گزارش/ احتمال تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در روز سه شنبه

احتمال تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در روز سه شنبه

این روزها سیستم آموزشی کشور علاوه بر بازگشایی مدارس و بحث‌ها بر سر حضوری بودن امتحانات دانش آموزان، درگیر اعتصابات سراسری معلمان نیز هست، اعتصاباتی که ظاهرا تا تصویب نهایی لایحه رتبه بندی معلمان و بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان ادامه‌‌دار خواهد بود.

احتمال لایحه رتبه بندی معلمان در جلسه فردای مجلس

به گزارش «تابناک»، دو روزی هست که شاهد اعتصاب معلمان به خاطر عدم تصویب لایحه رتبه بندی معلمان و همچنین خواسته آن‌ها در جهت همسان‌سازی مشاغل به ویژه بازنشستگان هستیم، رویکردی که مسبوق به سابقه هم بوده و به نظر می‌رسد اگر فکر اساسی برای این قشر نشود شاید این اعتصابات در روزها و هفته‌های آتی هم ادامه پیدا کند و بی‌تردید در این فضا، سیستم آموزش کشور هم آسیب جدی خواهد دید.

عدم تصویب لایحه رتبه بندی معلمان و به تبع آن افزایش میزان دریافتی فرهنگیان چند سالی است که اعتراضات آنها را در پی داشته است و دولت‌های مختلف نیز علی‌رغم وعده و وعیدهای مختلف در این زمینه هیچگاه آستین بالا نزده و به مطالبات این قشر پاسخی نداده‌اند.

عمده مشکل در این زمینه عدم تامین منابع مالی و کسری بودجه شدید دولت عنوان شده است، بهانه‌ای که سال‌هاست تکرار می‌شود ولی عملا گامی در راستای رفع آن برداشته نمی‌شود.

تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس؛ ضرورت یا کار پوپولیستی؟

اما این بار مجلس یازدهم سعی دارد این تابو را بشکند، تابویی که برخی معتقدند با شکستن آن گره‌ای ولو کوچک از مشکلات معیشتی معلمان باز خواهد شد و انگیزه را ولو به صورت حداقلی به آنها بازخواهد گرداند، اما در سوی مقابل عده دیگری از کارشناسان نیز معتقدند اگر این لایحه تصویب شود نشانه انجام یک کار پوپولیستی در مجلس است چرا که نمایندگان نیز خود به خوبی می‌دانند دولتی که با کسری فراوان بودجه مواجه است قادر به تامین و پرداخت حقوق معلمان بیش از میزان فعلی نیست و عملا لایحه‌‌ زمانی که به قانون نیز تبدیل شود امکان اجرایی شدن ندارد.

اگر اتفاق خاصی نیفتد فردا -سه شنبه- را باید روزی مهم در کارنامه مجلس یازدهم ثبت کرد، چون لایحه رتبه بندی معلمان که ماه‌ها با بحث و بررسی‌های فراوان و همچنین اظهارات موافقان و مخالفان همراه شده بود، بالاخره برای رای‌گیری به صحن مجلس خواهد آمد.

در همین خصوص، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: لایحه رتبه بندی معلمان پس از بررسی مجدد در کمیسیون و با اولویتی که داشته است، در هیات رئیسه مجلس بارگذاری شده و ان‌شاالله فردا بند‌ها و مواد آن مطرح و به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد.

وی افزود: براساس قانون، پیشنهادات نمایندگان که تا ۱۲ ساعت مانده به بارگذاری لایحه ثبت شده هم باید در دستور کار هیات رئیسه برای طرح در صحن باشد که گویا تعداد پیشنهادات همکاران زیاد نیست.

احتمال تصویب نهایی لایحه رتبه بندی معلمان در جلسه فردا مجلس

نماینده بجنورد تصریح کرد: پیشنهادات نمایندگان هم فردا مطرح خواهد شد و اگر رای آورد به صورت اصلاحیه به لایحه بررسی شده اضافه خواهد شد. پیش‌بینی من این است که چون قبلاً برخی مواد لایحه بررسی و به رای گذاشته شده و اکنون بخش باقی‌مانده را باید به رای گذاشت و پیشنهادات دیگر همکاران هم زیاد نبوده و وقت‌گیر نیست، ان‌شاالله می‌توانیم به تصویب نهایی لایحه در جلسه فردا امیدوار باشیم.

این عضو کمیسیون مجلس با اشاره به اینکه اگر فردا لایحه رتبه بندی معلمان تصویب شود به شورای نگهبان ارجاع داده خواهد شد، افزود: پس از تایید شورای نگهبان، دولت فرصت یک ماهه دارد تا آیین‌نامه آن را تنظیم و در هیات دولت مصوب و اجرایی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه فردا تلاش خواهیم کرد که لایحه را به سمتی ببریم که اجرای آن از ۱۵ شهریور باشد نه یکم مهر، چون می‌خواهیم افرادی که از ۱۵ شهریور تا یکم مهر بازنشست شدند هم متضرر نشوند.

 

 

 

بعداز حمله عزیزی خادم به اقامت خطیر در سوییس فاش شد؛

نایب‌رییس فعلی فوتبال ایران مقیم آلمان است!

طرفداری در تازه ترین گزارش خود مدعی شد نایب رئیس کنونی فدراسیون فوتبال همچون علی خطیر دو کشور برای اقامت دارد!

به گزارش تابناک ورزشی، طبق نوشته این سایت شهاب عزیزی خادم که تا به امروز هر چه مصاحبه کرده علیه خودش حرف زده، این بار هم به جای آن که جواب علی خطیر را بدهد، حمیدرضا مهرعلی را با خاک یکسان کرد!

علی خطیر معاون سابق باشگاه استقلال که در انتخابات فدراسیون فوتبال حامی شماره یک شهاب عزیزی خادم بود و نزدیکان رییس فدراسیون او را گزینه دبیرکلی فدراسیون می نامیدند، اوایل این ماه بابت حمایت از عزیزی خادم از مردم و اهالی فوتبال عذرخواهی کرد و حتی در پاسخ به کنایه ای که علی کریمی به او زده بود، گفت حق با شماست! علی خطیر چند روز پیش نیز در گفتگوی تازه ای مدعی شد او برنامه شهاب عزیزی خادم را نوشته بود و تصور نمی کرد رییس فدراسیون با شعار برنامه محوری وارد انتخابات شود و بعد از پیروزی تغییر مسیر بدهد.

سراجی با شریفی، خطیر با شهاب!
مهرداد سراجی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم روز جمعه در برنامه ورزشگاه تقریبا همین حرف ها را تکرار کرد. او هم اعلام کرد قرار ما با عزیزی خادم این بود که فدراسیون فوتبال برنامه محور باشد و مدرن و چابک شود اما رییس فدراسیون به این قرارها پایبند نبود.

عزیزی خادم که حسین شریفی را برای پاسخگویی به مهرداد سراجی به میدان فرستاده بود، برای حمله به علی خطیر خودش به میدان آمد و گفت: علی خطیر حاشیه دارد، مجمع با او مشکل دارد، مقیم سوییس است و چون دو اقامتی است نمی توانم به او پست بدهم!

 

نایب‌رییس فعلی فوتبال ایران مقیم آلمان است!

عزیزی خادم نمی دانست خانواده خطیر کجا زندگی می کنند؟

البته شهاب عزیزی خادم آن روزهای اول که رییس فدراسیون فوتبال شده بود چیز دیگری می گفت و عجیب است این که تازه بعد از انتخابات فهمید خطیر دو اقامتی است و در تمام دو سالی که علی خطیر برای رای آوردن او فعالیت می کرد و خانه اش ستاد انتخاباتی عزیزی خادم شده بود و مهم تر از آن، برنامه او را می نوشت، نمی دانست خانواده علی خطیر در سوییس اقامت دارند؟

فرض را بر این می گیریم که شهاب عزیزی خادم فردای پیروزی در انتخابات فهمیده علی خطیر حاشیه دارد و در سوییس اقامت دارد و تصمیم گرفته با دو اقامتی(!) ها همکاری نکند. با این حساب باید از او پرسید چرا با حمیدرضا مهرعلی همکاری می کند؟

سوییس خارج است، آلمان نیست؟
مگر حمیدرضا مهرعلی در آلمان سکونت ندارد؟ مگر غیر از این است که مهرعلی در آلمان مدیرعامل یک شرکت بوده و به گفته خودش و شهاب عزیزی خادم اغلب اوقات سال در آلمان بوده پس چرا شهاب عزیزی خادم قید همکاری با مهرعلی را نمی زند؟ سوییس خارج است اما آلمان خارج محسوب نمی شود؟

مگر حمیدرضا مهرعلی کم حاشیه دارد؟ داستان های مربوط به فدراسیون اتومبیلرانی، ماجراهای خوبان عالم، قصه شراکت با غلامرضا علیخانی و … حاشیه نیست و دعوای علی خطیر با یک دو نفر، زمانی که معاون باشگاه استقلال بوده، حاشیه است؟

شهاب عزیزی خادم طوری می گوید اعضای مجمع با خطیر مخالف بودند که هر کس نداند فکر می کند ایشان گوش به فرمان مجمع است! اعضای مجمع در روز انتخابات فدراسیون فوتبال فقط دو رای به مهرعلی دادند. فقط دو رای… چطور رییس فدراسیون فوتبال کسی که در انتخابات هیات رییسه نامزد بوده و تنها دو رای ناقابل از مجمع گرفته و بازنده بزرگ انتخابات محسوب می شده را به عنوان نایب رییس اول معرفی کرده و اینجا نظر مجمع برایش اهمیت نداشته اما در مورد علی خطیر که رییس ستاد انتخاباتی اش بود، نظر مجمع مهم شده است؟

رییس فدراسیون، نایب رییس را برکنار می کند؟
آیا شهاب عزیزی خادم حالا که فهمیده حمیدرضا مهرعلی هم مثل علی خطیر رفت و آمدهای زیادی به اروپا دارد، او را هم از نایب رییس اول فدراسیون فوتبال برکنار می کند؟ یا این حرف هم به صف سایر حرف های بدون سند و مدرک عزیزی خادم می پیوندد؟ این یک ایستگاه راستی آزمایی برای رییسی است که می گوید خطیر را به خاطر دو اقامتی بودن وارد کابینه اش نکرده است و حالا باید دید بقیه دو اقامتی ها هم از فدراسیون خارج می شوند؟

البته بعید است علی خطیر دو اقامتی(!) یا دو تابعیتی باشد چرا که در این صورت به باشگاه استقلال اجازه داده نمی شد از او به عنوان معاون استفاده کند. در وزارت ورزش و جوانان، استفاده از مدیران دو تابعیتی ممنوع است و باشگاه استقلال هم زمان معاونت خطیر زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان بود.

دست و پای بیهوده برای نجات
به نظر می رسد شهاب عزیزی خادم حالا نقش همان غریقی را دارد که به موجی برای غرق نشدن چنگ می زند و با هر تقلای شانس نجات خود را پایین تر می آورد. او که روز گذشته ادعای کشف کیش را مطرح کرد و خودش را زیر سوال برد تا منتقدین بگویند این بنده خدا تا همین یک سال قبل هیچ اطلاعی از اتفاقات فوتبال نداشته که فکر می کند تمام کارهایی که در فدراسیون انجام می دهد ابتکار خودش است، امروز هم با حمله به علی خطیر، اشتباهی همکاری خودش با حمیدرضا مهرعلی را زیر سوال برد چرا که مهرعلی خیلی بیشتر و طولانی تر از خطیر در اروپا اقامت دارد، حواشی اش هم به گواه سرچ گوگل کم نیست و مجمع هم با دو رای ناقابلی که به او داد پیام واضح فرستاده بود که اصلا به او اعتقاد ندارد!

 

 

 

 

شکایت از عوامل انتشار فیلم دختران محبوس در خانه وحشت

خانواده یکی از دختران محبوس در خانه وحشت از عوامل انتشار تصاویر بدون پوشش چهره دخترشان شکایت کردند.
به گزارش  «ایران»، همزمان با افشای راز مخوف حبس شدن دو دختر و کشف جسد دختری دیگر در یک خانه واقع در خیابان کمالی تهران مأموران پلیس یک خواهر و برادر را به اتهام قتل و اغفال دختران دستگیر کردند.
وقتی مأموران کلانتری با هماهنگی بازپرس محمد وهابی برای دستگیری متهم راهی خانه وی شدند این دو دختر را که داخل کمد حبس شده بودند و جسد دختری دیگر را نیز که درون چند کیسه پلاستیکی مشکی رنگ قرار داشت پیدا کردند.دختران به مأموران پلیس اعلام کردند که توسط مرد جوانی به نام سعید به آن خانه برده و حبس شده و مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند. یکی از دختران مدعی شد از ۳ سال قبل و دیگری از ۸ ماه قبل در آنجا حبس شده بود. طبق گفته دختران جوان، سعید مدتی بعد از اسارت آنها دختر جوان دیگری را که لهجه مشهدی داشته به آن خانه برده و بعد از ۲۵ روز زمانی که وی قصد خروج از خانه را داشته با سعید درگیر شده و او با پیچ گوشتی دختر جوان را به قتل رسانده بود.
در ادامه تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران خانواده دو دختر جوان شناسایی شدند و مشخص شد یکی از آنها ساکن اسلامشهر و دیگری ساکن تهران بوده است.
خانواده دختری که ۸ ماه قبل گرفتار سعید شده بود در تحقیقات به بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت گفتند: دخترمان کمی از نظر ذهنی و جسمی معلولیت داشت اما زمانی که ما عکس او را دیدیم باورمان نمی‌شد که دختر ماست.آنها ادامه دادند: او حتی سیگار هم نمی‌کشید و معلوم نیست سعید چه بلایی سرش آورده است. دخترمان  در یک خیاطی کار می‌کرد و بعد از مدتی هم در همان خیاطی با زنی افغانستانی آشنا شد. قرار بود باهم به ترکیه بروند و حتی پاسپورت هم گرفت. با ناپدید شدن دخترمان، گزارش فقدان او را به پلیس اسلامشهر اعلام کردیم و به سراغ زن افغانستانی رفتیم. او به ما گفت که دخترم برای گرفتن پول از بانک راهی تهران شده و بعد از آن دیگر خبری از دخترم نداشتیم.
انتشار تصویر
خانواده دختر جوان ادامه دادند: وقتی پلیس تهران با ما تماس گرفت و از سویی فیلم دخترم را در فضای مجازی مشاهده کردیم انتشار این فیلم باعث شد تا خیلی از دوستان و آشنایان که فیلم را دیده بودند آن را برایمان بفرستند و سؤال کنند که این دختر شما نیست؟ دختر ما گرفتار دام شیطانی سعید شده بود و نباید تصویر بدون پوشش او را در فضای مجازی منتشر می‌کردند ما حال روحی‌مان خیلی بد است و شرایط خیلی بدی داریم.با توجه به انتشار تصویر بدون پوشش دختر جوان که ۸ ماه در اسارتگاه سعید بود، خانواده او از سعید و هم چنین عاملان انتشار فیلم شکایت کردند. از سویی از آنجایی که پرونده در مراحل تحقیقات مقدماتی است و هیچ کدام از ضابطان حق انتشار تصویر یا صوت شاکی یا متهم را ندارند، پرونده‌ای برای رسیدگی به این شکایت و شناسایی عوامل انتشار این فیلم تشکیل شده و تحقیقات ادامه دارد. با شناسایی افراد متخلف آنها به دستور مقام قضایی احضار خواهند شد.

اجیرکردن آدم ربا برای انتقام از شریک

مرد بدهکار برای پس ندادن پول‌های شریکش و تصاحب اموال وی با اجیر کردن چند مرد سناریوی ربودن و تهدید او را طراحی و اجرا کرد.
به گزارش «ایران»، چند روز قبل مرد کارخانه‌داری به پلیس رفت و از ربوده شدنش توسط چند مرد جوان شکایت کرد. او گفت: در بزرگراه امام رضا در حال حرکت بودم که ناگهان دو خودرو مقابلم توقف و راهم را سد کردند. سرنشینان خودروها از ماشین پیاده شده و با تهدید و زور مرا سوار خودروشان کردند.
در تمام مدت سر من پایین بود و نه جایی را می‌دیدم و نه می‌دانستم علت این آدم ربایی چیست.
او ادامه داد: بعد از حدود یک ساعت خودرو توقف کرد و مردان خشن که ۵ نفر بودند از ماشین‌ها پیاده شده و مرا هم پیاده کردند. آنها مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و از من فیلم سیاه گرفته و رهایم کردند. مردان ناشناس تهدیدم کردند که اگر شکایت کنم، فیلم‌هایی را که از من گرفته‌اند، منتشر می‌کنند.
این مرد ادامه داد: من یک شریک دارم که مبلغ زیادی به من بدهکار است و سر این موضوع با هم اختلاف داریم و فکر می‌کنم این مردان ناشناس از سوی او اجیر شده بودند.
با شکایت وی و به‌دنبال اطلاعاتی که در اختیار تیم تحقیق قرار داده بود به دستور بازپرس محمدرضا صاحب جمعی تحقیقات برای شناسایی آدم ربایان آغاز شد. در ادامه بررسی‌ها شریک این مرد بازداشت شد. مرد جوان گرچه ابتدا منکر آدم ربایی بود اما وقتی با مدارک پلیسی روبه‌رو شد به جرم خود اعتراف کرد و گفت: شاکی از من پول زیادی می‌خواست و سر خرید یک ملک نیز باهم اختلاف داشتیم. برای همین تصمیم گرفتم نقشه ربودن او را طراحی و اموالش را تصاحب کنم. برای این کار چند آدم‌ربا اجیر کردم و نقشه‌ای که کشیده بودم توسط آنها اجرا شد.
با اعتراف مرد جوان، مردان اجیر شده نیز دستگیر شدند و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت در اختیار کارآگاهان پلیس قرار داده شدند.

 

 

مردی که ۴۵ سال دستش را بالا نگه داشته!

مردی در هند ۴۵ سال پیش تصمیم گرفت که بازوی خود را بالا نگه دارد و هرگز آن را زمین نگذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از atekertv، یک مرد هندی که عمار بهاراتی نام دارد در سال ۱۹۷۳ تصمیم گرفت زندگی خود را وقف خدای هندو “شیوا” کند. او برای اثبات فداکاری خود، دست راست خود را بلند کرد و از آن زمان تاکنون آن را پایین نیاورده است.

عمار بهاراتی مردی متاهل با سه فرزند است که تا سال ۱۹۷۳ در یک بانک محلی کوچک کار می‌کرد و از آن زمان تصمیم گرفت که زندگی فروتنانه خود را برای صلح جهانی رها کرده و هدفمند خود را وقف خدای هندو “شیوا” کند. بهاراتی برای نشان دادن تعهد خود به این هدف، تصمیم گرفت دست راست خود را در هوا نگه دارد و از آن زمان آن را پایین نیاورده است.

بهاراتی دو سال اول را با درد شدید گذراند، اما بعدا درد فروکش کرد و در نهایت تمام احساس بازویش را از دست داد. برخی استدلال می‌کنند ک چون گردش خون در دست راست او به طور کامل قطع شده، او هرگز نمی‌تواند آن را پایین بیاورد، در حالی که برخی دیگر ادعا می‌کنند که اگر بخواهد باز هم می‌تواند بازوی خود را پایین بیاورد، اما از نظر ایدئولوژیکی این کار را نمی‌کند.

 

 

 

 

تجمع معلمان برای اجرای طرح رتبه‌بندی

شماری از معلمان که خواهان اجرای طرح رتبه‌بندی هستند در استان‌های مختلف و در مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند.

تجمع معلمان برای اجرای طرح رتبه‌بندی + فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز شماری از معلمان استان های مختلف کشور در مقابل اداره کل آموزش و پرورش تجمع کرده و خواستار توجه مسؤولان و پیگیری خواسته‌های خود از سوی مسؤولان کشوری علی الخصوص وزیر آموزش و پروش شدند.

معلمان در این تجمعات، خواستار تصویب و اجرای طرح رتبه بندی معلمان بر اساس اسناد بالادستی و اجرا و بهره‌مندی کامل و حقیقی از منافع واقعی آن شدند.

طرحی که به گفته منادی سفیدان، عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس بر اساس آن نباید دریافتی معلم کمتر از ۸۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های یک استاد دانشگاه که همتراز او در وزارت علوم است، باشد. این همترازی با توجه به اینکه اکثریت معلمان لیسانس و فوق لیسانس هستند، معادل سازی خواهد شد.

چهارمحال و بختیاری

امروز حدود ۱۵۰ نفر از معلمان شهرکردی در اعتراض به وضعیت رتبه بندی معلمان مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان تجمع کردند. حاضران در این تجمع با شعارهایی مانند «مسول کدگذاری باید بیرون بیایی»، «مطالبات حل نشه، کلاسا تعطیل میشه» اعتراض خود را به عدم اجرای طرح رتبه بندی اعلام کردند. این تجمع که کمتر از یک ساعت طول کشید بدون درگیری و ورود نیروهای امنیتی و در کمال آرامش به پایان رسید.

هرمزگان

تجمع حدود ۲۰۰ نفری فرهنگیان هرمزگان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، خواسته‌ آنان اجرای دقیق و بدون تبعیض طرح رتبه‌بندی بود و خواستار حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در جمع خود بودند که متأسفانه مدیرکل آموزش و پرورش از حضور در جمع معترضین خودداری کرد.

قم

تعطیلی کلاس های درس توسط معلمان و تجمع آنان در اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ قم امروز دوشنبه ۲۲ آذر انجام شد.

کهگیلویه و بویراحمد

معلمان گچسارانی در تجمعی آرام و مسالمت‌آمیز خواهان اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان شدند. آن‌ها از دولت و مجلس خواستند تا طرح رتبه‌بندی را به دلیل وضعیت سخت معیشتی معلمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی کنند. (اینجا بخوانید)

استان فارس

حدود ۲۰۰۰ نفر از معلمان استان فارس هم امروز با اعتراض به وضعیت معیشتی  در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و‌ پرورش این استان واقع در شهر شیراز تجمع کردند و خواستار همسان‌سازی حقوق مشاغل به ویژه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شدند.

اصفهان

امروز حدود ۵۰۰ نفر از معلمان در اصفهان و برخی از شهرستان‌های این استان با حضور در مقابل ادارات آموزش و پرورش پیگیر مطالبات خود در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان شدند.

سیدمحمد میرپور، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص تجمع امروز معلمان اظهار داشت: این اتفاق توسط معلم‌های رسمی که به‌دنبال طرح رتبه‌بندی هستند پیش آمد؛ تشکل‌های مختلف فرهنگیان پیگیر طرح رتبه‌بندی هستند و موضوع در مجلس در حال پیگیری است. (اینجا بخوانید)

مرکزی

کمتر از ۱۰۰ نفر از معلمان استان مرکزی نیز امروز روبروی اداره کل آموزش و پرورش استان تجمع کرده بودند و مطالبات شان با دیگر استان ها یکسان بود.

خوزستان

جمعی از معلمان و بازنشستگان اهواز در اعتراض به عدم اجرای رتبه بندی و همسان سازی، پیش از ظهر امروز،  مقابل اداره کل اموزش پرورش خوزستان تجمع کردند.

بوشهر

در مرکز استان بوشهر تجمعی گزارش نشده است، اما در دو شهرستان گناوه و جم تعدادی از معلمان تجمع کردند.

یزد

اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های ابرکوه و یزد نیز برای نیم ساعتی میزبان حضور حدود ۱۰۰ نفر از معلمان این استان بود که شعارهای زیر را سر دادند: «معلم بیدار است از تبعیض بیزاراست» ، «رتبه بندی حل نشه کلاسا تعطیل میشه» .

به گزارش فارس، در استان تهران تعدادی از معلمان تهران و البرز مقابل مجلس شورای اسلامی، در زنجان حدود ۱۰۰ نفر، کرمانشاه ۵۰ نفر، خراسان رضوی ۵۰ نفر و کرمان ۱۵۰ نفر از معلمان تجمع کردند و عمده مطالباتشان این موارد را شامل می شد: «عدم اجرای رتبه بندی معلمان که در قانون اساسی آمده»، «کمبود نیروهای آموزشی و فشار به سایر معلمان»، «کفاف ندادن حقوق معلمان با توجه به شرایط اقتصادی»، «دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان»، «اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی مبنی بر رایگان شدن آموزش به شهروندان» .

در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، تجمعی گزارش نشده است.

 

 

 

 

رئیس دولت: طرح رتبه‌بندی معلمان باقدرت اجرا شود

این در حالی است که حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در جریان تقدیم لایحه بودجه به مجلس تأکید کرده بود: رسیدگی به موضوع رتبه‌بندی معلمان موردبررسی قرارگرفته است و نظر دولت هم با آنچه در مجلس در حال دنبال شدن است همسو است و مبلغی که باید برای این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود، اختصاص پیداکرده است.

وی تاکید کرد: ان‌شاءالله طرح رتبه‌بندی معلمان باقدرت اجرا شود و حق این عزیزان ضایع نشود.

مجلس: رسیدگی به لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان

همچنین مجلس شورای اسلامی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری جلسه علنی دارد و یکی از دستور کارهای این جلسات رسیدگی به لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان است.

از سوی دیگر در جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه ۱۴۰۱ به رتبه‌بندی معلمان که این روزها موردتوجه همه فرهنگیان است اشاره‌شده است و ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته‌شده است.

معلمان مطالبات خود را مشق کردند/ اجماع دولت و مجلس روی رتبه‌بندی

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی هم گفته است که طی هفته جاری بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ و لایحه رتبه‌بندی معلمان قرار است در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده مجلس: باید خیال معلمان از بابت مسائل مالی راحت باشد

علیرضا پاک‌فطرت نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به طرح همسان‌سازی حقوق معلمان گفت: دولت باید به ازای راندمان کار و نه به ازای گذر زمان و تعیین وقت به معلمان حقوق بپردازد.

وی ضمن تأکید بر حفظ شأن و جایگاه معلمان تصریح کرد: معلمان نخبه‌ای هستند که با یک ساعت حضور در کلاس درس فعالیت ۸ ساعت درسی را به‌خوبی انجام می‌دهند، پس نمی‌شود که حقوق معلمان را یکسان دید و پرداخت کرد.

این نماینده مجلس متذکر شد: پرداخت حقوق معلمان همچون حقوق هیئت‌علمی دانشگاه‌ها پیشنهاد خوبی است اما می‌طلبد که معلمان هم همچون اساتید و هیئت‌علمی دانشگاه‌ها بامطالعه مستمر در همه حوزه‌ها به تولید علم و رساندن دانش آموزان به مراحل بالا در تعلیم و تربیت نقش شایانی داشته باشند.

 

این نماینده مجلس معتقد است که باید خیال معلمان از بابت مسائل مالی راحت باشد تا دغدغه‌های روزمره زندگی باعث بی‌انگیزگی آنان در تعلیم و تربیت نشود.

وی تأکید کرد: طرح همسان‌سازی حقوق معلمان چندین بار به مجلس ارجاع داده‌شده است و قرار است که به‌زودی پیشنهاد ۸۰ درصد حقوق هیئت‌علمی این دسته از افراد در صحن علنی مجلس موردبحث بررسی قرار گیرد.

پاک‌فطرت دغدغه مجلس در این طرح را حفظ شأن و جایگاه معلمان عنوان کرد و گفت: حرف‌وحدیث‌ها در مجلس در این رابطه بر این است که نباید ارزش حرفه معلمی را با پرداختی‌ها پایین بیاید.

به گفته وی جایگاه معلمی از پزشکی و مهندسی و حقوق‌دان نیز به‌مراتب بالاتر است چراکه همین معلم است که با تعلیم و تربیت خود پزشکان، مهندسان و سیاستمداران و حقوق‌دانان را به جامعه تحویل می‌دهد.

‌وزیر آموزش‌وپرورش: به‌محض ابلاغ، رتبه‌بندی معلمان را عملیاتی می‌کنیم

این اظهارات نمایندگان مجلس و رئیس دولت در حالی است که پیش‌ازاین وزیر آموزش‌وپرورش، تعامل مجلس و دولت را موجب هم‌افزایی مورد انتظار قوای کشور دانست و درباره «لایحه رتبه‌بندی معلمان»، گفت: به‌محض ابلاغ، این لایحه را عملیاتی می‌کنیم.

 

یوسف نوری درباره اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان که مطالبه اصلی جامعه فرهنگیان در این روزها است، گفت: این لایحه در دستور کار مجلس قرار دارد.

به‌هرروی به نظر می‌رسد اتفاق‌نظر بین دولتمردان و مجلسی‌ها برای رفع دغدغه‌های معلمان وجود دارد و باید منتظر ماند و دید با بررسی موضوع رتبه‌بندی در مجلس این مطالبه چه زمانی رنگ عمل به خود خواهد گرفت.

 

 

زن جوان که برای انتقام از برادر شوهرش دو مرد اجیر کرده بود از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش ایران، حدود سه ماه قبل مرد جوانی به اداره آگاهی تهران بزرگ مراجعه و از دو مرد جوان به اتهام سرقت و آدم ربایی شکایت کرد و گفت: حدود ساعت ۸ شب اول مهر بود که همسر برادرم با من تماس گرفت و گفت می‌خواهد به منطقه کوهسار برود و چون ماشین ندارد از من خواست او را به آنجا ببرم.

من هم به خانه‌اش رفتم و با هم به کوهسار رفتیم اما وقتی به آنجا رسیدیم پس از چند لحظه دو ناشناس که ماسک و عینک داشتند به من حمله کردند و با ضرب وجرح به زور مرا سوار خودروام کردند. چند ساعتی در سطح شهر مرا چرخانده و پس از سرقت گوشی‌های تلفن همراهم، مدارک شناسایی و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پولی که همراهم بود مرا رها کردند.

سرهنگ کارآگاه «مرتضی نثاری»، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: با شکایت مرد جوان، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران به همسر برادر شاکی ظنین شده و رد پای او را در این ماجرا پیدا کردند.

زن جوان پس از یک روز بازداشت لب به اعتراف گشود و گفت: با برادر شوهرم اختلاف داشتم و به‌دنبال انتقامجویی از او بودم تا اینکه نقشه کشیدم و با اجیر کردن دو مرد از آنها خواستم او را ربوده و اموالش را سرقت کنند.

به‌ دنبال اظهارات زن جوان، ۲ همدستش بازداشت شدند .

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*