مراسم نکوداشت داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی برگزار شد / داوطلبان الگـو

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال احمر نجاتگران انسان ها از حوادث طبیعی و غیر طبیعی هستند و میدان دین، میدان عمل است و بهتر از هر عمل خیری باز کردن گره مردم و خوشحال کردن دل مؤمنان و نیازمندان می باشد. حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در مراسم نکوداشت داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دوستی اساس دین است، افزود: دین غیر از حب و بغض نیست و اصل دین بر دوستی و دشمنی است، دشمنی در دین نسبت به کسانی است که آنها نظام حب و دوستی را در هم می شکنند یعنی انسان مستکبر، خودخواه، ستمکار و کسی که دشمن حیات انسان است. وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم انسان ها را به نیکی نسبت به یکدیگر امر کرده است گفت: همچنین خدواند نسبت به کسانی که دین و ایمان ندارند ولی نسبت به مسلمانان توطئه ندارند نیز توصیه کرده که با نیکی و عدالت نسبت به آنان رفتار کنیم. به گفتۀ وی امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر که خدمت به بشر را انتخاب کرده اند و در راستای خدمت به انسان ها کمک می کنند، بهترین حب و دوستی را در جامعه فرهنگ سازی می کنند.
با تعابیر بد نمی گذارند واقعیت دین معرفی شود
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: در طول تاریخ برخی ها بدی کردند و هر کسی بر اساس سلیقه خود تعبیری از دین می کند چرا که برخی از دین داعش می سازند و با بی عدالتی، حق کشی و بی انصافی ها اجازه نمی دهند کسی واقعیت دین را بشناسد.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: دشمنان به عنوان شیطان نمی خواهند در هیچ کجای جهان انسان های آزاده باشند و هر کسی اسم از آزادگی به میان می آورد و استکبار با حیله گری خود برای هیچ انسانی حقی قائل نیست مگر به عنوان بردگی و زیرمجموعه خود به انسان ها حق می دهد.
وی افزود: در کشورهای غربی به خصوص آمریکا ۹۹ درصد جمعیت یک درصد ثروت را دارند و یک درصد جمعیت ۹۹ درصد ثروت را دارند و دولت ها هم در خدمت به یک درصد سنگ تمام گذاشته اند. به گفتۀ وی در ۸ سال دفاع مقدس مستکبرین تمام تلاش خود را برای نابودی کردند اما رزمندگان داوطلب به جبهه ها رفتند و به دنیا ثابت کردند با مقاومت می توان مستکبران را کنار زد.
۴۰ هزار داوطلب در هلال احمر استان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در استان ۴۰ هزار داوطلب هلال احمر فعالیت دارند که از این تعداد ۲۶ هزار جوان هستند و در حوادث مختلف حضور می یابند. محمد رحیم شهریاری با اشاره به اینکه داوطلبی براساس صلیب سرخ شکل گرفته است، افزود: در صلیب سرخ ستون اصلی داوطلبان هستند و باید به گونه ای پیش برویم که از خدمات داوطلبی بیشترین استفاده را داشته باشیم. وی تصریح کرد: ایران جزو کشورهای پیشرو در حوزه داوطلبی است و هم اکنون ۲ میلیون نفر داوطلب در جمعیت هلال احمر فعالیت می کنند.
خراسان جنوبی جزو ۴ استان حادثه خیز کشور
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا است، عنوان کرد: خراسان جنوبی نیز جزو چهار استان حادثه خیز در کشور می باشد. شهریاری ادامه داد: در همین راستا باید موضوع داوطلبی با جدیت پیگیری و گسترش یابد چرا که با نیروهای دولتی نمی توان حوادث مختلف را پوشش داد. وی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی در حوزه امداد و نجات و پاسخگویی به حوادث جزو چهار استان نخست کشور است، گفت: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی پذیرای داوطلبان می باشد تا در زمینه پیشگیری، آموزش و مقابله با حوادث به ما یاری برسانند.
با دقت بیشتری به حوادث توجه شود
معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم با بیان اینکه خدمت داوطلبان جمعیت هلال احمر، ایثارگرانه و بدون منت است، تأکید کرد: باید در بخش داوطلبی به موضوع آموزش نیروی انسانی، استفاده از فناوری، به روز شدن و برقراری ارتباط با کشورهای صاحب تجربه در موضوعات امدادی توجه شود. سید مجتبی علوی مقدم با اشاره به اینکه خراسان جنوبی رتبه‌های اول تا پنجم کشور در حوادث طبیعی را دارد و برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی موجب افت منابع و نشست‌های غیرطبیعی زمین شده و همه شرایط را برای رخ دادن برخی حوادث طبیعی فراهم کرده، افزود: باید با دقت بیشتری به حوادث نگاه کنیم. وی با اشاره به ظلم‌هایی که استکبار در این چهل سال علیه نظام اسلامی کرده و تحریم‌های ظالمانه‌ای که به کشور ایران تحمیل شده است، گفت: در دوران دفاع مقدس ملت ایران داوطلبانه در جبهه‌ها حضور داشت همچنین در دوران سازندگی و تحریم‌ها نیز به صورت خودجوش در کنار دولتمردان بودند که اگر حضور داوطلبانه و ایثارگرانه مردم و جوانان غیور کشور نبود قطعاً نمی توانستیم از این پیچ‌ و خم ها عبور کنیم.
الگو شدن داوطلبان برای دیگر کشورها
معاون منابع داوطلبی و خدمات حمایتی جمعیت هلال احمر هم در این مراسم خطاب به داوطلبان گفت: به قداست کارتان همچنان که به خود ایمان دارید، ایمان و یقین داشته باشید و آن چیزی که داوطلب هلال احمر را از سایر انسان ها جدا می کند رسالت آنان است. حسن عبودی با تاکید بر اینکه داوطلبان دارای خصلت ایمان درونی و اراده هستند که این به سادگی به دست نیامده است، افزود: اهداف مقدس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تسکین آلام بشری است، چرا که ۱۴۰۰ سال پیش پیامبر اسلام تعالیم بزرگی را به ما دادند که ملکه ایمانی ما شده است و این عزم راسخی را در جوانان به وجود آورده که ایران در هشت سال جنگ تحمیلی نیز براساس وجود همین داوطلبان به پیروزی رسید. به گفتۀ وی جمعیت هلال احمر به پتانسیل داوطلبان می بالد و باید روز به روز این جمعیت بتواند برای ملت های دیگر الگو باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*