مدیرکل ورزش و جوانان استان اعلام کرد: تعیین تکلیف رؤسای هیئت های بازنشسته طی یک هفته آینده

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / براساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان منتظر بودیم که این قانون درباره رؤسای هیئت ها نیز صدق کند و خودشان استعفا داده و بروند ولی با وجود اینکه نامه حق امضا نداشتن رؤسای هیئت های بازنشسته هم آمد ولی از استان ما کسی در این زمینه کاری انجام نداد به همین دلیل با مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت و گوی اختصاصی داشتیم. مهران سرپرست در این باره گفت: در هفته بعد تکلیف این موضوع روشن می شود چرا که اختلاف نظرهایی در این زمینه وجود دارد.
۱۲ هیئت با رؤسای بازنشسته
مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه روسای ۱۲ هیئت استان بازنشسته هستند، گفت: دیوان محاسبات گفته است که برای هیئت ها مشکلی نیست که رئیس آنها بازنشسته باشد و می توانند به کار خود ادامه دهند. سرپرست ادامه داد: اما وزارت کشور می گوید این موضوع اشکال دارد و این قانون باید در حوزه هیئت های ورزشی نیز صدق کند و به دلیل همین اختلاف نظر هنوز هیچی صددرصد نیست. وی خبر داد که وزیر ورزش و جوانان با آقای لاریجانی در هفته بعد مذاکره و رایزنی دارند تا ببینند که چه کاری باید انجام شود و در هفته بعد این مشکل برطرف خواهد شد. به گفتۀ وی دستور هم آمده است که این افراد از تاریخ ۱۵ همین ماه حق امضا و کارهای اداری ندارند و آنها هم از این تاریخ کاری انجام نداده اند و همه منتظر دستور نهایی در هفته بعد هستیم. سرپرست اضافه کرد: اگر این قانون بخواهد اجرایی شود ما برای ۱۲ هیئت سرپرست در نظر گرفته ایم تا مشکلی ایجاد نشود و پیش بینی همه موضوعات را داریم و اگر هم بگویند لازم نیست که به همان منوال ادامه خواهند داد.
دستاورد المپیاد، پویایی ورزش استان
مدیرکل ورزش و جوانان استان درباره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی هم عنوان کرد: هنوز این مسابقات به طور کامل تمام نشده و دو رشته ای باقی مانده اند اما پیش بینی ما در زمینه اینکه در سطح ملی جایگاه خوبی نداریم کاملاً درست بوده است. سرپرست تصریح کرد: با برگزاری این المپیک ورزش استان یک تکان کلی خورد و هیئت ها فهمیدند که چه کارهایی باید انجام دهند و اینکه از این پس بیشتر به سنین پایه باید توجه کنند. وی افزود: همچنین باعث شد تا شهرستان ها هم به صورت فعال در این المپیاد شرکت داشته باشند و پتانسیل های انان دیده شود. به گفتۀ وی مهمترین دستاورد هم پویایی ورزش استان بود و اینکه تعداد قابل توجهی از استان ما عضو باشگاه نخبگان شوند که این ارقام که کامل شود رسانه ای خواهد شد. این مقام مسئول اعلام کرد: در حدود دو هفته آینده از ورزش کارانی که در این المپیاد مقام های خوبی آورده اند با حضور همه رسانه ها و ورزشکاران و خانواده های آنان تجلیل خواهد شد.
سند چشم انداز و توسعه ورزش استان
تا اوایل بهمن رونمایی می شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان به سند توسعه ورزش و جوانان هم اشاره کرد و گفت: از آنجایی که تمام اعداد و ارقام در این سند می آید و به تمام نکته ها توجه شده رونمایی از آن طول کشیده است. سرپرست ادامه داد: از آنجایی که در سند توسعه ورزش استان به شهرستان ها توجه ویژه شده است تمام قابلیت های آنها آمده است و در اوایل بهمن ماه و دهه فجر از این سند رونمایی خواهد شد و در اختیار رسانه هم قرار خواهد گرفت. وی خاطر نشان کرد: در سند چشم انداز ورزش استان برنامه های راهبردی برای استان و ۱۱ شهرستان دیده شده است که باید از این پس اجرایی شود. به گفتۀ وی تمام این برنامه ها به صورت آکادمیک و هم اجرایی می باشد و تمام بخش ها و زاویه ها در آن دیده شده است تا از این پس همه هیئت ها و دستگاه های اجرایی بدانند که چه کارهایی را باید به صورت دقیق انجام دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*