در مراسم تجلیل از برگزیدگان و فناواران برتر خراسان جنوبی عنوان شد: آبادنی و توسعه پایدار از مسیر پژوهش می گذرد

آیین بزرگداشت و تجلیل از برگزیدگان و فناواران استان خراسان جنوبی  با حضور جمعی از مسئولان و مدیران استانی در محل تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
در این مراسم دکترخامسان با اشاره به اینکه نگاه به پژوهش نباید به عنوان یک کالای تزیینی باشد، گفت: آبادنی، عمران و توسعه پایدار از مسیر پژوهش می گذرد.

«احمد خامسان»  در مراسم  بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران برتر استانی با طرح این سوال که « آیا پژوهش به عنوان نقطه حل مشکلات جامعه به درستی در بین دانشگاهیان و مسئولان نهادینه شده است؟» اظهار داشت: آبادنی، عمران و توسعه پایدار از مسیر پژوهش می گذرد.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: نگاه به پژوهش نباید به عنوان یک کالای تزیینی باشد.

 

حجت الاسلام سیدعلی عماد رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی هم با گرامیداشت هفته پژوهش گفت: دانش وقتی اثربخشی دارد که علم نافع باشد.

 

وی افزود: اگر ما به دنبال این هستیم که سه گانه تولید علم، فناوری و نوآوری را به درستی مدیریت کنیم باید بدانیم که مهمترین مولفه ای که راهبری پژوهش را برعهده دارد و آن را به سرانجام می رساند، چیست؟

 

مشیرالحق عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان‌جنوبی هم گفت: پژوهش در هر حوزه ای باعث توسعه پایدار می شود و اگر بخواهیم پیشرفت و را در حوزههای مختلف از جمله امنیت، اقتصاد و فرهنگ واکاوی کنیم به طور حتم به پژوهش می‌رسیم که موجب تداوم و استحکام امور فرهنگی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کاری ماندگار است که با پژوهش و تحقیق قبل از انجام کار صورت پذیرد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر استان تجلیل شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*