آخرین خبر :

اخبار قاین / خبرهای خوش از اتصال ریلی بیرجند -قاین – مشهد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی:

قطع جریان گاز نیروگاه قاین/شهروندان در مصرف گاز صرفه جویی کنند/۲-۳

قطع جریان گاز نیروگاه قاین/شهروندان در مصرف گاز صرفه جویی کنند

بیرجند- مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: به دلیل سرمای هوا و مصرف بالای گاز، جریان گاز نیروگاه قاین قطع شده تا نیاز بخش خانگی حفظ شود.

سید محمود هاشمی در گفت و گو با مهر بیان کرد: با صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی در روزهای سرد دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته از طرف مردم، مشکلی در تامین گاز برای واحدهای مسکونی در هیچ نقطه ای از استان ایجاد نشد.

وی از افزایش مصرف گاز خانگی بعد از سرمای هفته گذشته خبر داد و افزود: از هفته گذشته تا امروز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۸ درصد افزایش مصرف داشته ایم.

هاشمی با اشاره به ورود توده هوای سرد از فردا چهارشنبه به جو کشور بیان کرد: از هم استانی ها خواستاریم صرف جویی در مصرف گاز را مورد توجه قرار دهند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی ادامه داد: از سازمان ها و ادارات هم خواستاریم نکات صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی را رعایت کنند.

وی بیان کرد: در روزهای پایانی هفته اگر نکات صرفه جویی از سوی سازمان ها رعایت نشود، برای رفاه حال مردم و با تقاضا از سوی خود ادارات مربوطه، جریان گاز قطع می شود.

هاشمی اظهار کرد: به دلیل سرمای هوا و مصرف بالای گاز، جریان گاز نیروگاه قاین قطع شده چراکه باید جریان بخش خانگی حفظ شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تاکید کرد: از شهروندان خواستاریم در مصرف گاز و برق صرفه جویی کنند تا با مشکلی مانند خاموشی های گسترده و قطعی گاز در استان مواجه نشویم.

 

 

 

 

یک گام دیگر تا راه اندازی

اتصال فولاد قائنات به شبکه برق کشور

 

پست ۴۰۰ کیلوولت فولاد قائنات به شبکه برق کشور متصل شد تا این واحد بزرگ صنعتی یک گام دیگر به بهره برداری نزدیک شود.

با تلاش کارکنان مجتمع فولاد قاینات و شرکت برق خراسان جنوبی خط و پست اتصال فولاد قائنات به شبکه برق کشور۴۰۰ کیلو ولت خاوران فولاد قاینات به شبکه سراسری برق متصل شد که برای این اقدام ، خط پست شادمهر به خاوران و خاوران به شهید کاوه قاین متصل شد.

با راه اندازی این پست، ترانس ۳۱۵ مگاولت آمپر با ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت پس از پایش متوالی ۷۲ ساعت از طریق سوئیچ گیر‌های به ترانس‌های ۳۳ کیلو ولت واحد احیاء مستقیم متصل می‌شود تا فاز یک مجتمع عظیم فولاد قائنات آماده بهربرداری شود.

پیش از این هم خط گاز مجتمع با حضور استاندار و خط انتقال آب به واحد احیاء با حضور دکتر نادری مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران تست و راه اندازی شد.

 

مرحله اول طرح فولاد قائنات در قالب تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه هشتصد هزار تُن هم اکنون بیش از ۹۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

 

این طرح مهمترین طرح در میان ۱۹ طرح جهش تولید استان در سال جاری است که با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی در دو بخش تولید آهن اسفنجی و فولاد سازی در حال اجرا است.

افتتاح و راه‌اندازی این طرح برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درد و دل‌های بانوی دوچرخه‌سوار «قاینی»| از وعده‌های توخالی مسئولان تا کمبود امکانات

«سارا حیدری» بانوای ۱۶ ساله قاینی که در نخستین المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته کراس کانتری دوچرخه‌سواری کوهستان با گردن‌آویز نقره بر سکوی نایب قهرمانی رقابت‌ها ایستاده، گفت: وعده و وعیدهای مسئولان ورزشی در حد حرف است و لاغیر!

درد و دل‌های بانوی دوچرخه‌سوار «قاینی»| از وعده‌های توخالی مسئولان تا کمبود امکانات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ورزش موجب ترشح اندورفین در مغز می‌شود، استرس را کم می‌کند، به ذهن آرامش می‌دهد و به بهتر شدن خلق‌ و خوی افراد می‌انجامد.

آلودگی‌های شهرها را رها کردن و برای دوچرخه‌سواری دل به جاده زدن و هوای تازه را استشمام نمودن را نمی‌توان با هیچ چیزی عوض کرد.

هنوز فرهنگ دوچرخه‌سواری برای بانوان علاقه‌مند به این رشته ورزشی در خراسان‌جنوبی نهادینه نشده و شرایط تمرین دوچرخه‌سواری برای دختران ورزشکار در محیط‌های باز و جاده‌های مواصلاتی فراهم نیست.

از کودکی با دوچرخه انس گرفته و یار همیشگی‌اش بوده است، از سال ۹۷ در رشته دوچرخه‌سواری کوهستان به‌صودت حرفه‌ای رکاب می‌زند و وقتی خانواده‌اش به استعداد بالقوه او در این رشته ورزشی پی‌برده‌اند تمام قد در کنارش مانده‌ و از حمایت‌های مالی و معنوی خود دریغ نکرده‌اند.

پدرش به‌رغم مشغله‌های فراوان در تمرینات و مسابقات قهرمانی دوچرخه‌سواری همراهش بوده تا آسوده‌خیال پا بر رکاب‌ گذارد، به قوت پیش‌ رود و برای خراسان‌جنوبی مدال‌های رنگی به ارمغان آورد.

«سارا حیدری» بانوای ۱۶ ساله قاینی در نخستین المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته کراس کانتری دوچرخه‌سواری کوهستان با گردن‌آویز نقره بر سکوی نایب قهرمانی رقابت‌ها ایستاد و در دومین المپیاد استعدادهای برتر دختران کشور در تبریز نیز جایگاه دوم مسابقات را از آن خود کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: در پی درخشش و کسب مدال‌های رنگی المپیاد نخبه‌های ورزشی دختران کشور دو بار به اردوی تیم ملی دعوت شده و امسال نیز فدراسیون دوچرخه‌سواری او را به مرحله دوم اردوی تیم ملی فراخوانده که به‌دلیل شیوع ویروس کنسل شده است.

بانوی نایب قهرمان کراس کانتری دوچرخه‌ کوهستان کشور از نبود امکانات دوچرخه‌سواری شهرستان قاینات برای تمرینات این رشته ورزشی گلایه‌مند است و افزود: محدودیت‌های دوچرخه‌سواری بانوان در فضاهای باز او را به تمرین در پیست موتورسواری قاین حواله داده‌ که آن را هم کرونا ویروس به تعطیلی کشانده است.

حیدری با اشاره به حمایت خیلی ضعیف از بانوان دوچرخه‌سواری بانوان خراسان‌جنوبی بیان داشت: وعده و وعیدهای مسئولان ورزشی در حد حرف است و لاغیر!

وی تأکید کرد: تداوم بی‌مهری‌ متولیان ورزشی نسبت به بانوان علاقه‌مند به رکاب‌زنی، انگیزه فعالیت در این رشته ورزشی را از آنان گرفته و روز به روز از تعداد ورزشکاران دوچرخه‌سواری کاسته می‌شود.

بانوی مدال‌آور کشوری دوچرخه‌سواری خراسان‌جنوبی با اشاره به کمک در حد توان هیئت، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قهرمانی دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در استان برگزار نمی‌شود تا استعدادهای بالقوه ورزشی شناسایی و معرفی شوند.

تمرینات دوچرخه‌سواری حرفه‌ای این روزهای کرونایی و محدودیت‌های رکابزنی «حیدری» در خانه و روی دوچرخه ثابت انجام می‌شود و امیدوار است پس از دوران پساکرونایی بتواند با حمایت مسئولان ورزشی و متولیان امر در مکانی استاندارد توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برساند.

 

 

 

 

کشف هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق در شهرستان قاین۲-۳

فرمانده انتظامی قاین از کشف هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ محمود زال بیگی گفت: ماموران انتظامی شهرستان قاین هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: مأموران در بازرسی از خودرو هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه کشف کردند.

سرهنگ زال بیگی با بیان این که در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده به مقام قضائی معرفی شد، گفت: پلیس بدون اغماض با برهم زنندگان امنیت اقتصادی مردم برخورد می کند.

 

ثبت بیشترین بارش برف در آرین شهر قاین۲-۳

آرین شهر با ثبت ۶ سانتی متر برف، بیشترین بارش برف خراسان جنوبی را به نام خود ثبت کرد.

زارعی کارشناس هواشناسی استان گفت: در بارش برف اخیر همچنین در معدن قلعه و کلشانه ۶ میلیمتر ، کریمو و مهوید ۵ ، سرند فردوس، انارستانک، زهان، پیرحاجات و جنوب بیرجند ۴ میلیمتر، قاین، آبیز، بیرجند و عشق آباد ۳ میلیمتر، محمدآباد، حاجی آباد، چاه طالب، آیسک، طاهرآباد، فتح آباد، باغستان، خرو، اسفزار و درمیان ۲ میلیمتر، فردوس، سرند، اسلامیه، درخش، کلاته گاویچ، ماهمیران، ده محمد و دیهوک یک میلیمتر، سه قلعه، سرایان، محمدشهر ، خلف و اسدیه کمتر از یک میلی متر آب حاصل ازبرف گزارش شده است.

 

 

 

کشف ۱۹۲ میلیون ریال کالای قاچاق در قاین/۲-۳

جانشین انتظامی قاین از کشف ۱۹۲ میلیون ریال کالای قاچاق دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ جواد بلوکیان گفت: مأموران انتظامی پاسگاه”ابراهیم آباد” شهرستان قاین در راستای اجرای طرح ممنوعیت ورود کالای قاچاق، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
جانشین انتظامی شهرستان قاین افزود: مأموران در بازرسی از خودرو ۴۵ بسته لوازم بهداشتی و سایر اقلام قاچاق که فاقد مجوز کشف و در این رابطه یک متهم دستگیرکردند.
سرهنگ بلوکیان گفت: در این رابطه خودرو توقیف و متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

۷ میلیارد تومان در بخش صنعت قاینات سرمایه‌گذاری شد/۲-۳
مدیر صنعت، معدن و تجارت قاینات با بیان اینکه طی ۹ ماه اخیر هفت میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان در بخش صنعت این شهرستان سرمایه‌گذاری شده است، گفت: در این راستا برای ۴۸ نفر در بخش صنعت این شهرستان اشتغال ایجاد شده است.

«اسماعیل شاهیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته چهار پروانه بهره‌برداری صنعتی به ارزش هفت میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان در شهرستان صادر شد.

مدیر صنعت، معدن و تجارت قاینات در ادامه بیان کرد: با صدور این تعداد پروانه در شهرستان قاینات، برای ۴۸ نفر در بخش صنعت طی ۹ ماه اخیر اشتغال ایجاد شده است.

وی بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۴ فقره جواز تاسیس صنعتی نیز در شهرستان قاین صادر شده است، ادامه داد: این تعداد فقره با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۱۲ نفر صادر شده است.

شاهیان با بیان اینکه در این شهرستان ۲ شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی وجود دارد، افزود: در مجموع ۸۶ واحد صنعتی در شهرستان قاین مشغول به فعالیت و اشتغالزایی هستند.

مدیر صنعت، معدن و تجارت قاینات در پایان عنوان کرد: زیرساخت‌های صنعتی قاین شامل آب، برق، گاز و خطوط تلفن فراهم و مهیای جذب سرمایه گذاران است و از حضور سرمایه‌گذاران در راستای ارتقای شهرستان استقبال می‌کنیم.

خبرهای خوش از اتصال ریلی بیرجند -قاین – مشهد۲-۳

خبرهای خوش از اتصال ریلی بیرجند به مشهد

توسعه خطوط راه آهن شرق کشور در بلند مدت و در قالب پروژه‌های کوچکتر همچون اتصال مراکز استانها به شبکه ریلی کشور برنامه ریزی شده است، با وجود بی‌خبری از این طرح کلان خبرهای خوشی از تامین بودجه برای اتصال بیرجند و قاین به شبکه ریلی راه آهن شرق در خراسان رضوی به گوش می‌رسد.

بر اساس اعلام اداره کل راه آهن شرق، این منطقه ریلی در مجموع ۹۵۰ کیلومتر خط آهن شامل ۷۷۶ کیلومتر خط اصلی و دهها کیلومتر خطوط انشعابی و فرعی برای مصارف صنعتی و تجاری دارد و این راه آهن در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد گسترده شده است.

این اداره کل با ۳۹ ایستگاه باری و مسافری از ایستگاه کاشمر در جنوب مشهد آغاز و به ایستگاه جندق در استان یزد ختم می‌شود که در طول مسیر خود معادن، صنایع و کارخانجات مختلف و شهرستانهای بزرگ و کوچکی همچون تربت‌حیدریه، فیض آباد، گناباد، فردوس، بشرویه، طبس، خواف، رشتخوار، چمن آباد و سلامی را به هم متصل می‌کند.

چندی قبل راه آهن خواف – هرات به صورت رسمی به بهره برداری رسید و به نوعی در این منطقه ریلی از تربت‌حیدریه تا ایستگاه مرزی شمتیغ توسعه یافت و توسعه خطوط در این منطقه به همین اخبار خلاصه نشد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران در خصوص توسعه خطوط ریلی در شرق کشور به خبرنگار ایرنا گفت: کریدور ریلی شرق کشور با دو طرح دارای ردیف بودجه در مجموع ۹۰۰ کیلومتر طول دارد.

عباس خطیبی افزود: بخش نخست این طرح عظیم شامل راه آهن چابهار – زاهدان به طول ۶۲۸ کیلومتر است و هم اکنون ۴۵ کیلومتر از عملیات ریل گذاری آن انجام شده و بقیه نیز در حال ساخت است.

راه آهن بیرجند – قاین- یونسی نیازمند ۴۰ هزار میلیارد ریال

وی ادامه داد: طرح دوم به طول ۲۷۰ کیلومتر شامل خط آهن زاهدان – زابل – بیرجند – قاین – گناباد و اتصال به راه آهن بافق – مشهد در ایستگاه یونسی واقع در خراسان رضوی است و احداث آن نیازمند ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون از بخش شمالی این طرح از ایستگاه یونسی عملیات احداث خط تا گناباد به طول ۵۰ کیلومتر آغاز شده که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی داشته است.

وی افزود: در محدوده بیرجند نیز ۲۵ کیلومتر عملیات زیرسازی به سوی قاین تعریف شده که اجرای آن سال گذشته آغاز شد و اکنون کارگاه‌های شرکت پیمانکار مشغول فعالیت می باشند.

خطیبی ادامه داد: صندوق توسعه ملی بودجه ای برای ساخت راه آهن بیرجند – یونسی با مشارکت بخش خصوصی تصویب کرده است البته از طرفی به دنبال جذب برخی اعتبارات از بودجه عمومی برای این طرح هستیم.

وی گفت: در حال حاضر شرکت پروژه تاسیس شده و اقدامات بعدی در خصوص مذاکره با بانک عامل جریان دارد و تخصیص نهایی بودجه گام بلندی برای راه آهن بیرجند- قاین – یونسی خواهد بود.

۲۸ هزار میلیارد ریال بودجه از صندوق توسعه ملی

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: احداث خط آهن بیرجند – قاین – یونسی با مصوبه صندوق توسعه ملی ۲۸ هزار میلیارد ریال بودجه گرفته است.

محمد صفایی‌ دلویی افزود: این مقدار بودجه مصوب شده تا تبدیل به تخصیص اعتبار فرایندهایی دارد اما آنچه مهم است مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی برای این پروژه است.

 

 

 

 

 

معاون وزیر علوم:

مراکز رشد و نوآوری زمینه‌ساز اشتغال دانش‌آموختگان است/۲-۳

مراکز رشد و نوآوری زمینه‌ساز اشتغال دانش‌آموختگان است

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مراکز رشد واحدهای فناور و نوآوری از فرصت‌های مهم برای اشتغال دانش‌آموختگان است که باید با حمایت مسوولان محلی توسعه یابد.

غلامحسین رحیمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه بزرگمهر قاینات و مرکز رشد واحدهای فناور گفت: شهرستان قاینات ظرفیت بالایی برای توسعه مراکز رشد واحدهای فناور دارد.

وی گفت: مسوولان شهرستان همکاری بیشتری با این مرکز داشته باشند و شرایط را برای دانش‌آموختگان و پژوهشگران فراهم کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: هیات علمی و تجهیزات کارگاه‌های دانشگاه بزرگمهر باید تقویت شود و طبق بررسی که از صحبت‌های حاضرین در جلسه داشتم، قاینات یک منطقه صنعتی است و باید نگاه ویژه‌ای به رشته‌های فنی داشته باشیم.

وی افزود: وقتی این همه مراکز صنعتی داریم چرا باید تعداد اعضای هیات علمی ما بین چند گروه آموزشی پراکنده شوند.

رحیمی با بیان اینکه به اهمیت دانشگاه بزرگمهر در منطقه و حساسیت مردم قاین نسبت به این دانشگاه واقف است، گفت: اساس فکری ما و سعی ما بر این است که دانشگاه بزرگمهر حفظ شود اما باید طبق کار کارشناسی و مشورت‌هایی که صورت گرفته و البته نیاز شهرستان به رشته‌های فنی را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌گویم رشته‌ای را تعطیل یا مجوز آن را باطل کنیم بلکه باید برخی رشته‌ها را در خیلی از دانشگاه‌های کشور متوقف کنیم و زمانی که تعداد اعضای هیات علمی و تجهیزات مناسب و در شان یک مرکز جامع علمی مهیا شود، آن رشته را احیا کنیم.

رییس دانشگاه بزرگمهر قاینات هم گفت: این دانشگاه در حال حاضر هزار و ۳۰۰ دانشجو در قالب ۹ رشته و ۲۴ عضو هیات علمی دارد.

سید احسان شکیب افزود: در زمینه‌های پروژهشی با مجتمع فولاد، نیروگاه سیکل ترکیبی و کارخانه سیمان قراردادهایی در حال اجراست.

معاون امور عمرانی فرماندار قاینات نیز گفت: این شهرستان قطب کشاورزی خراسان جنوبی همچنین دارای بزرگترین ناوگان حمل و نقل در جنوب خراسان است.

مجتبی نوروزی افزود: فاز اول کارخانه فولاد در یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم نیز پیشرفت فیزیکی خوبی دارد که با راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات، آینده درخشانی برای صنعت شهرستان رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه در حال واگذاری زمین و تهیه زیرساخت‌ها برای شهرک صنعتی فولاد هستیم گفت: امیدواریم در آینده نه چندان دور صنایع فرادست و فرودستی فولاد را در منطقه داشته باشیم.

وی به ظرفیت‌های کارخانه سیمان و نیروگاه برق قاینات اشاره کرد و گفت: کارخانه آهک هیدراته قاین نیز در دستور کار قرار دارد.

 

دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ودکتر خامسان رئیس دانشگاه بیرجند از دانشگاه بزرگمهر قاینات بازدید کردند.

به گزارش نسیم قائن ،  پیش ازظهر امروز دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه بزرگمهر قاینات بازدید کرد.

 این سفر در راستای سیاست‌های جدید وزارت علوم پیرو متمرکز سازی مراکز آموزش عالی صورت گرفت.

بازدید معاون پژوهشی وزارت علوم از مرکز رشد واحدهای فناورقاینات + تصاویر

رحیمی معاون پژوهشی وزارت علوم از مرکز رشد واحد های فناور قاین بازدید کرد.

به گزارش نسیم قائن ، عصر امروزرحیمی معاون پژوهشی وزارت علوم از مرکز رشد واحد های فناور قاین بازدید کرد واز نزدیک در جریان فعالیت های اعضای مرکز رشد فناوری قاین قرار گرفت.

وی درجمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مرکز رشد و فناوری با بیان این که یکی از بستر های مهم اشتغال برای تحصیل کردگان مراکز رشد و فناوری است گفت:مسئولین شهرستان قاینات باید همکاری بیشتری با این مرکز داشته باشند و شرایط را برای تحصیل کردگان و پژوهشگران فراهم کنند.

وی درادامه گفت: با همکاری مسئولین و همراهی دانشگاه بزرگمهر قاینات می توان در آینده پردیس مرکز رشد و فناوری را در این شهرستان راه اندازی کرد و این نیاز به حمایت از این مرکز دارد.

تخصیص ۵۰ میلیون تومان برای تعمیر میدان چمن قاین/انجام آزمایش خاک و طرح مطالعاتی سالن ۲۵۰۰ نفری قاینات

عزیزی از آغاز طرح مطالعاتی و انجام آزمایش خاک سالن ۲۵۰۰ نفری قاین خبر داد و گفت: پیگیر اعتبارات و آغاز به کار سالن با همکاری استاندار محترم و نماینده شهرستان قاینات و زیرکوه هستیم.

به گزارش نسیم قائن ، عزیزی مدیر کل اداره ورزش و جوانان خراسان جنوبی در جلسه بررسی مشکلات و نیازمندیهای ورزش و جوانان شهرستان قاین که شب گذشته با حضور جمعی ازورزشکاران و مسئولین شهرستان برگزار شد با اشاره به کلنگ زنی سالن۲۵۰۰ نفره در شهرستان قاینات و پیگیری های انجام گرفته گفت:قرار بود ۳۵ درصد سالن از محل منابع خیرین وبنیاد مستضعفین شروع و مابقی از منابع دولتی کمک شود.

وی ادامه داد: پیگیری هایی صورت گرفته است و در جلسه ای که با پیگیری نماینده با معاونین وزیر ورزش داشته ایم ۱ونیم میلیارد قول داده شده است که در اواخردی ماه در جلسه ویدئو کنفرانسی موضوع اعتبارات این سالن ورزشی و قول های وزیر پیگیری خواهد شد.

وی از آغاز برداشت خاک جهت آزمایش و طرح مطالعاتی آن خبر داد وگفت: نقشه ها و مطالعه خاک در حال انجام است و ۵۰۰ میلیون تومان موافقت نامه  داریم و از طریق نماینده شهرستان و استاندار محترم پیگیر قول ۴ میلیارد بنیاد مستضعفان و دستور رئیس سابق آن هستیم و ان شاء الله به زودی کار آغاز خواهدشد.

عزیزی به استخر شنای امید اشاره داشت و گفت: درخصوص استخر ما هم شرمنده مردم شدیم و قول داده بودیم که در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری برسد و اعتباراتی هم برای آن تخصیص یافته است و متاسفانه برخی از مشکلات آن رفع نشده است و با پیمانکاران شهرستان قراردادی بسته ایم و به زودی مشکلات مرتفع خواهدشد.

وی به موضوع چمن مصنوعی در برخی از روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: برای برخی از روستا ها چمن خریداری شده است و با همکاری دهیاری ها و بخشداریها انشاء الله در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در ادامه  با اشاره به این که  تیم فوتبال قاینات به عنوان نماینده خراسان جنوبی در مسابقات لیک دسته ۳ حضور خواهد یافت گفت: تمام توان خود را به کار می بریم که میدان چمن شهرستان برای میزبانی آماده شود ودراین راه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

وی به اختصاص ۵۰ میلیون تومان به هیئت فوتبال قاین برای تعمیر و خرید تجهیزات میدان چمن قاین اشاره کرد و گفت: صندلی و برخی تجهیزات هم به شهرستان داده خواهد شد.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود  به پروژه های عمرانی شهرستان نیز اشاره داشت و گفت: خانه جوان قاین از محل اعتبارات ۲۷ درصد ۱ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان به آن اختصاص داده شد اما چون پروژه های نیمه تمام زیادی در شهرستان داشتیم این اعتباربرای تکمیل پروژه ها گذاشته شد وان شاء الله سال آینده کار این پروژه آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که فعلا پروژه جدیدی در دستور کار ما نیست گفت: پروژه های ناتمام زیادی در شهرستان داریم و اولویت ما باید تکمیل پروژه های نیمه تمام باشد و امسال پروژه جدیدی تعریف نکرده ایم.

عزیزی برای راه اندازی چمن مصنوعی در کرغند و اسفشاد نیز گفت: چنانچه موضوع زمین تامین شود در پروژه های اولویت دار سال آینده قرار خواهیم داد.

فرماندار قاینات در جلسه بررسی مشکلات ورزشی شهرستان:

وزیر محترم ورزش قول هایشان برای شهرستان را عملی کنند/معمای حل نشدنی استخر امیدقاین

فرماندار قاینات گفت:درخواست ما از وزیر ورزشی که حاضر نشد کلنگ یک پروژه ورزشی بدون اعتبار را در شهرستان قاینات به زمین بزند این است که قول هایی که برای قاینالت داده اند را عملی کنند.

به گزارش نسیم قائن ، محمد کریمی فرماندار قاینات در جلسه بررسی مشکلات و نیازمندیهای ورزش و جوانان شهرستان که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شد با بیان  این که علی رغم محرومیت ها در خراسان جنوبی اما جوانان ما در حوزه ورزش استعداد ها و نبوغ بالایی دارندگفت: تیم فوتبال قاینات امسال به عنوان نماینده خراسان جنوبی در لیگ دسته  ۳ حضور خواهد داشت و امیدواریم که اداره کل ورزش و جوانان استان همان طور که سال های گذشته تیم استان را حمایت کرده است تیم شهرستان قاینات را نیز مورد حمایت ویژه خود قرار دهد .

فرماندار قاین از همه مسئولین شهرستان خواست تا در فراهم نمودن امکانات جهت حضور تیم های ورزشی در شهر قاین همکاری و همدلی داشته باشند وهمچنین مسئولین استانی هم تیم فوتبال شهرستان را حمایت کنند.

وی درادامه با اشاره به سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی در سال گذشته و کلنگ زنی سالن ۲۵۰۰ نفری این شهرستان،قول وزیر ورزش و جوانان برای تخصیص ۱میلیارد تومان به میدان چمن طبیعی و چمن مصنوعی قاین، گفت: قول های وزیر ورزش برای شهرستان قاینات محقق نشده است.

کریمی  ادامه داد: درخواست ما از وزیر ورزشی که حاضر نشد کلنگ یک پروژه ورزشی بدون اعتبار را در شهرستان قاینات به زمین بزند این است که قول هایشان رابرای شهرستان عملی کنند.

فرماندار قاین اضافه کرد در سفر مجددی که وزیر ورزش به استان داشتند موضوع سالن ۲۵۰۰ نفری مطرح شد و استاندار سابق قول ۱ میلیارد تومان برای شروع پروژه را دادند که بتوانیم استارت کار را بزنیم اما هنوز نقشه و تیپ اجرایی کار تهیه نشده است.

وی افزود:  خیر پای کار آماده است و زمینی را در بهترین نقطه شهر اهدا کرده است و عدم اجرای این پروژه به یک چالش تبدیل شده است.

کریمی در ادامه خطاب به مدیر کل ورزش و جوانان اظهارکرد: استخر شنای قاین هزینه های زیادی را برای ما در برداشته است وحتی مدیر کل سابق گفت: اگر مشکل ۲ ماهه حل نشود استعفا می دهد و از آن تاریخ سالها گذشت و معمای استخر شنای امید حل نشد و ماهم دیگر نمی دانیم این معما را چگونه حل کنیم؟

وی افزود: بالغ بر ۲۰ بار معاونین استانداران و استانداران سابق از این پروژه بازدید داشته اند اما هنوز معمای آن را حل نکرده اند.

کریمی به کلنک  زنیخانه جوان قاین اشاره کرد و گفت: علی رغم این که سهم قاینات از خانه جوان بعد از مرکز استان بود اما با تاخیر بعد از طبس خانه جوان قاین کلنگ زنی شد وشروع عملیات ساختمانی این پروژه هم هنوز مشخص نیست.

فرماندار قاین با بیان این که بسیاری از مصوبات سفر استاندار به قاینات در حوزه ورزش و جوانان بر روی زمین مانده است گفت: سالن ورزشی نوغاب پسکوه ،خیرین سهم خود را انجام داده اند اما دولت هنوز سهم خود را پرداخت نکرده است و خیر هم به دنبال تغییر کاربری بهداشتی برای این سالن ورزشی است .

وی به سالن ورزشی اسفدن اشاره داشت و گفت: این شهر بالغ بر۵ هزار نفر جمعیت دارد وسالن ورزشی آن نیمه تمام رها شده است.

کریمی ادامه داد:سالن های ورزشی تیغاب،بیهود،نوغاب حاجی آباد،گود باستانی شهر خضری دشت بیاض،چمن های مصنوعی برکوک،خشک،عباس آباد دشت،قومنجان،غدیر قاین و بسیاری دیگر از پروژه های شهرستان به حال خود رها شده است وبرخی از پروژه ها خیرین سهم خود را پرداخت کرده اند ولی سهم دولت پرداخت نشده است و اعتبارات تملک ودارایی کفاف تکمیل برخی از پروژه ها را نمی کند وبه صورت ویژه نیاز به پیگیری دارد.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان قاینات:

میزبانی مسابقات لیگ دسته ۳ نیازمند تعامل و همکاری مسئولین است

علی آبادی با بیان این که دغدغه همه مسئولین استان و شهرستان بایدبرای تیم قاینات به عنوان نماینده خراسان جنوبی باشد گفت: موفقیت تیم قاینات و برگزاری هر چه بهتر مسابقات در این شهرستان باعث درخشش نام خراسان جنوبی خواهد بود.

به گزارش نسیم قائن ، علی آبادی رئیس هیئت فوتبال شهرستان قاینات شامگاه امشب در جلسه بررسی مشکلات و نیازمندیهای ورزش و جوانان شهرستان قاینات که با حضور عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد با اشاره به حضور تیم فوتبال قاینات به عنوان نماینده خراسان جنوبی در لیگ دسته ۳،ضمن تقدیر و تشکر از کلیه مسئولین شهرستانی و استانی که زمینه حضور تیم قاینات را در مسابقات لیگ دسته ۳ فراهم کرده اند گفت: با پیگیری هایی که  اسحاقی نماینده شهرستان های قاینات و زیرکوه داشته اند اسپانسر تیم مشخص شده است.

وی در ادامه با بیان این که برای میزبانی مسابقات نیاز به همراهی و همکاری و همدلی مسئولین شهرستان داریم گفت: ما حداقل ها را برای میزبانی نداریم و فراهم نمودن امکانات نیاز به همراهی مسئولین استانی و شهرستانی دارد.

علی آبادی با بیان این که دغدغه ما و شماباید  برای تیم قاینات به عنوان نماینده خراسان جنوبی باشد گفت: موفقیت تیم قاینات و برگزاری هر چه بهتر مسابقات در این شهرستان باعث درخشش نام خراسان جنوبی خواهد بود.

وی از مدیر کل ورزش و جوانان استان خواست تا در تامین اعتبار تعمیرات میدان چمن شهرستان قاینات هیئت فوتبال این شهر را کمک کنند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری فرماندار،شهردار و شورای شهر که در تعمیر میدان چمن طی چند روز اخیر همکاری داشته اند گفت: بازهم تاکید می کنم برای برگزاری میزبانی خوب مسابقات نیازمند تعامل وهمکاری مسئولین هستیم.

 

 

 

ایجاد اشتغال با رونق صنایع دستی در قاینات

با احیای صنایع دستی در شهرستان قاینات زمینه برای اشتغال ۸۰۰ نفر فراهم شده است.

به گزارش نسیم قائن ، بانوان شهرستان قاینات تلاش کرده اند با تولید صنایع دستی مختلف هم میراث مادرانشان را زنده نگه دارند و هم آثاری با نیاز روز بازار خلق کنند.

معصومه خانم یکی از آن افرادی است که هنوز هم عمیقا به سنت پایبند است و با حفظ تکنیک‌ های گذشته به تولید انواع صنایع دستی رونق بخشیده است.

معصومه خانم این هنرمند قائنی می‌گوید: ۶۰ سال است که کار تولید صنایع دستی از توبافی گرفته تا گلیم بافی و قالیچه بافی را انجام می‌دهم.

او افزود: اگر بازار فروش مناسب باشد می‌توانم درآمد خوبی داشته باشم.

معصومه خانم ادامه داد: ما امروز هستیم و فردا نخواهیم بود، اما خوشحالیم که همچون گذشته این هنر زنده شده است.

اکنون بانوان دیگری نیز در قاینات با راه اندازی کارگاه‌ های آموزشی و تولیدی این میراث گذشته را زنده کرده اند و آثاری خلق می‌کنند که تلفیقی از سنت و هنر‌های نوین است.

یکی از بانوان هنرمند قاینی می‌گوید: علاوه بر اینکه برای خودم درآمدی ایجاد کرده ام، حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر را با این هنر آشنا کرده ام.

میراث فرهنگی هم برای احیای صنایع دستی در شهرستان قاینات پای کار آمده است.

عباس زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاینات گفت: در مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان تعداد ۸ کارگاه ایجاد کرده ایم.

او افزود: در این کارگاه‌ ها به صورت رایگان به هنرجویان و هنرآموزان آموزش داده می ‌شود و پس از کسب مهارت لازم به بانک عامل جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه معرفی می ‌شوند.

مهارت گذشته و فناوری‌ های جدید همچون هنر‌های احیاء شده در قاینات می‌تواند منبع الهام بخشی برای خلاقیت هنری و تولید محصولی جدید و در نهایت رونق اقتصاد در کشور باشد.

هم اکنون بیش از ۵۰۰ کارگاه صنایع دستی در شهرستان قاینات فعال است که زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر را فراهم کرده است.

 

 

 

پذیرش ۹ مقاله دانشجویان دانشگاه آزاد قاین در همایش ملی و مجلات علمی۲-۳

پذیرش ۹ مقاله دانشجویان دانشگاه آزاد قاین در همایش ملی و مجلات علمی

مسوول حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قاین گفت: امسال هشت مقاله دانشجویی از این دانشگاه در همایش ملی و یک مقاله در مجلات علمی، پژوهشی مجوز ارائه و انتشار پیدا کرد.

سید مهدی صدیقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸ مقاله از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قاین در دهمین کنفراس ملی روان‌شناسی، علوم تربیتی و اجتماعی به صورت ارائه سخنرانی و چاپ در مجموعه مقالات و انتشار در CIVLICA پذیرفته شد.

وی گفت: همچنین یک مقاله در فصلنامه روان‌شناسی تربیتی برای انتشار تایید شد.

استاد راهنمای این دانشجویان افزود: با توجه به تشویق و ترغیب دانشجویان گروه پرستاری و روان‌ شناسی به پژوهش، برای ارائه مقاله در کنفراس‌های ملی و نشریات علمی و پژوهشی به عنوان یکی از فعالیت‌های اختیاری کلاسی، ۲۵ نفر از این دانشجویان در قالب گروه‌های سه نفره با ارائه مقاله به دهمین کنفراس ملی روان شناسی، علوم تربیتی و اجتماعی که آبان امسال در مازنداران برگزار شد، موفق به پذیریش کامل و تایید علمی و اجرایی برای ارائه سخنرانی در کنفراس و چاپ در مجموعه مقالات همایش شدند.

وی اظهار داشت: مقاله یک نفر از دانشجویان نیز در فصلنامه روان شناسی تربیتی تاییدیه انتشار را دریافت کرد که باعث انگیزه برای سایر دانشجویان شده است.

صدیقی گفت: با توجه به اینکه حوزه تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها به ویژه برای دانشجویان دوره کارشناسی مغفول مانده و چندان پررنگ نیست، لذا تصمیم گرفتم به عنوان یک فعالیت اختیاری موثر در آموزش درسی، شروع کار تحقیق و پژوهش علمی را در دانشجویان بنا به دروسی که در حوزه روان شناسی با دانشجویان گروه روانشناسی، مشاوره و پرستاری است شروع کنم و با تشویق و راهنمایی‌های لازم درخواست ارائه مقالاتی در حوزه درسی دانشجویان به همایش‌ها تقدیم شد.

وی افزود: برررسی استفاده از فضای مجازی با بلوع جنسی دختران، آموزش مثبت‌نگری بر میزان قند خون در زنان دچار دیابت بارداری، رابطه راهبردهای مقابله‌ای با استرس و کیفیت زندگی در زوجین از جمله موضوعات مقاله دانشجویان بوده است.

 

 

 

 

رئیس اداره امور شعب بانک ملی خراسان جنوبی:

ارتقاء بانک ملی مرکزی قاین به درجه ۱/شعبه ای عملا در شهرستان تعطیل نمی شود/راه اندازی شعبه بانک ملی در نیمبلوک

رئیس اداره امور شعب بانک ملی خراسان جنوبی با بیان این که بانک ملی شعبه امام خمینی(ره) قاین در بانک مرکزی ادغام می شود گفت:بانک ملی مرکزی این شهرستان به درجه یک ارتقاء می یابد و شعبه بانک ملی در نیمبلوک دایر می شود.

به گزارش نسیم قائن ، با انتشار مطلبی در فضای مجازی با عنوان”تعطیل شدن بانک ملی شعبه امام خمینی (ره)قاین” خبرنگارما طی تماس با علی زرنگ رئیس امور شعب  بانک ملی استان موضوع را پیگیر شد.

وی  در این گفتگو با بیان این که در راستای چابک سازی دولت و بر اساس قانون پنجم توسعه و توسعه دولت الکترونیک و ایجاد زیرساختهای لازم لذا تمام شعب بانکی مکلف شده اند حداقل ۱۵ درصد واحد های خود را تعطیل ونسبت به چابک سازی بدنه بانک و ارتقاء سیستم بانکداری نوین اقدام نمایند.

زرنگ بیان داشت:این مصوبه از سال۹۵ به بانک ابلاغ شد و بر اساس دستور العمل هایی که به شبکه های بانکی ابلاغ شده بود،بانکها موظف شدند این عمل را انجام دهند.

رئیس شورای هماهنگی بانکهای استان ادامه داد:باتوجه به مشکلات فرا روی استخدام و کسب و کار بیش از اندازه شبکه بانکی در بانک ملی تصمیم بر این شد که فرایند تعدیل تسریع شود  وبه گونه ای رفتار شود که با توجه به تعدیل نیرو هم  فشار از روی شعبه برداشته شودوچابک سازی انجام شود واز طرفی شعب بانکی که مستعد ارتقاء هستند با ادغام شعب این فرایند تسریع گردد.

وی با بیان این که در بانک ملی با توجه به این که تعدادی از واحد ها زیان ده هستند و تعدادی هم در مجاورت همدیگر قرار دارند وبر اساس معیار هایی که بانک مرکزی دارد۱۵ واحد مستعد تعطیلی وادغام  طی لیستی از تهران  براساس فرایند سال ۹۵ در اواخر سال گذشته به استان ارسال شده است.

 زرنگ با بیان این که بانک مرکزی اجازه توسعه شبکه را به هیچ عنوان نمی دهد وباید برخی شعب در یکدیگرادغام و یا انحلال شوند لذا با برنامه ریزی کارشناسی شده  برای این که واحد های شهرستانی کم نشود و امتیازات شهرستان هم از بین نرود واز سویی مصوبات ودستورالعمل های بانک مرکزی هم اجرا شود و باتوجه به این که

در شهرستان قاینات کارخانه فولاد نیز احداث می شود واز طرفی شعبه ای هم که می خواهد فرایند ادغام آن انجام شود شعبه ای ناکارا،استیجاری و زیان ده وفقط مصرفی  است وقابلیت رشد را هم نداردبسته وامتیازآن به نیمبلوک انتقال داده شودوباجه نیمبلوک تبدیل به شعبه تا هم امتیاز قاین حفظ شود و هم عملا شعبه ای از بانک ملی در شهرستان قاینات تعطیل نمی شود.

زرنگ گفت:با ادغام شعبه امام خمینی(ره) در شعبه مرکزی قاین،این شعبه مستعد دریافت درجه است و با اجرای این فرایند و با مساعدت همشهریان به درجه یک تبدیل می شود.

وی اضافه کرد:شعبه درجه یک علاوه بر این که باعث بالارفتن سطح اختیارات  می شود هم میزان وام دهی آن به شهروندان بیشتر خواهد بود وهم باعث ایجاد پست و ارتقاء نیروهای بومی شهرستان خواهد شد.

زرنگ در پایان افزود: مردم قاینات ،نگرانی از این حیث که می خواهیم بانکی را تعطیل و امتیازی از شهرستان کم شودرا نداشته باشند بلکه عملا شعبه ای تعطیل نخواهد شد و شعبه مرکزی قاین نیز به درجه ۱ ارتقاء خواهد یافت.

کسب مقام دوم تولیدمحتوای الکترونیک کشورتوسط دانش آموزقاینی

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت:نیماشخم گر،دانش آموز پایه هشتم دبیرستان استعدادهای درخشان قاین، با تولیدنرم افزاراندرویدی مرورمعمایی برواژگان انگلیسی، موفق به کسب رتبه دوم کشوردرنهمین جشنواره تولیدمحتوای الکترونیک شد.

به گزارش نسیم قائن ، محمد علی واقعی،درآیین تجلیل ازاین دانش آموز، اظهارکرد: این جشنواره، محتوای الکترونیک باهدف توسعه و تعمیق فرهنگ تولیدمحتوای چندرسانه‌ای درسی متناسب بانیاز دانش‌آموزان، بهره‌گیری هوشمندانه فرآیند تدریس، و توانمندسازی دانش آموزان برگزار می شود.

وی، با بیان این که ۲۲ دانش آموز،  ۶۶ معلم و ۳۵ دانشجو معلم استان؛ ۱۱۳ اثر تولید کرده بودند، تصریح کرد: در سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی، به تولید محتوای چندرسانه‌ای واستفاده هوشمندانه از آن در راستای تنوع ‌بخشی به فرایندیاددهی و یادگیری توجه ویژه شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، رویکردهای جدید آموزشی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولید مواد و رسانه‌های درسی را زمینه ساز مشارکت فعال دانش آموزان در فرایند تعلمیم وتربیت،بسترسازی برای بسط و توسعه ابتکارات دانش‌آموزان در طراحی، ساخت و ارزشیابی مواد و منابع یاددهی و یادگیری دانست.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، افزود: دراین جشنواره شرکت کنندگان با تولید محتواهای الکترونیک،  در گروه‌های دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی، دوره های اول و دوم متوسطه، هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، مدرسان و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و فرهنگیان رقابت کردند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تولید قطعات آموزشی با موضوعات آموزشی و تربیتی،تولید درس‌افزارهای آموزشی قطعات،تولید نرم‌افزارهای آموزشی و پرورشی، تربیت بدنی و سلامت، مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی و بازی آموزشی را از جمله محورهای مهم این جشنواره بر شمرد.

 به گفته واقعی؛ در دنیای دیجیتال، تولید محتوای الکترونیک مهم ترین،حیاتی ترین و جذاب ترین بخش برای پیام و انتقال پیام به شمار میرود که ضمن خلق بهترین آثار هنری، ذهن دانش آموزان را به کنکاش مستمردر فرایند یاد دهی و یاد گیری وادار می سازد.

در راستای رزمایش کمک مومنانه

آزادی زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیّران در قاینات

یکی از زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان قاینات با کمک خیّران و کانون بسیج حقوقدانان از زندان آزاد شد.

به گزارش نسیم قائن ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات گفت: با پیگیری معاونت اقشار ناحیه و کانون بسیج حقوق دانان واداره زندان شهرستان قاینات ،یکی از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدو

وی افزود:این زندانی ۲۷میلیون تومان بدهی داشت که از این مبلغ ۱۵میلیون توسط خیرین پرداخت شد.

فرحبخش ادامه داد: ۷میلیون تومان از این بدهی دیرکرد بانک بود که تخفیف گرفته شد و ۵میلیون تومان نیز به زندانی وام قرض الحسنه پرداخت شد.

این اقدام در راستای رزمایش کمک‌های مومنانه انجام شد.

 

 

 

 

 

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

اهدای ۴۵ دستگاه تلفن همراه به دانش آموزان نیمبلوک/کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش قاین در استان

واقعی گفت: امام جمعه‌ نیمبلوک شهرستان قاینات به منظور بهره‌مندی دانش آموزان محروم از آموزش‌های مجازی ۴۵ تلفن همراه هوشمند به دانش آموزان نیازمند و آسیب دیده ازکرونا اهدا کرد.

به گزارش نسیم قائن ، محمد علی واقعی، در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قاینات ضمن تجلیل از مشارکت سایر دستگاه های اجرایی در ارتقای شاخص های تعلیم و تربیت شهرستان قاین؛ اظهار کرد: شهرداری شهر قاین نیز در بهسازی و آسفالت کف ۳ مدرسه ی شهر قاین و تجلیل از رتبه آوران قرآنی، نماز، عترت، جشنواره های فرهنگی و هنری و رتبه آوران کنکور ۹۹ مشارکت داشته است.

وی با اشاره به برخوردای ۶۵۰ دانش آموز دختر و پسر دوره ی متوسطه دوم شهر قاین از آسفالت و کف سازی مدارس ، تصریح کرد: در حال حاضرتعداد ۲۵ هزار و ۶۱۴ دانش آموز دخترو پسر دوره های مختلف تحصیلی در دیار طلای سرخ مشغول تحصیل هستند که ۹۶ درصد آنان در شبکه شاد حضور دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ، در ادامه از اهدای دستگاه کف پا به ارزش ۲۳ میلیون تومان توسط اداره اوقاف به مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد و افزود: از این دستگاه برای اصلاح شیوه هاو روش های ساختار قامتی دانش آموزان قاینی استفاده می شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که ۹۸ درصد شهرستان قاین زیر پوشش شبکه های دیجیتال تلویزیونی قرار داشته و بخش اعظمی از دانش آموزان دخترو پسر شهرستان؛ از این طریق می توانند به برنامه های درسی دسترسی داشته باشند، عنوان کرد: دیار طلای سرخ خطه قهستان زمین، دومین جمعیت دانش آموزی را در بهارستان علم و ادب، دارا می باشد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با اشاره به جذب ۳۰۵ نفر ماده بیست و هشت در آزمون استخدامی سال جاری خبر داد و ابراز داشت: در سال جاری بیش از ۲۰۰ مدیر شهرستان قاینات به منظور ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز بین دانش آموزان دختر و پسر، در اجرای طرح مبین همکاری می کنند.

به گفته واقعی، طرح مدیریت برنامه‌های یاوران نماز، با هدف مهارت افزایی مدیران مدارس در خصوص اقامه نماز؛ و اجرای شیوه های مدیریت و جذاب سازی برنامه های نماز اجرا می شود؛ که می‌تواند راهکاری اصولی وهدفمند، به مدیران ارائه کند.

واقعی درادامه با اشاره به برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش وپرورش قاینات به عنوان شورای برتر استان نیز انتخاب شده است.


مهندس کریمی فرماندار قاینات نیز در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که  با حضور امام جمعه  و واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزار شد گفت: یکی از مهمترین بسترها و ازمترقی ترین قوانین بعد از انقلاب اسلامی تا کنون، شورای آموزش و پرورش است.

کریمی در ادامه، بیان داشت: مشارکت در امر آموزش و پرورش از دیرباز مورد توجه جوامع بوده و دولت به تنهایی قادر به انجام کار در امر خطیر تعلیم و تربیت نیست و شورای آموزش و پرورش بستر لازم را برای حضور و مشارکت مردم و مسئولین فراهم نموده است. لذا سرمایه گذاری در حوزه تعلیم و تربیت بیشترین اثرگذاری و بازدهی را در جوامع دارد.

در پایان مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی به همراه کریمی فرماندارقاینات حجت الاسلام رحمانی امام جمعه قاین و سید احمد للهی مدیر آموزش و پرورش شهرستان در بخش اورژانس بیمارستان شهدا قاین حضور و ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را به کادر درمان تبریک گفت.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*