اخبار خراسان جنوبی/ تکمیل پروژه‌های آموزشی خراسان‌جنوبی نیازمند اعتبار ۳۰ میلیاردی

کشفیات مواد مخدر صنعتی در خراسان جنوبی ۷۸ درصد افزایش یافت

کشفیات مواد مخدر صنعتی در خراسان جنوبی ۷۸ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کشفیات انواع مواد مخدر صنعتی از جمله حشیش، مرفین و هرویین در استان ۷۸ درصد افزایش داشته است.

سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در دومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: امسال بیش از ۲۳ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که این مقدار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: از این مقدار ۷۰ درصد تریاک، ۱۲ درصد مرفین، هفت درصد حشیش و ۲ درصد هرویین بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد کشفیات توسط نیروی انتظامی استان و هشت درصد توسط سایر دستگاه‌های مقابله‌ای کشف شده است گفت: در سه ماه نخست امسال ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در زمینه کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۵۰ نفر خرده‌فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند که ۳۹ درصد رشد داشته است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری ۶۰۰ دستگاه خودرو در زمینه حمل مواد مخدر را کشف کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد دارد.

سردار فرشید بیان کرد: در زمینه کشفیات مواد مخدر ۲ هزار و ۲۰۰ پرونده در استان تشکیل شد و تعداد پرونده نیز رشد ۶۷ درصدی دارد که افزایش تعداد پرونده‌ها در این زمینه نشان می‌هد اکنون مواد مخدر به صورت خرد به استان حمل می‌شود و این موضوع کار کشف را خیلی سخت می‌کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۳۰ باند مواد مخدر در استان منهدم شده است گفت: در شهرستان‌های مرزی همکاری و تعامل خوبی بین همکاران انتظامی و مرزبانی در زمینه کشف مواد مخدر وجود دارد.

وی عنوان کرد: اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، کنترل محورهای مواصلاتی، تشدید اقدامات در ایستگاه‌های بازرسی و پاکسازی نقاط آلوده در طول سال به صورت مستمر در راستای مقابله با مواد مخدر توسط نیروی انتظامی خراسان جنوبی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنیم که ورود مواد مخدر از مرزهای خراسان جنوبی حداقل و ناچیز است.

سردار علی اصغر مسروری افزود: حتی بسیاری از آلودگی‌ها در روستاهای مرزی هیچ ارتباطی به تعاملات مرزی ندارد و هیچ دغدغه‌ای در زمینه ورود مواد مخدر از مرزهای خراسان جنوبی نداریم.

وی عنوان کرد: فعال بودن مرزهای خراسان جنوبی یک فرصت است و دهه ۸۰ همه بازارچه‌های استان فعال بود و مشکلاتی که در زمینه اعتیاد الان در روستاهای مرزی وجود دارد آن زمان نداشتیم.

وی گفت: تجهیزات بسیار خوبی در مرزهای استان به‌کارگیری شده و ورود مواد مخدر را نداریم همچنین خیلی از استان‌های غیر مرزی در زمینه مواد مخدر مشکلات چند برابری نسبت به خراسان جنوبی دارند.

 

 

 

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:
شناسایی ۱۲۰۰ مسئله در حوزه اجتماعی توسط مساجد خراسان جنوبی
حجت الاسلام رضایی گفت: تاکنون در راستای طرح «مهرواره مسجدی» ۱۲۰۰ مسئله در محلات مختلف خراسان جنوبی شناسایی شده است، که این مسائل در همه شهرستان ها توسط اتاق وضعیت بررسی و رصد خواهد شد.

 «حجت الاسلام احمد رضایی» عصر امروز (۶ تیر) در کارگروه مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به طرح «مسجد محله محور و محله مسجد محور» در استان، گفت: مسجد باید خود را برای غیر مسجدی ها نشان دهد و بتوانیم برای این قشر کاری بکنیم که این موضوع در طرح مسجد محله محور دیده شده است.

وی با بیان اینکه طرح دیگری که در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی توسط سازمان تبلیغات در مساجد دنبال می شود، طرح «مهرواره مسجدی» است، گفت: در این طرح مقرر شده که هر مسجد مسئله های محله خود را احصا کنند و برای بررسی به اتاق وضعیت استان ارسال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: در این راستا تاکنون ۱۲۰۰ مسئله در محلات مختلف خراسان جنوبی شناسایی شده است، که این مسائل در همه شهرستان ها توسط اتاق وضعیت بررسی و رصد خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی افزود: امسال سازمان تبلیغات در پایگاههای اجتماعی محلات، توجه ویژه ای به حوزه بانوان و رسانه خواهد داشت.

همچنین در این جلسه «محمدعلی واقعی» رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری کارگروه با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۲ هزار برنامه در سطح مدارس استان برای دانش آموزان و خانواده آنها در حوزه پیشگیری از مواد مخدر اجرایی شد، گفت: جشنواره نوجوان سالم، طرح نماد، طرح مدیریت موردی، طرح یاریگران زندگی، طرح پیشگیری از اعتیاد، برگزاری کارگاههای آموزشی، برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و برگزاری کارگاههایی ویژه روحانیون و مداحان از جمله این برنامه ها بوده است.

وی گفت: امسال نیز راه اندازی کانون یاریگران زندگی، راه اندازی چندین خانه ورزش روستایی، برگزاری جشنواره نوجوان سالم، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های زندگی برای والدین و استفاده از شبکه شاد برای ارائه برنامه های پیشگیرانه از جمله برنامه های کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی:
احساس خطر شیوع مواد مخدر باید همه گیر شود

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: احساس خطر مواد مخدر در جامعه، هنوز همگانی نشده که بعد از سال ها مقابله، همچنان شاهد شیوع این بیماری هستیم.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: هر گاه در زمینه مبارزه با مواد مخدر، به اندازه شیوع ویروس کرونا احساس خطر کنیم، می توانیم با هم افزاییِ مثبت ایجاد شده، به موفقیت های ارزشمندی دست یابیم.
به گفته وی؛ در ۸ سال دفاع مقدس، ما توانستیم با کاری جهادی و هم افزا به موفقیت دست یابیم یا در زمان شیوع کرونا مردم همه پای کار آمدند و در قالب کمک های مؤمنانه ۲۰۰ میلیارد تومان به همنوعان آسیب دیده خود اهدا نمودند،اما متأسفانه در بحث مبارزه با مواد مخدر، این احساس خطر هنوز همگانی نشده است.
وی تصریح نمود: موضوع مواد مخدر، پدیده شومی است که سال ها از رواجش می گذرد و نه کشور ما بلکه همه دنیا را درگیر خود کرده و امروزه فروش، قاچاق و مصرف مواد مخدر، آثار و تبعات سوئی بر جامعه می گذارد.
استاندار متذکر شد: مقابله و برخورد با قاچاقچیان، فروشندگان و خرده فروش های مواد مخدر، موضوعی است که همواره دردستور کار دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، قضائی، سپاه پاسداران، نیروی مقاومت بسیج و.. قرار دارد.
ملانوری اظهار داشت: بر اساس آمارهای ارائه شده، کشفیات نیروی انتظامی۹۲ درصد رشد داشته که با توجه به پهناور بودن استان این میزان کشفیات، قابل تقدیراست و در این موفقیت، زحمات دیگر دستگاه های مرتبط را نیز نمی توان نادیده گرفت.
وی با تأکید بر اهمیت موضوع پیشگیری و درمان در کنار مسئله برخورد با قاچاق و فروش مواد مخدر، تأکید کرد: برخورد با مصرف مواد مخدر، موضوع بسیار مهمی است زیرا هر چه تقاضا کاهش یابد، عرضه نیز کمتر می شود .
استاندار خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای نیروی انتظامی استان ،در سه ماهه اول امسال، ۲ هزار و ۸۵۰ نفر شامل ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در حوزه جابه جایی و ۲۵۰ نفر خرده فروش دستگیر شده اند.
ملانوری متذکر شد: آنالیز خودروهای توفیق شده در پارکینگ خودرویی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نشان دهنده آن است که همه سطوح درآمدی جامعه به نوعی در گیر جابه جایی مواد مخدر شده اند.
وی با تأکید بر این که مبارزه با مواد مخدر ۳ هزار شهید و میلیاردها تومان هزینه برای کشور به همراه داشته، گفت: با وجود تلاش های فراوان و هزینه های گزافی که در این زمینه شده، براساس آمار، از هر ۱۰۰ نوزاد زیر ۶ سال تحویل شده به شیرخوارگاه ها و مراکز نگهداری، ۹۰ درصد معتاد می باشند.
به گفته وی؛ متأسفانه موضوع آلودگی به اعتیاد در همه قشرها دیده می شود و با وجود این که سال ها از آن به عنوان بیماری یاد شده اما هنوز نتوانسته ایم خطرش را کاهش دهیم.
استاندار با بیان این که برخی از خرده فروشان مواد مخدر به خاطر مسائل معیشتی به این کار ورود کرده اند، تصریح نمود: ما باید برای کمک به معیشت و مسایل اقتصادی خانواده ها برنامه ریزی کنیم.
ملانوری ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های ما در زمینه کمک به معیشت خانوارها، راه اندازی ستاد توسعه خاوران است که با ورود سرمایه گذاران اهلیت دار، ضمن ایجاد واحدهای تولیدی مختلف و کمک به رونق اقتصادی استان، در اشتغال زایی، تزریق پول به بازار و بالابردن تمکن مالی مردم بسیار مؤثرمی باشد.
وی افزود: بر اساس برنامه های ستاد توسعه خاوران، بخش خصوصی در قالب مسئولیت های اجتماعی خود، مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار را در اختیار آموزش و پرورش و حوزه علمیه قرار می دهد تا روحانیون در مدارس در قالب طرح امین به دانش آموزان کمک نمایند.
استاندار به لزوم حرکت جلسات به سمت ارائه طرح و راهکار تأکید کرد و گفت: باید در جلسات به جای گزارش، طرح ارائه دهیم، لذا مسئولین کمیته ها، یک منطقه (مثلاًدرح) را به عنوان پایلوت قرار داده و آسیب های آن را به دقت مورد شناسایی قرار دهند.
ملانوری خاطرنشان کرد: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، از اعتبارات آموزشی به این طرح اختصاص خواهد یافت تا پاکسازی واقعی در آن جا صورت پذیرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی:
مراجعه زنان و جوانان معتاد برای درمان در استان افزایشی است
عرب نژاد گفت: روند اعتیاد در بین جوانان و زنان در خراسان جنوبی کاهشی است و از طرف دیگر درمان در بین این قشر روند افزایشی دارد.

به گزارش شبستان، «علی عرب نژاد» در کارگروه مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون ۲۷ مرکز کاهش آسیب های اجتماعی و ۹ مرکز درمان اعتیاد در استان فعال است، گفت: علاوه بر اینها یک مرکز سرپناه با ظرفیت ۳۰ نفر در مرکز استان فعالیت دارد که محل خواب افراد بی سرپناه است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۳۹ معتاد متجاهر در مراکز تبصره ۱۶ پذیرش شدند، افزود: سال قبل ۳۳۶ معتاد متجاهر در مراکز تبصره ۱۶ پذیرش شدند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۸۴۷ نفر در مراکز حوزه درمان و کاهش آسیب های اجتماعی، خدمات دریافت کردند، اظهارداشت: همچنین سال قبل برای ایجاد اشتغال برای معتادان درمان شده، بیش از چهار میلیارد تومان به ۹۲ نفر تسهیلات داده شده است.

عرب نژاد با بیان اینکه سامانه تشخیص هویت معتادان مرد در استان راه اندازی شده است، گفت: درخواست دستگاه تشخیص هویت برای شناسایی معتادان خانم را هم داشته ایم که فعلا به دلیل مشکلات اعتباری توان خرید وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مرکز جامع بازتوانی و درمان معتادان به ظرفیت ۳۰ نفر در استان راه اندازی شده که معتادان در ان یک دوره یکساله را می گذرانند، گفت: این مرکز شامل چهار ماه سم زدایی و ۸ ماه خدمات مشاوره و مددکاری و اشتغال است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: اداره کل بهزیستی سال گذشته برای مرکز جامع بازتوانی و درمان معتادان استان بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه کرده است.

عرب نژاد با اشاره به اینکه موبایل ون یکی از طرح های این سازمان برای سال جاری است، گفت: در این طرح تعدادی نیروی متخصص با وسایل پیشگیری در محل های پرخطر حضور می یابند.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰۰ کودک که به دستور مقام قضایی وارد مراکز نگهداری بهزیستی شدند، ۹۰ درصد آنها اعتیاد داشتند که درمان شدند، یادآور شد: اعتیاد در بین جوانان و زنان در استان روند کاهشی دارد و از طرف دیگر درمان در بین این قشر روند افزایشی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان:
اموال خرده فروشان و حاملان مواد مخدر مصادره می‌شود
حجت الاسلام نسایی زهان گفت: امسال در جهت مبارزه با مواد مخدر در استان اموال خرده فروشان مواد مخدر و کسانی که مواد را توزیع می کنند، مصادره خواهد شد تا برای آنها این کار گران تمام شود.

حجت الاسلام «علی نسایی زهان»  با اشاره به اینکه در موضوع مبارزه با مواد مخدر همه دستگاههای اجرایی باید همسو و همفکر باشند، اظهار داشت: شبکه های مالی توزیع کنندگان مواد مخدر در استان باید ضبط شود تا پخش مواد برای آنها صرفه اقتصادی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر ناهنجاری های اجتماعی مرتبط با حاملان مواد مخدر در جامعه است، افزود: کسانی که مواد مخدر را به صورت شبکه ای جابجا می کنند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه امسال در جهت مبارزه با مواد مخدر در استان اموال خرده فروشان مواد مخدر و کسانی که مواد را توزیع می کنند، مصادره خواهد شد تا برای آنها این کار گران تمام شود، گفت: یکی از مهمترین راههای مبارزه با مواد مخدر، کم کردن تقاضای مواد از طریق برخورد با خرده فروشان است.

حجت الاسلام نسایی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد افزایش روند استفاده از مواد مخدر صنعتی در استان و کشور هستیم، افزود: این موضوع یک زنگ حطر جدی برای مردم است تا بدانند که چنانچه با این بلای خانمان سوز مقابله نکنند ممکن است اعضای خانواده آنها را هم گرفتار خود کند.

وی با بیان اینکه چرا باید با وجود این همه کمپ درمان اعتیاد، اما همچنان آمار معتادان هر سال رو به افزایش باشد، گفت: باید با نظارت دقیق بر کمپ ها و پیگیری های بعد از درمان، تلاش شود تا تعداد معتادان افزایش پیدا نکند.

«محمدرضا حسنی مقدم» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه مصوبه  راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ از مصوبات جلسات قبل بود که اجرایی نشده است، گفت: تاکنون مکان مناسبی برای راه‌اندازی این مرکز معرفی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه درح سربیشه آسیب برخی روستاها را بررسی کردیم متاسفانه تعداد افراد گرفتار مواد مخدر زیاد بوده است، گفت: در بخش درح سربیشه طرح پیشگیری، درمان و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان را در دستور کار قرار دادیم که اجرایی خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: زمان اجرای این طرح از تیرماه امسال تا پایان اسفند ۱۴۰۱ است.

استاندار خراسان‌جنوبی:

 

 

مقابله با مواد مخدر به جای گزارش دادن نیازمند طرح است

مقابله با مواد مخدر به جای گزارش دادن نیازمند طرح است

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شورای هماهنگی مبارزه با مخدر باید به جای گزارش دادن طرح بدهیم، گفت: می‌توانیم طرح داده و براساس آن یک منطقه خاص را به صورت پایلوت پاکسازی کنیم.

حمید ملانوری عصر یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: افزایش کشفیات مواد مخدر و دستگیرشدگان از قاچاقچیان از نظر فعالیت نیروی انتظامی بسیار ارزشمند است اما باید علت این افزایش را تحلیل کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: باید بررسی کنیم که آیا این افزایش کشفیات به علت هوشمندی بیشتر پلیس رخ داده و یا ورودی مواد مخدر به استان ما بیشتر شده است.

ملانوری ادامه‌داد: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر در دستور کار نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی قرار دارد و بسیار قاطع در این زمینه عمل می‌کنند که به واسطه کویر طولانی خراسان‌جنوبی کار سختی محسوب می‌شود.

وی گفت: در کنار برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر باید به حوزه پیشگیری و درمان نیز توجه بیشتری داشته باشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های ما باید بر کاهش تقاضای مصرف مواد مخدر متمرکز باشد، اظهار کرد: هر چه تقاضا کم باشد به طور طبیعی عرضه مواد مخدر نیز در سطح جامعه و در بین جوانان کاهش می‌یابد.

ملا نوری بیان‌کرد: در یک تجربه ما در حوزه مقابله با کرونا وقتی خطر آن را احساس کردیم همه دستگاه‌ها بسیج شدند، آموزش‌ها حضوری و منع تردد بین شهری و شبانه را اجرا کردیم و اگر در عرضه مقابله با مواد مخدر نیز همه احساس خطر کنیم این هماهنگی رخ می‌دهد.

وی گفت: در حوزه مواد مخدر چون حس می‌کنیم ما و خانواده‌هایمان هیچ وقت درگیر مواد مخدر نخواهیم نشد نسبت به آن احساس خطر نکرده و خود را دخیل نمی‌کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طبق آمار نیروی انتظامی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ دو هزار و ۶۰۰ قاچاقچی و ۲۵۰ خرده فروش در خراسان‌جنوبی دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: خرده‌فروشی مواد مخدر به علت مشکلات معیشتی و اقتصادی رخ می‌دهد و از این جهت ما همواره بر جذب سرمایه‌گذار و اشتغال‌زایی تأکید داریم.

ملانوری با بیان اینکه در شورای هماهنگی مبارزه با مخدر باید به جای گزارش دادن، طرح بدهیم، یادآور شد: می‌توانیم طرح داده و یک منطقه خاص (مثلاً یک روستای آلوده مرزی) را به صورت پایلوت پاکسازی کنیم.

وی ادامه‌داد: اگر در دستگاه‌های اجرایی نیز کارمندی آلوده به مواد مخدر است باید به او برای بازگشت به زندگی و رهایی از این بیماری کمک کنیم.

 

 

۴۰ درصد چشمه‌های حیات وحش نهبندان خشک شد/۲

۴۰ درصد چشمه‌های حیات وحش نهبندان خشک شد

مدیر حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: بر اثر تداوم خشکسالی در سال جاری به صورت میانگین ۴۰ درصد چشمه‌های حیات وحش این شهرستان خشک شده و حجم آبدهی سایر چشمه‌ها به شدت کاهش یافته است.

امیر کوهستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لایه‌روبی چشمه‌های حیات وحش را به طور مستمر انجام می‌دهیم ولی به دلیل شدت خشکسالی باز هم حجم آبدهی چشمه‌ها افزایش چشمگیری ندارد.

وی بیان کرد: در سال جاری آبرسانی سیار به آبشخورها و حوض انبارهای مناطق تحت مدیریت را افزایش داده‌ایم.

مدیر حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: شدت خشکسالی و کمبود علوفه در زیستگاه‌ها به شدت حیات وحش منطقه را لاغر و نحیف کرده است و امسال زادآوری حیات وحش به شدت کاهش یافت به طوری که در منطقه نهبندان زادآوری پرندگانی از جمله کبک و تیهو را نداشته‌ایم.

وی افزود: گشت‌های نظارتی مجموعه محیط زیست در زیستگاه‌های حیات وحش افزایش یافته و تعداد شکار غیرمجاز در منطقه کاهش داشته است.

 

ورزش دوباره رونق می‌گیرد

گرچه موج شیوع ویروس کرونا قدری فروکش کرده و اخبار امیدوارکننده‌ای از رونق دوباره فعالیت‌های ورزشی به گوش می‌رسد ولی برنامه‌ریزی‌های راهبردی و نظارتی از سوی اداره‌کل ورزش‌ و جوانان را می‌طلبد تا مخاطرات سهل‌انگارانه‌ بهداشتی رقم نخورد.

قریب‌ بر ۱۵ ماه از شیوع کرونا در ایران می‌گذرد و این مهمان ناخوانده بسیاری از فعالیت‌های ورزشی را تحت‌الشعاع قرار داده و چه بسا به تعطیلی کشانده است.

کرونا ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکره نیمه‌ جان ورزش همگانی و قهرمانی خراسان‌جنوبی وارده کرده که تسهیلات قطره‌ چکانی و به‌روزمرگی‌افتادن متولیان ورزشی هم نخواهد توانست کمر خم‌ شده این حوزه اجتماعی را راست کند.

گرچه موج شیوع ویروس کرونا قدری فروکش کرده و اخبار امیدوارکننده‌ای از رونق دوباره فعالیت‌های ورزشی به گوش می‌رسد ولی برنامه‌ریزی‌های راهبردی و نظارتی از سوی اداره‌کل ورزش‌ و جوانان می‌طلبد تا مخاطرات سهل‌انگارانه‌ بهداشتی رقم نخورد.

سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در ۲۴ رشته ورزشی برگزار می‌شود و ۲۲ هیأت ورزشی خراسان‌جنوبی به‌دنبال برگزاری مسابقات انتخابی و پرورش نخبه‌های ورزشی برای درخشش در این ماراتن ملی هستند.

ورزش‌کاران رشته‌های دوومیدانی، ژیمناستیک، سنگ‌نوردی، شطرنج، شمشیربازی، شنا، قایقرانی، کاراته، کبدی، کشتی، کوراش، هندبال، والیبال، وزنه‌برداری، ووشو، تکواندو، تنیس روی میز، تیراندازی، تیراندازی با کمان، جودو، والیبال و دوچرخه‌سواری در این رقابت‌ها به میدان می‌روند تا برترین‌ مدال‌های رنگی مسابقات رسمی کشور را به گردن آویزند.

مدارس فوتبال و باشگاه‌های ورزشی خراسان‌جنوبی که ویروس منحوس کرونا قفل تعطیلی بر درب آن‌ها آویخته بود دوباره رونق یافته و در حال ثبت‌نام از ورزشکاران و متقاضیان هستند.

براساس گروه‌بندی وزارت ورزش و جوانان رشته‌های ورزشی تنیس خاکی، تیراندازی باکمان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیلرانی، دوچرخه‌سواری به جز کوهستان، گلف و استخرهای روباز در هر حالت و با هر وضعیتی می‌توانند فعالیت کنند.

اسکواش، بولینگ و بیلیارد، تنیس روی میز، شطرنج، شمشیربازی، ورزش‌های سه‌گانه، وزنه‌برداری، بدن‌سازی و پرورش اندام، تیراندازی، بدمینتون، اسکیت، فوتسال، والیبال، ورزش‌های روستایی داخل سالن و قایقرانی دراگون بوت که در گروه ۲ قرار دارند نیز می‌توانند در وضعیت نارنجی هم فعالیت داشته باشند.

در گروه ۳ فعالیت‌های ورزشی نیز رشته‌های رزمی، بسکتبال سالنی، بوکس سالنی، بیماری‌های خاص، تکواندوی داخل سالن، کاراته، جانبازان و معلولان، ژیمناستیک، کبدی ، کشتی سالنی، کونگ‌فو و هنرهای رزمی سالنی، نابینایان، ناشنوایان، هندبال، ووشوی سالنی و ورزش‌های زورخانه‌ای قرار دارند که در شرایط آبی و زرد مجوز فعالیت به این رشته‌ها داده شده است.

هیأت ورزش‌های همگانی و انجمن‌های ورزشی که در دل خود رشته‌ها متنوع دارند، آن‌ دسته از رشته‌هایی که در فضای باز قرار می‌گیرند در همه حالت‌ها مجوز فعالیت دارند ولی رشته‌هایی همچون تی. آر. ایکس و آمادگی جسمانی که در فضای سالنی انجام می‌شود با توجه به شرایط خاص می‌توانند سرویس بدهند.

 

 

۲۶ واحد گلخانه شهرستان درمیان به دانش‌آموختگان واگذار شد/۲-۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: ۲۶ واحد گلخانه در مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان به دانش‌آموختگان کشاورزی واگذار و برای این واحدها پروانه تاسیس صادر شده است.

سید محسن نصیرایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد چهار واحد فعالیت خود را آغاز کرده و ۱۵ واحد در حال ساخت است.

وی بیان کرد: ۱۶ واحد گلخانه دیگر در مجتمع گلخانه‌ای شهرستان درمیان آماده واگذاری است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: ۴۲ واحد گلخانه در مجتمع گلخانه‌ای شهرستان با زیربنای سه هزار و ۱۰۰ متر مربع پیش‌بینی شده که از این مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع برای کشت و ۶۰۰ متر مربع برای ساخت تاسیسات و انبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مساحت کل مجتمع گلخانه‌ای ۲۰ هکتار است که ۱۳ هکتار آن به کشت گلخانه اختصاص یافته و کشت‌های مورد نظر در گلخانه‌ها شامل سبزیجات، صیفی‌جات، گیاهان جالیزی و دارویی است.

 

 

 

جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی، فرصتی برای معرفی نواهای خراسانی/۲-۷

    
جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی، فرصتی برای معرفی نواهای خراسانی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به گستردگی نغمه ها و نواهای خراسانی، جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی مختص این نواها و با هدف گسترش آن برگزار شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده در اولین جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی با اشاره به اهمیت پرداختن به موسیقی نواحی ، عنوان کرد: این نوع موسیقی ریشه های عمیقی در فرهنگ، آداب و سنن ما دارد و باید به صورت خاص برای معرفی، حفظ ، احیاء و قدردانی و از کسانی که در این حوزه کار می کنند، گام برداریم.

وی با تاکید بر این که جشنواره در راستای تحقق این اهداف برگزار شود، ادامه داد: علاوه بر شناسایی استعدادها، انتشار موسیقی نواحی نیز مد نظر قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نفوذ موسیقی های شرقی و کره ای در بین جوانان امروزی اشاره کرد و گفت: تلاش شود با برگزاری این قبیل برنامه ها و جشنواره ها فضایی برای ایجاد و پخش موسیقی نواحی در جامعه فرآهم کرده تا نواهای سنتی در جان جوانان ما بنشیند.

نبی زاده از برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی در استان کرمان نیز سخن گفت و افزود: با توجه به گستردگی نغمه ها و نواهای خراسانی، جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی مختص این نواها و با هدف گسترش آن برگزار شود.

وی خواستار نامگذاری جشنواره با عنوانی خراسانی شد و بیان کرد: این گونه علاوه بر معرفی نواهای خراسانی، برگزاری جشنواره را به صورت پایدار برنامه ریزی خواهیم کرد.

شایان ذکر است مقرر شد درخصوص فراخوان، پوستر، زمان برگزاری، هیئت انتخاب و هیئت داوری با همکاری جهاد دانشگاهی استان، به صورت کارشناسی بررسی های لازم انجام گیرد.

برگزاری مراسم گرامیداشت زنده یاد “فهیم بخشی”/۷

    
برگزاری مراسم گرامیداشت برای شاعر گرانقدر زنده یاد "فهیم بخشی"
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با حضور در کانون هنرمندان و دیدار با خانواده زنده یاد فهیم بخشی ، یاد این شاعر گرانقدر هم استانی را گرامیداشت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده ضمن یادآوری سروده های ارزشمند این شاعر نام آشنا درباره خداوند، اهل بیت، عشق و زندگی، درخصوص اثرگذاری ژرف وی در غنای فرهنگی و ادبی خراسان جنوبی و اشعار به یادگار مانده از او سخن گفت.

همچنین دیداری با خانواده مرحوم فهیم بخشی انجام گرفت و شاعران حاضر در این دیدار، با سرودن اشعاری یاد این ادیب و شاعر گرانقدر را گرامی داشتند.

شایان ذکر است دیدار ها با تقدیم تابلوی نقاشی از چهره مرحوم فهیم بخشی و تابلویی با نگارش اشعار این مرحوم به خظ استاد مهدی اسماعیلی مود به کانون هنرمندان و خانواده این مرحوم پایان یافت.

 

 

 

 

برگزاری مسابقات دوچرخه سواری شهرستان بیرجند/۷

برگزاری مسابقات دوچرخه سواری شهرستان بیرجند

مسابقات دوچرخه سواری شهرستان بیرجند برگزار شد

به گزارش امروز خراسان جنوبی مسابقات دوچرخه سواری دختران شهرستان بیرجند در استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری غدیر با حضور ۲۳ دوچرخه سوار جهت اعزام به مسابقات انتخابی استان برگزار شد که در پایان نرگس حسین زاده ، ملیکا اسدالهی و فاطمه مختاری به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند .

 

 

برگزاری همایش دوچرخه سواری در بشرویه/۷

به مناسبت هفته ملی مبارزه با موادمخدر همایش دوچرخه سواری در شهرستان بشرویه برگزار شد.
گفتنی است دراین همایش دوچرخه سواران مسیرگلزار شهدای گمنام به سمت میدان بسیج ،میدان اصلی شهر،میدان شهدا وپایان پارک قدس را رکاب زدند

 

اقدامات اجرایی برای مبارزه با مواد مخدر در خراسان جنوبی

اقدامات اجرایی برای مبارزه با مواد مخدر در خراسان جنوبی

 دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی اقدامات اجرایی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب داشته‌اند که ساماندهی معتادان متجاهر، درمان معتادان، استفاده از ظرفیت مساجد، طرح یاریگران زندگی، ۶ گام بسیج و مقابله با خرده‌فروشان از جمله آنهاست.

به گزارش ایرنا مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح موبایل ون (مرکز سیار کاهش آسیب) با هدف کمک به معتادان متجاهر و کاهش آسیب‌ها به‌زودی در این استان اجرا می‌شود.

علی عرب‌نژاد روز یکشنبه در دومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: این موبایل ون در پاتوق‌های پنهان و آشکار به معتادان متجاهر در زمینه بهداشتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خدمات ارائه می‌دهد.

وی گفت: این خدمات شامل ارائه بسته‌های بهداشتی مثل سرنگ، سوزن و پنبه الکل، انجام تست اچ آی وی همچنین آموزش‌ کاهش آسیب‌ها و خدمات حمایتی شامل تغذیه و تسهیلات بازگشت به جامعه است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۹ معتاد متجاهر در مراکز مجری تبصره ۲ ماده ۱۶ استان برای انجام مراحل درمان و بازتوانی پذیرش شده‌اند.

وی  افزود: ۲۷ مرکز در زمینه درمان و کاهش آسیب معتادین توسط بخش غیردولتی با رویکرد اجتماعی در این استان فعالیت می‌کنند که سال گذشته سه هزار و ۸۴۷ نفر در مراکز حوزه درمان و کاهش آسیب اعتیاد استان خدمات لازم را دریافت کردند و ۱۴ میلیارد و ۸۸۹ میلیون ریال به این مراکز پرداخت شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۳۳۶ نفر از معتادین متجاهر از سطح شهرها جمع‌آوری و در مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ پذیرش شدند که ۵۰۰ میلیون تومان برای درمان و کاهش آسیب آنان هزینه شده است.

عرب‌نژاد درخصوص توانمندسازی افراد بهبود یافته گفت: سال گذشته  به ۹۲ نفر از معتادین بهبود یافته به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کردیم.

وی افزود: سامانه تشخیص هویت معتادان مرد را سال گذشته خریداری و راه‌اندازی کردیم و درخواست خرید این سامانه از مرکز را برای زنان هم داشته‌ایم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در مرکز استان به ظرفیت ۳۰ نفر راه‌اندازی شد و در زمینه تجهیز آن یک میلیارد ۴۶۱ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین سالانه ۱۰۰ کودک معتاد در خراسان جنوبی تحت درمان قرار می‌گیرند اضافه کرد: براساس بررسی‌های انجام شده افزایش کودکان و زنان معتاد را در استان داریم.

وی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده از کمپ‌های درمانی که زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند به این نتیجه رسیدیم که ۵۷.۰۵ درصد افراد شیوه کشیدن، ۲۶.۲ درصد خوردن و ۱۱.۰۱ درصد تزریقی هستند همچنین ۴۲.۷ درصد از تریاک استفاده می‌کنند.

استفاده از ظرفیت مسجد محله‌محور

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم با اشاره به اجرای طرح «مسجد محله‌محور و محله مسجدمحور» در این استان گفت: مسجد باید خود را برای غیرمسجدی‌ها نشان دهد و بتوانیم برای این قشر هم کاری کنیم که این موضوع در طرح مسجد محله‌محور دیده شده است.

حجت الاسلام احمد رضایی طرح دیگری که در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط سازمان تبلیغات اسلامی در مساجد دنبال می‌شود را طرح «مهرواره محله همدل» عنوان کرد و گفت: در این طرح مقرر شد که هر مسجد مسئله‌های محله خود را احصا و برای بررسی به اتاق وضعیت استان ارسال کند.

وی اظهار داشت: در این راستا تاکنون هزار و ۲۰۰ مسئله در محلات مختلف خراسان جنوبی شناسایی شده است که این مسائل در همه شهرستان‌ها توسط اتاق وضعیت بررسی و رصد خواهد شد.

وی گفت: امسال سازمان تبلیغات اسلامی در پایگایگاه‌های اجتماعی محلات، توجه ویژه‌ای به حوزه بانوان و رسانه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: سال گذشته ۵۲ هزار برنامه در سطح مدارس استان برای دانش‌آموزان و خانواده آنها در حوزه پیشگیری از مواد مخدر اجرایی شد.

محمدعلی واقعی افزود: برگزاری جشنواره نوجوان سالم، طرح نماد، طرح مدیریت موردی، طرح یاریگران زندگی، طرح پیشگیری از اعتیاد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و کارگاه‌های ویژه روحانیون و مداحان از جمله این برنامه‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: امسال نیز راه‌اندازی کانون یاریگران زندگی، راه‌اندازی چندین خانه ورزش روستایی، برگزاری جشنواره نوجوان سالم، کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی برای والدین و استفاده از شبکه شاد برای ارائه برنامه‌های پیشگیرانه از جمله برنامه‌های کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان خواهد بود.

۶ گام بسیج برای مقابله با مواد مخدر 

معاون اجتماعی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم با بیان اینکه بسیج ۶ گام را در محلات استان در ارتباط با مقابله با مواد مخدر دنبال می‌کند گفت: شناسایی معتادان، هماهنگی بین دستگاه‌ها، فعالیت‌های پیشگیری و فرهنگی، ارشاد فروشندگان، درمان و صیانت و اشتغالزایی معتادان از جمله این ۶ گام است.

سرهنگ سید حسین حسینی افزود: در دوران کرونا شاهد افزایش تعداد معتادان هستیم اما مراکز درمان اعتیاد در همین زمان کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در حوزه درمان نیازمند کار پژوهشی هستیم و باید از طرف دیگر مراکز درمانی در بحث اعتیاد به شیوه‌های درمانی موثر در دنیا روی بیاورند.

معاون اجتماعی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: طبق آمار کمپ‌ها حدود ۵ تا ۱۵ درصد معتادانی که درمان شدند، مجدد به اعتیاد مبتلا نشدند و مابقی مجدد گرفتار شدند.

وی افزود: در حوزه درمان واقعا باید یک کار جدی و مستمر صورت گیرد که افرادی که ترک می‌کنند، مجدد برنگردند.

مصوبه راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ اجرا نشد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی هم گفت: مصوبه راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ از مصوبات جلسات قبل بود که هنوز اجرایی نشده و مکان مناسبی برای راه‌اندازی این مرکز معرفی نشده است.

محمدرضا حسنی مقدم افزود: در بخش درح سربیشه طرح پیشگیری، درمان و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان را اجرایی خواهیم کرد و زمان اجرای آن از تیر امسال تا پایان سال ۱۴۰۱ است که طرحی مستمر و ادامه‌دار است و با همکاری تمامی دستگاه‌های متولی اجرایی خواهد شد.

 

 

 

 

اختصاص ۶۱ حوزه امتحانی برای کنکور ۱۴۰۰ در خراسان‌جنوبی‌

اختصاص ۶۱ حوزه امتحانی برای کنکور ۱۴۰۰ در خراسان‌جنوبی‌

بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در ۸ شهرستان ۶۱ حوزه امتحانی برای کنکور ۱۴۰۰ خراسان‌جنوبی‌ها در نظر گرفته است.

محمد علی واقعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ۶۱ حوزه امتحانی در ۸ شهرستان را برای آزمون کنکور سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته است که در این ۶۱ حوزه ۶ هزار و ۸۶۳ داوطلب آزمون خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: البته علاوه بر این حوزه‌ها، دانشگاه بیرجند نیز حوزه‌هایی را برای آزمون در نظر گرفته است تا در هر حوزه داوطلبان کمتری حوزه داشته و امکان رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی وجود داشته باشد.

واقعی با اشاره به اینکه به داوطلبان و خانواده‌های آنان این اطمینان را می‌دهیم که پروتکل‌های بهداشتی به نحو احسن اجرا شود، ادامه‌داد: به عنوان مثال طبق ضوابط فاصله صندلی‌ها باید بین یک متر و نیم تا یک متر و ۸۰ سانت باشد که ما برای اطمینان بیشتر فاصله یک متر و ۸۰ سانت را رعایت خواهیم کرد.

وی گفت: ضدعفونی کردن حوزه‌های کنکور در روز قبل از شروع آزمون، تهویه مناسب سالن‌های امتحانی، استفاده از ماسک توسط همکاران و عوامل برگزار کننده کنکور در خراسان‌جنوبی به طور جدی مورد تأکید است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کنکور در روزهای نهم تا دوازدهم تیرماه برگزار می‌شود، یادآور شد: ما در هر حوزه امتحانی به میزان ۱۲ درصد شرکت کنندگان ماسک تدارک دیده‌ایم تا در صورت نیاز از آن استفاده شود.

واقعی با اشاره به اینکه ما تجربه موفق برگزاری امتحانات نهایی را در شرایط کرونایی داشته‌ایم، افزود: از داوطلبان عزیز خواهشمندیم که از آوردن هر گونه وسایل اضافی به جلسه کنکور خودداری کنند.

 

لوله کشی گاز منازل مددجویان کمیته امداد لنگ اعتبارات است/۲-۳

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از نبود اعتبار برای لوله کشی گاز منازل مددجویان این نهاد خبر داد.

سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران جوان از گفت: در حال پیگیری برای انعقاد یک تفاهم نامه با استانداری برای دریافت اعتبارات در خصوص گازرسانی به منازل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستیم و امیدواریم هر چه زودتر این تفاهم نامه به سرانجام برسد.

او با اشاره به اینکه پارسال تعداد ۲۳ هزار و ۴۸۳ مورد لوله کشی گاز منازل مددجویان در استان صورت گرفته است افزود: تعداد ۲ هزار و ۳۳۸ مورد حمام و سرویس بهداشتی نیز ساخته شده است.

سلم آبادی با بیان اینکه پارسال خیرین استان حدود ۵ میلیارد تومان برای گاز کشی منازل مددجویان کمک کرده اند اظهار کرد: امیدواریم امسال هم مانند سال‌های گذشته خیرین و مردم پای کار بیایند تا بتوانیم گره‌ای از مشکلات مددجویان باز کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ادامه داد: پارسال ۲ هزار و ۲۳۸ خانواده از طرح ساخت سرویس‌های بهداشتی بهره‌مند شده اند.

 

 

 

 

امام جمعه بیرجند: مراد از حقوق بشر آمریکایی فرهنگ سیاسی است/۳

امام جمعه بیرجند: مراد از حقوق بشر آمریکایی فرهنگ سیاسی است

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مراد از حقوق بشر آمریکایی، یک جغرافیا یا جمعیت نیست بلکه فرهنگ سیاسی آنها است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در مراسم محوری گرامیداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در حسینیه جماران بیرجند افزود: هفته حقوق بشر آمریکایی لفظ است و این به اصطلاح سفیدپوستان آمریکایی در واقع آمریکایی نیستند بلکه اروپایی هستند و اول سنگ آنها به مردم مظلوم سرخپوست بومی آمریکا خورد و بعد سایر کشورهای مظلوم و حمله‌ به کشورهای بی‌پناه را در دستور کار قرار دادند.

وی گفت: آمریکا قبل از ورود اینها ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت و تمدن داشته است و توجیهاتی که ساخته‌اند امروز برملا شده است، غربی‌ها که میهمان بودند با میزبان‌های بی‌آلایش خود که سرخپوستان بودند چه کردند؛ ۶۰ تا ۸۰ میلیون سرخپوست را کشتند و روی قبرشان تمدن به ظاهر مدرن ایالات متحده آمریکا را ساختند و این شناسنامه آنها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اینها اروپایی هستند و اروپایی‌ها هرگز متمدن نبودند، وقتی دم از دیانت و تدین می‌زدند که در قرون وسطی مایه ننگ شدند.

وی افزود: یکی از مهمترین حرف‌های آمریکایی‌ها در ابتدا این بود که سرخپوست خوب، سرخپوست کشته شده است الان هم نژادپرستی آنها بر دنیا معلوم است و همین جریانات اخیر که در خرداد ماه قبرهای دسته جمعی ۲۱۵ نفر از کودکان کانادایی پیدا شد و بعد از چند روز قبر ۷۵۱ نفری را پیدا کردند در همین منظر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آنها در تمدن و تدین تلفیقی حکومت و کلیسا جنگ‌های منطقه‌ای را آغاز کردند و ۵۰ میلیون جمعیت را کشتند.

وی افزود: با این وجود اکنون مردم را به مبارزه با کرونا سرگرم کردند در حالی که بیش از همه متدینین مراعات می‌کنند اما ویروس آمریکایی چه سر بشر آورده است؛ هرجا فتنه و آوارگی است دست اینها در کار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این مقوله یک فصلی است که باید متخصصین، حوزه‌ها، دانشجویان و نخبگان روی آن کار کنند و بشر بدبخت را از اینها نجات دهند.

وی اظهار داشت: هرچه آدم ناشایست است را بر مردم مسلط می‌کنند، رضاشاه بی‌سواد را آوردند که دین و فرهنگ مردم را غارت کند و هرچه انگلیس گفت اجرا کرد، صدام را آوردند و جریانات آن زمان را به راه انداختند، امروز هم نوکر و شوکت‌ها را به عنوان حیوان یاد می‌کنند و می‌گویند عربستان گاو شیرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: انقلاب ما اسلام و تعلیم انبیا است اما شرط اول این است که اول خودمان مسلمان باشیم و هنوز برخی رو به قبله انگلیس و آمریکا می‌خوابند.

وی افزود: حقوق‌بشرها و حقوقدان‌ها در حمله شیمیایی صدام کجا بودند و وقتی در فرانسه زن‌ها به خیابان‌ها می‌ریزند به اندازه غیرانسان هم امنیت ندارند.

امام جمعه بیرجند گفت: آنهایی که آمریکا و اروپا را بزک می‌کنند و کسانی که انگلیس و آمریکا را توجیه می‌کنند، همراه یزید نبوده اما به فعل یزید راضی هستند زیرا برخی گناه‌ها را دیگران کردند و در صورت حمایت و حتی سکوت در گناه آنها شریک می‌شویم.

وی اظهار داشت: امروز جهان به کف دستی تبدیل شده که یک قطب آن اربعین و قطب دیگر آن سیاست حاکم بر حکومت‌های استعماری است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آنچه به صورت طنز به عنوان هفته حقوق بشر آمریکا مطرح می‌شود بحث یک هفته نیست بلکه چند قرن است که این قضیه خود را نشان داده اما وقتی خواسته باشیم و چیزی را درست بشناسیم اول باید ضد آن را بشناسیم تا خوبی‌ها مشخص شود.

وی افزود: حق و حقوق اصالت دارد و در نظام خلقت مطرح است، سرمنشا حقوق هم خالق هستی است که هستی را بر حق آفریده و هر تخلف از آن یک تضییع حقوقی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جلوه حق اصیل در دین خدا و نظام تکوین است که براساس حق آفریده و حقوق آن تبیین شده است.

وی اظهار داشت: گستره دین خدا حتی نسبت به حیوانات هم تبیین شده پس باید حواسمان جمع باشد زیرا حقوق‌ مهمترین مسأله در عالم است.

۶ تا ۱۲ تیر ماه با توجه به ترورهایی که اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در کشور روی داد، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

تکمیل پروژه‌های آموزشی خراسان‌جنوبی نیازمند اعتبار ۳۰ میلیاردی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: هم‌اکنون ۲۱۶ طرح با ۵۷۵ کلاس درس در استان در دست اجرا است که برای تکمیل آن به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تکمیل پروژه‌های آموزشی خراسان‌جنوبی نیازمند اعتبار ۳۰ میلیاردی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود چاوشان ظهر امروز در مراسم بازدید معاون عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی از مدرسه خیرساز اوتیسم واقع در مهرشهر بیرجند، اظهار داشت: به‌دلیل مهاجرت گسترده به شهر بیرجند در مرکز استان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات اقتصادی بیشتر مردم در شمال شهر ساکن شده‌اند، بیان داشت: با این روند مشکلات آموزشی چند برابر شده و برای ساخت مدرسه در شمال شهر با مشکلات متعددی از جمله کمبود زمین مواجه‌ایم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی از افزوده شدن ۲۴ کلاس درس تا مهرماه امسال به فضای آموزشی استان خبر داد و بیان داشت: مدرسه ۱۲ کلاسه شهید مدافع حرم بصیری‌پور با یک هزار و ۹۰۰ متر مربع و مدرسه ۱۲ کلاسه قلم چی با یک هزار و ۷۰۰ متر مربع مساحت تا مهرماه آماده بهره‌برداری هستند.

چاوشان با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۱۶ طرح با ۵۷۵ کلاس درس در استان در دست اجرا است که برای تکمیل آن به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اضافه کرد: این تعداد ۲۸ طرح با ۱۱۰ کلاس درس در بیرجند در حال احداث است که در مجموع ۲۷ هزار و ۱۷۳ متر مربع مساحت دارند.

وی با بیان اینکه مدرسه خیرساز اوتیسم مهرشهر بیرجند با ظرفیت ۶ کلاس درس توسط یکی از خیرین در فضایی بالغ بر ۶۷۰ مترمربع در حال ساخت است، اضافه کرد: مبلغ قرارداد این پروژه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای این پروژه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۹۹ جذب شده که از این مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تأمین اعتبار شده و پیش‌بینی می‌شود مدرسه اوتیسم مهرشهر تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

چاوشان خاطرنشان کرد: ظرفیت مدرسه به جهت فضای استاندارد ۶۰ دانش‌آموز است لذا امیدواریم این مدرسه خیرساز قدمی خیر برای دانش‌آموزان اوتیسمی شمال شهر بیرجند باشد.

 

 

«رونق تولید» به سبک ستاد فرمان امام| از ایجاد ۱۲ هزار شغل تا اجرای ۳۹ پروژه آبرسانی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی گفت: طرح‌های اشتغالزایی این نهاد علاوه بر ایجاد فرصت‌های کسب وکار در مناطق محروم، مهاجرت معکوس روستاییان و رونق تولید را نیز به دنبال داشته است.

«رونق تولید» به سبک ستاد فرمان امام| از ایجاد ۱۲ هزار شغل تا اجرای ۳۹ پروژه آبرسانی

سیدمجتبی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: ستاداجرایی فرمان امام(ره) با توجه به ضرورت ایجاد اشتغال پایدار برای روستانشینان با تلاش و راهنمایی‌های انجام شده، فعالیت‌های جهادی خود را در این حوزه آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این نهاد از سال ۱۳۹۷ در اجرای طرح‌های اشتغالزایی خراسان‌جنوبی ورود پیدا کرده و هم‌اکنون ۴۲۴ روستا زیر پوشش این طرح‌ها قرار دارند، بیان داشت: طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت با هدف کمک به اشتغال، توسعه روستاها و کمک به قشر آسیب‌دیده و محروم و کم‌درآمد اجرا می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای طرح‌های اشتغال، تبیین کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تا سال ۱۴۰۰، ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی در استان متعهد شده است.

ایجاد ۱۲ هزار شغل در استان

موسوی با تأکید بر اینکه با پرداخت این تسهیلات تا سال ۱۴۰۰، ۵ هزار و ۳۰۰ طرح با ظرفیت ۱۲ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در استان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: ۳۰ تسهیل‌گر در ۱۱ شهرستان استان در راستای اجرای امور طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور با این نهاد همکاری دارند.

وی اضافه کرد: در راستای اشتغال‌زایی پایدار در روستاها، تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد با استانداری منعقد شده که با به‌کارگیری ۳۰ تسهیل‌گر و مجری در ۵٠٠ روستای بالای ۵۰ خانوار ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت شد.

افراد بیکار یا افرادی که کمتر از ۷۰۰ هزار تومان در ماه درآمد دارند، مشمول حمایت ما در طرح اشتغال روستایی هستند

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: افراد بیکار یا افرادی که کمتر از ۷۰۰ هزار تومان در ماه درآمد دارند، مشمول حمایت ما در طرح اشتغال روستایی هستند.

موسوی از اعطای تسهیلات تا سقف ۴۰ میلیون تومان در روستا‌های بالای ۵۰ خانوار استان خبر داد و توضیح داد: این تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه و با دوره تنفس شش ماهه است که به طرح‌های پرورش دام سبک، سنگین و صنایع‌دستی پرداخت می‌شود.

«رونق تولید» به سبک ستاد فرمان امام

تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی، زیربنایی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی و اشتغالزایی با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان اجرا شده است

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغالزایی این نهاد علاوه بر ایجاد فرصت‌های کسب وکار در مناطق محروم، مهاجرت معکوس روستاییان و رونق تولید را نیز به دنبال داشته، اضافه کرد: تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی، زیربنایی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی و اشتغالزایی با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ۴۹۶ طرح عمرانی، زیربنایی و محرومیت‌زدایی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان مشارکت دارد که ۶۰ درصد این طرح‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بنیاد برکت در میدان آبرسانی به روستاها

موسوی به ورود بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به پروژه‌های آبرسانی اشاره و اعلام کرد: ۳۹ پروژه آبرسانی به روستاهای استان توسط این نهاد در حال اجرا است که ۲۵ پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که با افتتاح مابقی پروژه‌ها بیش از ۱۱ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون در ۴۳ مجتمع آبرسانی خراسان‌جنوبی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان مشارکت  داشته است

وی ادامه داد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون در ۴۳ مجتمع آبرسانی خراسان‌جنوبی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان مشارکت  داشته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در ۸۶ پروژه مدرسه‌سازی با اعتبار۲۸ میلیارد تومان مشارکت دارد که از این تعداد تاکنون ۳۴ پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در دست تکمیل است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

 

 

 

 

 

۹۰ درصد چاه‌های کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند آب و برق/۲

۹۰ درصد چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی تاکنون به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شده اند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۲ هزار و ۸۱۳ چاه برقی واجد شرایط نصب کنتور، تاکنون ۲ هزار و ۲۰۷ چاه به کنتور هوشمند مجهز شده اند گفـت: از ابتدای امسال ۴۵ کنتور در استان نصب شده که ۳۷ عدد بر روی چاه‌های کشاورزی و ۸ عدد بر روی چاه‌های صنعتی نصب شده است.

سعید سروری تخلیه سالیانه از چاه‌های استان را  ۴۸۹ میلیون مترمکعب دانست و گفت: در استان هیچ اضافه برداشتی از چاه‌های مجهز به کنتور نداریم و نصب کنتور هوشمند باعث صرفه جویی و مدیریت مصرف شده به طوری که در سال ۹۹ در برداشت از منابع آب زیرزمینی حدود ۳ میلیون مترمکعب صرفه جویی شد.

وی گفت: ۶۰۶ چاه استان فاقد کنتور هوشمند هستند که تا پایان سال ۱۴۰۰ به این نوع کنتور مجهز خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

بخشش جرائم دیرکرد کتب برگشتی کتابخانه‌های عمومی/۲-۳

جرائم دیرکرد کتاب‌های برگشتی کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در طرح میلاد نور تا عید سعید قربان بخشیده می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در راستای تکریم اعضا و تشویق آن‌ها به بازگشت منابع امانتی خود ، طرح میلاد نور تا عید سعید قربان در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود.

محمود حاجی افزود: در این طرح همه اعضای که منابع امانی خود را در تاریخ‌های یکم تا ۳۰ تیر به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکردی مربوط به دوران کرونا و قبل از آن خواهند شد.

وی با بیان اینکه مدت امانت یک کتاب ۱۴ روز است، گفت: در صورت تأخیر در بازگشت به ازای هر روز مبلغی به عنوان جریمه دیرکرد دریافت می‌شود که در این دوره ، این جرائم بخشیده می شود.

 

 

 

راه اندازی دو رشته کاردانی در مجتمع عالی سلامت نهبندان/۲

دو رشته کاردانی مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت خانواده در مجتمع عالی سلامت نهبندان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دبیر شورای گسترش دانشگاه‌ها با پذیرش ۱۰ نفر دانشجو در هر یک از رشته‌های کاردانی مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت خانواده در مجتمع عالی سلامت نهبندان موافقت کرد.

عابدی افزود:پذیرش دانشجو در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مجتمع عالی سلامت نهبندان محقق خواهد شد.

 

مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان نهبندان در سال ۹۷، به بهره برداری رسید .

 

 

 

اتصال روستای شیرگ به اینترنت پرسرعت/۲

روستای شیرگ از توابع شهرستان درمیان به اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: در راستای توسعه متوازن خدمات ارتباطی در استان و خدمت رسانی و برخورداری روستاییان از اینترنت پرسرعت موبایل، با ارتقای سایت روستای شیرگ، اینترنت پرسرعت همراه اول این روستا راه اندازی شد.

 

آذری نصرآباد افزود: با اجرای این طرح که از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (uso) انجام شد، ۱۲۶ خانوار این روستا از سرویس اینترنت پرسرعت همراه اول بهره‌مند شدند.

 

 

 

 

 

۹۱۸ نفر در خراسان جنوبی قربانی کرونا/۲-۳

مورد فوت جدیدی در شبانه روز گذشته در بیماران کرونا ثبت نشد و فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی همچنان ۹۱۸ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۱۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۲۴ بیمار جدید شامل ۹ بستری و ۱۵ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۵ مورد از بیرجند، ۵ مورد از نهبندان، ۲ مورد از سربیشه و ۱ مورد از بشرویه و ۱ مورد از فرودس بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از ۲۰۶ تست سریع کرونا ۶۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۷۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۴۷ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲ نفر نامساعد است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۴۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۵ بیمار شامل ۱۶ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۹۸۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۶۱ هزار و ۵۲۸ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۱ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

مهدی زاد ه افزود:همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز ۴۳ هزار ۳۵ نفر واکسن نوبت اول و ۱۵ هزار ۳۹ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

 

 

 

 

 

بیماران کرونایی سرپایی در خراسان جنوبی افزایش یافت/۳

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: طی هفته گذشته شاهد افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا بوده‌ایم و با توجه به شیوع ویروس جدید و ناشناخته بودن آن، استفاده از ماسک به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته است.

ناصر نبی‌زاده روز دوشنبه در هفتاد و دومین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی افزود: تا زمان گسترش واکسیناسیون عمومی، استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تنها راه‌حل مقابله با بیماری است.

وی با بیان این که شاهد افزایش تعداد شهرهای قرمز بخصوص در استان‌های جنوبی کشور هستیم گفت: طبق آخرین آمار، ۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: تعداد شهرهای قرمز اطراف استان نیز افزایش یافته و احتمال گسترش بیماری وجود دارد.

وی تصریح کرد: این افزایش با توجه به رفت و آمد بین استان ما و استان‌های مجاور بخصوص سیستان و بلوچستان، نگران‌کننده است.

نبی‌زاده گفت: ۲ شهرستان درمیان و نهبندان که با سیستان و بلوچستان ارتباطات گسترده‌ای دارند، در وضعیت نارنجی قرار گرفتند لذا باید تمرکز اصلی اطلاع‌رسانی بر این ۲ شهرستان و سایر شهرستان‌های مرزی معطوف شود.

وی افزود: طبق گزارش‌ها میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمان انتخابات در استان قابل قبول بوده و طبق گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان، استفاده از ماسک،  فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله‌های صندلی‌ها و گندزدایی محیط حین امتحانات حضوری نیز به نحو مطلوب صورت گرفته است.

براساس جدیدترین به‌روز رسانی جدول رنگ‌بندی کشور از پنجم تیر، شهرستان درمیان هم به مناطق نارنجی استان خراسان جنوبی اضافه شد و در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات، نهبندان و درمیان در وضعیت پرخطر شیوع کرونا هستند.

شهرستان‌های خوسف، سرایان، سربیشه، زیرکوه، طبس، فردوس و بشرویه نیز در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

 

 

 

 

زلزله در طبس خسارت نداشت/۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون خسارت ناشی از زمین‌لرزه ۴.۳ ریشتری که عصر امروز شهرستان طبس را لرزاند، گزارش نشده است.

سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: بلافاصله پس از وقوع این زمین‌لرزه، ۲ تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند و طبق این ارزیابی‌ها هیچ‌گونه خسارتی ایجاد نشده‌ است.

وی عنوان کرد: اقدامات تکمیلی ارزیابی نیز در راستای بررسی وضعیت منطقه در حال انجام است و تیم‌های امدادی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ساعت ۱۹:۱۰ امروز نیز پس لرزه به بزرگی ۲.۷ ریشتر در این منطقه روی داد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۸ و ۵۳ دقیقه و ۱۳ ثانیه امروز در شهرستان طبس به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین و مرکز آن در ۱۹ کیلومتری طبس بود.

 

 

اتصال خیابان عدل به شهید قرنی بیرجند وارد مرحله اجرایی شد

معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند از اجرای عملیات جدول گذاری برای اتصال خیابان عدل به شهید قرنی بیرجند خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، عدل معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند گفت: اردیبهشت ماه امسال بر اساس مصوبه‌ کمیسیون ماده‌ ۵ مقرر شد که به منظور اتصال خیابان عدل و معلم بیرجند دیوار پادگان ۰۴ بیرجند تخریب شود.

او با اشاره به این که مقرر شده دیوار‌های پادگان برداشته و نسبت به بازگشایی خیابان عدل و معلم اقدام شود، افزود: تا کنون نقشه برداری کامل این ۲ خیابان انجام شده است.

عدل با اشاره به این که اتصال خیابان عدل در مرحله عملیات اجرایی است، اظهار کرد: درختان خشک در مسیر جمع آوری، جدول کشی و مشکلات معارضین برطرف شده و مجموعه برای اجرای عملیات نهایی آماده است.

معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند تصریح کرد: با جابه جایی تأسیسات، لوله‌های فاضلاب، شبکه‌ برق و آب عملیات اتصال این مسیر‌ها نهایی می‌شود.

پیش بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبار و جا به جایی تأسیسات این طرح تا یک ماه آینده اجرایی شود.

 

 

 

اموال خرده فروشان و حاملان مواد مخدر مصادره می‌شود/
حجت الاسلام نسایی زهان گفت: امسال در جهت مبارزه با مواد مخدر در استان اموال خرده فروشان مواد مخدر و کسانی که مواد را توزیع می کنند، مصادره خواهد شد تا برای آنها این کار گران تمام شود.

حجت الاسلام «علی نسایی زهان» در کارگروه مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در موضوع مبارزه با مواد مخدر همه دستگاههای اجرایی باید همسو و همفکر باشند، اظهار داشت: شبکه های مالی توزیع کنندگان مواد مخدر در استان باید ضبط شود تا پخش مواد برای آنها صرفه اقتصادی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر ناهنجاری های اجتماعی مرتبط با حاملان مواد مخدر در جامعه است، افزود: کسانی که مواد مخدر را به صورت شبکه ای جابجا می کنند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه امسال در جهت مبارزه با مواد مخدر در استان اموال خرده فروشان مواد مخدر و کسانی که مواد را توزیع می کنند، مصادره خواهد شد تا برای آنها این کار گران تمام شود، گفت: یکی از مهمترین راههای مبارزه با مواد مخدر، کم کردن تقاضای مواد از طریق برخورد با خرده فروشان است.

حجت الاسلام نسایی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد افزایش روند استفاده از مواد مخدر صنعتی در استان و کشور هستیم، افزود: این موضوع یک زنگ حطر جدی برای مردم است تا بدانند که چنانچه با این بلای خانمان سوز مقابله نکنند ممکن است اعضای خانواده آنها را هم گرفتار خود کند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*