دوازدهمین نمایشگاه قرآن در بیرجند افتتاح شد

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir / دوازدهمین نمایشگاه بزرگ و استانی قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی خراسان جنوبی در حسینیه جماران شهر بیرجند افتتاح شد.
در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و فرماندهان نظامی استان برگزار شد، ابتدا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری بیش از ۷۵ برنامه فرهنگی و قرآنی از جمله برپایی محافل قرآنی کریم، نشست‌های تخصصی قرآن و نهج البلاغه و نمایشگاه های قرآن، گفت: دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم با بیش از ۶۰ غرفه‌ در حوزه‌های نشر مکتوب و دیجیتال، سازمان‌ها و نهادها، موسسات قرآنی و بخش‌های هنری با همکاری فرماندهی سپاه انصارالرضا(ع) استان، شهرداری بیرجند، صدا و سیما، اصحاب رسانه و مطبوعات و تمامی فعالان حوزه‌های قرآنی برپا شده است.
عرضه آثار فرهنگی با ۴۰ درصد تخفیف در نمایشگاه قرآن
ناصر نبی زاده از برگزاری محافل قرآنی، شب شعر، اجرای نمایش و برگزاری نشست های قرآنی در محل نمایشگاه بزرگ قرآن کریم تا اول خرداد ماه خبر داد و اضافه کرد: با وجود محدودیت‌های مالی تلاش شد تا با همکاری ناشران، آثار فرهنگی نمایشگاه با ۴۰ درصد تخفیف عرضه گردد که جا دارد از مدیریت شعب بانک صادرات استان نیز به خاطر همکاری در این راستا قدردانی نمایم. وی با بیان اینکه برای رسیدن به سعادت باید به قرآن روی آورد، اظهار کرد: بیش از ۷۶ موسسه قرآنی در استان فعال هستند که بستر شایسته‌ای است تا مسئولین امر از فعالان این عرصه بیشتر حمایت نمایند.
امیدواری برای تصویب سند توسعه فعالیت‌های قرآنی
در شورای فرهنگ عمومی استان
وی افزود: سال گذشته آزمون سراسری قرآن را در استان با حضور ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در ۹ حوزه امتحانی با همکاری تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و دارالقرآن بسیج برگزار کردیم و همچنین طی مراسمی از ۴۵ نفر از پیشکسوتان فعالیت های قرآنی تجلیل شد. نبی زاده در پایان اظهار امیدواری کرد: ‌با تصویب سند توسعه فعالیت های قرآنی در شورای فرهنگ عمومی استان بستر و چشم اندازی منسجم برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی فراهم گردد.
نیازمند ایجاد یک سازمان نهضت قرآن آموزی هستیم
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز با اشاره به این که مسیر زندگی انسان به عنوان اشرف مخلوقات به‌صراحت در قرآن کریم مشخص شده است، گفت: اولین معلم بشریت، خود خداوند است و بضاعت انسان تا به حدی است که مقامش از فرشتگان نیز می‌تواند فراتر برود. موسوی کیا افزود: سلامت معنوی انسان جز با توسل به حبل المتین قرآن کریم حاصل نمی‌شود و بیشترین آهنگ هنر را در این معجزه الهی می‌توان مشاهده کرد و هر کسی به فراخور تلاش خودش می‌تواند از این بحر طویل بهره مند گردد.
وی تصریح کرد: ما به یک سازمان نهضت قرآن آموزی نیاز داریم تا به صورت اختصاصی در حوزه قرآن فعالیت نماید تا قرآن مهجور نماند.
تجلیل از نفرات برتر مسابقات مدهامتان
رونمایی از پوستر یادبود دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم به قلم استاد اسماعیلی مود، اهدای جوایز نفرات برتر مسابقات مدهامتان و اجرای گروه همخوانی و مدیحه سرایی ذکر از دیگر برنامه های این مراسم بود. گفتنی است نمایشگاه بزرگ قرآن کریم اول خردادماه دایر می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*