حوادث/قتل زن همسایه به خاطر هیچ

مدرک جعلی برای استخدام در شرکت خصوصی

مرد جوان که برای استخدام در یک شرکت خصوصی مدارک تحصیلی جعلی ارائه کرده بود تصور نمی‌کرد خیلی زود دستش رو شود.
به‌گزارش «ایران»، چندی قبل پرونده‌ای از سوی دادیاری دادسرای ناحیه ۷ تهران به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی رسید که شاکی پرونده یکی از دانشگاه‌های کشور بود. در این شکایت آمده بود که مردی به‌نام محسن با ارائه مدرک کارشناسی جعلی آن دانشگاه به یک شرکت خصوصی سوء استفاده کرده است.
کارآگاهان در گام اول هویت کامل متهم را شناسایی کردند اما با توجه به اینکه تمامی آدرس‌های اعلامی متهم کذب بوده و آدرس دقیقی از وی در دسترس نبود کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم آدرس محسن واقع در خیابان سهروردی را شناسایی کردند.
سرهنگ کارآگاه «قاسم دستخال» رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با بیان این خبر گفت: در ادامه پس از اخذ دستور قضایی برای دستگیری متهم کارآگاهان به آدرس وی رفته و پس از انجام تعقیب و مراقبت چند ساعته موفق به دستگیری محسن شدند. متهم برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل اما منکر هرگونه جعل مدرک شد که در نهایت پس ازروبه روشدن با مدارک مستند به جرم جعل مدرک دانشگاهی اعتراف کرد و بیان داشت که مدارک جعلی را از شخصی به‌نام امید دریافت کرده است.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با اعتراف محسن پرونده به دادسرا ارسال شد و متهم با قرار صادره برای تکمیل تحقیقات و دستگیری همدستش در اختیار این یگان قرار گرفت که با شناسایی هویت همدست متواری، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان می‌باشد.

 

قتل زن همسایه به خاطر هیچ

پسر شیشه‌ای که به خاطر توهم ناشی از مصرف مواد مخدر تصمیم به سرقت طلاهای زن همسایه گرفته بود به‌جای سرقت مرتکب قتل شد.
به‌گزارش «ایران»، شامگاه ۸ مرداد سال گذشته مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از مرگ مادرش خبر داد. او گفت: مادر سالخورده‌ام به تنهایی در خانه‌اش واقع در یکی از محلات مجیدیه زندگی می‌کرد، امروز هر چه با او تماس گرفتم جواب نداد و نگران شدم. به خانه‌اش رفتم و با کلیدی که داشتم وارد شدم اما ناگهان جسد مادرم را داخل پذیرایی دیدم.
به دنبال تماس مرد جوان، موضوع از سوی مأموران کلانتری ۱۹۰ مجیدیه به بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت اعلام شد.
فرضیه سرقت
با حضور تیم جنایی در طبقه دوم ساختمان محل جنایت آنها با جسد زن سالخورده در حالی مواجه شدند که روسری اش دور گردن او پیچیده شده بود و آثار کبودی دور گردنش دیده می‌شد. خانه بهم ریخته بود اما تحقیقات نشان می‌داد عامل قتل به زور وارد خانه نشده است و با اینکه النگوهای او در دستش بود اما احتمال قتل به‌خاطر سرقت از سوی تیم جنایی مطرح شد.تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه چند ماه بعد تیم جنایی به پسر همسایه طبقه چهارم مشکوک شد. پسر ۳۶ ساله‌ای که اعتیاد به شیشه داشت و احتمال می‌رفت در این ماجرا نقش داشته باشد.
اظهارات متناقض
پسر جوان به‌نام پدرام در بازجویی‌ها مدعی شد: سه سالی است که به همراه مادر و برادرم ساکن این خانه شده‌ایم کارم نصب کولر است و روز حادثه هم من در منطقه فشم در حال کار بودم.
اما اظهارات متناقض پسر جوان و اعتیاد او به شیشه، احتمال اینکه او در این جنایت نقش دارد را پررنگ‌تر کرد. بدین ترتیب به دستور بازپرس محمد حسین زارعی پسر جوان بازداشت و در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد. اما متهم همچنان منکر جنایت بود تا اینکه ظهر دوشنبه گذشته پدرام راز قتلی را که ۱۱ ماه قبل مرتکب شده بود فاش کرد.
به دنبال اعترافات متهم جوان، به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*