گفته می شود

گفته می شود معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه از آزادسازی مطالبات ایران از یکی از کشور‌ها در آینده نزدیک خبر داده و گفته به تازگی نیز ۳.۵ میلیارد دلار از این مطالبات آزاد شد.

 

 

گفته می شود پس از چند ماه سکوت خبری، بار دیگر اسم بابک زنجانی آن هم از یک‌ تریبون رسمی اعلام شد؛ این بار از سوی رییس قوه قضاییه و آن هم در انتقاد از کارشناسی‌ها!حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، با اشاره به کارشناسی‌های صورت‌گرفته در پرونده بابک زنجانی و اختلافات عجیب در اظهارنظرهای کارشناسی‌ گفت: در کارشناسی اولیه در این پرونده، ارزش زمینی که گودبرداری شده بود ۲۹۵ میلیارد تومان تخمین زده شد و در اعتراض‌های متعدد به کارشناسی‌ها، در نهایت کارشناسی ارزش زمین به ۸ هزار میلیارد تومان رسید.پیش از این، آخرین اخبار مربوط به بابک زنجانی به شهریور سال جاری بازمی‌گشت که شایعاتی مبنی بر اقامت وی در ویلای شخصی‌اش در لواسان منتشر شد.

 

 

 

گفته می شود سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس گفته مدیرعامل یکی از بانک‌های خصوصی که از بانک مرکزی مجوز دارد، دائم به پایتخت انگلیس رفت و آمد داشت و خانواده‌اش هم چندین ماه است، در لندن ساکن هستند. سؤال اساسی این است، چگونه صلاحیت این فرد برای مدیرعاملی یک بانک توسط بانک مرکزی تایید شده و چه کسانی تاییدیه استعلامات او را صادر کردند؟

 

 

گفته می شود هاجر چنارانی⁩ در یک فرار رو به جلوی تاریخی و بدون هیچ توضیحی در خصوص چرایی اعطای تسهیلات مجدد به بستگانش، بیانیه‌ای صادر کرد. ایشون نامه‌های منتشر شده رو شفافیت دونسته و گفته هیچ منع قانونی نداره و در سیکل اداری بوده! تقریبا یعنی «همینی که هست». چنارانی در توضیحاتی گفته: با آقای قاضی‌زاده رئیس بنیاد صحبت کردم و نامه زدم. تمام فرزندان شهدای حوزه انتخابیه ام که وام ‌اول خود را تسویه کرده اند و درخواست وام‌مجدد دارند باید موافقت و دستور آن را صادر کند و برای پیش نیامدن شائبه ای آخرین تخصیص‌ها را برای خواهران و برادرانم لحاظ کند.

گفته می شود محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری مدعی شده است که “دولت را با خزانه خالی و کلی بدهی تحویل گرفتیم.” حسینی در جریان یک سخنرانی گفته بود: “همه می‌دانیم آقای رئیسی در یک شرایط گل و بلبل کشور را تحویل نگرفته است. همین الان ماهانه چند هزار میلیارد تومان بدهی‌های دولت سابق توسط دولت سیزدهم پرداخت می‌شود. اگر در گذشته می‌گفتند خزانه خالی تحویل گرفتیم ما باید بگوییم که علاوه بر آن دولت را با قرض فراوان تحویل گرفتیم.”محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت روحانی در واکنش به این ادعای معاون پارلمانی رئیسی گفت:با شناختی که از آقای حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور دارم، آدم دروغگو و فریبکاری نیست. قطعا بی‌اطلاع هستند که بالغ بر ٢٠٠ هزار میلیارد تومان معادل ارزی به صورت نقد و اسکناس در دسترس از دولت دوازدهم برای دولت سیزدهم باقی ماند. حال از آقای حسینی سوال شود از این واقعیت مطلع بودند؟

گفته می شود کارشناسان معتقدند گلوگاه اصلی پرداخت حقوق‌های نجومی در شرکت‌های دولتی است، نه در سطح مدیران و مسئولان ارشد؛ چراکه در این سطح با فرمول‌های مشخص و تعیین‌شده‌ای مواجه هستیم که محاسبه آن‌ها به روشن شدن سقف پرداختی به مدیران دولتی کمک می‌کند. براساس بودجه سال۱۴۰۰که در کمیسیون تلفیق بودجه مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید، سقف پرداختی حداکثری حقوق در دولت برای سال‌جاری ۳۳میلیون تومان درنظر گرفته شده‌است. همچنین با توجه به مصوبه شورای حقوق و دستمزد دولت، سقف پرداختی حقوق باید حداکثر ۲۱برابر حداقل حقوق یک کارمند باشد که میزان آن ۴۷میلیون و ۸۰۰هزار تومان محاسبه شده‌است.

 

گفته می شود از یک سو، بایدن قول داده که ایران «هرگز» اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داشت. از سوی دیگر، امتناع او از برداشتن گام‌های تهاجمی‌تر، برای بالا بردن تهدیدات آمریکا علیه ایران، این نگرانی را در اسرائیل ایجاد می‌کند که رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد، همان کاری را که با افغانستان انجام داد با ایران انجام دهد؛ یعنی «معامله کنید، خارج شوید و عواقب آن را فراموش کنید.»

 

آیت الله جوادی آملی: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با آنها مذاکره کنیم

آیت الله جوادی آملی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: مذاکره با جهان، یک فهم و سواد بالغ سیاسی بین المللی می خواهد و باید طوری توافقات را نوشت که کسی نتواند زیر آن بزند و از آن خارج شود و از تعهد خود شانه خالی کند.وزیر امور خارجه امروز در سفر به قم با برخی از مراجع تقلید دیدار کرد. آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با حسین امیر‌‌عبداللهیان در سخنانی اظهار داشت: مذاکره با جهان، یک فکر جهانی لازم دارد. ما از جهان جدا نیستیم و چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با آنها مذاکره کنیم و با آنها دست بدهیم؛ اما بعد از آن حتما باید انگشتان خود را بشماریم. وی خاطرنشان کرد: در نظام بین‌الملل به هیچ‌کس اعتماد نیست، ولی در عین حال هیچ‌کس از مذاکره و تبادل با دیگر کشورها هم بی‌نیاز نیست. لذا مذاکره با کشورهای جهان یک کار سنگینِ علمیِ عمیقِ حقوقی و سیاسی در حوزه بین الملل است.جوادی آملی افزود: مذاکره با جهان، یک فهم و سواد بالغ سیاسی بین‌المللی می خواهد و باید طوری توافقات را نوشت که کسی نتواند زیر آن بزند و از آن خارج شود و از تعهد خود شانه خالی کند؛ اگر کشوری توانست یکطرفه و یکجانبه از توافق و قرارداد صورت گرفته خارج شود، این یعنی این قرارداد عوامانه نوشته شده است! این یعنی آن تکیه‌گاهی که محل سوء استفاده دشمن قرار گرفته تا بر اساس آن از توافق خارج شود مورد غفلت قرار گرفته است، این یعنی در قرارداد دیده نشده که اگر یکی از طرفین یکجانبه از توافق خارج شود و آن را فسخ کند، چه عواقبی دارد؟ این یعنی همه جوانب کار دیده نشده است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*