گفته می شود

 

 

گفته می شود

آمار مرگ‌ومیر کرونا هفت برابر آمار رسمی است!

این آماری که ارائه می‌شود آمار رسمی است، اما با برآورد‌هایی که وجود دارد، طبق آنچه خود دکتر حریرچی گفته است آمار فوت را باید دو و نیم تا سه برابر کرد. اما من می‌گویم شما می‌توانید آمار فوتی‌ها را تا هفت برابر کنید!

روزنامه جوان، نزدیک‌ به سپاه پاسداران به‌ نقل یک متخصص اپیدمولوژی گزارش داده آمار جان‌ باختگان کرونا در ایران «هفت برابر آمار رسمی صد هزار نفری اعلام‌شده»، یعنی حدود ۷۰۰ هزار نفر است.این روزنامه از قول کوروش هلاکویی نائینی، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه تهران، نوشت: طبق آنچه ایرج حریرچی، [معاون کل وزارت‌بهداشت]گفته آمار فوتی‌ها را باید دو و نیم تا سه برابر کرد، اما من می‌گویم شما می‌توانید آمار فوتی‌ها را تا هفت برابر کنید. در شهریور ماه سال گذشته ما برآورد ۳۵۰ هزار مرگ را داشتیم.»

 

گفته می شود با مسلط شدن طالبان بر افغانستان شایعاتی مبنی بر آزاد شدن حق‌آبه رود هیرمند در فضای مجازی دهان به دهان می‌چرخد اما اهالی سیستان و بلوچستان این شایعه را رد می‌کنند و می‌گویند هیچ آبی سمت این سد به سمت مزارع سیستان و بلوچستان و زابل روانه نشده است.ملازهی، کارشناس مسائل افغانستان: این خبر تنها یک شایعه بود و تاکنون چنین اتفاق پیش نیامده است. ممکن است دلیل این اتفاق، باران‌ها و سیلاب‌هایی باشد که اخیرا در آن منطقه رخ داده و آنها بند کجکی را باز کرده‌اند تا بخشی از آبی که پشت سد کمال‌خان جمع شده، رها شود و اضافه این آب به سمت ایران آمده است.

 

 

گفته می شود یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر رایزنی های روز آخر بررسی صلاحیت وزرای در رای نمایندگان گفت: احتمال دارد دو یا سه وزیر از مجلس رأی اعتماد نگیرند.

 

 

گفته می شود غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای اطلاع‌رسانی دولت، با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها در روزهای اخیر با بیان اینکه عموم کارشناسان معتقدند که این افزایش قیمت‌ها صرفا ناشی از عوامل روانی است، گفت: مدیران بخش‌های مختلف از جمله در بخش اطلاع‌رسانی باید نسبت به صیانت از حقوق مردم احساس تکلیف کرده و اجازه ندهند انتشار اخبار منفی و تبلیغات روانی دشمنان باعث افزایش قیمت کالاها و خدمات و متضرر شدن مردم شود

 

 

گفته می شود رئیس کمیسیون قضایی مجلس در واکنش به انتشار از برخورد نامناسب با محکومان زندان اوین گفته در صورتی که در بروز این اتفاق، قصور یا تقصیری متوجه رئیس سازمان زندان ها باشد، با توجه زیر سوال رفتن شان نظام مقدس جمهوری اسلامی حتما ایشان باید پاسخگو باشد.

 

 

گفته می شود رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفته متأسفانه شاهد آشفتگی در قیمت کالاهای اساسی هستیم و وزرای روحانی که هنوز مسئولیت دارند، نباید از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کنند

 

 

 

گفته می شود خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در توییتی مدعی شده «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نامه‌ هفته گذشته خود به ایران خواستار دسترسی به سایت‌های ایران در این هفته برای به روز رسانی کارت‌های حافظه (دوربین‌ها) و امثال آن به منظور اطمینان از تداوم عملکرد تجهیزات نظارتی (این نهاد) شده است.» او در ادامه نوشت ایران هنوز پاسخ نامه آژانس اتمی را نداده است. رویترز اخیراً مدعی شد که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران را رویت کرده و در این گزارش آمده که ایران غنی‌سازی ۶۰ درصد خود را افزایش داده است.آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از آن نیز در گزارشی که رویترز مدعی رویت آن بود، ادعا کرد ایران اقدام به تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد کرده است.

 

 

گفته می شود

۵۹ درصد افراد در ایران نسبت به آینده ناامیدند

یک روانشناس اجتماعی درباره عوامل استرس زا در شرایط پاندمی کرونا و تاثیر آن بر زندگی فردی و اجتماعی افراد اظهار داشت: اگر می‌خواهیم خودمان را با دنیا تطبیق بدهیم باید به این سمت برویم و ببینیم مردم دنیا توجهشان را بیشتر به زندگی خودشان متمرکز کرده‌اند یا به محیط بیرون که متوجه می شویم قطعاً توجه به زندگی خودشان بیشتر است. برای همین کیفیت زندگی آنها بالاتر و آرامششان بیشتر است ولی ما درگیر با موضوعات پیرامونی هستیم و از موقعیت‌های بهینه و شایسته‌ای که می‌تواند برای ما پیش بیاید به راحتی عبور می‌کنیم چون هیجان زده‌ایم و به راحتی تحت تأثیر قرار می‌گیریم.

 

 

گفته می شود سخنگوی گروه طالبان خبر ممنوعیتِ انتقال دلار آمریکا و آثار باستانی به خارج از این کشور را اعلام کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*