اخبار خراسان جنوبی/ راز پولشویی باند بزرگ مواد مخدر در خراسان‌جنوبی برملا شد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
استحکام عقیده مردم متکی به حوزه های علمیه است
آیت الله عبادی با بیان اینکه استحکام عقیده مردم متکی به حوزه های علمیه است، گفت: باید از همان روز اول طلبه‌ها را با تفکر بین المللی و برای تمام جهان پرورش دهند.

 آیت الله «سید علیرضا عبادی» در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: حوزه علمیه در جامعه و نظام اسلامی پشتوانه امور است چون ما هر موضوعی را که تصور کنیم باید حکمش را از دین بگیریم و به همان نسبت باید همه عرصه ها از عالمان دینی پُر باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در طول تاریخ شیعه و اسلام ناب در انزوا بوده و به سختی ها از پیچ و خم تاریخ رد شدند و این وراثت کریمه را بعد از معصومین علیه السلام نگهداری کردند، افزود: ضربه های دوران رضاخان پلید و سیاست انگلیس کثیف جبران ناپذیر بود، بعد از رضا خان نیز شیطنت های پسرش، سیاست های انگلیس، آمریکا و صهیونیست ها سهمگین بود.

 

وی ادامه داد: استکبار جهانی بعد از انقلاب هم بیکار نماند و در جهت تضعیف حوزه های علمیه طرح ها و نقشه های شوم خود را اجرا کرد، همچنین دشمنان با جنگ تحمیلی چقدر وقت جامعه ما را سوختند.

 

آیت الله عبادی افزود: در جامعه ما جایگاه عالمان دین تبیین نشده و ناشناخته است، اکثریت مساجد ما وجود دارد که پیش نماز ندارد، در بسیاری از روستاهای ما یک عالم که مسائل اولیه را بداند وجود ندارد، حوزه های علمیه سخت در فشارند، طلبه ای که با ۵۰۰ هزار تومان، ۷۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان بخواهد زندگی کند، اجاره خانه بدهد و نیازهای اولیه خود را دربیاورد چند درجه زیر خط فقر است.

 

وی عنوان کرد: این مشکلات برای حوزه های علمیه متاسفانه در کشور اسلامی ما وجود دارد، امیدواریم شرایط اینگونه نماند اما در عین حال باید خدا را شکر کرد که با همه این مشکلات و عوارض، تحولی و تنوعی که در حوزه های علمیه پیش آمد و رشته های جدیدی ایجاد شد و حضور با قبلا قابل قیاس نیست اما باز هم تا جایگاه اصلی فاصله زیاد است.

 

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: این حوزه است که تولید می کند و بقیه مصرف می کنند، حوزه علمیه ستون فقرات حکومت است، خود حوزه هم باید به خودش بیش از پیش توجه کند، کار حوزه صرفا فراگیری علم نیست، علم را باید به داخل جامعه آورد.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند که علم شما نباید تنها در مدرسه باشد و آن را باید به جامعه بیاورید چون جامعه به آن نیاز دارد، مشکلات جامعه باید حل شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در بخشی از موارد، سیستم سلیقگی، حزبی و سیاسی آنهایی که جایگاه های دولتی را پر کردند با مزاقشان همراه نبوده و بسیاری از مشکلات زاییده آن است.

 

وی در ادامه افزود: خدای متعال لطف کرد و به قلب مردم انداخت و شرایط الان پیش آمد که مجلس انقلابی و دولت انقلابی داریم و جایگاه مقام قضایی هم که روشن است، جامعه ما هم که بعد از ۴۳ سال با این همه فشار جنگ های نظامی و روانی پایداری کرد نشان دهنده این است که در آینده زمینه مساعد است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: اسلام تنها برای ایران نیست، ایران در حال حاضر پایگاه اسلام ناب است، حوزه علمیه هم متعلق به یک کشور نیست، الحمدلله ما در کشورهای مختلف نیروهای تحصیل کرده حوزوی داریم که مخاطب دارند و حرف برای گفتن دارند.

 

وی ادامه داد: مکتب های مادی دنیا با همه آوازه های کاذبی که برای خود ایجاد کردند به بن‌بست رسیدند و دیگر مردمانشان آن ها را قبول ندارند، مردم این کشورها دنبال عدالت هستند و این فقط از راه دین قابل اجرا است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان کرد: حوزه علمیه که امروز طلاب را پرورش می دهد باید طلبه را از روز اول با تفکر بین المللی و برای تمام جهان پرورش دهد.

 

وی افزود: امروز صحنه جهان به صورت دو قطبی و جنگ اسلام و شرک است، اسلام در سراسر جهان رقیب اصلی شرک است که حرف برای گفتن دارد و در گفته خود صادق است.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: وقتی کرونا نبود ملاحظه می کنید که مسلمان و غیر مسلمان از سراسر جهان در مراسم اربعین حسینی کربلا و کشورهای خودشان با این آرمان که امام حسین (ع) و امام علی(ع) و امام مهدی (ع) مظهر عدالت هستند شرکت می کردند.

 

وی در ادامه افزود: دنیا الان به این توجه دارد و این یعنی مخاطبان شما آماده هستند و این تریبون می خواهد، امیدواریم دولت در آینده این تریبون را در اختیار روحانیون و عالمان دین قرار دهد.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: شرایط دنیا و منطقه در حال تغییر است، شما در دنیا مخاطب دارید، آنچه که در آینده باید حتما رقم بخورد این است که بشر از حالت کنونی خارج شود.

 

وی ادامه داد: امروز اکثر تولیدات و درآمدهای کشورهای مختلف خرج مسائل نظامی می شود و درگیری ها به کار می رود که همراه با تخریب و آوارگی و کشتار و … است، تغییر این شرایط تنها یک راه دارد و آن راه این است که یک حکومت واحده باید وجود داشته باشد تا همه این هزینه ها به سمت خدمت به بشر برود، رنگ مسائل نظامی باید تحت الشعاع قرار بگیرد، الان هر چه هست مسائل نظامی و تخریب و کشتار است، هر کدام به بهانه بازدارندگی مسابقه می دهند در این جهت و راه دیگری هم ندارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ما در شرایطی قرار داریم که دنیا تحول جدیدی پیدا می کند و تنها کمبود دنیا هم تفکر مطهری ها است، اگر این خلأ پر شود دنیا کاملا تکلیفش را می داند.

 

وی تأکید کرد: ملت ها نیز اگر تکلیفشان را بدانند امور را تغییر می دهند و دیگر نمی شود با آنها با سلاح هسته ای جنگید و این سلاح هیچ نقشی نمی تواند داشته باشد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا فضای مجازی در آموزش های مختلف در کشور حرف اول را می زند، امیدواریم تا وقتی این مرحله تمام شود درس های خارج از فقه در مراکز استانها از جمله اینجا رونق بگیرد، با همکاری و با حفظ شرایط و حضور استاد متبحر بار حوزه های سنگین، سبک تر می شود، ان شاء الله دولت ها همکاری کنند و این گسترش پیدا کند، این باید به لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کند و یکی از مقدماتش همین مسئله درس خارج است.

 

وی افزود: خداوند سایه حوزه های علمیه را بر سر مردم عزیز ما که این همه خون دل خوردند ولی پای انقلابشان ایستادند، نگه دارد.

 

نماینده مقام معظم رهبری بیان کرد: در خبرنامه ها و نظرسنجی های منابع خارجی داریم بعد از این همه سختی ۹۵ درصد مردم پای کار انقلاب هستند، این چیز عجیبی است و در دنیا نمونه ندارد که خیلی باید از آن قدردانی کرد.

 

وی افزود: تمام استحکام عقیده مردم متکی به حوزه ها است، در جهت این زیرساخت فرصت ها را غنیمت شمارید و در این مرحله که دولت و مجلس انقلابی و قوه قضائیه ای با عزم راسخ در جهت اجرای عدالت وجود دارند ما باید بتوانیم حرف اسلام را به دنیا تفهیم کنیم.

 

 

 

تولید تایر پراید تا پرادو؛ کویرتایر یک نهاد علمی و حرفه‌ای در عرصه صنعت کشور است

 

تولید تایر پراید تا پرادو؛ کویرتایر یک نهاد علمی و حرفه‌ای در عرصه صنعت کشور است

مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: اواخر سال گذشته و با همکاری گروه بهمن از تایر رینگ ۲۰ رونمایی شد و امروز کویرتایر قادر است از تایر پراید تا پرادو را تولید کند و تمامی نیازهای خودروسازان به سایزهای گوناگون را طراحی و تولید کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، سیدمحمدحسین زینلی در بازدید مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی و معاونان این مرکز از کارخانه کویرتایر با تجلیل و تقدیر از توانمندی‌های رسانه ملی در استان اظهار داشت: صدا و سیما در عرصه داخلی همچون عرصه خارجی تحت فشار است چرا که از  ارزش‌های فرهنگی انقلاب ، شهدا و ایثارگری‌ها دفاع می‌کند.

مدیرعامل شرکت کویرتایر بیان کرد: صدا و سیمای خراسان جنوبی سال‌های گذشته در سطح ملی درخشش‌های چشمگیری داشته و توانسته است چند رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد و این همه  دستاورد ماندگار از مدیر توانمند صدا وسیمای خراسان جنوبی مورد انتظار بوده و هست و از سوی خود این افتخارات ارزنده را تبریک می‌گویم.

زینلی با اشاره به پخش مستند شکل یابی کویرتایر با عنوان ” آرزوهایت را زندگی کن” در جمع مدیران رسانه ملی استان تصریح کرد: شرکت کویرتایر با لطف خدا به نتیجه رسید تا سفره روزی حلال برای مردم این خطه پهن شود و موجب ایجاد اشتغال برای جوانان شود.

مدیرعامل شرکت کویرتایر اظهار داشت: اکثر خوردورسازان داخلی با کویرتایر ارتباط برقرار کرده اند و ما تا سال ۹۳ تایرهای رینگ ۱۳ تا ۱۵ تولید می‌کردیم اما با توجه به نیازمندی‌های کشور و افقی که از آینده ترسیم شده است در حال حاضر تایرهای رینگ ۱۵ تا ۲۰ را نیز تولید می کنیم.

زینلی خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته و با همکاری گروه بهمن از تایر رینگ ۲۰ رونمایی شد و امروز کویرتایر قادر است از تایر پراید تا پرادو را تولید کند و تمامی نیازهای خودروسازان به سایزهای گوناگون را طراحی و تولید کند همان گونه که تاکنون انجام داده‌ایم.

کویرتایر به خوبی فعل “ما می توانیم” را صرف کرد 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه کویرتایر به خوبی فعل “ما می‌توانیم” راصرف کرد گفت: کسانی که در میدان تولید با وجود شرایط سخت اقتصادی مشغول به فعالیت هستند جهاد می‌کنند.

علیرضا آینه دار اظهار داشت: واحدهای تولیدی از جمله کویرتایر در برابر این محدودیت‌ها و تحریم‌ها ایستادگی می‌کنند و مغلوب رکود نشدند و مسیر پیشرفت و تعالی را بهتر از گذشته پیش رفتند و از تحریم به عنوان فرصت برای تعالی و پیشرفت خود استفاده کردند.

وی گفت: افراد زیادی برای کارآفرینی و اشتغال از این مجموعه‌ها روزی می‌خورند و باید مورد حمایت قرار گیرند و تشکیلات  دولتی کمک کنند تا موانع برداشته شود و چرخ تولید روان‌تر بچرخد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی عنوان کرد: فعل خواستن، توانستن است به بهترین شکل ممکن در میدان عمل انجام داده شده و این فعل خواستن، توانستن است در حوزه‌های مختلف استان می‌تواند  مورد توجه قرار گیرد.
آینه دار افزود: نیروی انسانی و پشتکار و اعتماد به نفس سبب شده بسیاری از کارهای مهم در استان انجام شود و روحیه تلاش و پشتکار سبب شده رسانه ملی در استان به عنوان یک برند شناخته شود و تنه به تنه با بزرگترین مراکز کشور پیش ‌رود.

وی با بیان اینکه با نیروهای بومی این منطقه اگر بخواهیم در هر حوزه ورود کنیم می‌توانیم نماد بزرگی مانند کویرتایر شویم اظهار کرد: در حوزه پوشش شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی طی سال‌های اخیر رشد خوبی داشتیم و با تمام مشکلات ۱۴۵ ایستگاه طی چهار سال ایجاد شده و خود را به یکی از استان‌های برخوردار رسانده ایم.

مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی گفت: در هر ارزیابی ملی و بین المللی استان حرف برای گفتن دارد و خراسان جنوبی در سطح ملی درخشیده است؛ ما به دنبال این هستیم قابلیت استان معرفی و برخی مشکلات در سطح کلان رفع شود.

آینه‌دار افزود: در معرفی کویرتایر هیچ محدودیتی نداریم و آماده انعکاس در سطح ملی هستیم و تاکنون نیز در حوزه تولید با شبکه ایران کالا ارتباطات زنده تلویزیونی  برقرار شده است.

در این بازدید معاونان  و مدیران خبر، فضای مجازی، سیما، صدا، فنی  روابط عمومی، حفاظت و صیانت نیز حضور داشتند.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

۴۰ مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی صادر شد

۴۰ مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی صادر شد

 استاندار خراسان جنوبی گفت: با تلاش همه کمیته‌های ذیل ستاد توسعه خاوران تاکنون ۴۰ مجوز بی‌نام در کمیته زیربنایی صادر شده و آماده تحویل به سرمایه‌گذار است.

“حمید ملانوری” در یازدهمین نشست ستاد توسعه خاوران به اقدامات کمیته‌های ذیل این ستاد اشاره کرد و افزود: وجود مجوزهای بی‌نام، بازه ورود و آغاز به کار سرمایه‌گذار را کوتاه می‌کند.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۰۱ طرح با قابلیت سرمایه‌گذاری در استان احصا شده است که به طور کامل بر اطلس سرمایه‌گذاری نقطه‌گذاری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف اصلی ما در ستاد توسعه خاوران، تسهیل و تسریع در امور و برداشتن دغدغه از مسیر سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: ما در ستاد توسعه به دنبال این هستیم که شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم تا سرمایه‌گذاران متقاضی حضور در استان خراسان جنوبی به راحتی بتوانند کار خود را شروع کنند.

ملانوری گفت: اساس کار ما در ستاد بر این است که ظرفیت‌های استان را به صورت نقطه‌ای شناسایی کرده، فرصت‌های موجود در هر نقطه را احصا و با جانمایی آن بر اطلس سرمایه‌گذاری، مجوزهای بی‌نام مربوطه را صادر کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه همه دستگاه‌های متولی و حوزه‌های دخیل در ستاد توسعه دور یک میز گرد هم می‌آیند لذا اگر سرمایه‌گذار راسا منطقه‌ای را برای حضور و فعالیت تعیین کند، مجوزهای لازم را در کمتر از ۲ هفته دریافت می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: جلسات ستاد توسعه خاوران به طور هفتگی برگزار می‌شود تا اقدامات کمیته‌ها به طور ویژه بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه در ستاد توسعه شاخص‌هایی مثل اهلیت سرمایه‌گذار مدنظر است گفت: گزارش اقدامات کمیته‌ها نشان می‌دهد که این موضوع همچنان مورد توجه ماست و اجازه نمی‌دهیم سرمایه‌های بزرگ استان به دست افراد نااهل و ناکارآمد بیفتد.

ملانوری از اقدام ستاد توسعه خاوران برای جذب ایده‌های دانش‌آموزی گفت و دبیرخانه ستاد را مکلف کرد با تعیین تیم کارشناسی، این ایده‌ها را بررسی کنند.

وی تاکید کرد: با استفاده از توان افراد متخصص، ایده‌های قابل توجه باید به طرح تبدیل شود و بر روی آنها سرمایه‌گذاری شود و از آنها حمایت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف از این کار تقویت اعتماد به نفس و کارایی نسل جوان استان است.

وی با مرور مصوبات گذشته ستاد توسعه خاوران تصریح کرد: براساس مصوبات ستاد و بازدیدهایی که صورت گرفته واحد چدن خوسف باید تا پایان تیر ماه راه‌اندازی شود.

ملانوری گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته و نیروهایی که منتظر بازگشت به کار هستند، این موضوع باید به طور جدی دنبال شود تا در بازه زمانی تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

وی سپس از تکلیف کارخانه فولاد قاین به راه‌اندازی خط احیا تا پایان تیر ماه خبر داد و بر پیگیری این موضوع تا نهایی شدن تاکید کرد.

همچنین در پایان یازدهمین نشست ستاد توسعه خاوران، تفاهم‌نامه‌ سرمایه‌گذاری در زمینه بهره‌برداری از معادن و صنایع معدنی استان به امضا رسید.

دوره اجرای این تفاهم‌نامه ۳۶ ماه و میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای آن ۵۰۰ میلیارد تومان است.

ستاد توسعه خاوران با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم‌افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن خراسان جنوبی، ۱۷ دی ۹۹ با حضور استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی در محل استانداری به طور رسمی راه‌اندازی و از سند توسعه خاوران هم رونمایی شد.

پنج کمیته تخصصی شامل «کمیته شناسایی و جذب نخبگان، فعالان و افراد موثر در حوزه سرمایه‌گذاری»، «کمیته شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان»، «کمیته شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی»، «کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی» و »کمیته پایش و ارزیابی عملکرد» ذیل ستاد توسعه خاوران فعالیت می‌کنند و دبیرخانه این ستاد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مستقر است.

 

 

 

اردوی تیم هندبال زغال‌سنگ طبس در سبزوار/۷

تنها نماینده خراسان‌جنوبی در رقابت‌های لیگ برتر کشور به‌منظور آمادگی هر چه بیشتر و آشنایی با تکنیک و تاکتیک‌ها، در مهد هندبال خراسان‌رضوی اردو زد

تیم‌ هندبال زغال‌سنگ طبس خراسان‌جنوبی راهی سبزوار شده است تا طی ۱۲ روز ریکاوری در بازی‌های تدارکاتی مهیای حضور مقتدر در ماراتن ملی لیگ‌ برتر هندبال ایران بشود.

ر

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

صدور مجوز بی‌نام برای ۴۰ طرح سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی

صدور مجوز بی‌نام برای ۴۰ طرح سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: مجوز بی‌نام برای ۴۰ طرح سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی صادر شده تا کار سرمایه گذاران سرعت گیرد.

عیسی جعفری گیو اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی به تبع کشور شروع کسب و کار با مشکل رو به رو بوده است که در این راستا ستاد توسعه خاوران راه‌اندازی شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در راستای این موضوع و تسهیل‌کار سرمایه‌گذار در ستاد توسعه خاوران اقدامات ارزشمندی انجام و طرح‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری شناسایی شد که در نهایت به ۱۰۱ طرح رسید.

جعفری گیو ادامه‌داد: برای بسیاری از این طرح‌ها از اراضی ملی ۱۲۲ قطعه زمین اختصاص دادیم و بقیه نیز در شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی هستند.

وی گفت: خوشبختانه برای ۴۰ طرح سرمایه‌گذاری مجوز بی‌نام صادر شده است و کار آن به اتمام رسیده است که از این تعداد ۱۰ طرح در حوزه صنعت، هفت طرح در حوزه کشاورزی، ۸ طرح در حوزه منطقه ویژه اقتصادی و پنج طرح نیز در حوزه شرکت‌های سهامی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی یادآورشد: ۱۷ طرح سرمایه‌گذاری نیز آماده مبادله تفاهم نامه است که از این تعداد ۱۰ طرح در حوزه صمت، یک طرح در حوزه حمل و نقل، سه طرح در حوزه حمل و نقل، سه طرح در حوزه گردشگری و سه طرح نیز در حوزه منطقه ویژه اقتصادی است.

جعفری گیو گفت: ۳۷ طرح به فرمانداری‌ها برای جانمایی‌ها و … ارسال شده که باید تعیین تکلیف شود.

 

 

 

شناسایی ۳۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/

۳۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۸۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۳۸ بیمار جدید شامل ۹ بستری و ۲۹ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۴ مورد از بیرجند، شهرستانهای درمیان ، سرایان و قاینات هرکدام دو مورد ، شهر ستان نهبندان ۷ مورد، شهرستانهای زیرکوه و سربیشه هرکدام چهار مورد و شهرستانهای خوسف، طبس و فردوس   هرکدام یک مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۲۱۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۲ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر وخیم است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته۵۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت۴۵ بیمار شامل ۱۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون۲۱ هزار و۳۶۲  بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته۶۳ هزار و۱۷۰ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که۲۲ هزار و ۳۶۱بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته با یک مورد جدیدی فوت، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به۹۲۷  نفر رسید.

خبرنگار خراسان جنوبی قربانی جاده مرگ شد/۴

بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور «قاین – بیرجند» خانم «سمانه ترشابی» خبرنگار خبرگزاری فارس در استان خراسان‌جنوبی دچار جراحت شدید شد و به بیمارستان بیرجند اعزام و پس از گذشت چند روز براثر جراحات وارده در این تصادف جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ۱۴ تیرماه بود که خبر تصادف زنجیره‌ای در محور «قاین – بیرجند» که موسوم به جاده مرگ است رخ داد.

ساعت ۱:۴۵ در کیلومتر ۲۸ محور قاین به بیرجند، ۵ دستگاه خودرو شامل کامیون‌کشنده، کامیون بنز خاور، ۲ سواری پراید و سواری تیبا با یکدیگر برخورد کرده و حادثه آفریدند.

طی این حادثه ۲ نفر (مادر و فرزند ۳ ساله) در دم جان باختند و این حادثه ۹ مصدوم برجای گذاشت که برخی از مصدومان به بیمارستان بیرجند و برخی به بیمارستان قاین اعزام شدند.

طی این حادثه خانم «سمانه ترشابی» خبرنگار خبرگزاری فارس در استان خراسان‌جنوبی نیز دچار جراحت شدید شد و به بیمارستان بیرجند اعزام شد و پس از گذشت چند روز بر اثر جراحات وارده در تصادف جاده «بیرجند- قاین» جان خود را از دست داد.

«سمانه ترشابی» بارها و بارها از مشکلات استان خراسان‌جنوبی قلم زده و بارها  پرپر شدن مردمی که در محور «بیرجند- قاین» و سایر جاده‌های استان جان خود را از دست داده‌اند قلم زده و مطالبه‌گری کرده است.

جاده ۱۱۲ کیلومتری «بیرجند – قاین» سال‌هاست بار سنگین تصادفات خونین و مرگبار را به دوش می‌کشد ولی باز هم آن چنان که باید مورد توجه نیست.

آقایان مسئول؛ ۱۱ سال برای دوبانده‌سازی یک جاده ۱۱۲ کیلومتری که همچنان نفس می‌گیرد و بوی خون می‌دهد و سالانه خانواده‌های زیادی را داغدار و عزیزانشان را به کام مرگ می‌کشاند، فرصتی کمی است؟ تا کی قرار است از خواب بیدار شوید به این تراژدی مرگبار پایان دهید…

 

روزنامه امروز خراسان‌جنوبی درگذشت این همکار عزیز را به خانواده و اهالی رسانه تسلیت عرض کرده و برای بازماندگان صبر جمیل و برای او رحمت واسعه الهی مسألت می‌کند.

 

پیکر امام جمعه بجستان در بیرجند به خاک سپرده شد/۴

پیکر امام جمعه بجستان در بیرجند به خاک سپرده شد

پیکر حجت‌ الاسلام سید جواد عبدی امام جمعه فقید بجستان روز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه و جمعی از مسوولان در بیرجند تشییع و در بهشت متقین این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش  ایرنا  امام جمعه بجستان عصر چهارشنبه ۱۶ تیر ماه هنگام عزیمت از مشهد به بجستان در سانحه رانندگی در اتوبان مشهد به باغچه جان‌ باخت.

مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر امام جمعه فقید بجستان پنجشنبه در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار و پیکر وی برای تشییع به بجستان منتقل شد.

پیکر حجت الاسلام عبدی امروز در زادگاهش بیرجند با حضور اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه و جمعی از مسوولان، تشییع و در بهشت متقین این شهر خاکسپاری شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم شب گذشته با حضور در منزل ابوی امام جمعه فقید شهر بجستان، درگذشت وی را تسلیت گفت و اظهار داشت: جریانی را که حجت الاسلام و المسلمین سید جواد عبدی امام جمعه بجستان در حوزه اندیشه انقلابی طی کردند برایشان سعادت است، صبر و بردباری شما (خانواده، روحانیون و متدینین) هم در این مصیبت اجر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی گفت: مرحوم حجت الاسلام آقای عبدی در آستانه شهادت حضرت جوادالائمه (ع) در حال بازگشت از زیارت حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا (ع) بودند که این سانحه برایشان اتفاق افتاد و به رحمت الهی رفتند، امیدواریم خداوند روح ایشان را با ارواح ائمه معصومین (ع) محشور فرماید.

وی ادامه داد: کسی که اندیشه انقلابی و خدمتگزاری دارد و فکر و رفتار او در این راستا است، همواره در حال جهاد است.

امام جمعه بیرجند گفت: در این شرایط جهان و منطقه تا فردی با این خصوصیات پرورش پیدا کند، کارآمد شود و برای اسلام، مردم و حقوق جامعه بشری از او کار ساخته باشد، زمان زیادی می‌برد.

وی گفت: جای ایشان در بین مردم منطقه، استان و شهرستان بجستان خالی است و این مصیبت علاوه بر خانواده شامل جامعه هم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: امام علی (ع) در جمعی که عزیزی را از دست داده بودند فرمودند این مرگ از خانه شما شروع نشده و به خانه شما نیز ختم نمی‌شود، مرگ طرحی کلی براساس حکمت الهی است که برای همه افراد است، برای تسلی خاطر فرض کنید این فرد درگذشته به سفر رفته و شما هم روزی پیش او خواهید رفت و با او ملاقات خواهید کرد، امیدواریم که شفاعت ائمه هدی (ع)، شهدای عزیز و علمای عامل شامل حال ما شود.

همچنین در پی فوت امام جمعه بجستان سه روز در این شهرستان عزای عمومی اعلام شده است.

مرحوم حجت الاسلام سید جواد عبدی از آبان سال گذشته با حکم مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه بجستان در استان خراسان رضوی منصوب شده بود.

 

 

 

 

کاهش نسبی دمای هوا در خراسان جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از کاهش نسبی دمای هوا در استان خبر داد.

زارعی گفت: براساس خروجی مدل‌های پیشیابی هواشناسی تا اواسط هفته آینده با اختلاف فشاری حاکم بر سطح زمین و فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک، کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا بویژه در نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود.

 

 

 

کشف هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق در قاین/۴

مأموران انتظامی شهرستان قاینات در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراورده‌های نفتی در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی قاین گفت: مأموران انتظامی شهرستان قاین در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ زال بیکی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که با پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

 

مرز ماهیرود تعطیل شد

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گمرک ابونصر فراهی به دست نیروهای طالبان افتاده است، گفت: باتوجه به این موضوع در حال حاضر گمرک و بازارچه ماهیرود تعطیل است.

حسن رحیمی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گمرک ابونصر فراهی (گمرک هم مرز با ماهیرود در خراسان‌جنوبی) به دست نیروهای طالبان افتاد که این امر وقفه‌ای در حوزه تبادلات تجاری به وجود آورده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: منطقه از قبل هم در دست نیروهای طالبان بود ولی گمرک که در اختیار نیروهای دولتی بود به دست طالبان افتاد و از این جهت فعلاً گمرک و بازارچه و مرز ماهیرود تعطیل است.

رحیمی‌زاده با بیان اینکه این موضوع فقط برای مرز ما نیست بلکه مرز دوغارون در خراسان‌رضوی نیز به این دلیل تعطیل شده است، ادامه‌داد: البته امیدواریم این موضوع طولانی مدت نباشد و بنای ما نیز بر این است که در تجارت ما با کشور افغانستان وقفه‌ای حاصل نشود و فعالان اقتصادی ما بتوانند به کار خود ادامه دهند.

گفتنی است خراسان‌جنوبی ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و ولایت فراه و گمرک ابونصر فراهی در افغانستان هم مرز با شهرستان سربیشه در خراسان‌جنوبی است که به عنوان سومین معبر رسمی ایران با کشور افغانستان شناخته می‌شود.

 

 

 

ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی تغییر کرد/۲-۳

ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی تغییر کرد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی از تغییر ساعت کاری ادارات در پی تعطیلی روزهای پنجشنبه خبر داد و گفت: ساعت کاری ادارات استان در روزهای شنبه تا چهارشنبه ۷ تا ۱۳ است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی محمد حسینی اعلام کرد: به استناد مصوبه هیات وزیران و با توجه به تداوم گرمای هوا و ضرورت تامین برق مورد نیاز بخش‌های ضروری کشور، تمامی ادارات تا پایان مرداد سال جاری در روزهای پنجشنبه تعطیل شدند.

وی افزود: براساس این مصوبه ساعت کاری ادارات استان از روز شنبه (۱۹ تیر) تا پایان مرداد ماه تغییر می‌کند و در روزهای شنبه تا چهارشنبه ۷ تا ۱۳ است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: همه مراکز درمانی و نیز مراکز خدمات‌رسانی که مکلف به ارائه خدمات مناسب و شبانه‌روزی به مردم هستند، از این قاعده مستثنی هستند.

وی گفت: مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان ها مکلفند به منظور کاهش مصرف برق ضمن رعایت الگوی مصرف و سایر مقررات، نسبت به قطع همه سیستم‌های برقی بعد از ساعت مذکور اقدام کنند.

حسینی افزود: شرکت توزیع نیروی برق نیز در صورت رعایت نکردن موارد فوق، موظف به قطع برق مشترکان خواهد بود.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های خدمات‌رسان اضطراری در این خصوص نیز مستثنی هستند.

پیش از این در راستای اجرای مصوبه هیات وزیران درخصوص رعایت الگوی مصرف برق و تغییر ساعت کاری ادارات در فصل گرما، ساعت کاری ادارات استان خراسان جنوبی از روز دوشنبه – ۱۷ خرداد – تغییر کرده و در روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ تعیین شده بود.

واژگونی پراید در قاین یک کشته برجای گذاشت/۴

 

رئیس پلیس راه استان گفت: بر اثر واژگونی سواری پراید در محور فرعی”پهنایی به قاین” راننده خودرو جان خود را از دست داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا رضایی” اظهارداشت: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک سواری پراید در محور فرعی”پهنایی به قاین” بلافاصله مأموران گشت انتظامی و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان داشت: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک سواری پراید واژگون شده است که راننده خودرو بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به این که علت واژگونی در دست بررسی می باشد، تأکید کرد: شهروندان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

 

 

 

 

 

کشف انبار احتکار برنج و آرد در خراسان جنوبی/۴

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: مأموران این پلیس ۲ انبار برنج و آرد احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال در سطح شهرستان”بیرجند”کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد بخشی” اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از احتکار مقدار چشمگیری برنج و آرد در ۲ انبار مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران محل انبارهای احتکار شده را شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضائی به همراه مأموران اداره تعزیرات حکومتی و اداره صنعت و معدن وارد انبارها شدند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در بازرسی دقیق از انبارها مقدار ۱۲ تن برنج و ۴۱ کیسه آرد احتکار شده کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال براورد شد.

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری اولین و بزرگترین مسابقه ثبت رکورد در خراسان جنوبی/۷

به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر اولین و بزرگترین مسابقه ثبت رکورد در دو بخش آقایان و بانوان در خراسان جنوبی برگزار می شود .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، هیات ورزش های همگانی با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بیرجند درنظر دارد به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر اولین و بزرگترین مسابقه ثبت رکورد را در آیتم های زیر در دو بخش آقایان و بانوان بطور مجزا در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان برای اولین بار برگزار نمایند. آیتم های مسابقه آقایان شامل: بارفیکس(یک دقیقه)،طناب زنی(یک دقیقه)،روپایی(یک دقیقه)،شنا(یک دقیقه)،پرش جفت(بیشترین مسافت) و بانوان شامل: بارفیکس اصلاح شده(زمان بیشتر)،پلانک پرش جفت(زمان بیشتر)،پرش جفت(بیشترین مسافت)،طناب زنی(یک دقیقه) و به نفرات برتر هر آیتم و باشگاه های شرکت کننده جوایزی از سمت هیات اهدا خواهد شد.

 

 

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی؛

خروج تخم مرغ تا تامین کامل نیاز مردم ممنوع/۲-۳

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی خروج تخم مرغ را تا زمان تامین کامل نیاز مردم استان ممنوع اعلام کرد.

حجت الاسلام نسایی زهان گفت: تا زمانی که نیاز مردم استان به تخم مرغ برطرف نشود اجازه صادرات آن را نخواهیم داد.
وی افزود: اگر این کالای ضروری در بازار نباشد یا با قیمت‌های متفاوتی عرضه شود، مردم با مشکل مواجه می‌شوند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: مدیران استانی در بحث نظارت‌ها ضعیف عمل کرده‌اند و خراسان جنوبی تولیدکننده مرغ و تخم مرغ است و جزو صادرکنندگان و ارسال کنندگان این محصولات هستیم و چالش عرضه و نوسانات قیمت در این استان جای تأسف دارد.

انعقاد تفاهم نامه سه جانبه برای محرومیت زدایی نهبندان/۲-۳

تفاهم نامه سه جانبه برای محرومیت زدایی از نهبندان با همکاری فرمانداری، هلال احمر استان و جهاد کشاورزی منعقد شد.

این تفاهم نامه در خصوص بازسازی و احیای قناتها ، برگزاری نذر آب و کمک برانعقاد تفاهم نامه سه جانبه برای محرومیت زدایی نهبندان مستمندان و بیماران شهرستان نهبندان منعقد شد.

فرماندار نهبندان در این جلسه با اشاره به خشکسالی‌های بی سابقه در استان و شهرستان نهنبدان گفت: امسال سال خاصی برای دامداران و کشاورزان است لذا باید به این قشر توجه بیشتری شود.

بیکی با بیان اینکه وجود باد‌های ۱۲۰ روزه و اقلیم خشک نهبندان در کنار کاهش نزولات آسمانی خسارت‌های جدی به بخش کشاورزی و دامپروری وارد کرده است، افزود: امسال احیای قنات ها و تامین آب آشامیدنی از سیاست‌های کلی دولت است و ما در این راستا و برای حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

 

 

اعضای کودک طبسی به چهار نفر زندگی بخشید/۴

اهدای اعضای دختر هفت ساله مرگ مغزی شده ساکن طبس به چهار بیمار نیازمند عضو جانی دوباره بخشید.

کودک مرگ مغزی “هستی همایون” که از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند به مشهد معرفی شده بود، پس از مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

کلیه‌های این کودک مرگ مغزی برای پیوند به پسر نوجوان ۱۷ ساله ساکن شیراز و کبد زنده یاد هستی نیز برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینای شیراز ارسال شد.

قرنیه‌های این کودک مرگ مغزی نیز برای پیوند به بیماران نیازمند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

تا پایان شهریور ماه؛

۹۰ کیلومتر از باند دوم محور قاین – بیرجند زیر بار ترافیک می‌رود/۲

نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان شهریور امسال حدود ۹۰ کیلومتر از باند دوم محور قاین – بیرجند زیر بار ترافیک می‌رود.

اسحاقی افزود: به جز ۱۶ کیلومتر از این محور مابقی محور که حدود ۹۰ کیلومتر است تا پایان شهریور زیربار ترافیک خواهد رفت.

وی افزود: مقدمات این پروژه از سال ۸۴ کلید خورده که ۴۷ کیلومتر آن تا سال ۹۸ زیر بار ترافیک رفته و ۲۷ کیلومتر دیگر نیز در دو سال گذشته بهره برداری شده است.

نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: محور شرق که در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار دارد، بخش عمده‌ای از آن خراسان جنوبی را در برمی‌گیرد که علاوه بر ترافیک ترانزیتی، ترافیک محلی هم در آن بسیار بالا است.

اسحاقی افزود: محور بیرجند – قاین مسیر اصلی تردد مسافران به مشهد مقدس است و پنج پیمانکار در این محور مشغول به کار هستند.

 

 

 

 

 

 

درگذشت مادر شهید یحیی ساقینی در بیرجند/۲

مادر شهید یحیی ساقینی به فرزند شهیدش پیوست.

مرحومه زهرا حسینی مقدم مادر شهید یحیی ساقینی به علت بیماری و کهولت سن درگذشت مادر شهید یحیی ساقینی در بیرجنددار فانی را وداع گفت.
پیکر مرحومه زهرا حسینی مقدم در روستای مزار ساقی بیرجند تشییع شد

 

 

درگذشت مادر شهید نعمت الله شهابی/۲

مادر شهید «نعمت الله شهابی» امروز همزمان با سی و سومین سالروز شهادت فرزندش، دعوت حق را لبیک گفت.

همچنین مرحومه «اقدس ثقفی» مادر شهید «نعمت الله شهابی» امروز  دردرگذشت مادر شهید نعمت الله شهابی سن ٨٧ سالگی بر اثر کهولت سن، همزمان با سی و سومین سالروز شهادت فرزندش، به فرزند شهیدش پیوست.

شهید «نعمت الله شهابی» فرزند هدایت متولد روستای شیور شهرستان نهبندان است.

شهید «نعمت الله شهابی» از نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در سن ٢۴ سالگی و در تیرماه سال ۶٧ براثر اصابت ترکش خمپاره و مصدومیت شیمیایی در منطقه‌ی عملیاتی «فکه» به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

 

 

 

یک کشته بر اثر برخورد سواری آریو با شتر در”طبس”/۴

 

رئیس پلیس راه استان گفت: بر اثر برخورد سواری آریو با شتر در محور فرعی”خور به دهنو” شهرستان”طبس” یک نفر جان خود را از دست داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا رضایی” اظهار داشت: ماموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک سواری آریو با شتر برخورد کرده اند که بر اثر این حادثه سرنشین خودرو جان خود را از دست داد.

سرهنگ رضایی با اشاره به این که علت حادثه ۵۰ درصد بی احتیاطی راننده سواری به دلیل عدم توجه به جلو و ۵۰ درصد کوتاهی از جانب صاحب شتر به علت رها نمودن شتر در سطح جاده تشخیص داده شد، تاکید کرد: شهروندان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

 

کشف ۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در”قاین”/۴

 

فرمانده انتظامی”قاین” گفت: مأموران پلیس ۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال را به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سرهنگ”محمود زال بیکی” اظهار داشت: با دریافت اخباری مبنی بر استفاده غیرمجاز از دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یکی ازکارگاه های متروکه این شهرستان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: ماموران در بازرسی از محل، ۵ دستگاه ماینر کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال براورد شد.

سرهنگ زال بیکی اشاره کرد: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

صادرات زیر سایه «کرونا»/ ارزآوری ۵ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: طی سه ماهه نخست امسال صادرات تعاونی‌های خراسان‌جنوبی به ۵ میلیون و ۵۸۷ هزار دلار رسیده است.

صادرات زیر سایه «کرونا»/ ارزآوری ۵ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان‌جنوبی

غلامرضا اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۶۹ شرکت تعاونی در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت در استان خراسان‌جنوبی فعال است.

وی بیان داشت: از این تعداد ۲۲۷ تعاونی در گرایش خدمات، ۲۱۹ تعاونی در صنعت و معدن و ۱۹۵ تعاونی در گرایش کشاورزی و ۳۲۸ تعاونی در سایر بخش‌های تامین نیاز،تولیدی توزیعی، حمل و نقل ،مسکن و غیره فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر ۹۶۹ شرکت تعاونی در استان فعال است که از محل این تعاونی‌ها ۹ هزار و ۲۷۱ فرصت شغلی ایجاد شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از محل تشکیل تعاونی‌ها تعداد ۹ هزار و ۲۷۱ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است، تصریح کرد: ۴ هزار و ۱۰۳میلیارد ریال سرمایه تعاونی‌های استان است که توسط اعضا در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.

تشکیل ۲۸ شرکت تعاونی در سال جاری

اشرفی از تشکیل ۶ تعاونی در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ۶ شرکت تعاونی در گرایش‎های تولیدی-توزیعی، خدمات، صنعتی و کشاورزی با سرمایه ۵۳۱۵۰۰ هزار ریال در استان تشکیل و شروع به فعالیت کرده‌اند.

وی تشکیل ۲۸ شرکت تعاونی را جزو تعهدات استان در سال ۱۴۰۰ذکر کرد و بیان داشت: از محل تشکیل ۶ تعاونی مذکور تعداد ۱۰۵ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه طی سه ماهه نخست امسال صادرات تعاونی‌های خراسان‌جنوبی به ۵ میلیون و ۵۸۷ هزار دلار رسیده است، عنوان کرد: این مقدار صادرات از ۳ شرکت تعاونی به‌صورت غیرمستقیم و از ۲ شرکت تعاونی (شهرستان‌های قاینات و سربیشه) به صورت مستقیم انجام شد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس، آفریقای جنوبی، عراق، اتریش، آلمان و ایتالیا را از کشورهای هدف صادرات تعاونی‌های استان است

اشرفی کشورهای حاشیه خلیج فارس، آفریقای جنوبی، عراق، اتریش، آلمان و ایتالیا را از کشورهای هدف صادرات تعاونی‌های استان ذکر و مطرح کرد: سنگ بازالت، فرش دست باف، سنگ گرانیت، جوجه شترمرغ و زعفران از جمله کالا‌های صادراتی تعاونی‌های استان در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه سنگ‌های بازالت و فرش بیشترین صادرات شرکت تعاونی‌های استان در سه ماهه ابتدای سال بوده است، خاطرنشان کرد: سنگ بازالت و زعفران به صورت مستقیم از تعاونی‌های استان صادر شده است.

بهره‌مندی ۸۴۲۰ نفر از تسهیلات کرونایی

مهلت ثبت‌نام مشاغل و کسب وکارهای آسیب‌دیده ازکرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی در خصوص تسهیلات کرونایی در استان، تصریح کرد: مهلت ثبت‌نام مشاغل و کسب وکارهای آسیب‌دیده ازکرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا تا پایان شهریور ۱۴۰۰ مطابق همان دستورالعمل و شرایط ابلاغی قبلی تمدید شده است.

اشرفی در خصوص تسهیلات کرونا باتوجه به ۱۴ رسته شغلی به شدت آسیب‌دیده از کرونا ثبت‌نام صورت گرفت که ۶ هزار و ۴۰۱ پرونده با مبلغ ۷۷ میلیارد تومان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هزار و ۶۷۲ بنگاه اقتصادی با اشتغال ۸ هزار و ۴۲۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط بانک‌ها و مؤسسات عامل در استان پرداخت شده است.

 

 

 

راز پولشویی باند بزرگ مواد مخدر در خراسان جنوبی برملا شد

۵۰ میلیارد ریال عواید نامشروع حاصل از مواد افیونی /۴

راز پولشویی باند مواد مخدر در خراسان جنوبی برملا شد

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: راز پولشویی باند بزرگ مواد مخدر با هوشیاری پلیس برملا و ۵۰ میلیارد ریال عواید نامشروع حاصل از مواد افیونی در بیرجند توقیف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ حسن شجاعی نسب اظهار داشت: با دریافت گزارشی از مراجع قضایی مبنی بر اینکه اعضای یکی از باندهای معروف قاچاق مواد مخدر که به اتهام حمل مواد افیونی در زندان به سر می‌برند، دارای اموال و دارایی‌های بسیاری هستند و هیچ فعالیت اقتصادی انجام نداده‌اند، این موضوع توسط ماموران پلیس پیگیری شد.

وی افزود: با توجه به نبود فعالیت اقتصادی قاچاقچیان دستگیر شده به نظر می‌رسید این اموال از راه قاچاق مواد مخدر حاصل شده که شناسایی این اموال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی پیگیری شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران با بهره‌گیری از امکانات فنی، استعلامات لازم و بررسی حساب‌های متهمان و نزدیکان آنها، چندین حساب با تراکنش‌های بالا را شناسایی کردند که در تمامی این حساب‌ها وجوه به صورت کارت به کارت واریز و برداشت شده و در یک لحظه در چندین حساب جابه‌جا و منتقل شده بود.

وی تصریح کرد: ماموران با بررسی دقیق‌تر حساب‌ها، بررسی اسناد و مدارک و کارت‌های کشف شده از متهمان در زمان دستگیری به این نتیجه رسیدند که تمامی این حساب‌ها در اختیار متهمان بوده و نقل و انتقال وجوه از عواید نامشروع حاصل از خرید و فروش مواد مخدر حاصل شده که رقم آن بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال است.

سرهنگ شجاعی نسب افزود: در ادامه بررسی این پرونده، ۲ دستگاه خودروی سنگین و ۲ دستگاه خودروی سواری کشف شد که گزارشی درخصوص اموال و دارایی‌های متهمان به مراجع قضایی ارسال و این اموال با دستور مقام قضایی توقیف شد.

 

 

موکب‌ها از تجربه بالایی در خدمت‌رسانی و اسکان برخوردار هستند

بیرجند – ایرنا – مدیر امور اربعین ستاد اربعین عتبات عالیات از موکب‌ها به عنوان پشتوانه‌ نظام یاد کرد و گفت: موکب‌ها امروز در همه حوزه‌ها فعالیت دارند چرا که از تجربه بالایی در زمینه خدمت‌رسانی و اسکان برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا حمید افضلی روز چهارشنبه در گردهمایی خادمان موکب‌های اربعین حسینی خراسان جنوبی که در محل مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد، افزود: در صورت وقوع حادثه طبیعی در کشور موکب‌های ما طی ۱۲ تا ۲۴ ساعت می‌توانند موضوع تغذیه و اسکان آسیب‌دیدگان را مدیریت کنند.

وی بیان کرد: باید از الان موکب‌‎های ما آمادگی لازم را داشته‌ باشند که اگر قرار باشد حضور زائران اربعین حسینی را در کربلا داشته باشیم، پای کار باشند.

وی گفت: جایگاه موکب‌داری در ایران به‌ جایی رسیده که در سخت‌ترین شرایط اجتماعی مسوولان و مردم، نگاه آنها به موکب‌داران است، در سیل خوزستان که همه را سردرگم کرده بود، زمانی‌ که موکب‌داران در منطقه حاضر شدند، آرامش در منطقه برقرار شد.

مدیر امور اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور بزرگ‌ترین سرمایه اصلی هر موکب‌دار را اعتماد مردم به آنها دانست و افزود: چنانچه اعتماد از موکب‌دار گرفته شود هیچ کدام از تفسیرها معنا پیدا نخواهد کرد لذا همه موکب‌داران وظیفه دارند، همه تلاش خود را در جهت بسط و گسترش اعتماد عمومی مردم به کار گیرند.

وی به آب و هوای گرم و خشک عراق در تابستان و از طرفی تقارن اربعین حسینی با فصل گرما اشاره کرد و گفت: موکب‌داران امکانات خود را با توجه به شرایط آب‌ و هوایی تطبیق دهند.

وی افزود: وزارت بهداشت در حال تدوین یک دستورالعمل برای اربعین است که در صورت تصویب به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

افضلی اظهار داشت: باید به سمتی برویم که موکب‌های ایرانی و عراقی با هم مشارکتی موکب‌داری کنند.

وی گفت: یکی از سیاست‌هایی که دنبال می‌کنیم ایجاد موکب‌های ثابت در عراق و داخل کشور است و با این سیاست به راحتی می‌توانیم موضوع گرمایش و سرمایش موکب‌ها را مدیریت کنیم و در این خصوص با موکب‌های عراقی هم مشارکت خواهیم داشت.

مدیر امور اربعین ستاد اربعین عتبات عالیات بیان کرد: در کل کشور ۲ هزار و ۵۰۰ موکب دارای پروانه داریم که ۶۰ درصد در کشور عراق و ۴۰ درصد در داخل کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: چنانچه تصمیم به حضور زائرین ایرانی باشد که همه موکب‌ها راهی عراق خواهند شد اما اگر شرایط برای اعزام زائران ایرانی فراهم نباشد، تعدادی از موکب‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران سایر کشورها اعزام خواهند شد.

وی گفت: حضور زائران اربعین حسینی در عراق بستگی به تصمیم ستاد اربعین کشور و دولت عراق دارد و تاکنون در این خصوص هیچ تصمیمی گرفته نشده است و در نزدیکی مراسم اربعین شرایط سنجیده و بررسی خواهد شد که آیا امکان شرکت در این مراسم معنوی وجود دارد.

افضلی ادامه داد: اما اراده بر این است که امسال زائران ایرانی به صورت محدود یا نامحدود در مراسم اربعین حضور داشته باشند.

وی گفت: بازسازی حرم‌ها تمام شده و به حوزه توسعه حرم‌ها ورود پیدا کردیم، ساخت صحن حضرت زهرا (س) را شروع کردیم و ظرفیت حرم به یک باره ۲۰ برابر افزایش پیدا کرد.

وی عنوان کرد: یکی از اقداماتی که ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام داد و کمتر به آن پرداخته شد، حفظ آثار گذشتگان ما در حرم‌ها بود چراکه ایرانی‌ها ۴۰۰ سال سابقه احداث حرم‌ها را دارند و آثار آن موجود است و در مواقعی دولت عراق به دنبال حذف این پیشینه بود.

افضلی با اشاره به اینکه صادرات مهندسی ایران به کشور عراق بنیان‌گذاری شد گفت: بعد از بازسازی صحن حضرت فاطمه الزهرا (س) بود که عراقی‌ها به این باور رسیدند ایرانی‌ها در زمینه مهندسی حرف برای گفتن دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته مردم ایران ۱۰۰ میلیارد تومان در زمینه بازسازی عتبات عالیات مشارکت کردند و در زمینه کمک مومنانه نیز در پویش‌های مختلفی که همزمان با اربعین سال گذشته برگزار کردیم، ۲۴۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و در زمینه تهیه بسته‌های معیشتی، بهداشتی و تحصیلی هزینه شد.

 

 

 

 

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به امضا رسید/۳

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به امضا رسید

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در زمینه بهره‌برداری از معادن و صنایع معدنی استان خراسان جنوبی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان بین ستاد توسعه خاوران و بخش خصوصی به امضا رسید.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، دوره اجرای این تفاهم‌نامه که روز پنجشنبه در یازدهمین نشست ستاد توسعه خاوران به ریاست استاندار خراسان جنوبی مبادله شد، ۳۶ ماه و میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای آن ۵۰۰ میلیارد تومان است.

با اجرای کامل این طرح در شهرستان‌های نهبندان، بشرویه، طبس، قاینات و خوسف زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

در متن این تفاهم‌نامه آمده است: به منظور توسعه، پیشرفت و تعالی استان و ایجاد و گسترش زمینه‌های همکاری، هدایت و حمایت سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی، در راستای سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی و اصل ۴۴ قانون اساسی، نیل به اهداف و برنامه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و توسعه همچنین استفاده از توانمندی و پتانسیل‌های موجود استان، این تفاهم‌نامه فی ما بین ستاد توسعه خاوران به نمایندگی “حمید ملانوری شمسی” استاندار خراسان جنوبی و شرکت توسعه معادن فلات زرین کیمیا به نمایندگی “علی آریامنش” به عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی تنظیم و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

هدف از تفاهم‌نامه بسیج امکانات معنوی و مادی برای اطمینان‌بخشی، تسهیلگری و تسریع در انجام فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در راستای اهداف توسعه‌ای استان برای رسیدن به توسعه‌ای پایدار، همه جانبه و متوازن عنوان شده است.

استاندار خراسان جنوبی امروز در یازدهمین نشست ستاد توسعه خاوران گفت: با تلاش همه کمیته‌های ذیل ستاد تاکنون ۴۰ مجوز بی‌نام در کمیته زیربنایی صادر شده و آماده تحویل به سرمایه‌گذار است.

حمید ملانوری به اقدامات کمیته‌های ذیل این ستاد اشاره کرد و افزود: وجود مجوزهای بی‌نام، بازه ورود و آغاز به کار سرمایه‌گذار را کوتاه می‌کند.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۰۱ طرح با قابلیت سرمایه‌گذاری در استان احصا شده است که به طور کامل بر اطلس سرمایه‌گذاری نقطه‌گذاری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف اصلی ما در ستاد توسعه خاوران، تسهیل و تسریع در امور و برداشتن دغدغه از مسیر سرمایه‌گذاران است.

ستاد توسعه خاوران با ابتکار استاندار خراسان جنوبی سال گذشته در این استان راه‌اندازی شد و توسط وزیر کشور به عنوان طرح الگویی به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است.

 

 

 

 

افزایش ۱.۵ برابری آبرسانی سیار به عشایر شهرستان درمیان

افزایش ۱.۵ برابری آبرسانی سیار به عشایر شهرستان درمیان

بیرجند – ایرنا – رییس اداره امور عشایر درمیان گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار متر مکعب آب با تانکر برای عشایر منطقه حمل شده و افزایش ۱.۵ برابری نسبت به سال گذشته داشته است.

محمدرضا حقیقی‌راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود افزایش حجم آبرسانی سیار، باز هم عشایر منطقه به دلیل خشکسالی و گرمای بالای هوا با کمبود شدید آب مواجه هستند و مهمترین مشکل ما در زمینه تامین آب عشایر کمبود اعتبار و چاه برداشت آب است.

وی اظهار داشت: با توجه به فقر شدید مراتع، امسال دغدغه اصلی عشایر منطقه تامین علوفه است چرا که باید ۱۰۰ درصد دام خود را به صورت دستی تغذیه کنند و این موضوع در زمستان پیشرو افزایش می‌یابد.

رییس اداره امور عشایر درمیان گفت: عشایر منطقه واقعا در سال سخت و بحرانی قرار دارند که باید با توجه ویژه مسوولان کشوری در تخصیص اعتبارات به آنان کمک شود تا با چالش کمتری این شرایط را پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: در سال جاری تولیدات دامی و لبنی عشایر شهرستان درمیان بر اثر خشکسالی و فقر مراتع، ۵۵ درصد کاهش یافت به طوری که تولید گوشت عشایر ۴۰ درصد و کرک، مو و پشم هم ۴۰ درصد کمتر شده است.

حقیقی‌راد گفت: در زمینه تولید محصولات لبنی نیز کاهش بیش از ۸۰ درصدی داشته‌ایم چرا که برخی عشایر شاید در سال جاری نتوانستند محصول لبنی و مصرف خانواده خودشان را تامین کنند.

وی تصریح کرد: خشکسالی به شدت بنیه دام عشایر را ضعیف کرده و گاهی وزن برخی دام‌های عشایر نسبت به سال گذشته به نصف هم کاهش یافته است.

رییس اداره امور عشایر درمیان درباره سایر اقدامات این اداره برای خدمات‌رسانی به جامعه عشایری گفت: در سال جاری ۷۰۰ کیلومتر از ایل راه‌های عشایر منطقه با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان مرمت شد.

وی افزود: امسال ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد با بازپرداخت پنج ساله و پنج میلیارد تومان تسهیلات ۱۰ درصد طرح زنجیره گوشت قرمز به عشایر این شهرستان در حال پرداخت است.

۲ هزار و ۸۹۵ خانوار عشایر با جمعیت ۱۷ هزار و ۵۹۱ نفر در شهرستان مرزی درمیان سکونت دارند که این تعداد ۳۰ درصد جمعیت منطقه را شامل می‌شود.

همچنین دام عشایر شهرستان درمیان ۱۵۰ هزار راس سرشماری شده که این تعداد در اثر تداوم ۲ دهه خشکسالی کاهش یافته است.

 

 

 

گلایه از نظارت های ضعیف برخی دستگاه ها در حوزه کرونا/۳-۲

گلایه از نظارت های ضعیف برخی دستگاه ها در حوزه کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برخی از دستگاه‌ها به ویژه در حوزه نظارت بر اصناف به صورت جدی ورود پیدا نکرده‌اند و شرایط در این حوزه مانند پیک چهارم و پیک‌های قبل نیست.

کامبیز مهدی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: براساس رنگ‌بندی‌های جدید نهبندان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و فردوس نیز به تعداد شهرهای نارنجی خراسان‌جنوبی افزوده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بیرجند، قاین، فردوس، درمیان، سربیشه در وضعیت نارنجی قرار دارند، بیان‌کرد: مدیریت محدودیت‌های کرونایی به صورت هوشمند است و به محض قرمز شدن شهرها اعمال می‌شود و دستگاه‌ها باید شرح وظایف خود را انجام دهند.

مهدی زاده ادامه‌داد: ورود به شهرهای قرمز موجب جریمه است اما به صورت فیزیکی جلوی کسی گرفته نمی‌شود بلکه این امر به صورت هوشمند انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: فراتر از بحث اعمال قانون و جریمه ما خواستار رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها توسط خود مردم هستیم چرا که تنها در این صورت اگر از چشم ناظران نیز مخفی باشند باز هم پروتکل‌ها رعایت خواهد شد.

مهدی زاده اظهارکرد: البته برخی از دستگاه‌ها به ویژه در حوزه نظارت بر اصناف به صورت جدی ورود پیدا نکرده‌اند و شرایط در این حوزه مانند پیک چهارم و پیک‌های قبل از آن نیست.

وی بیان‌کرد: قرمز شدن یا نشدن بقیه شهرهای خراسان‌جنوبی بسته به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و میزان بستری‌ها در شهرهای استان دارد ولی از آنجایی که برخی از شهرهای ما از زرد به نارنجی تغییر وضعیت پیدا کرده‌اند، احتمال قرمز شدن شهرهای بیشتری نیز وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی یک روند ثابت مانند تمام کشور را دارد، گفت: در زمینه واکسیناسیون ما ۰.۶ درصد از پوشش کشوری جلوتر هستیم.

مهدی زاده اظهارکرد: علت این موضوع نیز بالا بودن جمعیت سالمند در خراسان‌جنوبی است و از این جهت در پوشش کشوری بالاتر هستیم.

وی یادآورشد: هنوز دستورالعمل تزریق واکسن‌های ایرانی (کوو برکت) که در اختیار داریم ابلاغ نشده است هر چند در خراسان‌جنوبی افراد زیادی علاقمند هستند که واکسیناسیون آنان توسط واکسن ایرانی صورت گیرد

 

 

 

 

 

جهش بی‌تدبیری‌ها از مرغ به تخم مرغ/ ویروس کمبود، باز هم به جان بازار افتاد
چند روزی است تخم مرغ در خراسان جنوبی از نظرها پنهان و کمبود آن مشهود شده است، در این میان مسئولان مربوطه باز هم مثل همیشه وعده تامین تخم مرغ مصرفی مردم را می‌دهند.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی؛ فعالیت ۴۳ واحد مرغداری پرورش مرغ تخم گذار در خراسان جنوبی، این استان را در باب تأمین تخم مرغ خودکفا کرده، اما با وجود اینکه این استان مهد تولید مرغ و تخم مرغ در شرق کشور است مردم از نبود تخم مرغ در بازار گلایه مند هستند. این در حالی است که به گفته برخی مسئولان صادرات تخم مرغ به استان های همسایه، دلیل کمبود این محصول بر سر سفره خانوارها شده است.

رنج مرغداران از نبود دان

«علی دباغی»، مدیر یک واحد پرورش مرغ تخمگذار در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: مسئولان استان برای پیگیری درخواست های مرغداری ها سکوت می کنند، منِ مرغدار ۶ ماه است که دان آزاد مصرف می کنم وقتی دولتی ها ۶ ماه است که نهاده ای به ما نمی دهند نمی توانند اسمی از قیمت تعزیراتی به زبان بیاورند.

این مسئول با بیان اینکه مرغداری من تنها مرغداری سالم و به دور از بیماری در استان بوده است، گفت: باید مرا بابت سالم بودن گله مرغ تشویق می کردند نه اینکه دانی تحویلم ندهند؛ تخم مرغ تکنولوژی اتم نیست که در بازار کمبود باشد، کمبود تخم مرغ در بازار ناشی از خیانت مسئولان به مرغداران حاصل شده است.

وی با گلایه از قیمت هر کیلو تخم مرغ ۱۶ هزار تومان در استان افزود: مسئولان با یک اشتباه در سیستم، سبب افزایش مالیات می شوند که مردم باید آن را بپردازند.

دباغی گفت: مجوز جابجایی گله را به ما نمی دادند و بازرسان روز گذشته از نزدیک رصد کرده اند و ما تولید تخم مرغ خود را در استان عرضه می کنیم، اما این درست نیست که من ۶ ماه دان با قیمت آزاد مصرف کنم و مسئولان برای ما تصمیم گیری کنند که تولید خود را کجا عرضه کنم.

وی اظهارداشت: سلامت غذا را کارشناس مواد غذایی تشخیص می دهد؛ این در صورتی است که ما را مجبور می کنند تا دامپزشک را استخدام کنیم و حقوق او را از جیب مردم بگیریم، در حالی که این دامپزشک برای سلامتی مردم هیچ کاری نمی کند، مرغداری‌ها اگر دامپزشکی هم استخدام نکنند، دان آنها را قطع می کنند.

مسئولان عامل گرانی تخم مرغ! 

دباغی ادامه داد: ماهانه پنج میلیون تومان بابت دامپزشک از ما می گیرند، سازمان نظام مهندسی هم کارشناس دامپروری آموزش می دهد و ادعا می کند باید دامپرور استخدام کنیم، با این تفاسیر دولتی ها نمی گذارند، تخم مرغ با هزینه پایین به دست مصرف کننده نهایی برسد.

وی تفاوت هر کیلو تخم مرغ را در استان مبدا و مقصد را دو تا سه هزار تومان عنوان کرد و افزود: جهاد کشاورزی استان ۱۰ نامه به تهران فرستاده اما تهران جهاد کشاورزی ما را تحویل نمی گیرند، این در صورتی است که ۸۰ درصد مرغداری های استان  برای تامین دان طیور خود با مشکل مواجه شده اند.

دباغی گفت: یکی از واحدهای پرورش مرغ استان روز گذشته خواستار معدوم سازی مرغ هایش به دلیل نبود دان شده و به پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مراجعه داشته، اما جهاد کشاورزی گفته ما هیچ کاره ایم! یک کیلو نهاده هم در اختیار معاونت پشتیبانی امور طیور جهاد نیست تا در مواقع بحرانی تحویل مرغدار بدهند.

این مدیر واحد پرورش مرغ تخمگذار در خراسان جنوبی با بیان اینکه مرغداری آنها روزانه ۵۰ کارتن تخم مرغ تولید دارد، گفت:  وقتی دان آزاد تهیه می کنم،مجاز نیستم که برای توزیع تخم مرغ خود تصمیم بگیریم؟ این در صورتی است که دولتی ها مرا مجبور می کنند تا در داخل استان عرضه داشته باشم.

تاخیر در تحویل دان

وی با بیان اینکه برای هر تریلی بار دان  ۱۷ میلیون تومان هزینه می دهم ولی بار با سه ماه تاخیر می آید، گفت: مجبوریم دان آزاد بخریم، پنج مرکز توزیع در شهر بیرجند وجود دارد که ۹۰ درصد تخم مرغ تحویل یک مرکز می شود، که این مرکز باید جوابگوی کمبود تخم مرغ در بازار باشد.

گزارش های میدانی خبرنگار ما حاکی از این است که مرغداران بابت کمبود دان طیور و تاخیر در تحویل دان در مهد تولید مرغ و تخم مرغ کشور معترض اند.

فروشندگان تخم مرغ هم با بیان اینکه تقاضای مشتری ها به نحوی است که عرضه ای در بازار وجود ندارد، می گویند: روزی ۲۰ کارتن فروش داریم ولی الان هشت کارتن برای ما نمی آید.

تولید ۶۰ تن تخم مرغ در خراسان جنوبی

«محمدابراهیم ابراهیمی»، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: تولید تخم استان در حال حاضر ۶۰ تُن است و همه مرغداری ها دان خود را از سامانه بازارگاه تحویل می گیرند اما شاید دیرتر به دست شان برسد.

مرغداران می توانند ۶۰درصد تخم مرغ را صادر کنند

زجاجی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، تخم مرغ و مواد پروتئینی بیرجند هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مشکل کمبود تخم مرغ در استان خراسان جنوبی طی چند روز آینده برطرف می شود.

وی افزود: برخی تولید کنندگان تخم مرغ خود را به بازار تحویل نمی دادند و آن را قاچاق می کردند اما جلسه تشکیل و مصوب شد تا مرغداران ۴۰ درصد تولید تخم مرغ خود را در شهر عرضه کنند و ۶۰ درصد را مجاز هستند صادرات داشته باشند.

زجاجی تفاوت قیمت تخم مرغ در استان با استان های همجوار را چهار تا پنج هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت تخم مرغ در راستای جلوگیری از کمبود موجود، افزایش نخواهد یافت و مرغداران با تحویل ۴۰ درصد تولید تخم مرغ می توانند نیاز استان را تامین کنند.

«علی تهوری»، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم با تایید این مطلب که میزان عرضه تخم مرغ در واحدهای صنفی استان کاهش یافته است، گفت: نظارت ها بر مراکز عرضه و تامین تخم مرغ تشدید شده است.

«محمد اصغرزاده»، مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه صادرات تخم مرغ به سایر استان ها ممنوع است، گفت: اما مازاد تخم مرغ استان با هماهنگی جهاد کشاورزی به استان های دیگر صادر می شود و اگر کمبودی باشد با هماهنگی تنظیم بازار و جهاد کشاورزی رفع می شود چراکه روزانه ۴۵ تُن تخم در استان تولید می شود که ۲۵ تن در داخل استان مصرف می شود.

سالی سخت برای حیات وحش خراسان جنوبی/

سالی سخت برای حیات وحش خراسان جنوبی

خشکسالی و کاهش بارندگی سال آبی جاری، سال سخت و بحرانی برای تامین آب و علوفه پیش‌روی حیات وحش خراسان جنوبی گذاشته که این وضعیت، بقای حیات گونه‌های جانوری را در این استان تهدید می‌کند.

به گزارش ایرنا سال آبی جاری سال کم بارشی بود و این موضوع بحرانی‌ترین شرایط خشکسالی را در ۵۰ سال اخیر در خراسان جنوبی رقم زد.

خشکسالی پدیده طبیعی است که در سالیان گذشته هم اتفاق می­‌افتاد اما طولانی شدن دوره خشکسالی و کاهش شدید بارندگی‌ها در سال جاری اثرات منفی جبران ناپذیری بر حیات وحش خراسان جنوبی وارد کرده است.

کم آبی و شدت اثرات خشکسالی در سال جاری به گونه‌ای است که به گفته مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی، ۶۰ درصد چشمه‌های حیات وحش استان خشک شده و کم آبی شدید حیات وحش و جانوران منطقه را بیش از هر زمان دیگری تهدید و تبدیل به موضوعی نگران کننده‌ای شده است.

یکی دیگر از نتایج کاهش بارندگی عدم رویش گیاهان در مراتع و مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی بود و  حیات وحش در کنار تشنگی در تغذیه خود نیز دچار مشکل شده‌اند و همین موضوع در سال جاری باعث افزایش ورود حیات وحش به مزارع و باغات کشاورزان شده است.

همچنین خشکسالی و کمبود علوفه باعث کاهش زادآوری حیات وحش شده و جمعیت آنان را به شدت تحت تأثیر قرار داده، امسال به دلیل کمبود بارندگی و خشکسالی، زاد و ولد پرندگان از جمله کبک و تیهو را در خراسان جنویبی نداشته‌ایم و در زادآوری حیوانات بزرگ جثه از جمله وحوش هم سقط جنین، تلفات و گاهی رهاسازی بچه وحوش را از سوی مادران شاهد بودیم که عجیب و بی‌سابقه است.

در میان همهمه بی‌آبی و خشکسالی، حضور غیرمجاز دام و تعلیف دام در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان هم در سال جاری مشکلات را دوچندان کرده و کوچ عشایر و دامداران به سمت ارتفاعات موجب تنگ‌تر شدن تغذیه حیات وحش شده است.

به اعتقاد کارشناسان محیط زیست خراسان جنوبی، تعامل دام اهلی با وحوش و استفاده از آبشخورهای حیات وحش تهدیدی برای شیوع بیماری‌هاست چرا که بدن حیات وحش به دلیل خشکسالی ضعیف شده و در صورت انتقال بیماری از دام اهلی، شاهد تلفات دسته‌جمعی آنها خواهیم بود.

البته اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی در چند سال اخیر تلاش کرده با احداث آب انبار و آبشخور، انبار علوفه، آبرسانی سیار، لایروبی چشمه‌­ها، توزیع دان و علوفه در فصل سرما، نصب تلمبه بادی و حفر چاه تا حدی اثرات خشکسالی را بر حیات وحش استان کاهش دهد اما این اداره کل برای ادامه فعالیت‌های مستمر خود و کاهش بخشی از اثرات خشکسالی بر حیات وحش نیازمند توجه ویژه در تخصیص اعتبارات ملی و استانی است.

به گفته مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی نذر طبیعت یک راه کمک کردن به حیات وحش در این بحران خشکسالی است، اما در این شرایط که حیات وحش در مضیقه قرار می‌گیرند و به مزارع و باغات کشاورزان هجوم می‌آورند، نذر و کمک مهمتر مدارا کردن با حیوانات مشاهده شده در اطراف روستاها و مزارع کشاورزی است.

خشکسالی و احتمال مهاجرت حیات وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در سال آبی جاری کاهش و توزیع نامناسب بارندگی‌ها را در استان داشتیم، بنابراین رویش گیاهی در عرصه‌های محیط زیست، جزیی و تقریبا صفر بود و فصل بهار با زمستان فرقی نداشت.

حسن اکبری افزود: امسال به دلیل کمبود بارندگی و خشکسالی، زاد و ولد پرندگان از جمله کبک و تیهو را نداشته‌ایم و در زادآوری حیوانات بزرگ جثه از جمله وحوش هم سقط جنین، تلفات و گاهی رهاسازی بچه وحوش را از سوی مادران شاهد بودیم که عجیب و بی‌سابقه است.

وی اظهار داشت: در ۲ سال گذشته که تا حدودی ترسالی داشتیم ۷۰ درصد آب حیات وحش از چشمه‌ها و سنگ آب‌ها تامین شد و ۳۰ درصد هم آبرسانی سیار به وحوش داشتیم ولی در سال جاری به دلیل کمبود شدید بارندگی، سنگ آب‌ها صد درصد و چشمه‌های مناطق حفاظت شده ۶۰ درصد خشک شده و آب بقیه چشمه‌ها هم به شدت کاهش یافته است.

اکبری افزود: در این تابستان گرم نگران تامین آب حیات وحش هستیم و در فصل گرما حجم آبرسانی به حیات وحش افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: خشک شدت چشمه‌ها و کاهش رویش گیاهی، کوچ حیات وحش را به دنبال خواهد داشت و در برخی زیستگاه‌ها از جمله نایبندان طبس که به دلیل حضور یوز آسیایی برای ما اهمیت بالایی دارد، شدت خشکسالی خیلی بالاست.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با توجه ویژه در اعتبارات استانی و ملی بتوانیم مشکل خشکسالی را در سال جاری به خوبی پشت سر بگذاریم و در سالیان گذشته اعتبارات خشکسالی به این اداره کل اختصاص نیافته که امسال نیازمند توجه ویژه است.

اکبری افزود: موضوعی که از خشکسالی و کمبود بارندگی در استان ما نگران‌کننده‌تر است افزایش شدید درجه هوا در سال جاری است به طوری که براساس بررسی سازمان فضایی کشور دمای سطح زمین در سه ماهه اول فصل بهار بین ۲ تا چهار درجه نسبت به سال قبل افزایش نشان داده که این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی عنوان کرد: اثرات افزیش دما به تناسب از اثرات کمبود بارندگی بیشتر است چرا که به شدت تبخیر آب در خاک را افزایش می‌دهد و با توجه به اینکه در سال جاری علیرغم کاهش بارندگی‌ها باید وضعیت رویش گیاهی در مراتع ما بهتر از این بود که یکی از عوامل موثر در نبود رویش گیاهان همین درجه دمای بالای هوا است.

خشکسالی و افزایش ورود حیات وحش به اراضی کشاورزی

اکبری گفت: خشکسالی‌ها ورود حیات وحش به مزارع و باغات کشاورزان و خسارت در این بخش را افزایش داده و تلاش ما این است که این خسارت‌ها محدود شود.

وی اضافه کرد: حیات وحش به علوفه سبز عادت دارد و وقتی علوفه سبز در مراتع در دسترس نباشد به سمت مزارع و باغات هجوم می‌آورند.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه تعارض بین انسان و حیات وحش به قدمت عمر انسان وجود داشته است گفت: در گذشته ورود وحوش به روستاها وجود داشته و بعضا در مزارع اطراف روستاها نگهبان می‌گماردند.

اکبری گفت: درخصوص جبران خسارت حیات وحش باید فکر اساسی در سطوح بالادستی مبتنی بر یک ظرفیت قانونی انجام شود و در این زمینه قانون شفاف و محکم و اعتبار خاصی در نظر گرفته شود تا بتوانیم بخشی از خسارت‌ها را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم در میان‌مدت این مساله را به گونه‌ای حل و جبران کنیم، عملا مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست را هم از دست می‌دهیم.

لزوم مدارا با حیات وحش در این بحران خشکسالی

اکبری گفت: با شهرستان‌ها نیز مکاتبه کردیم تا حتی‌المقدور با افزایش گشت‌ها از ورود حیات وحش به اراضی کشاورزی جلوگیری شود با وجود اینکه حیات وحش نیز در این خصوص متحمل خسارت زیادی می‌شود و به عنوان مثال در اطراف یک بندسار در سربیشه چهار تله کار گذاشته شده بود.

وی ادامه داد: با تله‌گذاری از سوی افراد سودجو متاسفانه گاهی حیات وحش ما به طرز خیلی خشن کشته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در سال‌های ترسالی وحوش در فصل بهار کمترین خسارت را وارد می‌کنند و فقط در فصل پاییز و زمستان به سمت مزارع  می‌آیند ولی در شرایط خشکسالی بخش عمده‌ای از خوراک خود را از زمین‌های کشاورزی جبران می‌کنند که این موضوع برای کشاورزان هم قابل تحمل نیست.

اکبری بیان کرد: از مردم تقاضا داریم در این بحران خشکسالی بیشترین مدارا را با حیات وحش داشته باشند چرا که آنان از روی ناچاری و بر اساس عادتی که به تغذیه از علوفه سبز دارند وارد روستاها و مزارع و باغات می‌شوند.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در سال جاری این است که به دلیل فقر مراتع در دشت‌ها، عشایر و دامداران به سمت ارتفاعات و زیستگاه‌های بکر روی آورده‌اند و در این خصوص بسیار نگران انتقال بیماری از دام اهلی به حیات وحش هستیم.

وی افزود: بدن حیات وحش به دلیل خشکسالی ضعیف شده و در صورت انتقال بیماری از دام اهلی، شاهد تلفات دسته‌جمعی آنها خواهیم بود.

 

 

 

 

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اعلام کرد:
آماده باش موکب‌های خراسان جنوبی برای اربعین ۱۴۰۰
جوینده گفت: موکب‌های خراسان جنوبی آمادگی کامل برای برگزاری اربعین ۱۴۰۰ داشته باشند تا در صورت صدور مجوز از سوی ستاد، مشکلی برای حضور در مراسم و برپایی موکب‌ها وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «موسی جوبنده» امروز (۱۶ تیر) در مراسم گردهمایی موکب داران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۸ موکب ثبت شده خراسان جنوبی در ایام اربعین به زائران امام حسین(علیه السلام) خدمت رسانی می کنند، اظهارداشت: از این تعداد ۹ موکب در داخل استان به زائران پاکستانی خدمت رسانی دارند، چهار موکب در مسیر نجف تا کربلا و مابقی در شهر کاظمین مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه موکب های مستقر در خراسان جنوبی سال ۹۸ از حدود ۵۰ هزار زائر پاکستانی پذیرایی کردند،گفت: خراسان جنوبی باید به عنوان استان معین در زمینه موکب داری تعیین شود چراکه زوار زیادی از کشور پاکستان از مسیر استان عبور می کنند و در استان نیاز به خدمات دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موکب داران باید آمادگی برای صفر تا صد برنامه ها را داشته باشند، ادامه داد: موکب ها باید آنچنان قوی و با برنامه عمل کنند تا هیچ کمبودی احساس نشود.

جوینده با بیان اینکه بر مبنای فتوای مقام‌معظم رهبری، مسئولین مواکب می‌توانند از نذورات عام برای مواکب هزینه کنند، اظهارداشت: اربعین از امسال به مدت ۱۰ سال در ایام تابستان و گرم سال واقع خواهد شد، لذا موکب ها باید برای تهیه وسایل سرمایشی مانند پنکه آبپاش، کولر گازی، یخچال های یخ‌ساز، یخچال نگهداری مواد غذایی و ملافه و سایر وسایل مورد نیاز پیش بینی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به گرمای بالای ۴۵ درجه عراق در تابستان و بهار، گفت: امکانات و فضای استراحت زائران در گرمای شدی عراق باید به نحو مطلوب فراهم شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد خوب موکب داران خراسان جنوبی در بحث کمک های مومنانه و کمک به نیازمندان، گفت: تاکنون بیش‌از ۸ میلیارد تومان توسط مواکب خراسان‌جنوبی کمک مؤمنانه جمع‌آوری و بین نیازمندان در قالب ماسک، مواد بهداشتی و شوینده، جهیزیه و بسته‌های مواد غذایی توزیع‌شده است.

جوینده گفت: موکب‌های خراسان جنوبی آمادگی کامل برای برگزاری اربعین ۱۴۰۰ را داشته باشند تا در صورت صدور مجوز از سوی ستاد، مشکلی برای برپایی موکب وجود نداشته باشد.

 

 

 

مدیر امور اربعین ستاد اربعین عتبات عالیات کشور:
تصمیم قطعی برای اربعین ۱۴۰۰ گرفته نشده ‌است
افضلی گفت: هنوز تا این لحظه تصمیم قطعی برای حضور و یا عدم حضور زائران ایران در اربعین ۱۴۰۰ گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید افضلی» امروز (۱۶ تیر) در مراسم گردهمایی موکب داران خراسان جنوبی با بیان اینکه جایگاه موکب داری در ایران به‌جایی رسیده که در سخت‌ترین شرایط اجتماعی مسئولان و مردم، نگاه آن‌ها به موکب داران است، گفت: در سیل خوزستان که همه را سردرگم کرده بود، زمانی‌که موکب داران در منطقه حاضر شدند، آرامش در منطقه برقرار شد.

وی با بیان اینکه موکب داران کشور در بحث کرونا و کمک‌های مؤمنانه هم خوش درخشیدند، اظهارداشت: امروز ۲۵۰۰ موکب در سراسر کشور در کمتر از ۱۲ تا ۲۴ ساعت آمادگی دارند تا مشکل اسکان و تغذیه آسیب‌دیدگان در هر حادثه‌ای را برطرف کنند.

مدیر امور اربعین ستاد اربعین عتبات عالیات کشور بزرگ‌ترین سرمایه اصلی هر موکب دار را اعتماد مردم به آنها دانست و افزود: چنانچه اعتماد از موکب دار گرفته شود هیچ کدام از تفسیرها معنی پیدا نخواهد کرد لذا همه موکب داران وظیفه دارند، تمام تلاش خود را در جهت بسط و گسترش اعتماد عمومی مردم بکار گیرند.

افضلی با اشاره به اینکه موکب داران در حوزه کمک‌رسانی به مردم خوزستان و لرستان در زمان سیل خوش درخشیدند، افزود: مقام‌معظم رهبری موکب داری در اربعین را یک عمل صالح ماندگار توصیف کرده‌اند که این برای موکب داران یک نعمت وذخیره دنیوی و اخروی است.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه هنوز تصمیم قطعی برای اربعین امسال گرفته نشده ‌است، بیان داشت: موضوع حضور زائر از ایران در اربعین حسینی ۱۴۰۰ با توجه به ویروس کرونا، بستگی به تصمیم ستاد اربعین کشور و دولت عراق دارد؛ اما اراده بر این است که امسال زائرین ایرانی به صورت محدود یا نامحدود بودن در اربعین حضور داشته باشند.

مدیر امور اربعین ستاد اربعین عتبات عالیات کشور با بیان اینکه امسال تعدادی از موکب داران به طور قطع و یقین در اربعین حضور خواهند داشت، گفت: چنانچه بحث حضور زائران ایرانی باشد که همه موکب‌ها راهی عراق خواهند شد، اما چنانچه شرایط برای اعزام زائران ایرانی فراهم نباشد، تعدادی از موکب‌ها برای خدمت‌رسانی به زائرین سایر کشورها اعزام خواهند شد.

افضلی با اشاره به آب و هوای گرم و خشک عراق در تابستان و از طرفی تقارن اربعین حسینی با فصل گرم سال، گفت: موکب داران امکانات خود را با توجه به شرایط آب‌وهوایی تطبیق دهید.

وی افزود: وزارت بهداشت در حال تدوین یک دستورالعمل برای اربعین است که در صورت تصویب برای استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

افضلی اظهارداشت: باید به سمتی برویم که موکب‌های ایرانی و عراقی با هم مشارکتی موکب داری کنند.

با حضور استاندار خراسان جنوبی؛
کتابخانه عمومی مشارکتی روستای بهمن آباد زیرکوه به بهره برداری رسید
آئین بهره برداری از کتابخانه عمومی مشارکتی روستای بهمن آباد زیرکوه با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ کتابخانه عمومی مشارکتی روستای بهمن آباد زیرکوه با زیربنای ۱۲۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع احداث شده است.

 

کل اعتبار هزینه شده برای احداث این کتابخانه ۹۰۰ میلیون تومان است که ۶۰۰ میلیون تومان آن توسط خیر تأمین شده است. اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای تجهیز این کتابخانه ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

 

جمعیت تحت پوشش این کتابخانه با سه هزار جلد کتاب موجود ۲ هزار نفر است.

 

این مراسم با همراهی نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران برگزار شد.

 

شایان ذکر است، دهستان بهمن آباد از روستاهای اهل تسنن بخش شاسکوه شهرستان زیرکوه است که بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، هزار و ۶۵۴ نفر جمعیت دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خراسان‌جنوبی میزبان مسابقات جهت‌یابی بانوان/۷

میزبانی مسابقات جهت‌یابی شرق کشور در بخش بانوان به خراسان‌جنوبی واگذار شد.

با سفر امانی نماینده انجمن جهت‌یابی کشور به خراسان‌جنوبی و دیدار با «جواد سلیمانی» قهرمان جهت‌یابی جهان و مدیر انجمن جهت‌یابی استان و بازدید از ظرفیت و قابلیت‌های موجود زمینه میزبانی مسابقات قهرمانی بانوان این رشته ورزشی فراهم شد.

این ماراتن منطقه‌ای با حضور جهت‌یابان برتر استان‌های خراسان‌شمالی کرمان، خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی مرداد ماه امسال در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

 

 

 

 

خلبانان خراسان‌جنوبی آسمان شمال کشور را درنوردیدند/۷

خلبانان ورزش‌های هوایی خراسان‌جنوبی در اردوی تمرینی آسمان آبی سایت‌های هوایی شمال کشور را درنوردیدند.

«سمیه زنگویی، رضا هادی‌نیا، علیرضا دانشور و مهدی هادی‌نیا» تیز پروازان‌ پاراگلایدر پرافتخار و مدال‌آور استان هستند که در اردوی‌ یک‌ هفته‌ای خود آخرین تکنیک‌ و تاکتیک‌های ورزش‌های هوایی کشور را به منصه ظهور گذاشتند.

 

 

 

یک کشته بر اثر برخورد سواری با شتر در «طبس»

 

 

http://media.shabestan.ir/Original/1400/04/16/IMG20141621.jpg

 

 

http://media.shabestan.ir/Original/1400/04/16/IMG20581757.jpg

 

http://media.shabestan.ir/Original/1400/04/17/IMG07370487.jpg

آئین بهره برداری از کتابخانه عمومی مشارکتی روستای بهمن آباد زیرکوه

 

 

حضور استاندار خراسان جنوبی در جمع مردم شهر آبیز

 

 

 

 

بهره برداری از پروژه ۸۴ هکتاری آبیاری کم فشار در روستای شاهرخت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مبادله تفاهم نامه سرمایه گذاری به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*