اخبار علمی / کشف نوع دیگری از ویروس کرونا در انگلیس

تشخیص کرونا در ۱ ثانیه

محققان “دانشگاه فلوریدا” و “دانشگاه ملی چایو تانگ” تایوان موفق به تولید دستگاه میکروسیالی شده‌اند که می‌تواند پروتئین کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ یک نمونه بزاق را ظرف یک ثانیه تشخیص دهد.

                                                   تشخیص کرونا در ۱ ثانیه                                        

به گزارش مد گجت، این دستگاه الکتروشیمیایی از آنتی بادی علیه پروتئین میخ مانند برای شناسایی ویروس استفاده می‌کند و می‌تواند آزمایش سریع کووید-۱۹ را امکان‌پذیر کند.

هنوز هم آزمایش یکی از مهم‌ترین راه‌های تشخیص بیماری کووید-۱۹ است. در حالی که از شیوع این بیماری در برخی مناطق جهان کاسته شده است اما برخی کشورها هنوز هم درگیر مبارزه با این بیماری هستند.

آزمایش استاندارد کنونی آزمایش PCR است که از نظر دقت و صحت پیشتاز است اما برای انجام آن به کارکنان ماهر و تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی نیاز است و در نتیجه زمان تاخیر قابل توجهی بین جمع آوری نمونه و مشاهده نتایج وجود دارد.

“مینگان ژیان” (Minghan Xian) محقق این مطالعه گفت: زمان تشخیص آزمایش جدید کووید-۱۹ که توسعه داده‌ایم به طرز حیرت انگیزی، فوری است و در عرض یک ثانیه می‌تواند نتیجه مثبت یا منفی را ارائه دهد که این امر مهم است.

تشخیص ویروسی بر روی یک الکترود طلا که دارای آنتی بادی علیه پروتئین میخ مانند ویروسی است و می‌تواند با یک نمونه مانند بزاق پر شود، انجام می‌شود. اتصال پروتئین میخ مانند به الکترود بار الکتریکی را که از طریق آن عبور می‌کند تغییر خواهد داد و به دستگاه اجازه می‌دهد ویروس را تشخیص دهد. کل الکترود در یک نوار تست یک بار مصرف گنجانده شده است که کاربر نیز برای انجام تجزیه و تحلیل آن را به گوشی متصل می‌کند.

کشف نوع دیگری از ویروس کرونا در انگلیس

در یورکشایر انگلیس یک نوع جدید از ویروس کرونا کشف شده است.

 کشف نوع دیگری از ویروس کرونا در انگلیس به گزارش  اسپوتنیک، گرگ فل، رئیس بخش بهداشت شفیلد گفت: گونه جدیدی از ویروس کرونا در یورکشایر انگلیس پیدا شده و هیچ دلیلی بر سرایت بیشتر آن نسبت به انواع شناخته شده وجود ندارد.

او به خبرنگاران گفت: ما در حال کنترل شیوع گونه VUI-۲۱MAY-۰۱ هستیم و شیوع آن را با احتیاط و تحت کنترل انجام می‌دهیم، همانطور که در موارد دیگر نیز این کار را کرده ایم. هیچ شواهدی مبنی بر انتقال سریعتر این نوع نسبت به نوع های پیش از این در انگلیس و سایر کشور‌ها وجود ندارد و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه واکسن‌های استفاده شده ممکن است در برابر آن کمتر موثر باشند نیز دیده نشده است.

او از مردم خواست که وحشت نکنند و به آنها اطمینان داد که اقدامات بهداشتی توصیه شده برای کاهش احتمال عفونت کافی است.

او گفت: لطفاً نگران نباشید. ما می‌خواهیم شما به آنچه در طول سال گذشته انجام داده اید ادامه دهید. توصیه‌ها را دنبال کنید، به طور مرتب دست‌های خود را بشویید و در داخل فضای بسته ماسک بزنید.

خوراکی‌های ضد پیری که قاتل چین و چروک پوست هستند

‌شما می‌توانید با مصرف چند خوراکی، مواد مغذی مورد نیاز پوست‌تان را تامین و آن را نرم و صاف‌ کنید.

 آثار تمام چیز‌هایی که در برنامه غذایی معمول‌مان می‌خوریم و می‌نوشیم، روی پوست‌مان آشکار می‌شود. همین که چند شب دیر غذا بخورید و چند بار هم در مصرف غذا‌های مضر زیاده‌روی کنید، به سرعت نشانه‌هایی از خستگی، فرسودگی و پیری روی پوست‌تان پدیدار می‌شوند.

اگر واقعا تمایل دارید سلامت پوست‌تان را بهبود دهید، مواد غذایی ضد چروک زیر را مد نظر داشته باشید و با مصرف آن‌ها از فواید بیشماری که برای زیبایی و سلامت پوست دارند بهره‌مند شوید.

۱۲ بهترین خوراکی که دشمن چین و چروک پوست هستند

۱- آووکادو

 

۲- توت

 

۳- ماهی سالمون

 

۴- عسل

۵- ماست طبیعی

 

۶- مغزیات (آجیل)

 

۷- چای سبز

 

۸- گوجه‌فرنگی

 

 ۹- گندم سیاه

 

۱۰- هویج

 

۱۱- سویا

 

۱۲- شکلات به جای قهوه

 

 

 

 

عوارض دوش گرفتن با آب داغ

دوش گرفتن منظم با آب بسیار گرم می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، متخصصان می‌گویند آب بسیار گرم می‌تواند بر روی پوست اثر سوء بگذارد. از جمله این اثرات منفی، تاثیر بر سلول‌های کراتینه واقع در اپیدرم (روپوست) است.

علاوه بر این، استفاده زیاد از آب داغ می‌تواند باعث خشکی پوست و عود پیدا کردن بیماری‌های پوستی از جمله اگزما شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند دوش آب نسبتاً سرد به مدت ​​حداکثر ده دقیقه گرفته شود. همچنین هنگام استحمام نباید به طور شدید پوست را مالش داده و از آن لایه برداری کرد، زیرا این امر می‌تواند به ظاهر شدن جراحات کوچک بر روی پوست منجر شود.

طبق توصیه متخصصان بعد از دوش گرفتن باید از کرم مرطوب کننده استفاده شود.

 

 

 

مواظب «آب سیاه» باشید!

استاد چشم‌پزشکی گفت:بیماری آب سیاه بالا رفتن فشار که باعث تحلیل در عصب بینایی می‌شود است و به مرور زمان میدان بینایی را محدود می‌کند.

مواظب «آب سیاه» باشید!

محمود جباروند، استاد چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «بیماری آب سیاه یا گلوکوم» اظهار داشت: بیماری آب سیاه بالا رفتن فشار که باعث تحلیل در عصب بینایی می‌شود است و به مرور زمان میدان بینایی را محدود می‌کند و اگر خوب تشخیص داده نشود، بیماری پیشرفت می‌کند و به طور کلی بیمار دید خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه این بیماری انواع حاد، مزمن، زاویه باز و بسته دارد، گفت: گلوکوم را در کودکان و سنین بالا داریم اما آنچه بیشتر مهم است گلوگوم در سنین بالاست که تقریبا از میانسالی شروع شده و ادامه پیدا می‌کند و بیشتر افرادی که مبتلا می‌شوند حتما سابقه خانوادگی دارند،‌ یا بیماری‌های زمینه‌ای که برخی از این افراد مبتلا هستند.

جباروند خاطرنشان کرد: اگر بیماری آب سیاه یا گلوکوم به موقع تشخیص داده شود، با داروهای مربوطه تحت کنترل درآمده و مشکل بیماری حل می‌شود؛ ضمن اینکه رعایت دستورات پزشک بسیار مهم است. در صورتی که با داروها کنترل نشود، پزشک برای عمل جراحی تصمیم می‌گیرد تا تحت عمل جراحی قرار گرفته و قطعا خوب می‌شود.

این استاد چشم‌پزشکی در پاسخ به این پرسش که «نشانه‌های بیماری آب سیاه چیست؟»، ابراز داشت: در شرایط حاد، با درد و قرمزی و کاهش بینایی روبه‌رو می‌شویم که این افراد هاله نور و رنگارنگی را در غروب دارند. این افراد  اگر به پزشک مراجعه کنند، با لیزر مشکل بیماری حل می‌شود.

وی متذکر شد: افرادی که دچار بیماری حاد نیستند و به صورت مزمن و بیصدا بوده، بسیار خطرناک هستند. در این افراد سابقه خانوادگی وجود دارد و حتماً باید به پزشک مراجعه کرده و معاینه شوند. مهمترین مسئله در این افراد کاهش میدان بینایی و اطراف بینایی است که اتفاق می‌افتد و اگر به پزشک مراجعه نکنند، به دید تونلی تبدیل می‌شود.

جباروند تصریح کرد: خوشبختانه مراجعات بیماران برای درمان به چشم‌پزشک بیشتر شده است و با دارو و اعمال جراحی قابل کنترل است و اگر بیمار به موقع مراجعه کند، هیچ بیماری نابینا نمی‌شود، اما اینکه برخی بینایی خود را از دست می‌دهند به خاطر این است که در فاز نهایی به پزشک مراجعه می‌کنند و عصب بینایی حدود ۹۰ درصد از دست داده می‌شود.

 

 

 

چربی حیوانی برای سلامتی خوب است؟

یک متخصص تغذیه گفت: تاثیر چربی‌های حیوانی روی بدن به مقدار خوردنتان و اینکه باقی برنامه غذایی‌ شما چگونه است، بستگی دارد.

شهاب اولیایی، رژیم شناس و متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  چربی اشباع به طور طبیعی در بسیاری از غذاها به خصوص منابع حیوانی، وجود دارند. این نوع چربی تاثیر منفی برای سلامت عمومی بدن به خصوص سلامت قلب دارد.

او افزود: یکی از مصالح کلسترول نوع خاص اسید چرب است که در روغن‌های اشباع حیوانی مانند دنبه یافت می‌شود. این موضوع می‌تواند رسوب و گرفتگی در رگ‌های قلب را افزایش دهد، همچنین با سخت شدن عروق، زمینه سکته‌های قلبی و مغزی را ایجاد می‌کند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: چربی‌های حیوانی را می‌توان به صورت موردی و در حد کم استفاده کرد اما جایگزین کردن آن با روغن مصرفی روزانه می‌تواند مشکلات جدی به خصوص در زمینه قلبی عروقی به همراه داشته باشد. تاثیر چربی های حیوانی روی بدن به مقدار خوردنتان و اینکه باقی برنامه غذایی تان چگونه است، بستگی دارد.

او بیان کرد: در خصوص روغن‌های گیاهی معتقدیم هر نوع روغنی که در دمای اتاق به صورت جامد باشد برای سلامت بدن مضر است. این تاثیر منفی به خصوص در روغن‌های هیدروژنه که اسید‌های چرب ترانس دارند، برای سلامت بدن بیشتر است.

اولیایی گفت: توصیه ما این است که از انواع و اقسام روغن‌ها به صورت چرخشی استفاده کنید، برای مثال سعی کنید روغن زیتون، آفتابگردان، کنجد و ذرت را به صورت چرخشی استفاده کنید تا اسید‌های چرب ضروری بدن از این طریق تامین شوند.

او تاکید کرد: برای سرخ کرن غذا به هیچ عنوان از روغن‌های پخت و پز معمولی استفاده نکنید. روغن‌های مخصوص سرخ کردنی حاوی موادی به نام آنتی اکسیدان هستند که باعث می‌شود نقطه دود روغن و تحمل آن نسبت به حرارت افزایش یابد.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: تا حد امکان از کمترین مقدار روغن‌ها استفاده کنید. روغن‌های مصرفی اگر بیش از نیاز بدن باشند، به صورت سلول چربی تجمع پیدا می‌کنند و در نهایت می‌توانند چاقی‌های ناحیه شکمی را ایجاد کنند که با بسیاری از بیماری‌ها مانند کلسترول خون، کبدچرب، دیابت و فشار خون در ارتباط است.

 

 

 

 

 

این خوراکی‌ها را هرگز از سوپرمارکت خریداری نکنید

افراد کمی در مورد کیفیت محصولات غذایی در سوپرمارکت فکر می کنند، این در حالی است که برخی موادغذایی برای سلامت افراد مفید نیستند.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، النا سولوماتینا متخصص تغذیه در روسیه در مقاله‌ای می‌نویسد که، در سوپرمارکت مردم اغلب هر چیزی را که به دستشان می‌رسد، در سبد قرار می‌دهند و نمی‌فهمند که این غذا سالم است یا ناسالم.

پیشنهاد ما این است که به آن دسته از محصولاتی که حتی در بهترین سوپرمارکت‌ها هم تولید می‌شود، توجه نکنید.

گوشت چرخ کرده:

به گفته بسیاری از تولیدکنندگان گوشت چرخ کرده دارای مقدار زیادی چربی، پوست و استخوان است؛ بنابراین بهتر است گوشت تازه را در بازار خریداری کنید و گوشت چرخ کرده خوشمزه را خودتان تهیه کنید که در آن ۱۰۰ درصد از ترکیب آن مطمئن باشید.

شکلات‌های فله ای:

موضوع این است که ماندگاری شیرینی‌ها نسبتاً کوتاه است و جعبه‌های بزرگ شیرینی همیشه در شرایط استانداردی نگهداری نمی‌شود. فروشندگان در این مورد چه کاری انجام می‌دهند؟ آن‌ها تاریخ‌های برچسب قیمت را جدا می‌کنند؛ بنابراین نباید تعجب کرد که چرا بعضی آب نباتها خیلی سفت است و بوی عجیبی دارد.

پنیر رنده شده:

این اتفاق می‌افتد که تاریخ تولید و انقضای برخی از این پنیر‌ها با شرکتی که در بسته بندی اعلام شده مطابقت ندارند. علاوه بر این، در برخی از انواع پنیرها، به عنوان مثال، در پارمزان، تولید کنندگان می‌توانند با خیال راحت سلولز را اضافه کنند تا حجم را افزایش دهند و از تشکیل توده‌های داخل بسته جلوگیری کنند افزایش دهند. پس بهتر است پنیر را خودتان خریداری کنید و رنده کنید.

مرغ کبابی:

این نوع مرغ اغلب از گوشتی تهیه می‌شود که قابل فروش نیست. این گوشت چند روز در مایع مخصوص خیسانده می‌شود و سپس سرخ می‌شود تا ترد شود. اغلب اتفاق می‌افتد که مرغ کبابی گرم به سرعت به فروش می‌رسد و از مرغ‌های قدیمی برای مرغ مریناد شده استفاده می‌شود.

سالاد‌های آماده:

خوب است که سالاد‌های آماده ۵ تا ۱۵ دقیقه قبل از مصرف شما آماده شده باشند اما متاسفانه اغلب آن‌ها تمام روز را در محیط گرم قرار می‌دهند. علاوه بر این، برای تهیه چنین سالادهایی، اغلب از مایونز ارزان قیمت و با کیفیت پایین و گاهی اوقات از سایر محصولات تاریخ انقضا گذشته، استفاده می‌شود.

 

 

 

 

طی تحقیقات اخیر به انجام رسید؛

درمان آلزایمر شدید با تابش نور

این ایده که تابش با دوز کم می تواند درمانی برای بیماری آلزایمر باشد، با وجود شواهد بالینی اندکی که از آن پشتیبانی می کند، بحث برانگیز است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری؛ آلزایمر یا بیماری فراموشی، یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که در اثر آن به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. البته با بالا رفتن سن، اندکی فراموشکار شدن در افراد طبیعی است. اما در بیماری آلزایمر این اختلال حافظه به تدریج پیشرفت می‌کند؛ که به صورت کلی به عنوان “دمانس ” شناخته می شوند. بیماری آلزایمر تقریبا ۲ درصد (۶/۵ میلیون نفر) را در کشورهای توسعه یافته در گیر می کند؛ همچنین یک هشتم از افراد دارای ۶۵سال و بیشتر، این حالت مخرب زوال عقل را دارند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*