اخبار علمی/ادویه‌ای معجزه‌گر برای درمان استرس و افسردگی

ادویه‌ای معجزه‌گر برای درمان استرس و افسردگی

خاصیت اکسیداتیوی موجود در یک نوع ادویه می‌تواند برای درمان استرس و افسردگی بسیار مؤثر باشد.

به گزارش  وب سایت My Health گزارشی منتشر کرده که در آن اهمیت زردچوبه را در درمان استرس توضیح می‌دهد.

براساس این گزارش، زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند کورکومین است که رادیکال‌های آزاد و در نتیجه استرس اکسیداتیو و التهاب را که باعث استرس و افسردگی می‌شود کاهش داده و روحیه فرد را بهبود می‌بخشند. مصرف زردچوبه همراه با زعفران می‌تواند مفیدتر باشد.

زردچوبه را می‌توان به راحتی به وعده‌های غذایی اضافه کرد. خوردن شیر زردچوبه دو بار در روز روشی عالی برای ورود زردچوبه به رژیم غذایی شما است. یک قاشق چای خوری زردچوبه را می‌توانید به یک فنجان شیر اضافه کرده و میل کنید.

مصرف مکمل‌های زردچوبه که حاوی ۹۵ ٪ غلظت زردچوبه هستند نیز مفید است. همچنین مصرف مکمل‌های ترکیبی از کورکومین و پیپرین (فلفل سیاه) از جمله متداول‌ترین روش‌های درمانی حمایتی برای درمان افسردگی است. این امر سلامت روانی فرد را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد، زیرا مکمل‌های پیپرین بر پایه گیاهان طبیعی ساخته می‌شوند بنابراین سرعت تاثیر بالاتری دارند.

پزشکان ثابت کرده اند که زردچوبه عارضه جانبی چندانی ندارد و به طور کلی بسیار سالم و بی خطر است؛ اما برخی از عوارض جانبی آن می‌تواند شامل ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ باشد.

در حال حاضر زردچوبه یک درمان واقعی برای افسردگی در نظر گرفته نمی‌شود، اما می‌تواند به عنوان یک درمان کمکی مورد استفاده قرار گیرد. هنوز هم مصرف زردچوبه خام ترجیح داده نمی‌شود. زردچوبه همچنین به صورت تنتور موجود در معالجه آسیب‌ها در دسترس است.

 

 

 

آیا دیابتی‌ها می‌توانند عسل مصرف کنند؟

بیماران دیابتی برای کنترل سطح قندخون و جلوگیری از اثرات منفی ناشی از عدم تعادل قند در بدنشان باید از غذا‌های سالم استفاده کنند.

به گزارش شبکه هندی “NDTV”، کارشناسان همیشه به بیماران دیابتی توصیه می‌کنند برای کنترل سطح قند خون و جلوگیری از اثرات منفی ناشی از این عدم تعادل که بر اندام‌های مختلف بدن انسان تأثیر می‌گذارد، از غذاهای سالم استفاده کنند.

مصرف شکر، شیرینی و سایر غذا‌های شیرین منجر به افزایش سطح قند خون می‌شود. آیا می‌توان برخی از انواع قند‌های طبیعی مانند عسل و جاگری را به عنوان جایگزین قند در جدول غذایی یک فرد دیابتی وارد کرد؟

دکتر وی موهان متخصص دیابت می‌گوید: حقیقت این است که همه این انواع طبیعی قند پس از ورود به بدن انسان در نهایت به گلوکز تبدیل می‌شوند.

او افزود: یک دیابتی که این مواد را مصرف می‌کند می‌تواند به سطح قند خون بالایی مبتلا شود و بنابراین بهتر است از مصرف این نوع قند نیز خودداری شود.

این متخصص ادامه داد: اگر می‌خواهید یک فنجان قهوه یا چای را شیرین کنید می‌توانید از شکر مصنوعی به مقدار محدود استفاده کنید.

او گفت: شما می‌توانید با افزودن یک میوه به وعده غذایی‌تان، بر ولع شدید خود به خوردن شیرینی‌ها غلبه کنید. بیماران دیابتی به شرط استفاده محدود و متعادل، مجاز به استفاده از میوه‌های فصلی هستند.

دکتر موهان توصیه کرد: هنگام تمایل به خوردن قند یا حتی تشنگی شدید، سعی در منحرف کردن حواس خود با چیز دیگری داشته باشید، زیرا برخی در این مواقع با خوردن مقدار زیادی قند اشتباه می‌کنند.

این متخصص افزود: واکنش صحیح در این مورد خوردن غذای سالم، نوشیدن آب یا فعالیت‌هایی است که فرد را از اشتهای به قند دور می‌کند.

او در پایان گفت: علاوه بر این، کنترل استرس به بیماران دیابتی کمک می‌کند، زیرا افزایش استرس باعث می‌شود فرد کالری یا شیرینی بیشتری مصرف کند. سعی کنید یوگا و مدیتیشن انجام دهید تا استرس را از بین ببرید.

سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که ۴۲۲ میلیون بیمار دیابتی در جهان وجود دارد که بیشتر آن‌ها از کشور‌های متوسط ​​و کم درآمد هستند و این بیماری سالانه حدود ۱.۶ میلیون نفر را به کام مرگ می‌کشاند.

 

 

 

تفاوت‌های موز سبز و زرد از لحاظ خواص

یک متخصص تغذیه به بیان نکاتی در مورد تشخیص موز سالم‌تر پرداخته و ارزش غذایی آن را برشمرده است.

به گزارش  اسپوتنیک، اولگا کوبلوروا، متخصص تغذیه در مقاله‌ای می‌نویسد که کدام موز برای بدن ارزش بیشتری دارد؛ نارس یا موز رسیده بیش از حد.

او در خصوص موز رسیده یا نارس چنین می‌نویسد: موز نارس از نظر کالری کم است. فقط ۵۶ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم موز سبز وجود دارد. به دلیل شاخص گلیسمی پایین (حدود ۴۰ درصد) موز سبز برای کسانی که وزن کم می‌کنند، بسیار مفید است. در موز سبز نشاسته زیاد است (حدود ۱۲.۵ گرم در هر ۱۰۰ گرم)، بنابراین اشتها را کاهش می‌دهد و هضم آن مدت زمان زیادی طول می‌کشد.

موز بیش از حد رسیده از ۹۰ تا ۱۰۰ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم برخوردار است. این موز سرشار از کاتچین است، آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی که از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند.

اولگا کوبلوروا در ادامه معتقد است: شاخص گلیسمی موز‌های رسیده حدود ۷۰ است، بنابراین اگر اضافه وزن دارید، بهتر است موز رسیده را کنار بگذارید. بر خلاف موز سبز، هضم آن‌ها آسان است؛ در طول کار طولانی مدت، این موز منبع انرژی سریع خواهد بود.

در هر صورت یک یا دو موز در روز برای بدن مفید است، یک موز حاوی حدود ۱۰ درصد مقدار پتاسیم روزانه و تقریبا ۳۰درصد نیاز روزانه به اسید فولیک برای بدن است که برای عملکرد طبیعی قلب و بدن لازم است.

 

 

 

 

 

 

کشف ماده‌ای سرطان‌زا در محصولات بهداشتی ضدآفتاب

یک آزمایشگاه مستقل آمریکایی ماده سرطان زای بنزن را در ۷۸ محصول بهداشتی این کشور کشف کرده است.

به گزارش  پایگاه «health.com»، یک آزمایشگاه مستقل آمریکایی موفق شد ماده سرطان زای بنزن را در ۷۸ دسته از محصولات بهداشتی ضد آفتاب کشف کند.

بر اساس این گزارش، در پی درخواستی که در تاریخ ۲۴ مه از سوی یک شهروند آمریکایی پر شده بود، آزمایشگاه «Valisure LLC» در آمریکا اعلام کرد پس از مورد آزمایش قرار دادن ۲۹۴ دسته از محصولات بهداشتی ضد آفتاب و آن‌هایی که پس از آفتاب مصرف می‌شوند از ۶۹ برند، متوجه شده است در ۷۸ دسته یا به عبارتی دیگر ۲۷ درصد از محصولات، مقادیری از ماده سرطان زای بنزن بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

مکمل خوراکی طبیعی موجب تسکین اضطراب می شود

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد مکمل خوراکی طبیعی موجب کاهش اضطراب در موش ها می شود.

به گزارش ساینس دیلی، محققان مشاهده کردند که ماده گیاهی موسوم به بتاسیتوسترول، هم به تنهایی و هم در ترکیب با داروی ضدافسردگی در کاهش اضطراب بسیار مؤثر است.

به گفته محققان، اگر این یافته‌ها در آزمایشات بالینی تأیید شود، می‌تواند راهی را برای استفاده از بتاسیتوسترول به عنوان درمانی برای تسکین اضطراب در انسان نشان دهد.

اضطراب همیشه چیز بدی نیست. در حقیقت، از نظر تکاملی، احساس اضطراب در مورد تهدیدهای احتمالی برای زنده ماندن حیاتی است زیرا به ما کمک می‌کند پاسخی مناسب به دست آوریم.

دقیقاً به همین دلیل تولید داروهای ضد اضطراب بسیار چالش برانگیز است. مدارهای اضطراب در مغز با مدارهای که مسئول حافظه، آگاهی و سایر عملکردهای حیاتی برای مقابله با خطر هستند ارتباط نزدیک دارد، بنابراین دانشمندان به دنبال ترکیباتی هستند که می‌توانند اضطراب را بدون ایجاد عوارض جانبی ناخواسته سرکوب کنند.

به گفته محققان، «یکی از مشکلات عمده داروهای ضد اضطراب موجود، تولید عوارض جانبی است، بنابراین اگر بتاسیتوسترول می‌تواند به کاهش دوز این نوع داروها کمک کند، به طور بالقوه ممکن است عوارض جانبی ناخواسته را نیز کاهش دهد.»

یک مزیت بزرگ بتاسیتوسترول این است که به طور طبیعی در انواع گیاهان خوراکی وجود دارد و بی خطر است. این ماده به ویژه در غلظت‌های زیاد در آووکادو، و همچنین در پسته، بادام و سایر مغزها، در روغن کانولا، و غلات مختلف یافت می‌شود.

اگرچه این بدین معنا نیست که خوردن آووکادو تأثیرات آرامش بخش دارد چراکه حاوی مقادیر کافی بتاسیتوسترول نیست.

مکانیسم دقیق تأثیر بتاسیتوسترول بر اضطراب هنوز مشخص نشده است، اما دانشمندان دریافتند که تجلی چندین ژن شناخته شده برای فعال شدن در موقعیت‌های استرس زا در موش‌ها با توجه به مکمل کاهش یافته است. آنها همچنین دریافتند که این موش‌ها در برخی از متابولیت ها و انتقال دهنده‌های عصبی در مناطق مغزی درگیر اضطراب تغییراتی دارند.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*