اخبار خراسان جنوبی -۴/ بیش از ۱۲ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های خراسان جنوبی صادر شد

زمان بازگشایی مدارس به نظرستادمبارزه باکرونا بستگی دارد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: موضوع بازگشایی مدارس بستگی به نظر ستاد مبارزه با کرونا دارد و ما بر مبنای اعلام این ستاد،تصمیم‌گیری کرده و برای همه حالت‌ها آمادگی داریم.

محمد علی واقعی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بر حفظ فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و رعایت کامل پرتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در فرایند تعلیم و تربیت تأکید کرد.

وی،  با بیان این که تا کنون بیش از ۸۵ درصد دروس توسط معلمین استان تدریس شده است، تصریح کرد:  آموزش و پرورش خراسان جنوبی تابع دستورات وزارت آموزش و پرورش بوده و آمادگی دارد تا سال تحصیلی در صورت ادامه روند تعطیلی مدارس به اتمام برساند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره سیاست‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در ایام تعطیلی کرونا، عنوان کرد: تا کنون بیش از یکصد محتوای ورزشی در حوزه سلامت توسط ادارذه کل و معلمین تربیت بدنی استان تولید شده  است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی،  از دانش آموزان و اولیای ایشان خواست که در هنگام فعالیت های آموزشی از طریق فضای مجازی، تماشای تلویزیون و کارهای خانه، فعالیت حرکتی داشته باشند و نرمش و ورزش را فراموش نکنند تا  باعث افزایش نشاط خانواده‌ و افزایش ایمنی بدن شود.

وی، با اشاره به حرکت خود جوش معلمان استان  و شرکت ایشان در جهاد آموزشی؛ پس از آغاز تعطیلات کرونایی اضافه کرد: از ۵اسفند که مدارس استان تعطیل شد، و از آنجایی که دبیرخانه درس شیمی در خراسان جنوبی مستقر است ۶ نفر از معلمین مجرب با همکاری مرکز صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی در استودیوی ضبط برنامه مدرسه تلویزیونی ایران حاضر شده و به ارائه تدریس پرداختند که تا کنون تعدادی از این تدریس ها پخش شده است.

برخورداری ۹۰درصدی دانش آموزان استان از آموزش های تلویزیونی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برخورداری۹۰درصد دانش‌آموزان استان از پوشش آموزش‌های تلویزیونی و مجازی خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر فعالیت آموزشی در  بستر فضای مجازی جریان دارد

واقعی اضافه کرد:  آن دسته از دانش آموزان روستایی و عشایری استان که امکان استفاده از فضای مجازی را ندارند، محتوای الکترونیک درسنامه ها مطابق با بودجه بندی کتب تهیه و چاپ شده و  توسط راهبران آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

پلت فورم شبکه آموزش دانش آموزی(شاد) سریع، امن و ارزان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از یکپارچه سازی فعالیت معلمان مدارس با راه اندازی پلت فورم شبکه آموزش دانش آموزی خبر داد و افزود: برقراری محیطی اختصاصی و ایمن برای حضور معلمان و دانش آموزان از جنبه اخلاقی، حفظ داده‌ها، اطلاعات و محتواهای تولید شده ، کیفیت این شبکه از حیث سرعت نقل و انتقال داده‌ها و ارزان بودن آن، پایداری و پشتیبانی رایگان به مدت ۱۵ سال و قابلیت اتصال نامحدود نرم افزارهای کاربردی مهمترین ویژگی های این پلت فرم است.

این مقام مسئول برقراری سریع رابطه معلم و دانش آموز در محیطی مطمئن و ارائه ی مطالب  آموزشی را مهمترین هدف ایجاد شبکه آموزشی شاد دانست.

به همت کانون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیرجند؛
۳۱۳ بسته مواد غذایی و بهداشتی بین خانواده های نیازمند بیرجند توزیع شد
به همت کانون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیرجند و با مشارکت بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، پایگاه مقاومت بسیج و مراکز نیکوکاری رسانه یاران و امام علی (ع) ۳۱۳ بسته مواد غذایی و بهداشتی بین خانواده های نیازمند حاشیه شهر بیرجند توزیع شد.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: به دنبال شیوع و تسری ویروس کرونا در کشور، برخی از گروه‌های جهادی، مساجد، ائمه جماعت، کانون های فرهنگی و هنری و جوانان و زنان خانه دار؛ خود جوش و آتش به اختیار به میدان مبارزه با کرونا شتافند تا خدا قوتی برای کادر درمانی جامعه باشند.

همزمان به نیمه شعبان؛ خیریه ها و مراکز نیکوکاری اقدام به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی در محلات مختلف شهر کرده‌اند، با توجه به چنبره کرونا در اقتصاد، کسب و کار و معیشت مردم که اقتصاد خانوارهای بی درآمد و بی بضاعت را همچنان ضعیف تر کرده است، مسجدی ها؛ فعالان کانون های مساجد و گروه های جهادی خودش وارد میدان شده اند و در کنار دغدغه های کرونایی و ضد عفونی معابر شهر؛ اقلامی را در شب و روز میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) بین خانواده‌های آبرومند توزیع کردند.

گروه جهادی مسجد قبای مهرشهر یکی از همین گروه‌های آتش به اختیار است که با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری، کمیته امداد امام(ره)، بنیاد مستضعفان و پایگاه بسیج، خیرین، مرکز تخصصی نیکوکاری رسانه یاران و اهالی محل که بیشتر روحانی‌اند، به مناسبت ولادت امام زمان(عج)،۳۱۳ بسته غذایی و بهداشتی تهیه و بین نیازمندان محل توزیع کردند.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار»، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: شرایط کرونایی، محدودیتی در فعالیت های روتین مساجد ایجاد کرده است؛ ولی از آنجا که فعالیت های مسجد فقط به درون مسجد بر نمی گردد؛ همه ارکان و بچه های مسجد همکاری کردند و کارکرد مساجد را به محیط برون از مساجد کشاندند.

جلوه زیبایی مساجد در ایام کرونایی، تعطیل بردار نیست

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی می افزاید: این گروههای جهادی بسته های حمایتی و مواد ضد عفونی کننده، شوینده، ماسک و اقلام دیگر را در محلات جوار مسجد، و بین کارگران و قشر آسیب پذیر جامعه از شرایط کرونایی توزیع کردند.

حجت الاسلام سبزه کار ادامه می دهد: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، بعد از شهادت سردار سلیمانی، کانون قبای مهر شهر بیرجند را به اسم سردار شهید سلیمانی مزین کرده است.

وی بیان می کند: محله مهرشهر بیرجند محله ای آسیب پذیر است، لذا کمک های خیرین برای توزیع در این محله جمع آوری و در اختیار کانون های مساجد قرار گرفته شد و بچه ها و فعالان این کانون اقدام به توزیع بسته های کردند.

وی با بیان اینکه نذورات مردم در ماه شعبان به ویژه روز برات به سمت و سوی مراکز خیریه برای کمک به محرومان سوق داده شد، می گوید: این سری از نذورات در قالب طرح بسیج همگانی در ماه رمضان هم با همت بیشتری به دست نیازمندان خواهد رسید.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کانون های مساجد تهیه و به همت فعالان مسجد در حال توزیع است که خود بیانگر جلوه زیبایی های مساجد است، پویشی راه اندازی خواهد شد تا مالکان خانه ها و مغازه ها اجاره های خودشان را به دلیل شرایط ناشی از کرونا، ببخشند.

توزیع ۳۱۳ بسته مواد غذایی و بهداشتی بین نیازمندان حاشیه شهر بیرجند

حجت الاسلام «سید حمید موسوی اول»، مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مسجد قبای مهرشهر بیرجند در حاشیه این مراسم به خبرنگار شبستان گفت: به مناسبت نیمه شعبان، سالروز میلاد با سعادت حضرت مهدی(عج) تعداد ۳۱۳ بسته غذایی و بهداشتی عیدانه نیمه شعبان توسط گروه جهادی شهید کاظم خائف، کانون فرهنگی هنری سردار شهید سلیمانی، پایگاه امام علی (ع)، مراکز نیکوکاری امام علی(ع) و رسانه یاران تهیه شده که درب منازل نیازمندان حاشیه ای شهر بیرجند توزیع شد.

وی ادامه داد: این بسته‌های غذایی شامل رب، ماکارونی، روغن، قند و گوشت مرغ به ارزش ریالی هر بسته ۶۵ هزار تومان در کنار بسته های بهداشتی (مایع دستشویی، وایتکس و ماسک) با اعتبار ۲۰ میلیون تومانی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به محرومان در مواقع حساس، توزیع شد

وی افزود: همچنین به همت گروه جهادی شهید خائف، چهار تیم جهادی هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء یک سوم منطقه مهرشهر شامل معابر عمومی، مغازه ها، درب منازل، ماشین ها و درب منازل مردم را ضد عفونی می‌کنند.

موسوی اول ادامه داد: گرچه فعالیت های فرهنگی مسجد به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است اما هم و غم بچه های مسجد برای مقابله با کرونا و تهیه بسته های غذایی و بهداشتی برای محرومان و کسانی که کسب و کارهای آنها از محل کرونا آسیب دیده، بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی نیز با تامین ۳۰۰ ماسک سه لایه و ۹۰ بطری وایتکس و مایع دستشویی به این پویش پیوست.

توزیع ۳۱۳ بسته های غذایی و بهداشتی در مناطق محروم بیرجند

گروه جهادی مسجد قبای مهرشهر با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری، کمیته امداد امام(ره)، بنیاد مستضعفان و پایگاه بسیج، خیرین و اهالی محل که بیشتر روحانی‌اند، به مناسبت ولادت امام زمان(عج)،۳۱۳ بسته غذایی و بهداشتی تهیه و بین نیازمندان محل توزیع کردند.

 

 

صف آرایی نظامی در برابر ویروس کرونا

مناطق عشایرنشین و روستا‌های مرزی زیرکوه، درمیان و بخش درح (به ضم دال و را ) سربیشه در رزمایش پدافند بیولوژیک با همکاری هنگ‌های مرزی ضدعفونی شد.

 سرگرد کبیری فرمانده گروهان مرزی شاهرخت هنگ گزیک در عملیات محلول پاشی صف آرایی نظامی در برابر ویروس کروناروستای مرزی بارنجگان زیرکوه گفت: علاوه بر ضدعفونی معابر، مسجد و حسینیه روستای بارنجگان، تعداد ۸۰ سبد غذایی و بهداشتی بین نیازمندان این روستا توزیع شد.
سرهنگ، سنچولی جانشین فرماندهی هنگ مرزی نهبندان هم در بخش درح گفت: در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، تب سنجی، توزیع ماسک ، ۵۰۰ بسته غذایی و بهداشتی و ضدعفونی منازل روستاییان با همکاری مرزبانی انجام شد.
سرگرد کاظمی فرمانده یگان تکاوری هنگ مرزی گزیک نیز گفت: ماموران این هنگ اقدام به ضدعفونی و گندزدایی سیاه چادر‌های عشایری شهرستان درمیان کرد و همچنین با کمک خیران و هیئت مذهبی سبد غذایی شامل آرد، برنج، تخم مرغ، شیرینی و اقلام بهداشتی توسط مرزداران در بین مرزنشینان شهرستان توزیع شد.

 

 

 

 

 

 

توزیع گوشت قربانی بین ۷۰ خانواده نیازمند روستای آ‌سفیچ
همزمان با نیمه شعبان، سالروز میلاد باسعادت مهدی فاطمه سلام الله علیها با همکاری کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان روستای ‌آ‌سفیچ و مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان جنوبی، یک راس گوسفند قربانی و گوشت گرم بین ۷۰ خانواده نیازمند توزیع شد.

«فاطمه نظری» مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ شهرستان درمیان به خبرنگار شبستان گفت: جمع آوری نذورات و کمک های مردمی برای اجرای طرح ذبح دام برای سلامتی امام زمان (عج) و دفع بلایا از ابتدای ماه مبارک شعبان انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه جمع آوری نذورات مردمی برای انجام این کار با کمک مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران و کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) انجام شد، افزود: در طول بازه زمانی ۱۰ روز، موفق به جمع آوری ۲۶ میلیون ریال برای خرید یک راس دام و ذبح آن در روز نیمه شعبان شدیم.

 

 

 

 

 

بیش از ۱۲ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های خراسان جنوبی صادر شد

بیش از ۱۲ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ میلیون و ۴۳۵ هزار دلار کالا توسط تعاونی‌های استان به خارج از کشور صادر شده است.

غلامرضا اشرفی افزود: این میزان صادرات توسط ۱۲ تعاونی فعال استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، یونان، ترکیه، امارات متحده عربی، پاکستان و افغانستان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: کالاهای صادراتی شامل سنگ‌های معدنی و قیمتی، عسل، فرش، سیمان، شیشه ساختمانی، حوله مله و محصولات چرم بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تعهد استان برای صادرات تعاونی‌ها معادل ۱۱ میلیون و ۹۶۸ هزار دلار تعیین شده است که در سال ۹۸ بیش از ۱۰۳ درصد تعهد تعریف شده، صادرات توسط تعاونی‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ میزان تعهد صادرات تعاونی‌های استان ۲۰ میلیون دلار بود که از این میزان ۲۱ میلیون دلار محقق شده است.

اکنون ۹۱۱ شرکت تعاونی در بخش‌های کشاورزی (۲۰ درصد)، خدمات (۴۷ درصد) و صنعت (۳۳ درصد) با عضویت ۷۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر در استان فعال است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*