گفته می شود

 

گفته می شود جمع حقوق و مزایا مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در تیرماه به غیر از فیش تجمیعی تیرماه وی، بیش از ۷۰ میلیون تومان بوده و طبق توضیحات مدیر مالی این شرکت، پرداخت این حقوق براساس قانون بوده است.

 

 

گفته می شود طالبان پس از ورود به کابل، تمام محافظان دولتی عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان را خلع سلاح کرده‌اند اما به عبدالله اطمینان داده‌اند که جانش در خطر نیست و جنگجویان طالبان در بیرون از خانه‌اش در محله کارته پروان مراقب جان او هستند.

هفته گذشته نیز نیویورک تایمز به نقل از منابع افغان گزارش داده بود که پس از آن که نیروهای طالبان محافظین حامد کرزای را خلع سلاح کردند، او به خانه عبدالله عبدالله پناه برد.

 

 

گفته می شود سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفته در پی افزایش درگیری ها و تنش در فرودگاه کابل، مالک شرکت هواپیمایی‌ِ خصوصی کام ایر افغانستان، خواستار انتقال تعدادی از هواپیماهای این شرکت به فرودگاه های ایران شد.جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای تعاملات بین المللی با کشورهای همسایه، مجوز فرود پروازهای مذکور را صادر کرده است. این پرواز ها فاقد مسافر هستند

 

 

 

 

گفته می شود یک تحقیق جدید نشان می دهد که کشورهای آسیایی بیشترین دارنده ارزهای مجازی در دنیا هستند به طوری که کشور هند در ماه ژوئن بیش از ۱۵ میلیون استفاده کننده ارز مجازی در این کشور داشت.در یک نظر سنجی ۳۰ درصد مردم این کشور گفته اند که ارز مجازی نگه داری می کنند.در بین کشورهای آسیایی ویتنام بیشترین دارنده ارز مجازی است که ۴۰ درصد مردم این کشور ارز مجازی نگهداری یا استفاده می کنند.پس از آن کشور هند و کشورهای اندونزی، مالزی و فیلیپین در جایگاه های بعدی قرار دارند

 

 

 

گفته می شود پس از آنکه یکی از مقامات وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد شرکت تاکدا ١٠ روز پیش از آلوده بودن ویال های واکسن مدرنا مطلع شده، رسانه های ژاپن این شرکت را به دلیل تاخیر در گزارش دادن موضوع مورد انتقاد قرار دادند.تاکدا اعلام کرده است که علت تأخیر این بود که شرکت برای جمع آوری اطلاعات درباره اینکه واکسن ها در کدام مناطق کشور توزیع شده اند، به زمان نیاز داشت.

 

 

 

 

گفته می شود طالبان پس از به دست گرفتن قدرت برای اداره کشور افغانستان تنها ۱.۶ میلیارد دلار بودجه دارند چراکه بانک‌ها و مؤسسات بین‌المللی کمک‌های خود را قطع کرده‌اند.

در دو دهه اخیر حدود ۸۰ درصد بودجه افغانستان توسط آمریکا و سازمان‌های بین‌المللی فراهم می‌شد و حالا این پول‌ها بلوکه شده‌اند.

هفته گذشته صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد دسترسی افغانستان به منابع مالی آن را مسدود کرده است که این شامل ۳۷۰ میلیون دلاری می‌شود که قرار بود در اواخر این ماه به دست دولت افغانستان برسد.

 

 

 

گفته می شود واکنش رییس کانون وکلای دادگستری مرکز به حادثه زندان اوین گفت: نکته‌ای که می‌تواند در جلوگیری از این قبیل رفتارهای مجرمانه موثر باشد در کنار بازدیدهای مستمر دادستان های عمومی از بازداشتگاه‌ها و زندانها، اعتماد به نهاد های مردم نهاد به ویژه کانون های وکلای دادگستری و اجازه به آن‌ها جهت بازدید دوره ای از زندان‌ها و ارائه گزارش بیطرفانه به مقامات مسئول در قوه محترم قضاییه و مردم است.

 

 

 

گفته می شود وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت سیزدهم به شوخی خطاب به مونسان گفته من در چند سال اخیر در کرخه کار می کردم اینجا راین هست‌.

 

 

 

 

گفته می شود چهار تن از وزیران کابینه سیزدهم متولد استان تهران هستند و بعد از آن استان های فارس، همدان و اصفهان سهم بیشتری از کابینه گرفته اند.۱۸ تن از وزیران پیشنهادی کابینه سیدابراهیم رئیسی توانستند رای اعتماد نمایندگان مجلس یازدهم را کسب کنند. میانگین سنی آنها ۵۳ سال است که ۵ سال از دولت پیشین جوانتر شده است.مسن ترین وزرای کابینه سیزدهم احمد وحیدی، وزیر کشور و بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۶۳ سال هستند؛ و جوان ترین عضو کابینه هم حجت عبدالملکی (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) است.

 

 

 

 

 

گفته می شود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با کناره‌گیری پرویز فتاح از عضویت در هیئت امنای کمیته امداد حضرت امام (ره) موافقت فرمودند. “گفتنی است؛ پرویز فتاح هم‌اکنون با حکم رهبر معظم انقلاب، ریاست بیناد مستضعفان انقلاب اسلامی را به عهده دارد.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*