تمام روستاهای خراسان جنوبی مجهز به اینترنت نسل ۴ می شوند

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تا پایان شهریورماه سال ۹۸ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان مجهز به اینترنت نسل چهارم می شوند.

به گزارش ایرنا علی دلگیر روز شنبه در نشست امضای تفاهم نامه همکاری با موضوع توسعه تکنولوژی آموزش پزشکی استان افزود: اکنون بیش از ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت نسل چهار و ADSL برخوردارند.
وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سال ۸۸ تلاش زیادی کرد تا فناوری اطلاعات را در سطح روستاها مانند شهرها گسترش دهد.
وی بیان کرد: در حال حاضر تمام شهرها و شهرستان های خراسان جنوبی اینترنت نسل چهار همراه اول و ایرانسل را دارد و همچنین از اینترنت تلفن همراه استفاده می کنند در حالیکه سال ۹۲ اکثر شهرها این ظرفیت را نداشتند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه پهنای باند اینترنت استان رشد بسیار زیادی داشته است اظهار داشت: در حال حاضر پهنای این باند بیش از ۳۰ گیگابایت است در حالیکه فقط نصف آن استفاده می شود لذا در حوزه های مختلف از جمله تولید محتوا می توان از این ظرفیت بهره مند شد.
وی گفت: علیرغم مشکلات ارتباطی که در برخی روستا در زمینه تلفن ثابت وجود دارد اما در حوزه زیرساختی مشکلی وجود ندارد که بایستی از جنبه های مختلف از فناوری در حوزه های کشاورزی، دامداری، آموزش، سلامت و سایر استفاده کرد.
دلگیر با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات خوب کار می کنند عنوان کرد: باید از IT برای توسعه محصول در حوزه های مختلف کشاورزی، سلامت، صنعت و سایر استفاده کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*