در اجلاسیه ایثارگران خراسان جنوبی مطرح شد: شکست داعش حاصل تفکر بسیجی بود

امروز خراسان جنوبی_ حسین زاده / رئیس اداره ایثارگران ستاد کل سپاه پاسداران گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به فرموده مقام معظم رهبری وظیفه همه ماست البته شهدا و ایثارگران به این برنامه های ما نیازی ندارند. سردار ابوالقاسم شریفی روز گذشته در اجلاسیه ایثارگران کنگره ملی ۲ هزار شهید استان در حسینیه جماران بیرجند افزود: خراسان جنوبی نقش مؤثری در دوران دفاع مقدس داشته و ۲۶ هزار رزمنده، ۲۲۴ آزاده و نزدیک به ۴ هزار جانباز فقط در حوزه سپاه و بسیج در دوران دفاع مقدس دارد.
وی با ذکر اینکه اشتیاق بسیجی ها دشمن را به زانو درآورده اضافه کرد: بسیج با تقدیم بیش از ۷۶ هزار شهید و ۲۰۰ هزار جانباز بیش از ۷۰ درصد ایثارگران کشور را دارد.
شکست داعش حاصل تفکر بسیجی بود
وی با اشاره به اینکه باید روحیه بسیجی را در بین مسئولان و آحاد مردم تقویت کنیم، اظهار کرد: در حالی که داعش در زیر چتر حمایت آمریکا ۷۵درصد خاک سوریه و ۷ استان عراق را اشغال کرده بود و تا ۲۰ کیلومتری کشور ما آمده بود با درایت فرمانده معظم کل قوا توانستیم حشدالشعبی را در عراق، حزب ا… را در لبنان، انصارا… را در یمن و دفاع مردمی را در سوریه شکل دهیم که داعش و حامیانش شکست خوردند و این توفیق حاصل تفکر بسیجی بود.
سردار شریفی با بیان اینکه هیچ دستور رسمی برای حضور بسیجیان ما در عراق و سوریه نبود، افزود: اگر راه باز بود جمعیتی ۱۰۰ هزار نفری از بسیجیان ما برای نبرد بین کشورها می رفتند و البته حدود هزار نفری هم که رفتند و نزدیک به صد نفرشان شهید شدند خیلی ها را دیدند و پیگیری های زیادی داشتند تا توانستند اعزام شوند.

صدور کارت ایثار برای افرادی که بیش از ۳ ماه سابقه رزمندگی دارند
وی از صدور کارت ایثار برای افرادی که بیش از سه ماه سابقه حضور در جبهه ها داشته اند در سال آینده خبر داد و با ذکر اینکه این کارت یک سند ملی محسوب می‌شود، اضافه کرد: اعطای نشان و مدال به رزمندگان و تعیین تکلیف جانبازان فاقد مدرک را نیز برای سال آینده در برنامه داریم.
ایثارگران محبوب خدا هستند
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این اجلاسیه با بیان اینکه پیگیری‌ها برای برنامه ارزشمند کنگره ملی ۲ هزار شهید استان از یک سال و نیم قبل شروع شده و در آستانه برگزاری اجلاسیه نهایی این کنگره هستیم، گفت: تاکنون چندین اجلاسیه برگزار شده اما اجلاسیه ایثارگران رنگ و بوی دیگری دارد.
حجت‌الاسلام عزیزی افزود: در ۵۲۴ آیه از قرآن کریم از ایثارگران و مجاهدان راه خدا یاد شده و بر اساس آیات قرآن انسان هایی که در راه خدا جهاد می کنند، محبوبین خداوند هستند. وی با اشاره به حضور نوجوانان ۱۶ یا ۱۷ ساله و پیرمردهای ۷۰ تا ۸۰ ساله در جبهه‌های نبرد دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: امروز با گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی با حضور مجاهدان و ایثارگران هیچ دشمنی فکر جسارت به کشورمان را در سر نمی‌پروراند. وی اظهار کرد: ایثارگران عزیز باید قدر جایگاه خود را بدانند زیرا آنها محبوب خداوند هستند.
در ادامه از ۵ نخبه جامعه ایثارگری و ۵ رزمنده و ایثارگر استان تجلیل شد. قرائت دلنوشته دختر شهید مسروری از جمله بخش‌های تأثیرگذار و سوزناک اجلاسیه بود. اجرای سرود، مرثیه خوانی و روضه خوانی از دیگر برنامه‌های اجلاسیه ایثارگران استان بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*