اخبار خراسان جنوبی / تبدیل شهرستان فردوس به قطب تئاتر کودک در شرق کشور

۷۷۷ قربانی کرونا تا به امروز در خراسان جنوبی /۲-۳

تعداد فوتی‌های در اثر بیماری کرونا در خراسان جنوبی به ۷۷۷ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با فوت یک نفر از مبتلایان. در شبانه روز گذشته، تعداد فوتی‌ها در اثر بیماری کرونا در خراسان به ۷۷۷ نفر رسید.

 

دکتر مهدی زاده با بیان اینکه در شبانه روز گذشته همچنین ۲۷۳ آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۵۴ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، افزود: از این تعداد مبتلای جدید به کرونا، ۲۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۹۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

وی همچنین از شناسایی ۱۲۱ مورد مثبت با انجام ۷۵۴ آزمـایش سـریع تشخیص کرونا (RT) در خراسان جنوبی خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم اکنون ۲۵۳ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۱۰۵ نفرمبتلا قطعی بیماری کروناهستند که ۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

 

 

سنگ تمام اصناف بیرجند در تعطیلی بازار/ اصناف پای کار قطع زنجیره کرونا ایستاده‌اند/۷-۵

  • سنگ تمام اصناف بیرجند در تعطیلی بازار/ اصناف پای کار قطع زنجیره کرونا ایستاده‌اند

بازاریان بیرجندی دو روز است که کرکره مغازه‌هایش را پایین کشیده تا به قطع زنجیره کرونا کمک کنند و در اجرای این قانون رو سفید شدند اما برخی از شهروندان محدودیت‌ها را جدی نگرفته و بدون ماسک در حال تردد در معابر و خیابان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، درحالی امروز سومین روز از اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور و دومین روز اعمال محدودیت‌ها در استان خراسان جنوبی سپری می‌شود که با گذر در کوچه و خیابان‌های شهر بیرجند و بازار مشاهده می‌شود که اصناف بیرجند بازهم روسفید شده و در اجرای قانون موفق عمل کرده‌اند.

برای تهیه گزارش به سطح شهر می‌رویم، تردد خودروها همچنان در جریان است و عابران هم در حال عبور از خیابانها هستند. مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار کرکره مغازه‌ها را پایین کشید تا بار دیگر ثابت کنند که اصناف پای قطع رنجیره کرونا ایستاده‌اند البته در مسیر تردد  خیابان‌های مدرس تا طالقانی تعداد انگشت شماری واحد صنفی که نباید باز باشند، به صورت نیمه پایین کرکره‌هاشان باز و مشغول فعالیت بودند. چه خوب است وقتی تعداد زیادی از اصناف این محدودیتها را جدی گرفته اند  ودر خانه مانده اند مابقی هم این قانون را رعایت کنند.

پس از عبور از خیابان‌های مدرس، طالقانی، منتظری به سه راه اسدی بیرجند می‌رسم، بار ترافیک از روزهای عادی اندکی کاسته شده و بازار بیرجند روز بسیار خلوتی را سپری می‌کند و شاید کمتر چنین روزی را به خود دیده باشد.

از همان ورودی بازار تا انتها کرکره تمام مغازه‌ها پایین است و خبری از کار و کاسبی نیست. در بین تنها چند واحد صنفی خشکبار باز هستند که آنها اجازه فعالیت دارند.

عادی انگاری بلای جان می‌شود

یکی از  شهروندان بیرجندی که در بازار در حال تردد است در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: النگوی دخترم شکسته است با خودم گفتم امروز که بازار خلوت تر است بروم ببینم اگر مغازه‌ها باز باشد بتوانم کارم را انجام دهم.

کمی جلوتر وقتی از بازار بیرجند خارج می‌شویم دور میدان امام خمینی جوانان و پیرمردان زیادی را مشاهده می‌کنیم که بر روی صندلی در کنار هم نشسته و هر کدام خود را با چیزی مشغول کرده‌اند غافل از اینکه کرونا در فضای آزاد هم با عدم رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری منتقل می‌شود.

مشاهدات خبرنگار تسنیم در بازار اصلی شهر بیرجند حکایت از آن دارد که اصناف همه پای کار آمده و در این روزهای سخت اقتصادی صنف خود را تعطیل کرده اما هنوز برخی از شهروندان به این وضعیت و شرایط بی تفاوت بودند.

با کسی تعارف نداریم

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ضمن تاکید براینکه برخورد قاطعانه با متخلفان می‌شود گفت: واحد‌های صنفی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در صورت فعالیت در شهرستان‌های قرمز کرونایی به مدت ۱۵ روز پلمب می‌شوند و با کسی تعارف نداریم که با خواهش و التماس بگذریم.

علی تهوری افزود: بازرسان سازمان اتاق اصناف اتحادیه‌های صنفی و اماکن بر فعالیت واحد‌های صنفی نظارت دارند و در صورت فعالیت واحد‌های صنفی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و۴ واحد‌های مذکور توسط پلیس اماکن به مدت ۱۵ روز پلمب خواهند شد.

وی تأکید کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت سلامت مردم برای جلوگیری و کنترل انتشار ویروس کرونا، تمام واحد‌های صنفی مجاز به فعالیت نیز در کل استان بیش از پیش موظف به رعایت دستورالعمل‌ها هستند.

 

 

کارفرمایان خراسان جنوبی از بخشودگی جرایم بیمه‌ای برخوردار می‌شوند/۳-۷

کارفرمایان خراسان جنوبی از بخشودگی جرایم بیمه‌ای برخوردار می‌شوند

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف در قالب بخشودگی جرایم بیمه‌ای، از حمایت ویژه دولت برخوردار می‌شوند.

مشیرالحق عابدی روز دوشنبه اعلام کرد: این اقدام دولت در راستای تحقق عنوان سال “تولید؛ پشتیبانی‌ها،  مانع‌زدایی‌ها” و به منظور حمایت از کارفرمایان و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.

وی بیان کرد: مجوز بخشودگی جرایم در اجرای بند (ث) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور صادر شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: این اقدام در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌های ظالمانه، رفع مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و به منظور مساعدت با کارفرمایان کارگاه‌های فعال و واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف صورت می‌گیرد.

وی افزود: کارفرمایان برای برخورداری از این تسهیلات و به منظور تعیین تکلیف بدهی‌هایی که تا پایان اسفند ۹۹ به مرحله قطعیت رسیده، درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices. tamin. ir ثبت کنند.

عابدی اظهار داشت: زمان تعیین شده برای ثبت اطلاعات متقاضیان در این سامانه تا ۳۱ تیر ماه است و کارگاه‌های ورشکسته، در حال تصفیه، منحله، فاقد فعالیت، رانندگان، کارگران ساختمانی (سهم بیمه شده و کارفرما)  همچنین کارگاه‌هایی که بدهی آنها صرفا جریمه است، مشمول استفاده از این تسهیلات نمی‌شوند.

تمدید مهلت ثبت نام برای عضویت در هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت/۲-۳

علاقمندان به عضویت در انتخابات تعیین هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان جنوبی تا ۲۸ فروردین مهلت دارند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان گفت: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه ستان نسبت به ثبت نام در مهلت تعیین شده اقدام کنند.

بهروزی، داشتن حداقل مدرک کارشناسی و تجربی کافی در این خصوص را از شرایط داوطلبان دانست.

وی افزود: مجمع الکترونیکی انتخاب هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

معاون اقتصادی اداره کل اموری اقتصاد و  دارایی استان گفت: از بیش از ۶۴۰ هزار نفر سهام دار در خراسان جنوبی، حدود ۴۲۰ هزار نفر روش غیر مستقیم را انتخاب کرده و سهام دار شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت هستند.

بهروزی ارزش دارایی این شرکت را حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: افزایش یا کاهش این دارایی به عملکرد اعضای هیات مدیره آن وابسته است.

کشف ۶۰۰ میلیون محموله قاچاق در”نهبندان”/۴
فرمانده انتظامی”نهبندان” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته در بازرسی از ۲ خودروی سواری تعداد ۲۳ رأس گوسفند فاقد مجوز و هزار و ۱۰۰لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع فراورده های نفتی به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در ۲۴ ساعت گذشه به ۲ خودروی سواری مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از خودروها ۲۳ رأس گوسفند فاقد مجوز دامپزشکی و هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع فراورده های نفتی کشف که ارزش ریالی آن ها بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شد.
سرهنگ رحیمی بیان داشت: مأموران در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

 

مدیر امور باغبانی خراسان‌جنوبی:

دو هزار و ۵۰۰ تن گیاه دارویی در خراسان‌جنوبی برداشت شد/۲-۷

دو هزار و ۵۰۰ تن گیاه دارویی در خراسان‌جنوبی برداشت شد

مدیر امور باغبانی خراسان‌جنوبی گفت: دو هزار و ۵۰۰ تن گیاه دارویی سال ۹۹ در خراسان‌جنوبی برداشت شد.

عبدالرضا رضایی صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: خراسان‌جنوبی از جمله مناطق باسابقه در گشت گیاهان دارویی است و قطب یکی از مهمترین گیاهان دارویی یعنی زعفران و زرشک است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۸۰۰ گونه گیاه دارویی در خراسان‌جنوبی شناسایی شده است، بیان کرد: خراسان‌جنوبی از جمله پنج استان برتر در حوزه کشت گیاهان دارویی در کشور است.

رضایی با اشاره به اینکه اقلیم خراسان جنوبی مناسب برای کشت گیاهان دارویی است، ادامه‌داد: با توجه به کمبود آب در خراسان‌جنوبی کشت نشائی گیاهان دارویی از مزیت‌های مختلفی برخوردار است و سالانه ۲.۵ میلیون نشاء در استان تولید می‌شود.

وی گفت: در سال ۹۹ حدود ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیرکشت گیاهان دارویی (به جز زعفران) در خراسان‌جنوبی بوده است که از این میزان سطح زیر کشت ۲ هزار و ۵۰۰ تن گیاه دارویی تولید و برداشت شده است که برای ما بسیار ارزشمند است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه خشکسالی‌های سال‌های اخیر بر میزان گیاهان دارویی در طبیعت تأثیر منفی گذاشته و به آن آسیب زده است، اظهار کرد: از این جهت از همه هم‌استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم که برداشت گیاهان دارویی این ذخایر مهم استان را به صورت علمی و به موقع انجام دهند.

رضایی بیان‌کرد: متأُسفانه گاه ما بوته گیاهان دارویی را از ریشه درمی آوریم که این مسئله بسیار آسیب‌زا است و منجر به حذف گونه گیاهی از یک منطقه می‌شود.

وی با اشاره به ارزش بالای اقتصادی گیاهان دارویی ادامه‌داد: سال گذشته برای دریافت تسهیلات ۵۱۰ پرونده به ارزش ۳۴۲ میلیارد ریال معرفی شده‌اند که ۴۸ پرونده مربوط به گیاهان دارویی به ارزش ۴۲ میلیارد ریال بوده است که از این میزان ۱۷ میلیارد ریال جذب شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای صادرات گیاهان دارویی نیاز به استانداردسازی داریم، بیان‌کرد: استاندارد گیاهان دارویی در بسیاری از موارد نوشته شده است اما مسئله مهم رعایت این استانداردها است که باید به آن توجه کرد.

رضایی گفت: امروزه مصرف گیاهان دارویی در بین خانواده‌ها رونق پیدا کرده و به ویژه استفاده از دم نوش گیاهان دارویی مورد استقبال واقع شده است.

 

کشف ۸۶ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک از ۴ عابر پیاده در”نهبندان”/۴

فرمانده انتظامی”نهبندان” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان ۸۶ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک از ۴ عابر پیاده کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان هنگام گشت زنی در محورهای فرعی به ۴ عابر پیاده که در حال حرکت بودند مشکوک شدند و به آن ها دستور ایست داده شد.
وی افزود: متهمان با مشاهده پلیس از محل متواری شدند که مأموران با انجام اقدامات تخصصی پلیسی افراد متواری شده را دستگیر و در بازرسی از آنان ۸۶ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان داشت: مأموران در این رابطه ۴ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

کشف ۳۵ رأس احشام قاچاق و هزار لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع در”سربیشه”/۴

فرمانده انتظامی”سربیشه” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از ۲ وانت نیسان و یک پژو ۴۰۵ تعداد ۳۵ رأس گوسفند فاقد مجوز و هزار لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع فراورده های نفتی به ارزش یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احمد رضا کارگر” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سربیشه در اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ وانت نیسان و پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از خودروها ۳۵ رأس گوسفند فاقد مجوز دامپزشکی و هزار لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع فراورده های نفتی که ارزش ریالی آن ها بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه بیان داشت: مأموران در این رابطه ۳ خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

۴ هزار و ۸۸۰ قطعه مرغ فاقد مجوز در شهرستان”سرایان” کشف شد/۴

فرمانده انتظامی “سرایان” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از ۴ کامیون ۴ هزار و ۸۸۰ قطعه مرغ غیرمجاز و بدون مجوز بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علی وطن دوست” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سرایان هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی به ۴ کامیون مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودروها ۴ هزار و ۸۸۰ قطعه مرغ زنده قاچاق که فاقد مجوز حمل بود کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سرایان افزود: مأموران در این رابطه ۴ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

بخشودگی جرائم بیمه ای، حمایت ویژه دولت از کارفرمایان و فعالان اقتصادی
بخشودگی جرائم بیمه ای، حمایت ویژه دولت از کارفرمایان و فعالان اقتصادی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از حمایت ویژه دولت از کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف در قالب بخشودگی جرائم بیمه ای، خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ عابدی با اعلام این خبر گفت: این اقدام دولت در راستای تحقق عنوان سال”تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” و به منظور حمایت از کارفرمایان و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی می باشد.
وی تأکید کرد: مجوز بخشودگی جرائم در اجرای بند(ث) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور صادر شده است.
معاون استاندار خاطر نشان کرد: این اقدام در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌های ظالمانه، رفع مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و به منظور مساعدت با کارفرمایان کارگاه‌های فعال و واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف صورت می گیرد.
عابدی افزود: کارفرمایان می بایست برای برخورداری از این تسهیلات و به منظور تعیین تکلیف بدهی هایی که تا پایان اسفند ۹۹ به مرحله قطعیت رسیده، درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی eservices. tamin. ir ثبت نمایند.
وی تأکید کرد: زمان تعیین شده برای ثبت اطلاعات متقاضیان در این سامانه تا ۳۱ تیرماه می باشد.
به گفته وی؛ کارگاه‌های ورشکسته، در حال تصفیه، منحله، فاقد فعالیت، رانندگان، کارگران ساختمانی ( سهم بیمه شده و کارفرما) و همچنین کارگاه‌هایی که بدهی آنها صرفاً جریمه می باشد، مشمول استفاده از این تسهیلات نمی شوند.

تفکیک جنسیتی و تجمیع ۵ مدرسه در خوسف/۲

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در راستای صیانت از سلامت دانش آموزان، تحقق اهداف سند تحول بنیادین ، ۵ مدرسه متوسطه اول شهرستان خوسف، با تفکیک جنسیتی، تجمیع می شوند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز در اولین نشست شورای آموزش و پرورش خوسف تصریح کرد: به منظور کیفیت بخشی به محتواهای آموزشی و پرورشی، تحقق عدالت آموزشی و جنسیتی، ارتقاء توانمندی ها و مهارت های دانش آموزان، از دبیران تخصصی در دوره متوسطه اول  استفاده می شود.

وی؛ با اشاره به فعالیت مدارس زیر نرم در این شهرستان عنوان کرد: برای برخورداری یکسان دانش آموزان خوسفی از خدمات و محتواهای آموزشی ضروری است این دانش آموزان  به سمت مدارس شبانه روزی هدایت شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش ضمن تقدیر از خدمات ارزنده اعضای شورای آموزش و پرورش  دیار گل های نرگس، بیان کرد: در سال گذشته ۹ جلسه شورای آموزش و پرورش با ۳۱ مصوبه در این شهرستان برگزار شده که ۸۵ درصد این مصوبات محقق شده است.

دبیر شورای آموزش پرورش خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر ۴ هزار دانش آموز دختر و پسر در ۸۸ آموزشگاه خوسف مشغول تحصیل می باشند، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند تهیه شده و در اختیار ایشان قرار گرفته است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از معرفی  ۲۵۰ دانش آموز خوسفی برای دریافت وام خرید گوشی هوشمند به بانک های عامل شهرستان خبر داد و اضافه کرد: تا پایان اسفند سال گذشته ۳۰۰ میلون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

به گفته واقعی؛ شورای آموزش و پرورش تبلور مشارکت عمومی در فرایند تعلیم و تربیت است و تلاش مضاعف و سه برابری معلمان توانمند، مؤمن و متعهد استان در ایام شیوع کرونا باعث تداوم جریان آموزش و پرورش شده است.

۹۰ درصد چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی کنتور هوشمند دارد/۷

۹۰ درصد چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی کنتور هوشمند دارد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: ۸۸ درصد منابع آبی استان به میزان ۵۵۰ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و تاکنون کنتور هوشمند برای ۹۰ درصد چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی نصب شده است.

سعید سروری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعدادی چاه در شهرستان‌های زیرکوه، طبس و نهبندان باقی مانده است که باید کنتور هوشمند برای آنها نصب شود.

وی اظهار داشت: ۲۱۳ کنتور هوشمند در یک سال گذشته روی چاه‌های استان نصب شده و ۶ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۱۵۰ کنتور برای چاه‌های کشاورزی و ۶۳ کنتور بر چاه‌هایی با مصارف شرب، صنعت و سایر خدمات نصب شده است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۹۱۸ فقره چاه کشاورزی، صنعت و شرب در استان خراسان جنوبی داریم که از این تعداد ۲ هزار و ۵۵ فقره در بخش کشاورزی، ۸۳۵ فقره شرب و ۲۰ فقره سایر مصارف است.

سروری افزود: در مجموع کنتور هوشمند برای هزار و ۹۶۴ چاه کشاورزی استان تاکنون نصب شده است و در سال جاری اولویت ما برق‌دار کردن چاه‌های دیزلی است که در حال حاضر ۹۷ حلقه چاه دیزلی فاقد کنتور هوشمند در استان داریم.

وی اظهار داشت: به منظور تعادل و ثبات در دشت‌های استان و حفظ منابع آبی موجود، طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب از سال ۹۵ در دستور کار قرار گرفت و تهیه و نصب کنتورهای حجمی و هوشمند آب و برق یکی از پروژه‌های این طرح کلان است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: نکته مهم این است که برای مدیریت مصرف آب با همکاری کشاورزان نسبت به نصب کنتور هوشمند آب و برق برای چاه‌های کشاورزی اقدام می‌شود.

۹۵ درصد تخلیه منابع آبی خراسان جنوبی به چاه، چشمه و قنات اختصاص دارد و ۸۸ درصد مصارف منابع آبی استان در بخش کشاورزی، ۹ درصد مصارف مربوط به شرب و سه درصد مربوط به صنعت و خدمات است.

 

تبدیل شهرستان فردوس به قطب تئاتر کودک در شرق کشور/۲

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: شهرستان ظرفیت تبدیل به قطب تئاتر کودک در شرق کشور را دارد.

نبی زاده در نشست با مسئولان و هنرمندان انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان فردوس با اشاره به پیشینه فرهنگی و نشانه های عظیم تمدن در شهرستان فردوس گفت: آماده کمک برای تجهیز سینمای جدید و در حال ساخت فردوس توسط شهرداری هستیم تا با آخرین استانداردهای تجهیزاتی ، آماده پذیرای علاقه مندان به تئاتر باشد.

نبی زاده با اعلام آمادگی برای ساخت تماشاخانه در فردوس، گفت: فرهنگ تئاتر و سنت نمایش در شهرستان فردوس عمیق و ریشه دار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به پروژه سالن روباز موسسه نبوت که با همکاری شهرداری این شهرستان در حال ساخت است ، اشاره کرد و گفت: این پروژه اقدامی شایسته و ظرفیت و سرمایه  گرانسنگی است و باید آن را تبدیل به جریانی فرهنگی و هنری کنیم.

نبی زاده همچنین با بیان این که شهرستان فردوس می تواند به قطب تئاتر کودک در شرق کشور تبدیل شود ، افزود: منتظر پیشنهادهای هنرمندان عرصه تئاتر شهرستان در این خصوص هستیم  .

وی در ادامه با اشاره به تاسیس اولین هنرستان هنرهای زیبا در استان گفت: همان طور که در سال ۹۸  اولین هنرستان هنرهای زیبا در بیرجند تاسیس شد ، در صورت مهیا شدن شرایط، امکان تاسیس هنرستان در این شهرستان نیز با هدف گسترش آمورش های هنری وجود دارد.

نبی زاده در ادامه این نشست به تجهیز و بازسازی نگارخانه، تجهیز و بازسازی تالار محراب با کمک اعتبارات شهرستانی و همچنین چاپ مجموعه اشعار شعرای معاصر شهرستان اشاره کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی: برخی مسایل در استان نیمه راه مانده است/۳

معاون استاندار خراسان جنوبی: برخی مسایل در استان نیمه راه مانده است

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: وظیفه اصلی ما پیگیری مسایل تا حصول نتیجه است اما تاکنون برخی مباحث در استان تا حدودی پیش رفته و در نیمه راه، رها شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد فرهادی در نشست کارگروه مدیریت پسماند فاضلاب شهری بیرجند، موضوع پساب بیرجند را از جمله این موارد برشمرد و افزود: موضوع پساب فاضلاب در بیرجند، قصه پرغصه‌ای است که با گذشت ۱۴ – ۱۵ سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی بر لزوم پیگیری مسایل و مشکلات تا حصول نتیجه نهایی تاکید کرد و گفت: در حقیقت این موضوع، مساله‌ای است که می‌توانست به فرصت تبدیل شود اما متاسفانه با فرصت‌سوزی همراه شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر خشکسالی حاکم بر استان و موضوع کم‌آبی اظهار داشت: استفاده درست و بهینه از پساب فاضلاب باید به سرعت در دستور کار قرار گیرد و تعیین تکلیف شود.

وی افزود: در صورت نیاز از ظرفیت کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نیز باید در این زمینه استفاده شود.

فرهادی با اشاره به فرصت‌های از دست رفته، از مدیران دستگاه‌های ذیربط خواست از ارائه نظرات شخصی خودداری کنند و با محوریت دفتر فنی استانداری و استفاده از ظرفیت‌های قانونی، نظرات کارشناسی لازم را ارائه دهند.

وی با تعیین فرصت ۱۰ روزه، بر جمع‌بندی موارد و ارائه نتیجه نهایی بررسی نظرات کارشناسی تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به راه‌های استفاده از پساب فاضلاب اشاره کرد و گفت: فضای سبز بیرجند باید با استفاده از پساب فاضلاب آبیاری شود.

وی افزود: در همین زمینه می‌شود احداث تصفیه‌خانه‌های محلی برای فضای سبز هر منطقه را پیشنهاد داد و با برآورد هزینه‌های احتمالی، تحقق آن را امکان‌سنجی کرد.

 

کم‌ بارش‌ترین سال خراسان‌جنوبی در ۴۰ سال گذشته

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت: میزان بارش ها در سال زراعی جاری در حداقل ممکن بوده و در ۳۰ – ۴۰ سال گذشته بی سابقه است.

فرهادی به افزایش میانگین دما در استان نیز اشاره کرد و افزود:دمای هوا به نسبت مدت مشابه بلند مدت بطور میانگین ۳.۳ درجه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برابر الگوهای هواشناسی، تنها ۱۰ درصد مساحت استان بارش نرمال داشته و ۹۰ درصد بارش قابل توجهی نداشته اند، گفت: میانگین بارندگی ها در سال زراعی جاری ۳۸.۵ میلی متر بوده است.

 

 

 

تولید فرش دستباف در خراسان جنوبی ۱۰ درصد افزایش یافت/۲-۳

تولید فرش دستباف در خراسان جنوبی ۱۰ درصد افزایش یافت

رییس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۱۹۰ هزار متر مربع فرش دستباف در این استان تولید شد که از نظر متراژ ۱۰ درصد و از نظر ارزش ۳۰ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش یافته است.

محمدحسین کامیابی مسک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش فرش تولیدی استان ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: علت افزایش تولید فرش دستباف در خراسان جنوبی شیوع ویروس کرونا است چرا که براثر شیوع این ویروس تعدادی از مردم بیکار و در زمینه تولید فرش فعال شدند.

رییس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی درباره ارزآوری و صادرات فرش دستباف گفت: آمار دقیقی از صادرات فرش دستباف به دست ما نرسیده و پارسال حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد فرش تولیدی استان صادر شده است، مابقی در داخل کشور به فروش رسید یا روی دست تجار، واسطه‌ها و بافنده باقی مانده است.

وی افزود: به دلیل صادرات کم، فرش دستباف در بدترین وضعیت خود از نظر صادرات و رکود در ۵۰ سال اخیر قرار دارد و تحریم‌ها نیز در نبود ارزآوری فرش بسیار تاثیرگذار بوده و باعث شده است که فرش سایر کشورهای منطقه جایگزین فرش کشورمان در بازارهای جهانی شود.

کامیابی‌مسک گفت: قیمت هر مترمربع فرش دستباف با کیفیت به صورت جفتی چهار میلیون تومان است و در مجموع با توجه به شرایط جامعه و زحمت زیاد، بافت فرش برای بافنده صرفه اقتصادی ندارد و بافندگان به دلیل نبود شغل چاره‌ای جز بافت فرش ندارند.

وی اظهار داشت: این استان بیش از ۵۰ هزار بافنده تمام وقت، نیمه وقت و پاره وقت دارد که در حال حاضر کمتر از چهار هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 

 

 

 

زیرگذر شهر مود خراسان جنوبی ساخته شد/۲

زیرگذر شهر مود خراسان جنوبی ساخته شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: زیرگذر شهر مود با اعتبار ۲ میلیارد تومان احداث شد و زیر بار ترافیک رفت.

وحید داعی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و نیاز ضروری در ایمن‌سازی تردد در این محور، عملیات اجرایی زیرگذر مود در سال گذشته آغاز شد و اوایل امسال تکمیل و زیر بار ترافیک رفت.

وی افزود: برای احداث این زیرگذر ۱۰ متری حدود ۵۰۰ متر کانال هدایت آب‌های سطحی و ۲،۵ کیلومتر عملیات آسفالت، احداث راه برای رمپ و لوپ‌ها اجرا شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در مجموع بیش از ۲ میلیارد تومان برای احداث این زیرگذر هزینه شده است.

شهرستان مرزی سربیشه دارای سه بخش مرکزی، مود و درح است و در فاصله ۶۶ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

شهر مود از مناطق پرتردد مجاور مرکز استان است.

 

 

 

 

 

متخصص عفونی: کرونا در موج چهارم افراد سن پایین را درگیر می‌کند/۷

متخصص عفونی: کرونا در موج چهارم افراد سن پایین را درگیر می‌کند

رییس بخش عفونی بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند گفت: ویروس کرونا در موج چهارم افراد دارای سن پایین و زیر ۴۰ سال را درگیر می‌کند و بیماری آنان نیز شدید است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مسعود ضیایی افزود: اکنون با شرایط خیلی خاصی روبه‌رو هستیم و در این شرایط که موج چهارم شروع شده، خیلی از افراد دارای سن پایین و زیر ۴۰ سال مبتلا می‌شوند و حتی بیماری را شدید می‌گیرند.

وی اظهار داشت: دوره نهفتگی بیماری به نوعی کوتاه‌تر شده و وقتی یک نفر مبتلا می‌شود سایر اعضای خانواده هم علایم خود را نشان می‌دهند.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در نتیجه امکان مراقبت توسط سایر اعضای خانواده نیست و اگر قبلا یکی مبتلا می‌شد و ۲ نفر را مبتلا می‌کرد اکنون تمامی اعضای خانواده و به نوعی فامیل مبتلا هستند.

وی افزود: همچنین ترس از بیمارستان باعث شده بیمارانی که بیماری خیلی شدید دارند، دیر مراجعه کنند در نتیجه کارشان به آی سی یو و درمان‌های خاص بیفتد و احتمال بهبودشان کمتر و متاسفانه باعث مرگ و میر بیشتر شود.

ضیایی اظهار داشت: این بیماری را به دلیل سرعت پیشرفت آن جدی بگیریم و اگر علایمی داریم به مراکز درمانی مراجعه کنیم، درمان‌های خودسرانه را کنار بگذاریم و درمان‌های علمی را انجام دهیم.

وی گفت: به علایم هشدار که تنگی نفس، درد قفسه سینه، تب و تنفس سریع است، دقت کنیم و اگر کسی مثبت است یا با فرد مبتلا به کرونا تماس داشته، حتما از ۲ ماسک متفاوت و جنس متفاوت استفاده کند، رفت و آمد نداشته باشد و قرنطینه شود تا هرچه زودتر می‌توانیم چرخش ویروس را کم کنیم.

رییس بخش عفونی بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند افزود: ماه مبارک رمضان را در پیش داریم و خواهش ما از هموطنان این است که در خانه بمانند، دوره‌های قرآن را به صورت مجازی برگزار و برای سلامت هموطنان، کادر درمان و کنترل بیماری دعا کنند همچنین از تجمعات در این ماه مبارک خودداری شود تا ان‌شاءالله بتوانیم با هم این پیک را پشت سر بگذاریم.

وی گفت: متاسفانه نسبت به قبل از سال نو موارد مثبت بیماری در کشور ۳۰ برابر و موارد مرگ و میر حداقل سه برابر افزایش پیدا کرده است یعنی ۷۰۰ نفر به ۲۱ هزار نفر و از ۷۰ به ۱۹۰ مرگ و میر رسیده که روند به صورت خیلی سریع و لگاریتمی بالا می‌رود.

روند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها از اوایل هفته دوم فروردین امسال آغاز شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است.

خراسان جنوبی که آذر ۹۹ پیک سوم کرونا را پشت سر گذاشت و با کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی کرونا تا اسفند ماه مواجه بود، اکنون چهار شهرستان قرمز، ۶ شهرستان نارنجی و یک شهرستان زرد رنگ دارد. هیچ شهرستانی در این استان آبی (کم‌خطر) نیست.

 

 

 

 

 

زلزله ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر درح در شهرستان سربیشه را لرزاند/۴

زلزله ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر درح در شهرستان سربیشه را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در ساعت ۱۱ و ۲۳ دقیقه روز دوشنبه، ۲۳ فروردین ماه، درح در شهرستان سربیشه را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین رخ داده است.

هنوز خسارت احتمالی از زلزله گزارش نشده است.

برخی از اهالی این زمین لرزه را احساس کردند.

این اولین زلزله بالای ۳ ریشتر از آغاز امسال در خراسان جنوبی است

 

نجات معدن کاران گرفتار شده در کویر خوسف/۴-۲

مأموران انتظامی شهرستان خوسف، دو معدن کار گرفتار شده در کویر خور را نجات دادند.

 فرماندهی انتظامی شهرستان خوسف گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر این که ۲ نفر با خودرو خود در شن و ماسه‌های کویر گرفتار شده و درخواست امداد رسانی را دارند، یک تیم از پاسگاه انتظامی خور به کویر  خور اعزام شد.

سرهنگ کاظم صادقی افزود: با توجه به این که موقعیت دقیق افراد گرفتار شده در کویر مشخص نبود، مأموران تمامی مسیر‌های فرعی محدوده اعلام شده را بررسی که در نهایت بعد از ۵ ساعت جستجو، با استفاده از GPS معدن کاران گرفتار شده را در محدوده”چاه نو ” مشاهده کردند و با تلاش پلیس خودرو از رمل خارج شد.

وی گفت: افراد گرفتار که به علت نا آشنا بودن به وضعیت جغرافیایی منطقه در یک مسیر صعب العبور گرفتار شده بودند با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان، از مرگ حتمی نجات یافتند و در سلامت کامل به شهر خوسف منتقل و به خانواده‌های آن‌ها اطلاع رسانی شد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس:
نبود فرماندهی واحد برای مرزها/ منافع مرزنشینان از بارازچه ها تامین نشده است
نخعی با اشاره به فعالیت دستگاه های زیاد در مرزهای ایران با افغانستان، گفت: فرماندهی واحد در بازارچه های مرزی برای تصمیم گیری و برنامه ریزی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی نخعی» شامگاه ۲۲ فروردین در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که پیرامون بسته بودن برخی از بازارچه های مرزی خراسان جنوبی و چند استان دیگر کشور انجام گرفت، اظهار داشت: بازارچه های مرزی خراسان جنوبی بیش از دو تا سه دهه گذشته شروع به فعالیت کردند و زیرساخت های زیادی هم در این بازارچه ها فراهم آمده است و مردم دو سوی مرز ایران و افغانستان از منافع حاصل از این بازارچه ها استفاده می کردند.

وی با اشاره به اینکه از ۶ سال قبل این بازارچه ها به صورت یک طرفه از سوی افغانستان غیر فعال شد، گفت: باید بررسی کنیم که چرا کار به اینجا رسید که این بازارچه ها غیر فعال شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه منافع کشور افغانستان در بازارچه ها به درستی دیده نشده است، افزود: چند وقت قبل سفری از طرف کمیسیون انرژی مجلس و گروه دوستی پارلمانی دو کشور به افغانستان داشتیم، که در این سفر صحبت های مفصلی با مسئولان مختلف افغانستان شد و آنها می گفتند منافع ما در این بازارچه ها دیده نشده است.

نخعی گفت: در حال حاضر هیچ بازارچه مشترکی با افغانستان نداریم و ماهیرود و دوغارون و غیره صرفا پایانه و در برخی نقاط منطقه ویژه اقتصادی هستند، یعنی عملا آن مراودات مرزی که به شکل بازارچه بین مردم دو کشور باید شکل بگیرد را نداریم، یکی از دلایلی بستن بازارچه ها که دوستان در کشور افغانستان بیان می‌کنند همین موضوع است که می گویند منافع ما در بازارچه های مرزی تعریف نشده است.

وی افزود: تاکنون فقط از طریق این بازارچه ها بدنبال صادرات به افغانستان بودیم و منافع کشور افغانستان در بخش های مختلف در این بازارچه ها تعریف و درگیر نشده و نگاه به موضوع یک سویه بوده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس افزود: چنانچه در این بازارچه ها منافع طرف افغانستانی را به شکل منصفانه تعریف کرده بودیم، وضعیت فعلی بر بازارچه ها حاکم نبود.

فرماندهی واحدی در بازارچه های مرزی نداریم

نخغی با بیان اینکه روزی که این مسائل در مرزها شروع شد به این دلیل که برخی از کالاهای ما مزیت نسبی داشت، شروع به صادرات آنها از بازارچه های مرزی کردیم و در این خصوص منافع افغانستان دیده نشد و این مزیت نسبی به مزیت رقابتی تبدیل نشد، ادامه داد: فرماندهی واحد در مرزها(پایانه های مرزی و بازارچه ها) برای تصمیم گیری و برنامه ریزی نداریم، در حال حاضر دستگاه های زیادی در مرز فعال هستند و بخش های مختلفی آنجا فعالیت دارند اما هیچ فرماندهی واحدی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مردم مناطق محلی بازارچه ها هم بسیار گلایه مند هستند و به منافع خود نرسیدند، گفت: یک شکاف عظیم توسعه یافتگی بین مناطق مرزی و مرکزی کشور داریم که برای رفع این مشکل یکی از راهکارها همین بازارچه های مرزی است که قرار بود شکل بگیرد تا باعث توسعه صادرات شود و این صادرات به مرور تولید در مناطق مرزی کشور را رونق دهد و به اشتغال و افزایش سطح درآمد مردم و رفع بیکاری منجر شود،اما اینها شکل نگرفته است.

بازارچه‌های مرزی باید رونق پیدا کند

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه منافع مردم ما هم در این بازارچه ها تامین نشده است، افزود: اینکه چرا این رویه غلط تاکنون وجود داشته و موضوع اصلاح نشده است را دوستان در دولت باید پاسخکو باشند، چراکه قانون وجود دارد و اهداف مشخص شده است، اما الان بعد از چندین دهه می بینیم که هیچ کدام از مزیت ها برای ما تامین نشده است.

نخعی با اشاره به اینکه وقتی که صادرات و واردات رسمی ما از پایانه ها منفعتی برای مردم مرز نشین نداشته است، چاره ای جز رونق دادن به بازارچه ها و پایانه های مرزی نداریم، گفت: اصرار ما برای بازگشایی بازارچه های مرزی، منفعت بردن مردم بومی منطقه از این بازارچه ها است.

وی با بیان اینکه در سفر به افغانستان با نماینده استان فراه دیدار داشتیم و او هم می گفت که مردم استان من مرتب به ما مراجعه می کنند که چرا این بازارچه ها غیر فعال است، ادامه داد: خیلی از مردم افغانستان هم قبلا در روستاهای مرزی ساکن بودند که چون بازارچه ها بسته شد، رفتند، اگر این روند ادامه پیدا کند متاسفانه بسیاری از مناطق مرزی ما هم خالی از سکنه خواهد شد.

لازم به ذکر است، جمهوری اسلامی ایران ۹۵۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد حدود ۳۳۱ کیلومتر از آن در همسایگی با استان خراسان جنوبی است. همچنین سالانه حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات به کشور افغانستان صورت می گیرد و ایران پنجمین شریک تجاری افغانستان هستیم.

خراسان جنوبی چهار بازارچه ماهیرود در سربیشه، یزدان در زیرکوه، دوکوهانه نهبندان و گلورده در درمیان با کشور افغانستان دارد که اینها دو دو دهه قبل فعالیت های بسیار خوبی داشتند اما از سال ۹۳ تاکنون تنها بازارچه فعال استان، ماهیرود در شهرستان سربیشه است و سه معبر ترانزیتی دیگر به صورت یکطرفه از سوی کشور افغانستان مسدود شده است.

فرماندار نهبندان اعلام کرد؛
افزایش ۱۱ درصدی داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی در نهبندان/۲
بیکی از افزایش ۱۱ درصدی مشارکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای نهبندان خبر داد و گفت: در این دوره ۵۸۵ داوطلب نام نویسی کردند.

«مجید بیکی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: در پایان آخرین روز ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی روستاهای نهبندان، در سه بخش این شهرستان که ۱۰۱ روستای واجد شرایط تشکیل شورا هستند، ۵۸۵ نفر ثبت نام کردند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه ۷۹ درصد داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای نهبندان، به صورت حضوری و ۲۱ درصد با استفاده از روش های غیر حضوری ثبت نام کرده اند، گفت: داوطلبان این دوره با استفاده از سه روش اپلیکیشن موبایلی، کامپیوتر شخصی و حضور در دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت نام در انتخابات استفاده کرده اند.

بیکی تصریح کرد: از تعداد ۵۸۵ داوطلب انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و عشایر نهبندان ۹۲ درصد مرد و هشت درصد خانم (۵۳۸ مرد و ۴۷ زن) هستند.

وی با بیان اینکه در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و عشایرسه درصد آمار شرکت بانوان نسبت به دوره قبل افزایش اشته است، گفت: آمار مشارکت بانوان حتی نسبت به دوره چهارم انتخابات که تعداد زیادی ثبت نام کرده بودند، هم بیشتر بوده است.

فرماندار نهبندان مطرح کرد: بیشترین شرکت کننده انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و عشایر در سنین بین ۳۰ تا ۳۵ سال با ۱۰۸ نفر و کمترین سن شرکت کننده هم بالای ۷۵ سال سن یعنی ۶ نفر بوده است.

به گفته وی، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر ۱۴۶ نفر یعنی ۲۵ درصد افراد با سابقه شورا و ۷۵ درصد(۴۳۹) نفر فاقد سابقه شورا نام نویسی کرده اند.

وی تصریح کرد: در مجموع در شهرستان نهبندان به ۳۰۷ عضو شورا نیاز داریم که ۵۸۵ نفر برای این دوره انتخابات شرکت کرده اند، این در صورتی است که دوره قبل ۵۲۶ نفر ثبت نام داشته ایم که مشارکت داوطلبین ۱۱ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته ایم.

کشف ۸۲۸ حلب روغن نباتی در طبس/۴

مأموران شهرستان طبس در بازرسی از یک کامیون ۸۲۸ حلب روغن نباتی جامد فاقد مجوز کشف کردند.

فرمانده انتظامی طبس گفت: مأموران انتظامی پاسگاه”تپه طاق” شهرستان طبس هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون ایسوزو مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ محمود علیپور افزود: مأموران در بازرسی از کامیون ۸۲۸ حلب روغن نباتی جامد فاقد مجوز کشف کردند که ارزش ریالی محموله کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شد.

وی گفت: متهم بازداشت و تحویل مراجع قضائی شد.

 

شهرستان طبس هم قرمز شد/۲

با اعلام قرمز شدن وضعیت کرونا در طبس، تعداد شهرستانهای قرمز خراسان جنوبی به چهار شهرستان رسید.

بر اساس آخرین نقشه وضع کرونا (سفید، زرد، نارنجی و قرمز) شهرستان‌های خراسان جنوبی (مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) (بروز رسانی ۲۳ فروردین  ۱۴۰۰) شهرستان‌های بیرجند، قائنات، فردوس و طبس در وضع قرمز (خیلی پر خطر) قرار گرفتند.

همچنین شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه، سرایان، بشرویه، سربیشه و درمیان به رنگ نارنجی (پر خطر) درآمدند.

شهرستان خوسف تنها شهرستان زرد (خطر متوسط) خراسان جنوبی است.

هیچ نقطه کم خطر در خراسان جنوبی وجود ندارد.

احتمال تغییر روزانه این نقشه با توجه به میزان بیماران با نشانه‌های حاد تنفسی در شهرستان‌ها ممکن است.

 

اهتمام وزارت بهداشت به توسعه درمان در غرب خراسان جنوبی

اهتمام وزارت بهداشت به توسعه درمان در غرب خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – توسعه و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غرب خراسان جنوبی که نیمی از مساحت این استان را تشکیل می‌دهد، اقدام ضروری بوده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال‌های اخیر به این حوزه اهتمام ویژه داشته است.

به گزارش ایرنا چهار شهرستان خراسان جنوبی شامل فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ۵۲ درصد کل استان را شامل می‌شود اما طی سالیان گذشته در زمینه اعتبار و تخصیص بودجه این گستردگی را نداشته است از این رو مسوولان استان با همراهی نمایندگان مردم برای رفع کمبودهای زیرساختی در این منطقه تلاش مضاعف دارند.

۲ شهرستان طبس و فردوس با توجه به پهناور بودن و همجواری با چند استان همچنین مسیر ارتباطی به سمت مشهد مقدس دارای تردد و مسافر زیاد در فصول مختلف سال و نیازمند زیرساخت‌ها و امکانات ویژه از قبیل بیمارستان، پایگاه‌های اورژانس و امدادی همچنین اتوبوس آمبولانس و باند امداد و نجات هوایی هستند.

بهداشت و درمان خراسان جنوبی یکی از بخش‌هایی است که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به گواه آمار و مستندات میدانی مورد توجه ویژه قرار گرفت و در هشت سال گذشته با احداث مراکز بهداشتی و درمانی، خرید تجهیزات لازم و اعزام پزشکان متخصص زمینه افزایش دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت و رضایت‌مندی عمومی را فراهم کرده است.

تعداد بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی از هشت مورد در سال ۹۲ به ۱۴ بیمارستان رسیده و تخت‌های بیمارستانی نیز از ۷۵۵ به یک هزار و ۲۰۸ تخت افزایش یافته و هنوز هم در حال افزایش است که ثمرات آن در حوزه‌های مختلف به ویژه درمان بیماران کرونایی مشهود بوده است.

خراسان جنوبی وسعت زیاد و جمعیت کم دارد و پراکندگی جمعیت نسبت به سایر مناطق کشور خدمات‌رسانی را دشوار و پرهزینه‌تر کرده با این وجود حوزه سلامت یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت در خراسان جنوبی بوده و سفرهای متعدد وزیر، معاونان و مسوولان این وزارتخانه به استان گواهی بر این موضوع است.

۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی آذر ۹۹ در قالب یازدهمین آیین پویش ملی «ره سلامت» با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این استان به بهره‌برداری رسید و اعلام شد که ۶۰ پروژه عمرانی دیگر با ۴۳ هزار متر مربع زیربنا در دست اجرا است و تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

یک هزار و ۱۲۴ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال برای اجرا و تکمیل ۶۴ پروژه حوزه سلامت خراسان جنوبی به متراژ ۱۴ هزار و ۵۹۰ متر مربع هزینه شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از جمله مسوولان ارشد این وزارتخانه است که در یک سال گذشته سه بار به خراسان جنوبی آمده است. “قاسم جان‌بابایی” آبان سال گذشته در اوج پیک سوم کرونا برای بررسی وضعیت درمانی استان خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و از بخش‌های بیماران کرونا در بیمارستان‌های ولیعصر (عج) و رازی بیرجند و شهر قاین بازدید کرد.

وی شهریور پارسال نیز با سفر به نهبندان در جنوب استان خراسان جنوبی از بیمارستان شهید دکتر احمد آتشدست و ساختمان در حال احداث اورژانس این بیمارستان بازدید کرد.

معاون وزیر بهداشت در سال جدید شامگاه شنبه (۲۱ فروردین) در سفری بدون اعلام قبلی به رسانه‌ها وارد بیرجند شد و در وهله نخست از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند و پروژه در حال احداث بخش سوختگی که دارای چهار هزار و ۳۵۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد است، بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به وضعیت روند افزایشی شیوع کرونا در کشور، این وضعیت را نتیجه ایام عید، دید و بازدیدها و شرکت در مراسمی چون عروسی دانست که باعث شده پروتکل‌ها رعایت نشود و اکنون روند رو به افزایش کرونا را شاهد باشیم.

جان‌بایایی گفت: در سطح کشور روند بیماری رو به افزایش است و در بعضی از استان‌ها مثل تهران، اصفهان، فارس، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی شتاب بیشتری دارد. خوشبختانه همه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کاملا آمادگی دارند و در استان خراسان جنوبی نیز ظرفیت خیلی خوبی داریم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تخت‌های خالی برای پذیرش بیماران داریم و جای نگرانی برای مردم نیست ولی خواهش ما از مردم این است که حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا همه چیز با خود مردم تمام می‌شود و اگر مراعات کنند و رفت و آمدهای خانوادگی و تجمعات را مدیریت کنند، قطعا ما هرچه زودتر شاهد توقف این موج خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما در این سفر، کروناست و خراسان جنوبی هم جزو استان‌هایی شده که روند رو به افزایش دارد و شهر بیرجند بیشتر از هر جای دیگری افزایش موارد بستری را دارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه طی بازدیدهای قبلی که داشتیم، شهرستان بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت کرونا موفق بوده و در سفر سال گذشته خود به این استان هم شاهد بودیم که خیلی خوب توانستند در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند این بیماری را مدیریت کنند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی جزو استان‌های موفق در مدیریت کرونا است و توانسته مرگ و میر نسبتا پایینی داشته باشد.

جان‌بابایی شنبه شب به شهرستان فردوس رفت و از بخش‌های مختلف بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: شهرستان‌های فردوس و طبس در اولویت تامین دستگاه ام آر آی هستند که با واردات این دستگاه ۲ شهرستان را با هم تجهیز خواهیم کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: همچنین اولین دستگاه سی تی اسکن به شهرستان بشرویه و دومین دستگاه که وارد استان شود، به شهرستان فردوس تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی آمبولانس برای تجهیز بیمارستان‌ها در حال خریداری است گفت: در یک سال اخیر پنج دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس با کیفیت خوب به استان خراسان جنوبی اختصاص داده شده که در تاریخ وضعیت درمان استان بی‌نظیر بوده است.

وی اظهار داشت: در عین حال برای بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس دستگاه سی تی اسکن لازم است که بعد از بشرویه نوبت فردوس خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این بازدید که نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشت، گفت: با وجود مبارزه با کرونا در یک سال اخیر و کمبود منابع مالی، اقدامات خوبی برای توسعه و تجهیز بیمارستان‌های استان انجام شده است.

محمد دهقانی اظهار داشت: در صورت تامین سوخت، اورژانس هوایی در شهرستان فردوس مستقر خواهد شد.

تامین پزشکان متخصص، دستگاه سی تی اسکن، ام آر آی، اورژانس هوایی و ارتقای دانشکده پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی از طرف مسوولان شهرستان و نماینده مردم در مجلس مطرح و دستورات لازم برای بررسی و مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از فردوس وارد بشرویه شد و از بیمارستان این شهرستان بازدید کرد.

جان‌بابایی گفت: در آینده نزدیک اولین دستگاه سی تی اسکن که وارد استان خراسان جنوبی شود را به بشرویه اختصاص خواهیم داد.

وی برای تامین تجهیزات اورژانس بیمارستان نیز قول مساعد داد و افزود: بررسی لازم برای اجرای مجدد طرح محرومیت ویژه در شهرستان بشرویه انجام می‌شود.

جان‌بابایی از اجرای طرحی برای تکمیل مراکز درمانی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد خبر داد و گفت: بیمارستان جدید بشرویه نیز در همین طرح قرار گرفته است و مابقی اعتبار آن برای تکمیل تامین خواهد شد.

براساس قول معاون درمان وزیر بهداشت، تا هفته آینده تعدادی از کمبودهای حوزه بهداشت و درمان شهرستان بشرویه رفع خواهد شد.

بازدید از پروژه کلینیک در حال احداث بیمارستان امام علی (ع) سرایان دیگر شهرستان غربی استان مقصد سوم معاون وزیر بهداشت بود که وی در این بازدید با اشاره به افتتاح پروژه کلینیک ویژه با همکاری وزارت بهداشت و همراهی خیرین شهرستان در ماه‌های آتی گفت: با افتتاح کلینیک بخش عمده‌ای از مراجعات مردم به شهرهای مجاور کاهش می‌یابد. (این پروژه بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است)

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: بیمارستان سرایان برای ارائه خدمات بیشتر نیاز به توسعه دارد که به زودی از ۳۲ به ۶۴ تختخواب توسعه خواهد یافت. در بحث رشته‌های تخصصی نیز بیمارستان نیازمند تقویت است که در اولین توزیع نیروی انسانی متخصص به شهرستان کمک خواهیم کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم از تحویل یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۳۰۰ لیتری در هفته‌های آتی به بیمارستان سرایان خبر داد و گفت: مطالبات شهرستان‌های استان به صورت ویژه در دستور پیگیری توسط دانشگاه و وزارت بهداشت قرار دارد.

فاصله بسیار زیاد شهرستان‌های غربی به ویژه مرکز شهرستان طبس با مراکز درمانی همجوار از جمله بیرجند، یزد و مشهد، محرومیت منطقه، پراکندگی جمعیت، وجود راه‌های ارتباطی و مواصلاتی طولانی و عبور سالانه بیش از ۶ میلیون نفر مسافر و زائر حرم رضوی، وقوع بیش از ۴۰ درصد سوانح و حوادث ترافیکی استان خراسان جنوبی در شهرستان طبس و پوشش خدمات درمانی شهرستان‌های همجوار مانند بشرویه و خور بیابانک سبب شده حجم عظیمی از بیماران در بسیاری از موارد سردرگم کمبود امکانات باشند و می‌طلبد که طبس از نظر تامین تجهیزات بهداشتی و درمانی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

از این رو معاون وزیر بهداشت در ادامه سفر به شهرستان‌های غرب استان خراسان جنوبی با همراهی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وضعیت بهداشت و درمان شهرستان‌ طبس را نیز بررسی کرد.

یکی از مشکلات عمده شهرستان‌های غرب استان خراسان جنوبی از جمله فردوس، طبس، سرایان و بشرویه نداشتن دستگاه ام آر آی است؛ موضوعی که بارها توسط نمایندگان مردم و مسوولان استانی و شهرستانی پیگیری و مورد تقاضا بوده است و جان بابایی در این سفر اعلام کرد: شهرستان‌های فردوس و طبس در اولویت تامین دستگاه ام آر آی هستند که با واردات این دستگاه ۲ شهرستان را با هم تجهیز خواهیم کرد.

جان‌بابایی روز یکشنبه (۲۲ فروردین) در دومین روز سفر به خراسان جنوبی با همراهی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان، کلنگ احداث بیمارستان دوم طبس واقع در مجاورت بیمارستان فعلی این شهر را به زمین زد.

تفاهم‌نامه احداث این بیمارستان با اعلام آمادگی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و  شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، ۱۷ فروردین امسال و در دیدار استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با معاون درمان وزیر بهداشت به امضا رسید.

بخشی از هزینه‌های ساخت این بیمارستان را شرکت زغال‌سنگ پروده در قالب مسئولیت‌های اجتماعی برعهده گرفته است و تکمیل و تجهیز بیمارستان و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: در سفر به چهار شهرستان خراسان جنوبی، کمبودها و درخواست‌های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان‌ها به دقت مورد توجه و بررسی قرار گرفت که برای رفع آن برنامه‌ریزی و پیگیری خواهد شد.

قاسم جان‌بابایی افزود: کلنگ‌زنی بیمارستان دوم طبس در مجاورت بیمارستان فعلی این شهر یکی از اقدامات بسیار خوبی است که با پیگیری استاندار و نماینده مردم در مجلس و با همت شرکت زغال‌سنگ پروده طبس انجام شد.

وی با بیان اینکه شهرستان طبس یک مرکز اقتصادی است گفت: براساس تفاهم صورت گرفته، تامین اعتبار اولیه برای آغاز احداث این بیمارستان برعهده شرکت زغال‌سنگ پروده طبس است و در ادامه وزارت بهداشت این بیمارستان را تکمیل و تجهیز می‌کند و نیروی انسانی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: با توجه به اینکه هزینه اجرای این پروژه تامین شده است، امیدواریم در زمان کوتاهی به بهره‌برداری برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در حاشیه آیین کلنگ‌زنی این مرکز درمانی به خبرنگار ایرنا گفت: بیمارستانی که عملیات اجرایی احداث آن از امروز در طبس آغاز شد، در قالب طرح توسعه بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس است که ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در چهار طبقه ساخته می‌شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: این بیمارستان که شامل اورژانس و بخش‌های متعدد تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود، در طرح اولیه به صورت ۱۰۰ تختخوابی در نظر گرفته شده اما احتمال افزایش تخت‌های آن وجود دارد.

وی بیان کرد: برای آغاز اجرای این پروژه مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس تامین شده است.

همچنین در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان طبس تفاهم‌نامه‌ای بین شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس و شرکت زغالسنگ پروده درباره تامین هزینه‌های احداث بیمارستان جدید مبادله شد.

استاندار خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: همزمان با راه‌اندازی و آغاز فعالیت واحدهای اقتصادی، نکته مهم توجه به انجام مسئولیت‌های اجتماعی است که بیمارستان طبس در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت زغال‌سنگ پروده احداث می‌شود.

حمید ملانوری افزود: موضوعی که بارها و در جلسات متعدد عنوان شده، این است که استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد که باید به عنوان یک فرصت برای استفاده از همه آنها برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری که از ذخایر استان که ثروت مردم است، استفاده می‌کند، باید مابه ازای آن به نیازهای ضروری و مسایل اجتماعی منطقه هم توجه داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی استان شرکت زغال‌سنگ طبس است و صدر تامین از شرکت های زیرمجموعه شستا در این حوزه اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با تشکر از نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی به دلیل همراهی‌هایی که در این زمینه داشته است، گفت: طی مذاکراتی که صورت گرفت، صدر تأمین، شستا و مدیرعامل شرکت پروده طبس با پیشنهاد ما مبنی بر احداث بیمارستانی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی این واحد در طبس موافقت کردند.

ملانوری اضافه کرد: شهرستان طبس به جهت موقعیت جغرافیایی، قرار گرفتن در مسیر تردد مسافران متعدد و گردشگری در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی، نیازهای زیادی دارد که در قالب طرح‌های جدید، برای رفع آنها اقداماتی انجام می‌شود.

وی گفت: برای پوشش‌دهی بخشی از نیازهای شهرستان طبس، احداث یک واحد اورژانس لازم بود که عملیات اجرایی آن آغاز و بیمارستان هم که امروز کلنگ‌زنی شد که خواهد توانست پاسخگوی نیاز شهرستان باشد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفت: خراسان جنوبی از استان‌های موفق در مدیریت کرونا بوده و تخت‌های بیمارستانی به اندازه کافی برای بیماران کرونایی در این استان فراهم شده است.

قاسم جان‌بابایی افزود: در ارائه خدمات پیشگیری همچنین بیماریابی و قرنطینه کردن که بخشی از طرح شهید سلیمانی است، اقدامات خوبی در این استان انجام شده و همراهی دستگاه‌های مختلف اجرایی، اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و عموم مردم سهم بزرگی در این موفقیت داشته است.

وی گفت: در عین حال در فضای بیمارستانی استان هم به خوبی مدیریت شده و تخت‌های کافی برای کرونا اختصاص داده شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: با همت شرکت زغال‌سنگ طبس و پیگیری استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بیمارستان دوم در شهرستان طبس که مرکز اقتصادی است در مجاورت بیمارستان فعلی ساخته می‌شود که امروز کلنگ‌زنی شد.

وی اظهار داشت: مسوولان استان از قبل پیگیری‌ها را انجام دادند و منابع لازم را تامین کردند لذا احداث بیمارستان جدید طبس از پروژه‌هایی است که پول دارد و امیدواریم به‌سرعت به بهره‌برداری برسد.

جان‌بابایی افزود: اجرای پروژه آغاز شد و وزارت بهداشت نیز تکمیل، تجهیز و تامین نیروی انسانی بیمارستان را انجام خواهد داد.

وی گفت: شهرستان طبس با توجه به ظرفیت‌ها و جایگاه ویژه‌ای که دارد، نیازمند انجام اقدامات اساسی در حوزه سلامت است و آغاز طرح توسعه بیمارستان طبس با احداث ساختمان جدید و افزودن ۱۰۰ تخت دیگر در همین راستا است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پروژه توسعه بیمارستان طبس جزو معدود پروژه‌هایی است که اعتبار آن پیش از آغاز اجرا، تامین شده و بر این اساس از نظر مالی، مشکلی نخواهد داشت.

وی گفت: فضای آموزشی شهر طبس نیز به مرور با این بیمارستان توسعه پیدا خواهد کرد و رشته‌های مرتبط در حوزه سلامت اضافه خواهد شد تا در آینده یک قطب درمانی و آموزشی خوب در این شهرستان داشته باشیم.

در پایان با اهدای لوح سپاس و تندیس از شرکت زغال‌سنگ طبس به دلیل همکاری در اجرای پروژه بیمارستان طبس قدردانی شد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر ۱۴ بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این استان مرزی فعالیت می‌کنند.

روند صعودی شناسایی موارد مثبت ابتلا به کرونا و بستری بیماران کرونایی نیز از هفته دوم فروردین در این استان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

 

 

تعدادداوطلبان انتخابات در ۹۰۷ روستای خراسان جنوبی به حدنصاب رسید/۲-۳

تعدادداوطلبان انتخابات در ۹۰۷ روستای خراسان جنوبی به حدنصاب رسید

 دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی از ثبت نام اولیه پنج هزار نفر برای انتخابات شورای اسلامی روستا و عشایر در استان خبر داد و گفت: تعداد داوطلبان در ۹۰۷ روستا به حد نصاب رسیده است.

مهدی قهرمانی با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: در سطح خراسان جنوبی، ۹۱۶ روستا واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۹۰۷ روستا برای رقابت در ششمین دور از انتخابات شورای اسلامی روستا و تیره های عشایری به حد نصاب رسیدند.

قهرمانی آمار اولیه ثبت نام کنندگان را پنج هزار نفر اعلام کرد و گفت: روز گذشته به دلیل ازدحام ثبت نام کنندگان، همه داوطلبان موفق به تکمیل مدارک نشدند که امروز مدارک آنها نهایی می شود.

وی با بیان اینکه با نهایی شدن مدارک، آمار قطعی از ثبت نام کنندگان اعلام می شود، افزود: با نهایی شدن ثبت نام‌ها، هیئت اجرایی به مدت ۱۰ روز فرصت دارد صلاحیت این افراد را بررسی کند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی خواستار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو شد و افزود: حضور مردم در چنین صحنه هایی پشتوانه ای برای نظام است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*