اخبار خراسان جنوبی/

 

مسئول سازمان فضای مجازی خراسان‌جنوبی:

فعالان فضای مجازی خراسان‌جنوبی ۱۴ هزار محتوای تصویری تولید کردند

فعالان فضای مجازی خراسان‌جنوبی ۱۴ هزار محتوای تصویری تولید کردند

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه خراسان‌جنوبی گفت: فعالان فضای مجازی خراسان‌جنوبی در سال جاری ۱۴ هزار محتوای تصویری تولید کردند.

 سجاد رضایی افزود: شاید دستگاه دشمن در داخل کشور نیروی مستقری نداشته باشند اما با استفاده از ظرفیت اینترنت و فضای مجازی درصدد آن برآمده است که در بین افکار عمومی نفوذ کند

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با استفاده از فضای مجازی پایه اصیل انقلاب اسلامی را همچون موریانه‌ای درهم بشکند، افزود: در مقابل ما نیز از سال ۹۷ با استفاده از همین فرمول شگفت انگیز و پربرکت امام یعنی بسیج در صدد برآمدیم تا در فضای مجازی هم کار کنیم.

رضایی افزود: شبکه منسجم فعالان فضای مجازی خراسان جنوبی اکنون در سطح همه حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، فعالان فضای مجازی در عرصه‌های تخصصی سازماندهی شده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی فعالان فضای مجازی با اسلحه شخصی خود که همان گوشی‌های هوشمند است در مقابل دشمن می‌ایستند و دفاع می‌کنند، گفت: با هماهنگی و جبهه سازی این فعالان فضای مجازی به این امید دست پیدا کردیم که به فرمایش رهبر معظم انقلاب جامعه عمل بپوشانیم.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۵۰ پویش و برنامه عملیاتی به مناسبت‌های مختلف داشته‌ایم، افزود: توسط شبکه فعالان فضای مجازی استان بیش از ۱۴ هزار محتوای تصویری و هشت هزار محتوای متنی تولید شده است.

رضایی از انتشار ۲۰۰ هزار پست در فضای اینستاگرام و ۲۵۰ هزار پست در توئیتر توسط فعالان فضای مجازی خبر داد و اظهارکرد: از ابتدای سال ۱۵۰ پوستر حرفه‌ای و ۲۰۰ دقیقه فیلم و کلیپ حرفه‌ای تولید شده است.

وی با اشاره به برنامه تربیت مربیان سواد رسانه‌ای در خراسان‌جنوبی، گفت: تاکنون ۲۷۸ نفر از مربیان گواهینامه سطح مقدماتی و سطح یک سواد رسانه‌ای را کسب کردند و بیش از ۳۷۰ کلاس حضوری و ۱۲۰ کلاس مجازی نیز برگزار شده است.

 

 

شهرستان طبس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد + فیلم

 

شهرستان طبس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد + فیلم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی  ودرمانی بیرجند با تاکید براینکه رعایت پروتکل های بهداشتی نیازمند عزم و اراده جمعی است گفت: شهرستان طبس یکی ازدو شهرستان کشور است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

سید محمد موسوی میرزائی  با بیان اینکه بیماری کرونا یکی از مهمان های ناخوانده اخیر در دنیاست اظهارداشت: این بیماری چالش های زیادی در حوزه بهداشت و درمان و مشکلات بسیاری در مسائل اجتماعی، اقتصادی و سلامت مردم ایجاد کرده است

وی با اشاره به تحت کنترل قرار گرفتن بیماری کرونا در موج‌های اخیر به کمک مدافعان سلامت و اقشار مختلف جامعه افزود: متاسفانه ما امروزه شاهد عادی انگاری نسبت به این بیماری هستیم، به طوری که در برخی جاها پروتکل ها رعایت نمی شود و رفتارهایی صورت می پذیرد که باعث به خطر افتادن سلامت جامعه می شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند بابیان اینکه شهرستان طبس یکی ازدو شهرستان کشور است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد خاطرنشان کرد: براساس گزارشاتی که دریافت می شود، متاسفانه عادی انگاری در طبس بیشتر است و تردد به این شهرستان از تمامی کشور بسیار زیاد است و همچنین در اواخرهفته نیز شاهد مسافرت از شهرهای اطراف طبس هستیم.

موسوی میرزایی با بیان اینکه میزان مرگ و میر بیماران به طرز قابل توجهی کاهش یافته است گفت: از عموم مردم حتی کسانی که برای دریافت نوبت سوم واکسن فراخوان شده اند، دعوت می شود برای واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی  ودرمانی بیرجند با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی تصریح کرد: با انجام واکسیناسیون کمک می شود تا از ظهور کرونا جلوگیری شود و اگر خدای ناکرده فردی کرونا گرفت عارضه جانی به دنبال نداشته باشد.

 

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه تأکید کرد؛

انرژی پاشنه آشیل کشور در سال‌های آتی/نیازمند خبرهای امیدبخش هستیم

انرژی پاشنه آشیل کشور در سال‌های آتی/نیازمند خبرهای امیدبخش هستیم

بیرجند- نماینده مردم نهبندان و سربیشه گفت: انرژی پاشنه آشیل کشور در سال‌های آتی خواهد بود و برای پیشگیری از مشکلات احتمالی باید برنامه ریزی جدی در این حوزه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی نخعی شب گذشته در نشست خبری اظهار کرد: مجلس یازدهم در سخت‌ترین شرایط از نظر اقتصادی و سیاسی آغاز به کار کرد چرا که هم از نظر اقتصادی جامعه در تنگنا بود و هم حوادث تلخ آبان ۹۸ را سپری کرده بودیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از این مجلس به عنوان مجلس امید و انتظار یاد کردند، بیان‌کرد: در مجلس فعلی نیز اکثریت همکاران من دغدغه رفع مشکلات کشور و مردم را دارند.

نخعی گفت: متأسفانه ریشه بسیاری از مشکلات در قانون‌گذاری‌هایی است که کارشناسی دقیق نشده و یا با واقعیت مغایر و در برخی از موارد متضاد با هم است.

وی ادامه‌داد: آنقدر قانون و تبصره در کشور داریم که اگر کسی بخواهد کاری انجام دهد بالاخره برای آن یک تبصره پیدا می‌کند و اگر نخواهد کاری دهد هم برای عمل نکردن به آن یک ماده قانونی می‌یابد و رانت‌ها از همین جا شکل می‌گیرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه با تأکید بر اینکه موضوع انرژی پاشنه آشیل کشور در سال‌های آینده است، گفت: ساز و کار قیمت گذاری انرژی مشکلاتی دارد و حتماً باید در بحث انرژی در کشور برنامه‌ریزی‌های جدی داشته باشیم.

راهکارهای بهبود زیرساخت‌های انرژی در خراسان‌جنوبی

نخعی با اشاره به ضعیف بودن زیر ساخت‌های انرژی به ویژه در حوزه گاز در خراسان‌جنوبی و راهکارهای بهبود آن بیان‌کرد: یک راهکار این است که در قالب برنامه هفتم انتقال گاز از پارس جنوبی به خراسان جنوبی را بگنجانیم و همچنین اتصال خط هفتمی که تا سیستان و بلوچستان آمده را به خطی که از سرخش تا نهبندان آمده را پیگیری کنیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه گفت: یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری به خراسان‌جنوبی، بحث خط انتقال فرآورده‌های نفتی از کرمان به بیرجند است که اجرای آن دنبال می‌شود.

وی در زمینه انتصابات در استان افزود: در مورد انتصاب استاندار خراسان‌جنوبی ما قصد اینکه مصداقی ورود پیدا کنیم، نداشتیم چون رهبر انقلاب هم نمایندگان مجلس را از این کار منع کرده بودند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه با بیان اینکه البته ما شاخص‌ها را مد نظر داشتیم، بیان‌کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی خراسان جنوبی بعد از درخواست وزارت کشور و با مشورت گزینه‌هایی را به وزارتخانه اعلام کردند اما در هر حال وزارت کشور صلاح دید از این گزینه‌ها عبور کند.

نخعی گفت: بعد از آنکه دولت برای استانداری به گزینه آقای جواد قناعت رسید، ما نیز با ایشان جلسه‌ای برگزار کرده و بعد از آنکه آقای قناعت را با تجربه (به ویژه تجربه استانداری) و دارای تخصص یافتیم، موافقت خود را اعلام کردیم.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر کانون‌های مختلفی توسط ضد انقلاب تشکیل شده که با تولید محتواهایی مختلف مردم را ناامید کنند که راهکار مقابله با آن این است که کارهای خوب و امیدوارانه را به صورت هنرمندانه و بدون اغراق منعکس کنیم.

موافق طرح تسهیل کسب و کار و مخالف طرح صیانت بودم

نماینده مردم نهبندان و سربیشه گفت: ما اتفاقاتی خوبی چون اعمال تعرفه مناطق گرمسیری برای نهبندان، راه‌اندازی مجتمع سلامت و ایجاد دانشکده فنی و حرفه‌ای در نهبندان را داشتیم که بسیار حائز اهمیت است.

نخعی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید در موضوعات مختلف نظرات خود را به مردم انعکاس دهند، یادآور شد: از همان ابتدا بیان کردم که با طرح تسهیل کسب و کارها موافق بودم چرا که نکات بسیار مثبتی در آن بود.

وی افزود: اما در مورد طرح صیانت از فضای مجازی با آن مخالف بودم و در شرایط فعلی به مصلحت کشور نمی‌دانم.

 

 

 

 

 

۸۲ ویلچر به کودکان معلول خراسان جنوبی اهدا شد
در قالب طرح «مثبت حرکت» بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۸۲ ویلچر به ۸۲ نفر از کودکان معلول زیر ۱۴ سال که در سامانه اداره کل بهزیستی استان ثبت نام کردند، تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مراسم نمادین آغاز طرح «مثبت حرکت» بنیاد ۱۵ خرداد در خراسان جنوبی امروز (۱۸ آذر) با حضور مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی، امام جمعه موقت بیرجند و مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی برگزار شد.

 

«سید مجتبی موسوی» مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در این مراسم گفت: در قالب طرح «مثبت حرکت» بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) امروز ۸۲ ویلچر به ۸۲ نفر از کودکان معلول زیر ۱۴ سال که در سامانه اداره کل بهزیستی استان ثبت نام کردند، تقدیم خواهد شد.

 

 

وی در ادامه بیان کرد: همراه این ویلچرها، بسته لوازم بهداشتی و معیشتی هم اهدا می شود که ارزش این بسته ها در مجموع، ۲۵۰ میلیون تومان است.

 

 

موسوی افزود: فاز بعدی اهدای ویلچر برای افراد بالای ۱۴ سال است که در این خصوص هم تاکنون ۲۴۰ نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

 

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی در پایان گفت: بسته‌های معیشتی توزیع شده شامل اقلامی از قبیل برنج، ماکارونی، روغن، رب، حبوبات، قند و شکر بوده است.

 

 

 

 

 

 

رونمایی از کتاب «ناگهان» همزمان با برگزاری مراسم شب شعر «سرّابیها»/۷

رونمایی از کتاب «ناگهان» همزمان با برگزاری مراسم شب شعر «سرّابیها»
مراسم شب شعر «سرّابیها» و آیین رونمایی از کتاب شعر «ناگهان» به قلم حبیب حاجی پور، با حضور جمعی از شاعران و فرهیختگان استان در سالن قلم‌چی بیرجند برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم با بیان این که دو سال بسیار سختی را به دلیل بیماری کرونا پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: با تلاش ها و جانفشانی های کادر درمانی و پرستاران فرصتی فراهم شد تا اکنون کنار هم جمع شویم و از سروده شاعران استان بهره ببریم.
حسن دلبری از  شاعران برجسته کشور نیز که به عنوان مهمان در این مراسم حضور داشت، شعر را رستاخیز کلمات عنوان کرد و گفت: باید اتفاقی در زبان رخ دهد تا شعر بوجود آید و این اتفاق در مجموعه شعر حبیب حاجی پور، به خوبی رخ داده است.
وی با بیان این که نکته مهم در تکانه های زبانی این است که به سمت فراهنجاری بروند و نه ناهنجاری، ادامه داد: در کتاب شعر «ناگهان»، بهم ریختگی دستوری دیده می شود، اما این بهم ریختگی به زیبایی انجام گرفته است.
دلبری دیگر ویژگی اشعار حبیب حاجی پور را توجه به متغیر جنسیت دانست و افزود: در برخی شعرها، جنسیت شاعر از روی شعر مشخص نمی شود اما در مجموعه «ناگهان» می توان مرادنگی شاعر را به خوبی احساس کرد.
وی در ادامه به اهمیت مسئله تفرد سبکی اشاره کرد و یادآور شد: از حدود دهه هفتاد، ایجاد سبک در بین شاعران رواج پیدا کرد و برخی منتقدان نیز این موضوع را مدام در گوش شاعران جاری کردند. انتظار داشتند هر شاعری تبدیل به پدر یا مادر فلان جریان شود اما نهایتا پدران و مادرانی داشتیم که فرزندی نداشتند و جریان های بوجود آمده با گذر زمان یا مرگ شاعر ادامه نیافتند.
این شاعر سبزواری بیان کرد: گاهی سبک فقط در متفاوت بودن شعر نمود پیدا می کند در صورتی که شعر خوب علاوه بر تفرد سبکی، باید به سمت تعالی نیز حرکت کند. همانند آنچه که من در مجموعه شعر «ناگهان»  دیدم.

گفتنی است در حاشیه این مراسم به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار از مادر شهیده مدافع سلامت «منصوره حسینی» نیز تقدیر شد.

 همچنین شاعران جعفر عباسی، علی اکبر حسامی، محمد حسین بهدانی، روح الله فریدونی، سید علیرضا ذوالفقاری، استاد ناقوس و محمدعلی رحیمی نیز در شب شعر «سرّابیها» به قرائت اشعار خود پرداختند.

 

قضاوت داور خوش نام خراسان جنوبی در هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشور/

قضاوت داور خوش نام خراسان جنوبی در هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشور

فرهاد فرهادپور بازی دو تیم استقلال تهران و پیکان را در هفته نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور را قضاوت کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فرهاد فرهادپور داور خوش آتیه استان، در هفته نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور بازی دو تیم استقلال تهران و پیکان را قضاوت کرذ. این رقابت در ورزشگاه شهر قدس برگزار شد.

 

امام جمعه بیرجند: پرستاری مقدس و نمونه‌ای از انفاق است/۷

امام جمعه بیرجند: پرستاری مقدس و نمونه‌ای از انفاق است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: پرستاری که مزین به نام حضرت زینب(س) بوده، مقدس و نمونه‌ای از انفاق است

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با نمایندگان جامعه پرستاری خراسان جنوبی افزود: شغل پرستاری در کنار اداری و فیزیکی بودنش سیر و سلوک الی الله است که تعداد زیادی در این راه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: ساعات ذکر و نماز در مساجد معین است اما در بیمارستان‌ها ساعتی ندارد و شب و روز است که خدا خدا می‌گویند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: این روند بسیار مساله ارزشمندی است و جز عشق به حق و وجدان انسانی هیچ چیز جبرانش نمی‌کند.

وی یادآور شد: جامعه پرستاری مطالبات بر حقشان را به صورت مکتوب به دفتر تحویل دهند تا این مشکلات و مطالبات پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: پرستاری کار فیزیکی دارد اما خودش یک مرحله‌ای از منازل معنوی  و عرفانی است.

وی بیان کرد: این از خودگذشتگی‌ها همچون عرفان حقیقی اهرمی معنوی برای سیر و سلوک الی الله است.

وی گفت: بهلول گنابادی یکی از انسان‌های برجسته و شایسته‌ای که این مسیر را طی کرده بود همواره به پرستاری اهمیت می‌داد و بسیار هم در این امر مهارت داشت و پرستاری را از موارد معنوی سیر و سلوک می‌دانست.

امام جمعه بیرجند افزود: در ۲ سال گذشته کار پرستاران سخت و مبهم بود و شهدای زیادی را هم در این مسیر تقدیم کردیم که بیانگر اهمیت این کار در حفظ جان بیمار است.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به تمام سختی‌های کار پرستاری که بر پایه عشق تعریف شده مطالبات بر حق پرستاران باید پیگیری شود.

غلامحسین محمودی‌راد افزود: اگر از جامعه پرستاری هم پس از سال‌ها از گذشت کربلا بپرسند که چه دیدید به‌طور حتم همانند حضرت زینب(س) خواهند گفت “جز زیبایی چیزی ندیدیم” و این نشان از عشق کمک به همنوع است.

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر علاوه بر این اعتقاد وحشت عجیبی بر دل همه برای این ویروس ناشناخته وجود داشت و در حالی که حتی خانواده از پرستاری بیمارشان واهمه داشتند اما پرستاران از جان گذشتند در حالی که نمی‌دانستند تا آخر شیفت چه اتفاقی خواهد افتاد.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری خراسان جنوبی گفت: رهبری فرمودند باید شرایطی فراهم شود که بیمار غیر از بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد اما در این بین متاسفانه مطالبات بر حق پرستاران توجه نمی‌شود و تا دغدغه پرستاری را رعایت نکنیم نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم.

وی یادآور شد: پرستاران نباید دغدغه مالی داشته باشند ولی حتی کارانه آنها چند ماه هم پرداخت نمی‌شود، درک می‌کنیم که در جنگ اقتصادی هستیم اما می‌طلبد که این قشر در اولویت برنامه‌ها قرار گیرند.

وی کمبود نیروی انسانی را از دیگر دغدغه‌ها عنوان کرد و افزود: این کمبود باعث شده که حتی پرستارانی که در سن بازنشستگی هستند نتوانند بازنشسته شوند و وقتی که نیروی کافی وجود ندارد شیفت‌های شب بیشتر می‌شود و چاره‌ای هم جز خدمت وجود ندارد که در چارچوب قوانین انتظار داریم این کمبود رفع شود.

محمودی‌راد در ادامه قانون تعرفه‌گذاری را از دیگر مطالبات عنوان کرد و گفت: خدمت پرستار هنوز تعرفه‌گذاری نشده است پرستار به حق واقعی خود نمی‌رسد که امیدواریم این مطالبه بر حق هر چه زودتر اجرایی شود.

 

 

اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار تولید و اشتغال/۷

حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تولید و اشتغال به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری در گفتگو با اختصاص حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار تولید و اشتغالخبرنگار صدا و سیما گفت:  از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری ۸۹۶ میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

علی اکبر اکبری راد با اعلام اینکه از سهم ۱۰۰ درصدی کل کشور در این حوزه ،خراسان جنوبی  ۲.۸ درصد را به خود اختصاص داده است، افزود: ۸ دستگاه اجرایی شامل جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، نفت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور (پارک علم و فناوری) دستگاه‌هایی خواهند بود که از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ برخوردار خواهند شد.
وی این تسهیلات را در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت اعلام کرد و گفت: تا معادل ۱۰ درصد از این اعتبارات بصورت کمک‌های فنی اعتباری و یارانه سود قابل تخصیص خواهد بود.
اکبری راد دوره باز پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش را حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی، توسعه‌ای و تکمیلی حداکثر ۷ سال (شامل دوره مشارکت و تنفس) جمعا بمدت دو سال و دوره بازپرداخت حداکثر ۵ سال عنوان کرد.
وی گفت: نرخ تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت بین ۱۰ تا ۱۴ درصد متغیر خواهد بود که بر اساس قرارداد دستگاه‌های اجرایی با بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری به بانک‌های کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، صنعت و معدن، توسعه تعاون، آینده، پست بانک، کارآفرین، بانک شهر، سامان، تجارت، صادرات ازجمله بانک‌هایی اعلام کرد که تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را پرداخت خواهند کرد.
علی اکبر اکبری راد از تخصیص ۵ درصد از این منابع در جهت بروزرسانی تجهیزات کارگاهی دانشگاه فنی حرفه‌ای و هنرستان‌های آموزش و پرورش (غیر انتفاعی) و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای از محل این منابع اشاره کرد و گفت: سامانه‌های سیتا در جهاد کشاورزی، بهین یاب در صنعت و معدن وتجارت، و کارا در گردشگری و کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، نوآفرین در ارتباطات، فناوری اطلاعات و سیام در پارک علم و فناوری، سما در کمیته امداد، و سامانه وزارت راه و شهرسازی در این اداره کل راه اندازی شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه‌ها نامنویسی کنند.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ با اولویت نرخ بیکاری بالا به طرح‌های کارآفرینی، ایجادی، توسعه‌ای تکمیلی و سرمایه در گردش و نیز احیاء واحد‌های تولیدی خرد، کوچک، متوسط، بزرگ، کسب و کار‌های خانگی، شرکت‌های دانش بنیان، واحد‌های تولیدی پیشران اختصاص می‌یابد گفت: بمنظور پشتیبانی‌های فنی و پایدار سازی و ضمانت اشتغال محرومان، تسهیلاتی از این محل به کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان نیز اختصاص یافته که به جامعه هدف این دو نهادحمایتی پرداخت خواهد شد.
وی گفت: با تعامل و تفاهمی بین بهزیستی و بنیاد برکت، سود تسهیلات جامعه هدف بهزیستی به ۴ درصد کاهش خواهد یافت.
اکبری راد افزود:پرداخت این تسهیلات در جهت کمک به تحقق برنامه‌هایی از جمله توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار، احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، فعال سازی ظرفیت‌های خالی محصولات صنعتی و واحد‌های راکد، تأمین مالی اصناف تولیدی، طرح‌های فناورانه در جهت بهبود روند تولید و اشتغال در استان هزینه خواهد شد.

 

وفاق و یکصدایی مدیران، شرط اساسی در تعالی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی همچنین در جمع مسئولان و اعضای شوراهای اسلامی نهبندان در دفتر امام جمعه این شهرستان گفت: وفاق، دلسوزی و یکصدایی مدیران، شرط اساسی در تعالی استان است.

 قناعت با بیان این مطلب گفت: مدیران باید در پیگیری مسایل استان، نترس، جسور و اهل ریسک باشند.

وی افزود: پیشرفت چیزی نیست که کسی برایمان از بیرون بیاورد بلکه این خود ما هستیم که باید با همت و پشتکار برای رفع موانع استان و رسیدن به توسعه تلاش کنیم.

استاندار خشکسالی، کمبود منابع آبی و محورهای مواصلاتی نامناسب را از مسایل کلیدی استان خواند و گفت: مهمتر از این مسائل، پیگیری مدبرانه، کارشناسی شده، دلسوزانه، شبانه روزی و جهادی مسایل و مشکلات است که باید به طور ویژه در دستور کار مدیران قرار داشته باشد.

قناعت افزود: همه باید با کار تیمی، جهادی و برنامه ریزی شده، آن چه در شأن مردم استان است را برایشان رقم بزنیم.

وی با تأکید بر این که با استاندار عوض شدن، تحول ایجاد نمی شود گفت: سماجت در جذب منابع و امکانات است که می تواند تغییر و تحول رقم بزند.

به گفته استاندار کم کاری در انجام امورات استان، پسندیده نیست و ضرر و زیان به همراه دارد.

قناعت گفت: واحدهای تولیدی در دست اقدام اکسید منیزیم و کنسانتره از پروژه های خوب و بزرگ است و باید مکلف شویم روند اجرای آنها را شتاب بخشیم.

وی از برخی مسائل شهرستان گفت و افزود: برای رفع این مشکلات پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

استاندار از جایگاه نهبندان در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت و افزود: نگاه خوب رئیس جمهور و هیئت دولت، مصوبات خوبی را برای شهرستان نهبندان به همراه داشته است.

قناعت افزود: توسعه بیمارستان شهید آتشدست، تکمیل مرکز جامع سلامت شهر شوسف، تکمیل پایگاه سلامت شهر نهبندان و تکمیل مرکز خدمات سلامت روستایی دهک، از مصوباتی است که به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دارد.

 

هزار میلیارد تومان در بخش معدن نهبندان سرمایه‌گذاری شد/۵

هزار میلیارد تومان در بخش معدن نهبندان سرمایه‌گذاری شد

فرماندار نهبندان نیز گفت: حدود هزار میلیارد تومان طی ۲ سال اخیر در حوزه‌های معدنی این شهرستان سرمایه‌گذاری شده‌ است.

مجید بیکی اظهار داشت: در حال حاضر هفت طرح سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در این شهرستان در دست اجرا است که تا پایان سال جاری سه طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۳۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ها و سیاست‌های دولت و منویات رییس جمهوری بارقه امید و دروازه جدیدی از رسیدگی و پرداختن به مسائل مردم شکل گرفته است، امیدواریم با مجموعه اتفاقاتی که در سطح کشور خواهد افتاد شاهد حل شدن مسائل و مشکلات مردم باشیم.

فرماندار نهبندان گفت: امروز حضور در بین مردم و جهادی کار کردن و دغدغه مردم را داشتن به عنوان نمونه بارز رفتار و عملکرد دولتمردان در دستور کار است که راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

بیکی افزود: دولت در ۱۰۰ روز نخست کاری خود نشان داد در مدیریت ویروس کرونا و واکسیناسیون مردم، همت ویژه‌ای دارد، امروز مجموعه کادر بهداشتی و درمانی سطح کشور به دنبال این هستند که مردم واکسیناسیون خود را انجام دهند که نشان از تلاش دولتمردان و ورود مستقیم رییس جمهوری به موضوع است.

وی بیان کرد: خوشبختانه با ورود به موقع رییس جمهوری به موضوع ویروس کرونا و سیاست‌های جدید ستاد کرونا، آمارهای ابتلا و فوتی‌ها کاهش یافته است.

بیکی با اشاره به ظرفیت‌های متنوعی که در نهبندان وجود دارد، گفت: این شهرستان با ۲۳ نوع ماده معدنی منحصر به‌فرد و بیش از ۱۰۰ میلیون تن ذخیره انواع کانی‌های فلزی و غیر فلزی، رتبه نخست تولید زیتون با ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت، رتبه دوم تولید خرما و بیابان لوت اولین اثر ثبت شده در یونسکو به عنوان ظرفیت بزرگی که اقتصاد گردشگری را مطالبه می‌کند، می‌تواند توسعه یافته‌تر شود.

وی گفت: شهرستان نهبندان ۵۱ هزار نفر جمعیت و ۲۶ هزار کیلومتر وسعت دارد که متاسفانه اعتبارات براساس وسعت و پراکندگی توزیع نمی‌شود که سبب افزایش هزینه خدمت‌رسانی می‌شود.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: مردم این خطه با مشارکت ۸۵ درصدی در انتخابات همراهی خوبی با نظام داشته‌اند که این موضوع کار را برای مسوولان سخت کرده و مسوولان نیز باید پیگیر مطالبات مردم باشند.

بیکی با بیان اینکه در سه سال اخیر بیش از ۲۰۰ نقطه روستایی شهرستان گازرسانی شده و یا در حال اجرای شبکه گاز است، ادامه داد: تا پایان سال جاری ۹۵ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی گفت: در حوزه معادن شهرستان سرمایه‌گذاری خوبی در بخش دولتی و خصوصی در حال انجام است، طلای هیرد به عنوان واحدی ممتاز به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری خواهید رسید.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان نهبندان، اشتغال است که با رویکرد دولت جدید توسعه پیدا خواهد کرد و ظرفیت‌های نهفته نهبندان با حسن توجه استاندار بالفعل خواهد شد.

بیکی احداث باند دوم و راه‌های روستایی را از جمله مطالبات مردم شهرستان ذکر و اضافه کرد: تمام مسیر نهبندان تا بیرجند دارای پیمانکار است اما مطالبات و معوقات پیمانکاران کار را کُند کرده و برخی نقاط پیمانکار کار را تعطیل کرده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم در حوزه راه‌ها، شهرستان نهبندان ویژه دیده شود چرا که مسیرهای پر ترددی دارد.

بیکی بیان کرد: ۶ کیلومتر مسیر بیرجند – نهبندان در هفته دولت گذشته افتتاح و ۱۲ کیلومتر نیز در خردادماه سال ۱۳۹۸ افتتاح شده است، نیاز است مابقی مسیر طی سال‌های اخیر تزریق اعتبار انجام و کار پیش برود.

وی با بیان اینکه کرونا آسیب جدی به گردشگری نهبندان وارد کرده است، گفت: بیش از ۸۰ درصد گردشگرهای خارجی استان که مقصد آن‌ها نهبندان است به دلیل ویروس کرونا از سفر به شهرستان خودداری کرده‌اند.

فرماندار نهبندان بیان کرد: مهمترین برنامه دولت سیزدهم احداث یک میلیون واحد مسکن در سال است که در شهرستان نهبندان پیگیری‌های خوبی انجام شد و برای نهضت ملی مسکن و قانون جهش هم هماهنگی بین دستگاه‌ها وجود دارد تا تعهد دولت به مردم در زمان مقرر انجام شود.

بیکی اظهار داشت: بیش از سه هزار و ۱۰۰ واحد در طرح مسکن محرومان، اقشار کم درآمد و اقدام ملی مسکن در شهرستان اجرا شده است.

وی عنوان کرد: بنیاد برکت ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به مردم برای اشتغال پرداخت کرده و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای هاب منطقه‌ای شتر در نهبندان نیز مرکز میدان دام، کشتارگاه و مرکز قرنطینه و پایش دام را احداث کرده و آماده بهره‌برداری است.

بیکی با بیان اینکه امروز ۹۷ درصد جمعیت نهبندان تحت پوشش شبکه‌های دیجیتال صدا وسیما هستند، گفت: یکی از مطالبات امروز مردم پوشش همراه و اینترنت است که ۸۵ درصد جمعیت شهرستان در نقاط روستایی پوشش همراه و ۶۰ درصد پوشش اینترنت پرسرعت دارند.

وی با اشاره به موضوع خشکسالی و گرانی نهاده‌های دامی هم گفت: این مهم مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است، این ناامیدی در چهره مردم ملموس است چرا سختی خشکسالی بر مردم تحمیل شده است.

فرماندار نهنبدان گفت: غرفه‌های بازارچه دوکوهانه نهبندان واگذار شده اما مراودات هنوز راه نیفتاده و نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد.

بیکی با اشاره به طرح توسعه نهبندان هم گفت: با عنایت رییس جمهوری سند بازنگری شده، امیدواریم این طرح مجدد آثار و برکاتی برای شهرستان داشته باشد.

وی ارتقای بیمارستان نهبندان به ۹۵ تختخواب را از دیگر مطالبات مردم شهرستان عنوان کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های برق شهرستان و مهار روان آب‌ها از دیگر درخواست‌های مردم است.

 

 

 

رییس سازمان بسیج سازندگی:

جنگ اقتصادی بین مردم و امام امت از اهداف دشمن است

جنگ اقتصادی بین مردم و امام امت از اهداف دشمن است

بیرجند- ایرنا- رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: دشمن در تلاش است با جنگ اقتصادی بین مردم و امام امت فاصله ایجاد کند لذا باید مردم در این زمینه هوشیار عمل کنند.

سردار محمد زهرایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند افزود: دشمن مولفه‌های اقتصادی معیشت، سفره و فکر مردم را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه همیشه دغدغه رشد و تعالی استان را به عنوان فرزند این خطه دارم اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی استمرار نهضت عاشورا است.

وی ادامه داد: حماسه آفرینی‌های هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، حاکمیت اسلام و مردم‌پایه‌ای ولایت و ارتباط بین امام و امت را احیا کرد.

رییس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر اینکه اکنون هم در جنگ تمام عیار اقتصادی با جبهه استکبار هستیم گفت: اکنون دشمن فشار حداکثری اقتصادی را تمرین می‌کند و فکر کرده می‌تواند با تهاجم اقتصادی به ایران، مردم را به زانو دربیاورد.

وی اظهار داشت: به همین دلیل دشمن در فضای رسانه‌ای و مجازی با پمپاژ ناامیدی در بین مردم هزینه می‌کند اما عاقبت، وعده قطعی الهی است.

سردار زهرایی بیان کرد: همانطوری که در استقرار انقلاب و نظام مقدس اسلامی جان‌ها داده و خون‌ها ریخته شد در جنگ اقتصادی هم باید اراده و باور در مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جنگ در خانه‌ها، سفره‌های ما، در گوشی‌های اندرود و در فضای مجازی است تاکید کرد: دولتمردان تصمیمات سخت خود را باید بگیرند.

رییس سازمان بسیج سازندگی افزود: امروز از یخ‌زدگی اراده فاصله گرفته‌ایم و دولتمردان انجماد فکری و باوری که متاسفانه در بخشی از بدنه دولتی قبلی بود ندارند لذا محرومیت‌زدایی را پیشه گرفته و حتما بدنه دولت باید در وزارتخانه، استانداری‌ها و سایر بخش‌ها همراه نگاه رییس جمهوری حرکت کنند.

وی گفت: اگر همه دولت و دولتمردان با همه منابع مالی گشایش‌ها و پرداختن به مردم به میدان بیایند بدون مردم در جنگ اقتصادی موفق نیستند.

سردار زهرایی ادامه داد: تئوری رهبری به نام اقتصاد مقاومتی مبنی بر داشته‌های اعتقادی و آنچه از شدن و باید حرف می‌زند در مقابل نمی‌شود، نمی‌گذارند، نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم است و جز مردم کسی نمی‌تواند این نگاه را تغییر دهد.

وی گفت: اکنون در دفاع مقدس نوین هستیم که خط مقدم آن با جنگ نظامی متفاوت است، در این دفاع مقدس نوین تولید کننده، زن سرپرست خانوار که کار تولیدی کوچک انجام می‌دهد بازاری و هر آنکس که در چرخه و زنجیره اقتصاد کار می‌کند افسر این جنگ است.

رییس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: همه وظیفه داریم مسیر جنگ را روان کنیم و خود را به عنوان مسئول نوکر این مردم بدانیم تا به نتیجه برسد.

وی عنوان کرد: مردم به موتور محرک، به بسیج کنندگی نیاز دارند تا انگیزه برای تلاش ایجاد شود لذا جمعی از بسیجیان و خیران دریادل، معتمدان محلات، هیات امنای مساجد، گروه‌های جهادی و صندوق های قرض‌الحسنه باید این وظیفه را به دوش بکشند و موتور متحرک مردم شوند.

سردار زهرایی با بیان اینکه در مقابل این همه هجمه دشمن، این همه کار روی زمین مانده باید توسط مردم به جلو برود افزود:  ۴۲ گروه جهادی در کشور معادل ۸۰۰ هزار نفر که ۸۰ لشکر ۱۰ هزار نفری جوان است در جبهبه فتح اقتصادی فعالیت می‌کنند.

 

کشف ۱۶ فقره سرقت در «بیرجند»/۴

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: مأموران انتظامی این شهرستان یک سارق و یک مالخر را دستگیر و ۱۶ فقره سرقت کشف کردند.

سرهنگ «علیرضا فولادی» فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند افزود: با وقوع چند فقره سرقت در شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۳ شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک سارق را در این خصوص شناسایی و تعقیب کردند که سارق پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند بیان داشت: متهم ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شد اما با روبه رو شدن شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۱۶ فقره سرقت اعتراف کرد.

فولادی با بیان اینکه در ادامه عملیات طی اعترافات متهم دستگیر شده یک نفر مالخر توسط مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شد، تصریح کرد: مأموران در این زمینه ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

حوزه و دانشگاه برای بازسازی فرهنگی جامعه به میدان بیایند/۳

خطیب جمعه موقت بیرجند گفت : حوزه و دانشگاه باید معارف قرآن را در جامعه تبیین کنند تا بساط آسیب‌ها در جامعه برچیده شود.

حجت الاسلام مشرفی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند با اشاره به ۱۹ حوزه و دانشگاه برای بازسازی فرهنگی جامعه به میدان بیایندآذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود : به فرموده امام راحل (ره) منشأ همه‌ی سعادت‌هایی که در جامعه هست به دانشگاه و حوزه های علمیه برمی گردد بنابراین باید با تشکیل اتاق فکر دانشگاه‌ها و حوزه، بخش فرهنگی جامعه از نفوذ دشمن در امان بماند.

وی همچنین به مناسبت ۲۱ آذر روز جهانی کودک گفت : امروزه دشمنان با انواع بازی‌های رایانه‌ای مخرب برای کودکان ما نقشه کشیده اند که علاوه بر هوشیاری والدین ، جوانان متعهد کشور نیز باید محصولات ایران اسلامی تولید برای کودکان و نوجوانان تولید کنند.

خطیب جمعه موقت بیرجند همچنین با اشاره به مذاکرات ایران با گروه ۱+۴ افزود : مردم از تیم مذاکره کننده می‌خواهند که براساس مسائل نظام و سیاست‌های کلان، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران به درستی اجرا شود چرا که ملت از حق خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای کوتاه نمی‌آیند.

حجت الاسلام مشرفی با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت : مردم قدردان زحمات پرستاران به ویژه در ایام کرونا هستند.

 

صرفه جویی هزار مگاوات ساعت برق در خراسان جنوبی/۲-۳

طرح تعدیل روشنایی معابر در خراسان جنوبی تا کنون سبب صرفه جویی بیش از هزار مگاوات ساعت برق شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی ، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گفت : طرح تعدیل روشنایی معابر در استان از مهر پارسال برای بهینه سازی و پایداری جریان برق در فصل زمستان اجرا می شود.

منصوریان افزود : برای پایداری جریان برق در استان و برای گذر از پیک زمستان تاکنون ۲۲ هزار و ۷۵۰ چراغ درون شهری ، ۲ هزار و ۵۵۰ چراغ بین شهری ، ۲ هزار و ۲۰۰ چراغ در پارک ها و ۴۹۹ چراغ در سایر مناطق با همکاری اداره حمل ونقل جاده ای و شهرداری تعدیل شده است.

وی گفت : جمع آوری رمز ارزهای غیرمجاز ، پایش مصرف برق ادارات و سازمان ها و استفاده از ظرفیت بسیج در فرهنگ سازی مدیریت مصرف از دیگر اقدامات برای کاهش مصرف برق در استان است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان افزود : با استفاده از نور طبیعی در روز، تنظیم اسپیلت گرماساز روی ۲۵ درجه و استفاده ازلباس گرم مناسب زمستانی می توان به کاهش مصرف انرژی برق و جلوگیری از اعمال خاموشی در استان کمک کرد.

 

تجلیل از پرستاران شهرستان فردوس/۲

پرستاران بیمارستان فردوس در بیمارستان شهید چمران با حضور نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه تجلیل شدند.

دکتر ابراهیمی رئیس بیمارستانهای فردوس در این مراسم جذب و تامین تخصص های مختلف را اولین اولویت درمان شهرستان فردوس دانست و خواستار اختصاص ۲۰ نوبت ام آر آی در ایام هفته به بیماران شهرستان فردوس در بیمارستانهای مرکز استان شد.

پرستاران نیز از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و پرداخت معوقات پرستاران به عنوان مهمترین مطالبات و خواسته های خود نام بردند.

 

شناسایی ۱۰۱ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی/۲

۱۰۱ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت : در شبانه روز

شناسایی ۱۰۱ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبیگذشته ۶۶۳ تست مولکولی و سریع در استان انجام شد که بیشترین مبتلایان شناسایی شده مربوط به شهرستان‌های بیرجند ، طبس و فردوس بود.

شریف زاده افزود : تعداد فوتی‌های کرونا در استان نیز در این مدت با ثبت یک فوت دیگر به هزار و ۲۴۸ نفر رسید.
وی گفت : هم اکنون نیز ۱۸۸ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۶۴ نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند و حال ۲ نفرشان وخیم است.

 

نهبندان، اولین مقصد سفر‌های استانی استاندار خراسان جنوبی

استاندار رفع موانع تولید و رسیدگی به حوزه صنعت و معدن را از مهمترین برنامه‌ها برای رونق تولید و اشتغال در استان دانست.

استاندار در اولین سفر استانی خود به شهرستان نهبندان سفر کرد و در این نهبندان، اولین مقصد سفر‌های استانی استاندار خراسان جنوبیبازدید نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه  در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان هم حضور داشتند.
ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با مادر شهید سالمی، بازدید از سایت اقدام ملی مسکن، دو طرح اکسید منیزیم و کنسانتره آهن در شهرک صنعتی و مجتمع گلخانه‌ای فاز یک و دو از برنامه  قناعت در سفر به شهرستان نهبندان بود.
استاندار در دیدار با مادر شهید سالمی گفت: خون شهدا از مؤلفه‌های اصلی حفظ انقلاب و نگهداشت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما مدیون خون شهدا هستیم.

قناعت در بازدید از طرح‌های تولیدی، صنعتی و معدنی شهرستان نهبندان گفت: ظرفیت‌های خوب صنعتی و معدنی از ظرفیت های استان ماست که باید به درستی مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی در بازدید از فاز ۱ و ۲ مجتمع گلخانه‌ای نهبندان افزود: هدف از این بازدید اطلاع از وضعیت موجود و تسهیل شرایط برای واگذاری واحد‌های گلخانه‌ای به متقاضیان طرح‌های کشاورزی بود و می خواهیم برای مشکلات موجود تصمیمات لازم گرفته شود.

قناعت همچنین در خصوص افزایش دبی آب مجتمع گلخانه ای از ٢ به ١٨ لیتر دستورات لازم را صادر کرد.

استاندار بر پیگیری جدی برای راه اندازی پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در نهبندان تأکید کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های در دستور کار دولت، رسیدگی به دو حوزه صنعت و معدن در هر استان است.

وی با اشاره به بررسی وضعیت فعالیت برخی از واحد‌های تولیدی در نهبندان افزود: هدف ما بررسی مشکلات موجود و رفع آنهاست تا با رفع موانع از مسیر واحد‌های تولیدی، روند اجرای پروژه‌ها و در نتیجه تولید شتاب گیرد.

 قناعت همچنین در بازدید از واحد کنسانتره آهن نهبندان این طرح را از پروژه‌های موثر در راستای پرهیز از خام فروشی عنوان کرد و گفت: مقرر شد با پرداخت تسهیلات، تأمین زیرساخت‌ها و تخصیص زمین لازم، روند اجرای این فاز را تسریع کنیم.
وی با اشاره به شرایط کارخانه اکسید منیزیم شهرستان نهبندان نیز گفت: این دو مجموعه از واحد‌های صنعتی مرتبط با معدن است که با ایجاد زمینه اشتغال برای ۳۰۰ نفر به کاهش آمار بیکاری در شهرستان و استان کمک خواهند کرد.

استاندار همچنین با تأکید بر نیاز شهرک صنعتی نهبندان به افزایش توان برق، افزود: برای جبران این مشکل دو راهکار پیشنهاد شد، یکی  در کوتاه مدت ظرفیت برق موجود با استفاده از توان استان تقویت شده و افزایش یابد و برای راهکار بلند مدت هم ایجاد پست ۴۰۰ کیلو ولت مدنظر است که باید در مرکز به طور جدی پیگیری شود.
استاندار با اشاره به توجه به رغبت سازمان‌های دولتی مانند شستا به سرمایه گذاری در این منطقه، تقویت ظرفیت برق شهرک صنعتی را ضروری دانست و تاکید کرد این مهم باید با جدیت دنبال و محقق شود.

 

 

پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به اعضای جدید خانه مطبوعات استان

پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به اعضای جدید خانه مطبوعات استان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با صدور پیامی ضمن تقدیر از اعضای سابق هیأت مدیره خانه مطبوعات استان، انتخاب اعضای جدید را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در متن پیام ناصر نبی زاده آمده است:

“امروزه رسانه ها با توجه به نقش اساسی که در بالا بردن آگاهی و رشد جامعه برعهده دارند می توانند تاثیر بسزایی در توسعه تمامی حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند و مطمئنا تحقق این مهم در استان، با همدلی رسانه ها سرعت بیشتری می گیرد.

از سویی رسانه های محلی نیز به واسطه رابطه‌ و پیوند عمیقی که با آحاد جامعه و قشر تحصیل‌کرده فرهنگی و فرهیخته دارند، تأثیرگذارترین سیستم ارتباطی در مناطق و استان‌های فعال حوزه‌های جغرافیایی خود هستند.

خانه مطبوعات به عنوان اصلی ترین تشکل صنفی رسانه ای، می تواند علاوه بر حل کردن مشکلات حوزه مطبوعات، باعث وحدت و همدلی رسانه های محلی و دیگر نشریات شود.

همچنین مشارکت ۷۹ درصدی اعضاء خانه مطبوعات و رسانه های استان در انتخابات، نشان دهنده حساسیت اصحاب رسانه و قلم به این مرکز فرهنگی است و این میزان بالای مشارکت جای تقدیر و تشکر دارد.

اینجانب ضمن تقدیر از عملکرد اعضای قبلی هیأت مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی، برای اعضای منتخب آرزوی موفقیت دارم و امیدواریم با فعالیت اعضای جدید خانه مطبوعات و در سایه همدلی، با رویکرد خدمت صادقانه و برپایه اخلاق رسانه ای شاهد رشد همه جانبه این تشکل باشیم.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارتقاء مرتبه علمی پنج عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند

تعداد بازدید:۱۲۴
ارتقاء مرتبه علمی پنج عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، پنجمین جلسه از دور پنجم هیأت ممیزه دانشگاه بیرجند امروز پنجشنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی برگزار شد.
در این جلسه دکتر سیدعلی میربزرگی عضو هیأت علمی گروه آموزشی مکانیک از مرتبه علمی دانشیاری به استادی و دکتر سهیل پارسا عضو هیأت علمی گروه آموزشی زراعت، دکتر علیرضا جانفدا عضو هیأت علمی گروه آموزشی ریاضی، دکتر مهری سلیمی عضو هیأت علمی گروه آموزشی شیمی و دکتر محمود زراعت پیشه عضو هیأت علمی گروه آموزشی فلسفه و کلام اسلامی از مرتبه علمی استادیاری به دانشیاری ارتقاء مرتبه یافتند.
روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند ضمن تبریک به جامعه دانشگاهی، از خداوند متعال برای این اساتید محترم و فرهیخته آرزوی توفیق روز افزون و تداوم موفقیت‌ها در کسب درجات علمی بالاتر را خواستار است.

 

 

«بر بال فرشتگان»، ویژه برنامه‌ی هفته معلولان در فردوس/۲

«بر بال فرشتگان»، ویژه برنامه‌ی هفته معلولان در کانون پرورش فکری فردوس

مرکز فرهنگی وهنری کانون پرورش فکری در شهرستان فردوس به مناسبت گرامی‌داشت هفته معلولان ویژه برنامه‌ای با عنوان «بر بال فرشتگان» را برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ این ویژه برنامه با هدف ایجاد بالندگی، ظهور قابلیت‌ها، شکوفایی استعدادها  تقویت مبانی اخلاقی رفتاری کودکان با نیازهای ویژه در کنار سایر کودکان و با رویکرد «تلاش برای احقاق حقوق افراد دارای  معلولیت » همزمان با ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۰برگزار شد.

گفتنی است در این  این ویژه برنامه که با میزبانی از دانش آموزان تعدادی از مدارس این شهر همراه بود؛ علاوه بر معرفی کتاب های با خط بریل از انتشارات کانون و آشنایی کودکان و نوجوانان با خط بریل، در خصوص حقوق اجتماعی افراد با نیازهای ویژه مباحثی بیان شد.

اجرای نمایش عروسکی، برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی افراد با نیازهای ویژه، روخوانی کتاب، نشست با  «میثم براتی» چهره موفق و معلول شهرستان که در زمینه‌های مختلف هنری از قبیل  ساخت تابلوهای آیینه کاری شده، تئاتر و نمایش و همچنین  کسب  مقام در رشته های ورزشی طناب زنی و فوتسال موفقیت‌هایی را در کارنامه خود دارد از دیگر برنامه‌های مرکز فردوس در هفته گرامی‌داشت معلولان بود.

 

 

برگزاری دوره مربیگری فوتسال به میزبانی بیرجند/۷

برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک ایران به میزبانی شهرستان بیرجند

دوره مربیگری فوتسال سطح یک ایران در خراسان جنوبی، به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، دوره مربیگری فوتسال سطح یک ایران با حضور ۲۰ شرکت کننده برگزار شد. در این دوره نقیبی به عنوان مدرس دوره، بامری به عنوان مدیر دوره و علیزاده به عنوان مدرس کلاس داوری فعالیت داشتند.

برگزاری مسابقات دارت دانشجویان مراکز آموزش عالی طبس/۷

برگزاری مسابقات دارت ویژه دانشجویان مراکز آموزش عالی شهرستان طبس

مسابقات دارت ویژه دانشجویان و مراکز آموزش عالی در شهرستان طبس برگزار و برترین ها معرفی شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، کمیته دارت شهرستان طبس با همکاری بسیج دانشجویی و باشگاه پایا، مسابقات دارت ویژه دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان را برگزار کرد. در پایان این مسابقات که با حضور ۱۳ شرکت‌کننده و در محل باشگاه پایار طبس برگزار شد در بخش آقایان جلال ارجمند مقام اول محسن عبدیان مقام دوم و سعید بیطرف مقام سوم را کسب کرد. در بخش بانوان نیز بهاره رسائی. مقام اول مژده رسائی مقام دوم و مهسا رسائی مقام سوم را به خود اختصاص داد. ‎

طبس نائب قهرمان مسابقات هندبال کشور شد/۷

تیم نوجوانان زغال سنگ طبس نائب قهرمان رقابت های هشت جانبه کشور شد.

رقابت های هشت جانبه هندبال کشور به ایستگاه پایان رسید

مهدی ابوترابی دبیر هیئت هندبال طبس در گفتگو به خبرنگار فارس گفت: این رقابت ها با حضور هشت تیم در دو گروه ۴ تیمی برگزار شد که تیم زغال سنگ با تیم های فراز بام خائیز دهدشت، اسپاد بابل و ذوب آهن اصفهان هم گروه بود و به عنوان تیم دوم از این گروه به جمع ۴ تیم برتر صعود کند.

وی گفت: با تیم سپاهان اصفهان در مرحله نیمه نهایی بازی داشتیم و توانستیم این تیم را با نتیجه ۳۳ بر ۳۰ شکست دهیم و به فینال رقابت ها قهرمانی نوجوانان کشور راه پیدا کنیم.

وی افزود: در فینال هم مقابل تیم فراز بام خائیز دهدشت قرار گرفتیم اما نتوانستیم از سد این تیم عبور کنیم و مقام نائب قهرمانی را کسب کردیم.

 وی تصریح کرد: زغال سنگ طبس برای اولین بار این مقام را در کارنامه ورزشی استان در این رده سنی در کشور به ثبت رسانده است.

 

 

 

خیران از ورود پیرمرد ۸۲ ساله خراسان‌جنوبی به زندان جلوگیری کردند/۴

خیران از ورود پیرمرد ۸۲ ساله خراسان‌جنوبی به زندان جلوگیری کردند

رئیس ستاد دیه خراسان‌جنوبی گفت: خیران با پرداخت بخشی از بدهی پیرمرد ۸۲ ساله خراسان‌جنوبی از ورود او به زندان جلوگیری کردند.

غلامرضا حسین پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوشبختانه با کمک خیرین و نیکوکاران خراسان‌جنوبی از ورود یک آقای مسن ۸۲ ساله که بدهکار مالی به یکی از بانک‌های کشور بود به زندان خودداری شد.

رئیس ستاد دیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این فرد ۲۶ میلیون تومان بدهی به یکی از بانک‌ها داشته است، بیان‌کرد: خیرین ۶ میلیون را تهیه کرده و به بانک پرداخت کردند و مسئولان بانک نیز اعلام کردند که خود پرسنل بانک حاضر به جمع‌آوری پنج میلیون دیگر برای پرداخت بدهی این فرد مسن آبرومند هستند.

حسین پور با اشاره به اینکه امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم باقی بدهی این فرد مسن را نیز تأمین کنیم، گفت: البته از آنجایی که این فرد هنوز به زندان نرفته است، نمی‌توان کمک را به حساب ستاد دیه واریز کرد بلکه با کمک یکی از خیریه‌ها (خیریه هیئت ابوالفضلی بیرجند) موضوع جمع‌آوری کمک برای پرداخت بدهی در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تعداد ۸۴ نفر از زندانی جرائم غیر عمد خراسان‌جنوبی با کمک خیرین آزاد شدند و هم اکنون نیز ۷۱ زندانی جرائم غیر عمد در زندان هستند.

رئیس ستاد دیه خراسان‌جنوبی گفت: از ۷۱ زندانی جرائم غیر عمد تعداد ۳۳ نفر بدهکار مالی، ۳۵ نفر به خاطر مهریه، دو نفر به خاطر نفقه و یک نفر هم به خاطر دیه در زندان هستند.

۲نویسنده رادیو خراسان‌جنوبی درمیان برگزیدگان جایزه ادبی یوسف

۲نویسنده رادیو خراسان‌جنوبی در جایزه ادبی یوسف برگزیده شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی گفت: امروز در مراسمی از منصوره عسکری ۲ نویسنده رادیو خراسان‌جنوبی درمیان برگزیدگان جایزه ادبی یوسفدشت بیاض با عنوان مقام اول و سمیه محسنی نیک با دو عنوان دوم و شایسته تقدیر، در جشنواره استانی جایزه ادبی یوسف تقدیر شد.

آینه دار افزود: جایزه ادبی یوسف عنوان جشنواره‌ای است که در آن صاحبان داستان‌های کوتاه دفاع مقدس با هم به رقابت می‌پردازند و امسال چهارمین سالی است که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان این جشنواره را برگزار می‌کند.

وی گفت: برگزیدگان مرحله استانی جایزه ادبی یوسف به مرحله کشوری این جشنواره راه می‌یابند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره، تبیین راهکار‌های ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس، شناسایی و پرورش استعداد‌های ادبی به همراه فعالسازی و تقویت جریان تولید آثار ادبی حوزه دفاع مقدس را از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها عنوان کرد و گفت:۳۰۰ اثر به دبیرخانه‌های این جشنواره ارسال شده بود که پنج نفر در بخش شعر، داستانی در بخش نوجوانان دو نفر، در بخش بزرگسال ۳نفر و در بخش ویژه نیز سه نفر برگزیده شدند.

همچنین در این مراسم از کتاب مجاهد شاخص (خاطرات سردار شهید علی ابوترابی) به نویسندگی علی محمدی رونمایی شد.

 

 

 

افزایش روزهای با کیفیت هوای نامطلوب در خراسان جنوبی/۲-۳

تعداد روزهای با کیفیت هوای نامطلوب در خراسان جنوبی از ابتدای سال در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در افزایش روز های با کیفیت هوای نامطلوب در خراسان جنوبیگفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت:از ابتدای سال ۱۳ روز در بیرجند، ۳۰ روز در سرایان، ۳۹ روز در نهبندان و ۱۱ روز در شهر حاجی‌آباد زیرکوه با کیفیت هوای نامطلوب بود که غالباً شامل روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 

دعاگویان با اشاره به اینکه درمجموع تعداد روز‌های با کیفیت هوای نامطلوب در استان افزایش یافته‌است افزود: سال گذشته ۶ روز در بیرجند ، ۱۳ روز در سرایان، ۴۷ روز در نهبندان و ۵ روز در حاجی‌آباد با کیفیت هوای نامطلوب بوده‌ است.

 

وی گفت:آلاینده شاخص در این شهر‌ها که باعث ثبت شاخص کیفیت نامطلوب شده گرد و غبار است.

 

 

 

 

جزای ۶۱۴میلیون ریالی قاچاقچی کالا در طبس/۴

قاچاقچی کالا در طبس ۶۱۴میلیون ریال جریمه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: بر اساس گزارش ماموران پاسگاه انتظامی جزای ۶۱۴ میلیونی برای قاچاق کالا در طبساصفهک شهرستان طبس مبنی بر اینکه در بازرسی صورت گرفته از یک خودروی سواری مقادیری کالای قاچاق شامل ۲۰۰ ثوب پوشاک خارجی، ۱۴۵۰ عدد لوازم آرایشی، یک دستگاه مخلوط کن و یک دستگاه چرخ گوشت کشف شده و پرونده متهم در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی طبس رسیدگی شد.

حسین حسن پور افزود: از آنجائی که طبق مقررات حاکم، خرید و فروش، حمل کالای مجاز مشروط بدون داشتن اسناد گمرکی تخلف است، متهم پس از احضار و رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده، علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت مبلغ ۳۳۴میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم و مبلغ ۲۸۰میلیون ریال بدل از ضبط خودروی حامل کالای قاچاق به جریمه نقدی وی اضافه شد.

وی گفت: جریمه کالا‌های قاچاق که طی استعلام از گمرک مجاز مشروط اعلام می شود، بر اساس بند ب ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک تا سه برابر ارزش کالا است.

 

 

 

 

 

تجارت فرامرزی رونق می گیرد

گسترش روابط استان‌های خراسان جنوبی و فراه افغانستان/۳

روابط تجاری استان‌های خراسان جنوبی و فراه افغانستان با تلاش‌های دو جانبه گسترش می‌یابد.

سرکنسول ایران در هرات افغانستان در دیدار استاندار خراسان جنوبی گفت: والی گسترش روابط استان‌های خراسان جنوبی و فراه افغانستانجدید فراه برای برقراری ارتباط با ایران از طریق خراسان جنوبی ابراز علاقه کرده و خواستار دیدار با استاندار برای ایجاد روابط اقتصادی است.

صدیقی فر سرکنسول ایران در هرات افغانستان افزود: سه استان فراه، هرات و نیمروز افغانستان با مرز‌های شرقی ایران همسایه و هم مرز هستند که معتقدیم افغانستان برای خراسان جنوبی می‌تواند یک اولویت و موقعیت خوبی تجاری باشد.
وی گفت: خط راه آهن خواف به فراه و جاده ماهیرود به فراه دو اولویت مهم ماست که رسیدگی به جاده‌های ۱۲۰ کیلومتری فراه ضروری است در دستور کار قرار گیرد.
سرکنسول ایران در هرات افغانستان همچنین گفت: ۳۰ کیلومتر جاده فراه اعتبار سنجی شده و ۶۴ کیلومتری که قبلا نهایی شده، ۵۳ کیلومتر آن وضعیت مطلوبی نداره و ۳۰ درصد آن تخریب شده که نیازمند بازسازی است.
صدیقی فر افزود: برای گسترش روابط استان‌های خراسان جنوبی و فراه ملاقات اولیه را در مرز ماهیرود بین استانداران برنامه ریزی خواهیم کرد.
وی همچنین از فراهم کردن تسهیلات مناسب برای تردد در مرز ایران و افغانستان از سوی کنسول گری ایران خبر داد.

استاندار خراسان جنوبی نیز ابراز امیدواری کرد، برای خروج از شرایط اقتصادی کنونی کشور، باید از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه مرز به خوبی بهره برد.
آقای قناعت افزود: از بازارچه ماهیرود می‌توان استفاده بیشتری کرد و تصمیم داریم استفاده از این بازارچه و مرز را به ۱۰۰ درصد برسانیم.
وی گفت: ما نیز علاقه مندیم با برگزاری یک جلسه معارفه در مرز با والی فراه دیدار و در مراحل بعد در استان‌های دو کشور تفاهم نامه‌های همکاری خوب و موثری را به امضا برسانیم.

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی :

فعالیت در فضای مجازی بر پایه قانون باشد/جوانه زدن میوه انقلاب

فعالیت در فضای مجازی بر پایه قانون باشد/جوانه زدن میوه انقلاب

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه فعالیت در فضای مجازی بر پایه قانون باشد، گفت: آینده کشور و جوانان روشن و دشمن زمین گیر شده است.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی در مسئولان و فعالان برتر و سر شبکه‌های فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تحلیل‌های علمی و واقعیت صحنه میدانی اهمیت فضای مجازی را نشان می‌دهد.

نماینده محترم ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اگر می‌خواهیم شخصیت یک انسان را بسنجیم باید ببینیم از راه چشم و گوش چه چیزهایی را جذب کرده است و در فرهنگ دینی و روایات نیز به این نکته مهم اشاره شده است.

عبادی با بیان اینکه باید به همان نسبت که به سلامت خوراک جسم اهمیت می‌دهیم، به تغذیه سالم روح هم همت داشته باشیم، ادامه‌داد: انسان موجودی تأثیر پذیر است و از این جهت در قرآن بر انتخاب همنشین صالح تأکید کرده است.

وی گفت: ما از خودمان و مسئولین گلایه داریم که چقدر راستای فرهنگ صحیح اسلامی قدم برداشته و کار کرده‌اند.

نماینده محترم ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در بسیاری از کشورها به هیچ وجه فضای مجازی را رها نمی‌کنند، اظهار کرد: فضای مجازی باید قانون داشته باشد ولی در کشور ما این فضا در اختیار دشمن قرار دارد.

عبادی با اشاره به اینکه کرونا موجب شد که گروه‌های سنی پایین نیز وارد فضای مجازی شود، بیان‌کرد: باید بررسی کنیم که نتیجه فعالیت ما تربیت نیرو برای دشمن و یا سرباز برای امام زمان (عج) است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگ ما حرف برای گفتن زیاد داریم ولی گوینده نداریم، گفت: در فضای مجازی گاه تنها حالت دفاعی به خود می‌گیریم ولی در حقیقت انقلاب ما و خون‌دادن های ما برای این بود که حرف‌های خود را بزنیم.

نماینده محترم ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در سخت‌ترین شرایط نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی حرف از امید به آینده و روشن بودن راه رو به جلو می‌زدند و حتی بیانیه گام دوم انقلاب را در بحبوحه تهاجم‌های دشمن مطرح کردند.

عبادی اظهار کرد: اگر در دولتی از یک طرف مال مردم را بدزدند و به دین کاری نداشته باشند و از طرف دیگر برخی دچار فقر و گرسنگی باشند بدترین مقابله علیه انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه راه آینده روشن است، یادآور شد: ما امروز مجلس انقلابی، قوه قضائیه پا در رکاب و دولت خدمتگذار داریم و انقلاب در جهان شکل خاصی به خود گرفته و پیروز است.

نماینده با بیان اینکه دشمنان ما زمین گیر شده است، گفت: آنهایی که می‌گفتند یمن را ظرف یک ماه می‌گیرند، چنین سال است که در این کشور زمین گیر شده‌اند و آمریکا نیز بعد از ۲۰ سال در عراق با مشکلاتی رو به رو است.

عبادی افزود: میوه شیرین انقلاب در حال جوانه زدن است.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری بیرجند:
لزوم پرداخت به موقع مطالبات/ قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بر زمین ماند
محمودی‌راد با بیان اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بر زمین مانده است، گفت: باید مطالبات حقوق مصوب پرستاران که خواسته اضافه‌ای نیست به موقع پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «غلامحسین محمودی‌راد» امروز (۱۸ آذر) در دیدار جمعی از پرستاران بیمارستان‌های استان با نماینده معزز ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت روز پرستار اظهار کرد: مسجد و بیمارستان محلی شبانه روزی برای ذکر و دعا برای شفای بیماران است.

 

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری بیرجند با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: در این ۲ سال اخیر پرستار و کادر درمان شرایط سختی داشتند اما با عشق به خدمت و رضایت خداوند به خوبی کار خود را انجام دادند.

 

وی ادامه داد: پرستاران به فکر خدمت و تامین نیازهای بیماران در بیمارستان‌ها هستند اما خودشان دغدغه‌هایی دارند که تا برطرف نشود نباید توقع پرستاری همه جانبه را داشته باشیم.

 

محمودی‌راد از همه مسئولان درخواست کرد مطالبات حقوق مصوب پرستاران که خواسته اضافه‌ای نیست به موقع پرداخت شود.

 

رئیس دانشکده پرستاری-مامایی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: شرایط اقتصادی را درک می‌کنیم اما به هر جهت باید مطالبات پرستاران به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود.

 

وی با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در کشور و سطح استان، تصریح کرد: اگر پرستاری پس از سالها خدمت زمان بازنشستگی فرا برسد به دلیل کمبود نیرو نمی تواند به موقع بازنشسته شود و همچنین کمبود نیرو باعث افزایش شیفت و فشار کاری برای همکاران می‌شود.

 

محمودی‌راد خواستار جذب نیروی پرستاری در استان شد و گفت: چالش دیگری که مصوب مجلس است و چند سال می‌شود قانون آن روی زمین مانده بحث تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است؛ در بیمارستان بابت خدماتی که انجام می‌شود قیمت خدمات مشخص نیست و به این دلیل همکاران به حق قانونی خود نمی‌رسند و همکار کم کار و پرکار از هم قابل افتراق نیستند.

 

 

 

 

گمرک مرزی یزدان به صورت رسمی راه‌اندازی می‌شود/۳

گمرک مرزی یزدان به صورت رسمی راه‌اندازی می‌شود

نماینده رییس جمهور در امور افغانستان گفت: گمرک رسمی پایانه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه در ۲ یا سه ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

حسن کاظمی قمی  در بازدید از بازارچه یزدان زیرکوه در جمع خبرنگاران افزود: پایانه مرزی حدود سه ماه است که بازگشایی شده و فعال شدن هر چه بیشتر آن به منظور رونق تجاری و تامین نیازمندی‌های جمعیت افغانستان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به جامعه هدفی که در کشور افغانستان وجود دارد فعال شدن هر چه بیشتر این پایانه مرزی توجیه اقتصادی مطلوبی هم دارد و از همین رو لازم است هر چه زودتر طرح‌های توسعه‌ای در یزدان آغاز و اجرایی شود.

نماینده رییس جمهور در امور افغانستان با بیان اینکه این پایانه مرزی می‌تواند محلی فعال برای تجارت پیله‌وران مرزی باشد، گفت: به دلیل حجم جمعیت موجود در اطراف این پایانه به طور جدی دنبال خواهیم کرد تا یکی از فعالیت‌های مهم این پایانه مرزی برای تامین نیازهای این جمعیت صورت گیرد.

کاظمی قمی بیان کرد: اشتغال‌زایی برای مرزنشینان یکی از دلایل مهم ایجاد پایانه‌های مرزی محسوب می‌شود، اشتغال‌زایی در مرز توام با امنیت خواهد بود و طبق گزارشات منطقه یزدان یکی از امن‌ترین نقاط مرزی در کشور محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به تجارت دوسویه با افغانستان علاقه‌مند هستیم گفت: باید برای ایجاد زمینه‌های ترانزیت در این پایانه مرزی تلاش کنیم تا بتوانیم تراز تجاری ۲ کشور را افزایش دهیم.

کاظمی قمی با اشاره به استقبال دو طرف از فعالیت‌های تجاری در مرز یزدان هم گفت: یکی از ویژگی‌های خوب این پایانه مرزی فراهم بودن ظرفیت توسعه در آن است.

خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور ایران در همسایگی ولایت فراه افغانستان، ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با این کشور دارد و دارای چهار بازارچه مرزی به نام‌های گلورده (میل ۷۳) در شهرستان درمیان، دوکوهانه در شهرستان نهبندان، یزدان در شهرستان زیرکوه و ماهیرود در شهرستان سربیشه است.

پایانه مرزی و گمرک ماهیرود در شهرستان سربیشه فعال‌ترین مرز خراسان جنوبی در سال‌های اخیر بوده و بازارچه مرزی یزدان زیرکوه از ۲۱ شهریورماه امسال به صورت خرده فروشی بازگشایی شده و فعال‌سازی سایر بازارچه‌های مرزی در دستور کار دولت و مدیریت استان است.

فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی در سفر نوزدهم شهریور رییس جمهوری به این استان مورد تاکید و در زمره مصوبات این سفر قرار گرفت، وزیر کشور نیز هفته جاری در سفر به خراسان جنوبی فعال‌سازی و بازگشایی معابر مرزی را از برنامه‌های دولت عنوان کرد.

 

 

 

 

 

راز پولشویی باند مواد مخدر برملا شد/ ۵ میلیارد عواید نامشروع حاصل از مواد افیونی/۴

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: ۵۵ میلیارد ریال عواید نامشروع خرید و فروش مواد مخدر توسط اعضای باند معروف قاچاق مواد افیونی در استان خراسان‌جنوبی توقیف شد.

راز پولشویی باند مواد مخدر برملا شد/ ۵ میلیارد عواید نامشروع حاصل از مواد افیونی

سردار «ناصر فرشید» فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با دریافت گزارشی مبنی بر این که اعضای یکی از باندهای معروف قاچاق مواد مخدر که به اتهام حمل موادافیونی در زندان به سر می‌برند دارای اموال و دارایی‌های بسیاری هستند و این در حالی است که هیچ فعالیت اقتصادی انجام نداده‌اند که این موضوع توسط مأموران پلیس پیگیری شد.

وی بیان داشت: با توجه به عدم فعالیت اقتصادی قاچاقچیان دستگیر شده به نظر می‌رسید این اموال از راه قاچاق مواد مخدر حاصل شده که شناسایی این اموال توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان‌جنوبی پیگیری شد.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی افزود: مأموران با بهره‌گیری از امکانات فنی، استعلام، پیگیری‌های لازم و بررسی حساب‌های بانکی و اسناد و مدارک و کارت‌های کشف شده از متهمان در زمان دستگیری به این نتیجه رسیدند عواید نامشروع حاصل از خرید و فروش مواد مخدر بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال است.

فرشید تصریح کرد: در ادامه بررسی این پرونده، یک دستگاه خودروی سنگین کشف شد که گزارشی در خصوص اموال و دارایی‌های متهمان به مراجع قضایی ارسال و این اموال با دستور مقام قضایی توقیف شد.

 

 

 

 

 

لزوم برنامه ریزی مسئولان برای مدیریت فضای مجازی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برنامه ریزی مسئولان برای مدیریت فضای مجازی و رسانه باید جدی‌تر شود.

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار مسئولان و فعالان برتر فضای مجازی بسیج لزوم برنامه ریزی مسئولان برای مدیریت فضای مجازیاستان گفت: در حالیکه دشمن برنامه ریزی عمیقی برای هدایت افکار در فضای مجازی کرده است مسئولان فرهنگی و فضای مجازی کشور ما هم نباید از این ابزار هدایت افکار غافل بمانند و می‌طلبد در این حوزه تلاش بیشتری کنند.

آیت ا… عبادی افزود: حال که سه قوه نظام همدل و یکسو شده اند باید تلاش و جدیت بیشتری برای سالم سازی رسانه‌ها و فضای مجازی در کشور انجام شود.

 

وی گفت: امروز نیاز است تا سازمان های فرهنگی در کارشان تجدید نظر کنند تا خودمان را بهتر به دنیا معرفی کنیم.

 

 

 

پلمب کمپ گردشگری بشرویه به دلیل مسائل اخلاقی/۴-۲

دادستان شهرستان بشرویه از پلمب کمپ گردشگری به دلیل مسائل خلاف عفت و اخلاق عمومی خبر داد.

دادستان شهرستان بشرویه گفت: با توجه به گزارش واصله مبنی بر عزیمت یک پلمب کمپ گردشگری در شهرستان بشرویهتور گردشگری به شهرستان بشرویه و برگزاری مراسم مختلط در یکی از کمپ‌های واقع در منطقه کویر پرونده این شهرستان، پلمب این کمپ در دستور کار ویژه قضایی قرار گرفت.

خسروی گفت: مطابق مستندات موجود، شرکت کنندگان در این مراسم با وضعیت بسیار زننده ضمن کشف حجاب و استفاده از آلات لهو و لعب در حال رقص مختلط و انجام حرکات نامتعارف بودند.

وی افزود: رعایت هنجار‌ها و ارزش‌های اسلامی در سطح این شهرستان با حساسیت و دقت رصد می‌شود و در هر نقطه‌ای که هنجارشکنی و اعمال ضد اخلاقی مشاهده شود، دستگاه قضایی با قاطعیت از حیثیت، اخلاق و عفت عمومی دفاع می‌کند.

 

 

 

 

 

 

خاک خراسان جنوبی در بحران شوری/۲-۳

نیمی از دشت‌های خراسان جنوبی شوری بیش از حد مجاز دارند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان در نشستی به مناسبت روز جهانی خاک با بیان اینکه سالانه حدود ۱۴تن خاک خراسان جنوبی در بحران شوریدر هکتار فرسایش خاک داریم گفت:در استان‌ای سی خاک ۵هزار و ۳۴۰میکروزیمنس است که حدمجاز ۴هزار میکروزیمنس است.

محمدی با اشاره به مساحت اراضی آبی استان که بیش از ۱۵۰هزار هکتار است افزود: نیمی از دشت‌های استان دارای شوری بیش از ۶هزار میکروزیمنس و ۳۳درصد دارای شوری متوسط بین ۳تا۶ هزار و حدود ۱۷درصد شوری کمتر از ۳هزار دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان شوری خاک در دشت سده بیش از ۶هزار کیلوگرم در هکتار نمک است گفت: کمترین میزان شوری در اراضی دستگردان طبس با حدود ۲۰۰کیلوگرم نمک در هکتار است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه این ارقام نشان از شور شدن خاک‌های استان دارد افزود: برای جلوگیری از روند افزایشی شوری خاک باید آبشویی به تناسب اراضی یک تا سه بار در سال مخصوصا در روش‌های آبیاری قطره‌ای انجام شود.

محمدی علت شور شدن خاک‌های استان را کم شدن بارندگی ها، افزایش دما، کاهش کیفیت آب آبیاری و بهره برداری غیراصولی دانست و گفت: کاشت مستقیم و بی خاک در ۲هزار و ۸۴هکتار، کاشت و برگردان کود سبز در ۸۴۷هکتار و مدیریت بقایای گیاهی در ۳۳هزار و ۴۶۰هکتار از اقدامات جهادکشاورزی از ابتدای امسال به منظور اصلاح خاک، افزایش مواد آلی و جلوگیری از فرسایش خاک در استان بوده است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*