واکسنی که در برابر همه نوع ویروس محافظت ایجاد می‌کند

واکسنی که در برابر همه نوع ویروس محافظت ایجاد می‌کند

 محققان دانشکده پزشکی استنفورد دریافتند که برخی افزودنی‌ها می‌توانند واکسن‌ها را برای محافظت از بدن در برابر طیف وسیعی از ویروس‌ها تقویت کنند.

به نقل از استنفورد دیلی، نتایج این تحقیق، بینش جدیدی در مورد تاثیرات واکسن بر سیستم ایمنی و روش‌های مقابله با بیماری‌های مسری و همه‌گیری‌های آینده ارائه می‌دهد.

گروهی متشکل از ۲۳ محقق به این نتیجه رسیدند که افزودن مواد کمکی – ماده‌ای که می‌تواند پاسخ ایمنی بدن را افزایش دهد – باعث می‌شود برخی واکسن‌ها ژن‌های ضدویروسی بیشتری را فعال کنند.

فلورین ویمرز، محقق ارشد موسسه ایمنی، پیوند و عفونت اظهار کرد: هنگامی که یک بیمار چنین واکسنی دریافت می‌کند تا ماه‌ها بعد در برابر انواع ویروس‌ها محافظت می‌شود.

ویمرز گفت: «این روش می‌تواند گروه جدیدی از واکسن‌ها را ایجاد کند.»

به گفته ویمرز، نتیجه این تحقیق می‌تواند راه‌حل‌هایی برای بحران‌های بهداشتی مشابه با آغاز همه‌گیری کووید ایجاد کند. در اوایل سال ۲۰۲۰، دانشمندان روش‌های موثری برای مهار شیوع ویروس و اطلاعات زیادی در مورد آن نداشتند.

تامیکو کاتسوموتو، استادیار بالینی روماتولوژی و ایمونولوژی که با این مطالعه همکاری نداشته است نیز گفت: یک محرک واکسن که در برابر ویروس‌های غیر مرتبط محافظت ایجاد کند می‌تواند بر بسیاری از جنبه های ایمونولوژی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: کشف اخیر، امکانات هیجان‌انگیزی در تلاش‌های توسعه واکسن در آینده فراهم می‌کند و پیامدهای مهمی با توجه به همه‌گیری فعلی جهانی کووید-۱۹ در بر دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*