانی در زمینه مشکل سالن بیان کرد: در مزایده به صورت شخص حقیقی شرکت کرده‌اند و مجبور شده‌اند با یک قیمت بالاتر در نهایت یک سالن را برنده شوند که البته هنوز ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به سامانه کشوری برای تمام مزایده‌ها و مناقصات عنوان کرد: برای شرکت در مزایده به عنوان بخش حقوقی باید شناسه ملی داشته باشیم که هیئت‌های ورزشی استان خراسان جنوبی شناسه ملی ندارند و همین موضوع مشکلات زیادی را برای هیئت‌ها به همراه داشته است.

به گفته وی یا باید مشکل شناسه ملی هیئت‌ها رفع شود یا اداره کل ورزش استان و استانداری خراسان جنوبی با رایزنی می‌توانستند این موضوع را رفع کنند و لازم است که در آینده این مشکل برطرف شود.

نبود حمایت مالی از سوی مسئولان ورزشی

رئیس هیئت والیبال استان خراسان جنوبی با اشاره به دیگر قول‌های داده شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان، گفت: قول داده بودند که بدهی‌های هیئت سابق را پرداخت کنند ولی تاکنون فقط ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

رمضانی اظهار کرد: همچنین مسابقات استانی والیبال بعد از حدود سه سال برگزار شد که از اداره کل ورزش سالن درخواست کردیم و آنها سال شهدین قاسمی را به ما پیشنهاد دادند.

وی ادامه داد: اما این سالن به دلیل اینکه از نظر سرمایش و گرمایش مشکل داشت نتوانستیم مسابقات را در آن برگزار و در سالن دانشگاه برگزار کردیم.

به گفته وی برای این مسابقات حدود ۹۰ میلیون تومان هزینه شد که توسط اسپانسر و به صورت شخصی بود ولی اداره ورزش هیچ گونه حمایت مالی از این مسابقات نکرد.

رئیس هیئت والیبال خراسان جنوبی با اشاره به مسابقات ورزشی دستگاه‌های اجرایی که رزومه‌ای برای اداره کل ورزش است، بیان کرد: این اداره از ما درخواست برگزاری مسابقات والیبال دستگاه‌های اجرایی را کرد که ما به دلیل مشکلات مالی در ابتدا قبول نکردیم.

رمضانی ادامه داد: اما در این مورد قول دادند که بودجه برگزاری را خود آنها پرداخت کنند، ولی با وجود برگزاری این مسابقات، تاکنون هیچ بودجه و اعتباری به هیئت داده نشده است.

فرصت های از دست رفته والیبال خراسان جنوبی/ وعده هایی که عملی نشد

بیرجند مرکز آموزش قطب والیبال شرق کشور شد

رئیس هیئت والیبال استان خراسان جنوبی با اشاره به جمعیت بالای بیمه شده این رشته اظهار کرد: لازم است که به این رشته رسیدگی بیشتری شود چرا که کاملاً مشخص است در خراسان جنوبی از محبوبیت و جامعه هدف بالایی برخوردار است.

رمضانی از جمله اقدامات خوب این هیئت را ایجاد مرکز آموزش قطب والیبال شرق کشور دانست و عنوان کرد: این مرکز برای آموزش استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و کرمان و خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون یک دوره مربی گری درجه ۳ در این مرکز برگزار و قرار است ۲۷ بهمن ماه نیز یک دوره مربی گری درجه یک در استان برگزار شود.

به گفته وی در همین راستا نیاز به حمایت در بخش خوابگاه ورزشی یا حداقل در زمینه سرویس‌های رفت و آمد وجود دارد که در صورت وجود وسایل نقلیه می‌توان ظرفیت‌های استان از جمله مکان‌های تاریخی و محصولات استراتژیک معرفی شود.

حمایت از والیبال برای حضور در لیگ دسته یک

رئیس هیئت والیبال استان خراسان جنوبی از دیگر موفقیت‌های کسب شده این هیئت را سکو داری در فدراسیون اعلام کرد و افزود: مسئول کمیته آموزش هیئت استان خراسان جنوبی، به عنوان دبیر کمیته فضای مجازی فدراسیون و عضو کمیته آموزش فدراسیون معرفی شده است.

رمضانی عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام شده و اسپانسرینگ، بانوان استان را در سال ۱۴۰۱ راهی لیگ دسته یک گروه بی خواهیم کرد.

وی درخواست کرد: در بخش آقایان نیز نیاز به حمایت برای حضور در لیگ دسته یک را داریم، البته رایزنی‌هایی انجام شده است تا بخشی از این اتفاق توسط اسپانسر حمایت شود ولی نیاز داریم که اداره کل ورزش و مسئولان استانی در این زمینه از ما حمایت کنند.

سارق موتور سیکلت دستگیر شد/۴

مأموران انتظامی شهرستان طبس یک سارق را با ۷ فقره سرقت موتور سیکلت در این شهرستان دستگیر کردند.

سرهنگ مریمی فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: با وقوع چند فقره سرقت موتور سیکلت در سطح شهرستان طبس، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

او گفت: مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین آثار به جا مانده از صحنه‌های سرقت، یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

سرهنگ مریمی گفت: مأموران در این رابطه یک متهم را با ۷ فقره سرقت دستگیر کردند که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

بهره‌برداری از ۱۲۴ پروژه تأمین برق در خراسان‌جنوبی در دهه فجر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی گفت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق پایدار مردم استان ١٢۴ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ٩٢ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 124 پروژه تأمین برق در خراسان‌جنوبی در دهه فجر

«مهدی دادگر» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: طول خطوط شبکه فشار متوسط استان از ١١٠ کیلومتر در قبل انقلاب به ۱۳ هزار کیلومتر و خطوط فشار ضعیف از ١۶٨ کیلومتر به ۵ هزار و ۹۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به ضریب برخورداری و تعداد شهرها و روستاهای این منطقه از نعمت برق در دوران قبل و بعد از انقلاب تصریح کرد: تعداد روستاهای برق‌دار استان از پنج روستا در ابتدای انقلاب به یک‌هزار و ۶۳۴ روستا در سال جاری افزایش یافته و همچنین درصد روستاهای بالای پنج خانوار برخوردار از برق از صفر درصد قبل انقلاب به ۱۰۰ درصد سال جاری رسیده است.

 برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعداد مشترکان برق در منطقه جنوب خراسان از ۱۶ هزار و ۸۸۷ مشترک در ابتدای انقلاب به ۳۹۷ هزار و ۱۳۷ مشترک در حال حاضر رسیده است.

دادگر با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی در پایان سال ١٣٧٩ از پیکره شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جدا و از اول سال ١٣٨٠ فعالیت خود را با تحت پوشش قرار دادن شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، طبس و نهبندان با مرکزیت بیرجند آغاز کرد، یادآور شد: با تشکیل استان خراسان‌جنوبی نام شرکت از شرکت توزیع نیروی برق جنوب خراسان به شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی تغییر یافت و شرکت توزیع نیروی برق استان در راستای قانون استقلال شرکت‌های توزیع، از تاریخ ١/۶/١٣٨۶ مستقل و مستقیماً زیر نظر شرکت توانیر انجام وظیفه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی در راستای برنامه اعلامی شرکت توانیر طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را جهت توسعه برق‌رسانی، پایداری شبکه، طرح‌های تحول دیجیتال و هوشمند‌سازی و غیره انجام داده است، بیان داشت: تجهیز و به روزرسانی ناوگان خودرویی، تجهیز شرکت به گروه خط گرم فرمان از راه نزدیک و دور، ارائه خدمات الکترونیک به مشترکین از طریق نرم‌افزار برق من، سامانه ١۵٢١ و وب سایت شرکت، هوشمندسازی مرکز اتفاقات(طرح هما) و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در راستای افزایش پایداری شبکه، افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مشترکان و افزایش رضایت‌مندی مشترکان از جمله این اقدامات است.

افزایش ۳۰ درصدی مصرف مشترکان بخش کشاورزی در استان بعد از انقلاب

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی اضافه کرد: تولید برق در استان در ابتدای انقلاب منحصر به چند نیروگاه دیزلی با ظرفیت پایین بوده ولی اکنون با راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی قاین به ٧/٧١١ مگاوات رسیده است.

 دادگر ادامه داد: همچنین سه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ١٨ مگاوات بعلاوه ۴٨۴ نیروگاه خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب به ظرفیت ١,۵ مگاوات نیز در استان در حال تولید هستند و یک نیروگاه دو مگاوات در دهه فجر امسال در شهرستان خوسف کلنگ‌زنی می‌شود.

وی میزان مصرف مشترکان بخش کشاورزی استان را در قبل از انقلاب ٢ درصد از کل مصرف مشترکین عنوان کرد و گفت: بعد از انقلاب این عدد به ٣٠ درصد رسیده است.

بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه بادی درح در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین درصد مصرف برق در حوزه صنعتی قبل از انقلاب در جنوب خراسان ٢,٠ درصد کل مصرف مشترکان بوده که این رقم بعد از انقلاب به ٢١ درصد رسیده است.

دادگر افزود: نیروگاه بادی درح به ظرفیت ۵٠ مگاوات در سال گذشته با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی شده و در مرحله احداث می‌باشد که امیداست فاز اول آن با چهار توربین به ظرفیت ١٠ مگاوات بزودی به بهره‌برداری برسد.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه انرژی خورشیدی در استان اشاره داشت و یادآور شد: انعقاد قرارداد ٢٠ ساله خرید تضمینی از جمله این اقدامات بوده به طوری که این شرکت آمادگی دارد با مشترکانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی باشند به نیابت از ساتبا قرارداد ٢٠ ساله خرید تضمینی را امضاء و به محض تولید برق و اتصال نیروگاه‌شان به شبکه برق به صورت دو ماهه بهای برق تضمینی را به حساب آنها واریز کند.

تهیه و تأمین ۱۲۰۰ سامانه خورشیدی قابل حمل برای خانوارهای عشایری استان تا پایان سال

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه‌های شرکت در حوزه انرژی خورشیدی تهیه و تأمین تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ سامانه خورشیدی قابل حمل برای خانورهای عشایری از محل اعتبارات شرکت توانیر می‌باشد که در سال جاری تعداد ٩۶٨ سامانه تحویل عشایر شده و ٢٣٢ سامانه تا پایان سال تحویل می‌شود.

دادگر گفت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش و همت بی‌وقفه پرسنل شرکت توزیع برق به منظور تأمین برق پایدار مردم استان ١٢۴ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ٩٢ میلیارد تومان که ١٩ هزار خانوار در سراسر استان از آن بهره‌مند می‌شوند به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از بهره‌مندی چهار روستای جدید در شهرستان‌های خوسف و سربیشه از نعمت برق در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: همچنین ۴۶ پروژه ترمیم و اصلاح شبکه و ۶٢ پروژه توسعه و احداث شبکه به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کلنگ‌زنی پروژه نیروگاه خورشیدی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در خوسف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی یکی دیگر از پروژه‌های حوزه برق‌رسانی استان که در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود را پروژه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت دو مگاوات با اعتباری بالغ‌بر ٣٠ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان خوسف عنوان کرد و گفت: همچنین در این ایام پربرکت شش پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به طول ۶٢ کیلومتر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

دادگر با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و توجه ویژه به مناطق محروم از اهداف انقلاب اسلامی می‌باشد، بیان داشت: در همین راستا حدود ۵,٣ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برای تأمین برق ٢٢۵ واحد مسکن محرومین در شهرستان‌های بشرویه و سربیشه در ایام دهه فجر امسال اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هفت  پروژه روشنایی معابر نیز در این ایام در شهرستان‌های بیرجند، خوسف و فردوس اجرا و  در مجموع برای اجرای این ١٢۴ پروژه، ٩٧ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ١۶٢ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ٢٧١ ترانسفورماتور احداث می‌شود.

 

معرفی فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی/۲-۳

با حضور معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و فرمانده نیروی زمینی شمال شرق کشور، سرتیپ دوم«جلیل شاطری» به عنوان فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی معرفی شد.

معرفی «جلیل شاطری» به عنوان فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی

مراسم تکریم و معارفه فرمانده ارشد آجا در استان با حضور«امیر سرتیپ شرفی» معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، «امیر سرتیپ آذریان» فرمانده نیروی زمینی شمال شرق کشور و  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم تلاش‌های امیر “محمودی” قدردانی و سرتیپ دوم ستاد ” جلیل شاطری” به عنوان فرمانده ارشد آجا در استان معرفی شد.
«جلیل شاطری» پیش از این فرماندهی تیپ ۷۱ سرپل ذهاب در غرب کشور را به عهده داشته است.

 

بهره‌برداری از ۱۴ طرح هادی در روستا‌های خراسان جنوبی

۱۴ طرح هادی، دهه فجر در روستا‌های خراسان جنوبی بهره‌برداری می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در نشست خبری گفت: طرح هادی بهره‌برداری از ۱۴ طرح هادی در روستا‌های خراسان جنوبیشامل زیرسازی ، آسفالت ، جدول‌گذاری و سنگ‌فرش با مشارکت دهیاری‌ها و بنیاد علوی در  روستا‌های استان در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

تنها افزود: در مجموع برای اجرای این طرح‌ها ۱۲ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان از محل اعتبارات بنیاد مسکن ، دهیاری‌ها و بنیاد خیریه علوی تامین شد.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان امسال ساخت ۵۵۰ واحد مسکونی را در حوزه مسکن شهری در دست ساخت دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از ثبت‌نام ۲۱ هزار و ۸۱۹ مورد در طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تاکنون خبر داد و گفت: ۱۱ هزار و ۱۵۵ نفر از ناحیه راه و شهرسازی به بنیاد مسکن معرفی شدند که از این تعداد ۴ هزار و ۶۱۶ نفر تایید نهایی شده اند و تشکیل پرونده برای آن‌ها انجام شده است.

تنها همچنین گفت: ۲ هزار و ۱۶۰ سند واحد‌های مسکونی در روستا‌های مختلف استان و ۹۳۸ سند شهری در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در سال ۱۴۰۰ صادر شده است.

وی از تامین ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین از ابتدای تشکیل استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵ هزار و ۷۰۰ قطعه زمین واگذار شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همچنین در مورد اعتبارات این نهاد گفت: اعتبارات امسال ۹۷ میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان است که از این مبلغ ۶ میلیارد و ۵۵۴ میلیون تومان از اعتبارات استانی و بقیه از محل اعتبارات ملی است.

 

محکومیت متهم نگهداری ۵ دستگاه تولید ارز دیجیتال در بیرجند/۴

متهم نگهداری ۵ دستگاه تولید ارز دیجیتال در بیرجند به پرداخت ۴۶۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: با اعلام پلیس امنیت اقتصادی استان محکومیت متهم نگهداری ۵ دستگاه تولید ارز دیجیتال در بیرجندمبنی بر اینکه با حضور مامورین در یکی از روستا‌های اطراف شهر بیرجند از یک منزل مسکونی ، ۵ دستگاه تولید ارز دیجیتال در حال استفاده کشف شد و گزارش آن برای رسیدگی به شعبه چهارم بدوی مرکز استان ارسال شد.

حسن پور افزود: شعبه پس از احضار متهم و رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده، وی را به استناد بند ب ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده به پرداخت ۴۶۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

عضو شورای قضائی استان افزود: پس از ابلاغ رای و پیگیری‌های اجرای احکام ، دادنامه صادر شده با رعایت تشریفات قانونی اجرا و تمام جریمه وصول شد.

وی گفت: جریمه کالا‌های قاچاق که طی استعلام از گمرک مجاز مشروط اعلام می شود ، بر اساس بند ب ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک تا سه برابر ارزش کالا است.

بازگشت ناقلان امیکرون بر سر کار/۲-۳

با وجود اینکه افراد بعد از ۵ روز از ابتلا به امیکرون همچنان ناقل هستند، اما باید به سر کار بازگردند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: علائم امیکرون بسیار شبیه سرماخوردگی است، اما علائمی که بیشتر نشان دهنده امیکرون است شامل تب، گلودرد، آبریزش بینی و بدن درد است.

او گفت: با وجود اینکه افرادی که امیکرون گرفته اند بعد از ۵ روز همچنان ناقل هستند، اما باید با زدن دو ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل کار خود حاضر شوند.

شریف زاده گفت: با توجه به اینکه سویه امیکرون کودکان را بیشتر درگیر می‌کند، اگر روند بیماری کرونا در استان همچنان افزایشی باشد احتمال اینکه تعطیلی مدارس تمدید شود وجود دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر واکسن آسترازنکا برای نوبت دوم و سوم تزریق می‌شود.

از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون ۹۰۰ مورد ابتلا به کرونا در کودکان ثبت شده است که ۱۲ درصد از جمعیت ابتلای استان را شامل می‌شوند.

واکسیناسیون سیار اتباع خارجی در بیرجند/۲-۳

واکسیناسیون سیار اتباع خارجی در بیرجند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از واکسیناسیون خانه به خانه اتباع خارجی در بیرجند خبر داد.

محمدرضا رضایی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان در طرح واکسیناسیون اتباع خارجی با راه اندازی اکیپ سیار جهت افزایش پوشش واکسیناسیون اتباع و مهاجرین خارجی به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شتافته است.

وی بیان کرد: واکسن کرونا ویژه اتباع خارجی توسط فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر تهیه شده و مراکز واکسیناسیون هلال احمر در استان‌های شرقی کشور از جمله خراسان جنوبی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول واکسینه کردن مهاجرین خارجی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر جمع کثیری تبعه و مهاجر خارجی در بیرجند زندگی می‌کنند که اکثراً از کشور افغانستان هستند، گفت: از مجموع این افراد تا کنون بیش از ۳۰۶۸ نفر دوز اول، ۲۸۰۱ نفر دوز دوم و ۱۷۸ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از ۱۸ آبان ۱۴۰۰ تزریق واکسن کرونا به اتباع در مرکز واکسیناسیون هلال احمر آغاز شده است، افزود: از مجموع اتباع واکسینه شده واکسیناسیون ۶۲۳ نفر در این مرکز انجام شده است.

رضایی با اشاره به استقبال کم اتباع خارجی نسبت به تزریق واکسن کرونا، عنوان کرد: در این راستا نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر به صورت خانه به خانه از ساکنین اتباع خارجی در خصوص واکسیناسیون کرونا دعوت می‌کنند.

سیب زمینی ارزان نمی‌شود/۲

به گفته نائب رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان بیرجند ، در حال حاضر ارزان شدن سیب زمینی با توجه به کمبود آن در استان، امکان پذیر نیست.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مفاخر گفت: دولت دستور داده است تا قیمت سیب زمینی در تمام استان‌ها کیلویی ۱۰ هزار تومان باشد در حالی که تولید داخل در حال حاضر آنقدر کم است که ارزانی سیب زمینی نشدنی است.

به گفته او امسال تولید سیب زمینی نسبت به پارسال ۵۰ درصد کاهش یافته است و تولید سال دیگر باید آنقدر بالا برود که از پس پایین آمدن قیمت برآید در غیر این صورت باید سیب زمینی را از دیگر کشور‌ها وارد کنیم.

اواسط دی ماه بود که به دلیل بارندگی برداشت سیب زمینی کاهش یافت و رفته رفته قیمت سیب زمینی افزایش پیدا کرد.

در حال حاضر قیمت هر کیلو سیب زمینی در میادین میوه و تره بار کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و درب مغازه کیلویی ۱۳ تومان است.

 

 

 

بیعت نیروی هوایی با امام راحل ضربه محکمی بر پیکره طاغوت بود

بیرجند – ایرنا – فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند گفت: دیدار و بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل قبل از ۲۲ بهمن سال ۵۷، ضربه محکمی بر پیکره طاغوت بود.

سرهنگ خلبان “امیدرضا ظهوریان” روز سه‌شنبه در دیدار جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و کارکنان پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند با حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که به مناسبت ۱۹ بهمن سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) و روز نیروی هوایی انجام شد، افزود: بختیار تنها نیرویی که روی آن حساب می‌کرد، ارتش بود و می‌گفت ارتش نیرویی است که مقابل انقلابیون خواهد ایستاد و به محض اینکه فهمید امام قصد آمدن به ایران را دارند، دستور داد که همه فرودگاه‌ها را ببندند.

وی گفت: امام با همه سختی‌هایی که وجود داشت روز ۱۲ بهمن‌ماه تصمیم گرفتند که به ایران بیایند و دستور داده شد که ۲ فروند جنگنده، هواپیمای حامل ایشان را اسکورت کند و در صورت لزوم مورد اصابت قرار دهند اما هیچ اقدامی از سوی ارتش صورت نگرفت.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند اظهار داشت: با وجود همه تهدیدات، هواپیمای حامل امام در خاک وطن نشست و لحظه ورود ایشان تمامی نیروهای امنیتی و حفاظتی در اطراف هواپیما، کارکنان و نیروهای ارتش بودند که افتخار بزرگی برای ارتش و نیروی هوایی است و استقبال از امام خمینی (ره) و تامین حفاظت برعهده این نیرو بوده است.

وی افزود: امام خمینی (ره) در بهشت زهرا (س) تمامی ارتشیان را دعوت به همکاری با مردم کردند و بعد از سخنرانی ایشان روز به روز بر تعداد ارتشیانی که به پیکره انقلاب می‌پیوستند، اضافه شد.

سرهنگ ظهوریان گفت: بیعت از این جهت مهم بوده، در زمانی انجام شد که شاکله طاغوت هنوز وجود داشت و پیروزی انقلاب اسلامی صورت نگرفته بود لذا ضربه محکمی بر پیکره طاغوت به حساب می‌آید.

وی اضافه کرد: شهید “غفار رامین‌فر” اولین شهید نیروی هوایی ارتش سال ۱۳۲۳ در روستای پهنایی از توابع شهرستان قاینات متولد شد که واقعا گمنام است و اولین شهید خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند گفت: این شهید با شروع جنگ تحمیلی، فرماندهی واحد هوایی عمل‌کننده در غرب واقع در همدان را برعهده گرفت و سرانجام دوم مهر ۱۳۵۹ در ماموریت نابودی موانع و استحکامات رژیم بعثی در قلب عراق پس از سقوط هواپیما در جبهه جنوب، به فیض شهادت نایل آمد.

وی افزود: بصیرت‌ یعنی وقتی شیطان در فضای غبارآلود به دنبال گمراهی است، انسان حق و باطل را به‌خوبی تشخیص دهد و مسیرش را به‌درستی انتخاب کند لذا باید با بصیرت و پیروی از ولایت فقیه، راه درست را به‌خوبی تشخیص دهیم و دچار خطا نشویم.

سرهنگ ظهوریان با اشاره به اینکه ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره در کنار مردم بوده است گفت: همه ما باید پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم تا گمراه نشویم.

۴۷ هزار و ۴۹۲ مسکن روستایی در خراسان جنوبی مقاوم‌سازی شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: از محل اجرای طرح‌های مختلف تاکنون ۴۷ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم‌سازی شده و شاخص استان در این زمینه ۵۳.۴ درصد بوده که از میانگین کشوری حدود یک درصد بیشتر است.

قاسم تنها روز سه‌شنبه در نشست خبری با اشاره به شناسایی ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه استان خراسان جنوبی افزود: هنوز بسیاری از روستاهای مرزی در زمینه مقاوم‌سازی نیاز به تلاش جدی دارند و با توجه به زلزله‌خیز بودن استان لازم است رسانه‌ها نیز در تشویق روستاییان به مقاوم‌سازی منازل خود تلاش کنند.

وی اظهار داشت: با این وجود شهرستان‌های سربیشه و درمیان در حوزه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی از نُرم کشوری فاصله زیادی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: تسهلیات مسکن روستایی در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان است که امیدواریم هرچه زودتر به ۲ برابر افزایش پیدا کند.

وی افزود: امسال درخصوص تسهیلات مسکن روستایی چهار هزار و ۳۵۰ مورد سهم مصوب استان خراسان جنوبی بوده که تاکنون ۳ هزار و ۸۶۲ مورد به استان ابلاغ شده است.

تنها با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۲۱ مورد درخواست تاکنون به بانک معرفی و هزار و ۷۲۹ مورد منجر به انعقاد قرارداد شده است گفت: هزار و ۲۶۱ واحد اجرای فونداسیون و ۸۳۱ واحد اجرای اسکلت و سقف داشته‌اند.

وی با تاکید بر توجه به ساخت مسکن محرومان ادامه داد: سال ۹۹ براساس سه‌جانبه تفاهم‌نامه بنیاد مسکن، سازمان برنامه و بودجه و استانداری ساخت ۶ هزار واحد مسکن محرومان به استان اختصاص یافت که با ۵۰ میلیون تومان وام و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض احداث شده و تاکنون چهار هزار و ۴۹۱ واحد مسکونی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی تهیه و اجرای طرح هادی را از دیگر برنامه‌های این بنیاد در روستاها ذکر کرد و گفت: تاکنون برای ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی مطالعات طرح به‌طور کامل انجام و طرح آماده شده است.

وی افزود: حتی در ۱۹۳ روستا زیر ۲۰ خانوار هم برای رفاه حال مردم  مطالعات تهیه طرح انجام شده است.

تنها با بیان اینکه بازنگری طرح هادی برای ۱۶۷ روستا نیز انجام شده است گفت: حدود ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش تهیه طرح هادی روستاهای استان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه اجرای طرح هادی نیز تاکنون برای ۵۸۵ روستا عملیات اجرا شده که برخی طرح‌ها هنوز به اتمام نرسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: ۱۸۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز در زمینه اجرای طرح هادی تاکنون هزینه شده و شاخص اجرا در استان به عدد ۶۸ درصد رسیده است که از میانگین کشوری ۹ درصد جلوتر هستیم.

وی از افزایش سه برابری اعتبارات طرح هادی در سال جاری خبر داد و گفت: از همین رو تلاش می‌شود اجرای طرح در روستاهای زیادی آغاز شود.

تنها اضافه کرد: ۱۴ طرح هادی روستایی استان در شهرستان‌های درمیان، سربیشه، قاینات و نهبندان همزمان با دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد که شامل ۶۱ هزار و ۵۵۰ متر مربع اجرای زیرسازی و آسفالت گرم، سه هزار و ۴۰۰ متر جدول‌گذاری معابر و ۶۰۰ متر مربع سنگفرش و جداره‌سازی معابر است.

وی گفت: در مجموع ۱۲ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: همچنین تاکنون بافت با ارزش چهاری روستای فورگ، خور، نایبند و چنشت با اعتبار بیش از ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بهسازی شده و در سال جاری برای تکمیل ۲ روستای چنشت و نایبند، ۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پنج هزار و ۷۸۰ هکتار زمین در سطح روستاهای این استان تملک شده و ۵۱۶ هکتار آن از ابتدای سال جاری بوده است.

تنها به واگذاری ۲۵ هزار و ۸۴۸ قطعه زمین در این مدت برای احداث مسکن در روستاهای خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال هزار و ۹۰۰ قطعه زمین واگذار شده است.

وی با اشاره به صدور سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت افزود: صدور اسناد مالکیت از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تعداد ۸ هزار و ۸۲۰ برگ سند شهری و ۶۶ هزار و ۸۲ برگ سند روستایی بوده و در سال جاری نیز تاکنون ۲ هزار و ۱۶۳ جلد سند روستایی و ۹۳۸ جلد سند شهری صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی به عملکرد این نهاد در حوزه مسکن شهری اشاره و عنوان کرد: از ابتدای تاسیس استان خراسان جنوبی (۱۳۸۳) تاکنون ۴ هزار و ۲۶ مورد ساخت مسکن شهری در استان و از ابتدای امسال ۵۵۰ مورد انجام شده است‌.

وی درباره طرح مسکن ملی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۹۳۰ متقاضی تایید شده‌اند و ۲ هزار و ۲۰ واحد پروانه ساختمانی دریافت کردند.

تنها اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۱۲۰ واحد اجرای فونداسیون، ۲۴۷ مورد اجرای اسکلت و سقف و ۱۷۷ واحد به مرحله اتمام سفت‌کاری رسیده است.

وی افزود: چنین نهادی که عهده‌دار آبادانی روستاها باشد قبل از پیروزی انقلاب وجود نداشت لذا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقداماتی منحصر به‌فرد را در ۴۳ سال اخیر به‌ویژه در حوزه بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی انجام داده است.

 

 

سرمایه‌گذاری‌ شستا در خراسان جنوبی توسعه می‌یابد/۲-۳

سرمایه‌گذاری‌ شستا در خراسان جنوبی توسعه می‌یابد

دامنه سرمایه‌گذاری‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با پیگیری استاندار خراسان جنوبی در این استان توسعه می‌یابد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار با مدیرعامل شستا در تهران، درباره زمینه‌های سرمایه‌گذاری این هلدینگ اقتصادی در استان رایزنی کرد.

تبادل نظر درخصوص اشراف شستا به ظرفیت‌های معدنی خراسان جنوبی و لزوم سرمایه‌گذاری در راستای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها از مباحث اصلی مطرح شده در این دیدار بود.

این دیدار که نتایج خوبی به همراه داشت با وعده سفر قریب‌الوقوع مدیرعامل و جمعی از مدیران شستا به خراسان جنوبی به پایان رسید.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این نشست حضور داشتند.

 

 

 

 

دزد سابقه دار در حین سرقت فوت کرد/۴

 دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: یک سارق سابقه دار در بیرجند اقدام به سرقت از یک منزل مسکونی کرد.

 حجت الاسلام نسائی زهان گفت: سارق قصد داشته است تا از طریق کانال کولر وارد منزل شود اما در کانال دچار خفگی شده و فوت کرده است.

حجت الاسلام نسائی زهان گفت: سارق با گیر کردن در کانال کولر هیچ راهی برای خروج نداشته که این موضوع سبب مرگ او شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: در بازرسی از منزل این سارق، اموال مسروقه ای نیز کشف شده است.

او گفت: از آنجایی که این فرد خود اقدام به سرقت کرده و در حین سرقت فوت کرده است، خون او هدر است و مسئولیتی متوجه شخصی نیست.

 

 

 

با ارتباط تصویری معاون اول رییس جمهور؛

۱۸ پروژه آموزشی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید/۲-۳

۱۸ پروژه آموزشی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

 ۱۸ پروژه آموزشی با ۷۳ کلاس درس در خراسان جنوبی همزمان با هشتمین روز دهه فجر و از طریق ارتباط تصویری با معاون اول رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس از طریق ارتباط تصویری معاون اول رییس جمهور با استان‌های مختلف افتتاح شد که سهم خراسان جنوبی ۷۳ کلاس درس است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این آیین گفت: این ۱۸ پروژه‌­­­­­­ با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان همزمان با ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

محمدعلی واقعی افزود: علاوه بر پروژه‌های بهره‌برداری شده در بهمن امسال و دهه فجر، اکنون ۱۹۹ پروژه با ۵۰۰ کلاس درس در این استان در دست اجراست.

وی بیان کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصدی همه این پروژه‌ها بخش زیادی از آنها در مهر سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

 

 

 

 

کشف ۵ هزار و ۴۸۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان/۴

مأموران انتظامی نهبندان ۵ هزار و ۴۸۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآرده‌های نفتی در بازرسی از ۶ خودرو کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی نهبندان گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ماموران انتظامیکشف ۵ هزار و ۴۸۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به ۶ خودرو مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن‌ها را متوقف کردند.

سرهنگ رحیمی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو‌های متوقف شده، ۵ هزار و ۴۸۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف کردند.

وی گفت: مأموران در این خصوص ۱۰ متهم بازداشت کردند که متهمان بازداشت شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

هوا در خراسان جنوبی سردتر می‌شود/۲

دمای هوا در خراسان جنوبی کاهش می‌یابد.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی گفت: مطابق با داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی دیشب تغییرات دمای هوا در استان محسوس نبود اما دمای هوا حدود ۳ تا ۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

نخعی افزود: کماکان سرما و یخ‌بندان شبانه در منطقه وجود دارد و پنجشنبه و جمعه افزایش دما محسوس و هوا گرم‌تر خواهد شد.

وی گفت: شرایط جوی تا روز جمعه نسبتاً پایدار و یکنواخت پیش‌بینی می‌شود.

 

 

 

توقیف خودروی مرغ زنده فاقد مجوز در قاینات/۴

نیروی انتظامی قاینات ، یک دستگاه کامیون حامل مرغ زنده بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی را توقیف و روانه کشتارگاه کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی  دامپزشکی قاینات گفت: خودروی مذکور حامل مرغتوقیف خودروی مرغ زنده فاقد مجوز در قاینات زنده گوشتی به تعداد هزار و ۸۴۵ قطعه بدون اخذ مجوز بهداشتی دامپزشکی به مقصد زاهدان در حرکت بود که با همکاری نیروی انتظامی توقیف و سپس به کشتارگاه برای کشتار و نمونه گیری و آزمایش ارسال شد.

محمودی افزود: فرد خاطی به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای از الزام اخذ مجوز بهداشتی دامپزشکی برای حمل محموله‌ها خبر داد و افزود تعامل بسیار خوبی با نیروی انتظامی و مراجع قضایی در شهرستان برای جلوگیری از حمل غیر مجاز محموله‌های مرتبط با حوزه دامپزشکی وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*