پس از ۷ سال/ بازگشایی قفل پایانه گمرک مرزی یزدان

گمرک مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه پس از ۷ سال تعطیلی، بازگشایی شد.

گمرک پایانه مرزی یزدان پس از ۷ سال تعطیلی با حضور  آقای ملانوری استانداربازگشایی بازارچه مرزی یزدان، آقای اسحاقی نماینده مردم شهرستانهای قائنات و زیرکوه  و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بازگشایی شد.

استاندار در بازدید از این پایانه مرزی گفت: مدت زیادی است که با توجه به درخواست  اهالی  مناطق مرزی استان و هم بدلیل استفاده حداکثری از ظرفیت مرز که یکی از محورهای توسعه و پیشرفت مناطق استان  است ، در تلاش بودیم تا بازارچه های مرزی استان را درکنار پایانه مرزی ماهیرود، فعال کنیم .

آقای ملانوری افزود: امروز شاهد این هستیم که با پیگیری های صورت گرفته در کنار فعالیت پایانه ماهیرود، فعالیت تجاری در پایانه مرزی یزدان انجام می شود و بازارچه های دوکوهانه و گلورده نیز با مصوبات خوبی که داشتیم بازگشایی و فعالیت های مرزی انجام خواهد شد.

وی گفت: گفتگو ها و جلساتی هم  بین تجار ایران و افغانستان انجام شده و درخواست های زیادی برای فعالیت اقتصادی وجود دارد که با فراهم شدن زیرساخت ها از امروز شاهد بازگشایی و فعالیت پایانه مرزی یزدان هستیم و در کنار آن میل مرزی ۷۳ و دوکوهانه بازگشایی خواهد شد و هم استان و هم اهالی شهرستانهای مرزی استان و کشور افغانستان از این فعالیت ها بهره مند شوند .

نماینده مردم شهرستانهای قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: دستگاه های مرتبط ،در خصوص تثبیت پایانه گمرکی یزدان،  اقدامات لازم را انجام دهند .

آقای اسحاقی افزود: امروز شاهد این هستیم که با حمایت استاندار در سال مانع زدایی ، این مانع بزرگ از سر راه گمرک یزدان برداشته شد و در مرحله نخست خرده فروشی در پایانه مرزی یزدان اجرایی شد و در ادامه مبادلات تجاری افزایش می یاید.

وی گفت: آن چیزی که برای مردم مهم است این است که دستگاه های مرتبط و شخص رییس جمهور در خصوص تثبیت پایانه گمرک یزدان اقدامات لازم را انجام دهند .

نماینده مردم شهرستانهای قائنات و زیرکوه تاکید کرد وجود پایانه گمرک یزدان می تواند در تثبیت امنیت و اقتصاد پویا و پایدار در کشور نقش بسزایی داشته باشد.

بازگشایی گمرک  یزدان  خوشحالی  تجار ایران و افغانستان به ویژه مردم روستای کلاته نظر افغانستان را در پی داشت.

تجار افغانی و خرده فروشان وارد  بازار شدند  و معاملات تجاری از سر گرفته شد.

استاندار همچنین امروز از بازارچه مرزی میل ۷۳(گلورده) در شهرستان درمیان بازدید کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*