اخبار خراسان جنوبی

http://media.shabestan.ir/Original/1400/06/02/IMG12194381.jpg
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه:

۹۰ درصد موقوفات سربیشه مربوط به عزاداری حسینی است

عطایی گفت: در شهرستان سربیشه ۸۲۵ وقف با نیات مختلف به ثبت رسیده که از این تعداد بیش از ۹۰ درصد از موقوفات مربوط به بحث اطعام و عزاداری حسینی است.

90 درصد موقوفات سربیشه مربوط به عزاداری حسینی است

به گزارش خبرنگار خاورستان، حسن عطایی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم برنامه های مختلفی در بقاع متبرکه شهرستان سربیشه در راستای اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» به اجرا درآمد.

وی افزود: طرح «بصیرت عاشورایی» در چهار بقعه متبرکه شهرستان سربیشه از جمله امامزادگان علوی چنشت، آستان مقدس بی بی زینب خاتون(س)، مجتمع فرهنگی حضرت ابوالفضل(ع) و سلطان بیدار(ع) اجرایی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه با بیان این‌که در شهرستان سربیشه ۸۲۵ وقف با نیات مختلف به ثبت رسیده، بیان کرد: از این تعداد بیش از ۹۰ درصد از موقوفات مربوط به بحث اطعام و عزاداری حسینی هستند.

عطایی در خصوص قدیمی ترین موقوفه این شهرستان گفت: موقوفه الله قلی خان در مود قدیمی ترین موقوفه در این شهرستان است که در سال ۱۱۰۹ هجری قمری با نیت عزادای امام حسین (ع) به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای نیت اطعام و عزاداری و تعزیه داری حسینی در دهه اول ماه محرم در۲۸ روستای در بخش های مود و سربیشه اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از محل موقوفات مرتبط هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه به دیگر برنامه های طرح «بصیرت عاشورایی» اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح طی دهه اول ماه محرم برنامه های مختلفی از جمله نماز ظهر عاشورا، «لبیک یا حسین»، «احلی من العسل» و شیرخوارگان حسینی در این شهرستان برگزار شد.

 

 

 

 

۸۰ هزار متر مربع فرش دستباف در استان خراسان جنوبی بافته شد/ بافندگان فرش نیازمند توجه ویژه دولت

80 هزار متر مربع فرش دستباف در استان خراسان جنوبی بافته شد/ بافندگان فرش نیازمند توجه ویژه دولت سیزدهم

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی از تولید ۸۰ هزار متر مربع فرش دستباف در چهارماهه امسال توسط بافندگان در استان خبر داد و گفت: امید است دولت سیزدهم توجه بیشتری به مشکلات حوزه فرش دستباف داشته باشد.

محمد حسن کامیابی مسک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بیرجند  اظهار داشت: در ۴ ماهه امسال حدود ۸۰ هزار متر مربع فرش دستباف توسط بافندگان استان تولید شده است که ارزش این میزان فرش ۱۲۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه بیشتر فرش‌های بافته شده استان خراسان جنوبی شامل نقش‌های ریزماهی، افشان، ریزماهی، لچک، ترنج، ریزماهی کف ساده، نقوش خشتی، طرح نائین، نقوش ایلیاتی در ابعاد مختلف بافته می‌شود.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: در این مدت میزان صادرات فرش دستباف در استان بسیار پایین بوده است چرا که دلایلی مانند تحریم‌های خارجی و مشکلات در حوزه صادرات ایران، برگشت ارز و بیماری کرونا تاثیرگذار بوده است.

کامیابی مسک افزود: حجم صادرات فرش دستباف در استان به نسبت ۵۰ سال اخیر در دو سال گذشته کمترین میزان بوده است و همچنان مشکلاتی از قبیل بیمه تامین تامین اجتماعی، بازنشستگی بافندگان فرش دستباف است که متاسفانه این موضوع به یکی از مشکلات اساسی بافندگان فرش محسوب شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کمتر از ۸ درصد بافندگان فرش دستباف در خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه قرار دارند و بیش از ۹۰ درصد در انتظار هستند که امید است دولت جدید به موضوع توجه بیشتری کنند چرا که با توجه به اشتغال در فرش دستباف افراد زیادی در استان به این حرفه روی آورده اند.

کامیابی مسک با اشاره به بالا بودن قیمت مواد اولیه فرش برای بافندگان، افزود: این امر توان خرید مواد اولیه مرغوب را از بافندگان سلب کرده و بافندگان انتظار دارند دولت با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت در این حوزه به آن‌ها کمک کند.

 

 

 

 

همزمان باهفته دولت صورت می‌گیرد

افتتاح و بهره برداری از ۲۸ پروژه ورزشی درخراسان جنوبی

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از ۲۸ پروژه ورزشی درخراسان جنوبی در هفته دولت خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته دولت ۲۸ پروژه ورزش و جوانان افتتاح و همچنین ۲ زمین چمن مصنوعی فوتبال در شهر‌های سربیشه و مود کلنگ زنی می‌شود.

او افزود: پروژه‌های افتتاحی شامل ۲ سالن ورزشی چند منظوره، ۱۹ زمین چمن مصنوعی فوتبال و ۲ خانه جوانان است.

عزیزی در ادامه بیان کرد: همچنین سه مجموعه ورزشی در رشته‌های بدنسازی و پرورش اندام، سوارکاری، تیراندازی، مجموعه ورزشی بانوان ارسک و کلنگ زنی ۲ زمین چمن مصنوعی از دیگر پروژه‌های افتتاحیه استان درهفته دولت است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: در هفته دولت امسال با بهره برداری از این تعداد پروژه ۷۲ هزار و ۷۲۰ سانتی متر به سرانه ورزشی خراسان جنوبی اضافه می‌شود.

او در پایان عنوان کرد: هفته دولت فرصتی ارزنده در جهت میثاق با آرمان‌های امام راحل عظیم الشأن، شهدا و رهبری معظم انقلاب و تبیین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

در اولین روز هفته دولت؛

سه پروژه زمین چمن مصنوعی در شهرستان طبس افتتاح شد

همزمان با اولین روز از هفته دولت زمین چمن مصنوعی روستاهای جمز، خسروآباد و کریت به بهره‌برداری رسید.

سه پروژه زمین چمن مصنوعی در شهرستان طبس افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خاورستان، در اولین روز از هفته دولت با حضور حجت الاسلام محمدی امام جمعه شهرستان، عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان، الاهی سرپرست فرمانداری ویژه طبس، قدیمی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان و مسئولین زمین چمن مصنوعی روستای جمز افتتاح و بهره برداری رسید.

حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: این پروژه با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۷ میلیارد ریال احداث و در هفته دولت و آغازین روزهای فعالیت دولت مردمی ایران قوی تقدیم جوانان این دیار شد‌.

وی ضمن تقدیر از نماینده این شهرستان برای همراهی در جذب اعتبارات این پروژه‌ها، گفت: در هفته دولت تعداد ۱۲ پروژه ورزش و جوانان با مجموع مساحت ۲۰ هزار متر مربع و اعتبار هزینه شده بیش از ۹۰ میلیارد ریال در شهرستان طبس افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.

در مراسمی دیگر زمین چمن مصنوعی روستای خسروآباد شهرستان طبس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در اولین روز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر با حضور حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، الاهی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان، توانا مسئول دفتر فنی اداره کل، قدیمی رییس اداره ورزش و جوانان طبس، بخشدار و مردم روستای خسروآباد، زمین چمن مصنوعی فوتبال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح و بهره برداری رسید.

عزیزی در این خصوص گفت: این پروژه با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۷ میلیارد ریال افتتاح و به عنوان هدیه دولت مردمی ایران قوی به جوانان برومند این دیار تقدیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دولت تعداد ۲۸ پروژه ورزش و جوانان با مساحت ۷۲هزار و هفتصد و بیست متر مربع با اعتباری بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید‌.

در مراسمی دیگر زمین چمن مصنوعی فوتبال شهید جعفری روستای کریت شهرستان طبس به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این مورد اظهار کرد: این پروژه با مساحت ۱۵۰۰متر مربع و اعتبار هزینه شده ۷میلیارد ریال افتتاح و به عنوان هدیه دولت مردمی ایران قوی به جوانان برومند روستای شهید پرور کریت تقدیم شد.

 

 

 

 

۹۹ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی ابلاغ شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: سهم خراسان جنوبی از مجموع اعتبارات ملی محرومیت‌زدایی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری ۹۹ میلیارد تومان است که مصوبات استانی آن انجام شده و در سال مالی ۱۴۰۰ تخصیص می‌یابد.

علیرضا نصرآبادی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: در سال جاری از محل اعتبارات ملی محرومیت‌زدایی هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری کشور در نظر گرفته شده که سهم هر استان ۶۰ میلیارد تومان است اما با توجه به وضعیت خراسان جنوبی سهم ما ۹۹ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن این اعتبارات، اعتبار ما در حوزه آبخیزداری هشت برابر شده است، گفت: در مجموع در حوزه آبخیزداری استان ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبارات سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی یادآور شد: طی هفته دولت امسال ۲۱ پروژه منابع طبیعی با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه اقدام ملی مقابله با بیابانزایی سال ۹۹، برای کنترل شن‌های روان و مراتع بیابانی بین هفت استان کشور اعتباراتی توزیع شد که تاکنون خراسان جنوبی طبق ارزشیابی سازمان، رتبه نخست در اقدام به موقع و پیشرفت فیزیکی بیشتر از تعهد استان یعنی ۱۰۷ درصد را کسب کرده است و مازاد بر دیون ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات به ما داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه اعتبارات آبخیزداری بر حسب دستور استاندار و بر اساس شاخص های محرومیت‌زدایی قرار شده به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا اعتبارات بین تمام شهرستان‌ها توزیع شود.

نصرآبادی با بیان اینکه همه شهرستان‌ها از محل پروژه‌های آبخیزداری بهره‌مند خواهند شد، عنوان کرد: در حوزه بیابانزدایی ۲۵ هزار هکتار عملیات بیابان در حال اجرا است و در شهرستان‌های طبس، بشرویه، زیرکوه و نهبندان پروژه بیابانی بیشتری بر اساس کانون‌های فرسایش بادی خواهیم داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: اعتبار حوزه مقابله با بیابانزایی در سال گذشته ۴۱ میلیارد تومان در سطح ۲۱ هکتار بوده است، در سال گذشته این اعتبارات به ۹۹ میلیارد تومان رسیده و سال جاری اعتبار حوزه بیابان نیز به ۲ برابر خواهد رسید.

نصرآبادی گفت: در ایام هفته دولت ۲۱ پروژه شامل پروژه‌های آبخیزداری، مدیریت مراتع و  عملیات جنگل و کنترل چرای دام با ۳۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که ۱۳ هزار نفر و بیش از سه هزار و ۵۰۰ خانوار از محل افتتاح پروژه‌های هفته دولت بهره‌مند می شوند.

وی عنوان کرد: ۴۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب بیابان بود که ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دلیل اینکه بیشتر از تعهد کار کرده بودیم تامین و اضافه بر سازمان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: طرح ترسیب کربن اکنون در نهبندان در حال انجام است و همزمان طرح تعمیم ترسیب کربن حداقل ۲ میلیارد تومان برای همه شهرستان‌ها تخصیص یافته است.

نصرآبادی بیان کرد: به لحاظ مساحت با ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار عرصه بیابانی و بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار کانون فرسایش به عنوان دومین استان بیابانی و جزو پنج استان درگیر با پدیده گرد و غبار هستیم، همچنین شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان ما را تهدید می کند چراکه دو کویر لوت و مرکزی و از طرفی بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و از سویی خشکسالی‌ها شرایط را تشدید می‌کند.

وی گفت: در سال جاری ۱۵ فقره پرونده با یکهزار و ۴۰۰ کیلوگرم برداشت غیرمجاز از محصولات مرتع  داشته‌ایم و ۳۴ پرونده به مساحت ۸۱ هکتار خلع ید و برگشت داده شده  و در سال جاری در مجموع ۴۴ هکتار و ۳۹ پرونده خلع ید شده است.

 

 

 

 

 

هویج معجزه‌ای برای درمان کرونا نمی‌کند

هویج معجزه‌ای برای درمان کرونا نمی‌کند

ایسنا/خراسان جنوبی رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه میل کردن میوه‌ها و سبزی‌ها سهم مهمی در انرژی زایی و افزایش عملکرد ایمنی بدن دارد، گفت: باید دانست سبزی‌هایی چون هویج معجزه نمی‌کنند تا جلوی کرونا را بگیرند؛ تنها ممکن است از پیشرفت آن جلوگیری کرده و یا مانع تشدید آن شوند چراکه بدن را قوی می‌کنند.

سیده سمیه اصغری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سبزی، از گروه‌های مهم غذایی است که می‌تواند برای استحکام بخشی و افزایش سیستم ایمنی بدن موثر باشد.

وی افزود: هر سبیزی و میوه‌ای می‌تواند برای درمان بیماری‌هایی چون کرونا که به سیستم ایمنی بدن ضربه می‌زند، مفید باشد؛ هویج هم از جمله همان سبزی‌هاست که باید این روزها به دور از افراط مورد توجه قرار گیرد.

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه میل کردن میوه‌ها و سبزی‌ها سهم مهمی در انرژی زایی و افزایش عملکرد ایمنی بدن دارد، تصریح کرد: باید دانست سبزی‌هایی چون هویج معجزه نمی‌کنند تا جلوی کرونا را بگیرند؛ تنها ممکن است از پیشرفت آن جلوگیری کرده و یا مانع تشدید آن شوند چراکه بدن را قوی می‌کنند.

اصغری ادامه داد: هر سبزی و میوه‌ای که رنگ نارنجی و زرد دارد؛ به خاطر رنگدانه‌ای که در بطن آن وجود دارد،  دارای پیش ساز ویتامین A است که نقش آنتی اکسیدان در بدن ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این سبزی‌ها عمکلرد ریه‌ها را تقویت کرده و آن را قوی می‌کنند، تصریح کرد: رنگ زرد و نارنجی در سبزیجات به تقویت بدن کمک می‌کند و میل کردن این سبزیجات بسیار موثر خواهد بود، اما نباید به آن‌ها به عنوان معجزه نگریست.

ویتامین C را فراموش نکنید 

اصغری با بیان اینکه استفاده از منابع حاوی ویتامین C سیستم ایمنی را بسیار تقویت می‌کند، اظهار کرد: مصرف روزی سه تا چهار عدد میوه از مرکبات، فلفل سبز و جعفری برای پیشگیری از کرونا توصیه می‌شود؛ برخی بیماران کرونایی نمی‌توانند از مواد جامد استفاده کنند که در این افراد توصیه می‌شود از انواع پوره‌های سیب زمینی، هویج، تخم مرغ، شیر و کره به عنوان میان وعده نرم استفاده شود.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: آب میوه صنعتی، نوشابه و دلستر که حاوی مواد قندی بالا است، به هیچ عنوان استفاده نشود و مصرف چای به صورت کم رنگ با ترکیبات کشمش و خرما باشد و همچنین مصرف دمنوش‌ها به دلیل پیشگیری از تداخلات دارویی با نظر پزشک استفاده شود.

اصغری یادآور شد: نباید آنقدر به شایعات دامن زد که میوه و سبزی‌ها در دوران شیوع کرونا گران شوند؛ بلکه باید با مصرف هوشمندانه و خارج از افراطی‌گری به تقویت سیتم ایمنی بدن خود در این ایام کمک کرد.

در روزهای اخیر، با انتشار خبر مبنی بر مفید بودن هویج در درمان و یا پیشگیری از کرونا، قیمت این سبزی به یک باره صعودی شد.

 

 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی:
۲۳ پروژه راهداری خراسان جنوبی در هفته دولت به بهره برداری می رسد
جلال زاده از افتتاح ۲۳ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در هفته دولت خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « اسداله جلال زاده» امروز (۲ شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هفته دولت مهمترین مناسبت تقویمی دستگاه های اجرایی و زمان گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت بوده، لذا این اداره کل با افتتاح و شروع عملیات اجرایی ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال سهمی در گرامیداشت این هفته دارد.

 

وی افزود: قالب این پروژه ها شامل؛ عملیات تعریض، نوسازی و بهسازی راه روستایی، اجرای روشنایی، احداث راه روستایی، احداث پل، اصلاح شیب شیروانی، روکش آسفالت سرد و گرم و احداث قرنیز در راه های استان است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: افتتاح روکش اسلاری سیل محور سه راهی بشرویه _ دیهوک برای اولین بار در استان از جمله پروژه‌های قابل بهره‌برداری این هفته است.

 

وی یادآور شد: همچنین در این هفته افتتاح پروژه های، تعریض و بهسازی محور سربیشه_درح_ مرز ماهیرود، اصلاح شیب و شیروانی و آسفالت گرم محور نهبندان_ بیرجند و عملیات روکش آسفالت محورهای فرعی راه روستایی نهبندان به طول ۲۰ کیلومتر را شاهد خواهیم بود.

 

جلال زاده تصریح کرد: تعدادی پروژه در هفته دولت در شهرستان های خوسف، درمیان، بشرویه، سربیشه، فردوس، قاین، نهبندان، طبس و زیرکوه به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

 

حضور ورزشکار استان در مسابقات چهار گانه صربستان

ورزشکار خراسان جنوبی در مسابقات چهار گانه صربستان حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، جواد سلیمانی ورزشکار خراسان جنوبی به همراه ۵ ورزشکار دیگر در قالب تیم حضور ورزشکار استان در مسابقات چهار گانه صربستاننیرو‌های مسلح ایران در آیتم‌های تیراندازی در دو بخش عملیاتی و سه وضعیت، گشت خودرویی و دومیدانی با ۵۶ مانع از ۸ شهریور به مصاف حریفان خود می‌روند.

این مسابقات با حضور ۳۰ کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدال برنز مسابقات مچ اندازی آسیا، از آن نماینده خراسان جنوبی

آرزو حسینی ورزشکار خراسان جنوبی، مدال برنز مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری صداو  سیما مرکز خراسان جنوبی، رقابت‌های مچ اندازی قهرمانی آسیا در قزاقستان در بخش دست چپ رده سنی مدال برنز مسابقات مچ اندازی آسیا از آن نماینده خراسان جنوبیبزرگسالان برگزار شد و نمایندگان کشورمان صاحب سه عنوان نایب قهرمانی و پنج عنوان سومی در دو بخش مردان و بانوان شدند.

در این رقابت‌ها، در وزن ۶۰ کیلوگرم بانوان، آرزو حسینی نماینده خراسان جنوبی به مقام سوم و مدال برنز دست یافت و عضویت تیم ملی را کسب کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تخت‌های آی سی یو در خراسان جنوبی ۵۰ درصد افزایش یافت

بیرجند – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت تجهیز بخش مراقبت‌های ویژه در این مدت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی ۵۰ درصد افزایش یافته است.

محمد دهقانی فیروزآبادی روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت آغاز هفته دولت و روز پزشک که همراه با تجلیل از فعالان حوزه بهداشت و درمان استان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، افزود: ۱۸ ماه را در بحران کرونا گذراندیم و این روزهای سخت در حالی گذشت که کادر درمان در پیک پنجم هم هیچ جایگزینی برای استراحت نداشت.

وی گفت: امیدوارم جبران سختی‌های روحی و روانی دست‌اندرکاران حوزه درمان را خداوند عطا کند اما در این بین نمی‌توان از پشتیبانی‌های استانی و ملی برای عبور از پیک‌های مختلف چشم‌پوشی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: در کنار این سختی‌ها کارهای بزرگی انجام شد و در حوزه نیروی انسانی در آزمون سال گذشته حدود ۶۰۰ مجوز استخدامی به دانشگاه علوم پزشکی تخصیص داده شد که بخش قابل توجهی از کادر بهداشت و درمان هستند و به‌تدریج به جمع ما اضافه می‌شوند.

وی گفت: با ورود نیروهای جدید بخشی از مشکلات استان رفع می‌شود ولی همچنان در حوزه نیروی انسانی کمبود داریم که امیدواریم با نگاه ویژه دولت سیزدهم حوزه سلامت بیش از پیش کمک شود.

دهقانی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز در این مدت تعداد قابل توجهی تجهیزات بیمارستانی را دریافت کردیم که بخش عمده آن رایگان بوده است.

وی اظهار داشت: با تامین تجهیزات مورد نیاز و زیرساخت‌های مناسبی که در استان وجود داشت، طی پنج خیز کرونا هیچ زمانی کمبود تخت بیمارستانی نداشتیم در حالی که برخی استان‌ها با این مشکل مواجه بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تامین دستگاه‌هایی مانند اکسیژن‌ساز و ونتیلاتور با توجه به نیاز بیماران کرونایی تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت خدمات درمانی داشته که نتایج آن امروز محسوس است.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی در این مدت برای تامین واکسن کرونا در استان صورت گرفت افزود: میانگین کشوری پوشش نوبت اول واکسیناسیون ۲۷.۸ درصد و نوبت دوم ۱۰.۱ درصد است که این میزان در استان خراسان جنوبی نوبت اول ۳۳.۵ درصد و نوبت دوم ۱۲.۹ درصد بوده و خوشبختانه از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

دهقانی با گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت و روز پزشک گفت: از زحمات و تلاش‌های همکارانم در حوزه بهداشت و درمان و کسانی که طی ۱۸ ماه شیوع کرونا با تلاش شبانه‌روزی و ایثار خدمت کردند تا از آسیب‌های ناشی از این بیماری بکاهند و بیماران درمان شوند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

همزمان با نخستین روز هفته دولت و به مناسبت روز پزشک با حضور استاندار خراسان جنوبی از جامعه پزشکی و فعالان حوزه بهداشت و درمان استان تقدیر شد.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم با اهدای لوح تقدیر به رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از خدمات فعالان حوزه بهداشت و درمان استان به ویژه در دوران شیوع کرونا قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*