رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور خبر داد: انعقاد تفاهم‌نامه ۶میلیاردی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی

انعقاد تفاهم‌نامه ۶میلیاردی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از تنظیم قرارداد همکاری به میزان شش میلیارد تومان با استانداری خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه برای تجهیز پروژه‌های نیمه‌تمام تنظیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم صالحی عمران شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند تربیت تکنسین را یکی از مأموریت‌های اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانست و اظهار کرد: این امر برای رشد و توسعه اقتصادی کشور بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور هزار عضو هیئت‌علمی و کادر آموزشی دارد، افزود: همچنین‌ این دانشگاه ۱۷۸ آموزشکده و دانشکده دارد.

صالحی عمران از تحصیل ۱۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و اظهار کرد: ۱۰۰ رشته کاردانی، ۶۰ رشته کارشناسی ناپیوسته و هفت رشته کارشناسی پیوسته در این دانشگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد دانشجویان این دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند، افزود: این افراد دانش‌آموختگانی هستند که می‌توانند خوداشتغالی کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین دانشکده فنی و حرفه‌ای و استاندار خراسان جنوبی تنظیم شد، گفت: پیش‌بینی‌شده شش میلیارد تومان مشترکا پرداخت کنند که پروژه و آزمایشگاه‌های ناتمام تجهیز شود.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی هفت آموزشکده فنی و حرفه‌ای داریم، افزود: امسال ۱۷ رشته جدید به این استان داده‌شده که می‌تواند خبر خوشی برای خراسان جنوبی باشد.

 

وی با اشاره به برنامه‌های سفر دو روزه خود در خراسان جنوبی بیان کرد: یک ساختمان آموزشی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: همچنین دو کارگاه به مساحت هزار و ۱۰۰ متر  و با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: تجهیز ساختمان آموزشی با مساحت هزار و ۹۰۰ متر، تکمیل و تجهیز خوابگاه و تجهیز سلف‌سرویس با اعتبار سه میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های اجرایی در قاین بوده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور یکی از مشکلات دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: برخی استان‌ها در فضای خوابگاهی مشکل‌دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*