مدیرکل راه‌آهن شرق: همکاری‌های ریلی ایران و ازبکستان گسترش می‌یابد

مدیرکل راه‌آهن شرق با اشاره به توانمندی های بالای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خواستار گسترش و تداوم همکاری‌های ریلی دو کشور ایران و ازبکستان شد و گفت: اجرای پروژه‌های احداث راه‌آهن به دلیل هزینه‌های سنگین آن باید با نگاه اقتصادی باشد.

بیرجند| مدیرکل راه‌آهن شرق: همکاری‌های ریلی ایران و ازبکستان گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، حسن ماسوری عصر امروز به همراه نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان، سفیر, قائم مقام و رئیس هیئت مدیره راه‌آهن ازبکستان از خط آهن در دست احداث خواف – هرات بازدید کردند.

مدیرکل راه آهن شرق افزود: به دلیل موقعیت ممتاز ایران به عنوان شاهراه ترانزیتی منطقه و دسترسی به آب‌های آزاد و وجود بنادر استراتژیک با برنامه‌ریزی مناسب، می توانیم کریدورهای فعال‌تری داشته که با این نگاه یکی از اقتصادی‌ترین خطوط راه آهن ایران راه‌آهن شرق است.

وی بیان کرد: این اداره کل آینده بسیار شکوفایی دارد چرا که در مسیر ترانزیتی آسیای میانه قرار گرفته و بزرگترین معادن سنگ آهن خاورمیانه در این منطقه واقع شده است.

مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: بخش اعظم معادن سنگ آهن در افغانستان است که یک پتانسیل بالقوه است که باید بالفعل شود که این امر مهم باید مورد توجه کشور افغانستان قرار گیرد چرا که موجب توسعه این کشور می‌شود.

وی گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه رسیده است که خط دوم مسیر راه‌آهن شرق را احداث کرده و در آینده خط آهن چابهار – زاهدان – مشهد نیز نیز به شبکه ریلی متصل می‌کند که توجیه اقتصادی بسیار بالایی دارد که دیدگاه بسیاری از مدیران راه‌آهن نیز تاکید بر این مسئله است.

ماسوری در مورد مشارکت در احداث راه‌آهن در افغانستان نیز گفت: بهترین گزینه‌ها باید با هم‌فکری میان دو کشور انجام پذیرد و چرا که هر دو کشور در این زمینه منافع مشترک دارند.

وی گفت: اگر نگاه  توسعه‌ای افغانستان در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی تقویت شود کشورهای هم مرز منافع مشترک زیادی دارند که از این ظرفیت باید استفاده شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*