رژیم غذایی و ارتباط آن با بروز سکته مغزی

به گزارش اکسپرس، سکته مغزی یکی از شرایط ویژه و اورژانسی تلقی می‌شود که در صورت عدم درمان به موقع می‌تواند منجر به صدمات جبران ناپذیر به مغز و حتی جان باختن بیمار شود.

سکته مغزی زمانی روی می‌دهد که خونرسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال می‌شود. رایج‌ترین علامت این بیماری نیز فلج شدگی نیمی از صورت است. هر چه فرد سریعتر خدمات درمانی دریافت کند، خطر آسیب به بافت مغز کاهش می‌یابد.

متخصصان همواره تاکید دارند پیشگیری از وقوع سکته مغزی، بهتر از درمان آن است. تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است برخی مواد غذایی در وعده صبحانه می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را در انسان افزایش دهد. یکی از این مواد غذایی تخم مرغ است!

یافته‌های محققان باعث تعجب بسیاری شده است، زیرا تخم مرغ سرشار از ویتامین‌های D، A، B۲، مواد معدنی، و مغذی است. با این حال، تحقیقات چیز دیگری را نشان می‌دهد.

دانشمندان مشاهده کردند افرادی که در وعده صبحانه ترکیب میوه، سبزیجات، مواد غذایی غنی از فیبر، شیر و پنیر مصرف می‌کنند خطر بروز سکته مغزی در آن‌ها کاهش می‌یابد. با این حال، مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه یکی از عوامل دخیل در افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*