حوادث/ اخاذی سریالی زوج تبهکار از زن مسافر

حرکت سلبریتی‌ها برخلاف روندهای جمعیتی/ علاقه به خانواده پرجمعیت

آمارها نشان از زوال جمعیتی آمریکا دارند اما بسیاری از خانواده‌های معمولی و سلبریتی‌های این کشور برخلاف این جریان در حرکت هستند.

به گزارش مهر براساس آمار اعلامی مؤسسه «استاتیستا» تا انتهای سال ۲۰۱۹ متوسط تعداد بچه در خانواده‌های آمریکایی ۱.۹۳ بود اما خانواده‌های زیادی در سرتاسر کشور وجود دارند که خود را محدود به متوسط کشوری نکرده‌اند. تعداد زیادی سلبریتی هم در میان آن‌ها هست.

این ۱۵ سلبریتی که در این مطلب لیست کرده‌ایم، همگی حداقل پنج بچه در خانواده خود دارند. برخی از آن‌ها تمام پنج بچه را از همسرشان دارند و برخی دیگر با قبول فرزندخواندگی، یک خانواده مرکب از رنگ‌ها و نژادهای مختلف تشکیل داده‌اند. در ادامه، نام این ۱۵ سلبریتی و برخی جزئیات خانوادگی آن‌ها ذکر شده است.

کریس جنر مادرسالار یکی از معروف‌ترین خانواده‌های آمریکاست؛ با شش فرزند و ۱۰ نوه!

کریس جنر ۶ فرزند دارد که حاصل ۲ ازدواج او هستند: کورتنی، کیم، کلویی و راب از اولین ازدواجش با رابرت کارداشیان و سپس دو دختر با نام‌های کندال و کایلی از ازدواجش با کیتلین جنر.

او سال ۲۰۱۹ در مصاحبه با یکی از نشریات آمریکا گفته بود: از زمانی‌که یک دختربچه بودم همیشه می‌خواستم یک خانواده بزرگ و پرجمعیت داشته باشم. وقتی دبیرستانی بودم عادت داشتم بنشینم و با خودم در مورد تعداد بچه‌هایی که می‌خواهم، فکر کنم. همیشه با خودم می‌گفتم شش فرزند و روی عدد شش تأکید داشتم. حالا، وقتی به خانواده‌ام نگاه می‌کنم و زمانی‌که شب‌های کریسمس دور درخت می‌نشینیم و شکلات داغ می‌نوشیم، از داشتن این خانواده بزرگ و خوشحال بسیار هیجان‌زده می‌شوم.

جیمز فن‌در بیک و همسرش کیمبرلی پنج فرزند دارند

جیمز بیک که پس از اکران درام «نهر داوسون» شهرت زیادی کسب کرد، از همسرش کیمبرلی پنج فرزند دارد: اولیویا ۱۰ ساله، جاشوا ۹ ساله، آن ابل ۷ ساله، امیلیا ۵ ساله و گوندولین ۴ ساله.

جیمز در اکتبر ۲۰۱۹ گفته بود: ما عاشق وقت‌گذرانی با بچه‌هایمان هستیم. می‌دانم روزی خواهد رسید که من پنکیک درست می‌کنم اما دیگر کسی از شلوار من آویزان نیست یا دیگر کسی ۲۰ بار از من نمی‌پرسد که قرار است برویم. صادقانه بگویم، از آن روز وحشت دارم.

برد پیت و آنجلینا جولی شش فرزند با هم دارند؛ در یک خانواده چند نژادی

خانواده آن‌ها متشکل از فرزندان خودشان و کودکانی است که به فرزندخواندگی قبول کرده‌اند. جولی وقتی ۲ کودک را به فرزندخواندگی قبول کرد، تنها بود و همسر نداشت. یکی از آن‌ها یعنی مدوکس الان ۱۹ ساله است و دیگری یعنی زاهارا ۱۶ سال دارد. البته وقتی جولی و پیت با هم ازدواج کردند، پیت پدرخواندگی آن‌ها را هم پذیرفت. آن‌ها پس از ازدواج، یک کودک دیگر را هم با نام پکس به فرزندخواندگی قبول کردند که حالا ۱۷ ساله است. همان‌طور که گفتیم، جولی و پیت سه فرزند بیولوژیک هم دارند: شیلو ۱۴ ساله و دوقلوهای ۱۲ ساله‌شان ناکس و ویوین.

جولی یک‌بار در مورد بزرگ‌شدن بچه‌هایش گفته بود: وقتی بچه‌هایتان کوچک هستند بیشتر احساس مادر بودن می‌کند. نوجوان که می‌شوند، وقتی نگاهشان می‌کنید یاد دوران نوجوانی خودتان می‌افتد. می‌بینید که با دوستانشان این‌ور و آن‌ور می‌روند و از خودتان می‌پرسید چرا شما نمی‌توانید این کارها را بکنید. من الان در این دوران بامزه هستم و دارم دوباره خودم را از نو کشف می‌کنم.

مدونا با ۶ بچه یک خانواده چندنژادی دارد

اولین بچه مدونا، دخترش لوردس، سال ۱۹۹۶ به‌دنیا آمد و حالا ۲۵ ساله است. لوردس حاصل ازدواج مدونا با شوهر سابقش کارلوس لئون بود.

فرزند بعدی او، پسرش روکو، سال ۲۰۰۰ به‌دنیا آمد یعنی وقتی مدونا با گای ریچی ازدواج کرده بود. روکو امسال بیست و یک ساله می‌شود. ریچی و مدونا وقتی با هم بودند سرپرستی یک کودک از مالاوی را به‌عهده گرفتند. اسمش دیوید باندا بود و حالا ۱۵ ساله است.

مدونا وقتی از گای ریچی جدا شد سرپرستی یک دختربچه به‌نام مرسی را قبول کرد و پس از آن استلا و ایستر که دو قلو هستند را به فرزندخواندگی پذیرفت.

ادی مورفی ۱۰ بچه دارد! از ۲ ساله تا ۳۲ ساله

اولین بچه این کمدین افسانه‌ای حاصل ازدواجش با پائولت مک‌نیلی بود که سال ۱۹۸۹ به‌دنیا آمد. پسر دومش، کریستین، سال ۱۹۹۰ متولد شد. پس از آن هشت بچه دیگر هم به‌دنیا آمدند: بریا ۳۰ ساله، مایلز ۲۸ ساله، شاین ۲۷ ساله، زولا ۲۱ ساله، بلا ۱۹ ساله، انجل ۱۳ ساله، ایزی ۴ ساله و آخری هم مکس که حالا ۲ ساله است.

توری اسپلینگ و دین مک‌درموت پنج بچه دارند و مک‌درموت یک بچه هم از ازدواج قبلی‌اش دارد

مک‌درموت یک پسر به‌نام جک دارد که سال ۱۹۹۸ به‌دنیا آمد و توری اسپلینگ نامادری اوست. توری و دین با هم پنج بچه دیگه هم دارند: لیام ۱۴ ساله، استلا ۱۲ ساله، هاتی ۹ ساله، فین ۸ ساله و بی و ۴ ساله.

در سال ۲۰۱۸ و همزمان با روز مادر، اسپلینگ یک پست اینستاگرامی منتشر کرد و همه فهمیدند دوباره بچه‌دار شده است. او در اینستاگرامش نوشت: بی و، ما فکر می‌کردیم دیگر بساط بچه‌داری را جمع کرده‌ایم. فکر می‌کردیم خانواده‌مان دیگر تکمیل است. اما تو همه ما را غافلگیر کردی و دقیقاً زمانی به زندگی ما پا گذاشتی که تک‌تکمان احتیاج به یک امید جدید داشتیم. تو همان امید جدید هستی؛ آن نور خورشید زندگی که به خانواده ما پا گذاشت و اگرچه کوچک بود، اما اثری بزرگ و پرمعنا داشت.

جاستین چمبر و همسرش کیشا، پنج بچه دارند؛ چهار دختر و یک پسر

ستاره فیلم «آناتومی خاکستری» و همسرش از سال ۱۹۹۳ که ازدواج کردند تا الان با یکدیگر بوده‌اند. آنها پنج فرزند دارند: ایزابلای ۲۶ ساله، دوقلوهایشان مایا و کایلا که حالا ۲۳ ساله‌اند، ای‌وای ۲۲ ساله و جکسون که ۱۸ سال سن دارد.

کوین کاستنر در سال ۲۰۱۰ برای هفتمین بار پدر شد

لیست خانواده پرجمعیت کوین کاستنر از این قرار است: جو ۳۳ ساله است، لیلی ۳۴، آنی ۳۷، فرزند چهارمش لیام سال ۱۹۹۶ به‌دنیا آمد و حالا ۲۵ ساله است، کایدن ۱۴ ساله، هایس ۱۲ ساله و گریس ۱۰ سال سن دارد.

گوردون رمزی و همسرش تانا پنج بچه دارند که کوچک‌ترینشان سال ۲۰۱۹ به‌دنیا آمد

زمانی‌که کوچک‌ترین عضو خانواده رمزی یعنی اسکار در سال ۲۰۱۹ متولد شد، چهار بچه دیگر یعنی مگان، جک، هالی و ماتیلدا به‌ترتیب ۲۲، ۲۰ و ۱۷ سال سن داشتند. جک و هالی دوقلو هستند.

الک بالدوین همین پارسال برای ششمین بار دوباره پدر شد

همسر الک بالدوین یعنی هیلاریا سال پیش پنجمین فرزندش را به‌دنیا آورد. چهار فرزند بزرگ‌تر آن‌ها کارمن ۷ ساله، رافائل ۵ ساله، لئوناردو ۴ ساله و رومئوی ۳ ساله هستند. بالدوین از ازدواج قبلی‌اش با کیم باسینگر یک دختر به‌نام ایرلند دارد که اکنون ۲۵ ساله است.

خبر بارداری هیلاریا سال ۲۰۱۹ منتشر شد، زمانی‌که در مورد حادثه غم‌انگیز سقط جنینش صحبت کرد. هیلاریتا به یکی از رسانه‌ها گفت: قطعاً روزهای خیلی بدی در زندگی وجود دارد، اما همزمان، الان که در حال تجربه کردن روزهایی به این سختی هستیم، حداقل خوشحالیم که کنار یکدیگریم و جمعمان جمع است. حالا که به‌خاطر کرونا همه تنها هستند، بچه‌هایم می‌توانند به اتاق بروند و حسابی با هم بازی کنند. من از این بابت بسیار خوشحالم. داستان زندگی‌تان هرچیز که باشد، یک عده طرفدار دارد و یک عده منتقد؛ نقاط مثبت دارد و نقاط منفی؛ ولی من به‌خاطر زندگی‌ام بسیار خوشحالم.

مایک جگر هشت بچه دارد، پنج نوه و یک نبیره!

کوچک‌ترین فرزند جگر یعنی دِورا تنها دو سال از نبیره جگر بزرگ‌تر است! لیست شلوغ‌پلوغ فرزندان جگر از بزرگ به کوچک از این قرار است: کاریس ۵۰ ساله، جید ۴۹ ساله، الیزابت ۳۷ ساله، جیمز ۳۵ ساله، بیانکا ۲۹ ساله، گابریل ۲۳ ساله، لوکاس ۲۱ ساله و پس از یک وقفه طولانی، دِورا ۴ ساله.

ایلان ماسک همین اخیراً به هفتمین فرزند خوش‌آمد گفت

اولین فرزند ایلان ماسک با نام ناتان متأسفانه وقتی فقط دو ماه سن داشت به‌دلیل سندروم مرگ ناگهانی نوزاد از دنیا رفت. پس از آن ایلان شش‌بار دیگر پدر شد. فرزندانش از این قرارند: گریفین، اگزویر، دمیان، سکسون، کای و آخرین فرزندش هم سال ۲۰۲۰ به‌دنیا آمد که حسابی سر اسمش جنجال شد. خودمان هم هنوز نمی‌دانیم چطور باید این اسم را بیان کرد: X Æ A-۱۲. البته ایلان ماسک یک‌بار در سی‌ان‌ان توضیحاتی در مورد اسم پسرش داد، اما فقط مشخص کرد که معنی هرکدام از این حرف‌ها چیست و نگفت مجموعشان چطور تلفظ می‌شود. بگذریم ….

کلینت ایستوود هشت بار پدر شده

این اسطوره بازیگری هشت فرزند دارد: لاوری ۶۷ ساله، کیمبر ۵۶ ساله، کایل ۵۲ ساله، آلیسون ۴۸ ساله، اسکات ۳۵ ساله، کاترین ۳۲ ساله، فرانچسکا ۲۷ ساله و مورگان ۲۴ ساله.

میا فارو ۱۴ بچه دارد؛ هم بیولوژیک و هم فرزندخوانده

میا فارو چهار بار خودش مادر شده و پس از آن سرپرستی ۱۰ بچه دیگر را به‌عهد گرفته است. چهار فرزند بیولوژیک فارو این‌ها هستند: متیو، ساشا، فلچر و رونان. این هم لیست ۱۰ کودکی که به فرزندخواندگی پذیرفته است: سون-یی، لارک، سامر، پروین، موسی، تام، دایلان، فرانکی، تادئوس، عیسایا و کوئنسی. متأسفانه تا کنون سه کودکی که فارو به فرزندخواندگی قبول کرده بود به دلایل مختلف از دنیا رفته‌اند.

دیدی پدر ۶ بچه است

پسر بزرگ دیدی که جاستین نام دارد سال ۱۹۹۳ به‌دنیا آمد. او سپس فرزندخواندگی کوئنسی را قبول کرد که سال ۱۹۹۱ به‌دنیا آمده بود. فرزندان دیگرش نیز از این قرارند: کریستین، دیلایلا، جسی و چنس.

 

 

پسر فیزیکدان ۱۱ ساله‌ای که می‌خواهد انسان‌ها را جاودانه کند

پسر فیزیکدان ۱۱ ساله‌ای که می‌خواهد انسان‌ها را جاودانه کند

یک کودک اعجوبه ۱۱ ساله تنها طی یک سال تحصیلات خود را در رشته فیزیک به پایان رساند و از دانشگاه آنتورپ بلژیک مدرک گرفت.

به گزارش  آی‌ای، یک کودک اعجوبه ۱۱ ساله با کسب مدرک کارشناسی(لیسانس) فیزیک از دانشگاه “آنتورپ” بلژیک، به عنوان یکی از جوان‌ترین فارغ التحصیلان دنیا معرفی شده است.

عجیب‌تر اینکه این پسر فیزیکدان، دوره تحصیل سه ساله خود را تنها در یک سال به پایان رساند.

“لارن سیمونز”(Laurent Simons) مدرک کارشناسی خود را در عرض یک سال و با بالاترین نمره به پایان رساند.

وی که در شهر “اوستنده” بلژیک چشم به جهان گشوده، در ۱۱ سالگی موفق شده تنها طی یک سال در رشته فیزیک فارغ التحصیل شود.

“لارن” ممکن بود حتی در سن کمتری مدرک کارشناسی خود را اخذ کند، اما در سال ۲۰۱۹ و در ۹ سالگی از دانشگاه “آیندهوون” هلند انصراف داد، چرا که مقامات از صدور مجوز فارغ التحصیلی وی تا رسیدن به سن ۱۰ سالگی خودداری می‌کردند.

“لارن” در مصاحبه‌ای با روزنامه هلندی “De Telegraf” گفت: برایم واقعاً مهم نیست که جوان‌ترین [فارغ التحصیل] باشم. کسب دانش برای من همه چیز است. این اولین قطعه پازل از هدف من برای جایگزینی اعضای بدن با قطعات مکانیکی است و جاودانگی هدف من است. من می‌خواهم بتوانم تا آنجا که ممکن است اعضای بدن را با قطعات مکانیکی جایگزین کنم. من یک مسیر را برای رسیدن به آن ترسیم کردم و شما می‌توانید آن را به عنوان یک پازل بزرگ ببینید. فیزیک کوانتوم -مطالعه کوچکترین ذرات- اولین قطعه از این پازل است.

“سیمونز” در ادامه گفت که کسب و استفاده از دانش اهداف اصلی او در زندگی است و هدف دوم وی این است که با بهترین اساتید جهان مدرن کار کند. اما عجیب اینکه او می‌خواهد مغز آنها را نیز بررسی کند و بفهمد که آنها چگونه فکر می‌کنند.

به گفته سخنگوی دانشگاه “آنتورپ”، این دانشگاه، فارغ التحصیلی و نمرات “لارن” را تأیید کرده است. وی گفت: “سیمونز” از مارس ۲۰۲۰ در رشته کارشناسی فیزیک تحصیل می‌کند و اکنون با نمره ۸۵ درصد فارغ التحصیل شده است که بالاترین نمره است.

وی ادامه داد: امسال او همچنین برخی از دروس دوره کارشناسی ارشد را گذراند و پس از تابستان، او رسماً دوره کارشناسی ارشد خود را آغاز می‌کند.

“الکساندر سیمونز” پدر “لارن” پس از انصراف پسرش از دانشگاه “آیندهوون” ادعا کرد که این دانشگاه “لارن” را به دلیل توجه بیش از حد رسانه‌ها مورد انتقاد قرار داده است. وی به یک روزنامه هلندی گفت: اگر کودکی بتواند به خوبی فوتبال بازی کند، همه ما تصور می‌کنیم که توجه رسانه به او بسیار خوب است. حالا پسر من استعداد دیگری دارد. چرا نباید به این موضوع افتخار کند و مورد توجه قرار بگیرد؟

حساب اینستاگرام “لارن” که توسط خانواده وی اداره می‌شود و برای نمایش فعالیت‌های این پسر اعجوبه استفاده می‌شود، هم اکنون بیش از ۵۱ هزار دنبال کننده دارد. این بدان معناست که خانواده “لارن” برای در معرض نمایش گذاشتن وی و دیگر مسائل مشکلی ندارند.

اخاذی سریالی زوج تبهکار از زن مسافر

زن و مرد جوان که پس از سرقت اموال زن مسافر از او فیلم سیاه تهیه کرده و از او اخاذی می‌کردند تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
به‌گزارش  «ایران»، چند روز قبل زن جوانی به دادسرای امور جنایی پایتخت رفت و از زن و مردی شکایت کرد که با تهدید فیلم سیاه از او اخاذی می‌کنند. زن جوان گفت: ۶ ماه قبل برای خرید از خانه خارج و در راه بازگشت سوار بر خودرویی شدم که کنار خیابان به انتظار مسافر بود. زن جوانی روی صندلی عقب نشسته بود و به بهانه اینکه پایش درد می کند آن را روی صندلی گذاشته و من مجبور شدم جلو بنشینم بعد هم پیشنهاد داد که کرایه نفر سوم را هم با هم حساب کنیم تا راننده زودتر راه بیفتد.
از آنجایی که هوا رو به تاریکی می‌رفت قبول کردم و راننده به راه افتاد. اما بعد از طی مسافتی راننده تغییر مسیر داد و زمانی که اعتراض کردم ترافیک را بهانه کرد و زن جوان نیز او را همراهی کرد و با این بهانه که هوا تاریک شده و دیر به خانه می رسد مرا مجاب کرد که سکوت کنم.
اما پس از طی مسافتی بیشتر به رفتارهای آنها شک کردم و زمانی که دوباره اعتراض کردم زن جوان با تهدید چاقو از من خواست که ساکت شوم. راننده در محل خلوتی نگه داشت و آنها ۷۰۰ هزار تومان پول نقد، طلاها، گوشی تلفن همراهم را گرفتند و پس از تهیه چندین فیلم و عکس مستهجن، مرا در کنار خیابان رها کردند.
زن و مرد جوان قبل از اینکه شاکی را از خودرو پیاده کنند او را تهدید کرده بودند که اگر در این مورد به پلیس یا خانواده‌اش حرفی بزند، عکس و فیلم‌هایی را که از او تهیه کرده بودند ، در فضای مجازی منتشر خواهند کرد. زن جوان هم به خاطر ترس از آبرویش راز این سرقت و تهیه فیلم و عکس را به کسی نگفت. اما این پایان اخاذی و سرقت‌های زن و مرد جوان نبود، چرا که سه ماه بعد، همان زن با شاکی تماس گرفت و درخواست
پول کرد.
زن جوان ادامه داد: می‌ترسیدم فیلم‌ها را منتشر کند به همین دلیل باز هم به او مقداری پول دادم. تصور می‌کردم که دست از سرم بردارد اما دوباره یک ماه بعد به سراغم آمد و باز هم به او مبلغی پرداخت کردم. اما این اخاذی‌ها تمامی نداشت، چرا که چند روز قبل مجدد زن جوان با من تماس گرفت و دوباره درخواست پول کرد و تهدیدهایش را ادامه داد.
شاکی جوان ادامه داد: من که از این تهدیدها خسته شده بودم در نهایت راز آن شب را برای شوهرم برملا کردم. او هم پیشنهاد داد که شکایت کنم. با شکایت زن جوان به دستور بازپرس حبیب‌الله صادقی از شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت تحقیقات برای دستگیری زن و مرد جوان آغاز شد.

محکوم به حبس ابد پس از فرار قاتل شد

جوان محکوم به حبس ابد که در زمان مرخصی کرونایی زندان، فردی را به‌ قتل رسانده بود، در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. متهم مدعی شد هیچ خصومتی با مقتول نداشته و درگیری بین دونفر دیگر بوده است و او و مقتول هر دو قربانی این دعوا شدند.
به‌گزارش  «ایران»، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل با گزارش یک نزاع در قهوه خانه‌ای در شرق تهران آغاز شد. پس از آن مرد ۳۴ ساله‌ای به‌ نام سجاد که بر اثر جراحت با چاقو مجروح شده بود به بیمارستان منتقل و ۲ روز بعد تسلیم مرگ شد. در ادامه مأموران به بررسی موضوع پرداختند و مشخص شد مقتول توسط فردی به‌ نام خشایار، چاقو خورده است. سوابق خشایار هم نشان می‌داد که او به‌جرم حمل مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده بود و به خاطر شیوع کرونا در مرخصی زندان بسر می‌برد.
با اطلاعات به دست آمده متهم بازداشت شد و اتهامش را پذیرفت و پرونده وی به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه فرزندان و مادر مقتول به‌عنوان اولیای دم برای متهم درخواست قصاص کردند.
پس از آن خشایار به جایگاه رفت و در توضیح ماجرا گفت: چند سال قبل به جرم حمل مواد مخدر به حبس ابد محکوم شدم و درخواست عفو کردم. بعد از مدتی درخواست عفو من پذیرفته شد. من دوره محکومیتم را می‌گذراندم که به خاطر شرایط کرونا به مرخصی زندان آمدم و قرار بود یک هفته بعد به زندان برگردم اما تصمیم گرفتم دیگر به زندان برنگردم و فرار کنم. روزی که به مرخصی زندان آمدم متوجه شدم در محله‌مان یک نفر قمارخانه باز کرده است. به آنجا رفتم و گفتم اگر قصد دارد به کارش ادامه دهد باید به من باج بدهد و او هم ۵۰۰ هزار تومان به من پرداخت کرد. روز حادثه دوباره تصمیم گرفتم به همان قمارخانه بروم و باجم را بگیرم. وقتی به آنجا رسیدم دو نفر به‌ نام‌های حسن و حامد به یکباره با من درگیر شدند. آنها مشروب خورده بودند و حال طبیعی نداشتند؛ البته من هم مست بودم. من نمی‌خواستم دعوا کنم بعد از چند دقیقه سجاد وارد درگیری شد و با لوله جاروبرقی به من حمله کرد و من هم چاقوکشیدم و چند ضربه‌ای به او زدم.
متهم در ادامه افزود: بعد از ۲ روز فهمیدم که سجاد فوت کرده است. من بی‌دلیل دعوا نمی‌کنم. حسن و حامد دعوا را شروع کردند اما حالا خودشان را کنار کشیده‌اند. من تا چند وقت دیگر اعدام می‌شوم اما آن دو نفر که شروع کننده درگیری بودند مجازات نمی‌شوند و این عادلانه
نیست.
من هیچ دشمنی با مقتول نداشتم. در هیچ مرحله‌ای از پرونده هم دروغ نگفتم. من سابقه دار و باجگیرم، مواد مخدر حمل کردم اما نامرد نیستم که دروغ بگویم و پای خلافم می‌ایستم.
پس از اظهارات متهم قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

تله مجرمان سایبری برای کاربران/ سرقت اطلاعات خصوصی با عضویت در برنامه‌های خاص

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا نسبت به سرقت اطلاعات خصوصی کاربران هشدار داد.

 

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا  اظهار کرد: مجرمان سایبری با طراحی بدافزار‌ها اغلب به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران هستند.

وی افزود: این افراد گاهی اوقات برای هدف قرار دادن سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی به دنبال نفوذ، سرقت اطلاعات و باج گیری از آن‌ها هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: بر اساس گزارش تیم بیت بان، اخیرا بیش از ۸۰۰ بدافزار که نام بسته‌ی تمامی آن‌ها با pardakht . ir آغاز می‌شود، در کانال‌های فارسی زبان شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار هستند.

وی افزود: این بدافزار‌ها از برنامه‌های جعلی با عنوان‌های معروف، چون دیوار، رفاه، پیگیری سفارش دیجی مارکت و …، اینترنت ملی یا دریافت حجم‌های زیادی اینترنت رایگان، فیلم‌ها یا چت‌هایی با عناوین مستهجن، ابلاغیه‌های قضایی و پیگیری شکایات، دریافت هدیه ویژه، پنل‌های فالوور ارزان و … استفاده کرده‌اند.

سرهنگ رجبی خطاب به کاربران تاکید کرد: از دانلود برنامه‌های موبایلی از شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید و با نصب ضد بدافزار مناسب امنیت موبایل خود را افزایش دهید.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*