گفته می شود

 

گفته می شود دادستان عمومی و انقلاب تهران از ارسال پرونده، ولی الله سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی (۹۲ تا ۹۷) به دادگاه ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی خبر داده است به گفته دادستان تهران در نتیجه نقض مقررات و ترک فعل‌ها از سوی رئیس کل سابق بانک مرکزی، علاوه بر وقوع اخلال در نظام اقتصادی، ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار منابع ارزی و ۶۰ تن ذخایر طلا تضییع شده است.

 

 

 

گفته می شود فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توئیتی نوشته با تصمیم اخیر شورای نگهبان عملا تغییر قانون اساسی رسما بجای تفسیر، توسط این نهاد کلید خورد.ابراهیم اصغرزاده نوشت: معلوم نیست شورا قرار است از چه چیزی نگهبانی کند؟

 

 

گفته می شود علی مطهری، نماینده سابق مجلس گفته دوست ندارم تندرو‌ها رأی بیاورند، با ریاست‌جمهوری یک روحانی مخالفم. فقط خودم می‌توانم اهدافم را محقق کنم.به نفع لاریجانی کنار بروم؟ ممکن است ایشان به نفع من کنار برود، چون احتمالا رأی من بالاتر است. ما اگر مسلمان هم نبودیم باید از مردم لبنان، فلسطین و یمن حمایت می‌کردیم/آرزو می‌کنم در جنگ با اسرائیل شهید شوم.

 

 

 

گفته می شود سیدحسن خمینی در واکنش به محدودیتهای اعمال شده برای حضور نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرده ایران بزرگتر از یک جمع دو سه نفره است. به گذشته خودمان افتخار می‌کنیم؛ به شرایط جاری معترضیم اما به آینده امیدواریم.

 

 

گفته می شود آیتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته من هنوز باور دارم که انشعابی مهم در جبهه اصلاحات به وجود می‌آید؛ به بیان دیگر به نظر من بحث آقای لاریجانی بهانه‌ای برای به وجود آمدن انشعابی بزرگ در میان اصلاح‌طلبان خواهد شد.

 

 

 

گفته می شود  کدخدایی گفته نامزد‌ها برای احراز صلاحیت، باید حداقل ۷ رای در شورای نگهبان کسب کنند. عباسعلی کدخدایی گفته به هر حال کسی که نسبت به ثبت‌نام اقدام می‌کند، خود را در معرض شرایط احراز رجل سیاسی، مدیر و مدبر بودن قرار می‌دهد. برای شورای نگهبان احراز این مساله بسیار مهم است و طبیعتاً از طریق بررسی ارزیابی سوابق فرد صورت می‌گیرد. باید وی در تلقی عمومی مردم، فردی به عنوان رجل سیاسی – مذهبی شناخته شده باشد تا شورای نگهبان بتواند این موضوع را احراز کند. گاهی از طریق سوابق اجرایی فرد مشخص می‌شود. گاهی هم برخی افراد به شورای نگهبان دعوت می‌شوند و جمعی از اعضای شورا با آن‌ها گفتگو می‌کنند. از اطلاعات آنها، سوابق آن‌ها، کار‌هایی که انجام داده‌اند، پرسیده می‌شود. نهایتاً تمامی شرایط افراد در شورای نگهبان به بحث گذاشته می‌شود و باید ۷ رأی مثبت برای احراز افراد کسب شود. اگر ۶ رأی باشد به مفهوم این است که صلاحیت فرد احراز نشده است.

 

 

 

گفته می شود تحلیلگر مسائل سیاسی کشور نوشته کسانی که در تصویب این نوع قوانین به نحوی دخالت دارند، دانسته یا ندانسته بنیانِ حقوق ملی ایرانیان را نقض می‌کنند. یک استادِ حقوق اساسی در این کشور پیدا نمی‌شود که با زبانی حقوقی، ماهیتِ تبعیض‌آمیز و خطرناک این نوع قوانین را به مسئولان گوشزد کند؟احمدزیدآبادی در خصوص ابلاغ شرایط جدید ثبت‌نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری در کانال تلگرامی اش نوشت:در بین شرایط کاندیداتوری برای ریاست جمهوری در قانونِ جدید مصوب مجلس و شورای نگهبان شرطِ سابقۀ چهار سال مدیریت در پست‌های عالی کشوری و لشکری از همه جالب‌تر است! البته جالب‌تر که نه، بلکه عجیب‌تر است! البته عجیب‌تر هم که نه، بلکه خنده‌دارتر است! البته خنده‌دارتر هم که نه، بلکه گریه‌دارتر است! خلاصه هر چه هست عینِ قانونی کردن تبعیض علیه ایرانیان است.چه کسانی اصولاً می‌توانند به مدت چهار سال در پست‌های مورد اشاره به کار گرفته شده باشند؟ در یک کلام “خودی‌ها”! یعنی آنان که دربست در خدمت گرایش سیاسی و عقیدتی ویژه و رسمی حکومت هستند.

 

 

 

گفته می شود دو دستیار مارک ویلموتس در تیم ملی ایران برای کمتر از ۱۰۰روز کاری، ۳۵میلیارد از فدراسیون طلبکار شدند! رقمی معادل قرارداد یک سرمربی سرشناس. چنین حدی از ضرر در یک قرارداد شائبه‌های جدی فساد و تبانی را به ذهن می‌رساند.

 

 

 

گفته می شود یک مقام آمریکایی گفته احتمال بازگشت دوجانبه ایران و آمریکا به برجام طی هفته‌های آینده وجود دارد. این مقام آمریکایی با وجود این، توپ را به زمین ایران انداخته و توافق در خصوص برجام را به تصمیم‌گیری در تهران منوط کرده است.

 

 

 

گفته می شود در پی طرح برخی ادعاها درباره نفوذ در نهاد ریاست‌جمهوری از سوی محمدجواد کریمی قدوسی نماینده مجلس شورای اسلامی، یک منبع آگاه در ریاست جمهوری گفته ایشان متاسفانه در فضای سیاسی کشور به چوپان دروغگو معروف شده و اگر احیانا حرف راستی بزنند، مایه تعجب خواهد بود و باید نسبت به آن واکنش نشان داد.

 

 

گفته می شود سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش یک شبکه خبری در خصوص اقدام احتمالی این کشور در آزادسازی یک میلیارد دلار از دارایی های ایران را رد کرده است.

 

 

گفته می شود خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام وزارت خارجه عربستان سعودی گزارش‌ها درباره گفت‌وگو بین تهران و ریاض را تایید کرده و گفته هدف از آن‌ها کاستن از تنش‌ها در منطقه بوده است.

 

 

 

گفته می شود خبرگزاری رویترز با بازتاب سخنان امروز مقام معظم رهبری بمناسبت روزجهانی قدس نوشته رهبر عالی ایران اسرائیل را یک «پادگان تروریستی» نامید.

 

 

 

گفته می شود عباسعلی کدخدایی در پاسخ به برخی انتقاد‌ها درباره مصوبه شورای نگهبان درخصوص شرایط نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشته شورای نگهبان بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات ـ که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده ـ و اختیاراتی که بر طبق قانون اساسی داشته، عمل کرده و شرایط نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری را تعیین و اعلام کرده است.

 

 

 

 

 

گفته می شود  پورمحمدی دبیر شورای وحدت اصولگرایان در خصوص این که با احتمال حضور رئیسی در انتخابات احتمالا چه کسی رقیب ایشان قرار می‌گیرد، گفت: به نظر می‌رسد تا الان، اجماع روی سید حسن خمینی بوده و بعد از انصراف ایشان تمایلی به ظریف پیدا کرده‌اند.

 

 

 

 

 

گفته می شود گروهی از قانونگذاران آمریکایی با توجه به مطالب مطرح‌ در فایل صوتی منتشره از «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران خواستار ارائه مدارکی از سوی کاخ سفید در ارتباط با روند تأیید صلاحیت‌های امنیتی «جان کری» شده‌اند

 

 

 

 

 

گفته می شود محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد احتمالی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری از دیدار انتخاباتی خود با ۲ تن از نامزدهای احتمالی خبر داد.رضایی با انتشار تصویری از دیدار خود با رستم قاسمی و سعید محمد، فرماندهان پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه در صفحه خود در توییتر، نوشت: «‏در نگرش اسلامی ایرانی به مدیریت، «داوطلبی برای مسئولیت» با «تلاش برای کسب قدرت» کاملاً متفاوت است. در انتخابات ۱۴۰۰ فارغ از هر نتیجه ای، قرار است ‎برادرانه و ‎همه با هم ایران را بسازیم.»

 

 

 

گفته می شود باشگاه عربستانی مدعی است، استقلال غیر قانونی از میلیچ استفاده کرده، زیرا این کروات قرارداد خود را قبلا فسخ کرده بود و قانونا اجازه بازی در لیگ قهرمانان را نداشت. ادامه کینه‌جویی هواداران سرخابی علیه تیم رقیب، می‌تواند منافع فوتبال ایران را به خطر بیندازد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*