همزمان با دومین سالگرد عروج شهید گرانقدر مدافع حرم معرفی شهید جوان ورزشکار استان خراسان جنوبی

شهید مرتضی بصیری پور، ورزشکاری که در دفاع از حریم حضرت زینب (س) آسمانی شد.

شهید مرتضی بصیری پور در سال ۱۳۶۵ در روستای اسلام آباد از توابع شهرستان نهبندان به دنیا آمد و تا ۴ سالگی در این روستا رشد و نمو یافت و پس از آن به دلیل موقعیت شغلی پدرش به بیرجند آمده و تا کلاس چهارم دبستان در بیرجند تحصیل کرد.

پس از آن به خاطر شرایط کاری پدر به استان سیستان و بلوچستان رفتند و تا سال ۱۳۸۸ در زاهدان زندگی کردند.این شهید بزرگوار در زاهدان تحصیلات را ادامه داد و دوران نوجوانی و جوانی خودش را در این شهر گذراند.

در طی دوران نوجوانی همیشه در کانون‌های فرهنگی مساجد حضور و فعالیت داشت و در زاهدان که در اکثر مساجد سطح شهر که برنامه فرهنگی برگزار می‌شد آقا مرتضی حضور فعالی داشت و به نوعی حضور در کانونهای مساجد و علاقه ای که از ابتدا به امام و رهبری داشت باعث شد که مسیر زندگی اش به گونه ای طی شود که افتخار شهید مدافع حرم بودن نصیبش شود.
از ویژگی های اخلاقی این شهید عزیز خوش خلقی و مهربانی و احترام به پدر و مادر بود و اینکه به همه کمک می‌کرد.
شهید بصیری پور از نیروهای مخلص سپاه سپاه انصار الرضا(ع) بیرجند بود که توفیق حضور در سوریه و مبارزه با دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) را داشت و در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ در محل پایگاه تیفور سوریه بر اثر اصابت موشک به این پایگاه به شهادت رسید و اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی شد.
از این شهید گرانقدر فرزندی به نام طاها به یادگار مانده است.
متن وصیت نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

خدمت پدر و مادر عزیزم؛

بنده را امیدوارم که حلال کنید که شاید و بدون شاید پسر خوبی برایتان نبوده‌ام.

اگر احتیاطا برایم اتفاقی افتاد بدانید که به هیچ عنوان نباید برایم ناراحت باشید زیرا که اگر ان شاءالله به مقام شهدا که البته بس مقامی است بزرگ برسم خداوند به من لطف کرده است.

و بدانید که شهدا زنده‌اند.

دوستتان دارم

مرتضی بصیری پور

بسمه تعالی

از طرف اینجانب مرتضی بصیری پور خدمت پسرم، عزیزم، طاها بصیری پور.

الان که این نامه را برای جنابعالی می‌نویسم، شب سفرم به سوریه می‌باشد.

ممکن است که بنده با این سفر دیگر برگشت نداشته باشم، از جنابعالی خواهش دارم مواظب قلب من یعنی مادرت باشی و بدانی که نباید ایشان را آزرده خاطر کنی و بدانی که بنده در همه حال پیش شما هستم؛ ان شاءالله.

در ضمن بدان که خیلی دوستت دارم پسرک گلم.

ان شاءالله همیشه موفق و پیروز و سرفراز و پایدار باشید.

پدرت مرتضی بصیری پور

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*