گفته می شود

گفته می شود رئیس شورای عالی استان‌ها گفته در سه سال گذشته ۴۳۳ نفر در حوزه شورا‌های شهر و روستا شهرداران و کارمندان شهرداری‌ها بازداشت شده اند.

 

 

گفته می شود عباس عبدی نوشته جامعه‌ای که ماموران آن در ماه رمضان دنبال پیدا کردن روزه‌خوار هستند و نه یافتن افراد گرسنه، سرنوشتی بهتر از اینکه هست نخواهد داشت. راستی! آیا می‌دانید که چند نفر از مامورانی که دنبال روزه‌خواران هستند، روزه می‌گیرند؟ اگر مردم آزادی لازم را نداشته باشند، ریاکاری پیشه می‌کنند و خود را دوست و تابع ما معرفی می‌کنند، در حالی که در اندرون خود، دشمن و مخالف ما هستند. آنان مترصد فرصتی می‌مانند تا رفتار واقعی خود را علیه ما بروز دهند. درباره پژوهش نیز همین طور است. منظور فقط پژوهش علمی نیست، بلکه گزارش‌های تحقیقی مطبوعاتی، آمار و اطلاعات، پژوهش‌های پیمایشی و نظرسنجی‌ها، همه اینها می‌توانند انجام و تولید و منتشر شوند و همه ما را نسبت به واقعیت جامعه آگاه کنند. به‌طور قطع انتشار برخی از اینها عوارضی هم دارند، ولی قاعده کلی مبتنی بر مفید بودن دسترسی به اطلاعات و یافته‌های پژوهش‌هاست.

 

 

گفته می شود پایگاه خبری «یاهو نیوز» شامگاه شنبه در مطلبی به ارائه جزئیات بیشتری درباره عملیات ترور جنایتکارانه سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»‌ فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست نظامیان تروریست آمریکایی پرداخت.در این گزارش تفصیلی، به ابعاد همکاری‌های تروریست‌های آمریکایی با رژیم صهیونیستی و مأموران امنیتی کردستان عراق اشاره شده و تصریح شده که این عملیات، بر وضعیت راهبردی دولت کنونی آمریکا به ریاست «جو بایدن» در منطقه طی سال‌های آینده اثرگذار خواهد بود.

 

 

گفته می شود سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا  خبر منتشر شده توسط خبرگزاری آناتولی مبنی بر انتقال نیرو از سوریه به یمن توسط نیروهای نظامی ایران را تکذیب و اعلام کرد: چنین ادعایی نشانه کم اطلاعی از واقعیت‌های میدانی است.

 

 

 

گفته می شود فراخوان ملی از وزیر امور خارجه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به شدت بالا گرفته است. ازسوی جبهه اصلاحات با بیشترین رای در صدر است اما مطابق نظرسنجی‌ها، قشرهای و نحله‌های مختلف فکری خواهان به صحنه آمدن او هستند؛ از شخصیت‌های مرجع گرفته تا بزرگان جریان‌های سیاسی و نخبگان همه خواهان به میدان آمدن او در انتخابات هستند.

 

 

گفته می شود در حالی ایرانی‌ها در سال گذشته میلادی ۷ هزار و ۱۸۹ ملک در ترکیه خریداری کردند که طبق آمارای ارائه شده در سال ۲۰۱۷ حجم خرید ملک در محدوده ۷۰۰ واحد بوده است.رضا کامی، دبیر و عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز معتقد است ایرانی‌ها با هدف داشتن خانه ای در ترکیه دست به خرید نزده‌اند بلکه هدف اصلی‌شان از این اقدام، دریافت پاسپورت ترکیه و حق شهروندی در این کشور است.عضو و دبیر هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز معتقد است که رشد بیش از حد قیمت مسکن در شهرهای بزرگ و خصوصا تهران انگیزه را برای برخی مالکان جهت سوق سرمایه‌هایشان به بازار ملک ترکیه افزایش داده است.

 

 

 

گفته می شود درحالیکه پیش از این، طبق گفته دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی هزینه سرویس پیامک در این بانک‌ها همچنان حداکثر ۱۵ هزار تومان است و برنامه‌ای برای افزایش این هزینه وجود ندارد، بررسی‌های حاکی از آن است که برخی از بانک‌های دولتی هزینه سرویس پیامکی خود را افزایش داده‌اند.

 

 

گفته می شود درحالیکه سالها از شکست داعش در عراق و سوریه می‌گذرد، مقامات استرالیایی اعلام کردند یکی از اعضای شناخته شده این گروه تکفیری و تروریستی را در بدو ورود به خاک این کشور بازداشت کرده‌اند. محمد ذهبی از اعضای استرالیایی داعش و مسئول جذب سرباز برای این گروه اهل سیدنی است که در سال ۲۰۱۳ برای پیوستن به تکفیری‌ها به ترکیه و سپس به سوریه رفت.

 

 

 

 

 

گفته می شود در میان نامزدهای اصلاح‌طلب، اسحاق جهانگیری، عباس آخوندی، محسن هاشمی و محمدرضا عارف، شرایط مطلوب‌تری نسبت به بقیه دارند.جهانگیری و عارف در سِمت‌های معاون‌اولی و کارهای اجرائی نقش‌آفرینی کرده‌اند و عباس آخوندی با سابقه وزارت از برنامه و روشی تئوریک برخوردار است. محسن هاشمی در کنار مسئولیت‌های اجرائی از هم‌نشینی با آیت‌الله، تجربه‌های فراوانی آموخته که برای دیگران دور از دسترس است.

 

 

 

گفته می شود ظریف، جهانگیری و عارف هنوز برنامه نداده اند اما ۱۱ کاندید از ۱۴ کاندیدای ریاست جمهوری اصلاح‌طلبان با حضور در مجمع عمومی این جبهه برنامه‌های خود را ارائه کردند و جلسات اصلاح طلبان برا رسیدن به کاندیدای واحد ادامه دارد.

 

گفته می شود محمدرضا تاجیک، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه، گفته من معتقدم که جامعه امروز ما دیگر جامعه انقلابی نیست. نمی‌خواهد یک انقلاب از نوع ۵۷ را تجربه کند و آماده این فضا هم نیست. نه دیگر آن رهبری وجود دارد، نه آن انگیزه‌ها و انگیخته‌های جمعی وجود دارد، نه دیگر آن جمع وجود دارد، نه آن ایدئولوژی وجود دارد، نه آن آرمان‌ها و نه آن سوژه‌ انقلابی. بنابراین به نظر من جامعه انقلابی نیست.

 

 

 

 

 

خاطره «وندی شرمن» از مرغ ایرانی

رضا آزاد در صفحه شخصی خود در توییتر به خاطره ای از وندی شرمن با ظریف اشاره کرده است.

 

 

 

 

 

جهرمی

 

 

 

 

داغدار دخترکان معصوم و روزه‌داری هستیم که مظلومانه قربانی تکفیری‌های داعشی شدند؛ تکفیری‌هایی که نشان دادند با اسلام و انسانیت بیگانه‌اند‌.

زمان آن رسیده که تمامی آنهایی که دل در گرو اسلام و افغانستان دارند، به برادرکشی پایان‌داده و یک‌پارچه عرصه را بر داعشیان بی‌وطن تنگ کنند.