دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با افغانستان ارتباط آموزشی دارد

بیرجند – ایرنا – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: در حال حاضر این دانشگاه از طریق آموزش پزشکی از راه دور با کشور افغانستان در ارتباط است.

به گزارش ایرنا محمد دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با موضوع توسعه تکنولوژی آموزش پزشکی افزود: امضای تفاهم نامه سه جانبه نیز می تواند امکان حضور موثرتر و بهتر را در بازار بین المللی آموزش فراهم کند.
وی گفت: در حوزه آموزش علوم پزشکی مسیر توسعه و پیشرفت به خوبی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال ادامه دادن است.
وی بیان کرد: ارتقای آموزش پزشکی در نهایت منجر به تربیت دانشجویان بهتر و موثرتر و افزایش آگاهی سطح سلامت جامعه می شود که در رسیدن به اهداف وزارتخانه متبوع کارساز خواهد بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: اجتماعی شدن سلامت یکی از اهداف مهمی است که در حوزه معاونت های اجتماعی دانشگاه ها تعریف شده و محتواهای آموزشی مناسب برای ارتقای سطح سلامت جامعه کمک کننده خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت ارتباط بین صنعت و آموزش عنوان کرد: در خراسان جنوبی به عنوان استانی که از لحاظ جغرافیایی و اقتصادی وضعیت خاصی دارد آموزش می تواند به عنوان یک ابزار بسیار مهم زمینه ایجاد همکاری های بین بخشی را فراهم کند.
دهقانی افزود: همکاری های بین بخشی نیز اتفاقات خوبی برای رشد شرکت های دانش بنیان، تولید محتواهای آموزشی و فرصت های شغلی رقم خواهد زد.
وی یادآور شد: ظرفیت های علمی و زیرساخت های بسیار مناسبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های دانش بنیان در استان وجود دارد که می توان از آن برای ارتقای آموزش بهره مند شد.
نایب رئیس شورای طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بیرجند هم گفت: مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی از سال ۹۴ در استان آغاز به کار کرد.
طوبی کاظمی افزود: طرح های فناورانه به این مرکز ارسال می شود و طرح هایی که در شورا مصوب شود مورد حمایت و بودجه در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر سه شرکت دانش بنیان در زمینه محصول زعفران و تولید کیت های تشخیص آزمایشگاهی در مرکز رشد دانشگاه فعالیت دارند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: این مرکز به دنبال توسعه رشد اقتصادی منطقه، تنوع اقتصاد و سرمایه گذاران و کمک به آنهاست.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی هم گفت: اینکه دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بیرجند ارتباط بین صنعت و آموزش را مورد توجه قرار داده اند، مایه مباهات است.
محمدعلی ناصری افزود: خراسان جنوبی دارای پتانسیل مهم نیروی توانمند انسانی است که ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی امری بسیار ضروری است.
وی تاکید کرد: فعالیت مراکز رشد در حوزه سلامت یکی از اهداف و امیدهای ماست تا از این طریق زمینه اشتغال بخشی از افراد در حوزه های غیر پزشکی نیز فراهم شود.
تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی امروز با موضوع توسعه تکنولوژی آموزش پزشکی مبنی بر ظرفیت های علمی و زیرساختی استان امضا شد.

 

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قابلیت آموزش مجازی را دارد

بیرجند – ایرنا – رئیس شورای طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این دانشگاه اکنون قابلیت تبدیل ۲۰ درصد واحدهای درسی حقیقی به مجازی را دارد.

به گزارش ایرنا فرشید عابدی روز شنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با موضوع توسعه تکنولوژی آموزش پزشکی بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی افزود: این دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش به سمت یکسری مدل های فناورانه در حرکت است.
وی بیان کرد: با مصوبات شورای دانشگاه علوم پزشکی در سال های اخیر ۲ واحد درسی در حوزه های فناوری تمامی رشته ها و ۲ واحد درسی در کارآفرینی نهادینه شده است.
رئیس شورای طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: چند سال است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش به ویژه در حوزه آموزش رفتن به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم را بر مبنای ارزش ها مطرح کرده است.
وی به آموزش های بین حرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره کرد و گفت: معتقدیم اگر قرار است دانشگاه به سمت یک دانشگاه فناورانه پیش برود باید حین آموزش های بین حرفه ای از نگاه ها و تخصص های بیرونی استفاده کنیم.
عابدی با اشاره به اهداف تفاهم نامه سه جانبه که امروز امضا شد بیان کرد: هدف گذاری اصلی این تفاهم نامه استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و نخبگان درون استانی به ویژه در حوزه تکنولوژی آموزشی است.
وی ایجاد و استفاده از خدمات محصول محور برای تولید ثروت را از دیگر اهداف این تفاهم نامه دانست و اظهار داشت: در واقع فناوری به شرط تولید ثروت مهم است که باید این مهم در سطح جامعه نهادینه شود.
رئیس شورای طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: بین المللی سازی و نگاه به کشورهای هدف، منطقه ای و در راس آن کشورهای فارسی زبان از جمله افغانستان و تاجیکستان از مسائل مهم استان است که در سه سال اخیر مورد توجه واقع شده است.
وی گفت: در حال حاضر آموزش های از راه دور توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با کابل در افغانستان برقرار است و در حال توسعه در بعد بین المللی سازی هستیم.
عابدی بر به کارگیری توان بخش خصوصی در بازارهای بین المللی و ارتباط گیری در حوزه آموزش تاکید کرد و افزود: نگاه نهایی استفاده از زیرساخت های علمی و مشترک است تا بیشتر به هم نزدیک شده و نگاه گفتمانی و علمی داشته باشیم.
تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی امروز با موضوع توسعه تکنولوژی آموزش پزشکی مبنی بر ظرفیت های علمی و زیرساختی استان امضا شد.

 

تفاهم نامه توسعه فناوری آموزش پزشکی در بیرجند امضا شد

بیرجند – ایرنا – تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با موضوع توسعه فناوری آموزش پزشکی مبنی بر ظرفیت های علمی و زیرساختی استان امضا شد.

به گزارش ایرنا این تفاهم نامه به منظور ارتقای سطح آموزش پزشکی، مهارت های بالینی و ترویج آموزش در حوزه سلامت در جامعه با رویکرد فناورانه روز شنبه با حضور مدیران دستگاه های یادشده به امضا رسید.
همچنین نوآوری و کارآفرینی در حوزه تکنولوژی آموزش پزشکی و یادگیری الکترونیکی با هدف بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی و جذب فرصت های شغلی موجود در بازارهای کار بین المللی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
بهره گیری از پتانسیل شرکت های دانش بنیان فعال و علاقه مندان در حوزه تکنولوژی آموزش و یادگیری الکترونیکی در حوزه آموزش پزشکی، ارتقای سطح سلامت جامعه با محوریت آموزش، برگزاری رویدادها، همایش ها و کارگاه های موردنیاز از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
ایجاد مرکز تولید محتوای دیجیتال در حوزه آموزش سلامت با هدف صادرات محتوا به کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت های علمی و زیرساختی مشترک در خصوص ارتقای سطح آموزش های از راه دور با استفاده از تجهیزات روزآمد از دیگر مفاد تفاهم نامه است.
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این تفاهم نامه نسبت به تهیه و تایید محتوای آکادمیک و علمی حوزه آموزش سلامت، اختصاص فضای فیزیکی در دانشگاه برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و معرفی و ارایه محصولات تولیدی حاصل از این تفاهم نامه در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور متعهد شد.
شناسایی افراد بومی حقیقی و حقوقی فعال و دارای تجربه کافی در فنی سازی تولید محتوای دیجیتال، بسترسازی مناسب برای ایجاد هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت، آموزش و هدایت دانشجویان فعال دانشگاه به عنوان سفیر پاک و حمایت از صاحبان ایده در راستای کاربردی کردن و تجاری سازی ایده ها از جمله تعهدات پارک علم و فناوری است.
امکان سنجی ارایه سرویس های ارزش افزوده مبتنی بر تلفن همراه و همکاری در تامین زیرساخت های ارتباطی، برنامه ریزی و امکان سنجی برای ایجاد و توسعه شبکه خدمات سلامت استانی مبتنی بر بستر MVNO (اپراتور مجازی تلفن همراه) و انجام هماهنگی بین دستگاهی به منظور پیاده سازی بهینه موضوع تفاهم نامه با هدف تثبیت و افزایش اشتغال از جمله تعهدات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*