چند خبر از خراسان جنوبی

پروژه‌های احداث راه‌آهن به زودی در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه به زودی پروژه‌های احداث راه‌آهن در خراسان جنوبی اجرایی‌ می‌شود گفت: قطعه اول پروژه ریلی اتصال مرکز استان به گناباد هفته آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

پروژه‌های احداث راه‌آهن به زودی در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدصادق معتمدیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  یکی از اولویت‌های دولت در بحث زیرساخت‌ها رسیدگی به وضعیت راه‌ها و جاده‌های استان است، اظهار داشت:  با برگزاری جلساتی که در هفته جاری با نوبخت انجام شده اواسط هفته آینده وزیر راه و شهرسازی همراه با چند تن از معاونان به استان خراسان جنوبی سفر  می کند.

وی با اشاره به اینکه افتتاح پروژه‌های در حال اجرا، کلنگ زنی پروژه‌های جدید، و باندهای دوم در منطقه دیهوک به فردوس، نهبندان به شوسف و همچنین راه آهن از برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان جنوبی  است تصریح کرد: کلنگ زنی احداث پروژه اتصال فردوس از طریق خط آنتنی از دیگر برنامه‌های مهم و بزرگ سفر وزیر راه و شهرسازی به استان  خراسان جنوبی است.

یکی از مطالبات جدی استان اتصال بیرجند به شبکه ریلی است

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته محل  ایستگاه راه آهن در بیرجند جانمایی شده و تا چند روز آینده نهایی  می شود بیان کرد: یکی از مطالبات جدی استان اتصال بیرجند به شبکه ریلی است اظهار داشت: در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قطعه اول شبکه ریلی مرکز استان به گناباد به طول ۳۰ کیلومتر کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی: اظهار داشت: این استان به عنوان چهارمین استان در کشور جشن اختتامیه پروژه‌های مسکن مهر را با حضور وزیر راه و شهرسازی و افتتاح ۷۹۸ واحد مسکن مهر برگزار می کند.

وی بازآفرینی شهری را یکی از اولویت‌های جدی استان برشمرد و افزود: ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در شمال استان وجود دارد که طی دو هفته آینده طرح توسعه شمال شهر بیرجند نهایی  می شود

 معتمدیان از تدوین سند جامع توسعه شمال شهر بیرجند خبر داد وافزود:در این راستا طرح توسعه شمال شهر احداث منازل جدید، زیرساخت‌های آموزشی، درمانگاه‌های تخصصی، پارک‌ها و کتابخانه ها را در این منطقه خواهیم داشت.

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار آبخیز داری به استان در سال ۹۸

استاندار خراسان جنوبی  از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار آبخیز داری به استان در سال ۹۸ که معادل سه برابر اعتبارات ۱۴ سال گذشته استان است خبر داد وگفت: طی سنوات گذشته پروژه‌های بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدتی در حوزه مطالبات مردم در خصوص تأمین آب در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس شرایط اقلیمی استان خراسان جنوبی بهترین گزینه برای  اجرا طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری بوده که در بارندگی‌های اخیر نیز تأثیرات خوبی داشته است، افزود: طی سال‌های گذشته دو هزار و ۳۰۰ بند خاکی توسط منابع طبیعی استان ایجاد شده است که ۸۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره آبی دارد.

 معتمدیان با اشاره به اینکه  در بارش‌های اخیر بندهای استان حدود ۶۰ میلیون متر مکعب آبگیری شده است، گفت: زمان احداث بندها و هزینه‌هایی که در این زمینه انجام گرفته نسبت به سایر روش‌های ذخیره سازی آب بسیار کمتر و نتایج موثرتری دارد.

وی با اشاره به اینکه بیست خشکسالی پیاپی در استان خراسان جنوبی مشکلات اساسی برای مردم در بر داشته است، اظهار: برای ساخت بندهای استان کمتر از ۶۰ میلیارد تومان و جهت ساخت سدهای استان بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با بیان اینکه  درسنوات گذشته هفت سد با ذخیره حداکثری ۷۰ میلیون متر مکعب در سطح استان خراسان جنوبی ساخته شده است،  خاطر نشان کرد: در بارش‌های اخیر حدود ۱۲٫۵ میلیون متر مکعب ذخیره سدهای استان بوده است.

معتمدیان با بیان اینکه با همراهی مجلس و صندوق توسعه ملی در سال جاری اعتبارات بسیار خوبی را برای طرح‌های آبخیزداری تخصیص داده شده ، اظهار داشت: ۱۶۰ میلیارد ریال برای طرح‌های استان در نظر گرفته شده بود که مشکلات چندانی را برطرف نمی‌کرد  اما با رایزنی‌هایی که در این خصوص انجام شد حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری استان اختصاص یافت که امیدواریم با اعتباری که در نظر گرفته شده بتوانیم یک میلیون هکتار زمینی که برای طرح‌های آبخیزداری استان پیش بینی شده را تا پایان سال عملیاتی کنیم.

اختصاص۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای استاندارسازی سیستم‌های گرمایشی سطح استان

استاندار خراسان جنوبی  با بیان اینکه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس یکی از دغدغه‌های ما در استان است گفت: متأسفانه هنوز در شهرستان بیرجند به عنوان مرکز استان بخاری‌های نفتی غیر استاندارد در مدارس وجود دارد که امیدواریم به زودی این موضوع برطرف شود.

 معتمدیان اظهارکرد در این راستا ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای استاندارسازی سیستم‌های گرمایشی سطح استان  برآورد شده که خوشبختانه باتوافق خوبی که هفته گذشته در این خصوص انجام گرفت و مقرر شد در دو سال این اعتبار اختصاص یابد.

معتمدیان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت قانونی فروش سوخت به کشور مقابل طی هفت سال گذشته از مهم‌ترین پتانسیل‌ها در مرز بوده است، گفت: ۱٫۵ میلیون لیتر سهمیه ماهیانه استان بوده که گاهی به دلایلی جذب نمی شده و کل مجموع سودی که به حساب مرز نشینان در شعاع بیست کیلومتری رسیده کمتر از سه میلیارد تومان بوده است.

وی یکی از موضوعات مهم و مورد توجه تقویت نگاه فرصتی به مرزها دانست وگفت: ظرفیت‌های بالقوه ای در حوزه مرزهای استان وجود دارد که باید نهایت استفاده را از آن داشت که در این راستا در اسفند ماه سال گذشته با پیگیری‌های لازم محدودیت‌ها برداشته شده و سهمیه ده میلیون لیتر برای استان در نظر گرفته شد و ۶٫۵ میلیارد تومان سود مرزنشینان طی اسفندماه سال گذشته بود که توجه خوبی را به استان جلب کرد.

بیشتر بخوانید

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درخواست ۱۵ میلیون لیتر در فروردین ماه را داشته ایم که اتفاق بسیار خوبی بوده است، بیان داشت: به دنبال این هستیم در اردیبهشت ماه جاری سهمیه استان را به ۲۰ میلیون لیتر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته حدود ۶۰۰ تانکر در مرزهای استان تردد داشته‌اند، افزود: افزایش سهمیه سوخت استان علاوه بر عوائد مستقیم به مرزنشینان بخش‌های حمل و نقل استان نیز از این ظرفیت بهره مند خواهند شد.

معتمدیان با اشاره به اینکه تلاش ما بر استمرار و ایجاد زمینه‌های اشتغال در استان است، گفت: استان خراسان جنوبی استانی برخوردار از مواهب الهی است که متأسفانه این مواهب ناشناخته مانده لذا یکی از اولویت‌های ما معرفی این ظرفیت‌ها در سطح کشور است.

 مقام عالی دولت  با بیان اینکه در ملاقات با رئیس  مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت استان داده شد و رسماً از وی دعوت شد به استان سفر کنند و از نزدیک با توانمندی‌های استان آشنا شوند، عنوان کرد: پس از ماه مبارک رمضان رئیس مجلس شورای اسلامی به استان خراسان جنوبی سفر می کند.

وی  به حضور وزیر ارتباطات پس از ماه مبارک رمضان به استان اشاره کرد  و گفت: در سفر وزیر ارتباطات در بهمن ماه سال ۹۶ به استان مصوباتی انجام شد که طی بررسی‌های انجام شده خوشبختانه بخش قابل توجه‌ای از مصوبات عملیاتی شده و دستور اجرای مابقی مصوبات تا پایان ماه مبارک رمضان از سوی وزارت خانه صادر  می شود.

در آینده نزدیک؛ رونمایی از  سند جامع آب خراسان جنوبی با حضور وزیر نیرو

 مقام عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: اوایل تیرماه  امسال نیز وزیر نیرو در استان حضور می یابد و سند جامع استان که در برگیرنده نیازهای آبی استان است، نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیون متر مکعب روان آب را در استان داریم که برنامه میان مدت مهار بخش قابل توجه این روان آب‌ها است، اظهار کرد: با توجه به آثار ملی و فاخری که در استان وجود دارد رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز استان خراسان جنوبی را جز سفرهای اولویت دار خود جهت تقویت زیرساخت‌های گردشگری در نظر گرفته اند.

۱۱ وقف جدید در استان خراسان جنوبی ثبت شد

معاون فرهنگی اوقاف خراسان جنوبی گفت: همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان، چهار فقره وقف جدید در سطح استان به ثبت رسید که با احتساب این وقفیات از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ فقره وقف در سطح استان به ثبت رسیده است.

11 وقف جدید در استان خراسان جنوبی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری صبح امروز در بازدید از خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان باقریه بیرجند اظهار داشت: طرح ضیافت الهی از ابتدای ماه مبارک رمضان در ۴۵ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی در حال اجراست.

وی گفت: در قالب این طرح ۴۷ مبلغ اعزامی و بومی به اجرای برنامه‌هایی از جمله سخنرانی و تفسیر قرآن، بیان احکام و پاسخگویی به سؤالات شرعی می‌پردازند.

معاون فرهنگی اوقاف خراسان جنوبی وقف را زمینه‌ساز رفع نیازهای مادی و معنوی در جامعه دانست و افزود: وقف سازگارترین مورد با فطرت آدمی است چراکه بشر از منظر فطری، خواستار جاودانگی است و هیچ چیز همانند سنت حسنه وقف، توانایی ماندگار کردن مال و نام را ندارد.

مختاری با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در دین مبین اسلام بیان کرد: در دهه‌های اخیر علما و بزرگان دینی همواره تلاش کردند ضمن حساسیت ویژه نسبت به مسأله وقف از همه ظرفیت‌ها در جهت تبلیغ عملی این سنت حسنه دینی بهره گیرند.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: وقف مصداق بارز باقیات الصالحات، تعاون به نیکی و انفاق است به گونه‌ای که وقف، زمینه‌ساز برطرف ساختن نیازهای مادی و معنوی در جامعه است و این امر سبب ارزشمندی این سنت حسنه می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف خراسان جنوبی از ثبت ۴ فقره وقف جدید همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این وقف‌ها شامل سه فقره وقف در شهرستان سربیشه و یک فقره وقف در شهرستان خضری است.

مختاری تصریح کرد: واقف نیک‌اندیش حاج محمد حسینی میزان ۵۶ فنجان آب و اراضی تابعه از مزرعه و قنات دستگرد سربیشه با تمام متعلقات و ملحقات را برای اطعام و عزاداری امام حسین ( ع) در ماه محرم و افطار مؤمنین در ماه مبارک رمضان در شهر سربیشه وقف کردند.

وی اضافه کرد: این واقف خیراندیش یک قطعه زمین به مساحت تقریبی ۲۵۰ مترمربع برای احداث مسجد و سه باب مغازه تجاری به مساحت‌های تقریبی ۲۵ و ۲۰ و ۱۵ مترمربع واقع در حاشیه جاده سربیشه – نهبندان را برای هزینه‌های مسجد امام حسن مجتبی( ع) وقف کرده است.

معاون فرهنگی اوقاف خراسان جنوبی ارزش تقریبی املاک وقف شده را ۶۰۰ میلیون تومان اعلام و تبیین کرد: باید تلاش کنیم تا موقوفات را به گونه‌ای نگهداری کنیم که خدا راضی باشد و این امر موجب نگاه مثبت و اعتماد مردم به اوقاف خواهد شد.

مختاری از ثبت یک فقره وقف در شهرستان خضری خبر داد و اعلام کرد: واقف نیک اندیش محمد ابراهیم عباسی یک باب مغازه تجاری به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال را برای امورات فرهنگی، عمرانی و جاری مسجد جامع امام حسین(ع) خضری وقف کرده است.

وی با بیان اینکه با وقف‌های طرح ضیافت الهی آمار وقفیات استان از ابتدای امسال تاکنون به ۱۱ فقره رسیده است مطرح کرد: در شرایط کنونی ایجاد اشتغال، تأمین جهیزیه، تأمین نیاز دارویی بیماران و ساخت درمانگاه از نیازهای جامعه است که تحقق این مهم نیازمند آگاه سازی مردم توسط رسانه‌ها است.

 

 

 

طبل‌زنی طبس، آیینی به قدمت یک قرن از شب‌های رمضان

کارشناس مردم‌شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان ‌جنوبی اظهار کرد:سنت حسنه طبل‌زنی بیش از  ۱۰۰ سال است که در سحرها و افطارهای ماه مبارک رمضان در طبس رواج دارد.

فریبا کاهنی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان‌ جنوبی، گفت: در ماه مبارک رمضان  مراسم طبل‌زنی در دو نوبت سحر و افطار در شهرستان طبس اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هر بار اجرا، به مدت ده دقیقه تا یک ربع و هر نوبت شامل سه بار به فاصله یک ساعت از مرتبه قبل نواخته می‌شود، افزود: این موسیقی با ضربات هماهنگ زمان باقیمانده به اذان را اعلام می‌کرد و در پایان یک بخش کوتاه داشت که ریتم آن به هم ریخته بود و مردم با شنیدن آن متوجه می‌شدند که زمان کوتاهی به اذان مانده است.

کارشناس مردم‌شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان ‌جنوبی با اشاره به اینکه پس از اجرای این موسیقی، توپ خاصی به نام زنبورک(شمخال) به صدا در می‌آمد، تصریح کرد: به برگزارکنندگان این عمل زنبورک‌زن و نقاره‌زن می‌گفتند و تمامی این کارها در بیشتر مناطق به صورت موروثی صورت می‌پذیرفت و به ندرت غریبه‌ای وارد این کار می‌شد.

کاهنی ادامه داد: زمان اجرای طبل‌زنی، به کمک ساعت‌های آبی (شامل تشتی بزرگ و فنجان مسی متوسطی که ته آن سوراخ ریزی داشت)، مشخص می‌شد و صدای پر طنین این طبل‌ها با ترتیبی موزون و دلنشین خاطره نقاره‌زنی بارگاه امام هشتم(ع) را در یادها زنده می‌کرد.

وی با بیان اینکه این سنت حسنه بیش از  ۱۰۰ سال است که رواج دارد، اظهار کرد: طبل‌نوازان طبق وقف‌نامه، مقرری دریافت می‌کنند که وقف‌نامه آن در اداره‌کل اوقاف شهرستان طبس موجود است.

کارشناس مردم‌شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان ‌جنوبی یادآور شد: آیین و مراسم طبل‌زنی در شهرستان طبس به شماره ۱۸۹ در تاریخ ۱۷ بهمن ‌ماه ۸۹ در فهرست آثار میراث معنوی(ناملموس) کشور به ثبت رسیده است.

 

 

بیکاری و مهاجرت در نهبندان همچنان باقی است/معادن روزنه امیدواری

بیرجند- نماینده مردم نهبندان و سربیشه درمجلس با بیان اینکه به دلیل نبود بخش صنعتی مردم به کرمان و یزد می‌روند، گفت: در شرایط پیش رو به معادن امید داریم که همراه با بخش کشاورزی باعث رونق شود.

نظر افضلی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بارندگی‌های سال جاری در خراسان جنوبی بیان کرد: به دنبال بارش‌ها وضعیت دامداری و کشاورزی بهتر شده اما بخش صنعت وضعیت خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه روستایی که آب نداشته و با تانکر آبرسانی می‌شود، تحت تأثیر مهاجرت قرار می‌گیرد، افزود: آمار مهاجرت از روستاهای نهبندان در آینده خود را نشان می‌دهد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به دلیل نبود بخش صنعتی در نهبندان، افرادی به استان‌های دارای کارخانه مانند کرمان و یزد می‌روند.

وی با اشاره به وجود معادن غنی در نهبندان بیان کرد: در شرایط پیش رو به معادن امید داریم که همراه با بخش کشاورزی باعث رونق نهبندان شود.

کاهش تنها ۲ درصد نرخ بیکاری

افضلی با اشاره به نرخ بیکاری در نهبندان بیان کرد: اگرچه قریب به ۱۶ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغالزایی و بنیاد برکت در بخش صنعت داده شده اما نرخ بیکاری همچنان پا برجا بوده و تغییری نکرده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها مرکز آمار نرخ بیکاری نهبندان ۱۶ درصد بوده که در حال حاضر یک تا دو درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت روستاهای نهبندان به لحاظ محرومیت از گاز طبیعی بیان کرد: چهار استان هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان در اعتبارات گازرسانی سال جاری ویژه دیده شده‌اند.

افضلی با بیان اینکه با بیان اینکه به این استان‌ها قریب به هزار و پانصد میلیارد تومان جهت گازرسانی به روستاها و اتمام طرح‌های نیمه تمام گازرسانی اختصاص داده شد، افزود: امید است تا سال آینده همه روستاهای حوزه انتخابیه گازرسانی شود.

اختصاص ۳۵ میلیارد ریال به بیمارستان نهبندان

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت گاز استان عملیات ۴۰۰ روستا در شهرستان‌های شوسف و نهبندان را در دست اقدام داشته و بعد از اتمام این طرح‌ها، گازرسانی به ۳۰۰ روستا آغاز خواهد شد.

افضلی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در نهبندان بیان کرد: با توجه به قرار داشتن شهر نهبندان در چهارراه مواصلاتی شرق کشور و تردد زیاد وسایل نقلیه سبک و سنگین از این شهرستان، به خدمات درمانی و افزایش تخت‌های فعال بیمارستانی نیاز داشتیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده قریب به ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در راستای افزایش و ارتقای ظرفیت تخت‌های فعال بیمارستان نهبندان در سال ۹۸ اختصاص یافت.

 

 

 

خروج پیاز گل نرگس و بذر پنبه از خراسان جنوبی ممنوع شد

بیرجند – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف گفت: خروج ۲ محصول عمده و استراتژیک پیاز گل نرگس و بذر پنبه مله این شهرستان از خراسان جنوبی ممنوع شد.

سید حسن رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته درخواست های زیادی توسط استان های دیگر با قیمت های بسیار بالاتر از قیمت استان برای خریداری پیاز گل نرگس و بذر پنبه مله (قهوه ای رنگ) داشتیم.
وی گفت: این موضوع سبب شد کشاورزان شهرستان را توجیه کنیم و تذکر دهیم به هیچ وجه این محصولات را هر چند با قیمت های بالا در اختیار افراد غیربومی قرار ندهند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف با بیان اینکه سه ماه تابستان فصل جا به جایی پیاز گل نرگس است اظهار داشت: پارسال با استقبال زیاد کشاورزان شهرستان برای کشت گل نرگس مواجه شدیم و همین موضوع باعث شد جلوی خروج پیاز این نوع گل از شهرستان گرفته شود.
وی افزود: کشاورزان امسال نیز به افراد غیربومی پیاز نرگس را نفروشند و دستگاه های دولتی نیز با نظارت و رصد دقیق، از خرید و فروش پیاز گل نرگس و خروج آن از استان جلوگیری کنند.
رضوی سطح زیرکشت گل نرگس شهرستان خوسف را ۲۴ هکتار عنوان کرد و گفت: هر سال حدود ۱۲ میلیون شاخه گل از سطح اراضی برداشت می شود و به فروش می رسد.
وی درباره فروش گل نرگس بیان کرد: پارسال بخشی از محصول تولید شهرستان خوسف توسط شهرداری بیرجند خریداری و در مراکز سطح شهر با قیمت مناسب فروخته شد همچنین با انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان تعاون روستایی، مقرر شد غرفه ای در تهران برای فروش این محصول در نظر گرفته شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف ادامه داد: فرودگاه های سطح کشور برای خرید این محصول اعلام آمادگی کرده اند و امسال در صورت مازاد تولید گل نرگس به خارج استان ارسال خواهد شد.
وی در ارتباط با خروج بذر پنبه مله از استان گفت: این نوع محصول از قدیم مخصوص خوسف بوده است اما سه دهه اخیر به فراموشی سپرده شده بود.
رضوی اضافه کرد: ۲ سال قبل بذر این محصول به میزان کم در شهرستان خریداری شد و تصمیم گرفتیم با کشت مجدد آن، مجدد پنبه مله را رواج دهیم.
وی بیان کرد: پنبه مله با رنگ قهوه ای کمرنگ از زمان های گذشته برای تهیه پارچه های مقدس از جمله جانماز، عبا و از این قبیل لوازم مورد استفاده مردم محلی قرار می گرفت و رنگ پنبه تا ابد ثابت است و از بین نمی رود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف گفت: کشورهای عربی خواهان این نوع پارچه هستند لذا با همکاری میراث فرهنگی استان، پنبه مله تبدیل به پارچه می شود.
وی یادآور شد: پارسال کشت پنبه مله به صورت نشا در سطح سه هکتار از اراضی شهرستان خوسف انجام شد تا نسبت به تهیه بذر و گسترش محصول اقدام کنیم.
رضوی با بیان اینکه پنبه مله به نام خوسف ثبت ملی شده است ادامه داد: کاشت این نوع پنبه از نیمه فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد که پیش بینی می شود امسال ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان به این نوع محصول اختصاص یابد.
شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است.

 

 

پوستر یادبود دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی رونمایی شد

 
پوستر یادبود دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی رونمایی شد

پوستر یادبود دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی با شعار «قرآن؛ معنای زندگی» در بیرجند رونمایی شد.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛پوستر بیست و دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم امروز ( ٢۶ اردیبهشت ٩٨) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و فعالان قرآنی در آیین افتتاح این نمایشگاه رونمایی شد.

 پوستر دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی توسط استاد مهدی اسماعیلی مود با خط شکسته نستعلیق و تذهیب استاد محمد انعامی با توجه به آیات قرآنی طراحی شده است.

گفتنی است؛دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان‌جنوبی در قالب ۶٠ غرفه همزمان با ماه مبارک رمضان از امروز ٢۶ اردیبهشت ماه لغایت یک خرداد ماه در محل حسینیه جماران بیرجند گشایش یافت.

 همچنین ٣٠ غرفه نشر مکتوب، ١٠ غرفه نشر دیجیتال، ١٠ غرفه هنری و کارگاهی و اختصاص ١٠ غرفه به موسسات قرآنی و ادارات فرهنگی در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

 

 

 

 

 

با حضور مدیر کل در آموزشگاه فرزان صورت گرفت:
تجلیل از ۱۰ دانش آموز برتر مسابقات فرهنگی و هنری
با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ۸ دانش آموز منتخب شهرستانی و ۲ دانش آموز منتخب استانی مسابقات فرهنگی و هنری و پرسش مهر آموزشگاه علامه فرزان تجلیل شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مدیر کل آموزش و پرورش عصر دوشنبه علاوه بر حضور و تجلیل از رتبه های برتر مسابقات فرهنگی و هنری در نشستی صمیمی لحظاتی با دانش آموزان به گفتگو نشست و به درخواست ها و مشکلات دانش آموزان گوش کرد.

حضور در نماز جماعت و صرف افطاری در بین دانش آموزان از دیگر برنامه های مدیر کل آموزش و پرورش دراین مدرسه بود.

کشف ۱۷۰ میلیون ریالی احشام قاچاق در شهرستان درمیان

مأموران انتظامی شهرستان درمیان محموله احشام قاچاق به ارزش ۱۷۰ میلیون ریال کشف و توقیف کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی شهرستان درمیان گفت: مأموران انتظامی شهرستانکشف 170 میلیون ریالی احشام قاچاق در شهرستان  درمیانهنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت مزدا حامل احشام مشکوک شدند و خودرو را به لاین بازرسی هدایت کردند.

سرهنگ حسن دشتستانی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۱ رأس گوسفند که بدون مجوز بهداشتی حمل از دامپزشکی بود کشف کردند .

وی گفت: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ دشتستانی افزود: با توجه به این که بسیاری از بیماری های خطرناک قابل سرایت به انسان و در واقع مشترک بین دام و انسان است، جابجایی و نقل و انتقال این گونه احشام بدون مجوز بهداشتی می تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیاندازد.

 

 

 

 

 

تصادف در محور سربیشه -درح

تصادف در محور سربیشه به درح یک نفر مصدوم برجای گذاشت.

واژگونی تانکر نفتکش در محور سربیشه -درحبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس پلیس راه استان گفت:  ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه امروز تانکر نفکش که در کیلومتر ۳۳ محور درح به سربیشه در حرکت بود، در اثر تصادف با یک تریلر واژگون شد.

سرهنگ رضائی افزود: بر اثر این حادثه یک نفر مصدوم شد و این حادثه تلفات جانی نداشت.

وی علت حادثه را انحراف به چپ تریلر اعلام کرد.

 

کشف ۶۹ قطعه پرنده کمیاب از یک دستگاه اتوبوس

مأموران انتظامی شهرستان بیرجند ۶۹ قطعه پرنده کمیاب و ۴ هزار نخ سیگار از یک دستگاه اتوبوس کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران اداره مبارزه باکشف 69 قطعه پرنده کمیاب از یک دستگاه اتوبوسقاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در ایست و بازرسی علی آباد بیرجند از یک دستگاه اتوبوس ۵۴ قطعه مرغ مینا، ۱۵ قطعه طوطی سبز و ۴ هزار نخ سیگار قاچاق کشف کردند.

سرهنگ سیدمحمد سرفرازی افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

نصب ۱۱پنل خورشیدی در مناطق روستایی خوسف

۱۱نقطه روستایی و عشایری شهرستان خوسف با پنل‌های خورشیدی روشن شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، فرماندار خوسف در مراسم نصب این پنل های خورشیدی گفت: با کمکنصب 11 پنل خورشیدی در مناطق روستایی خوسفامور عشایری ۲۲محله عشایری و آبادی زیر ۱۰خانوار محروم از نعمت برق، در شهرستان شناسایی شده است.

آقای شفیعی افزود: ۴۵خانوار در ۱۱نقطه عشایری و روستایی با اعتبار ۱۱۰میلیون تومان از نعمت برق پنل های خورشیدی برخوردار شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان ۶ماهه نخست سال بیش از ۹۵خانوار در روستاهای زیر ۱۰خانوار و محلات عشایری از نعمت برق با استفاده از  پنل های خورشیدی بهرمند شوند.

این پنل ها ۲۰۰وات برق تولید می کنند که می توان از برق آن برای رادیو، تلویزیون، روشنایی منازل و یخچال با توان پایین استفاده کنند.

 

 

کشف ۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در نهبندان

مأموران انتظامی شهرستان نهبندان ۷ هزار لیتر سوخت قاچاق از دو دستگاه خودرو کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران انتظامی شهرستان، هنگام کنترل خودروهای عبوری این مقدار سوخت قاچاق را در بازرسی از دو دستگاه خودرو در ایست و بازرسی سهل آباد کشف و توقیف کردند.

سرهنگ احسان رحیمی افزود: در این زمینه دو دستگاه خودرو توقیف، دو متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه جابجایی مشکوک سوخت، موارد را بلافاصله از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

 

 

 

 

رتبه نامناسب خراسان‌جنوبی در شاخص «احساس خوشی داشتن»

بر اساس بررسی‌های وزارت اقتصاد، مردم خراسان‌جنوبی در شاخص «احساس خوشی داشتن» در رتبه یکی مانده به آخر قرار داشته‌اند، رتبه‌ای که بدون هیچ توضیحی بیانگر وضعیت دشوار و تاسف‌بار زندگی در دیار علم و ایمان است.

رتبه نامناسب خراسان‌جنوبی در شاخص «احساس خوشی داشتن»

خبرگزاری فارس – خراسان‌جنوبی: محمدرضا نوایی در یادداشتی نوشت:

احتمالاً شما هم با بنده در این رابطه هم‌عقیده‌ هستید که راهکار منطقی و عقلانی برای پیشرفت مناطق عقب‌مانده و محروم در هر خطه‌ای، توجه بیشتر و صرف هزینه بالاتر برای پیشرفت و آبادانی آن مناطق است.

در کشور ما نیز مانند هر کشور دیگری، برخی از استان‌ها، دچار کمبودهای اساسی بوده و سطح امکاناتشان پایین‌تر از میانگین تمامی استان‌های کشور است، بدیهی است که از دولتمردان این انتظار را داشته باشیم که با برنامه‌ریزی مناسب و انجام کارشناسی‌های لازم، بودجه بالاتری را برای استان‌های مذکور در نظر بگیرند.

خراسان‌جنوبی را می‌توان یکی از استان‌های تقریباً تازه مستقل شده کشور دانست که از نظر وسعت در رتبه سوم در میان تمامی استان‌ها قرار داشته و از نظر بهره‌مندی از منابع نیز، با توجه به داشتن معادن فراوان و محصولات استراتژیک ارزشمندی چون عناب، زرشک و زعفران، یکی از استان‌های برخوردار به شمار می‌رود، اما متأسفانه این خطه‌ کویری و مرزی شرق کشور، از کمبودها و گاهاً عدم‌هایی رنج می‌برد که باعث عقب‌ماندگی‌های ناراحت‌کننده‌ای در این دیار شده است، کمبودهایی از جمله نبود خطوط ریلی و جاده‌ای مناسب، خشکسالی، بیکاری، عدم گازرسانی به بسیاری از مناطق و غیره.

تأسف‌بار این است که به‌رغم تمامی مطالب ذکرشده، لایحه بودجه طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد استان خراسان‌جنوبی، در ردیف‌های آخر قرار دارد،هرچند با تلاش نمایندگان در مجلس، بودجه استان هرسال مقداری افزایش می‌یابد اما پیشرفت و توسعه مناطق محروم، نیازمند حمایت و عنایت ویژه دولت است، حمایتی که متأسفانه تاکنون وجود نداشته است تا جایی که بنا بر ادعای استاندار خراسان‌جنوبی کمترین میزان اعتبارات در سفرهای ریاست جمهوری به این استان محروم اختصاص یافته است.

بی‌توجهی‌ها به خطه مظلوم خراسان‌جنوبی باعث آن شده که مردم این دیار از برخی امکانات رفاهی حداقلی نیز محروم باشند؛ این محرومیت‌های آزاردهنده آن‌قدر در زندگی اهالی این استان ملموس شده که بر اساس بررسی‌های وزارت اقتصاد، مردم خراسان‌جنوبی در شاخص «احساس خوشی داشتن» در رتبه یکی مانده به آخر قرار داشته‌اند، رتبه‌ای که بدون هیچ توضیحی بیانگر وضعیت دشوار و تاسف‌بار زندگی در دیار علم و ایمان است.

به هر حال محرومیت‌های فراوان خراسان‌جنوبی، مسئله‌ای انکارناپذیر است که نیاز به برنامه‌ریزی اساسی و تخصیص بودجه ویژه دارد؛ البته در این چندساله وعده‌های بسیاری از سوی دولتمردان در رابطه با رفع محرومیت‌ها و آبادانی این استان شنیده‌ایم، وعده‌هایی که بیشتر جنبه شعار داشته و جامه عمل به خود ندیده‌اند.

حال، امیدواریم در سال پیش رو، کابینه دولت تدبیر و امید، چشمان بسته خود را بر محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌های فراوان این خطه بگشایند و با همتی جدی و بودجه‌ای مناسب، در جهت رفع عقب‌ماندگی‌های این استان اقدام نمایند.

 

 

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:
روابط عمومی آموزش و پرورش باید هوشمند و ارتباط محور باشد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: روابط عمومی در قاموس تعلیم و تربیت علاوه بر پل ارتباطی این نظام مقدس با مردم باید هوشمند و ارتباط محور باشد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی در آستانه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی و تجلیل از کارکنان اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی این اداره کل اظهار کرد: رسالت روابط عمومی نه تنها تبلیغات، خبرگزاری، نوشتن خبر، برپایی نمایشگاه، برگزاری کنفرانس، مناسبت‌ها و مراسم نیست بلکه کار اصلی روابط عمومی ایجاد، حفظ و توسعه ارتباطات انسانی، مدیریت روابط اجتماعی  و مشاوره است.

وی، وظیفه اصلی روابط عمومی را شناسایی، انتخاب، ایجاد، حفظ و توسعه ارتباطات انسانی دانست و تصریح کرد: مدیریت روابط اجتماعی یعنی مدیریت کلمات و احساسات، ارتباط صمیمی و ارتباط صادقانه و عامل ارتباطات یکپارچه است.

واقعی ، با بیان این که تبلیغات یک سویه است، اطلاع رسانی یک و نیم سویه است، اما روابط عمومی کاملا دوسویه است، اضافه کرد: روابط عمومی رویکردی انسانی برای شناسایی، انتخاب، ایجاد، تقویت و حفظ روابطی سازگار، ماندگار، سازنده و ارزنده با مخاطبان گوناگون بویژه مشتریان به منظور دستاوردهای بهتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:
رسانه بخشی از فرایند تعلیم و تربیت است
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مهم ترین رسالت رسانه ها آگاهی بخشی به جامعه و آموزش است که این خود بخشی از فرایند تعلیم و تربیت به شمار می رود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ محمد علی واقعی در دیداری صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان اظهار کرد: همانگونه که انتقاد منصفانه و سازنده می تواند سبب موفقیت برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت  و افزایش رضایتمندی عمومی جامعه شود تخریب  آموزش و پرورش نیز زمینه ساز تخریب جامعه و خانواده ها می شود.

وی، با بیان این که تخریب، ایجاد جو نا امیدی در جامعه  بازی در زمین دشمن بوده و پایه و اساس تعامل را سست می کند، تصریح کرد: باید آسیب های موجود با کمک اصحاب رسانه ریشه یابی شده و مورد مطالعه قرار گیرند آنگاه با همفکری و تعامل به سمت کاهش و حذف آسیب ها قدم برداشت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تأثیر گذاری خانواده بر فکر و اندیشه کودکان، نوجوانان و جوانان ابراز داشت: امروز برخی از خانوداه ها نقش خود را در فرایند تعلیم و تربیت فراموش کرده و بدرستی انجام نمی دهند و به نوعی رسالت خود را بر عهده آموزش و پرورش گذاشته اند؛ غافل از این که دانش آموز تنها ۶ یا ۸ ساعت در مدرسه است و مابقی در خانواده و اجتماع فعالیت دارد.

واقعی یکی از آسیب های آموزش و پرورش را نوع نگاه خانواده ها به مدرسه و فرایند تعلیم و تربیت دانست و افزود: غفلت و کوتاهی خانواده از فرایند تعلیم و تربیت اثر گذاری معلم و مدرسه را کاهش می دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به قداست قلم در اسلام اضافه کرد: رسانه ها بازوی توانمند آموزش و پرورش استان در بحث تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی قشر جوان و آینده ساز بهارستان علم و ادب هستند؛ و هر چه این تعامل مستحکم ترو مستمر باشد مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت نیز کمتر می شود.

گفتنی است قبل از سخنان مدیر کل آموزش و پرورش ۴ نفر از خبرنگاران استان به بیان دیدگاه ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در باره آموزش و پرورش پرداختند.

نیازمندی تولید کنندگان به مشاور حقوقی/صدای مطالبه‌گری بلندتر شود

بیرجند-نیازمندی تولید کنندگان به وکیل متخصص در امور بیمه و مالیات، ضرورت مطالبه گری رسانه‌ها و اجرا نشدن برخی ازمصوبات ستاد رفع موانع رونق تولید در کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امینی در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: با توجه به مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی در ارتباط با سه حوزه بانکی، تأمین اجتماعی و دارایی با یک مشاور حقوقی خبره برای همکاری با اتاق بازرگانی گفت و گو شده است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند بیان کرد: البته چگونگی همکاری با این مشاور حقوقی و اولویت‌های همکاری با این وکیل خبره باید با همکاری اعضای کمیسیون صنعت بررسی شود.

امینی ادامه داد: برای تولید برنامه صدای تولید خراسان‌جنوبی با صدا و سیما رایزنی‌هایی صورت گرفته است که در این زمینه صدا و سیما علی‌رغم تمایل برای همکاری دغدغه‌هایی را مطرح کرد.

برنامه صدای تولید به صورت میزگرد اجرا شود

وی افزود: بر اساس گفته مدیران صدا و سیمای خراسان‌جنوبی رسانه ملی نمی‌تواند تبدیل به کانون نقادی یک طرفه از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی شود و از این جهت برنامه صدای تولید باید به صورت میزگرد باشد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: تولید برنامه به صورت میزگرد زمینه پاسخگویی همزمان به انتقادات و سوالات طرح شده توسط تولید کنندگان را فراهم می‌آورد.

امینی اظهار کرد: در زمینه برپایی نمایشگاه محصولات و توانمندی‌های خراسان‌جنوبی در مرز نیز با گمرک خراسان‌جنوبی گفت‌وگوهای لازم صورت گرفته و از طرف گمرک اعلام آمادگی برای برپایی چنین نمایشگاهی شده است.

مسائل صنفی با عزم جمعی حل می‌شود

وی با اشاره به اینکه همه ما مسائل و مشکلات حوزه تولید در کشور و خراسان‌جنوبی را می‌دانیم، بیان کرد: هدف از برگزاری جلسات نیز تنها طرح مشکلات و معضلات نیست بلکه به دنبال حل مسائل صنفی با یک عزم جمعی هستیم.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند یادآور شد: امیدواریم با انتخاب یک وکیل و مشاوره حقوقی کارآمد و متخصص در سه حوزه بانک، بیمه و مالیات و دارایی بتوانیم یک گام مهم در راستای حل مشکلات برداریم.

محمد علی رمضانی نایب رئیس اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه پیرامون شیوه همکاری با مشاوره حقوقی و وکیل متخصص در امور مرتبط با مباحث تولید گفت: اتاق بازرگانی می‌تواند هزینه مشاوره وکیل را بپردازد ولی اگر بعد از مشاوره نیاز به عقد قرارداد وکالت بود، خود تولید کننده با آن وکیل قرارداد ببندد.

رسانه‌ها سهم تولیدات خراسان‌جنوبی در بازار را بررسی کنند

وی با اشاره به ضرورت مطالبه گری رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در انعکاس مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی بیان کرد: دوربین رسانه ملی باید در شهرک صنعتی به میان واحدهای تولیدی رفته و علت غیر فعال بودن آنان را بپرسد.

نایب رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند ادامه داد: از طرف دیگر رسانه‌ها باید بررسی کنند که تولیدات خراسان‌جنوبی چه سهمی از بازار را در اختیار دارد.

رمضانی با اشاره به اینکه گاه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع رونق تولید اجرا نمی‌شود، یادآور شد: این موضوع باید پیگیری و علت آن مشخص شود.

طرح مسائل و مشکلات تولیدکنندگان در رسانه ملی، آشنا نبودن برخی از تولیدکنندگان با حق و حقوق قانونی در سه حوزه بیمه، بانک و مالیات، فرا قانونی عمل کردن برخی از کارکنان اداری خراسان‌جنوبی و نیاز تولیدکنندگان خراسان‌جنوبی به وکیل حقوقی متخصص از جمله مسائل مطرح شده در کمیسیون صنعت خراسان جنوبی بود.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

روابط عمومی حرفه ای و هوشمند پل ارتباطی مردم و مسئولان است

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: روابط عمومی حرفه ای و هوشمند به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان با استفاده از هنر، مهارت، دانش و تخصص می تواند فضایی سالم برای اطلاع رسانی وسیع، وثیق و شفاف فراهم آورد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی پیام محمد صادق معتمدیان با این سخن از رهبر معظم انقلاب آغاز شده است: ‘روابط عمومی ها می توانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کنند و مشخص کننده روش ها و نواقص دستگاه مربوط خود باشند.’
وی ادامه داد: امروزه ارکان جوامع بشری در تمامی عرصه ها بر زیرساختی کارآمد به نام ‘علم ارتباطات’ استوار است و به همین دلیل، عصر حاضر عنوان ‘عصر ارتباطات’ را به خود اختصاص داده است.
رئیس شورای اداری استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در جوامع امروزی، روابط عمومی ها به عنوان مشاور در کنار مدیران سازمان ها و موسسات به عنوان عنصر اصلی در ارتقاء و پیشرفت و ترسیم افق روشن برای آینده سازمان ها و جوامع، نقش و جایگاه ویژه ای دارد.
وی گفت: روابط عمومی حرفه ای و هوشمند به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین با استفاده از هنر، مهارت، دانش و تخصص می تواند فضایی سالم برای اطلاع رسانی وسیع، وثیق و شفاف و نیز توسعه ارتباطات صمیمانه و اثربخش بین مردم و سازمان ها را فراهم آورد.
معتمدیان افزود: سازمان هایی در ارائه خدمات به مردم موفق تر خواهند بود که با استفاده از ظرفیت روابط عمومی های کنشگر، خلاق، موقعیت شناس و مخاطب محور و استفاده از ابزارهای صراحت، شفافیت، صداقت و صمیمیت و با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و ابزارهای نوین اطلاع رسانی و ارتباطی، به توسعه روابط مردمی و ترسیم فضایی امیدآفرین و اثربخش در جامعه اقدام نمایند.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اینک همزمان با ۲۷ اردیبهشت ماه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات و روزنامه نگاری نوین – از مشاهیر بنام و فرهیخته خراسان جنوبی – و تبریک ‘روز ارتباطات و روابط عمومی’ به همه صاحبنظران، اساتید و فعالین این عرصه، امید است تلاشگران این حرفه کارآمد و حساس، با درک وظیفه خطیر روابط عمومی در شناسایی افکار عمومی، اطلاع رسانی و پاسخگویی شفاف به مردم، در تقویت ارتباطات بین دولت و ملت و ارتقاء روحیه امید و نشاط در جامعه و توسعه کمی و کیفی خدمت رسانی به مردم تلاش کنند. توفیقات روزافزون همه تلاشگران عرصه ارتباطات و روابط عمومی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

 

 

 

«خدمتی» سیبل مسابقات جهانی مونیخ را نشانه می‌رود

«نجمه خدمتی» در سومین دوره مسابقات جام جهانی تیراندازی با تفنگ برای کسب دومین سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مونیخ آلمان هماورد برترین‌های دنیا می‌شود.

«خدمتی» سیبل مسابقات جهانی مونیخ را نشانه می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بانوی المپیکی خراسان‌جنوبی در سومین جام جهانی تیراندازی در سال ۲۰۱۹ هماورد برترین‌های دنیا می‌شود.

«نجمه خدمتی» به همراه ۱۵ تیرانداز ملی‌پوش ایرانی در ماراتن جهانی مونیخ آلمان سیبل رقابت‌ها را برای کسب دومین سهمیه بازی‌های المپیگ ۲۰۲۰ نشانه می‌رود.

سومین دوره مسابقات جام‌جهانی تیراندازی ۲۰۱۹ مونیخ آلمان و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور قریب‌بر ۵۰۰ ورزشکار برتر سراسر دنیا از ۳ تا ۱۰ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

فاطمه کرم‌زاده، الهه احمدی، آرمینا صادقیان، «نجمه خدمتی» از خراسان‌جنوبی، امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان، مهیار صداقت و امیرسیاوش ذوالفقاریان در رشته تفنگ و گلنوش سبقت الهی و هانیه رستمیان در رشته تپانچه به همراه الهام هاشمی، حسین باقری در رشته تفنگ، مینا قربانی، وحید گل خندان، جواد فروغی و سجاد پور حسینی در رشته تپانچه به نمایندگی از کشورمان پای‌چوخه آتش هنرنمایی می‌کنند.

شایان ذکر است، «نجمه خدمتی» از خراسان‌جنوبی پیش‌از این در فینال رقابت‌های تیراندازی جام جهانی چین با رکورد ۱۸۶.۶ در رده پنجم قرار گرفت و بنابر اعلام فدراسیون تیراندازی نخستین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برای ایران بدست آورد.

 

 

 

 

۱۷۵ زندانی جرایم غیرعمد خراسان جنوبی نیازمند کمک هستند

بیرجند – ایرنا – مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: اکنون ۱۷۵ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان هستند که برای آزادی نیاز به کمک خیرین دارند.

علی هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد ۱۲۷ نفر بدهی مالی غیرکلاهبرداری و مابقی بدهی نفقه، مهریه و دیه دارند.
وی عنوان کرد: بدهی مالی بیشترین فراوانی جرایم غیرعمد زندانیان استان را به خود اختصاص داده است که در چهار زمینه بدهی مالی، نفقه، مهریه و دیه توسط مددکاران اجتماعی زندان ها پرونده تشکیل می شود.
مدیرکل زندان های خراسان جنوبی، مجموع بدهی زندانیان جرایم غیر عمد استان را ۳۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹ زندانی جرایم غیر عمد مالی با بدهی یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در استان آزاد شدند.
وی اظهار داشت: با کمک افراد خیر، مشارکت های مردمی و ستاد دیه و از طرفی گذشت شاکیان می توان زندانیان جرایم غیر مالی را آزاد کرد.
هاشمی از برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان خبر داد و گفت: این جشن همزمان با ۳۰ اردیبهشت ماه مصادف با ۱۴ ماه مبارک رمضان در محل تالار ماهان بیرجند برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین جشن گلریزان به همین منظور تا قبل از شب های احیا در شهرستان های طبس، قاین، فردوس و نهبندان نیز برگزار خواهد شد.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته با برگزاری جشن گلریزان در استان و کمک خیرین ۱۳۵ زندانی جرایم غیر عمد با بدهی ۱۶ میلیارد تومان آزاد شدند.

 

 

 

 

 

برگزیدگان مسابقات مدهامتان خراسان جنوبی تجلیل شدند
برگزیدگان مسابقات مدهامتان خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان با حضور جمعی از مسئولان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار»، مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این مسابقات با هدف کشف استعدادهای برتر قرانی ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد.

وی افزود: اسفندماه سال قبل سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان استان در رشته های حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، قرائت تحقیق و ترتیل، قرائت تقلیدی، اذان، نقاشی آیات و صحیح خوانی نماز با حضور بیش از ۱۳۰۰ نفر در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال ویژه خواهران و برادران برگزار شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری خراسان جنوبی اظهارداشت: اردیبهشت امسال نیز نفرات برتر به مرحله کشوری اعزام شدند که در رشته های قرائت ترتیل و نقاشی آیات مقام کشوری کسب کردند.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم «محمد امیری فرد» نفر اول رشته حفظ کل قرآن کریم از کانون باقرالعلوم(علیه السلام) « وحید براتی» نفر اول رشته قرائت تحقیق از کانون قمر بنی هاشم «محسن محمد دوست» نفر اول رشته اذان از کانون الغدیر  «سلمان یعقوبی» نفر اول رشته حفظ ۳۰ جزء از کانون سلمان فارسی روستای دادران درمیان، «سجاد عرب نژاد» نفر اول رشته قرائت تقلیدی از کانون باقرالعلوم «میلاد فنودی» نفر اول رشته نقاشی آیات از کانون قران و عترت و خواهران «مبینا محمودی بجد» نفر اول رشته حفظ جزء ۳۰ از کانون خاتم النبیین و «زهرا سلیمانی» نفر اول رشته صحیح خوانی اذکار نماز از کانون پیروان ولایت تجلیل شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*